Hava Durumu

#Tga

TOURISMJOURNAL - Tga haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tga haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Koray Kocabalkan: Sürdürülebilirlik Dijitalleşmeyle Güçlenmeli Haber

Koray Kocabalkan: Sürdürülebilirlik Dijitalleşmeyle Güçlenmeli

Koray Kocabalkan: "Sürdürülebilirlik Belgelerle Sınırlı Kalmamalı" Turizm sektöründe çevreci belgeler, sürdürülebilirlik sertifikaları ve yeşil tanıtım materyalleri giderek yaygınlaşırken, işletmelerin temel operasyonel süreçlerinde büyük ölçüde kâğıt kullanımına devam edildiği görülüyor. Yapılan analizlere göre, Türkiye’de orta ve büyük ölçekli her otel, aylık ortalama 30.000 sayfa kâğıt tüketiyor. Bu da yıllık yaklaşık 360.000 sayfa, yani yalnızca bir otel için 4 yetişkin ağaç ve 15.000 litre su kaybı anlamına geliyor. Bilişim Uzmanı ve Kolaytik Kurucu Ortağı Koray Kocabalkan, turizm sektöründe sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konusunda yaptığı değerlendirmede, “Sürdürülebilirlik yalnızca sertifikalar almakla sınırlı kalmamalı. İşletmelerin kağıt tüketimini azaltarak dijital dönüşümü hızlandırması, hem çevresel fayda sağlayacak hem de operasyonel verimliliği artıracaktır.” dedi. Çevresel Etkiler ve İşletmelere Yansıyan Maliyetler Kâğıt tüketiminin yalnızca çevresel etkilerle sınırlı kalmadığını belirten Kocabalkan, otel işletmelerinin zaman, iş gücü ve maliyet kaybına uğradığını vurguladı. “Kağıda dayalı form, kayıt ve raporlama süreçleri, çalışanlara ciddi bir operasyonel yük getiriyor. Dijital sistemlerle bu işlemler saniyeler içinde tamamlanabilirken, hâlâ geleneksel yöntemlerin tercih edilmesi sürdürülebilirlik hedefleriyle çelişiyor.” dedi. Sürdürülebilirlik Belgelerle Değil, Gerçek Uygulamalarla Ölçülmeli Turizmde sürdürülebilirlik sertifikasyon süreçlerini yöneten Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) başta olmak üzere, birçok resmi prosedür hâlâ kâğıt tabanlı olarak yürütülüyor. Kocabalkan, “Sürdürülebilirlik ancak süreçlerin ölçülebilir, raporlanabilir ve optimize edilebilir hale gelmesiyle sağlanabilir. Belgeler almak tek başına yeterli değil, günlük operasyonlarda da çevresel etkileri azaltacak adımlar atılmalı.” şeklinde konuştu. Turquality Programı Dijitalleşmeye Önem Veriyor Devletin işletmeleri desteklediği markalaşma ve ihracat programı Turquality, dijital dönüşüm ve sürdürülebilir altyapıların kurulmasını öncelikli hedefler arasında görüyor. Turizm sektörünün bu desteklerden maksimum fayda sağlaması için, fiziksel evrak yükünü dijitale taşımaya yönelik yatırımların kritik önem taşıdığı vurgulanıyor.

Yangına dayanıklı kapı krizi: Antalya’da 1600 otelden %90’ı risk altında Haber

Yangına dayanıklı kapı krizi: Antalya’da 1600 otelden %90’ı risk altında

Kartalkaya'da 78 kişinin hayatını kaybettiği otel yangınının ardından başlatılan denetimlerde, Antalya'daki bin 600 basit konaklama işletmesinin büyük kısmında yangına dayanıklı kapı olmadığı belirlendi. Antalya Otelciler Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, "Bu işletmelerin yüzde 90'ında kapı eksikliği var. Kapı üretimi yetersiz, süre yok, bazı yerlerde fiziki engel var. Yangına dayanıklı kapı fiyatları iki katına çıktı geçen yıl 15 bin lira olan kapı bugün 25-30 bin lira .Turizm sezonunun bitimine kadar süre talep ediyoruz" dedi. Bolu Kartalkaya'daki Grand Kartal Otel'de çıkan ve 78 kişinin hayatını kaybettiği yangının ardından, Türkiye genelinde başlatılan denetimlerle konaklama tesislerindeki yangın güvenliği uygulamaları mercek altına alındı. Bu kapsamda Antalya'da da başlatılan denetimlerde, çok sayıda otel ve pansiyonda ‘yangına 30 dakika dayanıklı kapı' bulunmadığı tespit edildi. Antalya Otelciler Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, mevcut şartlarda bu kapıların kısa sürede temin edilemeyeceğini belirterek, çözüm için sezon sonuna kadar süre verilmesini istedi. İki ayrı sistem, binlerce işletme Sucu, Antalya'da turizm konaklama sistemi içerisinde iki ayrı yapı olduğunu belirterek, "Biri 2021 yılında çıkan basit konaklama turizm işletmeleri, diğeri ise Turizm Bakanlığı'na bağlı işletme belgeli oteller. Kaş'tan Gazipaşa'ya kadar uzanan sahil hattı boyunca yaklaşık 1600 basit konaklama işletmesi, 1300 kadar da turizm işletme belgeli tesis var" dedi. "Yüzde 90'ında yangına dayanıklı kapı bulunmuyor" Denetimlerde ortaya çıkan eksikliklerin yeni olmadığını, ancak daha önce ruhsat süreçlerinde gündeme gelmediğini belirten Sucu,"2007'de güncellenen İtfaiye Yönetmeliği'ne göre, bu kapılar istenmesi gerekiyordu. Ancak 2014 sonuna kadar alınan itfaiye raporlarında bin 600 basit konaklama ve bin 300 turizm işletme belgeli işletmenin yüzde 90'ında yangına dayanıklı kapı yok. Bu eksiklik ya görünmemiş ya da o zamanki mevzuata göre uygun bulunmuş" ifadelerini kullandı. "Bu kapı meselesi ilk kez karşımıza çıktı" Başkan Sucu, sektör temsilcilerinin bu durumdan uzun süre haberdar olmadığını belirterek, "Biz de bilmiyorduk. Yani ben de bir oda başkanıyım veya bizim üyelerimiz de. Bizim karşımıza hiç böyle bir şey çıkmadı şu ana kadar. Çünkü neden? İnsanlar iş yerini açarken önce mevcut ilçe belediyesine başvuruyor. İlçe belediyesinden ruhsat almasına yönelik denetimler yapılıyor ve itfaiye raporu alınarak ruhsatını alıyor. O zamanki mevzuata göre itfaiye raporu ve belediye ruhsatı verilmiş" dedi. Denetimler genişletildi, raporlar belediyelere iletildi Kartalkaya'daki yangının ardından Antalya'da valilik, kaymakamlıklar ve itfaiye üzerinden eş zamanlı denetimlerin başladığını ifade eden Sucu, "İtfaiye ekipleri işletmelere giderek, yangın merdiveni, kapı, sensör gibi unsurları kontrol etti. Eksikleri olan işletmeler için raporlar hazırlandı ve ilçe belediyelerine gönderildi" dedi. Muratpaşa'da uygulama başladı Özcan Sucu, ilk uygulamanın Muratpaşa Belediyesi'nde başladığını belirtti. Sucu, "İtfaiyenin eksikleri tespit etmesi sonrası, rapor ilçe belediyesine gönderildi. Belediye de ruhsat birimi üzerinden işletmelere tebligat yaptı. Eksiklerinizi çözün, bu süreçte ticari faaliyetinizi pasife alıyoruz denildi. Çünkü belediyenin mevzuatına göre konaklamaya devam edilmemesi gerekiyor" diye konuştu. Sucu, sürecin devamını ise şöyle anlattı: "Bu tebligata istinaden belediye, Turizm Bakanlığı, Turizm İl Müdürlüğü'ne de gelen tebligatların cevabını bildirdi. İşletmelere bildirdik diye oraya bilgi gönderdi. Burada şöyle bir sorun ortaya çıktı. Pasif olan işletmelerin o sürede işletmesini çözemediği için ruhsatı iptal edildi, mühürlendi. Belediye ruhsatı iptal etmedi. Mühürleme yapıldı. Ama pasif yazısına istinaden Turizm Müdürlüğü tarafından o işletmelerin bakanlık ruhsatı iptal edilmiş oldu. Böyle bir sorun çıktı. Biz de belediye ile hukukçularla görüşmemize istinaden de yürütmeyi durdurma kararı aldırdık." "Kapı üretilmiyor, tedariği yok" Yangına dayanıklı kapıların temininde ciddi sıkıntı yaşandığını vurgulayan Sucu, "Bu kapıları üretebilen firma sayısı çok az. Antalya'da üretim yapan yok. Konya, Kayseri gibi şehirlerdeki sınırlı sayıda üretici ise taleplere yetişemiyor" dedi. Kapı fiyatlarının da iki katına çıktığını ifade eden Sucu, "Geçen yıl 15 bin liraydı, şu an 25-30 bin lira. Özel üretim yapılamıyor, sektör kilitlenmiş durumda" şeklinde konuştu. Sit alanlarında yasal engeller Kapı değişimi yapmak isteyen bazı işletmelerin ise kültürel ve mevzuat engellerle karşılaştığını belirten Sucu, "Kaleiçi, Side, Adrasan gibi yerlerdeki otellerin büyük kısmı ahşap ve sit alanı. Bu binalarda Anıtlar Kurulu izni olmadan değişiklik yapılamıyor. Zaten çoğu yerde çatıdan merdivenine kadar her yer ahşap. Bu nedenle bu tür yapılar için ayrı bir düzenleme gerekiyor" ifadelerini kullandı. 182 işletme yargıya başvurdu Sucu, Antalya'da şu ana kadar 182 işletmenin bu süreçten doğrudan etkilendiğini ve bazılarının yargıya başvurduğunu belirtti. Sucu, "Mahkemeler, belediyeler ve Anıtlar Kurulu'ndan görüş alarak karar verecek. 30-45 günlük süreçlerde yazışmalar sürüyor. Bakanlık bu sürece müdahil olursa sorun kendiliğinden çözülür. Ortada açık bir mağduriyet var" dedi. Sezon bitimine kadar süre talebi Antalya Otelciler Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, sürecin çözümü için net bir talepte bulundu: "Bu sezon içinde işletmelere, ‘sorumluluk sizdedir' denilerek süre verilmeli. Sezon sonunda herkes kapılarını değiştirir. Küçük otel, büyük otel fark etmeden herkes bu kurala uymalı. Ama şimdi elimiz kolumuz bağlı. Zaman yok, üretici yok, sit alanında müdahale edilemiyor." Sucu, turizm sezonunun ortasında uygulamaya giren bu sürecin şehir ekonomisini tehdit ettiğini de şu şekilde vurguladı: "1600 işletme 40 bin yatak kapasitesi demek. Bu oteller vergi veriyor, TGA'ya katkı payı ödüyor, şehir ekonomisini ayakta tutuyor. Gelen turist sabah kahvaltısını otelde yapıp sonra restorana, berbere, manava, kafeye gidiyor. Aslında biz lokomotif bir alanda kilit vurmuş oluyoruz şu an, turizm gelirlerini etkiliyor. Şehir içi otelciliğinde şu an günden güne sayı atmaya başladı ama insanlar korkuyor."

Antalya’da Dağ Bisikleti Macerası Başlıyor Haber

Antalya’da Dağ Bisikleti Macerası Başlıyor

Bisiklet turizminin önemli destinasyonlarından Antalya, 10-13 Nisan tarihlerinde Trans Taurus Dağ Bisikleti Etap Yarışları’na ev sahipliği yapacak. Antalya’nın Kemer ilçesi dağ, gravel ve e-bike bisikleti tutkunlarını bir araya getirecek. ‘Bisikletin Kalbi Kemer’de Atıyor’ sloganı ile bu yıl üçüncüsü düzenlenecek organizasyonda sporcular, Toros Dağları’nın benzersiz doğasında sporcular pedal basacak. 4 gün 4 etaptaki yarışlar, 200 kilometrelik parkurda gerçekleşecek. Trans Taurus Dağ Bisikleti Etap Yarışları’na Türkiye’nin yanı sıra Rusya, Kolombiya, Belarus ve Polonya’dan 140 sporcu katılacak. Dağ bisikleti şehre iniyor Organizasyonda start, 10 Nisan Perşembe günü Kemer şehir merkezinden verilecek. 20 kilometrelik sıralama etabında sporcular, Olbia Parkı’ndan başlayarak Kemer’in eşsiz sahili boyunca pedal çevirecek. Şehir içi, orman, Ayışığı Koyu ve Kemer Marina’nın içinden geçecek sporcular, şehre bisiklet heyecanını yaşatacaklar. Akdeniz sahilinden Toroslara tırmanış Yarışın ikinci gününde Kemer merkezden başlayacak organizasyonda sırasıyla Kuzdere Kesme Boğazı Kanyonu, Gedelme, Ovacık, Gölcük Yaylaları geçilerek yörüklere konuk olunacak. Sporcular ikinci gün, Toros Dağları manzaraları eşliğinde 60 kilometre yol kat edecek. Gedelme Yaylasından sedir ormanlarına Bisikletçiler üçüncü gün Gedelme Yaylasından yarışa başlayıp, Ovacık, Örencik, Yarbaşçandır, Kökez, Katranbaşı ve Söğütcuması yaylalarından geçilecek. Sedir ormanları içerisinden Ovacık Yaylasına ulaşacak sporcular, 60 kilometrelik etapta birbiriyle kıyasıya mücadele verecek. Finişe Tahtalı Dağı manzarası eşlik edecek Yarışın son gününde 13 Nisan Pazar günü bisikletliler Ovacık Yaylasından start alacak. Kemer’in eşsiz güzelliğe sahip Tahtalı Dağı manzarası eşliğinde, Çukur Yayla, Üçoluk ve Belenyayla’dan geçecek sporcular, Kuzdere’de 60 kilometre sonunda bitiş çizgisine ulaşacak. Ömer Nizam: "Antalya, dağ ve gravel bisikletçileri için benzersiz rotalar sunan bir destinasyon" Trans Taurus Etap Yarışları Koordinatörü Ömer Nizam, Antalya’nın doğası ve coğrafi özellikleri ile bisiklet turizminin dünyada önde gelen merkezler arasında yer aldığını ifade etti. Nizam, "Antalya sahil şeridi yolları, Akdeniz manzarası eşliğinde yol bisikletçileri için eşsiz bir rota sunarken, sırtını yasladığı Toros Dağlarındaki dağ ve yayla yolları ile dağ ve gravel bisikletçileri için benzersiz rotalar sunan bir destinasyon. Antalya'nın dağ bisikleti potansiyelin tüm dünyaya gösterilebilmesi için 2016 yılında ilkini gerçekleştirdiğimiz Trans Taurus etkinliğimiz Türkiye’nin tek etaplı bisiklet yarışı olma özelliğinde. 4 gün 4 ayrı etapta 200 kilometre Kemer bölgesindeki parkurlarda gerçekleştirilecek etkinlik, bölgenin bisiklet potansiyelini ön plana çıkarırken, ülkemizin tanıtımına da önemli katkı sunuyor. Bu bağlamda Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) destekleri ile kendi alanında uzman ve sosyal medya üzerinde etkili olan sporcuları bu yıl etkinliğimizde ağırlayarak bölgenin bilinirliğine arttırmayı hedefliyoruz" dedi. "Tüm bisikletseverleri Kemer’e bekliyoruz" Yarışların Kemer sahilinden başlayacağını hatırlatan Ömer Nizam, "Toros Dağlarındaki sedir ormanlarını ve yaylaları bisiklet sporu ile tüm dünyaya göstermiş olacağız. 4 gün sonunda dereceye giren sporcularımız Kemer Mustafa Ertuğrul Aker Parkı’nda düzenlenecek ödül töreninde kupalarına kavuşacaklar, tüm bisikletseverleri 10-13 Nisan tarihlerinde Kemer’e bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

Samsun’a Turist Akını: Ocak Ayında 40 Bine Yakın Konaklama Haber

Samsun’a Turist Akını: Ocak Ayında 40 Bine Yakın Konaklama

SAMSUN (İHA) - Türkiye Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) verilerine göre, 2025 yılının Ocak ayında Samsun’da turizm hareketliliği dikkat çekti. Şehirde, 38 bin 279 yerli ve bin 516 yabancı olmak üzere toplam 39 bin 795 turist konaklama tesislerinde en az bir gece geçirdi. Karadeniz’in turizmde parlayan yıldızlarından biri haline gelen Samsun, tanıtım ve turizm geliştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. SAMSUN YABANCI TURİSTLERİN DE GÖZDESİ Samsun’da konaklayan yabancı turistlerin uyrukları Gürcistan, Özbekistan, Rusya, Almanya, Çin, Azerbaycan, İngiltere, Irak, İsviçre ve Hollanda olarak sıralandı. TGA’nın dijital iletişim çalışmaları kapsamında 6 ülkede yürütülen dijital banner kampanyalarıyla toplamda 2,7 milyon gösterim sağlandı. Bu kampanyalar sayesinde "goturkiye" web sitesi üzerinden Samsun’un uluslararası tanıtımı yapıldı. SAMSUN’DA 149 TURİZM TESİSİ BULUNUYOR Sürdürülebilir turizm hedefleri doğrultusunda Samsun’daki konaklama tesislerinin sayısı da artıyor. TGA verilerine göre, şehirde toplam 149 tesis bulunuyor. Bunlardan 38’i turizm işletme ve yatırım belgeli, 85’i basit konaklama turizm işletme belgeli, 16’sı ise belediye ruhsatlı. Şehirdeki 139 tesisin belgelendirme süreci tamamlanırken, geri kalan 10 tesisin belgelendirme süreci devam ediyor. İl tanıtım ve geliştirme çalışmalarının hız kesmeden sürdüğü belirtiliyor.

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor Haber

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) İcra Kurulu Üyesi ve Avantgarde Collection’un kurucusu İsmet Öztanık, Türkiye'nin turizmde küresel konumunu daha da güçlendirmek için önemli adımlar attığını belirtti. 2024 yılında TGA’nın uluslararası pazardaki tanıtım çalışmaları büyük ilgi görürken, "İstanbul is the new cool", "Cappadocia: Land of Fairytales" ve "Bodrum: Turkish Riviera" sloganlarıyla yürütülen kampanyalar, Türkiye'nin turistik çekiciliğini artırdı. BİLİNÇLİ TURİSTLER TURİZM TRENDLERİNİ DEĞİŞTİRİYOR Turizm sektörünün artık daha bilinçli ve seçici bir misafir kitlesinin talepleri doğrultusunda dönüşüm geçirdiğini vurgulayan Öztanık, "Yeni trendler, seyahat deneyimlerini, lüks anlayışını, gastronomiyi ve çevreye duyarlılığı yeniden şekillendiriyor. Bu değişimin ön saflarında, zarafeti sadelikle buluşturan 'Sessiz Lüks' kavramı yer alıyor. Sessiz lüks; minimalist tasarım, kişiselleştirilmiş ancak göze batmayan hizmet, yerel ve otantik deneyimler ile sürdürülebilirliği bir araya getiriyor. Gösterişli tüketim yerine anlamlı, samimi ve zarif bir yaklaşımı benimseyen bu anlayış, misafirlere unutulmaz ve derin bir deneyim sunuyor. Aynı zamanda günümüz gezginleri çevreye duyarlı seçimleri önemsiyor ve misafirperverlik markalarının kendi değerleriyle uyumlu olmasını bekliyor, bu da sektörü yeniden şekillendiriyor" dedi. GASTRONOMİ SEYAHAT DENEYİMLERİNE YÖN VERİYOR Öztanık, gastronominin turizmde artık bir hikâye anlatım aracı haline geldiğini belirterek, "Konuklar, yerel tatları ve kültürel mirası keşfedecekleri unutulmaz gastronomik deneyimler arıyor. Yerel lezzetleri başarıyla sunan farklı restoranlar ve Michelin yıldızlı şeflerle yapılan partnerlikler, konaklama deneyimini zenginleştiren unsurlar haline geldi" diye ekledi. AVANTGARDE’DAN 3 YENİ YAPILANMA Değişen misafir profiline uyum sağlamak amacıyla markalarını yeniden yapılandırdıklarını söyleyen Öztanık, Avantgarde Urban, Avantgarde Refined ve Avantgarde Culinary Experiences ile misafirlerine özel konaklama ve gastronomi deneyimleri sunduklarını vurguladı. Urban markasının, İstanbul’un merkezi lokasyonlarında modern gezginlere hitap ettiğini, Refined markasının ise Bodrum ve Kapadokya’da ‘Sessiz Lüks’ anlayışını sunduğunu ekledi. Culinary Experiences markasının da yerel ve küresel mutfakları birleştirerek gastronomiye yeni bir soluk getirdiğini belirtti. Lucis Companies’in global yatırımlarına da değinen Öztanık, "Avantgarde Collection'ın çatı şirketi Lucis Companies İngiltere'deki hizmet sektörü yatırımlarına 2025 yılında Özbekistan ve Kıbrıs'ı da ekleyecek" açıklamasında bulundu.

Tatil ve Yatırım İçin Türkiye'ye Asyalı Turist Akını Haber

Tatil ve Yatırım İçin Türkiye'ye Asyalı Turist Akını

2024 yılında Asya kıtasından Türkiye’ye gelen turist sayısında önemli bir artış gözlemlendi. Özellikle Çin’den gelen turist sayısı yüzde 130, Hindistan’dan gelen ise yüzde 80 yükseldi. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, 2024 yılı ocak-eylül döneminde toplam turist sayısı yüzde 8,74 artarak 49 milyonu geçti. Bu rakamın yıl sonunda 60 milyona yaklaşması bekleniyor. DİZİLER VE GASTRONOMİ İLGİ ÇEKİYOR Türk dizilerinin uluslararası başarısı ve Türk mutfağının gastronomi otoritelerince övgü alması, Türkiye’yi cazibe merkezi haline getirdi. Michelin rehberinde yer alan restoranlar ve uluslararası gastronomi etkinlikleri, turistlerin mutfağa ilgisini artırdı. YATIRIM İÇİN DE GELİYORLAR Asya’dan gelen turistler sadece tatil yapmıyor, aynı zamanda gayrimenkul ve teknoloji yatırımlarına yöneliyor. Türkiye’yi ziyaret eden her 10 Asyalı turistten 2’si, gayrimenkul fırsatlarını değerlendiriyor. Türkiye Yeni Delhi Büyükelçisi Fırat Sunel'e göre, Çinli ve Hintli yatırımcılar, Türkiye’nin teknoloji ve startup ekosistemine de yoğun ilgi gösteriyor. Coğrafi yakınlık ve vize sorunlarıyla karşılaşılmaması nedeniyle Asyalı turistler, Türkiye'yi cazip bir yatırım pazarı olarak görüyor. TÜRKİYE’NİN TANITIM KAMPANYALARI ETKİLİ Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) Asya pazarına yönelik tanıtım kampanyaları ve dijital stratejileri, turist sayısındaki artışta büyük rol oynadı. Hindistan ve Çin gibi büyük pazarlarda düzenlenen etkinlikler ve medya iş birlikleri Türkiye’nin cazibesini artırdı. ASYALI TURİSTLERİN HARCAMA GÜCÜ YÜKSEK Dünya milyarderlerinin yüzde 40'ından fazlasının yaşadığı Asya, 4.7 milyar nüfusu ve yüksek gelir düzeyiyle dikkat çekiyor. Türkiye’ye gelen Asyalı turistlerin kişi başı harcama oranı, diğer bölgelerden gelenlere göre daha yüksek oluyor. Ortalama 1.500-2.000 dolar arasında harcama yapan bu ziyaretçiler, Türkiye’nin ekonomik kalkınmasına da katkı sağlıyor. THY’NİN YENİ ROTALARI TURİZMİ DESTEKLİYOR Türk Hava Yolları’nın artırılan uçuşları ve yeni rotaları, Asya pazarından daha fazla turist çekilmesini sağladı. 2024 yılının ilk 11 ayında, Çin’den 381 bin 200, Hindistan’dan 306 bin 531, Güney Kore’den 192 bin 858, Japonya’dan 123 bin 610 turistin gelmesi, bu stratejinin başarısını gösteriyor. Türkiye, tatil ve yatırım arayan Asyalı turistler için cazip bir destinasyon olma yolunda ilerliyor.

Türkiye’nin Kayak Merkezleri 10 Dilde 23 Ülkeye Tanıtılıyor Haber

Türkiye’nin Kayak Merkezleri 10 Dilde 23 Ülkeye Tanıtılıyor

Turizm Bakanlığı, kış turizmine ilgiyi artırmak ve Türkiye’nin kayak merkezlerini dünyaya tanıtmak amacıyla büyük bir tanıtım atağı gerçekleştirdi. Bakanlıktan alınan bilgilere göre, 23 ülkede düzenlenen dijital reklam kampanyalarıyla toplam 74 milyon gösterim sağlandı. Bunun yanı sıra, 6 ülkede hazırlanan tanıtım filmleri 4,5 milyon kişi tarafından izlendi. Sosyal medya da tanıtım çalışmalarının önemli bir parçası oldu. Türkiye’nin resmi turizm platformu GoTürkiye’nin sosyal medya hesaplarında 2024 yılı boyunca kış turizmiyle ilgili yapılan 36 paylaşım, toplamda 52 milyon kişiye ulaştı. Özellikle kayak, buz tırmanışı gibi kış sporlarının tanıtıldığı içeriklerin, sosyal medya trendlerine uygun bir şekilde hazırlandığı belirtildi. GoTürkiye’nin internet sitesinde Türkiye’nin kış turizmine dair rotalar ve detaylı bilgiler yer alıyor. Ayrıca, 10 dilde yayın yapan https://skiing.goturkiye.com platformunda Erciyes, Uludağ, Palandöken, Kartalkaya, Sarıkamış, Kartepe, Davraz, Ovit ve Saklıkent gibi popüler kayak merkezleri hakkında kapsamlı bilgilere erişim sağlanabiliyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından Nisan 2024 tarihinde Euronews Travel için "Türkiye'nin Tren Yolculukları" isimli makale hazırlandı. Türkiye’nin kış turizmi, uluslararası platformlarda da kendine yer buldu. Euronews Travel ve Al Jazeera Mubasher gibi global yayın organlarında yayımlanan içeriklerde Türkiye’nin kış tatili olanaklarına ve aile dostu aktivitelerine geniş yer verildi. Bakanlık yetkilileri, bu çalışmaların yalnızca başlangıç olduğunu ve kış turizmini geliştirmek için dijitalden geleneksel medyaya kadar her alanda tanıtım faaliyetlerine devam edeceklerini belirtti.

Kavaloğlu: Haber

Kavaloğlu: "Antalya 2025'te Turizmde Rekor Kırabilir"

ANTALYA (İHA) - Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Ekonomi Muhabirleri Derneği'ne (EMD) Antalya'nın 2025 yılı turizm hedefleri hakkında konuşarak, "Antalya'ya 2025'te 18 milyon turist gelecek, programlandı. 18 milyonu geçecek. Herhangi bir problem olmazsa tabii. Çok güzel bir coğrafyada turizm hareketi yapıyoruz ama her şeyden etkileniyoruz" dedi. Kavaloğlu, kur politikaları ve bölgesel sorunların turizm sektörü üzerindeki etkisine dikkat çekti. KUR POLİTİKALARININ ÖNEMİ Kavaloğlu, turizm gelirlerinin yaz aylarında yoğunlaştığını ve kurun en az 45 TL seviyesinde olması gerektiğini vurguladı. "Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında kârımızın neredeyse yüzde 80'ini yapıyoruz. Bu dönemde enflasyonu karşılayacak düzeyde bir kur olmazsa 2025 çok zor bir yıl olabilir" dedi. Enflasyonun da turizmcileri olumsuz etkilediğini ifade ederek, dengeye ihtiyaç duyulduğunu söyledi. PAZAR ÇEŞİTLENDİRİLMESİ GEREKLİ Turizm gelirleri için aynı pazarlara odaklanılmasını sürdürülebilir bulmayan Kavaloğlu, Fransa gibi yeterince değerlendirilmeyen pazarlara odaklanılması gerektiğini belirtti. "Fransa'dan az turist alıyoruz. Bu noktaya daha fazla yoğunlaşmalıyız. İlk 10 kaynak pazardan toplamda yüzde 90 pay almak sürdürülebilir değil. Hem Turizm Geliştirme Ajansı hem de Antalya olarak yeni pazar arayışını desteklemeliyiz” dedi. KIŞ TURİZMİ VE "SHOULDER PERIOD" HEDEFLERİ Antalya’nın kış sezonundaki turist sayısını 750 binden 1,5 milyona çıkarmayı planladıklarını aktaran Kavaloğlu, asıl büyümenin Nisan-Mayıs ve Ekim aylarında gerçekleşebileceğini söyledi. Bu dönemlerde ekstra turist çekmek için pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gerektiğini belirten Kavaloğlu, "Burada tek büyüyebilecek pazar, yani bu shoulder periyotlarda büyüyebilecek pazar Rusya. O da savaş halinde. Ukrayna çok büyümüştü, bir milyonu geçti ama bu savaş gerçekten çok sarsıcı bir savaş, bizim coğrafyayı çok etkiledi" yorumunda bulundu. GOLF VE KONGRE TURİZMİ POTANSİYELİ Golf sahalarının ve kongre merkezlerinin sınırlı kapasitesine değinen Kavaloğlu, "Golf turizmi diyorsun, 18 tane golf sahası var. İspanya'da 300 tane golf sahası var, büyümüyor rakam. 18 tane golf sahasıyla ulaşabileceğin kişi sayısı belli bir yere kadar gidiyor" dedi. Türkiye'de Avrupa'nın aksine golf sporunun daha lüks algılandığını vurgulayan Kavaloğlu, fuarların sayısının da artırılması gerektiğini ekledi. POLONYA PAZARI BÜYÜYOR Rusya-Ukrayna savaşının sektöre olan etkilerinden bahseden Kavaloğlu, Polonya pazarının ilk defa 1 milyonu aşarak dördüncü büyük pazar konumuna ulaştığını söyledi. Almanya, İngiltere ve Polonya'da ciddi büyüme potansiyeli gördüklerini açıkladı. ANTALYA DÜNYA SIRALAMASINDA YÜKSELİYOR Antalya’nın dünyada en çok turist ağırlayan kentler arasında Paris’i geride bırakabileceğini söyleyen Kavaloğlu, "Paris 15,6 milyon ziyaretçiyle yılı kapatacak gibi duruyor. Eğer ek bir artış yakalayamazlarsa Antalya bu yıl Paris'i geçip dördüncü sıraya yükselmiş olacak. Bu gerçekten önemli bir başarı" dedi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.