Hava Durumu

#Aktob

TOURISMJOURNAL - Aktob haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Aktob haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu Video Galeri

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) başkanlığına Kaan Kaşif Kavaloğlu tekrar seçildi. Antalya Limak Lara Otel’de bugün gerçekleştirilen genel kurulda tek aday olarak yer alan Kavaloğlu, üyelerin oy birliğiyle görevini sürdürmeye devam edecek. Olağan Genel Kurul’da Kavaloğlu tarafından 2023-2024-2025 yılları faaliyet raporu ve Ali Şahin tarafından ise denetim kurulu raporu üyelere ibra edildi. Tek listenin yer aldığı Olağan Genel Kurul’da, Kaan Kâşif Kavaloğlu liderliğindeki liste AKTOB’un yönetimini üstlendi. “Antalya dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü” Genel kurulun açılışında konuşan Kavaloğlu, dünya turizminde yaşanan hızlı dönüşümlere dikkat çekerek şu değerlendirmelerde bulundu: “Geçtiğimiz dönem; değişen seyahat alışkanlıkları, sürdürülebilirlik beklentilerinin artışı, dijitalleşmenin etkisi ve küresel ekonomik baskıların yoğun şekilde hissedildiği bir süreçti. Tüm bu gelişmelere rağmen Antalya, güçlü altyapısı, yüksek hizmet kalitesi, marka değeri ve sektörün birlik anlayışı sayesinde dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü. Antalya bugün dünyanın en çok ziyaret edilen ilk beş destinasyonundan biri. Bu başarı tüm sektör paydaşlarının ortak emeğidir.” AKTOB’un önceki dönemde yürüttüğü çalışmaları ve yeni dönem hedeflerini ise şöyle özetledi: “Önceliğimiz rekabetçi bir Antalya” “Antalya’nın turizmdeki geleceği sadece ziyaretçi sayılarıyla değil; sürdürülebilir destinasyon yönetimi, çevresel hassasiyet, dijital dönüşüm, nitelikli insan kaynağı ve yüksek kalite anlayışıyla şekillenecek. Amacımız Antalya’yı hem bugüne hem de geleceğe yönelik rekabetçi, yaşanabilir ve sürdürülebilir bir turizm merkezi olarak konumlandırmak.” Yeni dönem yönetim kurulunda önemli isimler yer alıyor Genel kurulda yapılan oylama sonucunda AKTOB’un yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu: Kaan Kaşif Kavaloğlu (Başkan), Ece Tonbul, Selçuk Akıltopu, Mehmet Tümbül, Ramazan Kara, Zafer Alkaya, Murat Kalaycı, Hasan Ali Ceylan, Ahmet Çevik, İbrahim Yaşar, Mehmet Ali Karamancı, Nihat Vural, Tolga Kilit, Burak Bayaz ve Revza Bayer. Kavalooğlu: Yine doğru ve yapıcı işlerimize devam edeceğim Başkan Kavaloğlu, “Tek adaylı ve tek listeli seçimle bu denli yoğun katılım bizler için çok değerli. Tüm üyelerimizin AKTOB’a ne kadar sahip çıktığını görebiliyorum. Özellikle önümüzdeki dönemde yine doğru ve yapıcı işlere imza atacağız. AKTOB Yönetim Kurulu olarak sektörümüz için elimizden gelenin tamamını hatta daha da fazlasını yapacağımıza söz veriyorum” diyerek üyelere teşekkürlerini sundu.

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu Haber

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) başkanlığına Kaan Kaşif Kavaloğlu tekrar seçildi. Antalya Limak Lara Otel’de bugün gerçekleştirilen genel kurulda tek aday olarak yer alan Kavaloğlu, üyelerin oy birliğiyle görevini sürdürmeye devam edecek. Olağan Genel Kurul’da Kavaloğlu tarafından 2023-2024-2025 yılları faaliyet raporu ve Ali Şahin tarafından ise denetim kurulu raporu üyelere ibra edildi. Tek listenin yer aldığı Olağan Genel Kurul’da, Kaan Kâşif Kavaloğlu liderliğindeki liste AKTOB’un yönetimini üstlendi. “Antalya dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü” Genel kurulun açılışında konuşan Kavaloğlu, dünya turizminde yaşanan hızlı dönüşümlere dikkat çekerek şu değerlendirmelerde bulundu: “Geçtiğimiz dönem; değişen seyahat alışkanlıkları, sürdürülebilirlik beklentilerinin artışı, dijitalleşmenin etkisi ve küresel ekonomik baskıların yoğun şekilde hissedildiği bir süreçti. Tüm bu gelişmelere rağmen Antalya, güçlü altyapısı, yüksek hizmet kalitesi, marka değeri ve sektörün birlik anlayışı sayesinde dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü. Antalya bugün dünyanın en çok ziyaret edilen ilk beş destinasyonundan biri. Bu başarı tüm sektör paydaşlarının ortak emeğidir.” AKTOB’un önceki dönemde yürüttüğü çalışmaları ve yeni dönem hedeflerini ise şöyle özetledi: “Önceliğimiz rekabetçi bir Antalya” “Antalya’nın turizmdeki geleceği sadece ziyaretçi sayılarıyla değil; sürdürülebilir destinasyon yönetimi, çevresel hassasiyet, dijital dönüşüm, nitelikli insan kaynağı ve yüksek kalite anlayışıyla şekillenecek. Amacımız Antalya’yı hem bugüne hem de geleceğe yönelik rekabetçi, yaşanabilir ve sürdürülebilir bir turizm merkezi olarak konumlandırmak.” Yeni dönem yönetim kurulunda önemli isimler yer alıyor Genel kurulda yapılan oylama sonucunda AKTOB’un yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu: Kaan Kaşif Kavaloğlu (Başkan), Ece Tonbul, Selçuk Akıltopu, Mehmet Tümbül, Ramazan Kara, Zafer Alkaya, Murat Kalaycı, Hasan Ali Ceylan, Ahmet Çevik, İbrahim Yaşar, Mehmet Ali Karamancı, Nihat Vural, Tolga Kilit, Burak Bayaz ve Revza Bayer. Kavalooğlu: Yine doğru ve yapıcı işlerimize devam edeceğim Başkan Kavaloğlu, “Tek adaylı ve tek listeli seçimle bu denli yoğun katılım bizler için çok değerli. Tüm üyelerimizin AKTOB’a ne kadar sahip çıktığını görebiliyorum. Özellikle önümüzdeki dönemde yine doğru ve yapıcı işlere imza atacağız. AKTOB Yönetim Kurulu olarak sektörümüz için elimizden gelenin tamamını hatta daha da fazlasını yapacağımıza söz veriyorum” diyerek üyelere teşekkürlerini sundu.

AKTOB, 2026’da Kur Riski İçin Sektörü Uyardı Haber

AKTOB, 2026’da Kur Riski İçin Sektörü Uyardı

2025 yılını sorunlarla geçiren turizmciler 2026’dan da endişeli. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, “2026’nın 3. çeyreğinde 60 TL’nin altında bir Avro sektörü çok zora sokar” dedi. İş Bankası’nın genel müdür yardımcısı Sezgin Yılmaz ise banka olarak sektöre desteğe devam edeceklerini açıkladı. Geçen hafta gerçekleşen Uluslararası Resort Turizm Kongresi sırasında basınla bir sohbet toplantısı düzenleyen AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu ve kongrenin ana sponsoru İş Bankası’nın genel müdür yardımcısı Sezgin Yılmaz, sektöre ve ekonomiye dair değerlendirmelerini paylaştı. Yılmaz, İş Bankası’nın iki yıl önce açıkladığı 1 milyar dolarlık ilave kaynak taahhüdünü ağustos ayında tamamen kullandırdığını, kapanan vadeler ve yeni kredilerle birlikte turizm sektörüne fiilen giren toplam kredi hacminin 2 milyar dolara ulaştığını belirterek “Turizme nakdi kredide özel bankalar arasında 2023’teki yüzde 18.37’lik payımız yüzde 24.13’e çıktı.” dedi. TEKSTİL EN RİSKLİ SEKTÖR Kredi büyüme sınırlarının en erken 2026’da esnemeye başlayabileceğini belirten Yılmaz, bankanın kıt kaynakları savunma sanayisi, ihracatçı üreticiler ve turizm gibi öncelikli alanlara yönlendirdiğini söyledi. Bankanın turizmi ana odak haline getirmesinin nedenini “ülkenin en büyük ihtiyaçlarından biri olan döviz girdisine katkı” olarak açıklayan Yılmaz, diğer bankaları da bu alana çekmeyi amaçladıklarını vurguladı. Yılmaz takip oranları açısından en sorunlu sektörün ise tekstil olduğunu açıkladı. Kavaloğlu ise banka desteğinin çok önemli olduğunu söyleyerek devletin de adım atması gerektiğini belirtti: “Kur politikasının sabit olması sistemin sürdürülebilir olmasının önünde bir engel. Devletin en büyük gelir kalemlerinin ama verginin de vergisini ödeyen sektör haline geldik. 2026 3. çeyrekte 60 TL’nin altında bir Avro sektörü çok zora sokar.”

15. Uluslararası Resort Kongresi 19-20 Kasım’da Gerçekleşecek Haber

15. Uluslararası Resort Kongresi 19-20 Kasım’da Gerçekleşecek

15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, “Design the Difference with New Strategies” Temasıyla Başlıyor Antalya, turizmin geleceğini belirleyecek stratejilerin konuşulacağı önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde gerçekleşecek olan 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Nirvana Cosmopolitan Hotel’de, “Design the Difference with New Strategies / Yeni Stratejilerle Farkı Dizayn Et”temasıyla turizm sektörünün tüm paydaşlarını buluşturuyor. 15. ULUSLARARASI RESORT KONGRESİ 19-20 KASIM’DA GERÇEKLEŞECEK Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen kongre, her yıl olduğu gibi bu yıl da dünya ve Türkiye turizminin önde gelen temsilcilerini, yatırımcılarını, akademisyenlerini ve karar vericilerini bir araya getirecek. Turizmin Geleceği, Yeni Stratejilerle Tasarlanacak Küresel turizmde hızla değişen dinamiklerin masaya yatırılacağı kongrede, öne çıkacak başlıca konular şunlar olacak: Sürdürülebilirlik politikaları ve “yeşil turizm” uygulamaları, Yapay zekâ ve dijital dönüşümün turizmdeki rolü, Pazar çeşitliliği ve yeni destinasyon stratejileri, Yatırım fırsatları ve sektörel büyüme yolları. Program kapsamında yer alacak panellerde ulusal ve uluslararası konuşmacılar, sektörün dönüşümüne ışık tutacak vizyoner sunumlar gerçekleştirecek. Kongre, turizm profesyonellerine yeni iş birliği kapılarını açarken Antalya’nın turizm vizyonunu küresel ölçekte güçlendirmeyi de hedefliyor. Kaan Kaşif Kavaloğlu: “Turizmin yeni yol haritasını birlikte tasarlayacağız” AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, kongreyle ilgili değerlendirmesinde şu ifadelere yer verdi: “Turizm; barışın, refahın ve kalkınmanın en güçlü aracıdır. Dünyada yaşanan dönüşümler, sektörümüzün stratejilerini yeniden tasarlamayı zorunlu kılıyor. 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde, turizmin geleceğini şekillendirecek yeni fikirleri, sürdürülebilirlik vizyonunu ve teknolojik dönüşümü konuşacağız. Hep birlikte yeni stratejilerle fark yaratacağımıza inanıyorum.” Kayıt için tıklayın

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde Haber

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Regnum Carya Otel’de düzenlenen geleneksel Ekim Buluşması, sektör temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantının ardından 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ne ilişkin basın toplantısı yapıldı. Toplantıya; Antalya Hudut Mülki İdare Amiri Dr. Suat Seyidoğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı İdris Taş, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Emir Gürdal, YÖRSİAD Başkanı Alper Oral ve Rusya Fed Antalya Başkonsolosu Sergey Vetrik katılım sağladı. Turizm Odağımız Nicelikten Çok Niteliğe Yönelik Olacak Küresel ve Antalya ölçeğinde turizm verileri ve konaklama tesislerinde su tasarrufuna ilişkin kapsamlı bilgilerin yer aldığı sunum gerçekleştiren AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’nın turizmde nicelikten niteliğe geçiş dönemine girdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Antalya bu yılın Ocak-Ekim döneminde 16 Milyon ziyaretçiye ulaştı. Hedefimiz artık sayıyı artırmak değil, kişi başı harcamayı ve sezonun süresini uzatmak. Turizmi 12 aya yayan, sürdürülebilir ve yüksek değerli bir büyüme modeline geçiyoruz.” Birleşik Krallık Pazarı Güçlü Konumda Kavaloğlu, AKTOB AR&GE biriminin hazırladığı analizlerde Birleşik Krallık pazarının Türkiye açısından stratejik önemini koruduğunu belirtti. 2024 yılında 94,6 milyon yurt dışı seyahat ve 78,6 milyar sterlinlik harcama ile rekor seviyelere ulaşan Birleşik Krallık, Türkiye için stratejik önemini koruyor. Kavaloğlu, Antalya’nın Jet2, easyJet, TUI ve SunExpress gibi havayolu şirketlerinin artan seferleriyle İngiliz turistlerin yıl boyu tercih ettiği bir destinasyon haline geldiğini belirtti. “Bir Damla Bir Dünya” Su Tasarrufu Kampanyası Başladı AKTOB, turizm sektöründe farkındalık yaratmak amacıyla “Bir Damla Bir Dünya” temalı geniş kapsamlı bir su tasarrufu kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında Antalya’daki otellerde bilinçlendirme afişleri, bilgilendirici videolar ve eğitim programlarıuygulanacak. Kavaloğlu, “Her damla bizim geleceğimizdir. Otellerimizdeki su kullanımını optimize etmek, sadece çevreye değil, ekonomiye de katkıdır. Bu kampanyayla hem çalışanlarda hem misafirlerde farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı. Uluslararası Resort Turizm Kongresi 19–20 Kasım’da AKTOB tarafından düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, bu yıl 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde Nirvana Cosmopolitan Hotel’de “Design the Difference with New Strategies” temasıyla gerçekleştirilecek. Kongrede, küresel turizmde dönüşüm, sürdürülebilir yatırımlar, yapay zekâ destekli seyahat planlaması, pazar çeşitliliği ve yeni gelir modelleri ele alınacak. Kavaloğlu, “Turizmin geleceğini şekillendirecek yeni stratejileri sektörün tüm paydaşlarıyla Antalya’da tartışacağız. Bu kongre sadece bir buluşma değil, turizmin yol haritasını çizeceğimiz bir fikir platformudur.” ifadelerini kullandı.

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak Haber

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak

Antalya'da, bölgesel krizler turizm hedeflerini gölgeledi; iç pazar ve Avrupa'daki Türkler sezonun güvencesi oldu. Kentte turizm, temmuz ortasında 7,5 milyon ziyaretçiyle kritik eşiği geçerken, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, "18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" dedi. Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonlarından Antalya'da yılın ilk 6,5 aylık döneminde 7,5 milyon turist ağırlandı. Sezonun seyri ve gelecek beklentileri hakkında değerlendirmelerde bulunan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, hedeflenen 18 milyon ziyaretçi sayısının bölgesel krizler nedeniyle revize edildiğini açıkladı. Kavaloğlu, "16 Temmuz itibariyle Antalya'ya gelen kişi sayısı 7,5 milyon kişiyi geçti. Geçen sene ile hemen hemen aynı bir rakam bu. Sezonun başında 18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Çünkü, Rusya-Ukrayna savaşının bitebilme ihtimalini göz önünde bulunduruyorduk ama savaşın devam etmesi, arkasından gelen İsrail-İran gerilimi, Filistin-İsrail geriliminin devam etmesi ve o bölgedeki hareketliliğin sürekliliği turizmi olumsuz etkiliyor" ifadelerini kullandı. "Haziran sonunda düşüş görüldü, temmuz ve ağustosa odaklandık" Haziran ayı sonundaki verilere değinen Kavaloğlu, "Almanya ve Rusya'dan gelen turist sayısında az da olsa düşüş gözlemledik. Buna karşılık İngiltere ve Polonya'dan artış oldu. Temmuz ve ağustos ayı sezonun en değerli iki dönemi. Bu iki ayda toplamda yaklaşık 5,6 milyon turist bekliyoruz. Eğer biz bu hedefe ulaşırsak, geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" diye konuştu. İklim şartları elverdiği sürece sezonun kasım ayının sonuna kadar uzayabileceğini söyleyen Kavaloğlu, "Eylül-Ekim aylarının iyi geçeceğini varsayıyorum ve sezonun da iklim şartlarının elverdiği sürece Kasım ayının sonuna uzayacağını düşünüyorum. Dolayısıyla bu anlamda baktığımızda geçen senenin altında kalmayacağız ama 18 milyonluk hedefimize ulaşamayacağız" dedi. "İran-İsrail gerilimi şehir otellerini etkiledi" Ortadoğu'da yaşanan siyasi gelişmelerin etkilerine değinen Kavaloğlu, "İran-İsrail geriliminin Antalya'ya da etkisi oldu ancak asıl etkiyi İstanbul, Karadeniz ve Güney Marmara gibi şehir otelleri yaşadı. Orta Doğulu turist profili o dönemde Türkiye'ye gelemedi. Şimdi uçuşlar yeniden başladı, gelişler devam ediyor ama o dönemi kaybettik" ifadelerine yer verdi. "İç pazar ve gurbetçiler güçlü bir rezerv" İç pazarda hareketliliğin sürdüğünü ifade eden Kavaloğlu, yurt dışında yaşayan Türklerin tatil tercihlerinin olumlu etkiler sağladığını belirterek, "Avrupa'da yaşayan Türklerin Türkiye'ye, özellikle Antalya'ya olan ilgisi sürüyor. Kendi ana vatanlarında tatil yapma iştahı yüksek. Bu da sektör açısından büyük bir artı" dedi. "Rusya hâlâ birinci, Polonya hızla yükseliyor" Ana pazar sıralamasını da paylaşan Kavaloğlu, "Şu anda Rusya hâlâ birinci sırada yer alıyor. Onu Almanya, İngiltere ve Polonya takip ediyor. Polonya'yı özellikle önemsiyoruz. Refah seviyesi ve Avrupa Birliği'nin desteğiyle ekonomik olarak güçleniyorlar. Polonya bizim için çok değerli bir pazar haline geldi. Kazakistan, Hollanda ve Baltık ülkeleri de dikkat çeken pazarlar arasında" dedi. Litvanya, Letonya ve Estonya'dan gelen turist sayısındaki artışa vurgu yapan Kavaloğlu, yılın geçen yıla göre daha iyi tamamlanacağına vurgu yaptı. "Fiyat artışı konusunda elimiz kolumuz bağlı" Uygulanan sabit kur politikasının sektöre etkilerine de değinen Kavaloğlu, "Gelirlerimiz Euro bazında, giderlerimiz Türk Lirası bazında. Enflasyon baskısı nedeniyle giderlerimiz arttı ama kur artmadı. Bu da kârlılığımızı düşürdü. Avrupa'da da refah seviyesi artmadığı için fiyatlarımızı yükseltemiyoruz" dedi. "Antalya, Yunanistan ile kıyaslandığında daha avantajlı" Türkiye'nin turizmde rekabetçi pozisyonunu koruması gerektiğini vurgulayan Kavaloğlu, Antalya'nın İspanya, Fransa, Yunanistan ve İtalya gibi rakiplerine göre uygun fiyat avantajı sunduğunu söyledi. Kavaloğlu, şöyle devam etti: "Yunanistan ada turizmi yapıyor. İnsanların tatil yerlerini biz belirleyemeyiz ama Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ni de bir seçenek olarak öneriyoruz. Yunanistan'da genellikle restoran fotoğrafları paylaşılıyor, ama kıyaslama yaparken otel ile otel, restoran ile restoran karşılaştırılmalı. Türkiye'nin, Antalya'nın çok daha uygun şartlarda tatil imkanı sunduğunu söylüyorum."

Antalya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği Haber

Antalya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği

Antalya'da Kurban Bayramı tatili ile yüksek sezonun kapıları açılırken, yoğunluk Avrupa'daki Türk tatilcilerin de gelişiyle arttı. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, "Bu süreçte en yoğun talebi Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarımız gösterdi. Gurbetçilerimiz hem Kurban Bayramı tatilini hem de Avrupa'daki tatil dönemini birleştirerek ana vatanlarına geldi. Bu da Antalya'daki hareketliliği daha da artırdı" dedi. Antalya'da 4,5 günlük Kurban Bayramı tatiliyle birlikte turizm hareketliliği ivme kazandı. Sezon başında Ramazan Bayramı ve Paskalya tatiliyle başlayan yoğunluk, Kurban Bayramı'yla zirveye ulaştı. Özellikle Avrupa'da yaşayan Türk tatilcilerin tercih ettiği Antalya'da, otellerde ve sahil bölgelerinde ciddi yoğunluk yaşanıyor. "Kurban Bayramı'yla yüksek sezonu açtık" Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, kentteki bayram hareketliliğini ve sezonu değerlendirdi. Kavaloğlu, "Ramazan Bayramı'yla yaz sezonunu açmıştık ve Paskalya tatiliyle birleşmişti. Kurban Bayramı'yla da yüksek sezonu açtık. Bu dönem, Almanya'daki Yortu Bayramı tatiliyle de çakıştı. Yani Almanya'da 'Pfingstferien' dediğimiz, bazı eyaletlerde Haziran başında uygulanan kısa tatil dönemiyle aynı zamana denk geldi. Dolayısıyla hem Almanya'dan hem de diğer Avrupa ülkelerinden tatil planlamaları yoğunlaştı. Bu da Antalya'daki hareketliliği daha da artırdı" dedi. Avrupa'daki Türklerin bu tatil dönemini fırsata çevirdiğine dikkat çeken Kavaloğlu, "Bu süreçte en yoğun talebi Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarımız gösterdi. Gurbetçilerimiz hem Kurban Bayramı tatilini hem de Avrupa'daki tatil dönemini birleştirerek ana vatanlarına geldi. Böylece uzun zamandır fırsat bulamadıkları şekilde Türkiye'de tatil yapma imkânı yakaladılar" ifadelerini kullandı. "Her sezon zor geçecek" Sezonun genel seyrine de değinen Kavaloğlu, "Ziyaretçi sayılarında geçen yıl ile rakamlar hemen hemen aynı. Zor bir sezon geçiriyoruz ancak genel itibariyle geçen yılki seviyeyi koruyoruz. Haziran sonu itibarıyla artıya geçeceğimizi öngörüyoruz. Bizim için artık hiç kolay bir sezon yok, her sezon zor geçecek" değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye dünyanın en çok takip edilen turizm ülkesi oldu Video Galeri

Türkiye dünyanın en çok takip edilen turizm ülkesi oldu

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2024’ün turizmde tarihi rekorların kırıldığı bir yıl olduğunu belirterek, 2025 yılı hedeflerini kamuoyuyla paylaştı. Bakan Ersoy, "Antalya artık sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da en önemli turizm destinasyonlarından biri haline geldi" dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin (AKTOB) Mayıs Ayı Geleneksel Buluşması’na katıldı. Ersoy, Antalya’nın turizm potansiyelini, 2024’teki başarıları ve 2025 vizyonunu katılımcılarla paylaştı. "2024'te rekor kırdık, hedefimiz 2025'te 64 milyar dolar gelir" 2024 yılının Türkiye turizmi adına tarihi rekorlar kırılan bir dönem olduğunu belirten Bakan Ersoy, "Şükürler olsun ki yıl içinde hedeflerimizi yukarı yönlü revize ederek, 62,3 milyon ziyaretçi ve 61,1 milyar dolar gelirle yılı tamamladık. 2017 ile 2024 arasında turist sayısında yüzde 64, turizm gelirlerinde ise yüzde 95,5 oranında bir artış elde ettik. Gecelik gelir 2017’de 75 dolar iken, 2024’te 108 dolara, 2025’te ise 116 dolara ulaştı. 2025 yılı için hedefimiz 64 milyar dolar turizm geliridir" dedi. "Antalya sadece deniz, kum ve güneşten ibaret değil" Antalya’nın sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da en önemli turizm bölgelerinden biri olma yolunda ilerlediğini belirten Bakan Ersoy, "Bu başarı, doğal güzelliklerimizle birlikte yürüttüğümüz stratejik tanıtım çalışmaları ve yerel paydaşlarımızla kurduğumuz güçlü işbirliklerinin bir sonucudur. Antalya’da turizm işletmelerinin yüzde 81’inden fazlası sürdürülebilir turizm belgesine sahip. Gece müzeciliği gibi yenilikçi uygulamalarla turistik hareketliliği çeşitlendirmeyi hedefliyoruz. Alanya, Aspendos ve Side gibi bölgelerin gece saatlerinde de açık olması bu vizyonun bir parçasıdır" diye konuştu. Tanıtımda dijital başarı 2024 yılında Antalya’da gerçekleşen 46 etkinlikte 32 ülkeden 697 kişinin ağırlandığını belirten Ersoy, "2025 yılının ilk dört ayında bu sayı bin 288’e çıktı. Get Lost With WIZZ kampanyamız 138 milyon görüntülenmeye ulaşarak tarihin en başarılı kampanyalarından biri olmuştur. Go Türkiye platformu üzerinden 2024’te 901 milyon, 2025 yılı içinde ise 176 milyonun üzerinde dijital gösterim elde ettik. Bugün 4,5 milyon TikTok, 5,1 milyon YouTube ve 3,8 milyon Instagram takipçisine ulaştık. Bu rakamlarla dünya çapında en çok takip edilen ülke tanıtım hesabına sahibiz" dedi. "2024 yılında yurt dışından bin 149 eserin iadesini sağladık" Geleceğe Miras Projesi kapsamında arkeolojik alanlarda 12 ay süren kazı ve restorasyon çalışmalarının devam ettiğini belirten Ersoy, "2024 yılında yurt dışından bin 149 eserin iadesini sağladık. Kültürel zenginliklerimizi korumak ve dünya ile paylaşmak adına önemli adımlar atıyoruz. Ayrıca Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi ile imzalanan iş birliği kapsamında yürüttüğümüz sürdürülebilir turizm programı, Türkiye’yi uluslararası alanda örnek bir konuma getirdi" ifadelerini kullandı. "2025 yılında turizmde yine rekorlar kıracağız" "Bu kadar emeğin karşılığı olarak 2025 yılı da turizmde yine rekorlar kıracağımız bir yıl olacaktır" diyen Ersoy, "Temel hedefimiz çevresel, kültürel ve ekonomik sürdürülebilirliği gözeterek turizm faaliyetlerini 81 ilimize ve yılın 12 ayına yaymaktır" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.