Hava Durumu

#Yol Inşaatı

TOURISMJOURNAL - Yol Inşaatı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yol Inşaatı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ordu-Giresun Arası 15 Dakikaya Düşüyor Haber

Ordu-Giresun Arası 15 Dakikaya Düşüyor

Karadeniz Sahil Yolu Projesi çerçevesinde inşa edilen Ordu Çevre Yolu’nun ikinci etabında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. İlk etabı 2019’da tamamlanarak hizmete giren çevre yolu, Ordu trafiğini önemli ölçüde rahatlattı. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, Ordu-Giresun arası 15 dakikaya kadar düşerken, yakıt ve zaman tasarrufu sağlanacak. 2007 yılında projelendirilip 2012’de temeli atılan Ordu Çevre Yolu, toplamda 21,4 kilometre uzunluğa sahip olacak. İkinci etap kapsamında, 6 tünel, 11 çift köprü, 5 tek köprü ve 7 farklı seviyeli kavşak bulunuyor. Çift tüplü ve 440 metre uzunluğundaki Akçetepe-1 Tüneli’nde son çalışmalar 2022’de tamamlanırken, Akçetepe-2 Tüneli'nde inşaat devam ediyor. TRAFİĞİ RAHATLATACAK, ZAMAN KAZANDIRACAK Ordu şehir merkezindeki araç yoğunluğunu azaltan çevre yolu, transit geçişleri hızlandırarak ulaşımı kolaylaştırıyor. İkinci etabın tamamlanmasıyla birlikte, mevcut 40-45 dakikalık Ordu-Giresun ulaşımı 15 dakikaya inecek. Ayrıca, yolun Ordu Üniversitesi ve inşaatı devam eden Ordu Şehir Hastanesi’ne bağlantıları bulunuyor. Bu sayede sağlık hizmetlerine ulaşım da kolaylaşacak. "KARADENİZ BÖLGESİ İÇİN BÜYÜK BİR HİZMET" Altınordu Eskipazar Mahallesi Muhtarı İlhan Karaağaç, projenin önemine vurgu yaparak, "Şu anda bir tane açılacak tünel ile 3-4 tane de köprü kaldı. Devletimiz ödenek gönderdiği sürece burası bitecek. Çalışmalar devam ediyor. Ordu'nun tarihi değişecek çünkü bu yol açıldığında Giresun 15 dakikaya inecek, Trabzon 3 saatten 2 saate kadar düşecek. Bu, uzun yol şoförleri ve vatandaşlar için çok ekonomik olacak. Karadeniz Bölgesi için büyük bir hizmet. Havalimanı da yakın olduğu için aktif bir şekilde kullanılacak" ifadelerini kullandı. "ESKİDEN BATAKLIKTI, ŞİMDİ PARİS GİBİ" Karaağaç, çevre yolunun geçtiği alanların eskiden atıl durumda olduğunu belirterek, "Eskiden buralar atıl vaziyette ve bataklıktı, çakal bile çıkmazdı. Ama şimdi buralar Paris gibi oldu. Allah bu şekilde hizmet getirenlerden ve devletimizden razı olsun. Hizmet geldikçe her şey güzelleşiyor ve değer kazanıyor" dedi. Akçatepe bölgesinde yaşayan Cengiz Atmaca ise, "Ulaşım açısından süre çok kısalacak ve şehir trafiği bir hayli rahatlayacak. Ordu içinde işi olmayan araçlar bu yolu kullanacak. Tüneller yapılıyor ancak biraz uzun sürdü. Şu anda çalışmalar var ancak biraz daha tempolu olursa daha iyi olur" yorumunda bulundu. Ordu Çevre Yolu’nun tamamlanmasıyla birlikte Karadeniz sahilinde daha hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım sağlanmış olacak.

Uraloğlu: Haber

Uraloğlu:"Yolculuk süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya düşecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Şantiyesi'nde incelemeleri sonrası açıklama yaptı. Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule- Çerkezköy – Kapıkule Hızlı Tren Hattı projesinin toplam uzunluğunun 229 km olduğunu ifade ederek: "Asya ile Avrupa kıtaları arasında en kısa, en güvenli, en ekonomi ve iklimi en elverişli demiryolu koridoru olarak değerlendirilen İpek Demiryolu projesinin hayata geçirilmesi, bu hatta taşımacılık faaliyetlerinin en etkin şekilde gerçekleştirilmesi de kapsamda büyük bir titizlikle ele adlığımız uluslararası projelerin başında geliyor" dedi. 'YÜKSEK STANDARTLI DEMİRYOLU' Projenin, uluslararası öneme sahip olduğunun altını çizen Uraloğlu, "Halkalı- Kapıkule Demiryolu Hattı ise Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yeni bir güzergahta inşa edilerek hem saatte 200 metre hız kapasitesi sağlayarak hem de hattın yük taşıma kapasitesini arttırarak, ülkemizin yüksek standartlı bir demiryolu hattıyla Avrupa Birliği'ne bağlanmasını sağlayacak bir proje" olacağını belirtti.. 'YOLCU SEYAHAT SÜRESİ 4 SAATTEN 1,30 DAKİKAYA' Uraloğlu, "Tüm etapların tamamlanmasıyla, mevcut hat kapasitesini 4 kat arttırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya düşmesini planlıyoruz" dedi. 'AVRUPA BİRLİĞİ İLE ÜLKEMİZİ BİRBİRİNE BAĞLAYACAK' Projenin, Türkiye'nin geleceği ve ekonomisi için ciddi bir öneme sahip olduğunu ifade eden Uraloğlu, "Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi, Avrupa Birliği iş birliği içerisinde uzun zamandır hayata geçmesi için çaba sarf ettiğimiz yegâne yapım projesidir. Hem Türkiye, hem Avrupa Birliği tarafı olarak her seviyede ciddi oranda zaman, emek ve çaba sarf edilmiştir. Hattın hizmete alınması bir kez daha hem kıtaları hem de Avrupa Birliği ile ülkemizi birbirine bağlayacaktır. Bu hatla birlikte gelişmeye başlayacak ticari haraketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik kalkınmasına büyük faydalar getirecektir" şeklinde açıklamada bulundu.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.