Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Türkiye, dünyanın en büyük turizm fuarına damga vurdu

Yazının Giriş Tarihi: 12.03.2023 14:09
Yazının Güncellenme Tarihi: 12.03.2023 14:12

İTB Berlin Turizm Fuarı, 3 yıl sonra yeniden fiziki ortamda ve 54. kez açıldı. Turizm sektörünün referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona, 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığını açıkladılar. Genel izlenimim, ülke turizmi noktasında Türkiye'nin yoğun ilgi görmesiydi. Her ne kadar diğer ülkelerin havalı stantları olsa da, diyebilirim ki Türkiye, dünya turizminde global bir oyuncu olduğunu bir kez daha bu fuarda gösterdi. 

Fuar, daha çok destinasyon odaklıydı

Türkiye, sunduğu hizmet kalitesiyle ve global krizlerde gösterdiği hızlı adaptasyonla kendini defalarca ispatlayan önemli bir turizm pazarı. O nedenle daha çok ülke ve destinasyon pazarlamaları odaklı bir yapısı olan fuarda, ülke turizmi noktasında Türkiye yoğun ilgi gördü. Türk Hava Yolları ve Bakanlığımızın stantları çok ziyaretçi aldı, birçok heyeti ağırladı. İnanıyorum ki Antalya, Bodrum, İstanbul gibi destinasyonlarımızdaki çoğu turizm tesislerimiz önemli bağlantılara imza attı. Avrupa ülkeleri ise fuarda her zaman ki profesyonelliğiyle, yerini aldı. 

Deprem endişesini yok etmek adına, fuarın zamanlaması iyi oldu

Şubat ayında arka arkaya yaşadığımız depremler gerek Türkiye'yi gerekse de yardım eli uzatan bir çok ülke insanını derinden üzdü. 3 Yıldır sektörün beklediği fuara, depremin gölgesinde gittik hepimiz. Bu süreçte sektörde iptaller olmasa da rezervasyonlarda durgunluk yaşanmıştı. Doğal olarak tatile gelecek kişi, gittiği ülkede depreme yakalanmak istemiyor. Özellikle Antalya'dan giden tesislerin yetkilileri kentin, deprem riski yaşamadığını birebir anlatma şansı yakaladı. Diğer kentlerden giden turizmciler de tesislerinin depreme dayanıklı olduğunu yahut tesisinin deprem bölgesinde olmadığını izah edebildiler. Bazı tesis sahipleri de resmi kurumlardan alınan depreme dayanıklı test belgelerini, talep eden yabancı tur operatörlerine sundu. Deprem gerçeğinin bundan böyle turizm sektöründe de artık gündeme girmesi ve müşteriler tarafından talep edilmesini ben, uzun vadede sektörü meydana getiren tesislerin sağlamlığı açısından caydırıcı ve faydalı buluyorum. Deprem artık turizm sektörünün de bir gerçeği. 

Ortadoğu ülkeleri fuara iyi hazırlanmış 

Suudi Arabistan, Dubai, Katar gibi Arap ülkeleri ise özellikle lüks segmentteki konaklama imkanlarını fuar stantlarıyla da ifade ettiler. Her yıl yeniledikleri tesisleri, binlerce lüks otelleri ve kışın, deniz-kum-güneş gibi imkanlarını ve sundukları destinasyonlarını tanıttılar. Zaten dünya kupası, çöl safarisi gibi uluslararası etkinliklere de ev sahipliği yaparak ülke tanıtımına ciddi para harcıyorlar. On iki ay turizm stratejisine odaklanan Mısır ise, son yıllarda turizm gelirlerinde sürpriz cirolara imza atıyor. Türklerin de tesis  yatırımı yaptığı Mısır, turizmde hızlı bir tırmanış içinde. Hatta kısmen Türkiye'ye rakip olma yolunda. 

Sağlık Turizmi destek bekliyor 

Sağlık turizmi malum yükselen değerimiz. Tesisler ayrı, klinik ve hastaneler ayrı, sivil toplum kuruluşları ayrı ve turizm birlikleri ayrı ayrı bişeyler yapmaya çalışıyor. Profesyonel olanlar bu sektörden ekmek yeseler de, genel bir organizasyon eksikliği sektörün bir bütün olarak kurumsallaşamaması, bir sorun. Bu bütüncül yaklaşım eksikliği sektörde haksız rekabet ve gereksiz yere bir fiyat düşüklüğüne neden oluyor. Bence acilen bu konuya yetkililer el atmalı, sektöre destek atmalı. 

Türkiye 2023 Turizm Sezonu için Rusya, hala büyük oyuncu

​​​Fuarda turizm tesislerimizin yetkilileriyle yaptığım röportajlarda özellikle Antalya, bu sezon için Rusların yine belirleyici olacağını ifade ediyor. Antalya ve Ege destinasyonları son yıllarda Almanya ve İngiltere ağırlıklı olan Avrupa pazarında büyüdü. Ülke sayısında çeşitliğini artırdı. Ancak yine de sadece Avrupa ile olmuyor tabi. Savaş psikolojisinin ve savaş ekonomisinin içinde yaşayan Ruslar, umarız ki yine gelirler ve iyi bir sezon geçiririz. 

Seçim etkisiyle, seçim sonrasında sektörde büyük yoğunluk bekleniyor 

Malum 14 Mayıs tarihinde seçim kararı alındı. Özellikle Bodrum, Çeşme gibi iç pazar odaklı çalışan destinasyonları, seçimin etkileyeceği muhakkak. O nedenle okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasından sonra, iç pazarın etkisiyle turizm sektöründe büyük bir patlama olacağını düşünüyorum. 

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.