Hava Durumu

#Havayolu

TOURISMJOURNAL - Havayolu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Havayolu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Sorunsuz Tatil Yolculuğu İçin 11 Altın Uçuş Tavsiyesi Haber

Sorunsuz Tatil Yolculuğu İçin 11 Altın Uçuş Tavsiyesi

1 Kendinize bir dinlenme günü ayırın Smith-Lihas, herkesin tatil süresini en iyi şekilde değerlendirmek istediğini, ancak son dakikada uçmanın riskli bir iş olduğunu söylüyor. Smith-Lihas "Seyahatiniz ile etkinlik arasında kendinize en az bir günlük ara verin" diye tavsiyede bulunuyor. 2 Ucuz uçuşlar için yoğun uçuş günlerinden ve saatlerinden kaçının Simmons, eğer hala son dakika tatili düşünüyorsanız, hala iyi fırsatlar olabileceğini söylüyor. Tavsiyesi, hafta sonları gibi yoğun uçuş günlerinden ve saatlerinden kaçınılması ve daha iyi fırsatlar için hafta içi uçuşlarının araştırılması. "Hafta ortasında uçarsanız, o günlerde gerçekten iyi fırsatlar yakalayabilirsiniz" diyor. 3 Doğrudan havayolu aracılığıyla rezervasyon yapın Birçok üçüncü taraf seyahat web sitesi mevcut, ancak Smith-Lihas arkadaşlarına her zaman yerlerini doğrudan tercih ettikleri havayolundan ayırtmalarını söylediğini belirtiyor. Üçüncü taraf platformların, bağlantı süreleri çok kısa olan uçuşlara yolcuları otomatik olarak rezervasyon yaptırma olasılığının daha yüksek olduğunu öne sürüyor. 4 Seyahat etmeden önce pasaportunuzun son kullanma tarihini kontrol edin Uluslararası seyahat ediyorsanız, seyahat etmeden önce pasaportunuzun son kullanma tarihini kontrol etmeyi unutmayın. İsteyeceğiniz son şey, havaalanında hazırlıksız yakalanıp geri çevrilmektir. Bunu elinizde bolca zaman varken yapın ve gerekirse, hareket tarihinden önce yenileme olanağına sahip olursunuz. Birçok ülkenin, pasaportunuzun planlanan kalış sürenizden çok daha uzun süre geçerli olmasını şart koştuğunu unutmayın. 5 Günün ilk uçuşunu tercih edin Akşam işten sonra uçuş rezervasyonu yapmak cazip gelebilir, ancak Simmons ve Smith-Lihas mümkünse günün ilk uçuşunu yapmanızı öneriyor. Simmons, "Herhangi bir gecikmeden kaçınmak istiyorsanız, günün başında uçmak faydalıdır, çünkü herhangi bir gecikme veya iptal gün boyunca devam edecektir" diye açıklıyor. 6 Uçuş görevlileriyle sohbet etmekten korkmayın Uçuş görevlilerinin vardiyaları boyunca yoğun zamanları vardır; örneğin kalkış ve inişe hazırlanmak ve yiyecek-içecek servisi sırasında. Ancak Smith-Lihas'ın da belirttiği gibi, uzun mesafeli uçuşlarda mürettebatın "çok fazla boş zamanı" oluyor. Ve bu sessiz anlarda, uçuş görevlilerinin "gerçekten de yolcularla konuşmayı sevdiklerini" söylüyor. 7 Hafif bavul hazırlayın ve çantanızı teslim etmekten kaçının Hafif bavul hazırlamak, uçuş görevlileri tarafından ustalıkla uygulanan ve desteklenen bir yöntem. Simmons kendisini "valiz hazırlama uzmanı" olarak adlandırıyor ve yanında sadece çok küçük ve iyi organize edilmiş bir el çantasıyla seyahat ettiğini söylüyor. 8 Uçağa önce mi binmeli sonra mı Smith-Lihas ilk sırada olmayı tercih ederken, Simmons sonlarda kalmaktan mutluluk duyuyor. Smith-Lihas, dolu bir uçağa ne kadar geç binerseniz, kabin bagaj alanının o kadar az olma ihtimalinin yüksek olması nedeniyle uçağa ilk binen olma stratejisini benimsiyor. Simmons ise süper küçük el bagajıyla kabin bagajı alanı konusunda endişelenmiyor. Uçağa en son binmeyi seçmesinin sebebi, "Hareketsiz kalabalık bir insan grubunun ortasında durmaktan" hoşlanmaması. 9 Puanlarınız varsa, kendinize birinci sınıf bir kabin hediye edin Kısa mesafeli uçuşlarda, pahalı koltuklar ile uçağın arkası arasında pek fark yoktur. Ancak uzun mesafeli uçuşlar gerçekleştiriyorsanız, Smith-Lihas ve Simmons, premium kabinin deneyiminizi geliştireceği konusunda hemfikir. 10 Yüzeyleri silin Tatillerde hasta olmak hiç kimse istemez, ancak havaalanında kalabalığın arasında dolaşmak ve uçakta diğer yolcularla yakın temas halinde oturmak kaçınılmaz gibi görünebilir. Smith-Lihas, uçakların uçuşlar arasında temizlendiğini ve uçak hava filtrelerinin mikropların yayılmasını önlemek için tasarlandığını hatırlatmakta fayda olduğunu söylüyor. 11 Diğer yolculara karşı düşünceli olun Simmons, stresli tatil seyahatlerinden sağ çıkmak için en önemli tavsiyesinin "tatil sezonunun mesajını" akılda tutmak olduğunu söylüyor. "Şu anda dünyada çok şey oluyor ve etrafta çok fazla huzursuzluk var, bazı insanlar için çok fazla belirsizlik var ve herkesin tatillerde yanına gidebileceği bir ailesi yok" diyor. "Bu yüzden nezaketin ne kadar güçlü olduğunu aklınızda tutun. Nazik ve güler yüzlü olmak, bir yabancının gününü, ruh halini nasıl etkileyebileceğini... Çok özel ve gerçekten de değerlendiremediğimiz bir şey. Belki de ne kadar güçlü olduğumuzun farkında değiliz ve onu yeterince değerlendirmeyi düşünmüyoruz."

İGA Lounge, Ekim Ayında Tüm Zamanların Rekorunu Kırdı Haber

İGA Lounge, Ekim Ayında Tüm Zamanların Rekorunu Kırdı

Havalimanı sektörü kurumlarından Uluslararası Havalimanları Konseyi'nin (ACI) Müşteri Deneyimi Akreditasyon Programı'nda ‘en yüksek seviyeye ulaşarak Avrupa'da bir ilke imza atan İGA İstanbul Havalimanı'nın özel yolcu salonu ‘İGA Lounge', Ekim ayında tüm zamanların rekorunu kırarak 172 bin 357 misafir ağırladığını açıkladı. 2025 yılında güçlü büyüme ivmesini sürdürerek İGA Lounge; hizmet kalitesi, yolcu memnuniyeti ve operasyonel verimlilikte yeni rekorlara ulaştı. İGA İstanbul Havalimanı dış hatlarda iki ve iç hatlarda bir salon ile 7.500 m üzerinde alanda hizmet veren İGA Lounge'larda ağırlanan misafir sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artarken açılıştan bu yana toplam 6 milyonun üzerinde misafire ev sahipliği yaptığını ifade etti. Bağımsız denetleme kuruluşu Skytrax tarafından "Dünyanın En İyi 3 Havalimanı Lounge'u" arasında gösterilen İGA Lounge'un, "Türk Misafirperverliği" ilkesi doğrultusunda her gün farklı kültürlerden binlerce yolcuya hizmet vermeye devam ederken bu yıl hizmete aldığı yeni mutfağı, gurme menüsü, artan ürün çeşitliliği ve genişleyen alanının yanı sıra yeni konsept bölümleri, sürekli yenilenen menüleri ve genişletilen sıcak servis hizmetiyle misafirlerine dünya mutfağından seçkin lezzetler eşliğinde en kaliteli ve konforlu deneyimi sunmayı hedeflediği belirtildi. "İGA Lounge Havalimanı'nın küresel marka değerinin önemli bir parçası" Konuyla ilgili açıklama yapan İGA İstanbul Havalimanı - Taya Yolcu Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Abdulkadir Özkök şu ifadelerde bulundu: "İGA Lounge, İGA İstanbul Havalimanı'nın küresel marka değerinin önemli bir parçası. 2025 yılı boyunca yolcularımıza sunduğumuz deneyimi sadece konfor odaklı değil, duygusal bir bağ kuran ve markamızın misafirperverliğini yansıtan bir noktaya taşımayı hedefledik. Lounge deneyimini yeniden tanımlayarak, İGA İstanbul Havalimanı'nı dünya genelindeki ‘premium' yolcu salonları arasında lider konuma taşımaktan gurur duyuyoruz." Ayrıca İstanbul Havalimanında uçuş ve seyahat deneyimini her geçen gün daha üst seviyeye taşıdıklarının altını çizen Abdülkadir Özkök, "Türkiye ve İstanbul markasını misafirlerimiz için dünyanın en ilham verici ve unutulmaz deneyimlerinden biri hâline getirmeyi sürdüreceğiz." İfadelerine yer verdi. "En büyük hedefimiz en verimli lounge hizmetini sunmak" İGA İstanbul Havalimanı Ticaret Direktörü Halil Anasoy ise iş birliği vizyonuna dikkat çekerek şunları söyledi: "Farklı sektörlerdeki iş birliklerini hayata geçirerek, finansal kuruluşlar ve üyelik sistemleriyle oluşturduğumuz güçlü bağlantılar sayesinde ticari kapasitemizi her geçen gün artırıyoruz. Bu anlayışımız doğrultusunda en büyük hedefimiz, iş ortaklarımıza dünyadaki en verimli ve sürdürülebilir lounge hizmetini sunmaktır. İGA İstanbul Havalimanı olarak küresel ölçekte öncülük ettiğimiz bu vizyonla, yolcu deneyimini güçlendirecek yenilikçi çözümler geliştirmekten büyük heyecan duyuyoruz." 2025 yılı itibarıyla 40'tan fazla havayolu, 20'nin üzerinde premium seyahat programı, kurumsal şirketler, etkinlik, banka, sigorta ve finans kuruluşları ile anlaşmalı olarak yolcu kitlesini ve kapsayıcılığını artırmaya devam eden İGA Lounge'un; etkinlik yönetimi, turizm ve otelcilik gibi farklı sektörlerle yaptığı kurumsal iş birlikleriyle küresel ölçekteki güçlü marka konumunu pekiştirmeyi sürdürdüğü kaydedildi.

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı Haber

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı

KOCAELİ (İHA) - Hava yolu yolculuklarında yaşanan gecikmelerde, yolculara 600 Euro'ya kadar tazminat alma hakkı tanındı. Hava Yolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te yapılan değişiklik, 10 Aralık 2024’te Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. YENİ DÜZENLEME NELERİ KAPSIYOR? Hava yolu yolcularının haklarını güvence altına alan yönetmelik, 2011 yılından bu yana geçerliydi. Avukat Buket Nurşah Tekışık, yeni düzenlemenin ayrıntılarını paylaştı. Tekışık, "Çıkarılan bu yönetmelikte tazminat, geri ödeme ve güzergâh değişikliği, belirli hizmetlerden faydalanma hakkı, üst veya alt hizmet sınıfına yerleştirme, yolcuların sağlık, güvenlik gibi sebepler haricinde uçağa alınmaması halinde hava taşıma işletmelerine tazminat yükümlülüğü doğuyor" dedi. Yeni düzenlemeye göre, uçuşun teknik ya da operasyonel nedenlerle planlanan varış noktasına 3 saatten fazla gecikmesi durumunda, yolculara tazminat ödenecek. Bu kapsamda hava yolu şirketleri, gecikme süresine ve uçuş mesafesine göre farklı miktarlarda tazminat ödemek zorunda kalacak. TAZMİNAT MİKTARLARI NASIL BELİRLENECEK? Yeni yönetmelikle yolculara ödenecek tazminat miktarları netleşti. Avukat Buket Nurşah Tekışık, bu konuda şu bilgileri verdi: İç Hat Uçuşları: 100 Euro tazminat ödenecek. Dış Hat Uçuşları: 1.500 km'ye kadar olan uçuşlarda 250 Euro, 1.500 - 3.500 km arası uçuşlarda 400 Euro, 3.500 km’den uzun uçuşlarda 600 Euro tazminat ödenecek. Tazminatların Türk Lirası karşılığı, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak. NASIL BAŞVURU YAPILACAK? Yolcular, gecikmeli uçuş sonrası tazminat alabilmek için bilet bilgileri ve rötar süresini içeren bir başvuru ile ilgili hava yolu şirketine müracaat etmek zorunda. Değerlendirme sonucunda, hak edilen tazminat belirlenen kurallar çerçevesinde ödenecek. MAĞDURİYETLERİN ÖNÜNE GEÇMEK AMAÇLANIYOR Yapılan bu düzenleme ile hava yolu şirketlerinin operasyonel süreçlerinde daha titiz davranmaları ve yolcu mağduriyetlerini en aza indirmeleri amaçlanıyor. Söz konusu yönetmelik, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek.

Uçak Rötarlarında Dövizle Tazminat Dönemi Başladı Haber

Uçak Rötarlarında Dövizle Tazminat Dönemi Başladı

İZMİR (İHA) - Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik"te yaptığı değişiklikle, teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat veya daha fazla geciken uçuşlar için yolculara tazminat hakkı tanıdı. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, gecikme durumunda yolcular tazminat talebinde bulunabilecek ve bilet iadesi ya da değişikliği yapabilecek. Ancak 7. maddeye göre bilet değişikliği veya iadesi sadece uçuş öncesi yapılan bildirimler için geçerli olacak. TAZMİNAT MİKTARLARI AYNI KALDI Tazminat tutarlarında bir değişiklik olmadığını belirten Yaşar Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sami Aksoy, "8. maddede yönetmelikteki tazminat miktarları, iç hat uçuşlarda 100 Euro, dış hatlarda ise; 0-bin500 km arası 250 Euro, bin 500-3 bin 500 km arası 400 Euro, 3 bin 500 km ve üzeri uçuşlarda ise 600 Euro olarak geçiyor. Sadece, biletin satın alındığı andaki TCMB kuru yerine tazminatın ödendiği an TCMB döviz kurunun esas alınması prensibi getirildi" dedi. Aksoy, iç hatlar için bu miktarın yüksek olduğunu savunarak Euro bazlı tazminattan vazgeçilmesi gerektiğini ifade etti. HUKUKİ TARTIŞMALAR DEVAM EDİYOR Yapılan değişiklikle yolcular, uçak rötarları nedeniyle etkinlik veya aktarmalarını kaçırsa da tazminat alabilecek. Ancak, Doç. Dr. Aksoy’a göre, yönetmelikteki bazı maddeler yolcu haklarının uygulanabilirliği konusunda karmaşa yaratıyor. Özellikle rötar sonrası bilet değişikliği hakkının işlevsiz kalabileceğini belirten Aksoy, yolcular için yiyecek, konaklama gibi hizmetlerin daha öncelikli olması gerektiğini vurguladı. Yönetmelikte ilerleyen günlerde tekrar düzenlemeler yapılabileceği düşünülüyor.

Kasım Ayında Havayolu Yolcu Trafiği 16,3 Milyona Ulaştı Haber

Kasım Ayında Havayolu Yolcu Trafiği 16,3 Milyona Ulaştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kasım ayında hava yoluyla toplam 16 milyon 328 bin 863 yolcunun seyahat ettiğini açıkladı. Ocak-Kasım dönemine dair verileri değerlendiren Uraloğlu, hava yolu trafiğinde artış yaşandığını belirtti. Uraloğlu'nun yazılı açıklamasına göre, kasımda iç hatlarda 69 bin 652, dış hatlarda 59 bin 167 olmak üzere toplam 171 bin 55 uçak trafiği gerçekleşti. Bu rakam, geçen yılın aynı ayına göre toplamda yüzde 9,5 artış gösterdi. Yolcu sayısı iç hatlarda 7 milyon 444 bin 305, dış hatlarda ise 8 milyon 876 bin 361 olarak kaydedildi. Transit yolcular dahil toplam yolcu sayısı %10,8 artarak 16,3 milyona ulaştı. Kasım ayında havalimanlarında taşınan yük miktarı da 398 bin 473 ton olarak gerçekleşti. OCAK-KASIM DÖNEMİ GENEL VERİLERİ Açıklamanın devamında, 11 aylık süreçte iç hatlarda 835 bin 436, dış hatlarda 809 bin 41 uçak iniş-kalkışı gerçekleştiği belirtildi. Üst geçişlerle birlikte toplam uçak trafiği 2 milyon 121 bin 108 olurken, aynı dönemde toplam 214 milyon 661 bin 965 yolcuya hizmet verildi. Yolcu trafiği yüzde 7,5 artarken, taşınan yük miktarı yüzde 11,5 artışla 4 milyon 560 bin 816 tona ulaştı. İSTANBUL HAVALİMANI VERİLERİ Kasım ayında İstanbul Havalimanı’nda toplam 40 bin 512 uçak trafiği gerçekleşti. 6 milyon 238 bin 903 yolcuya hizmet verilen havalimanında yolcu sayısı yüzde 8 arttı. Ocak-Kasım döneminde toplamda 474 bin 715 uçak trafiği gerçekleşirken, 73 milyon 769 bin 835 yolcu taşındı. Açıklamaya göre, yolcu trafiği geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artış gösterdi. SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI VERİLERİ Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Kasım ayında toplam uçak trafiği 20 bin 414 olurken, 3 milyon 454 bin 743 yolcuya hizmet verildi. Yolcu trafiği geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16 arttı. 11 aylık dönemde ise 37 milyon 907 bin 76 yolcu taşındı. Genel havacılık faaliyetlerinin sürdüğü İstanbul Atatürk Havalimanı’nda Kasım ayında 2 bin 337, 11 aylık süreçte ise 25 bin 843 uçak trafiği kaydedildi. TURİZM MERKEZLERİNDEKİ HAVALİMANLARI Ocak-Kasım döneminde turizm merkezlerindeki havalimanlarında toplam 58 milyon 775 bin 580 yolcuya hizmet verildi. Uraloğlu, "11 aylık dönemde, İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nda 10 milyon 687 bin 378, Antalya Havalimanı'nda 37 milyon 219 bin 963, Muğla Dalaman Havalimanı'nda 5 milyon 580 bin 375 yolcuya hizmet verildi. Muğla Milas-Bodrum Havalimanı’nda toplamda 4 milyon 276 bin 170 yolcu ağırlanırken Gazipaşa Alanya Havalimanı'nda toplam 1 milyon 11 bin 694 yolcu trafiği gerçekleşti" açıklamasını yaptı.

İstanbul Havalimanı’nda 3 Pistte Eş Zamanlı İniş-Kalkış Başlıyor Haber

İstanbul Havalimanı’nda 3 Pistte Eş Zamanlı İniş-Kalkış Başlıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda 17 Nisan’da üç pistte aynı anda iniş ve kalkış yapılacağını duyurdu. Bu uygulamanın, havaalanında etkin ve dinamik bir kapasite yönetimi sağlayacağını belirten Uraloğlu, "Ülkemizde hayata geçireceğimiz bu sistem, Avrupa’da bir ilk olacak" dedi. Yeni uygulama, İstanbul Havalimanı’nın daha fazla uçuşa ev sahipliği yapmasını, operasyonel verimliliğin artmasını ve uçuş gecikmelerinin en aza indirilmesini hedefliyor. Bu yenilikle birlikte, hem havayolu şirketleri hem de yolcular için önemli iyileştirmeler sağlanacak. EŞ ZAMANLI PİST OPERASYONU NEDİR? Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda hayata geçirilecek olan "Eş Zamanlı Bağımsız 3’lü Pist Operasyonları" hakkında bilgi verdi. Bu sistem sayesinde, aynı anda 3 pistte bağımsız olarak iniş ve kalkış yapılabilecek. Mevcut sistemlerde, iniş ve kalkış operasyonlarının aynı pistte sıralı olarak yapılması gerekirken, bu yeni uygulama, pistlerin birbirinden bağımsız işlemesini sağlayacak. Bu sistem, uçakların havaalanında daha hızlı iniş ve kalkış yapmasını, bekleme sürelerinin kısalmasını ve uçuşların daha verimli hale gelmesini sağlayacak. GECİKMELER AZALACAK, YAKIT TASARRUFU ARTACAK Bakan Uraloğlu, uygulamanın Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bünyesinde geliştirildiğini ve projenin yeni pistlerin yapımıyla daha da güçleneceğini söyledi. Uraloğlu, yeni sistemle birlikte operasyonel sebeplerle yaşanan gecikmelerin minimuma indirileceğini belirtti. Ayrıca, "Yakıt tasarrufu sağlanacak ve uçuş verimliliği maksimize edilecek. Bu sayede taksi süreleri kısalacak, hava trafik operasyonlarının verimliliği artacak" diyen Uraloğlu, İstanbul Havalimanı'nın küresel havacılık sektöründeki rekabet gücünün de artacağını ifade etti. YENİ PİSTLERLE DAHA YÜKSEK KAPASİTE Devam eden yeni pist inşaatlarının da bu projeye dahil olduğunu belirten Uraloğlu, yeni pistlerin devreye alınmasıyla havaalanının kapasitesinin daha da artacağını vurguladı. Bu yenilikle, İstanbul Havalimanı, uçak trafiğini daha verimli bir şekilde yönetebilecek. İstanbul Havalimanı, coğrafi konumu ve kapasitesiyle Avrupa ve dünya genelinde önemli bir hub olarak kabul ediliyor. Eş zamanlı pist operasyonlarının devreye alınmasıyla, havaalanının uluslararası havacılık ağındaki rolü güçlenirken uçuş operasyonlarının hızlanmasıyla havayollarının maliyetlerinin de düşmesi bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.