Hava Durumu

#Yiğit Girgin

TOURISMJOURNAL - Yiğit Girgin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yiğit Girgin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Dünyaca Ünlü Akademisyenlerden Bodrum’un Markalaşması İçin İpuçları Haber

Dünyaca Ünlü Akademisyenlerden Bodrum’un Markalaşması İçin İpuçları

Bodrum Tanıtma Vakfı'nın (BOTAV) düzenlediği Marka Buluşmaları Serisi'nin ilkine konuk olan ve turizm alanında dünyada en çok atıf yapılan önemli araştırmalara imza atan Prof. Dr. Musa Pınar ve Prof. Dr. Muzaffer Uysal, Bodrum'un marka kimliğini, güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirdi. Seminerin açılışında konuşan BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, uzun süredir planladıkları pazarlama alanındaki projeleri hayata geçirdiklerini belirterek, değerli akademisyenlerin de katkılarıyla Bodrum’un markalaşması için yapılması gerekenleri masaya yatırdıklarını söyledi. BOTAV'ın önümüzdeki süreçte pazarlama alanında yeni bir projeye daha imza atacağını dile getiren Girgin, “Başkanımız Sn. Tamer Mandalinci önderliğinde, güçlü Yönetim Kurulumuz ile planladığımız seminer serilerimizde bir sonraki projede misafir deneyimlerini paylaşan bir sürece başlayacağız. Bu süreçte, Bodrum’a gelen misafirlerin karşılaştıkları güzellikler, kolaylıklar ve zorluklar noktasında bir araştırma planımız var. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi hocalarımızla hayata geçireceğimiz bir proje olacak. Böylelikle turistler özelinde bir turizm datasına sahip olacağız. Özellikle pazarlama alanında bunu nasıl değerlendirebileceğimizi de tartışacağız. Proje Ağustos itibariyle başlayacak. BOTAV, sadece deniz, kum, güneş özelinde değil, Bodrum’un birçok noktasında tanıtım anlamında fikir öncüsü olmayı hedefliyor” diye konuştu. Bodrum Belediyesi Başkan Yardımcısı Ercan Pehlivan ise yerel dokunun öneminin altını çizerek, “Bodrum'un yerel dokusunu korumak bunu dünyaya tanıtmak hepimizin görevi fakat aynı zamanda Bodrum’un bir de tarımsal alandaki güçlü yönlerini de buna entegre etmek, gerçek Bodrum deneyimini yerli ve yabancı kitlelere ulaştırmak en güzeli. İşte biz artık bunu da yerel ürünlerimizle birinci elden yapar duruma geldik ve tanıtım çalışmalarımıza bunları da ekliyor olabileceğiz” dedi. MARKALAŞMA VE MİSAFİR MEMNUNİYETİ VURGUSU Markalaşmanın ipuçlarına değinen Valparaiso Üniversitesi İşletme Fakültesi Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Musa Pınar, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Bodrum bir marka. Bu markayı nasıl ayakta tutacağız, nasıl geliştireceğiz? Avrupa’da nasıl daha rekabet eden hale getireceğiz? Bu soruların cevabını bulmak için; Bodrum markasını oluşturan temel kavramların, temel etkinliklerin, temel aktivitelerin bilinmesi gerekiyor. Markalaşmada en temel şey müşterinin memnuniyeti. Marka olmak için bir deneyim sunuyoruz. Ama bu deneyimi duyururken biz neyi vaat ettik, vaatlerimizi nasıl yerine getiriyoruz? Marka olmak için müşterinin memnun olması gerekiyor. Misafirlerin duygusal olarak bağlanması gerekiyor ki; bizi tavsiye etsinler. Bir de biz doğru kitleye mi hitap ediyoruz. Bodrum olarak, yoksa herkesi mi çekiyoruz? Çünkü meşhur bir laf vardır pazarlamada: ‘Kime hitap ediyorsunuz?’ Herkese edemezsiniz. Biz belli bir segmente hitap etmek zorundayız. En önemlisi, bugüne kadar gelen turistlerin giderken nasıl duygularla, nasıl bir deneyimle gittiğini bilmemiz gerekiyor ki; biz doğruları geliştirelim, yanlışları değiştirelim. Temeli bu: “müşterinin memnuniyeti, müşterinin deneyimi” ÇALIŞANLARIN YAŞAM KALİTESİ ÖNEMLİ Bodrum’un uluslararası marka değerine sahip olduğunu belirten Massachusetts Amherst Üniversitesi Turizm İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muzaffer Uysal ise şunları söyledi: “Marka kapsamında benim daha çok yoğunlaştığım konular; rekabet, sürdürülebilir marka ilişkisi ve nihayetinde de yaşam kalitesi. Sahip olduğumuz markayı daha da zenginleştirebilmemiz, daha da ileriye götürebilmemiz ve sürdürülebilir bir hâle getirebilmemiz için bu entegrasyonun yapılması gerekiyor. Dolayısıyla çalışanların yaşam kalitesi, buradaki yaşayanlar kadar önemli. Tabii gelen turistlerin de ziyaret deneyimleri bunun parçası. Bunları birleştirmeden, bu ekosisteme sadece tekil bakarsak, sürdürülebilirlik ve bir marka anlayışını 10 - 15 yıl sonra tehlikeye atacağımızı düşünüyorum”

“BODRUM’DA TURİST SAYISINDAN ÇOK TURİSTİN DENEYİMİ ARTMALI” Haber

“BODRUM’DA TURİST SAYISINDAN ÇOK TURİSTİN DENEYİMİ ARTMALI”

Turist sayısının yüksekliğinin tek başına yeterli olmadığını kaydeden Bodrium Hotel & Spa Genel Müdürü ve BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, turistin kenti deneyimlemesi ve esnafa katkı sunmasının da önemli olduğunu söyledi. Sektörün sadece konaklama üzerinden değerlendirilmemesi gerektiğine dikkat çeken Girgin, “Turist otelde konaklıyor olabilir; ama şehirde yaşamıyorsa, alışveriş yapmıyorsa, restoranları gezmiyorsa biz turizm yaptığımızı iddia edemeyiz” dedi. SEZONA BEKLENENİN ALTINDA BAŞLADIK 2025 yaz sezonuna sektör olarak beklenenin altında başlangıç yaptıklarını dile getiren Yiğit Girgin “15 Temmuz’da yaşanan hareketlilik sevindirici gibi görünse de, bu tarihi sezonun başlangıcı olarak konuşmamız bile sorunlu. Bodrum’da turizm sezonunun başlaması gereken tarih Nisan ayıdır. Bodrum gibi 90 bin yatak kapasitesine sahip bir destinasyon, yılda en az 2 milyon turist ve 10 milyon gecelemeyi hedeflemeli. Aksi halde konuştuğumuz turizm yetersiz kalır. Sektördeki sorunların temelinde “parçalı hareket” anlayışı yatıyor. Turizmin tüm paydaşlarının ortak bir zeminde buluşması gerekiyor. Birlikte hareket etmeyi başaramadığımız sürece, otelcinin başarısı çarşı esnafına, ulaşıma yeterince yansımıyor. Bodrum’da 70’in üzerinde sektör doğrudan turizme hizmet veriyor. Bu bir kişinin ya da bir kurumun işi değil; kolektif bir başarı olabilir” diye konuştu. TURİST DENEYİME AÇIK OLMALI Kaliteli turist denilince insanların aklına öncelikle 'çok para harcayan' turistin geldiğini belirten Yiğit Girgin şunları söyledi: “Bu tanımın sadece ekonomik güce indirgenmemesi gerekir. Kaliteli turist sadece çok para harcayan değil, geldiği yeri tanımak isteyen, deneyime açık, doğaya ve kültüre duyarlı turisttir. Lüks hizmet demek, yüksek fiyat belirlemek değildir. Asıl lüks, sade ama kaliteli bir deneyim sunabilmektir. Bodrum olarak artık sadece deniz, kum, güneş değil; kültürümüzü, gastronomimizi ve doğamızı birlikte paketleyip sunmak zorundayız” BOTAV, ÖNEMLİ MİSYONA SAHİP BOTAV’ın geçmişten bu yana Bodrum’un tanıtımında önemli bir misyona sahip olduğunun da altını çizen Girgin, bu vizyonun daha da genişletilmesi adına önemli adımlar atıldığını söyledi. Yiğit Girgin sözlerine şöyle devam etti: “BOTAV, Yönetim Kurulu Başkanımız Tamer Mandalinci ve aktif Yönetim Kurulu Üyelerimiz ile birlikte tüm Bodrum’un temsil edildiği bir yapı. Başkanımız Mimar Tamer Mandalinci ile birlikte BOTAV olarak bu dönemde daha çok sahaya inerek, daha çok kişiyi bu yapıya dahil etmeye çalışıyoruz. Yakın tarihte DJ Tiesto gibi dünya çapında tanınan isimleri Bodrum’a getirerek tanıtımı farklı noktalara taşıyacağız. Bodrum’un marka değerini küresel düzeyde anlatmak için çalışıyoruz. Bodrum’un sadece yaz sezonuyla anılması artık geride kalmalı. Yılın 12 ayına yayılan bir turizm stratejisine ihtiyaç duyuyoruz. Bugün Bodrum’da bağcılıktan gastronomiye, sanat ve teknolojiden tarih ve doğa turizmine kadar birçok güçlü dinamik var. Kışın da turist çekebilecek potansiyele sahibiz. Michelin yıldızlı restoranlardan, lokal ürünlere kadar çok değerli bir birikim mevcut. Önemli olan bu birikimi doğru bir dille anlatmak ve görünür kılmaktır” AYNI MASA ETRAFINDA ÇÖZÜM ÜRETİLMELİ Zor bir sezonun içinden geçildiğini ve önümüzdeki yılların da kolay olmayacağını söyleyen Girgin, umutlu ama gerçekçi planlamaların önemine dikkat çekti: “Biz artık neyin eksik olduğunu değil, neyi birlikte yapabileceğimizi konuşmalıyız. Yerel yönetim, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları aynı masa etrafında çözüm üretmeli. Güzel projeler, fikirler var ama aksiyon almadan bunlar sadece güzel cümleler olur. Aksiyonsuz vizyon, halüsinasyondur. Bodrum’un geleceği için herkes elini taşın altına koymalı. Bu şehir hepimize çok şey verdi. Artık bizim de bu kente borcumuzu ödeme zamanıdır”

Yiğit Girgin: “Turizm Artık Ana Gündem Olmalı” Haber

Yiğit Girgin: “Turizm Artık Ana Gündem Olmalı”

Bodrium Hotel & Spa Genel Müdürü ve BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, Midtown Bodrum Alışveriş ve Yaşam Merkezi'nin yaşama geçirdiği “Rotanı Geleceğe Çevir” Yaz Staj Programı kapsamında gençlerle buluştu. Ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik sosyal sorumluluk projesine konuşmacı olarak katılmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade eden Girgin, gençlerin geleceğini şekillendiren bu tür etkinliklerin önemine vurgu yaptı. Ülkenin en önemli gücü olan gençlerin geleceğe dair hayaller kurmasının ve bu süreçte desteklenmesinin önemine dikkat çeken Yiğit Girgin, turizmin istihdam ve ekonomiye olan katkıları hakkında da bilgi verdi. TURİZM ANA GÜNDEM OLMALI Girgin, turizm sektörünün yalnızca sezonluk bir iş alanı olmadığını vurgulayarak: “Bugünlerde turizm çoğu zaman ikinci ya da alternatif bir iş kolu gibi görülüyor. Oysa ki Bodrum gibi canlı, değerli bir yerde çok daha nitelikli, yaratıcı ve heyecan verici işler yapılabileceğine inanıyorum. Bu projede özellikle pazarlama ve satış alanlarına yönelik yapılan çalışmaları görünce, evet bu gerçekten doğru bir proje ve doğru bir adres dedim. Turizmin toplumda hâlâ gereken önemi görmüyor. Artık bir paradigma değişimi gerekiyor. Bizler dostlarımız sayesinde birçok etkinliğe, programa davet ediliyoruz. Ancak çoğu zaman turizm sadece konuşmaların içinde küçük bir başlık olarak yer alıyor. Oysa artık bu bakış açısını sorgulamanın zamanı geldi. 60 milyon turist, 60 milyar doları aşan gelirle Türkiye'nin en büyük sektörlerinden biri olan turizm, artık bir 'konu başlığı' değil, bir 'ana gündem' olmalıdır” ifadelerini kullandı. TURİZM HAREKETİ BAŞLATMA ZAMANI Gençlerin turizmle erken yaşta tanışmalarının sektörün geleceği için hayati olduğuna değinen Yiğit Girgin, bir gençlik turizm hareketine ihtiyaç olduğunu söyledi. Girgin, “Artık gençlikte bir turizm hareketi başlatma zamanı. Çünkü bu sektör sadece otellerden, plajlardan, sezonluk işlerden ibaret değil. Bu sektörün içinde pazarlama var, iletişim var, kültür var, girişimcilik var, teknoloji var… Yani gençler için sınırsız fırsatlar var” diye konuştu. GENÇLERE ROL MODEL OLMALIYIZ Konuşmasının devamında rol model olmanın önemine değinen Girgin, şöyle devam etti: “Bizler bu noktada sadece konuşan değil, örnek olan insanlar olmalıyız. Aynı zamanda gençlerin de kendi hayatlarında rol model olabilecekleri yolları açmalıyız. Sadece eleştirerek değil, çözüm sunarak, yapıcı olarak ilerlemeliyiz. Girişimcilik yapıcı olmak, pozitif üretmek, çözüm üretmek demektir. Çünkü turizm de pozitiflikten beslenir. İnsanlar güzel deneyimlerin peşindedir. Ne kadar çok güzellik ortaya koyarsak, o kadar çok olumsuzluğu geride bırakırız. Güzellikleri konuşmuyoruz. Güzelliğin olmadığı yerde çirkinlikler kendine yer buluyor. Bugün sadece bir konuşma yapmıyoruz. Bugün sizlerle hayat hikayelerimizi, girişimcilik deneyimlerimizi, sivil toplumla, vakıflarla, kamu ve özel sektörle kurduğumuz iş birliklerini paylaşıyoruz. Çünkü geleceği şekillendiren şeyler yalnızca fikirler değil; birlikte hareket etme gücümüzdür. Umarım bugün sizlere ilham verecek örnekler sunabiliriz. Küçücük bir katkımız bile olsa, bu bizim için çok değerli”

Savaşlar ve Ekonomik Sorunlar Turist Tercihlerini de Etkiliyor Haber

Savaşlar ve Ekonomik Sorunlar Turist Tercihlerini de Etkiliyor

Dünyada farklı coğrafyalarda yaşanan savaşlar ve Türkiye'nin içinde bulunduğu ekonomik durum nedeniyle turizmde bu sezon geçtiğimiz yıla göre daha durağan başladı. Bodrium Hotel & Spa Genel Müdürü ve BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, tüm dünyada yaşanan ekonomik sorunların yanında Rusya ve Ortadoğu'daki savaş gibi nedenlerle sezon başlangıcında beklenen hareketin olmadığını söyledi. Okulların geç kapanmasıyla yerli turistlerin de yeni yeni harekete geçtiğini kaydeden Girgin, “Yüksek sezonu görmeden ilk verilerle konuşmak tam anlamıyla doğru değil. Okulların kapanmasının ardından yerli turist ancak gelmeye başladı. Yerli ve yabancı turistlerde yarı yarıya bir dağılım söz konusu. Sezon girişinde yerli turist beklediğimiz seviyede değil. Sezon ortasına doğru bu oran artacaktır. Ekonomik daralma sadece bizim için gerçekleşen bir durum olarak algılanmamalı. Yurt dışındaki turisti de etkiliyor ve talepler de daha uzun süreli tatil yerine, daha kısa süreli tatillere dönüşüyor” diye konuştu. REKABET AVANTAJINI KORUMALIYIZ Savaşlar nedeniyle lüks düğün ve uçuşların da iptal olduğuna dikkat çeken Yiğit Girgin, sözlerine şöyle devam etti: “Yaşanan daralmada yalnızca ülkemizin ekonomisi değil, dış etkenlerin de etkisi bulunuyor. Rekabet gücümüzü ekonomik nedenler olumsuz etkiliyor. Oysa, fiyat ve fayda konusundaki rekabet avantajını korumamız gerekiyor. İşletmelerin üstündeki vergi yükleri, bununla beraber maliyetlerdeki artış ve kurdaki beklenen yükselmenin olmaması fiyatlarımızı küresel bazda istenilen rakamların üstüne çekti. Geçen yıl fiyatta daha fazla rekabet avantajımız vardı. Hem ekonomik nedenler, hem de çevremizde yaşanan savaşlar sektörümüzü olumsuz etkiledi. Örneğin İran, Umman, Lübnan ve Hindistan gibi ülkelerden bölgemizde lüks segmentli düğünlerin yapılması söz konusuydu. Yaşanan savaşlar sonucu oradaki hava sahalarının kapatılması birtakım iptallere neden oldu. Bu sezonun geri kalanına nasıl yansıyacak ona da bakmalıyız. Merkez Avrupa'da İngiltere ve Almanya pazarında da fiyat odaklı bir takım sıkıntılar görüyoruz” SEZON ORTASINDA HAREKET BEKLİYORUZ Sezonun ortasından itibaren daha hareketli günler beklediklerinin de altını çizen Girgin son olarak şu ifadeleri kullandı: “Bu yıl planlarımızın dışında, bizim elimizde olmayan nedenlerden dolayı böyle bir süreç yaşanıyor. Genel itibariyle pazarlardan istediğimiz etkiyi alamadığımızı görüyoruz. Bununla birlikte gerek bakanlık gerekse de sektör temsilcileri noktasında tanıtım çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. Akdeniz çanağındaki ülkeler İspanya, Yunanistan, Mısır, İtalya ile Asya'da Tayland ve Bali gibi ülkeler bizim rakip destinasyonlarımız. Avrupalı turist, ulaşım kolaylığı ve maliyetler gibi nedenlerle de Akdeniz ülkelerini tercih ediyor. Para dolaşımının Avrupa içinde kalması noktasında yönlendirmeler de oluyor. Orada, bir arz - talep dengesi var. Avrupa'daki bölgesel oda ve yatakların dağılımıyla, ülkemizdeki oda ve yatakların dağılımı noktasında fark oluşmaya başladı. Ülkemizde çok ciddi ve yeni yatırımlar varken; Avrupa'da mevcut yatırım seviyesi korunuyor ve yeni yatırımlardan çok yenilenme sürecine giren yatırımlar var. Ama adalar ile Bodrum veya Yunan turizmiyle, Türk turizmi kıyasının da çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Çok düşük mevcuttaki nüfuslarla çok yüksek nüfusların kıyaslaması yapılıyor ve oradan alt yapı noktasına vuruluyor. Bu da eşit şartlarda olmayan bir karşılaştırma olarak mevcut tabloyu çok doğru yansıtmıyor”

Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması Haber

Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması

Bodrum Tanıtma Vakfı'nın (BOTAV) organizasyonuyla, Bodrum Belediyesi ve Bodrum Ticaret Odası (BODTO) iş birliğiyle düzenlenen “Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması”, iş dünyası, turizm profesyonelleri ve teknoloji meraklılarını bir araya getirdi. Etkinlik, üretken yapay zekâ teknolojilerinin işletmelere sunduğu olanakları ele alırken; Bodrum’un dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir dönüm noktası olarak değerlendirildi. Toplantının açılışını gerçekleştiren BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, “Yapay zekâ sadece bir dijital devrim değil; aynı zamanda vizyonu olan şehirlerin geleceği güvenle kucaklamasının anahtarıdır. BOTAV olarak, Bodrum’un doğasından tarihine, yaşam tarzından değerlerine kadar her unsurunu gelecekle uyumlu bir şekilde inşa etmek için çalışıyoruz. Bodrum’un yalnızca projelerle değil; bir yaşam kültürü ve sürdürülebilir gelecek anlayışıyla da büyüdüğüne inanıyoruz.” diye konuştu. Bodrum Belediye Başkan Yardımcısı Ercan Pehlivan da, “Yapay zekâ, iş dünyasından gündelik yaşama kadar artık hayatımızın her alanında yer alıyor. Bu buluşmanın Bodrum’daki işletmelere yeni bakış açıları kazandıracağına inanıyoruz. Yerel yönetim olarak, yarımadamızın dijital dönüşümüne katkı sunacak her türlü organizasyonu desteklemeye devam edeceğiz.” dedi. Etkinliğin ana konuşmacısı, Lokomotif AI kurucusu ve yapay zekâ uzmanı Fatih Güner ise “Üretken Yapay Zekânın İşletmelere Getirdiği Fırsatlar” başlığı altında; ChatGPT, Gemini gibi araçların turizmden perakendeye birçok sektörde nasıl dönüşüm yarattığını anlattı. Bodrum’un Yerel Tatları da Sahnedeydi Etkinlik boyunca, Bodrum’un yöresel değerlerine vurgu yapılarak, katılımcılara SWEET HEAVEN markasının özel olarak geliştirdiği Bodrum mandalinalı yerel tatlar da ikram edildi. Katılımcılar sorduğu sorularla konuya olan ilgilerini belirtirken, yaptıkları yorumlar da sürecin etkisini göstermekteydi. “Gözüm açıldı. Yapay zekânın otelimdeki rezervasyon ve müşteri hizmetlerini bu kadar kolaylaştırabileceğini bilmiyordum.” – Ayşe Demir “İçerik üretimi için zaten yapay zekâ kullanıyorduk. Ama bu etkinlikten sonra görsel üretim ve sohbet botlarını da ajansımıza entegre etmeye karar verdik.” – Mehmet Yalçın “Bodrum’un bu kadar global bir dijital vizyona ayak uydurması gurur verici. Daha fazla eğitim yapılmasını umuyorum.” – Selin Kaya Bodrum Dijitalleşmeye Hazır BOTAV, etkinliğin ardından yerel işletmelere yönelik yeni yapay zekâ atölyeleri ve eğitim programları düzenlemek üzere çalışmalar başlattığını duyurdu. Ayrıca Bodrum’un “akıllı turizm şehri” hedefi doğrultusunda bir bölgesel yapay zekâ çalışma grubu kurulması da planlanıyor. Toplu foto resimaltı (soldan sağa) İlknur Özsezgin, Yiğit Girgin, Fatih Güner, Ziynet Kutluğ Apaydın

Kriz Değil, Dönüşüm Zamanı Haber

Kriz Değil, Dönüşüm Zamanı

Bodrum'un her yıl olduğu gibi bu sezonda da yine göz alıcı olduğunu belirten POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & Spa Genel Müdürü Yiğit Girgin, “Ama bu güzelliğin arkasında, sektörün sessizce mücadele ettiği çok katmanlı bir kriz yatıyor. Bugünlerde Bodrum’da işler “eskisi gibi” değil; çünkü dünyada, turizm de değişti. Fakat sorunları sadece şikâyetle karşılamak yerine, çözümün bir parçası olmayı tercih etmeliyiz” dedi. Son dönemde Ortadoğu’daki savaş atmosferi, küresel petrol krizleri, Avrupa’daki durgunluk ve Türkiye özelinde yaşanan kur-faiz baskısının, doğal olarak turizm sektörünü de doğrudan etkilediğine dikkat çeken Girgin, “Örneğin; artan havayolu maliyetleriyle ulaşım pahalılaştı ve güvenlik algısı kırılganlaştı. Kur düşük, maliyetler yüksek; fiyatlar yabancıya pahalı, yerliye ulaşılmaz hâle geldi. Tüm bunların sonucunda rakip destinasyonlardan Tayland, Mısır ve Yunan adaları daha erişilebilir, daha hesaplı alternatifler olarak öne çıkıyor” diye konuştu. Bodrum bu kadar güzelse, tuirstlerin neden başka yerlere gittiği sorusunu sektör olarak sormamız gerektiğini kaydeden Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Cevap, tek bir yerde değil. Fakat çözüm, çok yerde var. Bugün gelinen noktada Bodrum’un kaderi, yalnızca döviz kuru ya da otel doluluklarına indirgenemez. Bu bir kültür, vizyon ve dönüşüm meselesidir. Bu dönüşüm için tüm paydaşların birlikte hareket etmesi ve aynı amaca doğru yönelmesi gerekli” Turizm Sadece Yaz Mevsiminden İbaret Değildir Bodrum’un artık 12 ay yaşayan bir şehir olması gerektiğine dikkat çeken Girgin, “Kış aylarında wellness, dijital göçebe, sağlık turizmi, spor kampları gibi alternatifleri etkin biçimde değerlendirmeliyiz. Dolu sezonlarda kazandığımız güveni, sezon dışında sürdürebilecek çözümler üretmeliyiz. 360 derece bakış açısı ve erişilebilirlik burada çok önemli” ifadesini kullandı. Yeni Nesil Turist “Deneyim” Satın Alıyor Turizm sektöründe artık sadece yatak satmadıklarını hatırlatan Yiğit Girgin, “Konuklarımızı yerel üreticilerle tanıştırmak, gastronomi atölyeleri düzenlemek, doğa ve tarih temalı rotalarla turistin ruhuna dokunmak zorundayız. Kimi zaman bir tandır başında pişen somun ekmek, beş yıldızlı bir menüden daha kalıcı iz bırakabilir” dedi. Fiyat – Kalite Dengesini Tekrar Kurmalı; Bodrum Markasını Birlikte Sahiplenmeliyiz Bodrum'da hizmet kalitesinin yüksek olduğunu ama bunun doğru anlatılamadığını savunan Girgin, şunları söyledi: “Değer iletişimi eksik. Otel fiyatlarının neden böyle olduğunu, bu fiyatın içeriğinde ne olduğunu açıkça ve şeffaf biçimde anlatmalıyız. Turizmde “pahalı” değil, “anlamlı” olmalıyız. Tüm sektör paydaşları olarak aynı dili konuşmalıyız. Her kurum ayrı ayrı tanıtım yapmamalı; kolektif bir bölgesel marka stratejisiyle dijital dünyada görünürlüğümüzü artırmalıyız” Yerli turistin bu yıl da önemli olacağını dile getiren Yiğit Girgin, “Özellikle gençleri, öğrencileri, memurları hedefleyen daha ekonomik, erişilebilir paketler geliştirilmeli. Çünkü her genç Bodrum’da tatil yapamayacaksa, gelecekte Bodrum’a yatırım yapacak yerli kalmayacaktır” ifadesini kullandı. Sürdürülebilirlik kavramının artık moda değil, şart olduğunu hatırlatan Girgin, “Yeşil Anahtar gibi uluslararası sertifikalar yaygınlaşmalı, sektörde yeni bir dil yaratmalı. Bodrum’un geleceği, yalnızca betonla değil; çevreye saygı duyan yatırımlarla büyümelidir” dedi. Herkesin kendi Bodrum’u olduğunu ve bu durumun gerçekten ilginç olsa da konuya özgürlükçü bir bakış açısı ve çeşitlilik kattığını düşündüğünü anlatan Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Evet, zorluklar var. Ama fırsatlar da bir o kadar fazla. Bu nedenle Bodrum’daki her turizmci, her yatırımcı, her genç bu hikâyenin bir parçası olmalı. Bugün, krizi konuştuğumuz kadar çözümü de konuşmalıyız. Global markalara baktığınızda bunu bir parça olsun görebiliyoruz. Global vizyonlarıyla hareket edip, yerel unsurların parçası olmaya çalışıyorlar. Çünkü Bodrum, sadece deniziyle değil, insanıyla, vizyonuyla, ortak aklıyla ayakta kalacak. Biz de turizmciler olarak, bu dönüşümün öncüsü olmaya mecburuz”

Bayram Rezervasyonları Düşük Kaldı; Gözler Yaz Tatiline Çevrildi Haber

Bayram Rezervasyonları Düşük Kaldı; Gözler Yaz Tatiline Çevrildi

POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, bu yıl 4 buçuk gün olarak belirlenen kurban bayramı tatilinde otel rezervasyonlarının beklendiği kadar yoğun olmadığını söyledi. Yerli turistlerin okulların kapanmasını beklediğini belirten Girgin, yine de Bodrum'da otellere ilgi olduğunu, asıl hareketliliğin ise Haziran sonuna doğru hissedileceğini söyledi. Kurban bayramı tatilinin 4 buçuk gün olmasının dolulukları etkilediğini dile getiren Yiğit Girgin, “İnsanlar 9 günlük tatil beklentisiyle plan yapmışlardı. Şu anda bu süre kısaldı. Tatile ayıracak çok vakit kalmadı. Çoğu vatandaş tatilde kurban ibadetini yerine getirecek, kalan günlerde ise ailesini ziyaret edecektir. 15 Haziranda LGS, 21 - 22 Haziranda ise üniversite sınavları var. Bu tarihler de özellikle çocuklu ailelerin tatil kararlarını etkiliyor. Kısıtlı bütçeyle hareket eden yerli turistler, bu ihtiyaçlarını yüksek sezona erteleyecekler. Öte yandan yabancı turistlerin talepleri ise devam ediyor. Başta İngiltere, Polonya, Almanya, Rusya ve merkez Avrupa ülkelerinden konuklarımız Bodrum'u tercih ediyor” dedi. TURİZM DİĞER SEKTÖRLERE DE CAN VERİYOR Turizmin 70'e yakın iş kolunu besleyen, her kademeden önemli istihdam ve katma değer sağlayan bir sektör olduğunu belirten Girgin, diğer sektörlere can vermeye devam edeceklerini vurguladı. Her zaman pozitif olduklarını ve geleceğe de umutla baktıklarını kaydeden Yiğit Girgin şöyle devam etti: “Türk turizmi kalite çizgisini koruyor. Gerek tesis gerekse hizmet kalitemiz üst seviyede. Yurt dışına yönetici ihraç ettiğimiz bir noktadayız. Dünyanın önde gelen otel zincirlerine baktığımızda Türk yöneticilerin arttığını görmekteyiz. Bu gurur verici bir gelişme. Ülkemizde birçok farklı ve uygun maliyetli turizm alternatifleri mevcut. İnsanlar yeter ki; merdiven altı ve belgesiz iş yapan kişilerle çalışmasınlar. Turizm sektörü de ülkedeki ekonomik ortamdan döviz kurlarındaki dalgalanmalardan etkileniyor. Vatandaşlar gibi biz de aynı tedarik zincirlerinden ürün alıyoruz. Fakat yalnızca turizm sektöründe bu artışlar yaşanıyormuş gibi bir negatif algı yaratılmaya çalışılıyor. Daha farklı ve düşük kalitede hizmet veren ülkelerle karşılaştırılmamızın doğru olduğunu düşünmüyorum”

Haber

"Turist Sayısından Çok Turizmdeki Kalite ve Nitelik Artmalı"

Turizm sezonunun kalite ve niceliğinin dengeli bir şekilde ele alınması gerektiğini dile getiren Girgin, turist sayısının yanı sıra; turistlerin ekonomiye katkılarının da göz önünde bulundurulmasının önemine dikkat çekti. Turizmin sadece gelen turistin adedine göre şekillenecek bir sektör olmadığını hatırlatan Yiğit Girgin, şu bilgileri verdi: "Gelenlerin ekonomik olarak dağılımı, konaklama ve yeme-içme harcamaları, aynı zamanda yerel ekonomiye sağladıkları değer de büyük önem taşıyor. Ayrıca, turizmin sürdürülebilir olması ve bölgemizin doğal ve kültürel mirasını korumak da en az rakamlar kadar birleştiren bir faktör. Turist sayısına bağlı olarak genellikle 'rekorlar kırıldı' gibi söylemler üretiyoruz. Bu işin niteliği ve niceliği de aslında çok önemli. Turist sayısı olarak 1 milyon hedefimiz vardı ve buna ulaşıldı. Fakat bu sayının ne kadarı Bodrum'da kaldı bunu bilmiyoruz. Bu sonuçtan mutlu olan mutlu, mutsuz olan da konuşmuyor. Çünkü Didim'e giden çok sayıda bir turist sayısı da var. Buraya gelen turistlerin yüzde 40 ila 50’sinin Didim'e gittiğini biliyoruz. Bu iki destinasyonun bir yarışı değil tabii ki. Ancak, burada toptan pazarlama sürecine bakılmalı. Bodrum'da bütünlüklü bir turizm bakış açısı yok. Bir turizm politikamız oluşmalı. Biraz toparlanmamız ve birleşmemiz gerekli diye düşünüyorum". KIŞ SEZONU BEKLENTİLERİN ALTINDA KALDI Bodrum'da kış sezonunun beklentilerin altında seyrettiğini kaydeden Yiğit Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bodrum bile isteye sürekli bir pahalılık algısı içine sokuldu. Bodrum'dan çok ülkenin genel ekonomik durumuna bakmalıyız. Bu rakamları sanki Bodrum işletmeleri yapıyor gibi bir algı yaratılmaya çalışıldı. Bunun doğru olmadığını, hepimiz yaşayarak görüyoruz. Ülkedeki tüm ticari faaliyet veren şirketler kar amacı güden yapıdalar. İşletmeleri hizmet politikaları noktasında tercih edene de saygı duyuyoruz etmeyene de. Bir turizm şehri doğal güzelliklerle anılır, tarihle, gastronomiyle, yürüyüş yollarıyla anılır. Bizim bunları ön plana çıkarmamız gerekirken; fiyat konusunun magazin malzemesi yapılması kimseye fayda sağlamaz. Kış dönemi olarak da beklentimizin altında ilerleyen bir süreç yaşıyoruz. Bunun nedeni ise ülkedeki ekonomik gelişmeler ve insanların biraz daha temkinli davranıyor olması. Ayrıca işletmeler maalesef sezonu geç açıp erken kapatıyor. Bu da yüksek sezonda fiyatlarda aşağı yukarı oynamalara neden oluyor". YILIN 12 AYI SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM HEDEFLEMELİYİZ Bodrum'daki işletmelerin yılın 12 ayı hizmet vermesinin önemini vurgulayan Girgin, "Sürdürülebilir turizm dediğimizde sadece çevreye duyarlı tesis yapmamız gerekiyormuş gibi bir algı var. Aslında 360 derece düşünmek zorundayız. İşletmeler maalesef sezonluk düşünebiliyor. Bir diğer deyişle kış sezonu inşaat planlanıyor, yaz sezonu ve turizm geçiş sezonlarında da ne yapsak diye düşünüyoruz. Nasıl bir şehir olmamız gerektiğine karar vermeliyiz, turizm odaklı mı olacağız? Yoksa başka bir odak noktası mı bulacağız? Yatak kapasitemiz belli, buraya gelmesi gereken turist sayısı belli. Sezon başı ve sonundaki yapmamız gereken hamleleri doğru yaptığımızda sezonların giriş ve çıkışı uzayacaktır" ifadelerini kullandı.

Bodrum's Tourism Future: Sustainability and Year-Round Service Haber

Bodrum's Tourism Future: Sustainability and Year-Round Service

Yiğit Girgin, the Bodrum Representative of the Professional Hotel Managers Association (POYD) and the General Manager of Bodrium Hotel & SPA, made important statements regarding Bodrum's potential to become a sustainable tourism destination. Girgin emphasized that Bodrum must continue tourism activities not only during the summer season but throughout the entire year, and strategic steps in this direction are essential. The Gap Between Bed Capacity and Number of Tourists in Bodrum Girgin highlighted the imbalance between the existing bed capacity and the number of tourists in Bodrum, pointing out that the region's tourism potential is not being fully utilized. He mentioned that although Bodrum has a bed capacity of approximately 100,000, they are only able to host one million tourists throughout the season. This, according to Girgin, indicates that Bodrum is not operating at its targeted capacity. He also added that Bodrum loses further efficiency due to a significant portion of passengers arriving at the airport choosing other destinations like Didim. The "Expensive Vacation" Perception Created in the Media Despite Bodrum's high brand value, Girgin stated that the "expensive vacation" perception created by the media harms the city and the national economy. He noted that this perception causes economic imbalances in a region where thousands of families earn their livelihood from tourism. Girgin emphasized that for Bodrum to be recognized as a true tourism destination, it should offer year-round services like Antalya and Istanbul, thereby ensuring sustainable tourism activity. The Impact of Construction Activities on Tourism Girgin emphasized that while Bodrum has grown over the years with new investments and infrastructure projects, this growth has also become a challenge for tourism. He pointed out that the rapid development and increasing construction activities pose the risk of turning a tourism city into a construction city, threatening Bodrum's natural character. Girgin noted that Bodrum has transformed from a fishing village into a tourism city, but the current construction activities could be a significant obstacle to sustainable tourism. Girgin argued that to make tourism sustainable in Bodrum, a comprehensive quality management system must be implemented. He stated that standards need to be raised in all areas, from guest reception services to security and front desk services. Girgin highlighted that Bodrum has a niche character, and major players in the region are making significant contributions through international initiatives. He also mentioned that for small businesses to benefit from this transformation, they must adopt proper pricing strategies.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.