AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, Antalya'da düzenlenen AKTOB Yemeği'nde turizmde pazar payının homojen dağılması gerektiğini belirtti. Turizm ajansı yetkilileri de yeni ve farklı pazarlarla turizmin çeşitlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı.
Haber Giriş Tarihi: 27.09.2024 10:59
Haber Güncellenme Tarihi: 27.09.2024 11:02
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.tourismjournal.com.tr/
AKTOB Başkanı Kaan KAVALOĞLU “Turizmde pazarlardan aldığımız payın daha homojen dağılması gerekiyor’ dedi.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) “Geleneksel Eylül Ayı AKTOB Yemeği” Antalya Belek’te yer alan Gloria Golf Resort’te dün gerçekleşti.
Yemeğe, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı TGA Genel Müdür Yardımcısı Berna Gedik, Antalya Valisi ve Antalyalı turizmciler katılım gösterdi.
AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, 2023 yılı verilerine göre Antalya’nın dünyada en fazla ziyaretçi alan şehirlerin arasında yer aldığını ifade ederek; ‘Bu bizim için çok gurur verici bir şey. Bir resort destinasyonu olarak gösterilen Antalya’nın en fazla ziyaret edilen yerleri arasında Aspendos Antik Kenti, Perge Antik Kenti, Side, Phaselis, Yivli Minare yer alıyor. Gördüğünüz gibi Antalya antik geçmişi olan kadim bir şehir. Antalya gibi geçmişi olan şehirler her ne kadar nüfusunun 10 katı kadar, milyonlarca hem yerli hem de yabancı turist ağırlayan resort destinasyonları olsalar da tarih ve kültürleri ile de öne çıkıyorlar. Bir ülkenin, destinasyonun, otelleri dışında ziyaret edilen yapıları olmalı. Bu yapılar artıkça o turistin ülke ile ilgili düşüncelerinin, algılarının nasıl olumlu bir şekilde değiştiğini ziyaret verileri ile görebiliyoruz. Bunun sektörümüz açısından önemi büyük. Turizmciler olarak hepimizin bu konu ile ilgili bilgisi ve ilgisi olmalı” şeklinde konuştu.
Antalya’ya gelen turist sayısı 13,5 milyonu geçtiğini açıklayan Kavaloğlu, “Yüzde 8,28’lik artış var geçen seneye göre. Çok zor geçecek bir sezonu hafif sıyrıklarla atlatıyoruz. Beklediğimiz dolulukların altında Haziran-Temmuz geçirdik. Ağustos görece daha iyi geçti. Verilere baktığımızda dikkatinizi çekmek istediğim bir nokta var. İlk beş ülkeden aldığımız pay yani işimizin %65’i ilk beş ülkeden. %80’i ilk on ülkeden. Bu dağılımın daha homojen olması gerekiyor. Bu yüzden pazarlama stratejilerimizi geliştirmeliyiz” dedi.
BERNA GEDİK: “YENİ VE FARKLI TURİZM PAZARLARINA İHTİYAÇ VAR”
TGA Genel Müdür Yardımcısı Berna Gedik, 2019 yılında kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) tanıtım faaliyetleri ile ilgili bilgilendirmelerde bulundu. Gedik, konuşmasında turistik destinasyonlar için tanıtımın önemine değinerek “Yılsonu hedeflerimize ulaşmak için tanıtım çalışmalarımıza emin adımlarla ilerliyoruz. Turizmin oldukça kırılgan bir yapısını göz önünde bulundurursak hedeflere ulaşmak için yapılacak çok şey var. Türkiye olarak pazar çeşitliliğimizi artırmak zorundayız. Yeni ve farklı pazarlara ihtiyacımız var. Turizmi 12 aya ve 81 ile yaymak durumundayız. Bunu da markalaşarak yapabiliriz. Çünkü markalaştığınız zaman kıymetiniz ve değeriniz artıyor. Bu sayede geliri yüksek turistleri ağırlayabiliriz. Biz de bu stratejiyi hedef alarak 7 marka yarattık. Özel tanıtım filmleri ve basılı içerikler hazırlıyoruz. Türkiye’yi anlatan tanıtım filmlerimiz ise dünyaca ünlü yayın organları aracılığıyla dünyayla buluşturuyoruz. Destinasyonun yanı sıra içerik çeşitlendirmenin önemi büyük. Biz yaptığımız araştırmalarla diğer dünya ülkelerinin Türkiye’yi nasıl algıladığını öğreniyor ve bu algıya özel içerikler üretiyoruz” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kavaloğlu: “Pazarlama stratejilerimizi geliştirmeliyiz”
AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, Antalya'da düzenlenen AKTOB Yemeği'nde turizmde pazar payının homojen dağılması gerektiğini belirtti. Turizm ajansı yetkilileri de yeni ve farklı pazarlarla turizmin çeşitlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı.
AKTOB Başkanı Kaan KAVALOĞLU “Turizmde pazarlardan aldığımız payın daha homojen dağılması gerekiyor’ dedi.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) “Geleneksel Eylül Ayı AKTOB Yemeği” Antalya Belek’te yer alan Gloria Golf Resort’te dün gerçekleşti.
Yemeğe, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı TGA Genel Müdür Yardımcısı Berna Gedik, Antalya Valisi ve Antalyalı turizmciler katılım gösterdi.
AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, 2023 yılı verilerine göre Antalya’nın dünyada en fazla ziyaretçi alan şehirlerin arasında yer aldığını ifade ederek; ‘Bu bizim için çok gurur verici bir şey. Bir resort destinasyonu olarak gösterilen Antalya’nın en fazla ziyaret edilen yerleri arasında Aspendos Antik Kenti, Perge Antik Kenti, Side, Phaselis, Yivli Minare yer alıyor. Gördüğünüz gibi Antalya antik geçmişi olan kadim bir şehir. Antalya gibi geçmişi olan şehirler her ne kadar nüfusunun 10 katı kadar, milyonlarca hem yerli hem de yabancı turist ağırlayan resort destinasyonları olsalar da tarih ve kültürleri ile de öne çıkıyorlar. Bir ülkenin, destinasyonun, otelleri dışında ziyaret edilen yapıları olmalı. Bu yapılar artıkça o turistin ülke ile ilgili düşüncelerinin, algılarının nasıl olumlu bir şekilde değiştiğini ziyaret verileri ile görebiliyoruz. Bunun sektörümüz açısından önemi büyük. Turizmciler olarak hepimizin bu konu ile ilgili bilgisi ve ilgisi olmalı” şeklinde konuştu.
Antalya’ya gelen turist sayısı 13,5 milyonu geçtiğini açıklayan Kavaloğlu, “Yüzde 8,28’lik artış var geçen seneye göre. Çok zor geçecek bir sezonu hafif sıyrıklarla atlatıyoruz. Beklediğimiz dolulukların altında Haziran-Temmuz geçirdik. Ağustos görece daha iyi geçti. Verilere baktığımızda dikkatinizi çekmek istediğim bir nokta var. İlk beş ülkeden aldığımız pay yani işimizin %65’i ilk beş ülkeden. %80’i ilk on ülkeden. Bu dağılımın daha homojen olması gerekiyor. Bu yüzden pazarlama stratejilerimizi geliştirmeliyiz” dedi.
BERNA GEDİK: “YENİ VE FARKLI TURİZM PAZARLARINA İHTİYAÇ VAR”
TGA Genel Müdür Yardımcısı Berna Gedik, 2019 yılında kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) tanıtım faaliyetleri ile ilgili bilgilendirmelerde bulundu. Gedik, konuşmasında turistik destinasyonlar için tanıtımın önemine değinerek “Yılsonu hedeflerimize ulaşmak için tanıtım çalışmalarımıza emin adımlarla ilerliyoruz. Turizmin oldukça kırılgan bir yapısını göz önünde bulundurursak hedeflere ulaşmak için yapılacak çok şey var. Türkiye olarak pazar çeşitliliğimizi artırmak zorundayız. Yeni ve farklı pazarlara ihtiyacımız var. Turizmi 12 aya ve 81 ile yaymak durumundayız. Bunu da markalaşarak yapabiliriz. Çünkü markalaştığınız zaman kıymetiniz ve değeriniz artıyor. Bu sayede geliri yüksek turistleri ağırlayabiliriz. Biz de bu stratejiyi hedef alarak 7 marka yarattık. Özel tanıtım filmleri ve basılı içerikler hazırlıyoruz. Türkiye’yi anlatan tanıtım filmlerimiz ise dünyaca ünlü yayın organları aracılığıyla dünyayla buluşturuyoruz. Destinasyonun yanı sıra içerik çeşitlendirmenin önemi büyük. Biz yaptığımız araştırmalarla diğer dünya ülkelerinin Türkiye’yi nasıl algıladığını öğreniyor ve bu algıya özel içerikler üretiyoruz” dedi.
En Çok Okunan Haberler