Ocak-şubat döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,2 azalarak 159 bin 384 adede geriledi.
Haber Giriş Tarihi: 06.03.2025 10:24
Haber Güncellenme Tarihi: 06.03.2025 10:36
Kaynak:
Ekonomist
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, otomobil satışları yılın ilk 2 aylık döneminde yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965, hafif ticari araç satışları ise yüzde 30,4 azalarak 27 bin 419 oldu. Şubat ayında ise pazar, yüzde 14,4 küçülerek 90 bin 730 adet olarak kayıtlara geçti. Otomobil satışları önceki yılın aynı ayında yüzde 7,6 düşüşle 76 bin 21, hafif ticari araç satışları ise yüzde 38 azalarak 14 bin 709 olarak gerçekleşti.
Pazarın büyük kısmını A, B ve C segmentleri oluşturdu. C segmenti, 74 bin 343 adetle yüzde 56,3, B segmenti ise 34 bin 175 adetle yüzde 25,9 pay aldı.
SUV otomobiller, 77 bin 344 adetle en çok tercih edilen gövde tipi olurken, onları sedan ve H/B otomobiller izledi.
ELEKTRİKLİ ARAÇLARA TALEP ARTIYOR
Elektrikli araç satışları artış gösterdi. 160 kW altı elektrikli otomobillerin satışları yüzde 41,1 artarken, 160 kW üstü elektrikli otomobillerdeki artış ise yüzde 259,1 oldu.
Ayrıca, otomatik şanzımanlı araçların satışları yüzde 94,2'lik pay ile çoğunluğu oluşturdu. Manuel şanzımanlılar 7 bin 678 adetle yüzde 5,8 oranında kaldı.
Hafif ticari araç pazarında ise van gövde tipi, yüzde 73,5 pay ve 20 bin 158 adet satışla en çok tercih edilen model oldu. Yüzde 12,9 pay ve 3 bin 544 adet satışla kamyonet tipi gövde ikinci sıraya yerleşti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Otomobil Satışlarında Yüzde 14,2 Düşüş Görüldü
Ocak-şubat döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,2 azalarak 159 bin 384 adede geriledi.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, otomobil satışları yılın ilk 2 aylık döneminde yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965, hafif ticari araç satışları ise yüzde 30,4 azalarak 27 bin 419 oldu. Şubat ayında ise pazar, yüzde 14,4 küçülerek 90 bin 730 adet olarak kayıtlara geçti. Otomobil satışları önceki yılın aynı ayında yüzde 7,6 düşüşle 76 bin 21, hafif ticari araç satışları ise yüzde 38 azalarak 14 bin 709 olarak gerçekleşti.
Pazarın büyük kısmını A, B ve C segmentleri oluşturdu. C segmenti, 74 bin 343 adetle yüzde 56,3, B segmenti ise 34 bin 175 adetle yüzde 25,9 pay aldı.
SUV otomobiller, 77 bin 344 adetle en çok tercih edilen gövde tipi olurken, onları sedan ve H/B otomobiller izledi.
ELEKTRİKLİ ARAÇLARA TALEP ARTIYOR
Elektrikli araç satışları artış gösterdi. 160 kW altı elektrikli otomobillerin satışları yüzde 41,1 artarken, 160 kW üstü elektrikli otomobillerdeki artış ise yüzde 259,1 oldu.
Ayrıca, otomatik şanzımanlı araçların satışları yüzde 94,2'lik pay ile çoğunluğu oluşturdu. Manuel şanzımanlılar 7 bin 678 adetle yüzde 5,8 oranında kaldı.
Hafif ticari araç pazarında ise van gövde tipi, yüzde 73,5 pay ve 20 bin 158 adet satışla en çok tercih edilen model oldu. Yüzde 12,9 pay ve 3 bin 544 adet satışla kamyonet tipi gövde ikinci sıraya yerleşti.
Kaynak: Ekonomist
En Çok Okunan Haberler