Hava Durumu

#Polonya

TOURISMJOURNAL - Polonya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Polonya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak Haber

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak

Antalya'da, bölgesel krizler turizm hedeflerini gölgeledi; iç pazar ve Avrupa'daki Türkler sezonun güvencesi oldu. Kentte turizm, temmuz ortasında 7,5 milyon ziyaretçiyle kritik eşiği geçerken, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, "18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" dedi. Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonlarından Antalya'da yılın ilk 6,5 aylık döneminde 7,5 milyon turist ağırlandı. Sezonun seyri ve gelecek beklentileri hakkında değerlendirmelerde bulunan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, hedeflenen 18 milyon ziyaretçi sayısının bölgesel krizler nedeniyle revize edildiğini açıkladı. Kavaloğlu, "16 Temmuz itibariyle Antalya'ya gelen kişi sayısı 7,5 milyon kişiyi geçti. Geçen sene ile hemen hemen aynı bir rakam bu. Sezonun başında 18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Çünkü, Rusya-Ukrayna savaşının bitebilme ihtimalini göz önünde bulunduruyorduk ama savaşın devam etmesi, arkasından gelen İsrail-İran gerilimi, Filistin-İsrail geriliminin devam etmesi ve o bölgedeki hareketliliğin sürekliliği turizmi olumsuz etkiliyor" ifadelerini kullandı. "Haziran sonunda düşüş görüldü, temmuz ve ağustosa odaklandık" Haziran ayı sonundaki verilere değinen Kavaloğlu, "Almanya ve Rusya'dan gelen turist sayısında az da olsa düşüş gözlemledik. Buna karşılık İngiltere ve Polonya'dan artış oldu. Temmuz ve ağustos ayı sezonun en değerli iki dönemi. Bu iki ayda toplamda yaklaşık 5,6 milyon turist bekliyoruz. Eğer biz bu hedefe ulaşırsak, geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" diye konuştu. İklim şartları elverdiği sürece sezonun kasım ayının sonuna kadar uzayabileceğini söyleyen Kavaloğlu, "Eylül-Ekim aylarının iyi geçeceğini varsayıyorum ve sezonun da iklim şartlarının elverdiği sürece Kasım ayının sonuna uzayacağını düşünüyorum. Dolayısıyla bu anlamda baktığımızda geçen senenin altında kalmayacağız ama 18 milyonluk hedefimize ulaşamayacağız" dedi. "İran-İsrail gerilimi şehir otellerini etkiledi" Ortadoğu'da yaşanan siyasi gelişmelerin etkilerine değinen Kavaloğlu, "İran-İsrail geriliminin Antalya'ya da etkisi oldu ancak asıl etkiyi İstanbul, Karadeniz ve Güney Marmara gibi şehir otelleri yaşadı. Orta Doğulu turist profili o dönemde Türkiye'ye gelemedi. Şimdi uçuşlar yeniden başladı, gelişler devam ediyor ama o dönemi kaybettik" ifadelerine yer verdi. "İç pazar ve gurbetçiler güçlü bir rezerv" İç pazarda hareketliliğin sürdüğünü ifade eden Kavaloğlu, yurt dışında yaşayan Türklerin tatil tercihlerinin olumlu etkiler sağladığını belirterek, "Avrupa'da yaşayan Türklerin Türkiye'ye, özellikle Antalya'ya olan ilgisi sürüyor. Kendi ana vatanlarında tatil yapma iştahı yüksek. Bu da sektör açısından büyük bir artı" dedi. "Rusya hâlâ birinci, Polonya hızla yükseliyor" Ana pazar sıralamasını da paylaşan Kavaloğlu, "Şu anda Rusya hâlâ birinci sırada yer alıyor. Onu Almanya, İngiltere ve Polonya takip ediyor. Polonya'yı özellikle önemsiyoruz. Refah seviyesi ve Avrupa Birliği'nin desteğiyle ekonomik olarak güçleniyorlar. Polonya bizim için çok değerli bir pazar haline geldi. Kazakistan, Hollanda ve Baltık ülkeleri de dikkat çeken pazarlar arasında" dedi. Litvanya, Letonya ve Estonya'dan gelen turist sayısındaki artışa vurgu yapan Kavaloğlu, yılın geçen yıla göre daha iyi tamamlanacağına vurgu yaptı. "Fiyat artışı konusunda elimiz kolumuz bağlı" Uygulanan sabit kur politikasının sektöre etkilerine de değinen Kavaloğlu, "Gelirlerimiz Euro bazında, giderlerimiz Türk Lirası bazında. Enflasyon baskısı nedeniyle giderlerimiz arttı ama kur artmadı. Bu da kârlılığımızı düşürdü. Avrupa'da da refah seviyesi artmadığı için fiyatlarımızı yükseltemiyoruz" dedi. "Antalya, Yunanistan ile kıyaslandığında daha avantajlı" Türkiye'nin turizmde rekabetçi pozisyonunu koruması gerektiğini vurgulayan Kavaloğlu, Antalya'nın İspanya, Fransa, Yunanistan ve İtalya gibi rakiplerine göre uygun fiyat avantajı sunduğunu söyledi. Kavaloğlu, şöyle devam etti: "Yunanistan ada turizmi yapıyor. İnsanların tatil yerlerini biz belirleyemeyiz ama Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ni de bir seçenek olarak öneriyoruz. Yunanistan'da genellikle restoran fotoğrafları paylaşılıyor, ama kıyaslama yaparken otel ile otel, restoran ile restoran karşılaştırılmalı. Türkiye'nin, Antalya'nın çok daha uygun şartlarda tatil imkanı sunduğunu söylüyorum."

Erciyes’e Polonya’dan Turist Yağdı Haber

Erciyes’e Polonya’dan Turist Yağdı

Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin önemli turizm yatırımı ve kent turizminin dünyaya açılan kapısı konumunda Erciyes Kayak Merkezi’ne turist çeşitliliğinde her geçen gün ilgi artıyor. Bu çerçevede bir süre önce Polonyalı turistlere de kapılarını açan Erciyes’te Polonyalı turist yoğunluğu yaşanırken, tur operatörü yöneticileri de istişarelerde bulunmak üzere Erciyes’e geliyor. Turizmin amiral gemisi olan Erciyes Dağı’nda, kış turizmi kapsamında 2017 yılından bu yana Traveyo Turizm tarafından Polonya’dan başlatılan charter seferlerle binlerce Polonyalı turisti ağırlayan Erciyes, her geçen yıl artan ilgiyle birlikte Polonya’da bilinen ve tercih edilen önemli bir kış turizm destinasyonu haline geldi. Bölgeye artan bu ilgi Polonya’daki tur operatörlerinin de dikkatini çekti. Polonya’nın en büyük tur operatörü yöneticilerinden ziyaret Polonya’nın en büyük tur operatörlerinden Rainbow Tours yöneticileri de Erciyes’te, Kayseri Erciyes A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Elcuman ve Genel Müdür Zafer Akşehirlioğlu’nu ziyaret ederek istişarelerde bulundu. Ziyarette Polonya’dan gelen turizmcilere Erciyes ile ilgili geniş bir sunum yapılarak kayak merkezinin ve bölgenin sahip olduğu potansiyel anlatıldı. Erciyes, dünya çapında üne kavuşuyor Gerek ulusal ve gerekse uluslararası spor müsabakalarına, diğer taraftan çeşitli turizm aktivitelerine ev sahipliği yapan Erciyes, hem sporculardan hem de turistlerden yoğun ilgi görürken, bir yandan çeşitli bilimsel araştırmalara konu olmasının yanı sıra Türkiye ile birlikte bazı yabancı basın kuruluşlarının haberlerinde yer alarak dünya çapında üne kavuşuyor. Kayseri’nin spor ve turizmde parlayan yıldızı Tanınırlığın artması ve ziyaretçilerin de memnun olması dolayısıyla her geçen gün ilginin arttığı 41 kayak pisti, 112 kilometre pist uzunluğu ve 19 mekanik tesisi bulunan Erciyes Kayak Merkezi, Kayseri’nin spor ve turizmde parlayan yıldızı olmaya devam ediyor.

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı Haber

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı

Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2024 yılında Türkiye’nin Akdeniz havzası ülkeleri arasında ziyaretçi sayısını en çok artıran ikinci ülke olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan Türkiye son 5 yılda yabancı kartlı turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke oldu. 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden turistlerin %18’inin 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. İstanbul, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yarısından fazlasına katkı sağlarken bu trendin dört mevsim boyunca etkili olduğu görüldü. Yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörleri yüksek çift haneli büyüme kaydederek Türkiye’nin 2024 turizm başarısında öncü oldu. ABD ve Körfez Ülkeleri ziyaretçilerinin harcamalarının Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin üçte birini oluşturduğu görüldü. Visa, Akdeniz’e kıyısı olan Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta’ya seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Türkiye, son 5 yılda kartlı turizm gelir artışında ikinci sırada Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları Türkiye’de kart kullanımının 2024 yılında Euro bazında %5 artış kaydettiğini gösteriyor. Kartlı ziyaretçi sayısındaki büyüme ise %16. Bununla birlikte rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğuna işaret ediyor. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda toplam yabancı kart harcamaları Akdeniz havzası genelinde yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüdüğü gözlemleniyor. Bu gelişme, Türkiye’nin 2019 yılından bu yana turizm alanında güçlü bir ivme yakaladığını gösteriyor. Türkiye, sağlık turizminde öne çıkıyor Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin ortaya koyduğu rakamlara göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %7’sine denk geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizm stratejisi açısından değerli içgörüler sunuyor. Analizin en dikkat çekici bulgularından biri, 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her beş turistten birinin 2023’te de Türkiye’yi tercih etmesi ve geri dönen bu turistlerin, genel ortalamaya kıyasla yaklaşık %74 daha yüksek kart kullanımı gerçekleştirmesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, analiz sonuçları yabancı turistlerin kart harcamalarında artışa işaret ederken, kartlı ödemelerin turizm gelirlerine olumlu etkisini ve ülke ekonomimize katkısını da gözler önüne seriyor. Visa olarak, yabancı turistlerin Türkiye’de güvenli ve kesintisiz harcama yapmalarını desteklemeye, aynı zamanda turizm sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ödeme yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin Akdeniz havzasındaki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koyuyor. Son beş yılda, bölgedeki ülkeler arasında kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin 2024 yılında turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarında kaydedilen büyüme önemli ölçüde destekliyor. Analiz bulguları, yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının ülkemizin toplam turizm gelirine katkısının, Akdeniz havzası ortalamasının üç katından fazla olduğunu gösteriyor. Visa olarak, kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin turizm sektörünün en önemli itici güçlerinden biri olduğunu gözlemliyor, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir büyümesini desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz”Formun ÜstüFormun Altı dedi. Türkiye’ye geri dönen turistler, %74 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirdi 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. Türkiye’ye geri dönen ziyaretçilerin kart kullanım artışları incelendiğinde 96% ile ABD, 85% ile Fransa ve 80% ile Hollanda koridorları dikkat çekti. En fazla kartlı turizm harcaması 4 ana coğrafi koridordan geldi Türkiye’de 2024 yılında en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin kart kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, Trabzon ve Bursa’da da yoğunluk görüldü. ABD koridoru ise İstanbul’un ardından sahil bölgeleri ve Kapadokya’yı tercih etti. İngiltere’den gelen turistler, Antalya, Muğla ve İstanbul arasında dengeli bir profil çizdi. 2024’te Türkiye’nin turizm büyümesine en büyük nominal katkıyı ise İngiltere, Almanya ve ABD koridorları verdi. Türkiye’de turistlerin önceliği: Seyahat harcamaları Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi %36’lık payla ilk sırada geliyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %33’lük pay ile perakende alışverişler olarak öne çıkıyor. Toplam Türkiye turizminin yaklaşık %10’unu Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin perakende alışverişleri oluşturuyor. Araştırma tek başına Körfez Ülkeleri’nin giyim harcamalarının, diğer ana koridorların giyim harcamalarının toplamıyla neredeyse eşit olduğuna işaret ediyor. ABD’den gelen ziyaretçiler, kuyum/aksesuar harcamalarıyla öne çıkarken, sağlık harcamalarında İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’in ön planda olduğu gözlemleniyor. Kartlı harcamalarda İstanbul zirvede 2024 yılında Türkiye’deki yabancı kart harcamalarının %88’i sırasıyla İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir olmak üzere 7 ana ilde gerçekleşti. Körfez Ülkeleri’nden gelen turistler, İstanbul’da en fazla kartlı harcama yapan grup olurken, Muğla’da İngiltere ve Almanya’dan gelen turistler öne çıktı. Antalya’da İngiltere, Almanya ve Türki Cumhuriyetler’den gelen ziyaretçiler harcamalarda en büyük payı aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya’dan gelen ziyaretçilerin de önemli bir yer tuttuğu görüldü. İzmir ve Aydın’da ise ABD’den gelen turistlerin harcamaları dikkat çekti. Trabzon turizminin tamamına yakını Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de ise diğer şehirlere kıyasla Japonya ve Çin gibi Asya ülkelerinden ve Latin Amerika’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turizm gelirlerinde çeşitlenmenin arttığını ve farklı coğrafyalardan gelen turistlerin belirli bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koydu. İstanbul dört mevsimde de turizm lideri Araştırma sonuçlarına göre İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunan il oldu. İstanbul’da en yoğun kart kullanımı ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde gerçekleşti. İstanbul’un kış aylarında turizme yaptığı katkının yaz turizmi ile öne çıkan illerin turizme toplam katkısından daha fazla olması ise dikkat çekici bir veri olarak öne çıktı.

Manavgat’ta Pedalia Fırtınası Haber

Manavgat’ta Pedalia Fırtınası

Pedalia Uluslararası Profesyonel Yol Bisiklet Yarışları’nın dördüncü ayağı olan Apollon International Criterium ve Grand Prix Apollon yarışları tamamlandı. Uluslararası UCI yarış takviminde yer alan ve Türkiye Bisiklet Federasyonu’nun 1.2 kategorisinde düzenlenen yarışta birinciliği Polonya’nın Monogo Lubelskie Perla Polski takımından Bartosz Rudyk, ikinciliği Konya Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü’nden takımından Ramazan Yılmaz, üçüncülüğü ise Cezayir’in Madar Pro Cycling Team takımından Youcef Reguigui elde etti. Manavgat Ticaret ve Sanayi Odası adına tasarlanan özel Mavi Mayo’yu da şampiyon sporcu Rudyk kazandı. Yarışlara ev sahipliği yapan Manavgat’ın spor ve kış turizmine katkı sağlamak amacıyla destekte bulunan Manavgat Ticaret ve Sanayi Odası (MATSO)   Başkanı Seydi Tahsin Güngör “MATSO olarak bu tarz spor etkinliklerini önemsiyoruz. Kentimizin kış turizmine yönelik tanıtım katkısı çok büyük. Dünyaca ünlü bir turizm destinasyonuna sahibiz ve bu değerlerimizi daha geniş kitlelere tanıtmak için çaba gösteriyoruz. Pedalia, Apollon Tapınağımız adına düzenlediği bu yarışa Avrupa Asya ve Kuzey Afrika’dan sporcuları getirdi. Takımlar ve sporcular özellikle sosyal medyada yaptıkları paylaşımlarla Manavgat’ın tanıtımına büyük katkı sağlıyorlar” dedi.  Manavgat, dört mevsim turizme uygun iklimi, doğal güzellikleri ve altyapısı sayesinde spor turizmi açısından önemli bir merkez konumunda olduğuna vurgu yapan Başkan Güngör, “Buradaki turizm tesislerimiz yılın on iki ayı hizmet veren, bisiklet başta olmak üzere tüm turizm dallarında altyapıya sahip tesisler. Biz de Oda olarak kentimizin ekonomisine katkı sağlamak amacıyla Pedalia’yı destekliyoruz.  Bisiklet sporuna ilgi gösteren tüm gezginleri Manavgat’a bekliyoruz” dedi. Pedalia 2025 yarışları 6 ve 7 Nisan’da GP SYEDRA ANCİENT CITY ve International Alanya Criterium yarışları ile tamamlanacak.

Türk Turizmciden Baltık Pazarına Dev Yatırım Haber

Türk Turizmciden Baltık Pazarına Dev Yatırım

Türkiye’nin en büyük tur operatörlerinden biri olan Anex Tour’un sahibi Neşet Koçkar, Baltık turizm pazarına güçlü bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Daha önce Almanya ve Rusya’nın en büyük tur operatörlerini bünyesine katan Koçkar, şimdi de Litvanya merkezli AB Novaturas’ın en büyük hissedarlarından biri oluyor. Litvanya’daki Nasdaq Vilnius Borsası’nda işlem gören Novaturas’ın yaptığı açıklamaya göre, şirketin en büyük dört hissedarı olan Ugnius Radvila, Rytis Sumakaris, Vidas Paliunas ve UAB Willgrow, ellerindeki hisseleri Koçkar’a devretti. Bu anlaşmayla birlikte Koçkar, Baltıkların en büyük turizm şirketinin yüzde 33,2 hissesine sahip olacak. Resmi onay sürecinin tamamlanmasının ardından satın alma işlemi resmileşecek. BALTIK PAZARINDA GÜÇLÜ OYUNCU 1999 yılında kurulan Novaturas, Baltık bölgesinin en büyük tur operatörü konumunda. Litvanya, Estonya ve Letonya’da charter uçuşları düzenleyen şirket, pazarın yüzde 40’ına hakim. Ayrıca şirket, Polonya’da 400’den fazla seyahat acentesiyle iş birliği yaparak geniş bir müşteri ağına hizmet veriyor. 2018 yılında Nasdaq Vilnius Borsası’nda halka açılan Novaturas, 2024 yılı itibarıyla 201 milyon Euro gelir elde etti. Aynı yıl Litvanya, Letonya ve Estonya’dan toplam 239 bin yolcuyu tatil destinasyonlarına taşıdı. ANEX TOUR’UN BÜYÜME HAMLESİ Neşet Koçkar’ın sahibi olduğu Anex Tour, büyüme stratejisini satın almalarla güçlendiriyor. 2019’da Rusya’nın köklü tur operatörlerinden Intourist’i bünyesine katan şirket, 2020’de iflas eden Thomas Cook’un Almanya’daki markalarından Neckermann Reisen’i de satın alarak Avrupa pazarındaki yerini sağlamlaştırdı. Almanya’da Thomas Cook’un diğer markaları Öger Tours ve Bucher Reisen’i de satın alan Anex, dünya çapında 20’den fazla ülkede ofisi bulunan ve 6 bin 500 kişiye istihdam sağlayan dev bir turizm şirketi konumunda bulunuyor. Anex Tour, Türkiye’ye turist getiren en büyük şirketlerden biri olarak 2021 yılında 1 milyon 460 bin turisti Türkiye’ye taşıdı. Bu turistlerin 1 milyon 255 bini Antalya’yı, 205 bini ise Ege bölgesini tercih etti. Şirketin en güçlü olduğu pazar ise Rusya oldu.

Erciyes, İskandinav Turistlerin Yeni Gözdesi Haber

Erciyes, İskandinav Turistlerin Yeni Gözdesi

KAYSERİ (İHA) - Türkiye’nin en önemli kış turizmi destinasyonlarından biri olan Erciyes Kayak Merkezi, yalnızca yerli turistlerin değil, dünya genelindeki kayak tutkunlarının da ilgisini üzerine çekiyor. Kayseri’nin dağ turizmindeki incisi Erciyes, 112 kilometrelik kayak pistleri ve 19 mekanik tesisiyle her geçen yıl daha fazla ziyaretçiyi ağırlıyor. MODERN TESİSLER, ULUSLARARASI İLGİ Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ın öncülüğünde sürekli gelişim gösteren Erciyes, hem Türkiye’de hem uluslararası alanda dikkat çekiyor. Daha önce Çekya ve Polonya’dan turistleri ağırlayan merkez, Norveç, İsveç, Finlandiya ve Danimarka gibi İskandinav ülkelerinin de ilgisini çekmeyi başardı. İsveç televizyonlarında geniş yer bulan Erciyes, modern tesisleri, eşsiz manzaraları ve yüksek kaliteli pistleriyle övgü topladı. Turizm üzerine yapılan bir yayında, programa katılan İsveçli konuk Kajsa Beausang, Erciyes Kayak Merkezi’ni değerlendirerek, "Kapadokya'nın yanı başında Kayseri de var. Orada da harika bir kayak merkezi var. 3 bin 917 metre zirveye sahip Erciyes Dağı. Kayseri'nin de bu kadar etkileyici olduğunu bilmiyordum" ifadelerini kullandı. "ERCİYES, ALPLERE BENZETİLEBİLİR AMA DAHA ÖZEL" Beausang, Erciyes’in ulaşım kolaylığına da dikkat çekerek, "İstanbul'dan direkt uçakla kısa sürede ulaşabiliyorsun. Bu da çok büyük bir avantaj. İnsanlar Erciyes'i biraz Alplere benzetebilir ama buranın daha da özel olduğunu söyleyebilirim. Çünkü burada yalnızca doğal güzellikler değil, aynı zamanda Türkiye'nin en büyük pazar alanlarından biri gibi özel aktiviteler de var. Bu gerçekten harika" dedi. Bir diğer program konuğu ise Kayseri’nin turizm potansiyeline duyduğu hayranlığı, "Burada görülecek ve yapılacak çok fazla şey var gibi görünüyor" sözleriyle anlattı. ERCİYES'İN KARI, KAYSERİ'NİN KÂRI Büyük turizm potansiyeli ve uluslararası ilgisiyle Erciyes, Kayseri’nin turizm hedeflerini geleceğe taşıyor. Kış ve dağ turizminde emin adımlarla ilerleyen Erciyes, hem Kayseri’ye hem de Türkiye’ye önemli bir değer katmaya devam ediyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.