Hava Durumu

#Suudi Arabistan

TOURISMJOURNAL - Suudi Arabistan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Suudi Arabistan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Abu Dabi, Uber Sürücüsüz Robotaksi Hizmetini Başlattı Haber

Abu Dabi, Uber Sürücüsüz Robotaksi Hizmetini Başlattı

By Pascale Davies Yayınlanma Tarihi 26/11/2025 - 10:59 GMT+1 Paylaş Yorumlar Bu haber metni yapay zeka yardımıyla Türkçeye çevrildi ve orijinal olarak şu dilde yayınlandı: İngilizce Bu lansman, Uber’in Amerika Birleşik Devletleri dışında robotaksi hizmetini ilk kez devreye aldığını, yani uluslararası ilk açılımını işaret ediyor. Uber, Çinli otonom araç şirketi WeRide ile iş birliğiyle Abu Dabi’de tamamen sürücüsüz robotaksisini hizmete sundu. Artık araçta güvenlik sürücüsü bulunmayacak robotaksi hizmeti halka açık ve yolculuklar ilk etapta turistler arasında popüler olan, Abu Dabi Grand Prix Formula 1’in düzenlendiği Yas Adası’nda başlayacak. Bu açılış, ABD dışında sunulan ilk sürücüsüz taksi hizmeti olmasının yanı sıra şirketin dördüncü pazarı anlamına geliyor. Hizmet, Seviye 4 otonom sürüş olarak sınıflandırılıyor; bu, aracın belirli koşullarda insan müdahalesi olmadan çalışabildiği anlamına geliyor. WeRide, Eylül 2024’te Uber ile ortaklık kurdu ve geçen Aralık ayında Abu Dabi’de araçta bir güvenlik operatörü bulunarak otonom yolculuklar sunmaya başladı. Uber ve WeRide ayrıca Ekim ayında Suudi Arabistan’ın Riyad kentinde, araçta güvenlik operatörüyle robotaksi yolculuklarını başlattı. Uber, Mayıs ayında, önümüzdeki beş yıl içinde aralarında Avrupa’nın da bulunduğu 15 şehre daha WeRide hizmetini yaymayı planladığını açıkladı. Avrupa, Seviye 4 otonom robotaksilere giderek daha fazla yöneliyor. Bu hafta, Estonya’nın araç çağırma platformu Bolt, otonom araçları Avrupa’ya getirmek için Çinli otonom sürüş şirketi Pony.ai ile iş birliği yaptığını duyurdu. Çinli otonom sürüş teknolojisi şirketleri, ABD pazarındaki kısıtlamalarla karşı karşıya oldukları için Avrupa’daki varlıklarını artırıyor. Şirketin açıklamasına göre WeRide, Çin’in Pekin ve Guangzhou kentlerinde tamamen sürücüsüz robotaksi hizmetlerini başlattı.

Trabzon, Çin ile Direkt Uçuşlara Hazırlanıyor Haber

Trabzon, Çin ile Direkt Uçuşlara Hazırlanıyor

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Doğu Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Mehmet Ali Tuna, bu yıl yaklaşık 1 milyon 300 bin yerli ve yabancı turistin Trabzon'a geldiğini belirterek, "Çin ile direkt uçuşların başlaması da söz konusu. Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın. Bunların adımlarını şimdiden atmamız gerekiyor" dedi. Trabzon'un uluslararası hava ulaşım ağındaki konumunu güçlendirecek yeni bir adım atılıyor. Çin ile Trabzon arasında doğrudan uçuşların başlatılması amacıyla yürütülen çalışmalar hız kazandı. Trabzon Havalimanı'ndan Çin'e direkt seferlerin başlatılmasıyla, bölgedeki turizm potansiyelinin artırılması ve ihracat pazarlarına erişimin kolaylaştırılması hedefleniyor. Tuna, bu yıl yaklaşık 1 milyon 300 bin yerli ve yabancı turistin Trabzon'a geldiğini belirterek, "Bunun yaklaşık 800 binini yabancı turistler oluşturuyor. Suudi Arabistan, Kuveyt, Dubai gibi ülkelerden gelen misafirler bu sayının büyük çoğunluğunu oluşturuyor. Haftalık ortalama 225 yurt dışı uçuş seferi yapıldı. Günlük uçuş sayısı 36'ya kadar yükseldi. Turizm sezonunun bitmesiyle uçuş seferi rakamları düştü. Birçok havayolu artık uçmamaya başladı. Haftada bir de olsa bu uçuşları 12 aya yaymamız gerekiyor. Kış turizminde neler yapılabilir bunları konuşmamız gerekiyor. Fuarlara katılım sağlamayı düşünüyoruz. Bu fuarlara katılım sağlarken şehrimizdeki sorunları da çözme konusunda adım atmamız gerekiyor. Artık yeni bir dönem var. Umuyorum ki güzel bir tanıtım ile beraber yeni döneme hazır olacağız" diye konuştu. "Çin ile direkt uçuşların başlaması söz konusu" "Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın" diyen Tuna, "Özbekistan'dan direkt uçuşlar başlamıştı. Azerbaycan haftada 5 gün şehrimize uçuş yapıyor. Çin ile direkt uçuşların başlaması da söz konusu. Artık şehrimizin farklı pazarlara açılması gerekiyor. Trabzon turizm şehri oldu. Pazarları çeşitlendirmemiz gerekiyor. Çin'de bir fuara katılmıştık. Trabzon özel davetliydi. Çin'den buraya seyahat acentelerimiz geldi. Alternatif pazarlar üretilmesi gerekiyor. Türkiye'nin belli noktalarına geliyorlar. Doğu Karadeniz bu anlamda kıymetli, neden olmasın. Orada yeni bir fuar olacak biz de katılım sağlayacağız. Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın. Bunların adımlarını şimdiden atmamız gerekiyor. Bu uçuşları 12 aya yaymamız gerekiyor. Trabzon'da 380 tane kayıtlı otel var. 40 bin yatak kapasitemiz var. Kayıt dışını konuşmak bile istemiyoruz. 70-75 bin rakamlar konuşuluyor" şeklinde konuştu. "Plaka kiralamanın önüne geçeceğiz" Trabzon'da turizm sektöründe son dönemde sıkça gündeme gelen "plaka kiralama" uygulamasına karşı denetimler artırılıyor. TÜRSAB tarafından verilen turizm taşımacılığı plakalarının bazı firmalar tarafından üçüncü kişilere kiraya verildiği veya satıldığı tespit edildi. Yeni dönemde plaka devri, kiralama ve satış işlemlerinin önüne geçilmesi amacıyla sıkı kontrol mekanizmalarının devreye alınacağını açıklayan Tuna, "Bölgemizde plaka kiralama sistemi var. Seyahat acentelerimiz bizden aldıkları plaka ile beraber bunları satıyorlar veya kiralıyorlar. Bu tamamen kayıt dışı oluyor. Bunun denetimini iyi yapmamız gerekiyor. Plaka kiralamanın önüne geçeceğiz. Öncelikle kayıt dışını kapatmanın bu olduğunu düşünüyorum" ifadelerini kullandı.

Suudi Turizm Otoritesi Cristiano Ronaldo Ile Kampanya Başlattı Haber

Suudi Turizm Otoritesi Cristiano Ronaldo Ile Kampanya Başlattı

Suudi Turizm Otoritesi'nin tüketicilere yönelik markası "Suudi Arabistan'a Hoşgeldiniz" sloganıyla Cristiano Ronaldo'nun rol aldığı kampanyasını yayınladı. Suudi Turizm Otoritesi'nin (STA) tüketicilere yönelik markası "Suudi Arabistan'a Hoşgeldiniz" sloganıyla Cristiano Ronaldo'nun (CR7) rol aldığı kampanyasını yayınladı. Avrupa'nın önemli pazarlarının yanı sıra Hindistan ve Çin'de lansmanı yapılan "Futbol İçin Geldim, Daha Fazlası İçin Kaldım" kampanyası, ziyaretçilere beklenenden çok daha fazlasını sunan bir Suudi Arabistan'ı hayata geçiriyor. Kampanya, izleyicilere dünyanın en heyecan verici destinasyon takvimlerinden birini tattırmak için TV, Sosyal, Dijital ve OTA'dan yararlanıyor. Yapılan açıklamaya göre kampanya, Suudi Arabistan'ın Riyad, Cidde ve AlUla'da yıl boyunca düzenlenen çeşitli spor ve eğlence etkinliklerini öne çıkarıyor ve ziyaret etmeyi her zamankinden daha kolay hale getiren özel paketler sunuyor. FIFA Dünya Kupası 2034, AFC Asya Kupası 2027, Espor Olimpiyat Oyunları 2027 ve Asya Kış Oyunları 2029 gibi etkinliklere ev sahipliği yapacak olan Suudi Arabistan, sporu evine getiriyor. Düzenli takviminde Espor Dünya Kupası, Formula 1, LIV Golf Riyad, Tenis, Suudi Pro Ligi (RSL) gibi büyük ölçekli uluslararası etkinlikler yer alıyor. Yıllık takvimi, Riyad Moda Haftası, Kızıldeniz Uluslararası Film Festivali, Sanat Bienalleri ve Riyad ve Cidde'de düzenlenen aynı adlı Seasons ile büyümeye devam ediyor ve bu etkinlikler faaliyetlerin temel taşını oluşturuyor. Müzikten komediye, uluslararası ve bölgesel sanatçılar Suudi Arabistan'da sahne alarak daha fazla izleyici için erişim ve erişilebilirliği artırıyor. Konu hakkında değerlendirmede bulunan Suudi Arabistan Turizm Bakanı Ahmed Al Khateeb, "Bugün Suudi Arabistan, kültürel otantikliği, sıcak misafirperverliği ve dünya standartlarında etkinliklerin heyecanını bir araya getiren küresel bir destinasyon olarak yerini sağlamlaştırıyor. Turizm sektöründe, dünyaya ilham veren ve ziyaretçilere unutulmaz deneyimler sunan kusursuz bir manzara geliştirme taahhüdümüzden sapmadan kararlılıkla yolumuza devam ediyoruz" dedi. Turizm hedeflerine değinen Suudi Turizm Otoritesi CEO'su Fahd Hamidaddin, "CR7 ile gerçekleştirdiğimiz bu kampanya, Suudi Arabistan'ın bugününü ve hedeflerimizi gözler önüne seriyor. Turizm, vizyonumuzun temel bir bileşenidir ve sunduğumuz hizmetleri sürekli olarak genişletiyoruz. 2018 yılından bu yana 100'ün üzerinde önemli uluslararası etkinliğe ev sahipliği yaptık ve takvimimiz genişlemeye devam ederken 2030 yılına kadar 150 milyon ziyaretçi hedefimize ulaşma yolunda ilerliyoruz. Dünya standartlarındaki etkinliklerden ikonik mekanlara ve nefes kesici manzaralara kadar Suudi Arabistan bir keşif ülkesidir. Dünyayı Arabistan'ın Kalbinde bize katılmaya, bir süre kalmaya ve geleceğin gerçek zamanlı olarak ortaya çıkışına tanıklık etmeye davet ediyoruz" şeklinde konuştu. Cristiano Ronaldo şöyle konuştu: "Suudi Arabistan'ın küresel bir spor merkezi olma yolculuğunun bir parçası olmak gerçekten çok özel ve birkaç yıl önce benim için beklenmedik bir şeydi. Bugün gerçek şu ki, taraftarların enerjisinden hırsın ölçeğine kadar, sporun geleceği burada yazılıyor. Suudi Arabistan'ın en takdir ettiğim yönü, geleceği inşa ederken köklerine saygı duymasıdır. Develerden atlara, yarışlardan e-sporlara, çölden stadyuma, burası her genç sporcunun büyük hayaller kurabileceği bir yer."

Wyndham’ın EMEA’da Büyümesi Hız Kazandı, Bölgedeki Otel Sayısı 700’ü Geçti Haber

Wyndham’ın EMEA’da Büyümesi Hız Kazandı, Bölgedeki Otel Sayısı 700’ü Geçti

Wyndham Avrupa, Orta Doğu, Avrasya ve Afrika genelindeki ivmesini önemli açılışlar ve anlaşması imzalanan yeni otellerle güçlendiriyor EMEA’daki büyüme ivmesine hız kazandıran Wyndham Hotels & Resorts’un Avrupa, Orta Doğu, Avrasya ve Afrika genelinde faaliyet gösteren otel sayısı 720’nin üzerine çıktı. Wyndham 2025 yılının ilk yarısında bölge genelinde toplamda 4 bin 700’den fazla odayı kapsayan 60’ın üzerinde yeni otel açılışına imza atarken, şirket EMEA genelinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5 oranında organik büyüme kaydetti. Hızlı büyüyen pazarlarda kaliteli ve markalı konaklama hizmetlerini genişletmeye odaklanan Wyndham, bu dönem içinde bölge genelinde 27 yeni otel için anlaşmaya da imza attı. Wyndham’ın 2025 yılında gerçekleştirdiği önemli açılışlar arasında Sicilya’daki Dolce by Wyndham Siracusa, Monasteri Golf and Spa ve Türkiye’deki Signature Cave Cappadocia, Trademark Collection by Wyndham gibi tesisler de göze çarpıyor. Wyndham yılın ilk yarısında Gürcistan, Romanya ve Kazakistan’da yeni açılışlar gerçekleştirerek ve markalarını yeni pazarlarla buluşturarak Doğu Avrupa ve Orta Asya’da büyümeye devam ederken, Avrasya bölgesindeki büyümesine de 21 yeni otelin açılışıyla ivme kazandırdı. Şirketin Avrasya’daki portföyü 90’dan fazla otele ulaşırken, bu otellerin büyük bölümü dünyanın en dinamik ve en hızlı büyüyen konaklama pazarlarından Hindistan’da bulunuyor. Wyndham’ın yeni otellerin geliştirilmesi için imzaladığı stratejik anlaşmalar da bu dönemde şirketin markalarının büyümesinde önemli rol oynadı. Bu anlaşmalar arasında dünyaca tanınan Super 8 by Wyndham markasını Suudi Arabistan ve İber Yarımadası gibi talebin yüksek olduğu iki pazarla buluşturacak olanlar yer alıyor. Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, “EMEA genelinde 720’den fazla açık otelimizle olağanüstü bir ivme görüyoruz. Seyahatlerdeki artış devam ediyor ve biz de bu bölgenin enerjisini ve çeşitliliğini yansıtan, giderek büyüyen portföyümüzle bu talebi karşılıyoruz. Sicilya’daki göz alıcı resort tesislerden Kapadokya’da bir mağarada konaklamak gibi eşsiz tecrübelere kadar, gerçekten ilham verici deneyimler sunuyoruz. İber Yarımadası ve Suudi Arabistan gibi pazarlarda yeni anlaşmalara imza atarak yalnızca büyümekle kalmıyor, aynı zamanda ortaklarımız için yeni fırsatlar yaratıyoruz ve misafirlerimizin bölgede konaklayabilecekleri harika seçenekleri daha da genişletiyoruz” dedi. Wyndham’ın globaldeki oda sayısı, 2025’in ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4 oranında net büyüme kaydederken, şirketin proje stoku art arda 20’nci çeyrekte de büyüdü ve şu ana kadarki en yüksek seviye olan 255,000 oda sayısına ulaştı. Wyndham’ın EMEA bölgesinde oda başı gelirleri sabit döviz kuru bazında yüzde 7 ile güçlü bir büyüme kaydetti. 2025 yılının ilk yarısında öne çıkan gelişmelerden bazıları aşağıda sıralanıyor: Wyndham şu anda ülkedeki en büyük otel şirketi konumunda bulunduğu Türkiye’de büyümeye devam ederek markaları altında Türkiye’de bulunan otel sayısını 125’in üzerine çıkardı. Bu dönemde gerçekleşen önemli açılışlar arasında Signature Cave Cappadocia, Trademark Collection by Wyndham, Wyndham Tarsus St. Paul ve Wyndham Alanya yer alıyor.Yılın ilk yarısında Avrasya bölgesinde açılan 21 yeni otel arasında Ramada Encore by Wyndham Lucknow Airport, Ramada by Wyndham Cox's Bazar Kolatoli Beach ve Wyndham Garden Jim Corbett Chhoi gibi tesisler yer alıyor.Wyndham Almanya, Yunanistan, Portekiz, İtalya ve Danimarka gibi halihazırda güçlü bir varlığa sahip olduğu Avrupa pazarlarında stratejik büyümesini sürdürdü. Avrupa pazarı seyahat açısından cazibesini korurken, bu bölgede yılın geri kalanında yeni açılışlar da planlanıyor. La Quinta markası La Quinta by Wyndham Batumi’nin açılışıyla Gürcistan pazarıyla buluştu ve Kazakistan’da Tor’re Astana, Trademark Collection ve Wyndham Residences Aqkol gibi önemli açılışlara imza atıldı.Super 8® by Wyndham markasını Suudi Arabistan ve İber Yarımadası ile buluşturacak olan anlaşmalar kapsamında, bu marka altında önümüzdeki on yıl içinde Suudi Arabistan’da 100, İspanya ve Portekiz’de 40 otelin açılışı planlanıyor. Wyndham'ın EMEA'daki büyümesinin itici gücünü, otel sahiplerini başarıya ulaştırmak için tasarlanan birinci sınıf pazarlama, satış ve diğer kaynakları bir araya getiren Wyndham Avantajı oluşturuyor. Son altı yıl içinde dijital dönüşüme yapılan 350 milyon ABD dolarına yakın yatırım ve dünya genelindeki üye sayısı yaklaşık 120 milyona ulaşan Wyndham Rewards®'un kitlesine erişim de Wyndham Avantajı'nın birer parçasını oluşturuyor. Otel geliştirme fırsatları da dahil olmak üzere daha fazla bilgi için whrdevelopmentemea.com adresini ziyaret ediniz. Wyndham Hotels & Resorts Hakkında Wyndham Hotels & Resorts (NYSE: WH), altı kıtada ve 100’e yakın ülkede bulunan yaklaşık 8 bin 300 oteliyle, franchise tesis sayısı bazında dünyanın franchise veren en büyük otel şirketidir. Wyndham, her ziyaretçiye hitap eden ve yaklaşık 847 bin odanın bulunduğu ağıyla, konaklama sektörünün hem ekonomi, hem de orta segmentinde lider bir konuma sahiptir. Super 8®, Days Inn®, Ramada®, Microtel®, La Quinta®, Baymont®, Wingate®, AmericInn®, ECHO Suites®, Registry Collection Hotels®, Trademark Collection® ve Wyndham®, şirketin portföyünde yer alan 25 otel markasından bazılarıdır. Şirketin ödüllü sadakat programı Wyndham Rewards, yaklaşık 120 milyon kayıtlı üyesinin, puanlarını dünya çapında binlerce otel, resort tatil kulübü ve kiralık tatil evinde kullanmasına olanak sağlamaktadır. Daha fazla bilgi için https://investor.wyndhamhotels.com adresini ziyaret ediniz. Şirket, halka açık olmayan bilgileri ve paylaşmak veya FD Regülasyonları kapsamındaki beyan yükümlülüklerini yerine getirmek için web sitesi ve sosyal medya kanallarını kullanabilir. Bu niteliğe sahip beyanlar, Şirket’in web sitesinin şu anda https://investor.wyndhamhotels.com adresi üzerinden erişilebilen “Investors” kısmında veya Şirket’in şu anda https://www.linkedin.com/company/wyndhamhotels adresi üzerinden erişilebilen LinkedIn hesabı da dahil olmak üzere sosyal medya kanallarında yer alır. Yatırımcıların buna bağlı olarak; basın bültenlerine, Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na sunduğu raporlara, halka açık telekonferans veya webcast oturumlarına ek olarak, Şirket’in web sitesindeki ilgili kısım ve sosyal medya kanallarını da takip etmesi gerekmektedir

Turizmde Atağa Kalkan Samsun’da İlk 5 Ayda 214 Bin Turist Haber

Turizmde Atağa Kalkan Samsun’da İlk 5 Ayda 214 Bin Turist

Turizmde atağa kalkan Samsun'da 2025 yılının ilk 5 ayında 11 bin 361'i yabancı olmak üzere toplam 214 bin 507 turist konakladı. ‘Kuzeyin Parlayan Yıldızı' sloganıyla turizmde atağa kalkan Samsun, birçok yerli ve yabancı turisti kente çekiyor. Doğal güzellikleri, sosyal donatı alanları ile çeşitli aktivite imkanlarıyla gastronomiden spora, spordan sağlığa birçok alanda turistlere çeşitli deneyimler sunan Samsun önceki yıllara nazaran geçiş noktası olmaktan daha çok durak noktası olma yolunda mesafe kat etti. İlk 5 ayda 214 bin 507 turist Samsun'da konakladı Ocak ayında bin 516 yabancı, 38 bin 279 yerli turist, şubatta 2 bin 70 yabancı, 33 bin 194 yerli turist, martta bin 915 yabancı, 32 bin 80 yerli turist, nisanda 2 bin 735 yabancı, 48 bin 442 yerli turist Samsun'da en az 1 gece konakladı. Mayıs ayında ise konaklayan turist sayısı pik yaptı. Mayıs'ta konaklayan turist sayısı hem yerli hem de yabancı turistlerde önceki ayları geçti. Kayıt altına alınan konaklamalara göre Samsun'da mayısta 3 bin 125 yabancı, 51 bin 151 de yerli turist olmak üzere 2025'in ilk 5 ayında 11 bin 361 yabancı, 203 bin 146 yerli turist Samsun'da en az 1 gece geçirdi. Tesislerde konaklayan yabancı turistlerin milliyetine bakıldığında ocakta en çok Gürcü vatandaşlar, şubatta en çok Alman vatandaşları, martta en çok İranlılar, nisanda ve mayısta en çok Ruslar tesislere giriş yaptılar. Ayrıca Kuzey Kore, Çin, Fransa, Birleşik Krallık, Özbekistan, Irak, Suudi Arabistan, İspanya, Azerbaycan, İsviçre, Hollanda, İzlanda, KKTC, Romanya, İtalya, Bulgaristan ve Suriye vatandaşları da konaklamak için Samsun'u tercih eden yabancı turistler arasında yer aldı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Samsun'un yurt dışında tanıtımına yönelik faaliyetlerini de sürdürüyor. Bu kapsamda Samsun'un tanıtımını yapan görseller, sosyal medya mecralarında 6,1 milyon gösterim aldı. 35 ülkede gerçekleştirilen dijital banner kampanyaları ile de toplam 14,2 milyon gösterim gerçekleştirildi. Bunlara ek olarak TGA tarafından Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Mısır gibi ülkelerden acente ve influencerlar Samsun'da ağırlanarak, bilgilendirme yapıldı.

Körfez’deki Dalgalanmalar Trabzon Turizmine Darbe Vurdu Haber

Körfez’deki Dalgalanmalar Trabzon Turizmine Darbe Vurdu

Körfez ülkelerindeki dalgalanmalar Trabzon'a gelen turist sayısını etkiledi. TÜRSAB Doğu Karadeniz Bölge Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Tuna, Körfez ülkelerindeki siyasi ve ekonomik dalgalanmaların etkisiyle kentte ciddi bir düşüş yaşandığını belirterek, "Günde yaklaşık 24 dış hat uçuşu gerçekleşiyor. Sayı olarak geçen seneyle aynıyız ama gelen uçuşlardaki doluluk oranlarında azalma var. Yavaş yavaş normale dönüyoruz. İnşallah çok daha iyi olacak. Sezonda dış hat uçuşlarında 35 sayısını bulacağımızı öngörüyoruz" dedi. Karadeniz'in turizmde öne çıkan şehirlerinden Trabzon'da 2025 yılı yaz sezonu, beklentilerin altında bir başlangıç yaptı. Kurban Bayramı döneminde kısa süreli bir yoğunluk yaşansa da, özellikle Körfez ülkelerindeki siyasi ve ekonomik dalgalanmaların etkisiyle yabancı turist sayısında düşüş gözlendi. Dış hatlardan gelen günlük uçuş sayısında geçtiğimiz yıla göre önemli bir değişiklik yaşanmazken, uçaklardaki doluluk oranlarında azalma oldu. TÜRSAB Doğu Karadeniz Bölge Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Tuna, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, otel ve acente sayısındaki artışın yanı sıra pazar çeşitliliğinin artırılmasının da bölge turizminin geleceği için kritik olduğunu dile getirdi. "Gelen uçuşların doluluk oranlarında azalma var" Trabzon için turizm sezonunun 2025 yılı itibariyle biraz sakın başladığını kaydeden Tuna, "Fakat bayram döneminde bir yoğunluğumuz söz konusuydu. Körfez'deki dalgalanmalardan dolayı tabi ki ciddi bir düşüş yaşandı. Günde yaklaşık dış hatlardan 24 tane uçuş gerçekleşiyor. Geçen sene ile bu sene arasındaki sayılar aslında aynı. Gelen uçuşların doluluk oranlarında azalma var. Yavaş yavaş normale dönüyor. İnşallah çok daha iyi olacak. Sezonda dış hat uçuşlarında 35 sayısını bulacağız diye ön görüyoruz. Yavaş yavaş normalleşme başladı. Tabi ki insanlarda bir tedirginlik söz konusu. Trabzon bir turizm şehridir. En kısa sürede normale dönecektir. Uçak sayıları da bunu gösteriyor" şeklinde konuştu. "Sadece Ortadoğu olarak bakmamız gerekiyor" Trabzon'da turizme sadece Ortadoğu olarak bakılmaması gerektiğini vurgulayan Tuna, "400'e yakın otel sayımız var. Bununla beraber 300'ün üzerinde seyahat acentemiz var. Trabzon bir turizm şehri ancak sayılar fazla. Buna göre alternatifler üretmemiz lazım. Sadece Ortadoğu olarak bakmamamız gerekiyor. Bunu 12 aya yaymamız lazım. Özellikle otellerin doluluk oranlarına bakıldığında yıl boyuna vurduğunuzda yüzde 40 bandında. Haziran ayında yüzde 75-85 aralığında oldu. Önemli olan otel ve seyahat acentalarının artması değil pazarın artması. Temmuz ve Ağustos aylarında doluluk oranları artacaktır. 400 tane otelin olduğu yerde doluluk oranı yıllık bazda yüzde 40'a vurduğu zaman tabi ki Trabzon hak ettiği değeri almıyor. Uzungöl, Sümela Manastırı var ama bugün Batum, Ordu ve Giresun bile Trabzon'un bir destinasyonu. Dubai'den, Suudi Arabistan'dan, Körfez'in hemen hemen her ülkesinden Trabzon'a farklı uçuşlar var. Özbekistan uçuşumuz var. Farklı pazarlara alternatif çalışmalar var. Almanya'dan Trabzon'a haftada 4 kez uçuşumuz var. Farklı destinasyon çalışmaları ile beraber farklı pazarlara nasıl açılabiliriz bunları çalışacağız" ifadelerini kullandı.

İsrail-İran Çatışması Trabzon Turizmini Vurdu Haber

İsrail-İran Çatışması Trabzon Turizmini Vurdu

İsrail-İran çatışması Trabzon turizmini de olumsuz etkiliyor. İki ülke arasında 6 gündür artarak devam eden saldırılar nedeniyle ara hava koridorunda yer alan Ürdün ve Irak üzerindeki sivil uçuşların durması, Trabzon'a bu ülkelerden yapılan turistik uçak seferlerini durdurdu. Umudunu Körfez ülkelerinden gelecek turistlere bağlayan turizmciler ise yaşanan gerginliğin bir an önce bitmesini diliyor. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan turizmci Barış Çuvalcı, İsrail-İran savaşı nedeniyle Trabzon'da turizmin durma noktasına geldiğini söyledi. Çuvalcı, "Savaş nedeniyle ara koridordaki Ürdün ve Irak'tan Trabzon'a uçuşlar durdurulunca turizm acenteleri ciddi kayıplar yaşamaya başladı. Rezervasyonlar iptal ediliyor. Tur firmaları iş yapamaz durumda. Irak ve Ürdün'deki tüm uçaklar iptal, hava sahaları kapanmış. Irak ve Ürdün savaş hattı ortasında kaldığı için vatandaşlarına ülkelerini terk etmemesi konusunda telkinde bulunuyor. Bu durum diğer Körfez ülkelerini de etkilemeye başladı" dedi. "Savaş nedeniyle rezervasyonlar iptal ediliyor" Irak ve Ürdün'den gelen turistlerden sonra Kuveyt, Bahreyn, Katar, Umman ve Suudi Arabistan gibi Körfez ülkelerinden bölgeye gelen turistleri taşıyan uçakların da yine aynı hava koridorunu kullanamaması nedeniyle büyük bir sorunla karşı karşıya kaldıklarını ifade eden Çuvalcı, "Şimdi Kuveyt, Bahreyn, Katar, Umman ve Suudi Arabistan gibi Körfez ülkelerinden Trabzon'a gelecek uçaklar da o koridoru kullanamadıkları için hem uçuş süreleri uzuyor hem de ciddi oranda mali kayıp yaşıyorlar. Gelecek olan misafirler de bu uçuş sürelerinin uzamasından dolayı ayrıca savaşın kendi ülkelerini de etkileyeceğini düşündükleri için tatillerini erteliyorlar veya rezervasyonlarını iptal ediyorlar. Bu da sektörü ciddi oranda baltalıyor. Trabzon'da turizm bu nedenle durma noktasına geldi" ifadelerini kullandı. Öte yandan Ürdün'den Trabzon'a turist getiren bir uçağın savaş nedeniyle 3-4 gündür Trabzon Havalimanı'nda beklediği öğrenildi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.