Hava Durumu

#Ispanya

TOURISMJOURNAL - Ispanya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ispanya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kocaeli’de 9 Plaj Mavi Bayrakla Taçlandı Haber

Kocaeli’de 9 Plaj Mavi Bayrakla Taçlandı

Önemli turizm destinasyonlarının bulunduğu Kocaeli'de bu yaz da 9 ayrı plajda mavi bayrak dalgalanacak. Uluslararası Mavi Bayrak Jürisi, 2025 yılı "Mavi Bayrak" ödüllerini açıkladı. Bu yıl Türkiye’de 577 plaj, 29 marina, 18 turizm teknesi ve 8 bireysel yat Mavi Bayrak ödülüne layık görüldü. Türkiye, bu başarıyla İspanya ve Yunanistan’ın ardından dünyada 3. sıradaki yerini korudu. Uluslararası Mavi Bayrak Jürisi tarafından 2025 yılı Mavi Bayrak ödüllerinin açıklanması sonucunda; Karamürsel ilçesinde bulunan Altınkemer Halk Plajı ve Ereğli Kumyalı Halk Plajı ile Kandıra ilçesinde bulunan Cebeci, Kerpe, Bağırganlı, Kumcağız, Miço Kadınlar, Kovanağzı ve Seyrek plajları olmak üzere toplam 9 plaj "Mavi Bayrak" ile ödüllendirildi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Mavi Bayrak başarısının sürdürülebilirliği için yalnızca kıyı hizmetlerinde değil, denizin derinliklerinde de önemli çalışmalar yürütüyor. Bu kapsamda, Avrupa'nın en büyük çevre temizlik projelerinden biri olan İzmit Körfezi Dip Çamuru Temizleme Projesi ile 2024 yılında 1,1 milyon metreküp dip çamuru Körfez’den çıkarıldı. Bu çalışma ile deniz tabanındaki kirlilik azaltıldı, su kalitesi iyileştirildi ve körfez ekosisteminin yeniden canlanması hedeflendi. Denizler korunuyor ve izleniyor Öte yandan, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından denizleri korumak amacıyla 7 gün 24 saat denetim faaliyetleri, bilimsel izleme çalışmaları, deniz çöpleri ile mücadele çalışmaları, balıklandırma, yapay resif ve biyoçeşitlilik izleme gibi biyolojik çeşitliliği koruma ve artırmaya yönelik çalışmalar, çevre farkındalık çalışmaları sürdürülüyor.

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede Haber

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, pazar analizleri ve veriye dayalı içgörüler aracılığıyla global turizm sektörünün büyümesine yardımcı olmaya devam ediyor. Mastercard’ın birleştirilmiş ve anonimleştirilmiş verilerini kullanan Mastercard Ekonomi Enstitüsü, günümüzde tüketicilerin seyahat harcamalarını belirleyen içgörü ve motivasyonların ele alındığı Seyahat Trendleri 2025 Raporu’nu yayınladı. Rapora göre, döviz kurları ve jeopolitik dinamikler tüketici davranışlarını etkilerken, bireysel tercihler ve amaç odaklı motivasyonlar da seyahat sektörünü şekillendiren itici güçler olmaya devam etti. Raporda, geçen yıl 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, global gurme destinasyonları listesinin başında yer aldı. Şehirdeki restoranlar, Asya, Orta Doğu, Akdeniz ve Doğu Avrupa mutfaklarını harmanlayan ve her zevke hitap eden yemek seçenekleriyle övgü topladı. Mastercard Ekonomi Enstitüsü Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi (EEMEA) Baş Ekonomisti Khatija Haque: “Bölgemizde turizm, büyüme ve çeşitlilik için önemli bir itici güç olmaya devam ediyor. Doğal güzelliklerin, mutfak çeşitliliğinin ve özel deneyimlerin gezginler tarafından bu kadar büyük saygı gördüğünü görmek harika. Ekonomik ve jeopolitik faktörler nereye gidileceği kararını etkilese de, anlamlı deneyimlere duyulan arzu seyahat kararlarımızın büyük bir bölümünü yönlendirmeye devam ediyor. EEMEA bölgesindeki turizm manzarası, yatırımları çeken ve harcamaları artıran gelişmekte olan destinasyonlarla birlikte değişiyor. Yeni Mastercard Ekonomi Enstitüsü raporumuz, ülkelerin, bir seyahatten daha fazlasını arayan kaşiflerin dikkatini nasıl çektiğine dair ilginç bilgiler sunuyor.” açıklamalarını yaptı. İstanbul 43 şehir arasında birinci sırada Mastercard Ekonomi Enstitüsü, globalde en çok tercih edilen gurme şehirleri belirlemek için yeme-içme mekanlarında yapılan sınır ötesi harcamaları analiz etti. Bu kapsamda, şehir genelinde medyan sayı hesaplanarak her restoranda turistler tarafından temsil edilen ülke sayısı ölçüldü. Böylece, belirli bir şehirdeki restoranlar arasında turist çeşitliliği medyan bir ölçüyle belirlendi. Yeme-içme listesini oluşturan 43 ülkenin her biri için en iyi şehir listelendi. 2024 yılında 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, listedeki 43 şehri geride bırakarak birinci oldu. Listenin ilk 10’unda Avrupa’dan 7, Asya’dan 2 destinasyon daha yer aldı: Cannes (Fransa), Interlaken (İsviçre), Barselona (İspanya), Dubrovnik (Hırvatistan), Mikonos (Yunanistan), İtalya, Malta, Tayland ve Endonezya. Bu destinasyonların her biri, canlı mutfak kültürleriyle dünya çapındaki ziyaretçileri kendine çekiyor. Araştırmada ayrıca Pekin (Çin), Cannes ve Mikonos, yemek fiyatları açısından listenin en üstünde; Ayia Napa (Kıbrıs), Varna (Bulgaristan) ve Braşov (Romanya) ise en altta yer aldı. Japon turistler Türkiye’yi sevdi Rapora göre, 2019-2024 arasında Japonya’dan Kayseri’ye gelen turist sayısı neredeyse 6 kat artarak listede başı çekti. Japonların tercih ettikleri şehirler 3 kat fazla artışla Nevşehir ve 2 kattan fazla artışla İzmir olarak sıralandı. Birleşik Krallık’tan Antalya’ya, ABD’den ve Kanada’dan İstanbul’a gelen turist sayısı ise 2 katından fazla artış gösterdi.

Gezginler, dünyanın en hayal kırıklığı yaratan beş turistik yerini açıkladı: İlk beş Avrupa’da Haber

Gezginler, dünyanın en hayal kırıklığı yaratan beş turistik yerini açıkladı: İlk beş Avrupa’da

Gezginlerin yorumları, Avrupa'da gezilecek yerler listesindeki pek çok yerin yetersiz ve çok kalabalık olduğunu gösteriyor. Yeni bir araştırmaya göre, dünyanın en çok övülen turistik yerlerinden bazıları gezginler için büyük hayal kırıklığına dönüşebiliyor. Bagaj depolama şirketi Radical Storage, en çok hayal kırıklığı yaratan turistik noktaları belirlemek için en popüler 200 destinasyona ait 95.352 ziyaretçi yorumunu analiz etti. Araştırmaya göre, listenin ilk beş sırasında Avrupa’nın ünlü simge yapıları yer alıyor—üstelik bunlardan bazıları, birçok gezginin "ölmeden önce görülmesi gereken yerler" listesinde bulunuyor. Dünyanın en büyük hayal kırıklığı yaratan turistik mekanı İngiltere'de Disneyland’in Amerika’daki başarısından ilham alınarak, Alton Towers’ın kırsal arazisi 1980’lerde bir tema parkına dönüştürüldü. 910 dönümlük alanı ve 10 temalı bölgesiyle İngiltere'nin en büyük eğlence parkı konumunda. Ancak araştırma, Staffordshire merkezli park için yapılan yorumların neredeyse yarısının olumsuz ifadeler içerdiğini ortaya koydu. Karşılaştırmak gerekirse, analiz edilen tüm turistik yerlerdeki ortalama olumsuz yorum oranı yalnızca yüzde 10,9. Alton Towers, özellikle fiyat-performans açısından en fazla eleştiri alan yer oldu. Ziyaretçiler, yanıltıcı bilet bilgileri, pahalı yiyecek ve içecekler ile park içindeki farklı alanlara erişim için ekstra ücret talep edilmesini en büyük sorunlar olarak belirtti. Şikayetler ağırlıklı olarak gezinti deneyimlerinden değil, müşteri hizmetlerinden kaynaklanıyordu—birçok ziyaretçi, parkın sunduğu hizmetin beklentileri karşılamadığını vurguladı. Budapeşte'nin termal banyoları aşırı kalabalık Macaristan'ın başkenti Budapeşte'deki Szechenyi Hamamları ve Havuzu Avrupa'nın en büyük şifalı hamamı ve 1913'ten beri bir sağlık turizmi destinasyonu. Ancak, hamamlar hakkında internette yorum bırakan kişilerin üçte birinden fazlası tatmin edici bir deneyim yaşamadıklarını belirtti. Hamamlar, kalabalık ve erişilebilirlik kategorisinde en kötü üçüncü sırada yer aldı (yüzde 4,4'lük ortalamaya kıyasla tüm yorumların yüzde 16,8'i). İspanya'nın ünlü Siam Park'ında müşteri hizmetleri zayıf İspanya'nın Tenerife adasında yer alan Siam Park, 2007 yılında Tayland Prensesi Maha Chakri Sirindhorn tarafından açılan ve Avrupa'nın en büyük su parkı olarak bilinen bir destinasyon. Ancak, "dünyanın en iyi su parkı" olarak anılmasına rağmen, ziyaretçilerin deneyimleri her zaman beklentileri karşılamıyor. Yorumlarda en sık dile getirilen şikayetler arasında kaba personel ve erişilebilirlik sorunları yer alıyor. Bazı ziyaretçiler, parkın engelli dostu olmadığını belirtirken, bazıları ise kiloları nedeniyle kendilerini rahatsız hissettiklerini ifade ediyor. Genel olarak, Siam Park’a dair yorumların neredeyse üçte biri olumsuz bir deneyimi yansıtıyor. Time Out Market Lisboa kendi başarısının kurbanı oldu Time Out dergisi tarafından 2014 yılında planlanıp inşa edilen Time Out Market Lisboa, şirketin yemek salonu konseptine attığı ilk adımdı. 2018’de gıda sektörünün en prestijli ödüllerinden biri olan Hamburg Gıda Hizmeti Ödülü’nü kazanan pazar, yıllar içinde popülerliğini artırdı. Ancak yorumlara bakılırsa, bu başarı beraberinde yeni sorunlar getirdi. Ziyaretçilerin dörtte birinden fazlası deneyimlerinden memnun kalmadığını belirtirken, Time Out Market Lisboa en fazla kalabalık ve erişim sıkıntılarıyla eleştiriliyor. Bu tür şikayetlerin oranı, analiz edilen diğer turistik noktalardaki yüzde 4,4’lük ortalamaya kıyasla yüzde 18,4 gibi dikkat çekici bir seviyeye ulaşmış durumda. Trevi Çeşmesi çok kalabalık Roma’nın ikonik Barok anıtlarından biri olan Trevi Çeşmesi, Fellini’nin "La Dolce Vita" ve Wyler’ın "Roma Tatili" gibi klasik filmlerde ölümsüzleşmiş bir simge. Her yıl turistler çeşmeye yaklaşık 1 milyon euro (41.500.000 Türk Lirası) değerinde madeni para atıyor ve suya atılan bir paranın gelecekte Roma’ya geri dönmeyi garanti ettiği rivayet ediliyor. Ancak, bu dileği tutmadan önce ziyaret zamanlamanızı iyi seçmeniz gerekebilir. Time Out Market Lisboa’dan sonra, Trevi Çeşmesi kalabalık ve erişim sorunlarıyla en çok eleştirilen ikinci yer oldu. Ziyaretçilerin dörtte biri deneyimlerinden memnun olmadığını belirtirken, yoğun turist akışı en büyük şikayetler arasında yer aldı. Ayrıca, çeşme 2024’ün bir bölümünde tadilat nedeniyle kapalıydı, bu da bazı turistlerin hayal kırıklığını daha da artırmış olabilir.

Corendon Airlines Turquality Programına Dahil Edildi Haber

Corendon Airlines Turquality Programına Dahil Edildi

ANTALYA (İHA) - Uluslararası havacılık sektöründe faaliyet gösteren ve 20. yılını geride bırakan Corendon Airlines, Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen Turquality Destek Programı kapsamına alındı. Kurumsal, finansal ve operasyonel gelişimi destekleyen Turquality sayesinde şirket, global pazardaki rekabet gücünü daha da artırmayı amaçlıyor. 2005 yılında kurulan ve o günden bu yana filosunu ve uçuş ağını istikrarlı bir şekilde genişleten Antalya merkezli hava yolu şirketi, Türkiye’de ve Avrupa’da yürüttüğü başarılı operasyonlar sayesinde Turquality programına dahil olma başarısı gösterdi. "TURQUALITY, BÜYÜME YOLCULUĞUMUZDA BİR DÖNÜM NOKTASI" Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Corendon Turizm Grubu Finans Danışmanı Batuğhan Karaer, programın kendileri için büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirtti. Karaer, "Havacılık sektöründe yaptığımız yenilikler ve uluslararası alandaki sürdürülebilir başarılarımız Turquality'e kabul edilmemizde etkili oldu. Avrupa'nın birçok ülkesinden başta Türkiye olmak üzere İspanya, Yunanistan, Fas ve Mısır'daki turistik ve etnik destinasyonlara yılda 10 milyon yolcu taşıyoruz. Son yıllarda istikrarlı bir şekilde ihracat şampiyonu şirketler arasında yer alıyoruz. Turquality'nin değerli desteği, büyüme yolculuğumuzda ve ülkemizin ekonomisine daha fazla katkı sağlama hedefimizde bir dönüm noktası olacak. Global pazarda rekabet gücümüzü artırarak, yolcularımıza sunduğumuz deneyimleri daha da zenginleştireceğiz" ifadelerini kullandı. TURQUALITY: KÜRESEL MARKALAŞMAYA DESTEK Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality, klasik ihracat teşviklerinden farklı olarak firmaların sadece ihracatını artırmayı değil, küresel ölçekte güçlü markalar yaratmasını amaçlıyor. Corendon Airlines da bu kapsamda uluslararası pazarlardaki konumunu daha da güçlendirmeyi planlıyor.

Çimsa, 5 Yılda Değerini 7 Kat Artırdı Haber

Çimsa, 5 Yılda Değerini 7 Kat Artırdı

İSTANBUL (İHA) - Çimsa, İrlanda ve Birleşik Krallık pazarlarında önemli bir oyuncu olan Mannok’u satın alarak Sabancı Holding’in bugüne kadarki en büyük yurt dışı yatırımını gerçekleştirdi. Son beş yılda piyasa değerini yaklaşık yedi kat artırarak 1,4 milyar dolar seviyesine ulaştı. Yapı malzemeleri sektöründe dünya çapındaki varlığını güçlendirmeye devam eden Çimsa, ABD ve Avrupa’daki etkisini artırmayı hedefliyor. Mannok’un portföyüne katılmasıyla, çimento bazlı ürünlerin yanı sıra yalıtım malzemeleri ve geri dönüştürülmüş plastik ambalaj üretimi gibi alanlarda da faaliyet göstermeye başlayan Çimsa, bu hamleyle hem ürün çeşitliliğini artırdı hem de pazar genişlemesi sağladı. 2024 YILINDA TÜRKİYE’NİN YURT DIŞINDA EN BÜYÜK SATIN ALMASI Sabancı Holding Malzeme Teknolojileri Grup Başkanı Burak Orhun, Mannok’un satın alınmasının sadece Sabancı için değil, Türkiye için de önemli bir adım olduğunu belirterek, KPMG’nin raporuna göre bunun 2024’te bir Türk şirketi tarafından gerçekleştirilen en büyük yurt dışı yatırımı olduğunu vurguladı. Orhun, dünyadaki rekabetin artık malzeme odaklı ilerlediğini ve Sabancı’nın bu alanda öncü olmayı sürdüreceğini ifade etti. "İleri malzemeye ve malzeme teknolojilerine hakim olmak, artık şirketlerin en öncelikli gündemlerinden biri. Bugün beton, sudan sonra dünyada en çok kullanılan ikinci malzeme. Bu malzemeyi bir günde ikame etmek tabii ki mümkün değil. Ama bizim vizyonumuz; teknolojiyi, inovasyonu kullanarak, sürdürülebilirliği pusula kabul ederek, bu yolculuğa ışık tutmak. Geliştirilen teknolojilerin müşterisi değil, geliştiricisi olmak" dedi. Mannok satın almasının küresel etki yaratma yolunda tarihi bir adım olduğunu söyleyen Orhun, Sabancı Holding’in 2029’a kadar Malzeme Teknolojileri Grubu’nun net aktif değer içindeki payını yüzde 20’ye çıkarmayı hedeflediğini belirtti. Bu doğrultuda, Amerika ve Avrupa’da büyük çaplı satın almalar yapmaya devam edeceklerini açıkladı. ÇİMSA, KÜRESEL OYUNCU OLMA YOLUNDA İLERLİYOR Çimsa CEO’su Umut Zenar, şirketin son yıllardaki dönüşümünde yurt dışı yatırımların kritik bir rol oynadığını belirtti. 2021’de İspanya’daki Bunol satın alımıyla beyaz çimento üretiminde önemli bir konuma geldiklerini belirten Zenar, "Avrupa’daki bu büyüme adımımızı Amerika coğrafyasına taşımak adına, ABD’de var olan beyaz çimento tesisimize ek olarak, gri çimento öğütme tesisinin inşaatına devam ediyoruz. Bu tesisimizi bu yıl içerisinde devreye alacağız. Son olarak, Mannok’u bünyemize katarak hem ürün hem de coğrafi çeşitlilik anlamında çok önemli bir adım attık. Bu üç yatırımın toplam büyüklüğü yaklaşık 600 milyon dolar. Ancak burada asıl kritik nokta, bu yatırımlarla birlikte Çimsa’nın artık sadece bir çimento ihracatçısı olmaktan çıkıp, dünyanın farklı coğrafyalarında üretim ağı olan küresel ölçekte rekabet eden güçlü bir yapı malzemeleri şirketine dönüşmesi" dedi. "Küreselleşmeyi yalnızca üretim tesisleri açmakla sınırlı görmüyoruz" diyen Zenar, 2023 yılında, Avrupa’nın sanayi ve inovasyon üssü Münih Teknik Üniversitesi bünyesinde Sabancı Teknoloji Merkezi’ni açtıklarını hatırlattı. Burada, özel ürünler geliştirirken, müşteri ilişkilerini de derinleştirdiklerini ekledi Mannok’un satın alınmasıyla birlikte, Çimsa’nın döviz bazlı satış oranı yüzde 70’in üzerine çıktı. Şirket, İspanya ve ABD yatırımlarına ek olarak İrlanda ve Birleşik Krallık pazarlarında da güçlü bir varlık göstermeye hazırlanıyor. Çimento ve prekast ürünlerinin yanı sıra yalıtım malzemeleri ve geri dönüştürülmüş plastik ambalaj üretimi de Çimsa’nın genişleyen portföyünde yer alıyor. Zenar, 2025 itibarıyla bu satın almanın etkilerinin daha net görüleceğini ve Çimsa’nın küresel bir yapı malzemeleri şirketi olarak daha da güçleneceğini ifade etti.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.