Kocaeli’de hizmet veren Atatürk Yolcu Vapuru, 2027’de elektrikli batarya tahrik sistemiyle yolcu taşımaya başlayacak. Proje, karbon salınımını azaltarak çevreye büyük katkı sunacak.
Haber Giriş Tarihi: 27.02.2025 11:13
Haber Güncellenme Tarihi: 27.02.2025 11:21
Kaynak:
İHA
KOCAELİ (İHA) - Kocaeli'de dizel yakıtla çalışan Atatürk Yolcu Vapuru, elektrikli batarya tahrik sistemiyle dönüştürülecek. 2027’de tamamlanması planlanan projeyle vapur, enerji tasarrufu sağlayan çevre dostu bir ulaşım aracı haline gelecek.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği’nin Horizon Programı kapsamında, Atatürk Yolcu Vapuru’nu dizel yakıttan elektrikli batarya sistemine dönüştürme projesini yürütüyor. AB Yeşil Teknolojiler Brüksel Araştırma ve Yenilik Merkezi tarafından desteklenen proje sayesinde karbon salınımı azalacak ve yüzde 70 enerji tasarrufu sağlanacak.
Bu kapsamda, Kocaeli Kongre Merkezi'nde düzenlenen toplantıda büyükşehir yetkilileri, denizcilik sektörünün temsilcileri, akademisyenler ve mühendisler bir araya geldi. Avrupa Birliği yetkilileri ise toplantıya çevrim içi olarak katıldı. Proje süreci, hibrit sistemlerin teknik detayları ve karşılaşılabilecek zorluklar masaya yatırıldı.
YEŞİL TEKNOLOJİLERE ÖNCÜLÜK EDİLECEK
Büyükşehir Ulaşım Dairesi Başkanı Salih Mülayim, projenin sadece Kocaeli için değil, Türkiye ve Avrupa’da deniz taşımacılığında yeşil dönüşüme öncülük edeceğini vurguladı. Avrupa'nın 12 ülkesinden 16 farklı kurumun bir araya geldiği projeye dahil olmaktan memnuniyet duyduklarını belirten Mülayim, "Temel amacımız, deniz ulaşımında kullanılan dizel yakıtlı motorları elektrikli sistemlere dönüştürerek karbon salınımını azaltmak ve çevre dostu teknolojilere öncülük etmektir. Bu kapsamda 3 MW kapasiteli bir batarya geliştirilerek Atatürk Yolcu Vapuru'na entegre edilecektir" dedi.
8 MİLYON AVROLUK FON SAĞLANDI
1988 yılından beri İzmit Körfezi'nde hizmet veren Atatürk Yolcu Vapuru’nun dönüşüm süreci için 8 milyon avro fon sağlandı. Avrupa’nın bu alandaki ilk projelerinden biri olan "FLEXSHIP" kapsamında, vapura 3 megavat kapasiteli elektrikli tahrik sistemi entegre edilecek. Proje sürecinde Belçika merkezli Yeşil Teknolojiler İçin Brüksel Araştırma ve Yenilik Merkezi ile ortak toplantılar yapıldı.
Elektrikli sisteme geçiş için batarya dolum istasyonları ilk etapta iki noktada kurulacak. Bununla birlikte, hibrit sistemle desteklenecek vapurun makine dairesi de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın katkılarıyla güçlendirilecek.
2027’DE SEFERLERE BAŞLAYACAK
Projenin araştırma, projelendirme ve fizibilite çalışmaları devam ediyor. Dönüşüm sürecinin 2026 sonunda tamamlanması, vapurun ise 2027 yılı başında elektrikli batarya tahrik sistemiyle yolcu taşımaya başlaması hedefleniyor. Bu projeyle Kocaeli'de deniz ulaşımı daha çevreci ve sürdürülebilir hale gelecek, enerji verimliliği artırılarak yolcular için daha konforlu bir deneyim sunulacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Atatürk Vapuru Elektrikli Dönüşüme Hazırlanıyor
Kocaeli’de hizmet veren Atatürk Yolcu Vapuru, 2027’de elektrikli batarya tahrik sistemiyle yolcu taşımaya başlayacak. Proje, karbon salınımını azaltarak çevreye büyük katkı sunacak.
KOCAELİ (İHA) - Kocaeli'de dizel yakıtla çalışan Atatürk Yolcu Vapuru, elektrikli batarya tahrik sistemiyle dönüştürülecek. 2027’de tamamlanması planlanan projeyle vapur, enerji tasarrufu sağlayan çevre dostu bir ulaşım aracı haline gelecek.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği’nin Horizon Programı kapsamında, Atatürk Yolcu Vapuru’nu dizel yakıttan elektrikli batarya sistemine dönüştürme projesini yürütüyor. AB Yeşil Teknolojiler Brüksel Araştırma ve Yenilik Merkezi tarafından desteklenen proje sayesinde karbon salınımı azalacak ve yüzde 70 enerji tasarrufu sağlanacak.
Bu kapsamda, Kocaeli Kongre Merkezi'nde düzenlenen toplantıda büyükşehir yetkilileri, denizcilik sektörünün temsilcileri, akademisyenler ve mühendisler bir araya geldi. Avrupa Birliği yetkilileri ise toplantıya çevrim içi olarak katıldı. Proje süreci, hibrit sistemlerin teknik detayları ve karşılaşılabilecek zorluklar masaya yatırıldı.
YEŞİL TEKNOLOJİLERE ÖNCÜLÜK EDİLECEK
Büyükşehir Ulaşım Dairesi Başkanı Salih Mülayim, projenin sadece Kocaeli için değil, Türkiye ve Avrupa’da deniz taşımacılığında yeşil dönüşüme öncülük edeceğini vurguladı. Avrupa'nın 12 ülkesinden 16 farklı kurumun bir araya geldiği projeye dahil olmaktan memnuniyet duyduklarını belirten Mülayim, "Temel amacımız, deniz ulaşımında kullanılan dizel yakıtlı motorları elektrikli sistemlere dönüştürerek karbon salınımını azaltmak ve çevre dostu teknolojilere öncülük etmektir. Bu kapsamda 3 MW kapasiteli bir batarya geliştirilerek Atatürk Yolcu Vapuru'na entegre edilecektir" dedi.
8 MİLYON AVROLUK FON SAĞLANDI
1988 yılından beri İzmit Körfezi'nde hizmet veren Atatürk Yolcu Vapuru’nun dönüşüm süreci için 8 milyon avro fon sağlandı. Avrupa’nın bu alandaki ilk projelerinden biri olan "FLEXSHIP" kapsamında, vapura 3 megavat kapasiteli elektrikli tahrik sistemi entegre edilecek. Proje sürecinde Belçika merkezli Yeşil Teknolojiler İçin Brüksel Araştırma ve Yenilik Merkezi ile ortak toplantılar yapıldı.
Elektrikli sisteme geçiş için batarya dolum istasyonları ilk etapta iki noktada kurulacak. Bununla birlikte, hibrit sistemle desteklenecek vapurun makine dairesi de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın katkılarıyla güçlendirilecek.
2027’DE SEFERLERE BAŞLAYACAK
Projenin araştırma, projelendirme ve fizibilite çalışmaları devam ediyor. Dönüşüm sürecinin 2026 sonunda tamamlanması, vapurun ise 2027 yılı başında elektrikli batarya tahrik sistemiyle yolcu taşımaya başlaması hedefleniyor. Bu projeyle Kocaeli'de deniz ulaşımı daha çevreci ve sürdürülebilir hale gelecek, enerji verimliliği artırılarak yolcular için daha konforlu bir deneyim sunulacak.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler