Hava Durumu

#Kaan Kavaloğlu

TOURISMJOURNAL - Kaan Kavaloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kaan Kavaloğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu Haber

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) başkanlığına Kaan Kaşif Kavaloğlu tekrar seçildi. Antalya Limak Lara Otel’de bugün gerçekleştirilen genel kurulda tek aday olarak yer alan Kavaloğlu, üyelerin oy birliğiyle görevini sürdürmeye devam edecek. Olağan Genel Kurul’da Kavaloğlu tarafından 2023-2024-2025 yılları faaliyet raporu ve Ali Şahin tarafından ise denetim kurulu raporu üyelere ibra edildi. Tek listenin yer aldığı Olağan Genel Kurul’da, Kaan Kâşif Kavaloğlu liderliğindeki liste AKTOB’un yönetimini üstlendi. “Antalya dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü” Genel kurulun açılışında konuşan Kavaloğlu, dünya turizminde yaşanan hızlı dönüşümlere dikkat çekerek şu değerlendirmelerde bulundu: “Geçtiğimiz dönem; değişen seyahat alışkanlıkları, sürdürülebilirlik beklentilerinin artışı, dijitalleşmenin etkisi ve küresel ekonomik baskıların yoğun şekilde hissedildiği bir süreçti. Tüm bu gelişmelere rağmen Antalya, güçlü altyapısı, yüksek hizmet kalitesi, marka değeri ve sektörün birlik anlayışı sayesinde dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü. Antalya bugün dünyanın en çok ziyaret edilen ilk beş destinasyonundan biri. Bu başarı tüm sektör paydaşlarının ortak emeğidir.” AKTOB’un önceki dönemde yürüttüğü çalışmaları ve yeni dönem hedeflerini ise şöyle özetledi: “Önceliğimiz rekabetçi bir Antalya” “Antalya’nın turizmdeki geleceği sadece ziyaretçi sayılarıyla değil; sürdürülebilir destinasyon yönetimi, çevresel hassasiyet, dijital dönüşüm, nitelikli insan kaynağı ve yüksek kalite anlayışıyla şekillenecek. Amacımız Antalya’yı hem bugüne hem de geleceğe yönelik rekabetçi, yaşanabilir ve sürdürülebilir bir turizm merkezi olarak konumlandırmak.” Yeni dönem yönetim kurulunda önemli isimler yer alıyor Genel kurulda yapılan oylama sonucunda AKTOB’un yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu: Kaan Kaşif Kavaloğlu (Başkan), Ece Tonbul, Selçuk Akıltopu, Mehmet Tümbül, Ramazan Kara, Zafer Alkaya, Murat Kalaycı, Hasan Ali Ceylan, Ahmet Çevik, İbrahim Yaşar, Mehmet Ali Karamancı, Nihat Vural, Tolga Kilit, Burak Bayaz ve Revza Bayer. Kavalooğlu: Yine doğru ve yapıcı işlerimize devam edeceğim Başkan Kavaloğlu, “Tek adaylı ve tek listeli seçimle bu denli yoğun katılım bizler için çok değerli. Tüm üyelerimizin AKTOB’a ne kadar sahip çıktığını görebiliyorum. Özellikle önümüzdeki dönemde yine doğru ve yapıcı işlere imza atacağız. AKTOB Yönetim Kurulu olarak sektörümüz için elimizden gelenin tamamını hatta daha da fazlasını yapacağımıza söz veriyorum” diyerek üyelere teşekkürlerini sundu.

AKTOB, 2026’da Kur Riski İçin Sektörü Uyardı Haber

AKTOB, 2026’da Kur Riski İçin Sektörü Uyardı

2025 yılını sorunlarla geçiren turizmciler 2026’dan da endişeli. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, “2026’nın 3. çeyreğinde 60 TL’nin altında bir Avro sektörü çok zora sokar” dedi. İş Bankası’nın genel müdür yardımcısı Sezgin Yılmaz ise banka olarak sektöre desteğe devam edeceklerini açıkladı. Geçen hafta gerçekleşen Uluslararası Resort Turizm Kongresi sırasında basınla bir sohbet toplantısı düzenleyen AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu ve kongrenin ana sponsoru İş Bankası’nın genel müdür yardımcısı Sezgin Yılmaz, sektöre ve ekonomiye dair değerlendirmelerini paylaştı. Yılmaz, İş Bankası’nın iki yıl önce açıkladığı 1 milyar dolarlık ilave kaynak taahhüdünü ağustos ayında tamamen kullandırdığını, kapanan vadeler ve yeni kredilerle birlikte turizm sektörüne fiilen giren toplam kredi hacminin 2 milyar dolara ulaştığını belirterek “Turizme nakdi kredide özel bankalar arasında 2023’teki yüzde 18.37’lik payımız yüzde 24.13’e çıktı.” dedi. TEKSTİL EN RİSKLİ SEKTÖR Kredi büyüme sınırlarının en erken 2026’da esnemeye başlayabileceğini belirten Yılmaz, bankanın kıt kaynakları savunma sanayisi, ihracatçı üreticiler ve turizm gibi öncelikli alanlara yönlendirdiğini söyledi. Bankanın turizmi ana odak haline getirmesinin nedenini “ülkenin en büyük ihtiyaçlarından biri olan döviz girdisine katkı” olarak açıklayan Yılmaz, diğer bankaları da bu alana çekmeyi amaçladıklarını vurguladı. Yılmaz takip oranları açısından en sorunlu sektörün ise tekstil olduğunu açıkladı. Kavaloğlu ise banka desteğinin çok önemli olduğunu söyleyerek devletin de adım atması gerektiğini belirtti: “Kur politikasının sabit olması sistemin sürdürülebilir olmasının önünde bir engel. Devletin en büyük gelir kalemlerinin ama verginin de vergisini ödeyen sektör haline geldik. 2026 3. çeyrekte 60 TL’nin altında bir Avro sektörü çok zora sokar.”

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak Haber

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak

Antalya'da, bölgesel krizler turizm hedeflerini gölgeledi; iç pazar ve Avrupa'daki Türkler sezonun güvencesi oldu. Kentte turizm, temmuz ortasında 7,5 milyon ziyaretçiyle kritik eşiği geçerken, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, "18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" dedi. Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonlarından Antalya'da yılın ilk 6,5 aylık döneminde 7,5 milyon turist ağırlandı. Sezonun seyri ve gelecek beklentileri hakkında değerlendirmelerde bulunan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, hedeflenen 18 milyon ziyaretçi sayısının bölgesel krizler nedeniyle revize edildiğini açıkladı. Kavaloğlu, "16 Temmuz itibariyle Antalya'ya gelen kişi sayısı 7,5 milyon kişiyi geçti. Geçen sene ile hemen hemen aynı bir rakam bu. Sezonun başında 18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Çünkü, Rusya-Ukrayna savaşının bitebilme ihtimalini göz önünde bulunduruyorduk ama savaşın devam etmesi, arkasından gelen İsrail-İran gerilimi, Filistin-İsrail geriliminin devam etmesi ve o bölgedeki hareketliliğin sürekliliği turizmi olumsuz etkiliyor" ifadelerini kullandı. "Haziran sonunda düşüş görüldü, temmuz ve ağustosa odaklandık" Haziran ayı sonundaki verilere değinen Kavaloğlu, "Almanya ve Rusya'dan gelen turist sayısında az da olsa düşüş gözlemledik. Buna karşılık İngiltere ve Polonya'dan artış oldu. Temmuz ve ağustos ayı sezonun en değerli iki dönemi. Bu iki ayda toplamda yaklaşık 5,6 milyon turist bekliyoruz. Eğer biz bu hedefe ulaşırsak, geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" diye konuştu. İklim şartları elverdiği sürece sezonun kasım ayının sonuna kadar uzayabileceğini söyleyen Kavaloğlu, "Eylül-Ekim aylarının iyi geçeceğini varsayıyorum ve sezonun da iklim şartlarının elverdiği sürece Kasım ayının sonuna uzayacağını düşünüyorum. Dolayısıyla bu anlamda baktığımızda geçen senenin altında kalmayacağız ama 18 milyonluk hedefimize ulaşamayacağız" dedi. "İran-İsrail gerilimi şehir otellerini etkiledi" Ortadoğu'da yaşanan siyasi gelişmelerin etkilerine değinen Kavaloğlu, "İran-İsrail geriliminin Antalya'ya da etkisi oldu ancak asıl etkiyi İstanbul, Karadeniz ve Güney Marmara gibi şehir otelleri yaşadı. Orta Doğulu turist profili o dönemde Türkiye'ye gelemedi. Şimdi uçuşlar yeniden başladı, gelişler devam ediyor ama o dönemi kaybettik" ifadelerine yer verdi. "İç pazar ve gurbetçiler güçlü bir rezerv" İç pazarda hareketliliğin sürdüğünü ifade eden Kavaloğlu, yurt dışında yaşayan Türklerin tatil tercihlerinin olumlu etkiler sağladığını belirterek, "Avrupa'da yaşayan Türklerin Türkiye'ye, özellikle Antalya'ya olan ilgisi sürüyor. Kendi ana vatanlarında tatil yapma iştahı yüksek. Bu da sektör açısından büyük bir artı" dedi. "Rusya hâlâ birinci, Polonya hızla yükseliyor" Ana pazar sıralamasını da paylaşan Kavaloğlu, "Şu anda Rusya hâlâ birinci sırada yer alıyor. Onu Almanya, İngiltere ve Polonya takip ediyor. Polonya'yı özellikle önemsiyoruz. Refah seviyesi ve Avrupa Birliği'nin desteğiyle ekonomik olarak güçleniyorlar. Polonya bizim için çok değerli bir pazar haline geldi. Kazakistan, Hollanda ve Baltık ülkeleri de dikkat çeken pazarlar arasında" dedi. Litvanya, Letonya ve Estonya'dan gelen turist sayısındaki artışa vurgu yapan Kavaloğlu, yılın geçen yıla göre daha iyi tamamlanacağına vurgu yaptı. "Fiyat artışı konusunda elimiz kolumuz bağlı" Uygulanan sabit kur politikasının sektöre etkilerine de değinen Kavaloğlu, "Gelirlerimiz Euro bazında, giderlerimiz Türk Lirası bazında. Enflasyon baskısı nedeniyle giderlerimiz arttı ama kur artmadı. Bu da kârlılığımızı düşürdü. Avrupa'da da refah seviyesi artmadığı için fiyatlarımızı yükseltemiyoruz" dedi. "Antalya, Yunanistan ile kıyaslandığında daha avantajlı" Türkiye'nin turizmde rekabetçi pozisyonunu koruması gerektiğini vurgulayan Kavaloğlu, Antalya'nın İspanya, Fransa, Yunanistan ve İtalya gibi rakiplerine göre uygun fiyat avantajı sunduğunu söyledi. Kavaloğlu, şöyle devam etti: "Yunanistan ada turizmi yapıyor. İnsanların tatil yerlerini biz belirleyemeyiz ama Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ni de bir seçenek olarak öneriyoruz. Yunanistan'da genellikle restoran fotoğrafları paylaşılıyor, ama kıyaslama yaparken otel ile otel, restoran ile restoran karşılaştırılmalı. Türkiye'nin, Antalya'nın çok daha uygun şartlarda tatil imkanı sunduğunu söylüyorum."

Antalya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği Haber

Antalya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği

Antalya'da Kurban Bayramı tatili ile yüksek sezonun kapıları açılırken, yoğunluk Avrupa'daki Türk tatilcilerin de gelişiyle arttı. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, "Bu süreçte en yoğun talebi Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarımız gösterdi. Gurbetçilerimiz hem Kurban Bayramı tatilini hem de Avrupa'daki tatil dönemini birleştirerek ana vatanlarına geldi. Bu da Antalya'daki hareketliliği daha da artırdı" dedi. Antalya'da 4,5 günlük Kurban Bayramı tatiliyle birlikte turizm hareketliliği ivme kazandı. Sezon başında Ramazan Bayramı ve Paskalya tatiliyle başlayan yoğunluk, Kurban Bayramı'yla zirveye ulaştı. Özellikle Avrupa'da yaşayan Türk tatilcilerin tercih ettiği Antalya'da, otellerde ve sahil bölgelerinde ciddi yoğunluk yaşanıyor. "Kurban Bayramı'yla yüksek sezonu açtık" Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, kentteki bayram hareketliliğini ve sezonu değerlendirdi. Kavaloğlu, "Ramazan Bayramı'yla yaz sezonunu açmıştık ve Paskalya tatiliyle birleşmişti. Kurban Bayramı'yla da yüksek sezonu açtık. Bu dönem, Almanya'daki Yortu Bayramı tatiliyle de çakıştı. Yani Almanya'da 'Pfingstferien' dediğimiz, bazı eyaletlerde Haziran başında uygulanan kısa tatil dönemiyle aynı zamana denk geldi. Dolayısıyla hem Almanya'dan hem de diğer Avrupa ülkelerinden tatil planlamaları yoğunlaştı. Bu da Antalya'daki hareketliliği daha da artırdı" dedi. Avrupa'daki Türklerin bu tatil dönemini fırsata çevirdiğine dikkat çeken Kavaloğlu, "Bu süreçte en yoğun talebi Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarımız gösterdi. Gurbetçilerimiz hem Kurban Bayramı tatilini hem de Avrupa'daki tatil dönemini birleştirerek ana vatanlarına geldi. Böylece uzun zamandır fırsat bulamadıkları şekilde Türkiye'de tatil yapma imkânı yakaladılar" ifadelerini kullandı. "Her sezon zor geçecek" Sezonun genel seyrine de değinen Kavaloğlu, "Ziyaretçi sayılarında geçen yıl ile rakamlar hemen hemen aynı. Zor bir sezon geçiriyoruz ancak genel itibariyle geçen yılki seviyeyi koruyoruz. Haziran sonu itibarıyla artıya geçeceğimizi öngörüyoruz. Bizim için artık hiç kolay bir sezon yok, her sezon zor geçecek" değerlendirmesinde bulundu.

Oya Narin Yeniden TTYD Başkanı Seçildi Haber

Oya Narin Yeniden TTYD Başkanı Seçildi

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) 22. Olağan Genel Kurul Toplantısı, 23 Mayıs 2025 Cuma günü Radisson Collection Hotel Vadistanbul’da düzenlendi. Türkiye'nin turizm sektörünün önde gelen isimlerinin bir araya geldiği bu toplantıda başkanlık ve çeşitli kurulların seçimleri gerçekleştirildi. Oya Narin başkanlık görevine yeniden seçildi Seçimlerin sonucu olarak, Oya Narin tekrar oy birliği ile başkan seçilirken, 14 üyeli yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu: Ali Güreli, Naile Göçen Çukurova, Şerife Ercantürk, Mehmet Tevfik Nane, Hediye Güral Gür, Kaan Kavaloğlu, Banu Dedeman, Pelin Akın Özalp, Saim Emre Doruk, Ahmet Mete Vardar, Ömer Tosun, Mehmet Erdoğan, Mehmet Göçen ve Ayla Heyfegil. Yönetim kurulu başkan yardımcılığı görevlerini ise Hediye Güral Gür, Ali Güreli, Naile Göçen Çukurova ve Mehmet Tevfik Nane üstlendi. 9 üyeden oluşan Yedek Yönetim Kurulu ise Aslı Çetinceviz, Ece Gürçay, Leyla Öner Günçavdı, Alper Aksoy, Ziya Alper Önder, Kasım Zoto, Erdem Tavas, Zeynep Silahtaroğlu ve Koza Yazgan'dan oluştu. "Turizm, yaklaşık 2 milyon kişiye iş imkanı sağlıyor" TTYD Başkanı Oya Narin, Genel Kurul'da yaptığı konuşmada, derneğin geride bıraktığı dönemdeki çalışmalarını değerlendirirken, sektörün ülke ekonomisine katkısına vurgu yaparak şöyle konuştu: "2024 yılı, Türkiye turizmi adına çok önemli bir yıl oldu. Ülkemiz 62,2 milyon ziyaretçi ağırlarken, 60,5 milyar dolar gelir elde etti. Bu performansla, turist sayısında dünya genelinde 5’inci, turizm gelirlerinde ise 7’nci sıradaki konumumuzu koruduk. Küresel ölçekte artan rekabete rağmen bu sonuçlar, sektörümüzün dayanıklılığı ve dinamizminin bir göstergesidir. Günümüzde turizm, doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 2 milyon kişiye istihdam sağlıyor. Cari açığın kapanmasına ise net 56,3 milyar dolarlık katkı yapıyor. Orta Vadeli Program’da gelecek üç yıl için sırasıyla 64, 69 ve 74 milyar dolarlık turizm geliri hedeflenmiştir. Bu hedefler, sektörümüzün makroekonomik önemini bir kez daha ortaya koyuyor."

Kurban Bayramı Tatilinde Antalya’da Hareketlilik Haber

Kurban Bayramı Tatilinde Antalya’da Hareketlilik

Kurban Bayramı arifesi bu yıl 5 Haziran, bayram ise 6- 9 Haziran tarihlerine denk geliyor. Kurban Bayramı tatilinin uzayıp uzamaması merakla beklenirken, turizm sektöründe bayram dönemi rezervasyonları da hız kazandı. Sıcaklıkların 28 derece civarında olması beklenen Antalya'da özellikle bayram tatili dönemi için yoğun talep oluşuyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, turizm sezonunu Ramazan Bayramı'yla açan sektörün yüksek sezon olarak adlandırılan dönemi de Kurban Bayramı ile başlatacağını kaydetti. Bayram tatilinin uzaması yönündeki taleplerini tekrarlayan AKTOB Başkanı Kavaloğlu, "Turizm açısından çok önemli ve değerli. Ayrıca bu ne kadar önceden açıklanırsa Türk misafirlerimiz o kadar önceden tatil programlarını yapabilir. Tabii Kurban Bayramı döneminin dezavantajlı bir önemi de var; tam sınav haftası ve okulların kapanmasının öncesine denk geldiği için rezervasyon yaptıran aileler genellikle çocukları sınava girmeyen aileler" dedi. ALMAN TURİST BEKLENTİSİ Bu Kurban Bayramı'nın Avrupalı turist açısından da önemli bir döneme denk geldiğini açıklayan Kavaloğlu, "Kurban Bayramı tatilinin Hristiyanlıkta en önemli dini bayramlardan Pfingsten'in ile birleşiyor olması nedeniyle Avrupa'dan yoğun ilgi bekliyoruz. Almanların Pfingsten tatiliyle Kurban Bayramı peş peşe. Ramazan Bayramı da Paskalya ile peş peşe gelmişti. Dolayısıyla özellikle Almanların çok yoğun tercihi olacağını düşünüyoruz" diye konuştu. AVRUPA'DAKİ TÜRKLER İÇİN İKİ BAYRAM FIRSATI Hamsin Yortusu olarak da bilinen Pfingsten tatili ile Kurban Bayramı'nın peş peşe olmasının Almanya ve Avrupa'da yaşayan Türkler için de uzun tatil fırsatı oluşturduğuna işaret eden Kavaloğlu, "Avrupa'da yaşayan Türkler bizim için çok değerli. Onların ana vatanlarında tatil yapabilme istekleri, arzuları bizim için çok değerli. Pfingsten ile Kurban Bayramı'nın birleşiyor olmasıyla Avrupa'daki Türk vatandaşlarımız açısından da yoğun bir dönem geçireceğimize inanıyorum" dedi. HER BÜTÇEYE UYGUN TATİL FIRSATI Kurban Bayramı'nda otellerde yüzde 100 doluluk beklediklerini dile getiren Kavaloğlu, "Antalya'nın en büyük özelliklerinden bir tanesi, her bütçeye uygun tatil yapabilme şansının olması. Bu anlamda bakıldığında 9 günlük tatilin bir an önce açıklanması ile birlikte insanlar tatillerini bölerek, daha rahat planlama yapabilecektir" diye konuştu. REZERVASYON UYARISI: YER KALMAYABİLİR Kundu'da faaliyet gösteren beş yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar, "Tabii bayramlar ne kadar uzun olursa bizim için o kadar iyi. Umarız bu bayram hemen açıklanır ve 9 güne uzatılır. Kurban Bayramı'yla birlikte haziran ayının ilk haftasında yüksek sezona da başlangıç yapıyoruz. Şu an bölgemizdeki birçok otelin bayram dönemi rezervasyonlarına bakıldığında, doluluklar yüzde 90-95 oranlarına kavuştu, son odaları satıyorlar. Misafirlerimize de seslenelim; bir an önce rezervasyonları yaptırsınlar, istedikleri bölge veya otellerde yer bulamayabilirler veya yer bulmakta sorun yaşayabilirler. Önümüzdeki birkaç gün içinde birçok otelde yer kalmayacak gibi görünüyor" dedi. OTELLERİN YÜZDE 20-25'İ İÇ PAZARA AYRILDI Bölgesel olarak Antalya'da Kundu-Lara, Belek bölgelerinin öne çıktığını anlatan İsmail Çağlar, "Bu sene özellikle Belek bölgesi hızlı gidiyor. Yüksek sezonun başlangıcıyla Kemer, Manavgat, Alanya da hareketleniyor. Bayramda ciddi bir hareketlilik oluşacaktır. En önemli üç pazarımız Rusya, Almanya ve İngiltere başta olmak üzere diğer tüm pazarlarımızdan turistler geliyor ve özellikle haziran ayı itibarıyla ciddi hareketlilik bekliyoruz. Sektördeki paydaşlarımızın verdiği bilgiler doğrultusunda bayram döneminde otellerin yüzde 20-25'i iç pazara ayrıldı. Şu an kendi otelimizde de bu şekilde. Tabii şehir otellerinde de doluluk bekleniyor, bu da sevindirici" diye konuştu. KUNDU'DA REZERVASYONLAR YÜZDE 90'I AŞTI Kundu Turizm Yatırımcıları Birliği (KUYAB) Genel Müdürü Erden Arı, Kundu bölgesinde KUYAB'a bağlı 6 otel bulunduğunu belirterek, şu an için bu otellerde bayram dönemi rezervasyonlarının yüzde 90 doluluğa ulaştığını açıkladı. Otellere göre yerli ve yabancı turist için ayrılan oranların farklılık gösterdiğini anlatan Arı, "Şu anki rezervasyonlara göre yüzde 90'ı aşan dolulukların bayram yaklaştıkça yüzde 95 ve yüzde 100'lere ulaşmasını bekliyoruz" diye konuştu.

Turizmciler, AKTOB’un nisan ayı toplantısında buluştu Haber

Turizmciler, AKTOB’un nisan ayı toplantısında buluştu

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, turizmciler olarak zor bir kış geçirdiklerini belirterek, "Bu konuda çok dirayetli davrandık, çok zor bir kıştı ama nisan ayının gelmesi ve Paskalya tatilinin başlaması ile dünkü verilere göre Antalya'ya gelen kişi sayısı geçen seneyi geçti." dedi Kavaloğlu, AKTOB'un kentteki bir otelde düzenlenen nisan ayı geleneksel toplantısında, Antalya Büyükşehir Belediyesinin destekleriyle düzenlenen gastronomi festivalinde ünlü şefler, gastronomi profesyonelleri, Türkiye'nin önemli yatırımcıları ve gurmelerini ağırladıklarını ve bunun da turizme katkı sağladığını söyledi. Küresel gastronomi turizminde pazar büyüklüğünün 2024'te 13,83 milyar dolar olarak hesaplandığını belirten Kavaloğlu "2034 yılına kadar yaklaşık 85 milyar dolara ulaşacağız. Seyahat ve turizm faaliyetlerine yönelik artan çekim ve yerel yemek ve kültürünü keşfetmeye olan ilgi, gastronomi turizm pazarının büyümesini yönlendiriyor." diye konuştu. Günümüzde gıda ve sosyal medyanın beraber hareket ettiğini kaydeden Kavaloğlu, "Z" ve "Y" kuşağının seyahatlerini planlamak için sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığını ve birçok alışılmadık ve göze hitap eden mutfak deneyimlerini aradığını dile getirdi. - "Antalya'ya gelen kişi sayısı geçen seneyi geçti" Antalya'nın turizmde ilk 3 aylık verilerinde ciddi anlamda ekside olduğunu anlatan Kavaloğlu, sözlerine şöyle devam etti "Nisan ayına yüzde 20 eksi ile girdik. Fakat nisan ayında çok büyük bir ivme kazandık. Paskalyanın nisan ayında olması, açıkçası marttan nisana kayması özellikle hepsini çok büyük bir ümitle beklemiştik. Nevruz tatilinde yaklaşık yüzde 40 İranlı turistin az gelmesi, mart ayının da çok zor şartlarda geçmesini sağladı. Tabii biz hep iyi şeyler söylemeyi arzu ediyoruz ama realite de şu son dönemlerin en zor kışını geçirdik otelciler olarak. Bu konuda çok dirayetli davrandık, çok zor bir kıştı ama nisan ayının gelmesi ve Paskalya tatilinin başlaması ile dünkü verilere göre Antalya'ya gelen kişi sayısı geçen seneyi geçti. Bunun büyük bir ümitle devam etmesini diliyoruz, bununla ilgili de çalışmalara devam ediyoruz." Avrupa Birliği ülkelerinin vatandaşlarının varış yerinin süresine bakılmaksızın geceleme 1,1 milyardan fazla seyahat gerçekleştirdiğini anlatan Kavaloğlu, en fazla seyahatin Almanlar, Fransızlar ve İspanya vatandaşları tarafından yapıldığını kaydetti. Toplantıya Antalya Valisi Hulusi Şahin, Antalya Kültür ve Turizm İl Müdürü Candemir Zoroğlu ve turizm temsilcileri katıldı.

LİMAK HATIRA ORMANI, 22 NİSAN DÜNYA GÜNÜ’NDE GELECEĞE NEFES OLDU Haber

LİMAK HATIRA ORMANI, 22 NİSAN DÜNYA GÜNÜ’NDE GELECEĞE NEFES OLDU

Antalya’da sahip olduğu dört seçkin tesisiyle Türkiye'nin resort otelciliğindeki öncü markalarından biri olan Limak Turizm Grubu, sadece konuklarına sunduğu hizmet kalitesiyle değil, çevreye ve topluma duyarlı yaklaşımıyla da fark yaratıyor. Grubun Antalya’da Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından tahsis edilen 100 dönümlük alanda oluşturduğu Limak Hatıra Ormanı, her geçen yıl yeni fidanlarla büyümeye devam ediyor. 2025 yılında 22 Nisan Dünya Günü kapsamında bu anlamlı etkinliği bir kez daha gerçekleştiren Limak Turizm Grubu, otellerinde konaklayan misafirlerin ve çalışanlarının katılımıyla 10 bin yeni fidanı Kumköy’de toprakla buluşturdu. Bu etkinlik hem doğaya bir katkı sunmak hem de sürdürülebilir turizm anlayışına dikkat çekmek amacıyla gerçekleştirildi. “10 yılda 100 bin ağaç” hedefiyle yola çıkan Limak Turizm Grubu, çevreye duyarlı turizmin ve sosyal sorumluluğun örnek projelerinden biri haline gelen bu ormanla, gelecek nesillere kalıcı bir değer bırakmayı amaçlıyor.​​ Limak Holding Turizm Grubu İcra Kurulu Başkanı Kaan Kavaloğlu, etkinliğe dair yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Antalya, Türk turizminin kalbi ve aynı zamanda dünyada sürdürülebilir turizmin gelişebileceği en değerli coğrafyalardan biri. Biz bu coğrafyada sadece misafir ağırlamak için değil, aynı zamanda onu korumak ve geliştirmek için de varız. Sürdürülebilir kalkınma, çevresel sorumluluk ve turizm çeşitlendirmesi bizim için sadece bir strateji değil, aynı zamanda bir misyondur. Bu orman, bir fidan dikim projesi değil; doğaya saygının, toplumsal katkının ve ortak geleceğimizin simgesidir.” Limak Hatıra Ormanı projesi, aynı zamanda turizm çeşitlendirmesi kapsamında çevresel duyarlılığı artıran, doğaya yönelik farkındalığı destekleyen ve yerli-yabancı tüm ziyaretçilere alternatif deneyim sunan bir örnek teşkil ediyor. Bu tür sosyal ve ekolojik projeler, yalnızca turizm sektörüne değil; bölge ekonomisine, eğitime ve çevre bilincinin yerleşmesine de önemli katkılar sağlıyor. Limak Turizm Grubu, bu projeyle doğaya ve topluma karşı sorumluluğunu yerine getirmenin yanı sıra, turizm endüstrisinin dönüşümünde öncü bir rol üstlenmeyi sürdürüyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.