Hava Durumu

#Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti

TOURISMJOURNAL - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz Haber

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti turizm ve Çevre Bakanlığı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acentaları Birliği (KITSAB) iş birliğiyle düzenlenen “AdaKıbrıs Bilgilendirme Gezisi ve B2B Etkinliği”nin son gününde Acapulco Resort Otel Girne’de hem B2B etkinliği hem basın toplantısı hem de görkemli bir gala yemeği gerçekleştirildi. Gün boyunca süren etkinliği; KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, KKTC Başbakanı Ünal Üstel, KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, KKTC Milletvekili Ahmet Savaşan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜRSAB Başkan Yardımcıları Davut Günaydın ve Hasan Eker, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Mehmet Akyıl, Engin Ceylan, Elif Ural, Esra Başeskioğlu, Erol Türk, Ali Yaramışlı ile KITSAB Başkanı Orhan Tolun, KITSA Aşbaşkanı Oğuz Akçansay, KITOB Başkanı Dimağ Çağıner’in yanı sıra etkinlik kapsamında Ada’da bulunan 250’yi aşkın seyahat acentası, 30’un üzerinde gazeteci, sosyal medya fenomenleri ile KKTC’li turizmciler katılım gösterdi. Ersin Tatar: “KKTC marka değeri artan bir destinasyon” Etkinlik kapsamında bir konuşma gerçekleştiren KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, TÜRSAB’a bağlı seyahat acentalarına KKTC’ye geldikleri ve Ada’ya verdikleri önem için teşekkür ederek, KKTC turizminin; KKTC Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı KITSAB, KITOB ve TÜRSAB’ın çalışmalarıyla belli bir aşamaya geldiğini söyledi. Ada’da turizmi daha da geliştirmek için gelen ziyaretçi sayısını artıracak adımların önemine dikkat çeken Tatar, “Ne kadar uçak ne kadar charter sefer ne kadar farklı destinasyonlardan gelen kişi sayısını artırırsak turizm o kadar artar” dedi. Bugün artık İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır’dan Türkiye’nin farklı bölgelerinden uçakların KKTC’ye geldiğini ve dünyanın sayılı havalimanlarından İstanbul’a inen uçakların bir saat sonra Kuzey Kıbrıs’ta olduğuna işaret eden Tatar sözlerine şöyle devam etti:  “KKTC marka değeri artan bir destinasyon ve Ada’ya ulaşım eskiye göre daha kolay. Dolayısıyla KKTC ulaşım noktasında THY ve Pegasus’un yaptığı planlamalar çok önemli. Hepinize başarılar diliyorum. Bizler için sizlerin varlığı, başarıları ve KKTC’ye verdiği değer çok kıymetli. KKTC’nin ayrı bir destinasyon olarak sadece Türkiye’de değil, dünyanın farklı ülkelerinde buradaki mücadelemizin anlatılması, turizmin burada lokomotif bir sektör olduğunun vurgulanması çok önemli. Bu nedenle bu organizasyonu da çok değerli buluyorum. Turizm güzellik, dostluk, kardeşlik ve kültürlerin kaynaşması demektir. Türkiye’den gelenlerin bizleri tanıması, kaynaşması en büyük temennimizdir. Kıbrıs meselesini ve burada yaşananları herkesin anlaması, yoluna bağımsız bir devlet olarak devam edebilmesi sizlerin desteğiyle mümkün.” Üstel: “Mücadelemizde Türkiye Cumhuriyeti’nin desteğini hep yanımızda hissettik” Daha sonra söz alan KKTC Başbakanı Ünal Üstel, AdaKıbrıs Turizm tanıtım Etkinliğinin önemine değinerek katkı sunanlara teşekkür etti. Konuşmasında “Bu Ada’da yalnızca güneş ve deniz yoktur. Çok değerli eski eserleri, kültürü, müzeleri ve mutfağı var” ifadelerini kullanan Üstel, Kıbrıs Türk’ünün var olma mücadelesi verdiğini ve hiçbir zaman benliğini yitirmediğini kaydetti. Bu mücadelede Türkiye Cumhuriyeti’nin her zaman yanlarında olduğunu vurgulayan Üstel, “20 Temmuz 1974 Barış Harekatı’ndan sonra KKTC’deki yatak sayısı çok azdı. O dönemde 5 bin olan yatak sayısı bugün 25 binlere çıktı. Hedefimiz yatak sayısını 50 binlere çıkarmak” diye konuştu. Kuzey Kıbrıs’ta turizmi baltalamak ve geriye götürmek için Rum tarafından büyük baskı yapıldığını dile getiren Üstel, “Biz barış elimizi uzatırken karşı tarafın karalama politikalarıyla karşı karşıya kalıyoruz” dedi.  “Türkiye’nin en ücra köşesinde yaşayanlara KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladık” Son derece sıcak görüntülerin oluştuğu etkinlikte katılımcılara hitap eden KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ise bu organizasyonla Türkiye Cumhuriyeti’nin en ücra köşesinde yaşayanlara dahi KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladıklarını söyledi. Turizm Haftası nedeniyle turizm emekçilerinin gününü de kutlayan Ataoğlu, AdaKıbrıs Etkinliği kapsamında Türkiye’den gelen TÜRSAB ailesine ve basına Kuzey Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve alternatif turizm modellerini tanıttıklarını söyledi. KKTC için turizmin önemine değinen Ataoğlu, Ada turizminden elde edilen gelirin bütçe açığının yüzde 60’ını karşıladığını açıkladı. KKTC’ye gelen turist sayısının artırılması için farklı ülkelerde birçok tanıtım girişimlerinde bulunduklarını, ancak bu etkinliklerde Güney Kıbrıslıların eylemleriyle karşılaştıklarını dile getiren Ataoğlu, bu çalışmaları hayata geçiren bakanlık çalışanlarına ve uluslararası fuarlarda kendilerine destek veren tüm paydaşlara teşekkür etti. Ataoğlu, 85 milyon Türkiye Cumhuriyeti nüfusunun seyahat eden yüzde 15’lik kesiminin bir kısmının KKTC’ye gelmesi halinde tanıtım yapılmasına bile ihtiyaç kalmayacağını sözlerine ekledi.   Bağlıkaya: “KKTC’yi henüz görmemiş milyonlarca vatandaşımız var” Fikri Ataoğlu’nun ardından söz alan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Kuzey Kıbrıs’ın dört mevsim turizme imkan sağlayan iklimi ve insanının sıcaklığını yansıtan konukseverliğiyle eşsiz bir destinasyon olduğunu belirterek, “Kıbrıslı dostlarımızla aynı dili konuşuyor, aynı kültürü paylaşıyoruz. Ortak değerlere sahip iki kadim milletiz. Bu nedenle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, yurt dışına giden Türk turistlerin en rahat ettikleri ve rağbet gösterdikleri destinasyon. Geçtiğimiz yıl Türkiye’den yurt dışına gerçekleşen seyahat sayısı 11,4 milyon düzeyindeyken Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gelen vatandaşlarımızın sayısı 1,8 milyon oldu. Yani yurt dışına çıkanların sadece yüzde 15’i Kuzey Kıbrıs’ı tercih etti. Buraya henüz gelmemiş, bu güzellikleri yerinde görmemiş milyonlarca insanımız da var” diye konuştu.Kuzey Kıbrıs’ın Türkiye’de her yönüyle tanıtılması gerektiğine işaret eden Bağlıkaya, bu etkinliğin seyahat acentalarının Kuzey Kıbrıs’ın kültürel değerlerini çok daha yakından tanımalarına ve sundukları ürünleri zenginleştirmelerine olanak sağlayacağını kaydetti. “Bu inceleme gezisi Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacak” Amaçlarının KKTC turizmine katkı sunmak olduğunun altını çizen Bağlıkaya, sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye’de Kıbrıs’ı görmeyen kişi kalmasın, her vatandaşımız hayatında en az bir kez bu güzel ülkeye gelsin istiyoruz. Bu nedenle yurt dışı tatili planlayan her vatandaşımıza öncelikle Kıbrıs’ı tavsiye ediyoruz. Bu çalışma tanışma, kaynaşma seyahati ile ortak hedefimize ulaşmada önemli bir mesafe katettiğimizi umuyorum. Gastronomi İhtisas Başkanlığımızla birlikte Ada’nın eşsiz lezzetlerini tatma fırsatı bulduk. Doğa Macera Turizmi İhtisas başkanlığımızla alternatif rotaları deneyimledik. Kültür Turizmi İhtisas Başkanlığımızla adanın eşsiz tarihi ile ilgili bilgiler edindik. MICE turizmi yapan üyelerimizle Kuzey Kıbrıs’ın kongre turizmi için ne kadar büyük bir kapasitesi olduğunu tekrar hatırladık. Yönetim Kurulu Üyelerimiz, Bölge Temsil Kurulu ve İhtisas Başkanlarımız, ülkemizin dört bir yanından gelen seyahat acentalarımızdan oluşan geniş bir kafileyle katıldığımız bu inceleme gezisinin Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacağına yürekten inanıyorum. Bu arada Rum kesiminden kaynaklanan izolasyon politikası artarak devam ediyor. Devletimiz gibi biz turizmciler de her zaman KKTC’nin yanında olmaya devam edeceğiz. KKTC yalnız değildir. Bu sıkıntıların en kısa sürede giderileceğine inanıyoruz. TÜRSAB olarak turizmin gelişmesi konusunda bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” Orhan Tolun: “Amacımız Ada’da değişik bir turizm modeli yaratmak” Konuşmasında KITSAB ve TÜRSAB’ın iki kardeş kuruluş olarak bir araya gelerek AdaKıbrıs projesi için aylarca hazırlık yaptıklarını belirten KITSAB Başkanı Orhan Tolun, amaçlarının Kuzey Kıbrıs’a davet ettikleri seyahat acentalarına Ada’nın tüm güzelliklerini göstermek olduğunu söyledi. 250’ye yakın seyahat acentası ile basın mensubuna Ada’da görülmeyen yerleri gezdirdiklerini ifade eden Tolun, “Eminim ki buradan çok güzel sonuçlar çıkacak. Organizasyonda emeği geçenlere teşekkür ederim. İyi ki bugünlere gelmişiz, iyi ki bugünü organize etmişiz” diye konuştu. KITOB Başkanı Dimağ Çağıner de KKTC’nin turizm çeşitliliğine vurgu yaparak, Ada’nın Türkiye vatandaşlarına doğru tanıtılması için bu tür organizasyonların öneminden söz etti. “Sizleri ağırlamak bizler için bir onurdur” diyen Çağıner, organizasyon için KITSAB, TÜRSAB, KKTC Başbakan Yardımcılığı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığına teşekkür etti.   KKTC’li turizmciler sunumlar gerçekleştirdi Organizasyon kapsamında düzenlenen B2B etkinliğinde KKTC turizminin tüm yönlerini ele alan sunumlar da gerçekleştirildi. Kıbrıs Türk Otelciler Birliği Başkanı (KITOB) adına Esra Çelikeri, Uluslararası Kıbrıs Sağlık Turizm Konseyi Başkanı Ahmet Savaşan, Kuzey Kıbrıs Restorancılar Birliği (RESBİR) adına Cerrah Gülercan, Kıbrıs Türk Rehberler Birliği (KITREB) Başkanı Dener Öğmen, Eko-Agro Turizm Federasyonu Başkanı Tarık Tarkan Bozalan ve Hasan Karlıtaş yemek esnasında Kuzey Kıbrıs’ın zenginliklerini ve potansiyelini ele alan birer sunum gerçekleştirdiler. Gecede; Acapulco Resort Otel Genel Müdürü Özer Özbilen, Arkın Karpaz Gate Marina Odalar Müdürü Umut Sarıca, THY Kıbrıs Ülke Müdürü Pınar Ayvaz Arıkan ile Sun Express Ülke Satış Müdürü Murat Hatipoğlu da kurumlarının KKTC’deki çalışmalarını da ele alan birer konuşma gerçekleştirdiler.

Rus Yatırımcılar KKTC’den Çekiliyor Haber

Rus Yatırımcılar KKTC’den Çekiliyor

Son yıllarda Rus yatırımcılar için cazip bir merkez haline gelen Kuzey Kıbrıs, son düzenlemelerle birlikte büyük bir değişim yaşıyor. Rus yatırımcılar, geçmişte uygun fiyatlı gayrimenkul fırsatları ve esnek yatırım koşulları sunan bölgeye ilgisini 2024 Mayıs’ında yürürlüğe giren yeni mülkiyet yasaları nedeniyle yitirdi. KKTC’de faaliyet gösteren iş insanları, yeni düzenlemelerin bölgeyi büyük ölçüde Türk vatandaşları için avantajlı hale getirdiğini ifade ediyor. Özellikle yabancı yatırımcıların mülkiyet haklarını kısıtlayan ve ek vergi yükümlülükleri getiren yeni yasalar, Rus iş insanlarını zor durumda bıraktı. Yabancı yatırımcıların yalnızca bir taşınmaz sahibi olmasına izin veren düzenleme, ek mülkleri olanların bunları belirlenen süre içinde satmalarını zorunlu kıldı. Ayrıca, mülk kaydı yaptırmayan yatırımcıların yüksek para cezalarıyla karşı karşıya kalacağı açıklandı. Bu gelişmeler, birçok Rus yatırımcının bölgeden çıkmasına neden oldu. Kuzey Kıbrıs’ta iş yapan Rus girişimciler, faaliyetlerini büyük ölçüde durdurdu. Bir dönem Rusya ve eski Sovyet ülkelerinden gelen yatırımcıların ilgisini çeken bölgedeki emlak fiyatları, yeni yasalar sonrasında hızla geriledi. Ancak yerel emlakçılar, Türk yatırımcılar için avantajların sürdüğünü ve mülkiyet haklarında sadece Türk vatandaşlarının öncelikli hale geldiğini ifade ediyor. Bu durum, Rus yatırımcılar arasında ciddi bir güven kaybına sebep oldu. Uzmanlar, Rus yatırımcıların bölgeden çekilmesiyle birlikte Kuzey Kıbrıs emlak piyasasında uzun vadeli bir durgunluk yaşanmasını bekliyor. Yeni düzenlemeler nedeniyle mülklerini elden çıkarmakta zorlanan yabancı yatırımcılar, ciddi maddi kayıplarla karşı karşıya kalıyor. Öte yandan, KKTC’nin ekonomik yapısının giderek Türkiye’ye daha bağımlı hale gelmesi ve yasal değişikliklerin büyük ölçüde Türk vatandaşlarını koruma amacını taşımasının, bölgedeki yatırım dengelerini kökten değiştirdiği görülüyor.

KKTC Turizminde Darboğaz Tehlikesi Haber

KKTC Turizminde Darboğaz Tehlikesi

Son yıllarda KKTC, Avrupa’dan gelen turist sayısında büyük bir düşüş yaşarken bu durumun arkasında çeşitli faktörlerin bulunduğu dile getiriliyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, ITB Berlin Fuarı'ndaki konuşmasında Avrupa'dan Türkiye'ye tatil talebi hakkında konuştu. Kavaloğlu, "Mısır ve Tunus gibi destinasyonlarla dönemsel rekabetimiz sürerken, asıl rakibimiz İspanya ve Yunanistan. Türkiye pahalanıyor algısı güçlenirse, turizmde zorlanabiliriz" dedi. Türkiye'de artan maliyetlere rağmen turizm talebi ve pazar çeşitliliği gücünü korurken, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti için durum daha zor görünüyor. Uzmanlar, Avrupa pazarındaki gerilemeyi çeşitli faktörlere dayandırıyor.  Avrupa’dan KKTC’ye direkt uçuşların bulunmaması, turistlerin Türkiye üzerinden aktarma yapmasını zorunlu hale getiriyor. Bu durum, tatil planlamasını zorlaştırdığı için turistler Güney Kıbrıs gibi daha erişilebilir alternatiflere yöneliyor. KKTC’nin diplomatik olarak tanınmaması, büyük tur operatörleriyle entegrasyonunu da engelliyor. Avrupa’da birçok turizm acentesi ve otel zinciri, Güney Kıbrıs’a odaklanırken KKTC giderek görünürlüğünü kaybediyor. Türkiye, Avrupa’da yoğun reklam ve kampanyalar yürütürken KKTC’nin tanıtım faaliyetleri oldukça sınırlı kalıyor. Özellikle İngiltere gibi geleneksel pazarlarda bile KKTC’nin bilinirliği giderek azalıyor. Türkiye'de tatilcilere her bütçeye hitap eden konaklama seçenekleri sunulurken KKTC’de otel fiyatlarının yüksekliği ve hizmet çeşitliliğinin sınırlı olması turistleri farklı destinasyonlara yönlendiriyor. TÜRKİYE PAZARI KKTC İÇİN KURTARICI MI? Avrupa pazarında kan kaybeden KKTC, turizmde giderek Türkiye’ye bağımlı hale geliyor. Türkiye’den gelen turist sayısı artarken, bu bağımlılığın beraberinde getirdiği risklerin de büyük olduğu ifade ediliyor. KKTC’nin turizm gelirleri büyük ölçüde Türkiye’ye bağlı olduğu için Türkiye’deki ekonomik dalgalanmalar doğrudan KKTC’yi etkileyebiliyor. Türkiye’de alım gücünün düşmesinin, KKTC otellerinin doluluk oranlarında ani düşüşlere yol açabileceği söyleniyor. Avrupa’dan gelen turistlerin azalması KKTC’yi tek bir pazara bağımlı hale getiriyor. Çeşitli pazarlara hitap edemeyen destinasyonlar da, kriz dönemlerinde daha büyük zarar görebiliyor. Bunlara ek olarak, Avrupa’dan gelen turistler genellikle daha uzun süre konaklarken ve daha fazla harcama yaparken, Türkiye’den gelen turistler kısa tatilleri tercih ediyor. Bu durum, KKTC’nin turizm gelirlerinde kayıplara yol açıyor. ÇÖZÜM NE OLMALI? Uzmanlara göre KKTC’nin turizmde sürdürülebilir bir büyüme sağlayabilmesi için şu adımlar atılmalı: Alternatif Pazarlar Hedeflenmeli: İngiltere, Almanya ve İskandinav ülkeleri gibi Avrupa pazarlarında tanıtım çalışmaları artırılmalı. Ulaşım Kolaylaştırılmalı: Charter seferler artırılmalı ve KKTC’nin ulaşım ağları güçlendirilerek daha erişilebilir hale getirilmesi sağlanmalı. Turizm Çeşitlendirilerek Rekabet Gücü Artırılmalı: KKTC, sadece deniz turizmine değil, doğa sporları, kültürel turizm ve gastronomi gibi alanlara da yatırım yaparak cazibesini artırmalı. Büyük Tur Operatörleri ile İş Birlikleri Güçlendirilmeli: Avrupa’da büyük turizm şirketleriyle KKTC paket turlarının artırılması sağlanmalı. Turizmde tek pazara bağımlılığın getirdiği riskler göz önünde bulundurulduğunda, KKTC’nin Avrupa ile bağlantılarını yeniden güçlendirmesi ve pazar çeşitliliğini artırması hayati önem taşıyor.

KKTC Turizminde Yeni Yol Haritası Çiziliyor Haber

KKTC Turizminde Yeni Yol Haritası Çiziliyor

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), 2025-2034 yıllarını kapsayan Turizm Master Planı çalışmaları çerçevesinde Dikmen’deki Dikmen Gençlik Merkezi'nde (DİGEM) geniş katılımlı bir toplantı gerçekleştirdi. Başbakan Yardımcılığı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı yetkilileri ile planı hazırlayan uzmanların katıldığı toplantıda, bölgenin turizm potansiyelinin geliştirilmesine yönelik görüşler paylaşıldı. Dikmen Belediye Başkanı Yüksel Çelebi, beldenin turizm potansiyelini vurgulayan bir sunum gerçekleştirdi. Çelebi, bölgenin tarihi ve kültürel mirasına dair hazırlanan envanterlerin uzun yıllardır hazır olduğunu ve beldenin turizm açısından yüksek bir potansiyele sahip olduğunu belirtti. Turizm Master Planı Yürütücüsü Muharrem Tuna, planın temel hedeflerini ve detaylarını katılımcılara aktardı. Tuna, bölgenin doğal ve kültürel zenginliklerini en iyi tanıyan yerel halkın fikirlerinin, sürdürülebilir turizm stratejilerinin oluşturulmasında önemli olduğunu vurguladı. Toplantı sırasında Dikmen beldesinin muhtarları ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri, bölgelerine ilişkin öneri ve beklentilerini dile getirdi. Alternatif turizm yaklaşımları ve doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanımı, tartışmaların odak noktaları oldu. Bu toplantı, KKTC’nin turizmde geleceğe yönelik somut bir strateji belirleme çalışmaları içinde önemli bir adım olarak değerlendirildi.

KKTC, ACE of M.I.C.E. Etkinliğine Yeniden Ev Sahipliği Yaptı Haber

KKTC, ACE of M.I.C.E. Etkinliğine Yeniden Ev Sahipliği Yaptı

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), 22’ncisi 4-5 Ocak'ta düzenlenen ACE of M.I.C.E. etkinliğine bu yıl üçüncü kez ev sahipliği yaptı. Turizm, kongre ve etkinlik sektörünün önemli temsilcilerini bir araya getiren organizasyon, Elexus Hotel & Convention’da gerçekleştirildi. Etkinlik kapsamında düzenlenen basın toplantısında konuşan Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, devre dışı kalan teşvik sisteminin 1 Ocak itibarıyla yeniden devreye girdiğini belirtti. Ataoğlu, teşviklerin charter seferlere yönelik olarak öz kaynaklarla bütçe ayrılarak hayata geçirildiğini ve hedeflerinin önümüzdeki yıl belirlenen turist sayısına ulaşmak olduğunu ifade etti. Dream Project Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Volkan Ataman, ACE of M.I.C.E.’ın Türkiye ve KKTC’nin marka değerine katkı sunduğunu dile getirirken, Elexus Hotel & Convention Genel Müdürü Görkem Aydıner ise MICE etkinliğinin KKTC ekonomisi için kritik önem taşıdığını vurguladı. KKTC, ALTERNATİF TURİZM MODELLERİYLE ÖNE ÇIKIYOR Ataoğlu, basın toplantısında yaptığı konuşmada KKTC’nin güvenli ve alternatif turizm modellerine ev sahipliği yapan bir destinasyon olduğunu belirtti. Ülkenin farklı ilçelerinde hayata geçirilecek yatırımların, nüfus ve altyapıyla uyumlu bir şekilde yapılmasının önemine dikkat çekti. Bu doğrultuda hazırlanmakta olan Turizm Master Planı’nın ocak ayında kamuoyuna açıklanacağını söyledi. Pandemi döneminde artış gösteren kiralık konut turizminin kontrol altına alınması için yasal düzenlemelerin tamamlandığını hatırlatan Ataoğlu, yüksek uçak bileti fiyatlarının geniş gövdeli uçaklar ve ek seferlerle düşürüldüğünü ve fiyatların sürdürülebilir seviyede kalması için çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Ayrıca, Türkiye ve yurt dışındaki Kıbrıslı Türklere yönelik hazırlanan "ADA KIBRIS" projesine de değinen Ataoğlu, bu proje ile KKTC’nin cazibesini artırmayı hedeflediklerini belirtti.

Kıbrıs Turizminde Airbnb Düzenlemesi ve Yeni Yasalar Yolda Haber

Kıbrıs Turizminde Airbnb Düzenlemesi ve Yeni Yasalar Yolda

Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı ve Demokrat Parti (DP) Genel Başkan Fikri Ataoğlu, turistlerin kiralık konutlarda konaklamasıyla ilgili net verilerin bulunmaması nedeniyle Airbnb sistemi için bir yasa çalışması başlattıklarını açıkladı. Bu düzenleme ile gelirlerin kayıt altına alınması, güvenlik sertifikası uygulaması ve konaklama istatistiklerinin tutulması hedefleniyor. DEPREM GÜVENLİĞİ VE YAPI DENETİMİ Ataoğlu, deprem riski yüksek olan yapıların yenilenmesi ve güçlendirilmesi için kapsamlı bir çalışma başlatıldığını belirtti. Ayrıca, afet durumlarında turizm tesislerinin güvenliğinin sağlanması amacıyla acil eylem planlarının oluşturulduğunu söyledi. GİRNE ANTİK LİMAN PROJESİ Ataoğlu, Girne Antik Liman’ındaki çalışmaların tamamlandığını ve limanın tarihi dokusuna uygun şekilde modernize edildiğini ifade etti. Ayrıca, ahşap iskele düzenlemeleri ve mendirek güçlendirmesi gibi çalışmaların da sürdüğünü belirtti. KALKINMA BANKASI REFORMLARI Turizm sektörünün finansmanını kolaylaştırmak amacıyla Kalkınma Bankası’nın kredi mekanizmaları gözden geçirildi. Yeni teşviklerle, turizm ve çevre projelerine daha fazla kaynak ayrılması planlanıyor. GÜNGÖR ÇÖPLÜĞÜ DÖNÜŞÜM PROJESİ Çevreyi koruma çabaları kapsamında, Güngör çöplüğünün rehabilitasyonu ve daha sürdürülebilir bir atık yönetim sistemi kurulması için çalışmalar hızlandırıldı. Ataoğlu, bu alanın modern bir atık işleme tesisine dönüştürüleceğini ifade etti. KURUCU CUMHURBAŞKANI DENKTAŞ ANIT MEZARI Kurucu Cumhurbaşkanı Rauf Raif Denktaş’ın Anıt Mezarı’ndaki eksiklerin tamamlanması için ihaleye çıkıldığını dile getiren Ataoğlu, mezarın askeri kontrolle düzenlenmesi ve halkın ziyaretine uygun hale getirilmesi için çalıştıklarını söyledi. YENİ DEVLET TİYATROSU VE AKM BİNASI Ataoğlu, hem Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları binasının yeniden yapımı hem de Atatürk Kültür Merkezi’nin yenilenmesi projelerinin tamamlanması için büyük bir bütçe ayrıldığını belirtti. Her iki proje de kültürel etkinliklerin daha modern tesislerde yapılmasına olanak sağlayacak. YENİ OTEM BİNASI PROJESİ Turizm eğitimine yönelik altyapı yatırımları çerçevesinde, Yeni OTEM binası projesi hayata geçiriliyor. Ataoğlu, bu bina ile turizm sektörüne daha donanımlı insan kaynağı kazandırmayı hedeflediklerini ifade etti. TURİZM MASTER PLANI Bakanlık, tüm paydaşların katılımıyla Turizm Master Planı çalışmalarını sürdürüyor. Ataoğlu, planın turizmin "anayasası" olacağını ve ilçeleri de kapsayan geniş bir uygulama modeline geçileceğini ifade etti. TELEFERİK PROJESİNDE SON AŞAMA Girne’de hayata geçirilecek olan teleferik projesinin son aşamaya geldiğini belirten Ataoğlu, St. Hilarion Kalesi’ne ulaşımı kolaylaştıracak sistemin ülke için bir ilk olacağını söyledi. CHARTER UÇUŞLARA TEŞVİK Charter uçuşların teşvik edilmesi için yeni düzenlemeler hazırladıklarını dile getiren Ataoğlu, 2025 yılından itibaren teşvik sisteminin yeniden yürürlüğe gireceğini açıkladı. HALK PLAJLARINDA YENİ DÜZENLEMELER Bakanlık, halka açık plajların 5 yıldızlı otel plajlarından daha kaliteli hale getirilmesi için çalışmaları tamamladı. Plajların kontrolü ise belediyelere devredilecek. ORTAK EĞLENCE ALANLARI Ataoğlu, müzikli eğlence gecelerindeki ses kirliliğini azaltmak amacıyla Girne ve Bafra bölgelerine ortak eğlence alanları yapılacağını duyurdu. MAĞUSA-BAFRA ARASI GEMİ SEFERLERİ Mağusa ile Bafra arasında düzenli gemi seferlerinin başlatılması için çalışmaların tamamlanmak üzere olduğu belirtildi. KARAVANCILIK İÇİN DÜZENLEMELER Karavancılık sektörüne yönelik yeni düzenlemeler kapsamında, Avrupa standartlarına uygun alanlar oluşturulacak ve bu alanlar çevreye zarar vermeyecek şekilde donatılacak. KOOPERATİF ŞİRKETLER MUKAYYİTLİĞİ YENİLİKLERİ Ataoğlu, kooperatifçiliğin daha güçlü bir yasal zemine oturtulması için Kooperatif Şirketler Mukayyitliği’nde reform çalışmaları başlatıldığını ifade etti. Bu reformlarla denetim ve şeffaflık artırılacak. GENÇLİK VE ÇEVRE PROJELERİ Ataoğlu, gençlerin kültürel ve çevresel farkındalığını artırmak amacıyla TÜRKSOY ve Türk Devletleri Teşkilatı ile iş birliği içinde projeler yürütüldüğünü ifade etti. MÜZELER VE KÜLTÜREL PROJELER Her ilçeye bir müze kazandırma hedeflerinin büyük ölçüde tamamlandığını belirten Ataoğlu, müzelerin kamu-özel iş birliği modeliyle işletileceğini ve daha uzun saatler açık tutulacağını söyledi. DENİZLERDE ATIK İZLEME SİSTEMİ Denizlerdeki kirliliği önlemek için sürekli atık izleme sistemi geliştirildiğini söyleyen Ataoğlu, bu sistemle çevreye zarar verme potansiyeli olan arıtmaların kontrol altında tutulduğunu belirtti. MAVİ BAYRAK UYGULAMASI Denizlerin temizliği konusunda yürütülen çalışmaların sonuç vermesi halinde, mavi bayrak ödül sistemi ile teşvik edileceği açıklandı. TEK KULLANIMLIK AMBALAJLAR VE POŞETLER Çevreye duyarlılığı artırmak amacıyla tek kullanımlık ambalaj ve poşetlerin kullanımını azaltmaya yönelik düzenlemeler yapılacağı belirtildi. Bu projelerin 2025 yılına kadar tamamlanarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin daha modern ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşacağı vurgulandı.

KKTC'den Türkiye'ye Turizm Çağrısı: Kendi Adamıza Sahip Çıkalım Haber

KKTC'den Türkiye'ye Turizm Çağrısı: Kendi Adamıza Sahip Çıkalım

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Türkiye'den Kuzey Kıbrıs'a turizm desteği çağrısında bulundu. Ataoğlu, Türkiye'de yaşayan vatandaşların Yunan adalarına olan ilgisine dikkat çekerek, "Farklı adalara değil, kendi adamız olan Kuzey Kıbrıs’a gidelim" ifadelerini kullandı. KKTC'nin turizm potansiyelinin yeterince değerlendirilemediğini belirten Ataoğlu, Türkiye’nin 85 milyonluk nüfusunun 13 milyonunun yurt dışına seyahat ettiğini, buna rağmen KKTC'nin Türkiye’den hak ettiği ilgiyi göremediğini vurguladı. Bu tabloyu değiştirmek için çeşitli projeler ve girişimler başlattıklarını söyleyen Ataoğlu, "Yeter ki biz iki kardeş ülke olan KKTC ve Türkiye Cumhuriyeti insanları olarak birbirimize sahip çıkalım" dedi. "SALGIN SONRASI TURİZMDE İVME KAZANDIK" 2024 yılının turizm açısından olumlu geçtiğini belirten Ataoğlu, salgın döneminde büyük zorluklar yaşadıklarını, salgın sonrası performanslarını düzeltmek için yoğun çaba sarf ettiklerini söyledi. Ataoğlu, "Şu anda turizm performansımız her geçen yıl artarak devam ediyor ve salgın öncesinde yakaladığımız oranları da aşmış durumdayız" diye konuştu. 2024 yılında açılan yeni oteller ve uçak seferlerindeki artışın, turizmin güçlendiğini gösterdiğini belirten Ataoğlu, 2025 yılı için daha da iyimser olduklarını ifade etti. KKTC'ye uçuşları artırmaya yönelik çalışmalara değinen Ataoğlu, deniz yollarını devreye alarak daha fazla ziyaretçiyi Kuzey Kıbrıs'a çekmeyi hedeflediklerini kaydetti. UÇAK VE DENİZ SEFERLERİ ARTACAK Türkiye’den KKTC’ye ulaşımın kolaylaştırılması için yeni uçak seferleri ve deniz yolu seferlerinin devreye girmesi gerektiğini belirten Ataoğlu, bu konuda Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile ortak çalışmalar yürüttüklerini söyledi. TÜRSAB ile yapılan görüşmelerde sorunların ve ihtiyaçların net şekilde tespit edildiğini aktaran Ataoğlu, bu sürecin hızlı çözümler üretilmesine katkı sağladığını belirtti. YAPILACAK ZİYARETLER KARDEŞLİK BAĞLARINI GÜÇLENDİRECEK TÜRSAB’ı kendi aileleri gibi gördüklerini belirten Ataoğlu, iki taraf arasındaki iş birliğinin turizme büyük katkı sağlayacağını dile getirdi. Türkiye’deki vatandaşların KKTC’ye yapacağı ziyaretlerin Kuzey Kıbrıs'a büyük bir "dokunuş" olacağını vurgulayan Ataoğlu, "Farklı adalara, farklı ülkelere değil, kendi adamız olan; aynı dine, aynı dile sahip olup aynı para birimini paylaştığımız Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne gidelim" dedi. Ada’nın tanıtımı için başlattıkları kampanyayla Türkiye'nin en ücra köşesindeki insanlara bile bu mesajı iletmeyi hedeflediklerini ifade eden Ataoğlu, KKTC'nin varlığı ve turizm potansiyelini herkese anlatacaklarını vurguladı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.