Hava Durumu

#Zengezur Koridoru

TOURISMJOURNAL - Zengezur Koridoru haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Zengezur Koridoru haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kars-Iğdır-Dilucu Demiryolu 22 Ağustos’ta Başlıyor Haber

Kars-Iğdır-Dilucu Demiryolu 22 Ağustos’ta Başlıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın temelinin 22 Ağustos Cuma günü atılacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, 224 kilometrelik hattın Zengezur Koridoru'nun önemli bir parçası olduğunu belirterek "Zengezur Koridoru'nun işlerlik kazanmasıyla birlikte Pekin'den Londra'ya kadar uzanan doğu-batı hattı daha verimli işleyecek" dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin doğusunda yük ve yolcu taşımacılığını güçlendirecek Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın temelinin 22 Ağustos Cuma günü atılacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, hattın hem Türkiye'nin lojistik kapasitesini artıracağını hem de Asya'ya uzanan ticaret yollarında ülkenin jeostratejik güven adası olma özelliğini perçinleyeceğini söyledi. Yıllık 5,5 milyon yolcu, 15 milyon ton yük taşıma kapasitesi Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yürütülen çalışmalar neticesinde proje için 2,4 milyar avroluk dış finansman sağlandığını hatırlatan Uraloğlu "Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolunu, 224 kilometre uzunluğunda, çift hatlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu inşa edeceğiz. Hattımız yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Projede 5 tünel, 19 aç-kapa tüneli, 3 viyadük, 10 köprü, 144 altgeçit, 27 üstgeçit ve 480 menfez yer alacak" açıklamasında bulundu. Zengezur Koridoru'nun önemli parçası olacak Temel atılacak hattın Azerbaycan ile Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti arasındaki bağlantıyı sağlayacak Zengezur Koridoru'nun önemli bir parçası olduğunu belirten Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Bu hat sayesinde Türkiye ile Azerbaycan arasında kesintisiz yeni bir demiryolu bağlantısı daha sağlanacak. Aynı zamanda Doğu ve Güneydoğu Anadolu'nun üretim potansiyeli dış pazarlara daha hızlı ulaşacak, Akdeniz'in turizm potansiyeli artacak. Ayrıca bu hat; Trans-Hazar ve Kuzey-Güney koridorlarını güçlendirerek Avrasya'nın tedarik ve lojistik ağlarını kuvvetlendirecek, Türkiye'yi bölgesel işbirliğinin merkezine yerleştirecek. Güney Kafkasya'daki ekonomik işbirliğini artıracak Zengezur Koridoru'nun işlerlik kazanmasıyla birlikte Pekin'den Londra'ya kadar uzanan Doğu-Batı hattı daha verimli işleyecek. Orta Koridor'un demiryolu ve karayolu yük taşıma kapasitesi artacak."

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor Haber

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Civil Ankara 2025 etkinliğinde gençlerle bir araya gelerek Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme yatırımları hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. Etkinlikte, mega projelerden uluslararası ulaştırma koridorlarına kadar birçok konuda açıklamalarda bulunan Uraloğlu, özellikle Ankara-İstanbul arasına yapılacak süper hızlı tren projesinin detaylarını paylaştı. SÜPER HIZLI TRENLE 80 DAKİKADA İSTANBUL Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasında planlanan yeni tren hattının 344 kilometre uzunluğunda ve saatte 350 kilometre hıza sahip olacağını belirtti. Proje tamamlandığında, iki şehir arasındaki seyahat süresinin 80 dakikaya ineceğini belirten Uraloğlu, "Milli maç 90 dakika, bizim Ankara-İstanbul seyahatimiz 80 dakika olacak" ifadelerini kullandı. ORTA KORİDOR VE KÜRESEL ULAŞIM AĞLARI Türkiye’nin uluslararası ulaştırma koridorlarının merkezinde bulunduğunu vurgulayan Uraloğlu, Orta Koridor’un önemine dikkat çekti. Çin’den çıkan yüklerin Orta Koridor üzerinden 18 günde Londra’ya ulaşabildiğini, buna karşın Süveyş Kanalı üzerinden giden yüklerin 35 günde, Ümit Burnu’ndan dolaşanların ise 45 günde gittiğini belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin Avrupa ile Asya arasında kritik bir bağlantı noktası olduğunu vurgulayan Uraloğlu, Zengezur Koridoru’nun devreye alınarak Türk dünyasına daha hızlı bir ulaşım imkanı sunulacağını söyledi. KALKINMA YOLU PROJESİ Ulaştırma yatırımlarının sadece ulaşımı değil, aynı zamanda sanayi ve ticareti de geliştirdiğini belirten Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi’nin Basra Körfezi’nden Türkiye’ye ve Avrupa’ya yük taşımada kritik bir rol üstleneceğini ifade etti. Proje kapsamında 2 bin 100 kilometrelik bir güzergahın Türkiye’den geçeceğini belirten Bakan, bu yolun Avrupa ve Uzak Doğu arasındaki lojistik süreçleri hızlandıracağını söyledi. DEMİRYOLLARINDA BÜYÜK ATILIM Türkiye’nin demiryolu ağını 13 bin 919 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Uraloğlu, 2 bin 251 kilometrelik yüksek hızlı tren hattı ile Türkiye’nin Avrupa’da altıncı, dünyada sekizinci büyük hızlı tren işletmecisi olduğunu belirtti. Devam eden demiryolu projeleri tamamlandığında, 48 saat içinde Türkiye’nin her noktasına trenle ulaşılabileceğini vurguladı. KARBON AYAK İZİNİ AZALTAN ULAŞIM HAMLELERİ Karayolu taşımacılığının karbon emisyonunu artırdığını belirten Uraloğlu, bu nedenle demiryolu yatırımlarına ağırlık verdiklerini ifade etti. "Karayolu taşımacılığında karbon emisyonu azaltmamız çok daha uzun zamana ihtiyaç duyuyor. Ama demiryollarında böyle değil. Elektrikli hatlarla beraber bunu daha pratik yapabiliyoruz. Türkiye'de karbon ayak izini hesaplayan ilk Bakanlık biziz" diye ekledi. 23 YILDA 290 MİLYAR DOLARLIK ULAŞTIRMA YATIRIMI Son 23 yılda ulaştırma alanına 290 milyar dolarlık yatırım yapıldığını belirten Bakan Uraloğlu, bölünmüş yol ağının 6 bin 101 kilometreden 29 bin 730 kilometreye çıktığını, otoyol uzunluğunun 3 bin 796 kilometreye ulaştığını ve köprü ile tünel projelerinin büyük oranda arttığını ifade etti. Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Zigana Tüneli gibi projelerin Türkiye’ye önemli kazanımlar sağladığını vurguladı. İSTANBUL HAVALİMANI DÜNYANIN ZİRVESİNDE Türkiye’nin havalimanı sayısını 26’dan 58’e çıkardıklarını belirten Uraloğlu, Türkiye’nin 175 ülke ile havacılık anlaşması olduğunu ve dünya genelinde en fazla noktaya uçan ülke konumunda bulunduğunu ifade etti. İstanbul Havalimanı’nın Avrupa’da ikinci, dünyada yedinci sırada yer aldığını, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ise Avrupa’da 11. sırada olduğunu söyledi. DENİZCİLİKTE BÜYÜME VE YENİ LİMAN PROJELERİ Türkiye’de aktif olarak 217 liman bulunduğunu belirten Uraloğlu, elleçlenen yük miktarının 531 milyon tona ulaştığını söyledi. Filyos Limanı’nın önemli bir lojistik merkez haline geldiğini, İzmir'de Yeni Foça Yat Limanı ve İstanbul'da Haliç Kompleksi gibi projelerin de hayata geçirildiğini ifade etti. İNTERNETTE BÜYÜK GELİŞİM Haberleşme alanında da büyük yatırımlar yapıldığını belirten Uraloğlu, geniş bant internetin 2002’de hiç yokken bugün 96 milyon aboneye ulaştığını kaydetti. Türksat 6A ile ilgili konuşan Uraloğlu, "Sivil ve askeri haberleşmede kendimizi daha güvende hissedeceğiz. Dünyadaki 11 uydu üreticisinden birisi olduk. Türksat 6A ilk test yayınını TRT World ile gerçekleştirdi. Herhangi bir problem yok" dedi. 5G internet için Galatasaray-AZ Alkmaar maçı sırasında ilk denemesinin yapılacağını söyleyen Uraloğlu, 2026 yılında ihalesinin yapılacağını aktardı. Ayrıca, 16 yaş altı çocukların sosyal medya erişimi düzenlemesinin yolda olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, ulaştırma ve haberleşme alanındaki yatırımlarla Türkiye’yi 2035, 2053 ve 2071 hedeflerine hazırladıklarını vurgulayarak, ülkenin kalkınma hamlesine katkı sunmaya devam edeceklerini belirtti.

Ulaştırmada 290 Milyar Dolarlık Dev Yatırım Haber

Ulaştırmada 290 Milyar Dolarlık Dev Yatırım

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gazi Üniversitesi'nde düzenlenen U-Fest Civil Ankara 2025 etkinliğinde gençlerle buluşarak, ulaştırma ve altyapı yatırımları hakkında bilgi verdi. Türkiye'nin 23 yılda ulaştırma alanına yaklaşık 290 milyar dolar yatırım yaptığını belirtti. TÜRK DÜNYASIYLA BAĞLANTIYI GÜÇLENDİRİLİYOR Türkiye’nin jeopolitik önemine vurgu yapan Bakan Uraloğlu, ülkenin 4 saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini söyledi. Orta Koridor’un kritik bir konumda olduğunu belirterek, "Çin'den çıkan bir yük Londra'ya kadar orta koridordan 18 günde gidebilirken, güney koridor dediğimiz, şu anda Süveyş Kanalı'nda 25 günde giden kalkınma koridoru var. Zengezur Koridoru'nu hayata geçirmeye çalışıyoruz, doğrudan bir yaklaşım noktasında bir alternatif elimizde olsun. Türk dünyasına kestirme bağlanalım istiyoruz. Orta koridorun çok önemli bir noktasındayız" dedi. KARBON AYAK İZİNİ AZALTACAK PROJELER Ulaşımın çevresel etkilerine de değinen Uraloğlu, kara yolu taşımacılığının karbon salımını artırdığını, bu yüzden demir yolu yatırımlarına önem verdiklerini ifade etti. Türkiye’de karbon emisyonunu hesaplayan ilk bakanlık olduklarını belirten Uraloğlu, "23 yılda biz ulaştırma alanında yaklaşık ülkemizde 290 milyar dolarlık yatırım yaptık. Türkiye gibi bir ülke için gerçekten çok büyük bir rakam. Yabancı muhataplarımıza bunu söylediğimde şaşırıyorlar. Bugün geldiğimiz seviye, ulaştırma yatırımlarının ciddi katkısının olduğu bir seviyedir" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.