Hava Durumu

#Elif Ural

TOURISMJOURNAL - Elif Ural haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elif Ural haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

3. TÜRSAB Turizm Kongresi’nin İlk Gününde Turizmin Geleceğine Işık Tutuldu Haber

3. TÜRSAB Turizm Kongresi’nin İlk Gününde Turizmin Geleceğine Işık Tutuldu

Kongrenin ilk oturumunu, Türkiye ve dünya çapında havalimanı işletmeciliği konusunda önemli çalışmalara imza atan TAV İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Sani Şener gerçekleştirdi. Şener, "Turizmin Geleceğinde Havacılık” başlıklı oturumda deneyimlerini ve öngörülerini aktardı. Havalimanlarının turizm zincirinin önemli bir parçası olduğuna işaret eden Şener, farklı örnekler üzerinden turizmde diyalog kurmanın ne kadar önemli olduğuna ve sorunların çözümünde iletişimin gücüne vurgu yaptı. ŞENER: "TURİZM KATMANLARI ARASINDAKİ İŞ BİRLİĞİ ÇOK ÖNEMLİ" Turizm sektörünün çok değişik katmanları olduğunu vurgulayan Şener, katmanlar arasındaki iş birliğine dikkat çekerek, “Bunların konuşması önemli. Rekabet önemli ama rekabet kan davası gibi olmamalı. Önce iş birliği sonra rekabet olmalı. Uçaklarımızın, otellerimizin sayısı arttı, siz seyahat acentaları ise bu yolcuları getirenler olarak çok önemlisiniz” şeklinde konuştu. Gayrı Safi Yurtiçi Hasıla’ya turizmin katkısının 100 milyar dolar olduğunu hatırlatan Şener, “Ancak insanlar da mutlu olmalı. Gayrı Safi Mutluluk da son derece önemlidir” dedi. Konuşmasında bilgi kuramcısı Claude Shannon’dan örnek veren Sani Şener, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bilgisayarın babası olarak kabul edilen Claude Shannon örneğini vermek istiyorum. Eğitimi sırasında bir dersi eksik kalınca mantık dersi alıyor. Doğru önermelere 1, yanlış önermelere 0 vermeyi öğreniyor. Bunu bilgisayara uyarlıyor. Dolayısıyla başka ülkelerde neler oluyor, bunu takip ederek sektörümüze uygulayabilmeliyiz.” TURİZMİN GELECEĞİ PANELİNDE TURİZMDEKİ SON GELİŞMELER TARTIŞILDI Tüm hızıyla devam eden kongrenin ikinci oturumu olan “Turizmin Geleceği” panelinde ise turizmin ekonomik ağırlığı, uluslararası gelişmelerdeki yeri ve yapısal sorunları ele alındı. 54. Hükümet Turizm Bakanı ve TÜRSAB Eski Başkanı Bahattin Yücel moderatörlüğünde gerçekleşen “Turizmin Geleceği” oturumuna, Ekonomist Prof. Dr. Hakan Kara, Emekli Başkonsolos Gülru Gezer ile Turizm ve Seyahat Acentaları Vakfı (TURSAV) Başkanı Faruk Pekin katıldı. BAHATTİN YÜCEL: "TURİZM SEKTÖRÜ EKONOMİDEKİ AĞIRLIĞINI HİSSETTİREMİYOR" Moderatör Bahattin Yücel turizmin, Türkiye ekonomisindeki önemine işaret ederek turizmin önemli bir sektör olmasına rağmen turizmcilerin, ekonomideki ağırlıklarını hissettirmekte geciktiklerini kaydetti. PROF. DR. HAKAN KARA: "KATMA DEĞERİ VE KİŞİ BAŞI GELİRİ ARTIRMAMIZ GEREKİYOR" Panelde konuşan Prof. Dr. Hakan Kara, “2025 yılı 2024’ten daha kötü olmayacak. Yıllık büyüme oranları kademeli toparlanıyor. Yılın ilk yarısında %2, ikinci yarısında %4 civarında büyümeler olacak. Sermaye girişleri kuru baskılıyor. Enflasyonla mücadele yavaş gittiği için kur artmaya devam edecektir. Faizin daha altında bir kur artışı olacak. Sanayide durum daha kötü, turizmde hiç olmazsa talep devam ediyor. Döviz kuru ile fiyatlar arasındaki ayrışma devam ediyor. Bu süreç devam edemez. Türk Lirası trendlere göre değerli bölgeye geçti. Türkiye’de fiyatlar dünyaya göre daha pahalı hale geldi. Türkiye yeme-içme konusunda pahalı bir ülke oldu” dedi. Dünyada turizmin pandemi öncesi seviyesini daha yeni yakaladığına dikkat çeken Hakan Kara, “Türkiye pandemi öncesine göre %41 yukarıda. Veriler doğru mu bilmiyorum. Ama oransal olarak artış var. Bizim katma değeri ve kişi başı geliri artırmamız gerekiyor. Kişi başı turizm harcaması ise yatay seyrediyor. Türk Lirası’ndaki değer düşüşü bu trendi etkiliyor” diye konuştu. Küresel turizmde 2032’ye kadar %36 büyüme beklendiğine işaret eden Kara, “BM güven endeksine göre turizm güven endeksi büyümeye devam ediyor. Küresel ölçekte seyahate ilgi yüksek kalacak. Z kuşağı seyahate ilgisi yükselerek devam edecek. Turizmin yolu açık” şeklinde konuştu. EMEKLİ BAŞKONSOLOS GÜLRU GEZER: "PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİNE GİDECEKSEK İYİ TANITIM YAPMALIYIZ" Panelde jeopolitik açıdan Türkiye’nin durumundan yola çıkarak turizmi değerlendiren Emekli Başkonsolos Gülru Gezer ise “Türkiye ürün olarak düşünüldüğünde yurt dışında çok kolay tanıtılan bir ürün değil. Ama turizm hep daha pozitif oldu. Dünyada sürekli politik çalkantılar yaşanıyor. Türk insanı çok dayanıklı. Krizlerde hemen toparlanma yetisine sahibiz” dedi. Türkiye’deki olumsuz gelişmelerin dünyada yansımaları olabildiğine değinen Gezer, “Demokratik ülkelerle siyasi ilişkiler kötüye gitse bile iktisadi ilişkiler devam eder. İspanya ile kapasitelerimiz üç aşağı beş yukarı aynı. Farkımız ne ki rakamlarımız arasında önemli fark var? Ortalama bir Amerikalı Türkiye deyince Ortadoğu’da bir ülke olarak algılıyor. Çevremizdeki ülkeler bizi iyi tanıyor evet, ama pazar çeşitliliğine gideceksek iyi tanıtım yapmalıyız. 70-80 milyon turiste çıkacaksak pazar ve turizm çeşitliliği büyük önem taşıyor” şeklinde konuştu. TURSAV BAŞKANI FARUK PEKİN: "KARLI, SÜRDÜRÜLEBİLİR VE SORUMLU TURİZM ANCAK KÜLTÜR TURİZMİ İLE OLUR" Panelde, kültür turizminin önemini vurgulayan TURSAV Başkanı Faruk Pekin “Turizmde sorunları aşmada çözüm kültür turizmidir” dedi. Mevcut turizm rakamlarının gerçeği ifade etmediğini belirten Pekin, “Türkiye turizminde gerçek girdi çıktı analizleri yapılıyor mu? Son 40 yılda devlet turizme yatırım yaptı. Ancak bunların analizleri yapılıyor mu? Turizmin çevre kirliliğine etkisinin maliyeti nedir? Bunun analizi yapılıyor mu? Bunların hesabını yapmıyoruz” dedi. Faruk Pekin sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’nin Akdeniz çanağında mukayeseli üstünlüğü yoktur ama kültürel bir üstünlüğü vardır. Güneş-deniz-kum turizminin lokomotif haline getirilmesi bir dönüm noktasıdır. Asıl rekabet gücümüz kültür turizmindedir. Kültür turizminin özellikleri çok çok farklı. Kültür turizminde tanıtımı öne çıkarmalıyız. İspanya ucuzcu turizm istemiyoruz yaklaşımının sonucunu alıyor. Hindistan kişi başına 2000 dolar ediyor. Antalya’ya gelen turistin yüzde yarımı müzeye gidiyor. Antalya çok zengin bir kültür zenginliğine sahip. Ama bunlar değerlendirilemiyor. Elde çok ciddi bir potansiyel var ama bu potansiyel değerlendirilmiyor. Turizm karlı, sürdürülebilir ve sorumlu olmak zorundadır. Bu da ancak kültür turizmi ile olur.” ELİF URAL: "SEYAHAT ACENTALARIMIZ İÇİN SAĞLIK TURİZMİ EĞİTİMİ DÜZENLEYECEĞİZ" Kongrenin ilk gününde masaya yatırılan bir diğer önemli konu da sağlık turizmi oldu. Sektörün katma değeri yüksek ürünlerinden biri olan sağlık turizmindeki gelişmeleri ele almak üzere düzenlenen "Sağlık Turizminin Geleceği" konulu oturum büyük ilgi gördü. Moderatörlüğünü TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Elif Ural’ın üstlendiği oturuma; USHAŞ Genel Müdürü Behlül Ünver, TOBB Sağlık Meclis Başkanı Özgür Öztan ve OHSAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Sağlık Turizmi Komite Başkanı Dr. Cengiz Gül panelist olarak katılım gösterdi. Panelde konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Elif Ural, sağlık alanında çok ciddi teşvikler olduğunu hatırlatarak, bu alanda çalışacak seyahat acentası sayısını artırmak istediklerini kaydetti. TÜRSAB olarak 15 bin TÜRSAB üyesine sağlık turizmi eğitimini nasıl veririz diye düşündüklerini dile getiren Ural, bu kapsamda 2025 yılında birçok şehirde sağlık turizmi eğitim programı planladıklarını açıkladı.  BEHLÜL ÜNVER: "SAĞLIK TURİZMİNDE DAHA ALINACAK ÇOK YOL VAR" Panelde konuşan USHAŞ Genel Müdürü Behlül Ünver, Türkiye’nin sağlık turizminde çok önemli bir misyona sahip olduğuna dikkat çekerek, 2028’de sağlık turizminde hedefin 127 milyar dolar, Türkiye’de 20 milyar dolar olduğunu ifade etti. Sağlık turizminde sadece medikal turizmin değil aynı zamanda termal, engelli, sporcu sağlığı ve yaşlı bakımı gibi alanlarında olduğuna işaret eden Ünver, sağlık turizminde daha alınacak çok yol olduğunu dile getirerek sözlerine şöyle devam etti: “Termalde 110 kaynağımız 500 tesisimiz var. Türkiye maalesef sağlık turizminde hak ettiği yerde değil. Sağlık alanında çalışan seyahat acenta sayısı artmalı. Türkiye sağlıkta çok iyi olabilir ama bunları dünyaya iyi anlatmamız gerekiyor. Türk Cumhuriyetlerinde yapılacak çok işlerimiz var. Ortadoğu’da Türkiye’ye çok ilgi var. Avrupa’nın sağlık sistemi sıkıntılı. Bizden hizmet talep edecek çok ciddi insan kaynağı var. 1-1,5 saatlik uçuş mesafesine bakıldığında bizden hizmet alacak çok insan var. O nedenle seyahat acentaları bizim için çok önemli. TÜRSAB’a çok teşekkür ediyoruz.” USHAŞ, BELGELENDİRME KRİTERLERİNİ DEĞİŞTİRECEK Sağlık turizminde Sağlık Bakanlığı’nın çatı olacağı; Kültür ve Turizm Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı’nın yer alacağı bir koordinasyon kurulu kuracaklarını açıklayan Ünver, “3 milyarı nasıl 20 milyar yapabiliriz buna odaklandık. 1400 olan sağlık turizmi acentasının sayısının artması önemli. Yurt dışında Türkiye ile ilgili çıkan olumsuz haberlerin engellemek için bir platform kurulmasını gerektiğini belirten Ünver, sağlık turizminin oturması için yeni mevzuat çalışmasının devam ettiğini, mevzuatta belgelendirme kriterlerini değiştireceklerini açıkladı. ÖZGÜR ÖZTAN: "SAĞLIK TURİZMİNDE GÜÇ BİRLİĞİ ÖNEMLİ" Kongrenin katılımcı ve içerik bakımından çok başarılı olduğunu belirterek konuşmasına başlayan TOBB Sağlık Meclis Başkanı Özgür Öztan, Türkiye’deki sağlık çalışanlarının çok nitelikli olduğunu dile getirdi.  Türkiye’de sağlık turizminin çok hızlı büyüdüğünü hatırlatan Öztan, USHAŞ’ın da çalışmalarıyla Türkiye’nin bu alanda güçlendiğini ifade etti. Sağlık turizminde güç birliğinin önemine dikkat çeken Öztan, şunları kaydetti: “TOBB olarak bir güç birliği istiyoruz. Birlikte hareket etmeliyiz? Hem acentalarımız hem hastanelerimiz hem kamu hem de STK’ların birlikte hareket etmeli. Rakip ülkeler arasında başarılı örnekler var. En başarılı ülkeler bunu milli mesele haline getirip birlikte çalışmışlar. Dolayısıyla yapılacak ortak çalışmaları çok önemli olduğunu düşünüyoruz.” DR. CENGİZ GÜL: "SAĞLIK TURİZMİNDE TÜM TARAFLARIN BİRLİKTE ÇALIŞMASI GEREKİYOR" OHSAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Sağlık Turizmi Komite Başkanı Dr. Cengiz Gül, sağlık turizminde pazar payını artırmaya odaklandıklarını belirterek, hazırladıkları araştırmanın sonuçlarını paylaştı. İyi hizmet sunmanın nitelikli insan kaynağı ve alt yapıyla olacağını vurgulayan Gül, şunları kaydetti: “Sürdürülebilirlik için; aracısından kural koyucusuna kadar tüm tarafların büyük önemi buluyor. Sağlık alanında 30 yıl profesyonel yöneticilik yaptım. Hep birlikte iş yapmak çok önemli. Bizdeki çürükleri de ayıklamak lazım. Hizmet sunucuları yurt dışından hasta istiyor ama hastanın nasıl geldiğine bakmıyor. O yüzden TÜRSAB gibi güvenilir kurumla ve üyeleriyle çalışmak gerekiyor. Çünkü TÜRSAB üyesi olmayan çok sayıda aracı var. Bizim de içimizdeki çürüklerini ayırmamız gerekiyor. Medikal turizm için her şehre hasta gitmez. Nereye ne yapılacağını hep beraber karar vererek hareket etmeliyiz. Eksik yaptığımız, ucuz yaptığımız ve birbirimize sahip çıkmadığımız her işten gol yeriz. Aracısından kamu kurumlarına her alanı yönetmek gerekiyor. İyi olanı iyi anlatmak, tanıtmak lazım. Pazar payımızı artırabilmemiz için denetlemelerin artması, kamu ve özel sektörün ortak çalışması gerekiyor. Çatı yapı olması önemli.” İlk günü başarılı bir şekilde tamamlanan 3. TÜRSAB Turizm Kongresi, ikinci gününde de önemli oturumlarla devam edecek.

“Sağlık hizmeti ihracatı 5 kat, sağlık turisti sayısı 6 kat arttı Haber

“Sağlık hizmeti ihracatı 5 kat, sağlık turisti sayısı 6 kat arttı"

TÜRSAB tarafından düzenlenen "Sağlık Turizmi Bilgilendirme Toplantısı", Samsun'da bir otelde yapıldı. Alanında uzman bürokratlar, öğretim görevlileri ve sektör temsilcilerinin hazır bulunduğu toplantıda ‘Uluslararası sağlık turizmi yetki belgesi kriterleri ve mevzuat', ‘Türkiye genelinde sağlık turizmi süreçleri, mevzuatları ve iller arası sağlık turizmi potansiyeli', ‘Sağlık turizminde devlet teşvikleri uygulama usul ve esasları' konuları görüşüldü. Tarık Aksoy: “2012'den bu yana sağlık hizmeti ihracatı 5 kat, sağlık turisti sayısı da 6 kat arttı” Ülke olarak sağlık turizminde gelinen noktayı ve hedeflenen durumu aktaran Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürlüğü Sağlık ve Seyahat Hizmetleri Daire Başkanı Tarık Aksoy, “Mal ihracatı 1980'li yıllardan beridir desteklenen, devlet politikası olarak belirlenen, ihracata dayalı bir iktisadi büyüme politikası benimsediğimiz bir alan. Ancak günümüzde örneğin uluslararası hizmet ticareti rakamlarına baktığımızda ülkemizin 256 milyar dolarlık bir mal ihracatı var. Hizmet ihracatına baktığımızda ise 103 milyar dolarlık yani yarısından biraz az. Ancak gelişim ivmesine baktığımız zaman yaklaşık 40 yıldan fazla bir süredir mal ihracatına yönelik politikalar yürütürken 20-22 yıldır hizmet ihracatına yönelik politikalar yürüttüğümüz göz önünde bulundurduğumuz zaman hizmet ihracatının çok ciddi seviyede bir ivmeyle arttığını görüyoruz. Bu ivmeyi sağlık turizminde de görüyoruz. 3 milyar dolarlık bir hali hazırda sağlık hizmeti gelirimiz, 1,5 milyon kişilik de bir sağlık turisti sayımız mevcut. Bu rakamlara baktığımızda 2012 yılından bugüne 6 katlık bir sağlık turisti sayısında büyüme, sağlık hizmeti ihracatında da 5 katlık, dört buçuk katlık bir büyüme görüyoruz. Dolayısıyla desteklerimizin de etkisi burada görülebiliyor. Tabii ki de bu büyümelerin tamamen desteklere bağlanması mümkün değil. Farklı konjoktürel sebeplerle, ülkemizin turizm alanındaki yenilikleriyle, politikalarıyla da bunları büyüttüğümüzü görüyoruz” dedi. Fatih Özer: “Türkiye hizmet ihracat fazlası veren Amerika, İngiltere, Hollanda ve Hindistan'dan sonra 5. sıraya yükseldi” Hizmet ihracatında Türkiye'nin dünyadaki önemli ülkeler arasında yer aldığına dikkat çeken Hizmet İhracatları Birliği Genel Sekreteri Fatih Özer, “Hizmet ihracatı, hizmetler ticareti ülkemiz için çok önemli. 2023 yılında ülkemiz yaklaşık 101,7 milyar dolarlık hizmet ihracatı gerçekleştirdi ve ülkemize yaklaşık 53 milyar dolarlık net bir katkı sağladı. Hakikaten çok güzel gelişmeler yaşandı bu hizmet ihracatı rakamıyla da. Bu söylediğim istatistik bizim TÜİK ya da Ticaret Bakanlığı ya da diğer resmi kurumlarımızın istatistik değil, uluslararası ticareti takip eden bir kuruluştan alındı. Bu verilere göre 2023 yılında Türkiye hizmet ihracat fazlası veren Amerika, İngiltere, Hollanda ve Hindistan'dan sonra 5. sıraya yükseldi. Hizmet ihracatında 23. sıradan 21. sıraya yükseldik dünya hizmetler ticaretinde. 52,5 milyar dolarlık hizmet ticaret fazlasıyla da yaklaşık 1 trilyon dolarlık hizmet ihracatı gerçekleştiren 1. Amerika'dan sonra 5. sıraya yükseldik. Hakikaten bunlar çok önemli gelişmeler. İstihdam açısından hizmetler sektörü gerçekten çok önemli. Ülkemiz istihdamının yaklaşık yüzde 57,7'si hizmetler sektöründen gerçekleşiyor. Hizmetler sektörü 18,2 milyon kişiye istihdam sağlıyor. Hem ülkemizin dış ticaret açısından hem istihdam açısından hakikaten çok kıymetli hizmet ihracatı, hizmetler ticareti. Sağlık turizmi, hizmet ihracatının amiral gemisi turizm sektörümüz yaklaşık hizmet ihracatının yarısı 50 milyar dolara yakın kısmı 49 buçuk milyar dolarlık kısma turizm ve seyahat gelirlerinden oluşuyor. Bu turizm ve seyahat gelirlerinin içerisinde de katma değeri en yüksek kısım sağlık turizmi ve sağlık turizminden elde ettiğimiz gelirler. O yüzden sağlık turizmini hem birlik olarak hem de bünyemizdeki komiteler olarak çok önemsiyoruz ve bütün faaliyetlerimizi ona göre organize ediyoruz” diye konuştu. Cemal Almaz: “Samsun turizm algısı olarak Türkiye'de çok ciddi çıkış yakalayan illerden birisi” Samsun'un turizm algısı olarak çıkış yakalayan illerin başında geldiğini ifade eden Samsun İl Kültür ve Turizm Müdürü Cemal Almaz, “Samsun turizm algısı olarak Türkiye'de çok ciddi çıkış yakalayan illerden birisi. Her yönüyle tarihi, coğrafyası, doğal güzelliği, gastro özellikleri, kültürel çeşitliliği ve tabi ki turizm çeşitliliği ile haklı bir şöhrete sahip. Bu şöhret içerisinde tarihi derinliği, çeşitliliği, nostaljik duruşu ile ülkemizin ‘tek cerrahi aletler müzesine de sahip bir kent'. Sağlık altyapısı çok güçlü. Sadece eylemsel olarak değil, akademik olarak da öyle, işlevsel olarak da öyle. Kültür ve Turizm Bakanlığımız şehrimizi bu şekilde önemsiyor. Son aylarda ve yıllarda Samsun'a yapılan özel çalışmalarının da elbette ki bu doğrultuda kesiştiğini görüyoruz. Kültür Yolu Projesi başta olmak üzere çeşitli sportif etkinlikler, turizm toplantıları, şu an içinde bulunduğumuz sağlık alanındaki toplantılar, etkinlikler ve bir takım aksiyonlar bu alanda Samsun'un haklı şöhretine bir kat daha ilavede bulunuyor. Bizim bütün çabamız Samsun üst kimliğini ülkede, ulusal alanda ve uluslararası alanda tanıtmak, göstermek ve geliştirmek. Çok hızlı bir şekilde şehirlerin master planları yapılıyor. Samsun üçüncü sırada master planı tamamlanan illerden ve şu anda 4 ilin master planı tamamlandı. Onlardan birisi de Samsun. Burada inceleyenler, işin uzmanları sağlığa özel bir başlık ayırdığımızın farkına varmışlardır. Sağlık sektöründe çok özel master planların Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından öngörüldüğünün farkına varmışlardır. Sağlıkta çok çeşitli alanlar var elbette. Samsun bu konuda çok önemli altyapıya sahip. Bu toplantılar da bunu çok rahat gösteriyor. Birçok ilde çalıştım ben ama bu kadar akademik toplantılar pek görmedim. Sağlık alanında söylüyorum. Demek ki Samsun'un da bu konuda az önce söylediğimiz gibi haklı bir şöhreti var” şeklinde konuştu. Elif Ural: “Türkiye'deki sağlık hizmetlerini dünyadaki başka ülkelerde çok nadir görüyorum” Sağlık hizmetleri bakımından Türkiye'nin dünyadaki en önde gelen ülkelerden biri olduğunu vurgulayan TÜRSAB Yönetim Kurulu üyesi Elif Ural, “Uçağın ve ulaşımın olduğu her yerde sağlık turizmi yapabilirsiniz. Çünkü biz artık sağlık sistemimizi, hastanemizi tartışmıyoruz bile. Ben özellikle çok fazla yurt dışına seyahat eden biri olarak bu ülkedeki aldığım sağlık hizmetini ben başka bir ülkede çok çok özellikli tedaviler hariç başka ülkede çok nadir görebiliyorum. Biz o işin o konumunu geçtik. Biz sadece biz bu kadar güçlü sağlık sistemimizi daha nasıl parlatabiliriz? Daha nasıl pazarlayabiliriz? Daha nasıl alternatif şekilde pazarlayabiliriz? Üyelerimize bunları öğretiyoruz. Samsun'la ilgili konuları istişare ediyoruz. Özellikle Gürcistan'dan karayoluyla gelinmesi gibi çok büyük bir sorunumuz var. Çok yakın bir zamanda biz bunu gündemimize alıp gerekli mevkilerle görüşmeye başlayacağız. Ama bir o taraftan bir bakımdan da çok şanslısınız. Hem uçuş hem de karayoluyla bağlantılı ülkeleriniz var. O yüzden de farklı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu konuda bu işe girmek isteyen ya da bu konuda destek isteyen seyahat acentelerimize bir telefon kadar uzaklıktayız” ifadelerini kullandı. Toplantıda ayrıca TÜRSAB Orta Karadeniz BTK Başkanı Yılmaz Uzunlar, Genel Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Muzaffer Al, Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Turizm Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Yetkin Bulut ile Hizmet İhracatları Birliği Denetim Kurulu Üyesi İdris Sarıaydın da kendi alanları hakkında sunumlar gerçekleştirdiler. Bilgilendirme toplantısı, konuşmalar ve sunumların akabinde soru-cevap kısmının ardından sona erdi.

TÜRSAB Sağlık Turizmi Toplantısı Antalya'da gerçekleşti Haber

TÜRSAB Sağlık Turizmi Toplantısı Antalya'da gerçekleşti

Antalya, 04/08/2023 Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından düzenlenen Sağlık Turizmi Bilgilendirme Toplantısı'nın ilk etabı, güzel Antalya'da büyük bir katılımla gerçekleştirildi. Toplantıda, sağlık turizmi alanındaki gelişmeler, devlet teşvikleri, süreçler, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı. TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Elif Ural ve Erol Türk, Antalya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, Orta Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Yılmaz Uzunlar, Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Hatice Öz ve İhtisas Başkan Yardımcıları Barış Yiğit ve Serhat Kaygısız'ın yanı sıra Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdür Yardımcısı Alperen Kaçar, Antalya İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Turizmi Daire Başkanı Reha Sermed Aygören, Hizmet İhracatçılar Birliği Genel Sekreteri Fatih Özer ve Muratpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Hüseyin Sarı da toplantıya katılan önemli isimler arasında yer aldı. Yoğun katılımın gerçekleştiği toplantının devamında, katlımcılar sağlık turizmi süreçlerinin geliştirilmesi ve kolaylaştırılması için yapılabilecek çalışmaları masaya yatırdı. Devlet teşviklerinin etkin kullanımı, sağlık turizmi seyahat acentalarının desteklenmesi ve yaşanan sorunlara çözüm önerileri üzerine yoğun bir tartışma gerçekleştirildi. Sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren seyahat acentaları ve diğer katılımcılar da toplantının verimli geçtiğini ve sektörün gelişimi için önemli adımlar atıldığını ifade ebler. Sağlık turizmi, Türkiye'nin sunduğu kaliteli sağlık hizmetleri, turistik güzellikleri ve tarihi zenginlikleri ile uluslararası arenada önemli bir tercih haline gelmeye devam ediyor. TÜRSAB'ın düzenlediği bu tür etkinlikler sayesinde sektörün daha da gelişmesi ve Türkiye'nin sağlık turizmindeki lider konumunun pekiştirilmesi hedefleniyor.

'Health Tourism is not managed from a single hand in our country' Haber

'Health Tourism is not managed from a single hand in our country'

Many hotels and tourism companies from Turkey participated in ITB Berlin, one of the world's largest tourism fairs. Many representatives of the Health Tourism industry, which has made a name for itself in recent years in our country, participated in the fair. Participating in the Berlin ITB fair, TURSAB Board Member and MedWorld A.Ş. Elif Ural, Chairman of the Board of Directors, answered our questions about "Health Tourism" to Aşkın Koç. Aşkın Koç: We came to Berlin ITB after a long break. How did you find the fair? Elif Ural: The fair took a long break during the pandemic period. It hasn't been a short break like Madrid, so people have to get used to it. The locations of the stands and countries have changed this year. We are only on the first day of the fair, I hope the next days will be better. Aşkın Koç: Is there a special section on Health Tourism at the ITB Berlin Fair? Elif Ural: Yes, for the first time, there is a special section on Health Tourism at the fair. It made us very happy when we first heard about it. But when we got here it was a bit of a disappointment. What we were told was that the health tourism centers and health tourism agencies all over the world would all be in a separate section. But when I came here, I saw that there is only a health tourism operator from Germany and clinics and agencies from Turkey. Wrong section. Especially in an unvisited part of the fair. It didn't go well this way. In my opinion, it would be better to include health tourism within the countries instead of a separate section. Aşkın Koç: Are you going to start a study for this next year? Elif Ural: Especially as TURSAB and the Ministry of Trade, I think a study should be started on this. Because Germany is an important destination for us. We cannot promote Health Tourism very well in Germany. Germany is on the list of target countries in the Ministry of Commerce. We need to talk more about German insurance. In real terms, we need to present ourselves very strongly in Health Tourism at ITB Berlin at this fair. Aşkın Koç: In all my news and interviews for ten years, we have been saying that Health Tourism is the sector of the future. But we still see that the sector has not fully settled. There are people and businesses like you who are devoted to this business. But everyone works individually. It seems that it has not been institutionalized like other sub-branches of tourism. What do you think is the reason for this? Elif Ural: I was at the Italy booth a while ago. Health Tourism in Italy was within the Italian Ministry of Health. Private clinics and private health hotels were promoted together with Italian Municipalities and within the Ministry of Health. We also have many institutions and structures related to the sector. But we cannot manage health tourism on behalf of the country in full unity and solidarity. There are separate administrations for ministries, separate unions, and separate institutions. We, as TURSAB, are responsible for all health tourism agencies in Turkey, and we are also trying to do something. Actually, we're going back and forth. The market has huge potential, but we still have a long way to go. But I hope we will work harder. Aşkın Koç: What services do you provide in the field of Health Tourism in Antalya? Elif Ural: We established MedWorld Tourism travel agency in 2018 and we provide services with 10 offices in various countries. In 2019, we established Medworld Health Service A.Ş. Rixos Downtown, which is Turkey's first Physiotherapy and Rehabilitation Center with accommodation within the Resort hotel. We established Medworld Global Health Services Inc. Pine Beach Belek in 2021 and Lara Smile A.Ş Oral and Dental Health Polyclinic in 2022. At first, we said that everyone comes to Antalya for a holiday, would they come for health? But we built it believing that people would. We said, what do we lack from Czechia or Hungary, we can compete with them. Our health capacity and price policy are much better than theirs. Only our promotion in the sector was missing, there was none. We started promotions individually first, then we received the support of ministries. We are getting positive results. 95 percent of the audience sees the sector, but 5 percent of the audience does health tourism in real terms. But in our country, we can increase it to 50%. We are increasing our physical therapy center with accommodation to 3. We are increasing our physical therapy center with accommodation to 3. Again, we opened a dental hospital in Kundu that will fully serve Health Tourism. We serve football players in England. We have agreements with many football teams. Germany is a very important market for us. The proliferation of such centers will take the industry further. However, it is necessary to develop more institutional structures with offices in countries. Aşkın Koç: There are more than a thousand dental clinics in Antalya, what do you think about this? Elif Ural: Having a lot of something in one place is actually good. But this number is quite high. Excessive numbers lead to price reductions and unfair competition. The limit shown in other branches of health should also be applied in dental clinics. The Ministry of Health needs to stop this immediately and the ministry needs to develop a price policy in this regard. Aşkın Koç: Thank you for the information you provided. We wish you success in your work.

Elif Ural: 'Ülkemizde Sağlık Turizmi tek elden yönetilmiyor Haber

Elif Ural: 'Ülkemizde Sağlık Turizmi tek elden yönetilmiyor"

Dünyanın en büyük turizm fuarlarından ITB Berlin'e Türkiye'den çok sayıda otel ve turizm firması katıldı. Ülkemizde son yıllarda adından sıkça söz ettiren Sağlık Turizm sektörünün de birçok temsilcisi fuara katılım gösterdi. Berlin ITB fuarına katılan TURSAB Yönetim Kurulu Üyesi ve MedWorld A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Elif Ural, "Sağlık Turizmi' ile ilgili sorularımızı Aşkın Koç’a cevapladı. Aşkın Koç: Berlin ITB’ye uzun bir aranın ardından geldik. Fuarı nasıl buldunuz? Elif Ural: Fuar, pandemi döneminde uzun bir ara verdi. Madrid gibi kısa bir ara olmadı burada, o nedenle biraz insanların alışması gerekiyor. Stantların ve ülkelerin yerleri bu yıl değişmiş. Fuarın daha ilk günündeyiz, umarım önümüzdeki günler daha iyi olacaktır. Aşkın Koç: ITB Berlin Fuarı’nda Sağlık Turizmi ile ilgili özel bir bölüm var mı? Elif Ural: Evet ilk kez fuarda Sağlık Turizmi ile ilgili özel bir bölüm var. Bunu ilk duyduğumuzda bizi çok sevindirmişti. Ama buraya geldiğimizde biraz hayal kırıklığı oldu. Bize anlatılan tüm dünyadaki sağlık turizmi merkezlerinin, sağlık turizmi acentelerinin hep beraber ayrı bir bölümde olacağıydı. Ama buraya geldiğimde gördüm ki sadece Almanya’dan bir sağlık turizmi operatörü ve Türkiye’den klinikler ve acenteler var. Yanlış bir bölüm. Özellikle fuarın ziyaret edilmeyen bir kısmında. Bu şekilde iyi olmamış. Bence sağlık turizmini ayrı bir bölüm yerine yine ülkelerin içine dahil edilmesi daha iyi olacaktır. Aşkın Koç: Bunun için seneye bir çalışma başlatacak mısınız? Elif Ural: Özellikle TURSAB ve Ticaret Bakanlığı olarak bence bununla ilgili bir çalışma başlatılmalı. Çünkü Almanya bizim için önemli bir destinasyon. Biz Sağlık Turizmini Almanya’da çok iyi tanıtamıyoruz. Ticaret Bakanlığı’nda Almanya hedef ülkeler listesinde. Alman sigortalarıyla ilgili daha çok görüşme yapmamız gerekiyor. Gerçek anlamda da ITB Berlin’de Sağlık Turizminde kendimizi çok güçlü olarak bu fuarda tanıtmamız gerekiyor. Aşkın Koç: On yıldır yaptığım bütün haber ve röportajlarda Sağlık Turizmi geleceğin sektörü diyorduk. Ama hala bakıyoruz ki sektör tam anlamıyla oturmadı. Sizin gibi bu işe gönül vermiş kişi ve işletmeler var. Ama herkes bireysel çalışıyor. Turizmin diğer alt kolları gibi kurumsallaşamamış görünüyor. Sizce bunun sebebi nedir? Elif Ural: Biraz önce İtalya standındaydım. İtalya’da Sağlık Turizmi, İtalya Sağlık Bakanlığı içerisindeydi. Özel klinikler ve özel sağlık otelleri, İtalya Belediyeleri ile ve Sağlık Bakanlığı içerisinde birlikte tanıtılıyorlardı. Bizim de sektörle ilgili birçok kurumumuz ve yapımız var. Ama biz tam anlamıyla birlik ve beraberlik içerisinde ülke adına sağlık turizmini bir yerden yönetemiyoruz. Bakanlıklar ayrı yönetim, ayrı ayrı birlikler, ayrı ayrı kurumlar var. Biz TURSAB olarak Türkiye’deki tüm sağlık turizmi acentelerinden sorumluyuz, biz de ayrıca birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Aslında iki ileri bir geri gidiyoruz. Pazar çok büyük potansiyel ama daha katetmemiz gereken çok yol var. Ama inşallah daha çok çalışarak üstesinden geleceğiz.  Aşkın Koç: Antalya'da siz Sağlık Turizmi alanında hangi hizmetleri veriyorsunuz? Elif Ural: 2018 yılında MedWorld Turizm seyahat acentasını kurduk ve çeşitli ülkelerde 10 ofisle hizmet veriyoruz. 2019 yılında Türkiye’nin ilk Resort hotel bünyesinde bulunan Konaklamalı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon merkezi olan Medworld Sağlık Hizmetleri A.Ş Rixos Downtown’ı kurduk. 2021 yılında Medworld Global Sağlık Hizmetleri A.Ş Pine Beach Belek’i ve 2022 yılında Lara Smile A.Ş. Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği’ni kurduk. İlk başta herkes Antalya'ya tatile geliyor, sağlık için gelir mi dedi. Ama biz geleceğine inanarak kurduk. Bizim Çekya'dan ya da Macaristan'dan ne eksiğimiz var, biz onlarla yarışabiliriz dedik. Bizim sağlık kapasitemiz ve fiyat politikamız onlardan çok daha iyi. Sadece sektörde tanıtımımız eksikti, hiç yoktu. Biz önceleri bireysel olarak sonra da bakanlıklardan aldığımız desteklerle tanıtımlara başladık. Olumlu sonuçlarını da alıyoruz. Yüzde 95 oranında kitle, sektörü görüyor ama yüzde 5 kitle gerçek anlamda sağlık turizmi yapıyor. Ama ülkemizde bunu %50'ye çıkarabiliriz. Biz konaklamalı fizik tedavi merkezimizi 3'e çıkarıyoruz. Yine Kundu'da tamamen Sağlık Turizmine hizmet verecek bir diş hastanesi açtık.İngiltere'de futbolculara hizmet veriyoruz. Birçok futbol takımıyla anlaşmamız var. Almanya bizim için çok önemli bir pazar. Bu tip merkezlerin çoğalması sektörü daha ileri götürecektir. Ancak ülkelerde ofisleri olan daha kurumsal yapıları geliştirmek gerekiyor. Aşkın Koç: Antalya'da özellikle bini aşkın diş kliniği var, bu konuda ne düşünüyorsunuz? Elif Ural: Bir yerde birşeyin çok olması aslında iyidir. Ama bu sayı oldukça fazla. Sayının gereğinden fazla olması fiyat indirimlerine ve haksız rekabete yol açıyor. Sağlığın diğer branşlarında gösterilen sınır, diş kliniklerinde de uygulanmalı. Buna Sağlık Bakanlığı'nın acilen dur demesi ve bu konuda bakanlığın fiyat politikası geliştirmesi gerekiyor. Aşkın Koç: Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. Çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.