Hava Durumu

#Yük Gemisi

TOURISMJOURNAL - Yük Gemisi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yük Gemisi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Karadeniz Konteyner Ticaretinde Yüzde 14 Büyüme Haber

Karadeniz Konteyner Ticaretinde Yüzde 14 Büyüme

2024'ün ilk dokuz ayında Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna’daki Karadeniz konteyner terminalleri toplam 979.000 TEU yük elleçledi. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14'lük bir artışa işaret ediyor. Bu büyüme, özellikle Ukrayna limanlarında yeniden canlanan konteyner ticaretinden kaynaklanıyor. EN BÜYÜK ARTIŞ UKRAYNA’DA Dolu konteyner hacimleri tüm ülkelerde artarken, Ukrayna yüzde 79 ile en yüksek büyüme oranını yakaladı. İthalatta yüzde 19’luk genel bir artış kaydedilirken, Ukrayna’daki ithalat hacmi yüzde 116 artarak rekor seviyeye ulaştı. İhracat da yüzde 10 artış gösterdi; özellikle Ukrayna ve Bulgaristan’dan yapılan ihracat sırasıyla yüzde 64 ve yüzde 14 oranında büyüdü. ROMANYA, LİDER KONUMDA 2024’te dolu konteyner hacminin yüzde 70’i Romanya, yüzde 22’si Bulgaristan, yüzde 8’i ise Ukrayna’da gerçekleşti. Romanya, bölgedeki ticaretin merkez üssü olurken, Ukrayna doğrudan konteyner bağlantılarının yeniden sağlanmasıyla dikkat çekiyor. GELECEK TAHMİNLERİ Bölgede MSC, Maersk ve CMA CGM gibi taşıyıcıların pazar payı yüzde 60’ın üzerinde. 2025 yılı itibarıyla Karadeniz bölgesindeki konteyner ticaretinin yüzde 5-7 büyüme göstererek 3 milyon TEU’yu aşması bekleniyor. Bu artışta, Ukrayna limanlarına yönelik konteyner bağlantılarının genişlemesi büyük rol oynayacak. Karadeniz’in konteyner ticaretindeki bu büyüme, bölgesel ekonomiye ve lojistik sektörüne büyük katkılar sağlıyor.

Liman Çıkış Belgelerine Yeni Düzenleme Geliyor Haber

Liman Çıkış Belgelerine Yeni Düzenleme Geliyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hazırlanan "Limanlar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemelerle liman çıkış belgelerine ilişkin kurallar yeniden düzenlendi. Buna göre, yolcu gemileri ve kruvaziyer gemiler hariç, gezi, spor ve eğlence amaçlı turizm faaliyetinde bulunan özel ve ticari yatlar ile diğer deniz turizmi araçlarına, liman çıkış izni "seyir izin belgesi" ile verilecek. Bu belgeler, liman çıkış belgesi yerine sayılacak. Liman çıkış belgesine ilişkin denetimlerde gemilerin asgari gemi adamı donatımı ve yeterlik belgelerinin geçerliliği kontrol edilecek. Türk bayraklı yolcu gemilerinde denize elverişlilik belgeleri, yabancı bayraklı gemilerde ise yolcu gemisi emniyet belgelerinin uygunluğu denetlenecek. Kapasitesinden fazla yolcu taşıyan gemilerin seferine izin verilmeyecek. Yük gemileri için denetimler ise geminin taşıma kapasitesine ve yüklerin uygunluğuna göre yapılacak. Denetimlerde yük miktarının, geminin taşıyabileceği maksimum yük sınırını aşmaması sağlanacak. Ayrıca gemilerde bulunması gereken tüm belgelerin geçerliliği, liman çıkış izni denetimlerinin bir parçası olacak. Liman başkanlığı, gerekli gördüğü durumlarda gemi sefere çıkmadan önce donanımlarını, yakıtını, yolcu kapasitesini ve yük düzenini kontrol edecek. Uygunsuzluk tespit edilen ticari gemilerin sefere çıkmasına izin verilmeyecek. Ticari faaliyette bulunmayan gemiler için ise liman çıkış belgesi düzenlenmeyecek. GEÇERLİLİK SÜRESİ Bazı gemiler için liman çıkış belgesi 60 gün süreyle geçerli olacak. Bu gemiler arasında Türk boğazlarında sefer yapanlar, tarama yetki belgesine sahip olanlar, ikmal gemileri ve balıkçı gemileri yer alıyor. Yeni inşa edilen gemiler ise yazılı izinle sefere çıkabilecek ve bu gemilerden liman çıkış belgesi talep edilmeyecek. ÖZEL FAALİYETLER İÇİN DÜZENLEMELER Hidrokarbon arama ve üretim faaliyetlerinde kullanılan gemiler ile destek gemilerinin bazı seferleri, "bitişik liman seferi" olarak değerlendirilecek. Bu gemilerin operasyonları belirlenen liman sahaları ile sınırlandırılacak. SU ÜRÜNLERİ AVCILIĞINA YENİ İZİNLER Liman tesislerine veya yüzer LNG depolama ve yeniden gazlaştırma ünitesine (FSRU) yanaşan LNG gemileri için güvenlik önlemi olarak, gemi operasyonları boyunca en az 60 ton çekme gücüne sahip bir römorkör temin edilmesi ve gemide kılavuz kaptan bulunması zorunlu hale getirildi. İdare veya liman başkanlığı, hava ve deniz koşulları ile seyir emniyetini dikkate alarak, güvenlik tedbiri olarak mevcut römorkör sayısını ve çekiş gücünü artırma yetkisine sahip olacak. Liman tesislerinin yaklaşım kanallarında dönemsel olarak su ürünleri avcılığına izin verilebilecek. Bu izinler, çevre ve seyir emniyetini göz önünde bulundurarak meteorolojik koşullara göre düzenlenecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.