Hava Durumu

#Japonya

TOURISMJOURNAL - Japonya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Japonya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Rus Turistler Asya’ya Yöneldi, Türkiye Pay Kaybetti Haber

Rus Turistler Asya’ya Yöneldi, Türkiye Pay Kaybetti

2025 yılı, Rus turistler için Asya pasifik destinasyonlarının parladığı bir yıl oldu. Kommersant'ın haberleştirdiği seyahat verilerine göre, Vietnam organize turlarda yüzde 800'ü aşan artışla en hızlı büyüyen destinasyon olurken, Japonya da bireysel seyahatlerde büyük bir yükseliş gösterdi. Turizmciler, bu yükselişin arkasında rubledeki güçlenme ve havayolu şirketlerinin bölgeye yönelik uçuş kapasitelerini artırmasının yattığı görüşünde. Bu yeni yönelim, geleneksel olarak Rus turistlerin gözde mekanlarından Türkiye'yi olumsuz etkiledi. Ocak-Ekim 2025 döneminde, Türkiye'nin Rus turistlere yönelik uluslararası uçak biletleri rezervasyonlarındaki payı yüzde 3,7 oranında düşüş kaydetti. Asya'daki diğer kazanımlar da dikkat çekici. Japonya'ya uçak bileti rezervasyonları yüzde 61,7 arttı. Çin ise Rus vatandaşlarına getirdiği vize muafiyeti ve eklenen uçuş seferleri sayesinde yüzde 37,4'lük bir büyüme yakaladı. Avrupa'da ise Fransa ve İspanya gibi vize vermeye devam eden ülkelerde mütevazı büyümeler görülürken, eski Sovyet coğrafyasındaki birçok ülke de Türkiye ile benzer şekilde talep kaybı yaşadı. Ocak-ekim arası ortalama tur fiyatı 188 bin ruble olarak hesaplandı (2 bin 400 dolar). Geçtiğimiz yıla kıyasla artış oranı yüzde 5. Kommersant, verileri Rus turizminde "coğrafyanın değiştiği" vurgusuyla okurlarına aktardı.

Erciyes, Dünyanın En İyi 25 Kayak Merkezi Arasında Haber

Erciyes, Dünyanın En İyi 25 Kayak Merkezi Arasında

Kayseri Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren turizmin lokomotifi konumundaki Erciyes Kayak Merkezi, dünyanın en iyi kayak merkezleri arasında gösterilme başarısı elde etti. Dünyaca ünlü magazin dergisinin her yıl düzenli olarak yayımladığı 'Dünyanın En İyi Kayak Merkezleri' listesi açıklandı. Derginin bu yılki değerlendirmesinde, Türkiye’yi temsilen yalnızca Erciyes Kayak Merkezi, dünyanın en iyi 25 kayak merkezi arasında yer aldı. Fransa, İsviçre, İtalya, ABD ve Japonya gibi kayak turizminin lider ülkelerinden birçok merkezin yer aldığı listede, Türkiye’den yalnızca Erciyes kendine yer buldu. Dergi editörleri 100’den fazla kayak merkezini; pist kalitesi, şehir imkanları, ulaşım kolaylığı, fiyat dengesi ve modern tesisler gibi kriterler üzerinden değerlendirerek listeyi oluşturdu. Erciyes’in bu önemli başarıya tesadüfen ulaşmadığını söyleyen Kayseri Erciyes A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Elcuman; "Erciyes, artık sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en seçkin kayak destinasyonlarından biri haline gelmiştir. Bu başarı, Kayseri’nin vizyonunu, yatırım gücünü ve turizmdeki iddiasını tüm dünyaya göstermektedir. Yıllardır planlı, sürdürülebilir ve uluslararası standartlarda bir vizyonla geliştirilen Erciyes projesi, bugün Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı Erciyes Master Planı ile hedeflediği noktaya tam anlamıyla ulaşmıştır. Dünya çapında kabul gören bu listede Türkiye’den tek kayak merkezi olarak yer almak, hem Kayseri hem de ülkemiz adına büyük bir gurur kaynağıdır" dedi. Değerlendirmede yetkililer, Erciyes’in modern lift sistemleri, 100 kilometreyi aşan pist uzunluğu, kar kalitesi, pist çeşitliliği ve çevre dostu uygulamalarıyla dünyanın önde gelen merkezleriyle yarışır durumda olduğunu vurguladı. Bu başarı; Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin yıllar önce başlattığı 'Erciyes Master Planı' ile hedeflediği noktaya ulaştığını açıkça ortaya koyuyor. Bu master proje ile Erciyes, vizyonunun uluslararası ölçekte karşılık bulduğunu gösteriyor.

Japonya’da 3 Noktaya Haftada 21 Uçak Seferi Düzenleniyor Haber

Japonya’da 3 Noktaya Haftada 21 Uçak Seferi Düzenleniyor

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve Japonya Altes Prensesi Akiko Mikasa ile birlikte Ayanlar Höyük'teki kazı çalışmaları açılış programına katılan Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, iki ülke arasında gelişen hava ulaşımına değinerek, "Japonya'ya halihazırda 3 noktaya haftada 21 sefer yapmaktayız. Türkiye'ye gelen Japon misafir sayısı 2018 yılından günümüze yüzde 65 artış göstererek son yılların en yüksek seviyesine çıkmıştır" dedi. Ayanlar Höyük'teki kazı çalışmaları açılış programına katılan Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, Japonya ile yapılan ortak çalışmalara değindi. Çalışmaların bağları daha da güçlendirdiğini belirten Ekşi, "Bu gün bu işbirliğinin yenir bir yansıması olarak Ayanlar kazı alanının açılışına şahitlik etmekten büyük bir mutluluk duyuyoruz. İnanıyoruz ki bu kazı çalışmaları yalnızca arkeolojik değerleri gün yüzüne çıkarmakla kalmayacak, aynı zamanda iki ülkenin kültürel bağlarını daha da güçlendirecektir. Türk Hava Yolları olarak Japonya ve Türkiye arasında kurulan bu güçlü bağın parçası olmaktan büyük bir onur ve gurur duymaktayız. Japonya'ya halihazırda 3 noktaya haftada 21 sefer yapmaktayız. Türkiye'ye gelen Japon misafir sayısı 2018 yılından günümüze yüzde 65 artış göstererek son yılların en yüksek seviyesine çıkmıştır. Bu durum Türk Hava Yolları ailesi olarak bizler için de ayrı bir iftihar kaynağı olmuştur. Önümüzdeki yıllarda ağırlayacağımız misafir sayısını daha da arttırarak iki ülke arasındaki köprüyü güçlendirmeyi hedeflemekteyiz. Kültürel işbirliklerin ve ortak projelerin bu gelişime katkı sağlayacağına inancımız tamdır. Ayanlar kazı çalışmasının da bu çerçevede Şanlıurfa ve çevresinin cazibesinin arttırarak Japon dostlarımız için önemli bir çekim merkezine dönüşeceğine, dönüştüreceğine inanıyoruz. Japonya ile kültürel işbirliklerimizin hem mevcut dostluğumuzu pekiştirdiğini hem de gelecekteki ortak projeler için yeni imkanlar sunduğunu memnuniyetle görmekteyiz. Kültür, tarih ve turizm alanlarında atılacak her türlü adıma katkı sunmaya ve birlikte çalışmaya hazır olduğumuzu özellikle ifade etmek istiyorum" ifadelerini kullandı.

Japonya’dan Yabancı Girişimcilere Vize Şartlarında Sıkılaştırma Haber

Japonya’dan Yabancı Girişimcilere Vize Şartlarında Sıkılaştırma

Japonya, yabancı girişimciler için uygulanan “iş ve yönetim vizesi”nin şartlarını ağırlaştırmaya hazırlanıyor. Yeni düzenlemeye göre, minimum sermaye 5 milyon yenden 30 milyon yene (yaklaşık 204 bin dolar) çıkarılacak ve ülkede en az bir kişiye tam zamanlı istihdam sağlanması gerekecek. The Asahi Shimbun'de yer alan habere göre, Adalet Bakanlığı, taslağın ekim ayında yürürlüğe girmesinden önce 24 Eylül’e kadar kamuoyunun görüşünü toplayacak. Düzenleme, temmuz ayında yapılan seçimlerde göçmen karşıtı bir muhalefet partisinin yükselişinin ardından geldi; bu sonuç, iktidar koalisyonunun çoğunluğunu kaybetmesine katkıda bulunmuştu. “İş ve yönetim vizesi” yabancılara Japonya’da şirket kurma ve yönetme hakkı veriyor. Beş yıla kadar uzun süreli oturum ve yenileme imkânı sunarken, aile üyelerini de kapsıyor. Önceki sistemde ya 5 milyon yen sermaye ya da iki tam zamanlı çalışan şartı yeterliydi. Bu vize, ülkeye girişimci çekmek ve Japonya’nın küresel rekabet gücünü artırmak için tasarlanmıştı. Ayrıca en az beş yılı iş nitelikli vizeyle olmak üzere, 10 yıl içinde kalıcı oturum başvurusu yapma hakkı tanıyordu. 2024 sonunda bu vizeyle ülkede bulunanların sayısı 41 bin 600’e ulaştı. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 11 artış anlamına geliyor. Başvuruların yarısından fazlası Çin vatandaşlarına ait.

Türkiye’nin Orkinos İhracatı 130 Milyon Dolara Ulaştı Haber

Türkiye’nin Orkinos İhracatı 130 Milyon Dolara Ulaştı

Türkiye'nin 130 milyon doları bulan orkinos ihracatının önemli bölümü Japonya ve Güney Kore'ye yapılıyor. İhracatçı Birliklerinden alınan bilgiye göre, Türk balıkçıları geçen yıl 12 bin 534 orkinos avladı. Önceki yıla göre yüzde 256 artan orkinosların büyük bölümünü mavi yüzgeçli orkinoslar oluşturdu. Türk ihracatçıları açık sularda yakalanan orkinosları, Japonya ve Güney Kore başta olmak üzere, Rusya, Japonya, ABD, Almanya, Meksika ve Yunanistan'a ihraç etti. Geçen yıl ihracattan elde edilen gelir, 2023'e göre yüzde 153 artarak 130 milyon dolara çıktı. Bu rakamın 99 milyon doları Japonya'ya, 29,5 milyon doları ise Güney Kore'ye yapılan dış satımdan geldi. Türk balıkçıların yakaladığı orkinosların neredeyse tamamını söz konusu iki ülke tüketti. Japonya'ya ihracat değer olarak yüzde 58 ve Güney Kore'ye ise yüzde 245 arttı. Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Türkiye'nin levrek ve çipurada dünya lideri olduğunu, mavi yüzgeçli orkinosta da önemli konumda bulunduklarını söyledi. Akdeniz'in uluslararası sularında ve Malta kıyıları açıklarında yakalanan orkinosun önemli bölümünün Japonya ve Güney Kore'ye ihraç edildiğine dikkati çeken Kızıltan, Türk balıkçılarının yakaladığını bu ülkelerin tükettiğini kaydetti. Su ürünleri yetiştiricilği ve avcılığında dünyada söz sahibi olduğunu vurgulayan Kızıltan, ihracatlarını artırmayı hedeflediklerini ifade etti.

Büyükçekmece’de 20 Kadın Japonya Turu Mağduru Oldu Haber

Büyükçekmece’de 20 Kadın Japonya Turu Mağduru Oldu

Büyükçekmece’de iddiaya göre 20 kişilik kadın grubu, kişi başı bin 500 Euro’ya aldıkları Japonya turunu organize eden firma iflas edince şok oldu. Ödedikleri parayı geri alamadıklarını söyleyen kadınlar, aynı firmadan tur satın alan yaklaşık 800 kişinin de mağdur olduğunu öğrendiklerini, konuyu yargıya taşıdıklarını ifade etti. İstanbul Büyükçekmece’de 20 kişilik bir grup kadın, Japonya’ya gitmek için sosyal medyada yaptığı araştırmada Turumbu isimli firmayı buldu. İddiaya göre kişi başı 3 bin 500 Euro olan tur masrafı, erken ödeme ile kişi başı bin 500 Euro’ya düştü. Ödemelerini yapan kadınlar, Kasım ayında seyahate hazırlanırken tur şirketinden programın iptal olduğunu ve ödemenin 21 gün içerisinde yapılacağı mesajını aldılar. Olayla ilgili araştırma yapan mağdurlar, aynı şirketle Japonya’ya ve İtalya’ya tura giden vatandaşların dönerken firma tarafından mağdur edilip dönüş masraflarının karşılanmadığını öğrendiklerini iddia etti. Şirketten hiçbir muhatap bulamadıklarını söyleyen vatandaşlar, ödemelerini alamadıkları gerekçesiyle konuyu savcılığa bildirdi. Seval Bek, yaşadıkları mağduriyetleri dile getirerek, "Sosyal medyada, internette yapmış oldukları ve instagramda yapmış oldukları reklamları gördük. Sonrasında da onlarla görüşmeye başladık. Japonya’ya tur aldık. 10 günlük turu 3 bin 500 euro iken biz bin 500 euro’ya aldık. Kasım ayında gidecektik. Firma şu anda Temmuz ayında Japonya’ya gönderdiği insanlara 'Şirketimiz iflas etmiştir. Bundan sonra dönüşü kendiniz sağlamak zorundasınız' diye bir mesaj attı. Aynı şekilde Avrupa’daki turlara gidenlere de mesajlar attı. Sonra firma sahiplerinden hepimize mesajlar düşmeye başladı. Şirketin iflas ettiğini ve bundan sonrasında hiçbir şekilde bu hizmeti veremeyeceklerini, kendilerine dönüş yaptığımız takdirde de 14 -21 gün iş günü içinde ödeme yapacaklarını söylediler. Fakat sonrasında biz firmaya yani 1 Ağustos itibariyle hiçbir şahsa ulaşamadık. Telefonla bağlantı kuramadık, hiçbir şekilde cevap gelmedi. Bunun üzerine bütün mağdurlar toplanıp bu konuda yasal haklarımızı aramak mağduriyetimizi gidermek için başvuru yapmaya geldik. Turu ucuza alınca şüphelendik araştırma da yaptık. Tura giden kişilerle kontağa geçerek teyit ettik. Ayrıca bu konuda düzenli olarak firmayla da irtibattaydık. Bu noktaya kadar da hiçbir sorun yoktu" dedi.

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı Haber

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı

Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2024 yılında Türkiye’nin Akdeniz havzası ülkeleri arasında ziyaretçi sayısını en çok artıran ikinci ülke olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan Türkiye son 5 yılda yabancı kartlı turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke oldu. 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden turistlerin %18’inin 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. İstanbul, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yarısından fazlasına katkı sağlarken bu trendin dört mevsim boyunca etkili olduğu görüldü. Yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörleri yüksek çift haneli büyüme kaydederek Türkiye’nin 2024 turizm başarısında öncü oldu. ABD ve Körfez Ülkeleri ziyaretçilerinin harcamalarının Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin üçte birini oluşturduğu görüldü. Visa, Akdeniz’e kıyısı olan Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta’ya seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Türkiye, son 5 yılda kartlı turizm gelir artışında ikinci sırada Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları Türkiye’de kart kullanımının 2024 yılında Euro bazında %5 artış kaydettiğini gösteriyor. Kartlı ziyaretçi sayısındaki büyüme ise %16. Bununla birlikte rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğuna işaret ediyor. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda toplam yabancı kart harcamaları Akdeniz havzası genelinde yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüdüğü gözlemleniyor. Bu gelişme, Türkiye’nin 2019 yılından bu yana turizm alanında güçlü bir ivme yakaladığını gösteriyor. Türkiye, sağlık turizminde öne çıkıyor Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin ortaya koyduğu rakamlara göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %7’sine denk geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizm stratejisi açısından değerli içgörüler sunuyor. Analizin en dikkat çekici bulgularından biri, 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her beş turistten birinin 2023’te de Türkiye’yi tercih etmesi ve geri dönen bu turistlerin, genel ortalamaya kıyasla yaklaşık %74 daha yüksek kart kullanımı gerçekleştirmesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, analiz sonuçları yabancı turistlerin kart harcamalarında artışa işaret ederken, kartlı ödemelerin turizm gelirlerine olumlu etkisini ve ülke ekonomimize katkısını da gözler önüne seriyor. Visa olarak, yabancı turistlerin Türkiye’de güvenli ve kesintisiz harcama yapmalarını desteklemeye, aynı zamanda turizm sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ödeme yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin Akdeniz havzasındaki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koyuyor. Son beş yılda, bölgedeki ülkeler arasında kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin 2024 yılında turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarında kaydedilen büyüme önemli ölçüde destekliyor. Analiz bulguları, yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının ülkemizin toplam turizm gelirine katkısının, Akdeniz havzası ortalamasının üç katından fazla olduğunu gösteriyor. Visa olarak, kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin turizm sektörünün en önemli itici güçlerinden biri olduğunu gözlemliyor, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir büyümesini desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz”Formun ÜstüFormun Altı dedi. Türkiye’ye geri dönen turistler, %74 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirdi 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. Türkiye’ye geri dönen ziyaretçilerin kart kullanım artışları incelendiğinde 96% ile ABD, 85% ile Fransa ve 80% ile Hollanda koridorları dikkat çekti. En fazla kartlı turizm harcaması 4 ana coğrafi koridordan geldi Türkiye’de 2024 yılında en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin kart kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, Trabzon ve Bursa’da da yoğunluk görüldü. ABD koridoru ise İstanbul’un ardından sahil bölgeleri ve Kapadokya’yı tercih etti. İngiltere’den gelen turistler, Antalya, Muğla ve İstanbul arasında dengeli bir profil çizdi. 2024’te Türkiye’nin turizm büyümesine en büyük nominal katkıyı ise İngiltere, Almanya ve ABD koridorları verdi. Türkiye’de turistlerin önceliği: Seyahat harcamaları Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi %36’lık payla ilk sırada geliyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %33’lük pay ile perakende alışverişler olarak öne çıkıyor. Toplam Türkiye turizminin yaklaşık %10’unu Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin perakende alışverişleri oluşturuyor. Araştırma tek başına Körfez Ülkeleri’nin giyim harcamalarının, diğer ana koridorların giyim harcamalarının toplamıyla neredeyse eşit olduğuna işaret ediyor. ABD’den gelen ziyaretçiler, kuyum/aksesuar harcamalarıyla öne çıkarken, sağlık harcamalarında İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’in ön planda olduğu gözlemleniyor. Kartlı harcamalarda İstanbul zirvede 2024 yılında Türkiye’deki yabancı kart harcamalarının %88’i sırasıyla İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir olmak üzere 7 ana ilde gerçekleşti. Körfez Ülkeleri’nden gelen turistler, İstanbul’da en fazla kartlı harcama yapan grup olurken, Muğla’da İngiltere ve Almanya’dan gelen turistler öne çıktı. Antalya’da İngiltere, Almanya ve Türki Cumhuriyetler’den gelen ziyaretçiler harcamalarda en büyük payı aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya’dan gelen ziyaretçilerin de önemli bir yer tuttuğu görüldü. İzmir ve Aydın’da ise ABD’den gelen turistlerin harcamaları dikkat çekti. Trabzon turizminin tamamına yakını Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de ise diğer şehirlere kıyasla Japonya ve Çin gibi Asya ülkelerinden ve Latin Amerika’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turizm gelirlerinde çeşitlenmenin arttığını ve farklı coğrafyalardan gelen turistlerin belirli bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koydu. İstanbul dört mevsimde de turizm lideri Araştırma sonuçlarına göre İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunan il oldu. İstanbul’da en yoğun kart kullanımı ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde gerçekleşti. İstanbul’un kış aylarında turizme yaptığı katkının yaz turizmi ile öne çıkan illerin turizme toplam katkısından daha fazla olması ise dikkat çekici bir veri olarak öne çıktı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.