#Aktob

TOURISMJOURNAL - Aktob haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Aktob haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye dünyanın en çok takip edilen turizm ülkesi oldu Video Galeri

Türkiye dünyanın en çok takip edilen turizm ülkesi oldu

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2024’ün turizmde tarihi rekorların kırıldığı bir yıl olduğunu belirterek, 2025 yılı hedeflerini kamuoyuyla paylaştı. Bakan Ersoy, "Antalya artık sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da en önemli turizm destinasyonlarından biri haline geldi" dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin (AKTOB) Mayıs Ayı Geleneksel Buluşması’na katıldı. Ersoy, Antalya’nın turizm potansiyelini, 2024’teki başarıları ve 2025 vizyonunu katılımcılarla paylaştı. "2024'te rekor kırdık, hedefimiz 2025'te 64 milyar dolar gelir" 2024 yılının Türkiye turizmi adına tarihi rekorlar kırılan bir dönem olduğunu belirten Bakan Ersoy, "Şükürler olsun ki yıl içinde hedeflerimizi yukarı yönlü revize ederek, 62,3 milyon ziyaretçi ve 61,1 milyar dolar gelirle yılı tamamladık. 2017 ile 2024 arasında turist sayısında yüzde 64, turizm gelirlerinde ise yüzde 95,5 oranında bir artış elde ettik. Gecelik gelir 2017’de 75 dolar iken, 2024’te 108 dolara, 2025’te ise 116 dolara ulaştı. 2025 yılı için hedefimiz 64 milyar dolar turizm geliridir" dedi. "Antalya sadece deniz, kum ve güneşten ibaret değil" Antalya’nın sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da en önemli turizm bölgelerinden biri olma yolunda ilerlediğini belirten Bakan Ersoy, "Bu başarı, doğal güzelliklerimizle birlikte yürüttüğümüz stratejik tanıtım çalışmaları ve yerel paydaşlarımızla kurduğumuz güçlü işbirliklerinin bir sonucudur. Antalya’da turizm işletmelerinin yüzde 81’inden fazlası sürdürülebilir turizm belgesine sahip. Gece müzeciliği gibi yenilikçi uygulamalarla turistik hareketliliği çeşitlendirmeyi hedefliyoruz. Alanya, Aspendos ve Side gibi bölgelerin gece saatlerinde de açık olması bu vizyonun bir parçasıdır" diye konuştu. Tanıtımda dijital başarı 2024 yılında Antalya’da gerçekleşen 46 etkinlikte 32 ülkeden 697 kişinin ağırlandığını belirten Ersoy, "2025 yılının ilk dört ayında bu sayı bin 288’e çıktı. Get Lost With WIZZ kampanyamız 138 milyon görüntülenmeye ulaşarak tarihin en başarılı kampanyalarından biri olmuştur. Go Türkiye platformu üzerinden 2024’te 901 milyon, 2025 yılı içinde ise 176 milyonun üzerinde dijital gösterim elde ettik. Bugün 4,5 milyon TikTok, 5,1 milyon YouTube ve 3,8 milyon Instagram takipçisine ulaştık. Bu rakamlarla dünya çapında en çok takip edilen ülke tanıtım hesabına sahibiz" dedi. "2024 yılında yurt dışından bin 149 eserin iadesini sağladık" Geleceğe Miras Projesi kapsamında arkeolojik alanlarda 12 ay süren kazı ve restorasyon çalışmalarının devam ettiğini belirten Ersoy, "2024 yılında yurt dışından bin 149 eserin iadesini sağladık. Kültürel zenginliklerimizi korumak ve dünya ile paylaşmak adına önemli adımlar atıyoruz. Ayrıca Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi ile imzalanan iş birliği kapsamında yürüttüğümüz sürdürülebilir turizm programı, Türkiye’yi uluslararası alanda örnek bir konuma getirdi" ifadelerini kullandı. "2025 yılında turizmde yine rekorlar kıracağız" "Bu kadar emeğin karşılığı olarak 2025 yılı da turizmde yine rekorlar kıracağımız bir yıl olacaktır" diyen Ersoy, "Temel hedefimiz çevresel, kültürel ve ekonomik sürdürülebilirliği gözeterek turizm faaliyetlerini 81 ilimize ve yılın 12 ayına yaymaktır" dedi.

Kurban Bayramı Tatilinde Antalya’da Hareketlilik Haber

Kurban Bayramı Tatilinde Antalya’da Hareketlilik

Kurban Bayramı arifesi bu yıl 5 Haziran, bayram ise 6- 9 Haziran tarihlerine denk geliyor. Kurban Bayramı tatilinin uzayıp uzamaması merakla beklenirken, turizm sektöründe bayram dönemi rezervasyonları da hız kazandı. Sıcaklıkların 28 derece civarında olması beklenen Antalya'da özellikle bayram tatili dönemi için yoğun talep oluşuyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, turizm sezonunu Ramazan Bayramı'yla açan sektörün yüksek sezon olarak adlandırılan dönemi de Kurban Bayramı ile başlatacağını kaydetti. Bayram tatilinin uzaması yönündeki taleplerini tekrarlayan AKTOB Başkanı Kavaloğlu, "Turizm açısından çok önemli ve değerli. Ayrıca bu ne kadar önceden açıklanırsa Türk misafirlerimiz o kadar önceden tatil programlarını yapabilir. Tabii Kurban Bayramı döneminin dezavantajlı bir önemi de var; tam sınav haftası ve okulların kapanmasının öncesine denk geldiği için rezervasyon yaptıran aileler genellikle çocukları sınava girmeyen aileler" dedi. ALMAN TURİST BEKLENTİSİ Bu Kurban Bayramı'nın Avrupalı turist açısından da önemli bir döneme denk geldiğini açıklayan Kavaloğlu, "Kurban Bayramı tatilinin Hristiyanlıkta en önemli dini bayramlardan Pfingsten'in ile birleşiyor olması nedeniyle Avrupa'dan yoğun ilgi bekliyoruz. Almanların Pfingsten tatiliyle Kurban Bayramı peş peşe. Ramazan Bayramı da Paskalya ile peş peşe gelmişti. Dolayısıyla özellikle Almanların çok yoğun tercihi olacağını düşünüyoruz" diye konuştu. AVRUPA'DAKİ TÜRKLER İÇİN İKİ BAYRAM FIRSATI Hamsin Yortusu olarak da bilinen Pfingsten tatili ile Kurban Bayramı'nın peş peşe olmasının Almanya ve Avrupa'da yaşayan Türkler için de uzun tatil fırsatı oluşturduğuna işaret eden Kavaloğlu, "Avrupa'da yaşayan Türkler bizim için çok değerli. Onların ana vatanlarında tatil yapabilme istekleri, arzuları bizim için çok değerli. Pfingsten ile Kurban Bayramı'nın birleşiyor olmasıyla Avrupa'daki Türk vatandaşlarımız açısından da yoğun bir dönem geçireceğimize inanıyorum" dedi. HER BÜTÇEYE UYGUN TATİL FIRSATI Kurban Bayramı'nda otellerde yüzde 100 doluluk beklediklerini dile getiren Kavaloğlu, "Antalya'nın en büyük özelliklerinden bir tanesi, her bütçeye uygun tatil yapabilme şansının olması. Bu anlamda bakıldığında 9 günlük tatilin bir an önce açıklanması ile birlikte insanlar tatillerini bölerek, daha rahat planlama yapabilecektir" diye konuştu. REZERVASYON UYARISI: YER KALMAYABİLİR Kundu'da faaliyet gösteren beş yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar, "Tabii bayramlar ne kadar uzun olursa bizim için o kadar iyi. Umarız bu bayram hemen açıklanır ve 9 güne uzatılır. Kurban Bayramı'yla birlikte haziran ayının ilk haftasında yüksek sezona da başlangıç yapıyoruz. Şu an bölgemizdeki birçok otelin bayram dönemi rezervasyonlarına bakıldığında, doluluklar yüzde 90-95 oranlarına kavuştu, son odaları satıyorlar. Misafirlerimize de seslenelim; bir an önce rezervasyonları yaptırsınlar, istedikleri bölge veya otellerde yer bulamayabilirler veya yer bulmakta sorun yaşayabilirler. Önümüzdeki birkaç gün içinde birçok otelde yer kalmayacak gibi görünüyor" dedi. OTELLERİN YÜZDE 20-25'İ İÇ PAZARA AYRILDI Bölgesel olarak Antalya'da Kundu-Lara, Belek bölgelerinin öne çıktığını anlatan İsmail Çağlar, "Bu sene özellikle Belek bölgesi hızlı gidiyor. Yüksek sezonun başlangıcıyla Kemer, Manavgat, Alanya da hareketleniyor. Bayramda ciddi bir hareketlilik oluşacaktır. En önemli üç pazarımız Rusya, Almanya ve İngiltere başta olmak üzere diğer tüm pazarlarımızdan turistler geliyor ve özellikle haziran ayı itibarıyla ciddi hareketlilik bekliyoruz. Sektördeki paydaşlarımızın verdiği bilgiler doğrultusunda bayram döneminde otellerin yüzde 20-25'i iç pazara ayrıldı. Şu an kendi otelimizde de bu şekilde. Tabii şehir otellerinde de doluluk bekleniyor, bu da sevindirici" diye konuştu. KUNDU'DA REZERVASYONLAR YÜZDE 90'I AŞTI Kundu Turizm Yatırımcıları Birliği (KUYAB) Genel Müdürü Erden Arı, Kundu bölgesinde KUYAB'a bağlı 6 otel bulunduğunu belirterek, şu an için bu otellerde bayram dönemi rezervasyonlarının yüzde 90 doluluğa ulaştığını açıkladı. Otellere göre yerli ve yabancı turist için ayrılan oranların farklılık gösterdiğini anlatan Arı, "Şu anki rezervasyonlara göre yüzde 90'ı aşan dolulukların bayram yaklaştıkça yüzde 95 ve yüzde 100'lere ulaşmasını bekliyoruz" diye konuştu.

Turizmciler, AKTOB’un nisan ayı toplantısında buluştu Haber

Turizmciler, AKTOB’un nisan ayı toplantısında buluştu

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, turizmciler olarak zor bir kış geçirdiklerini belirterek, "Bu konuda çok dirayetli davrandık, çok zor bir kıştı ama nisan ayının gelmesi ve Paskalya tatilinin başlaması ile dünkü verilere göre Antalya'ya gelen kişi sayısı geçen seneyi geçti." dedi Kavaloğlu, AKTOB'un kentteki bir otelde düzenlenen nisan ayı geleneksel toplantısında, Antalya Büyükşehir Belediyesinin destekleriyle düzenlenen gastronomi festivalinde ünlü şefler, gastronomi profesyonelleri, Türkiye'nin önemli yatırımcıları ve gurmelerini ağırladıklarını ve bunun da turizme katkı sağladığını söyledi. Küresel gastronomi turizminde pazar büyüklüğünün 2024'te 13,83 milyar dolar olarak hesaplandığını belirten Kavaloğlu "2034 yılına kadar yaklaşık 85 milyar dolara ulaşacağız. Seyahat ve turizm faaliyetlerine yönelik artan çekim ve yerel yemek ve kültürünü keşfetmeye olan ilgi, gastronomi turizm pazarının büyümesini yönlendiriyor." diye konuştu. Günümüzde gıda ve sosyal medyanın beraber hareket ettiğini kaydeden Kavaloğlu, "Z" ve "Y" kuşağının seyahatlerini planlamak için sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığını ve birçok alışılmadık ve göze hitap eden mutfak deneyimlerini aradığını dile getirdi. - "Antalya'ya gelen kişi sayısı geçen seneyi geçti" Antalya'nın turizmde ilk 3 aylık verilerinde ciddi anlamda ekside olduğunu anlatan Kavaloğlu, sözlerine şöyle devam etti "Nisan ayına yüzde 20 eksi ile girdik. Fakat nisan ayında çok büyük bir ivme kazandık. Paskalyanın nisan ayında olması, açıkçası marttan nisana kayması özellikle hepsini çok büyük bir ümitle beklemiştik. Nevruz tatilinde yaklaşık yüzde 40 İranlı turistin az gelmesi, mart ayının da çok zor şartlarda geçmesini sağladı. Tabii biz hep iyi şeyler söylemeyi arzu ediyoruz ama realite de şu son dönemlerin en zor kışını geçirdik otelciler olarak. Bu konuda çok dirayetli davrandık, çok zor bir kıştı ama nisan ayının gelmesi ve Paskalya tatilinin başlaması ile dünkü verilere göre Antalya'ya gelen kişi sayısı geçen seneyi geçti. Bunun büyük bir ümitle devam etmesini diliyoruz, bununla ilgili de çalışmalara devam ediyoruz." Avrupa Birliği ülkelerinin vatandaşlarının varış yerinin süresine bakılmaksızın geceleme 1,1 milyardan fazla seyahat gerçekleştirdiğini anlatan Kavaloğlu, en fazla seyahatin Almanlar, Fransızlar ve İspanya vatandaşları tarafından yapıldığını kaydetti. Toplantıya Antalya Valisi Hulusi Şahin, Antalya Kültür ve Turizm İl Müdürü Candemir Zoroğlu ve turizm temsilcileri katıldı.

Antalya’da turizm sezonu umutlu başladı: “Rekorları yeniden kıracağız” Haber

Antalya’da turizm sezonu umutlu başladı: “Rekorları yeniden kıracağız”

Antalya Valisi Hulusi Şahin, Turizm Haftası kapsamında sektör temsilcileriyle yaptığı değerlendirmede, "Geçen yıl rekorlar yılıydı. Bu yıl da geçen yılın rekorlarını aşacağımıza inanıyorum" dedi. Antalya’nın turizm altyapısının her zamankinden güçlü olduğunu vurgulayan Şahin, tüm paydaşlarla birlikte 2025 sezonuna hazır olduklarını söyledi. Antalya'da Turizm Haftası kapsamında Hadrian Kapısı önünde düzenlenen etkinlikte konuşan Antalya Valisi Hulusi Şahin, Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek ve turizm sektörü temsilcileri, yeni sezona dair hedefleri ve kentte yürütülen hazırlıkları kamuoyuyla paylaştı. Şahin, yangın güvenliği denetimlerinden ulaşım projelerine, Kaleiçi’nin UNESCO adaylığı çalışamalarına kadar birçok başlıkta değerlendirmelerde bulundu. Antalya Valisi Hulusi Şahin, Antalya’nın 12 ay boyunca turizm hareketliliği yaşadığını vurgulayarak, "Antalya için 2025 turizm sezonu iyi başladı. Göstergeleri de son derece iyi. Geçen yıl rekorlar yılıydı. Bu yıl da yine geçen yıl kırdığımız rekorları kırarak bir rekorlar yılı daha yaşayacağımıza inanıyorum. Bunun için tüm hazırlıklarımız var. Geçmişte olduğundan daha sağlam bir turizm altyapısına sahip olduğumuzu ifade edebilirim. Bu hususta titizlikle çalışıyoruz, tüm paydaşlarımız çalışıyor ve çok önemli bir turizm gelirini riske atmadan çok sağlam bir altyapıyla turizm faaliyetlerini yürütmenin arayışı içerisindeyiz" dedi. Turizmdeki başarıyı sadece ekonomik kazanımlarla sınırlı görmediklerini belirten Şahin, "Bu sadece Antalya'nın turizmi değil, Türkiye'nin tanıtımı ve itibarı. O yüzden mesele sadece para değil, çok daha büyük anlamlar içeriyor. Hiçbir boşluk bırakmadan çalışıyoruz" diye konuştu. Yeni ulaşım aksı geliyor Antalya Havalimanı'nın kapasitesinin artmasıyla birlikte ulaşımda yaşanabilecek yoğunluğa da hazırlık yapıldığını belirten Şahin, Lara-Kundu hattını rahatlatmak için yeni bir güney aksı planlandığını açıkladı. "Havaalanının batısında, Lara’ya bağlanacak yeni bir yol planlanıyor. Bu yeni aks sayesinde trafiğin daha düzenli akması sağlanacak" diyen Şahin, Büyükşehir Belediyesi'nin projelerine destek verdiklerini kaydetti. Yangın güvenliği denetimleri sıkılaşıyor Bolu’daki yangın faciasının ardından tüm Türkiye’de olduğu gibi Antalya’da da denetimlerin sıklaştırıldığını belirten Şahin, "2 bin 500 turizm işletmesi ve 650 bin yatak kapasitesine sahip kentimizde özellikle basit usulde belge almış tesisler öncelikli olarak denetleniyor" dedi. Tam ruhsatsız işletmelerin kapatıldığını ifade eden Şahin, denetimlerin yalnızca konaklama tesisleriyle sınırlı olmadığını; lokanta, fırın ve yemek fabrikalarının da sürece dahil edildiğini söyledi. "Kaleiçi bizim amiral gemimiz" Antalya’ya gelen turistlerin şehir merkezini ziyaretinin önemine dikkat çeken Vali Şahin, Kaleiçi’nin turizmin kalbi olduğunu vurguladı. "Kaleiçi, Antalya turizminin odağı, merkezi, kalbi. Hepimizin odağı Kaleiçi. Kaleiçi bizim amiral gemimiz" ifadelerini kullanan Şahin, bölgedeki turistik işletmelerin niteliğinin artırılması gerektiğini söyledi. "Kaleiçi’ne gelen turistin burada kaliteli butik oteller, restoranlar ve eğlence mekânları bulması gerekiyor" diyen Şahin, bu doğrultuda hem kamu hem özel sektörün yatırımlarını artırması gerektiğini kaydetti. Büyükşehir Belediyesi’nin iskeledeki projesine ve Valiliğin Mermerli Plajı’ndaki çalışmalarına değinen Şahin, "Hıdırlık Kulesi restorasyonu bitmek üzere, seyir terası olarak da değerlendirilecek" dedi. Vali Şahin ayrıca, Kaleiçi’nin UNESCO Dünya Kültür Mirası Geçici Listesi'ne alınması için hazırlıkların sürdüğünü ifade ederek, Antalya'nın bu listeye dâhil olamamasının kendisini üzdüğünü söyledi. "Sezona hazırız" Turizm tesislerinde renovasyon ve bakım çalışmalarının tamamlandığını belirten Şahin, denetimlerin de sezon öncesi hazırlıkların bir parçası olduğunu vurgulayarak "Hazırız diyebiliriz" dedi. Başkan Böcek: Deniz temizliği, altyapı ve ulaşım öncelikli gündemimiz Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek ise Antalya’nın 640 kilometrelik sahil şeridinde elektronik gemi denetimleri ve termal kameralarla deniz kirliliğiyle mücadele ettiklerini söyledi. Kent genelinde 36 arıtma tesisinin çalıştığını ve 5,5 milyar liralık ASAT yatırımı yapıldığını belirten Böcek, "Kundu bölgesinde kapasite artırımı yüzde 100’e çıkarılıyor. Ulaşım projeleri, kuzey çevre yolları ve Lara’ya geçiş güzergahındaki çalışmalar da hızla sürüyor" dedi. Hıdırlık Kulesi restorasyonunun kısa sürede tamamlanacağını belirten Böcek, projeye 2019’dan bu yana özel önem verdiklerini kaydetti. Kavaloğlu: Hedefimiz yeni bir rekor Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ise turizm sezonunun Ramazan Bayramı ile başladığını ve Nisan sonunda geçen yılki rakamların yakalanacağını belirtti. "Geçen sene 17 milyon turistle büyük bir rekor kırdık. Bu sene de bu rekoru aşmak istiyoruz. Almanya ve İngiltere gibi ana pazarlarımızda ciddi artış bekliyoruz" diyen Kavaloğlu, sektörün enflasyonist baskıya rağmen rekabet gücünü korumaya çalıştığını ve özellikle Avrupa ülkeleriyle fiyat rekabetine odaklandıklarını dile getirdi.

Turizm Sezonu Dört Bayramla Erken Başlıyor Haber

Turizm Sezonu Dört Bayramla Erken Başlıyor

Bu yıl turist ve gelir rekoru kırmayı hedefleyen turizm sektörü, art arda gelen dört önemli bayram sayesinde sezona hızlı bir başlangıç yapıyor. 21 Mart’ta kutlanacak Nevruz, 30 Mart’taki Ramazan Bayramı, nisan boyunca sürecek Paskalya ve mayısta gerçekleşecek Rusların Zafer Bayramı, turizmde hareketliliği artıracak. Özellikle Ramazan Bayramı’nın okulların ara tatiliyle çakışması, iç turizmi canlandıracak önemli bir avantaj olarak görülüyor. YÜKSEK SEZON ERKEN BAŞLADI Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Ramazan Bayramı’nda yoğun rezervasyon alacaklarını ve bu tarihin turizm sezonunu erkene çektiğini belirtti. Antalya’da hava sıcaklıklarının 22-25 derece arasında seyrettiğini vurgulayan Kavaloğlu, tatilcilerin ilgisinin yüksek olduğunu ifade etti. Avrupa’dan gelen Paskalya tatilcilerinin de bu yoğunluğu artıracağını ve nisan ayının oldukça hareketli geçeceğini söyledi. DÖRT BAYRAM, DÖRT BÜYÜK PAZAR Turizmci İsmail Çağlar da Nevruz ve Ramazan Bayramı ile sezonun erken açılacağını belirtti. Nevruz’da Orta Asya ve İran’dan gelen turistlerin, Ramazan Bayramı’nda ise iç pazarın canlanacağını dile getirdi. Paskalya döneminde başta Almanya olmak üzere Avrupa’dan yoğun bir talep beklediklerini ekledi. ITB Berlin Fuarı ve genel verilere bakarak, mayıs ayının da Rusların Zafer Bayramı ile sezonun yüksek tempoda devam edeceğini ve geçen yıla kıyasla yüzde 5’lik bir artış öngördüklerini açıkladı. HANGİ BAYRAMDA KİMLER GELİYOR? Nevruz (21 Mart): Türkiye Cumhuriyetleri ve İran’dan yoğun talep bekleniyor. Ramazan Bayramı (30 Mart - 1 Nisan): İç pazarın en hareketli olduğu dönem olacak. Paskalya (Nisan boyunca): Başta Almanya olmak üzere Avrupa’dan turist akını yaşanacak. Rusların Zafer Bayramı (9 Mayıs): Rusya’dan büyük bir ziyaretçi akışı gerçekleşecek. Bu dört bayram sayesinde turizm sektörü, 2025 yaz sezonuna güçlü bir giriş yaparak rekor kırmayı hedefliyor.

KKTC Turizminde Darboğaz Tehlikesi Haber

KKTC Turizminde Darboğaz Tehlikesi

Son yıllarda KKTC, Avrupa’dan gelen turist sayısında büyük bir düşüş yaşarken bu durumun arkasında çeşitli faktörlerin bulunduğu dile getiriliyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, ITB Berlin Fuarı'ndaki konuşmasında Avrupa'dan Türkiye'ye tatil talebi hakkında konuştu. Kavaloğlu, "Mısır ve Tunus gibi destinasyonlarla dönemsel rekabetimiz sürerken, asıl rakibimiz İspanya ve Yunanistan. Türkiye pahalanıyor algısı güçlenirse, turizmde zorlanabiliriz" dedi. Türkiye'de artan maliyetlere rağmen turizm talebi ve pazar çeşitliliği gücünü korurken, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti için durum daha zor görünüyor. Uzmanlar, Avrupa pazarındaki gerilemeyi çeşitli faktörlere dayandırıyor.  Avrupa’dan KKTC’ye direkt uçuşların bulunmaması, turistlerin Türkiye üzerinden aktarma yapmasını zorunlu hale getiriyor. Bu durum, tatil planlamasını zorlaştırdığı için turistler Güney Kıbrıs gibi daha erişilebilir alternatiflere yöneliyor. KKTC’nin diplomatik olarak tanınmaması, büyük tur operatörleriyle entegrasyonunu da engelliyor. Avrupa’da birçok turizm acentesi ve otel zinciri, Güney Kıbrıs’a odaklanırken KKTC giderek görünürlüğünü kaybediyor. Türkiye, Avrupa’da yoğun reklam ve kampanyalar yürütürken KKTC’nin tanıtım faaliyetleri oldukça sınırlı kalıyor. Özellikle İngiltere gibi geleneksel pazarlarda bile KKTC’nin bilinirliği giderek azalıyor. Türkiye'de tatilcilere her bütçeye hitap eden konaklama seçenekleri sunulurken KKTC’de otel fiyatlarının yüksekliği ve hizmet çeşitliliğinin sınırlı olması turistleri farklı destinasyonlara yönlendiriyor. TÜRKİYE PAZARI KKTC İÇİN KURTARICI MI? Avrupa pazarında kan kaybeden KKTC, turizmde giderek Türkiye’ye bağımlı hale geliyor. Türkiye’den gelen turist sayısı artarken, bu bağımlılığın beraberinde getirdiği risklerin de büyük olduğu ifade ediliyor. KKTC’nin turizm gelirleri büyük ölçüde Türkiye’ye bağlı olduğu için Türkiye’deki ekonomik dalgalanmalar doğrudan KKTC’yi etkileyebiliyor. Türkiye’de alım gücünün düşmesinin, KKTC otellerinin doluluk oranlarında ani düşüşlere yol açabileceği söyleniyor. Avrupa’dan gelen turistlerin azalması KKTC’yi tek bir pazara bağımlı hale getiriyor. Çeşitli pazarlara hitap edemeyen destinasyonlar da, kriz dönemlerinde daha büyük zarar görebiliyor. Bunlara ek olarak, Avrupa’dan gelen turistler genellikle daha uzun süre konaklarken ve daha fazla harcama yaparken, Türkiye’den gelen turistler kısa tatilleri tercih ediyor. Bu durum, KKTC’nin turizm gelirlerinde kayıplara yol açıyor. ÇÖZÜM NE OLMALI? Uzmanlara göre KKTC’nin turizmde sürdürülebilir bir büyüme sağlayabilmesi için şu adımlar atılmalı: Alternatif Pazarlar Hedeflenmeli: İngiltere, Almanya ve İskandinav ülkeleri gibi Avrupa pazarlarında tanıtım çalışmaları artırılmalı. Ulaşım Kolaylaştırılmalı: Charter seferler artırılmalı ve KKTC’nin ulaşım ağları güçlendirilerek daha erişilebilir hale getirilmesi sağlanmalı. Turizm Çeşitlendirilerek Rekabet Gücü Artırılmalı: KKTC, sadece deniz turizmine değil, doğa sporları, kültürel turizm ve gastronomi gibi alanlara da yatırım yaparak cazibesini artırmalı. Büyük Tur Operatörleri ile İş Birlikleri Güçlendirilmeli: Avrupa’da büyük turizm şirketleriyle KKTC paket turlarının artırılması sağlanmalı. Turizmde tek pazara bağımlılığın getirdiği riskler göz önünde bulundurulduğunda, KKTC’nin Avrupa ile bağlantılarını yeniden güçlendirmesi ve pazar çeşitliliğini artırması hayati önem taşıyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.