Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Kerevitaş 2024’te Büyümesini Sürdürdü

Lider gıda şirketi Kerevitaş, 2024 yılında cirosunu 25 milyar TL'ye yükseltti. Şirket, inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarıyla pazar liderliğini pekiştirdi.

Haber Giriş Tarihi: 09.03.2025 09:36
Haber Güncellenme Tarihi: 09.03.2025 09:49
Kaynak: İHA
Kerevitaş 2024’te Büyümesini Sürdürdü

İSTANBUL (İHA) - Kerevitaş, 2024 yılında yüzde 6,8 artışla 5,9 milyar TL brüt kâr elde ederek büyümesini sürdürdü. Sektör lideri şirket, dondurulmuş gıdada SuperFresh markasıyla yüzde 41, margarinde ise Ülker Bizim Yağ ve Ülker Teremyağ ile yüzde 66,9 pazar payına ulaştı.

Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bildirilen finansal sonuçlara göre şirket, geçen yıl 3,2 milyar TL FAVÖK elde ederken, ihracat geliri 2,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Türkiye’nin margarin ihracat gelirinin yüzde 37’si Kerevitaş markalarından oluştu. Ülker Bizim Yağ’ın ciro payı yüzde 35,2’ye, Teremyağ’ın kase margarin pazarındaki payı ise yüzde 58,2’ye yükseldi.

Kerevitaş, 2024’te toplam 74,6 milyon TL’lik Ar-Ge yatırımı yaparak 90 projeyi tamamladı. SuperFresh, yenilikçi ürünleriyle perakende cirosunun yüzde 20’sini inovasyonla sağladı. Dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarlarından SIAL Paris 2024’te "yenilikçi ürün" seçilen SuperFresh Kumpir Topları, pazarda fark yarattı. Bunun yanı sıra sürülebilir peynir, peynirli çikolata ve peynirli ballı gibi ürün çeşitleriyle pazarda rekabetten ayrışma sinyalleri verdi.

SuperFresh markası "Türkiye'nin Lovemark'ları" listesine dondurulmuş gıda kategorisinde ilk kez girmeyi başardı. Bizim Yağ markasının YouTube kanalı "Hamur Bizim İşimiz", FMCG sıralamasında 1 milyondan fazla abonesiyle altın plaket alan ilk markalı kanal oldu.  

CEO Mert Altınkılınç, "Kerevitaş olarak sürdürülebilirlik, inovasyon ve dijitalleşme odağındaki faaliyetlerimizle başarılı bir yılı geride bıraktık. Markalarımıza yatırımlarımızı sürdürürken ürünlerimizi her noktada erişilebilir fiyatla tüketicilerimizle buluşturma misyonumuzu önceliklendirdik. Faaliyet gösterdiğimiz dondurulmuş gıda ve yağ sektörlerinin büyümesine katkı gösteren Pazar lideri markalarımız, geniş ürün portföyümüz ve büyüyen ihracat kapasitemiz, başarılı iş sonuçları ve finansal performansımızı güçlendirdi. Başarılı bir yılı geride bırakırken, sürdürülebilir yarınların güvenilir gıda şirketi olma hedefiyle, etki ettiğimiz geniş ekosistemde, tüm paydaşlarımızı kapsayan uzun vadeli değer oluşturmak için kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

Kaynak: İHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.