Hava Durumu

#Yapay Zeka

TOURISMJOURNAL - Yapay Zeka haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yapay Zeka haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Küresel seyahatin kodları Uzakrota ile İstanbul’da yeniden yazıldı Haber

Küresel seyahatin kodları Uzakrota ile İstanbul’da yeniden yazıldı

110 ülkeden dünyanın önde gelen ve sektöre yön veren turizm teknoloji markaları, tur operatörleri, seyahat acenteleri, hava yolları, kruvaziyer ve otelcilik markaları, bölgelerin turizm ofisleri olmak üzere 15 bini aşkın turizm seyahat profesyoneli Uzakrota seyahat zirvesinde, Hilton İstanbul’da bir araya geldi. Zirveye yapay zeka destekli seyahat, akıllı turizm uygulamaları, bağlantılı seyahatler, turizmde iş gücü dönüşümü gibi inovatif konular damga vurdu. Uzakrota’nın gücüne inanan ve destek veren tüm katılımcılara teşekkür Hilton İstanbul Convention Center’da tek gün boyunca gerçekleşen zirvede B2B toplantılar, ufuk açıcı konuşmalar, ilham verici fikirlerle seyahatin kodları yeniden yazıldı. Kurucu Gökhan Erdoğan, küresel seyahat pazarında bir köprü görevi gören Uzakrota’da çıtayı her yıl biraz daha yükseğe taşıdıklarını kaydederek dünyanın dört bir yanından gelen ve Uzakrota’nın gücüne inanan tüm katılımcılara teşekkür ederek ‘’Seyahat endüstrisine yön veren bunca değerli markayı bir araya getirmek, bir buluşma noktası olmak ve her yıl çıtayı daha üst seviyeye taşımak bizlere büyük bir sorumluluk da yüklüyor, bunun farkındayız. En büyük gurur bu buluşmayı yine İstanbul’da gerçekleştirmek oldu. Dünyanın en güzel şehrinde turizmin geleceği tartışıldı, İstanbul büyük seyahat inovasyonunun küresel bir merkezi haline geldi. Yine ilham verici iş fikirleri, iş birlikleri oluştu; ufuk açıcı fikirler çarpıştı, geleceğin turizmi Uzakrota’da yeniden yazıldı. Tüm konuklarımıza, katılımcı markalara, Uzakrota’ya inanan tüm partnerlerimize teşekkür ediyoruz’’ dedi. TÜROB Başkanı Müberra Eresin: ‘’Buradan çıkan sonuçlar yol gösterici olacak’’ Uzakrota’nın açılış törenine katılan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin; ‘’Sevgili Gökhan Erdoğan’ın büyük emekleri ile İstanbul çıkışlı yerel bir girişim olarak kurulup kısa sürede dünya çapında referans kabul edilen, Türkiye’den çıkıp dünyaya mal olmuş bir zirveye dönüşen Uzakrota etkinliğinin hem ülkemize hem de dünyaya hayırlı olmasını diliyorum’’ sözlerinin ardından konuşmasını şöyle sürdürdü: ‘’Gördüğüm kadarı ile 100’den fazla yabancı partner’imiz var. Bugün burada sadece turizmin bugünü için değil, geleceğin seyahat ekosistemini birlikte inşa etmek için bulunuyoruz. Buradan çıkacak sonuçların ve atılacak adımların aslında 2030 -2050’lere yol göstereceğini düşünüyoruz. Eskiden gelişen teknolojiye bizler ayak uydurmak gelişmek zorundaydık, artık bugün teknolojiyi bizim geliştirmemiz gerekiyorBizim kişiselleştirilmiş misafir deneyimlerine, kendi kendini optimize eden akıllı işletmelere ve tam entegre dijital fiziksel ortamı sunmaya ihtiyacımız var. Karbon nötr oteller ve yeşil teknolojilerle şekillenen destinasyonların öne çıkacağını öngörüyoruz. Misafirlerin güvenliğinin, verilerini ve mahremiyetini koruyan siber güvenlik odaklı işletmelerin öne çıkacağını görüyoruz. Daha önceki Uzakrota zirvelerinden oldukça başarılı sonuçlar çıkarmıştık ve bu yol gösterici olmuştu. Yine ufuk açıcı, ilham veren bir zirve olmasını diliyorum. Bu yüzden bu zirveyi kıymetli buluyor ve başta sevgili Gökhan Erdoğan olmak üzere organizasyonda emeği geçen, destek veren herkese teşekkür ediyorum. Turizm 2030’u şekillendiren ülkeler, 2025’te vizyon koyacak ülkeler olacaktır. TÜROB olarak bu vizyonun bir parçası olmaya, sektörümüzü geleceğe taşımaya kararlıyız.’’ ‘’Uzakrota gibi zirveler kültürel köprü kuruyor, dünya barışına katkı sağlıyor’’ Açılış seremonisine katılan İstanbul Ticaret Odası Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel Müdürü Cemil Hakan Kılıç ise küresel seyahat sektörünü bir araya getiren Uzakrota seyahat zirvesinin İstanbul’da yapılmasından duyduğu gurur ve memnuniyeti belirtti. Küresel mice pazarının hızlı büyüdüğüne, 2032 yılında 2.3 milyar doları aşacağına vurgu yapan Kılıç, ‘’Kongrelerimizi İstanbul’a kazandırmak için çalışıyoruz. Bir kongre turistinin şehirdeki ortalama harcaması normal bir turiste göre 3, 4 kat fazla. Her 100 kişiden 63’ü kongre için geldiği yerde bağlantılı başka bir seyahat daha planlıyor. Kongre ve zirvelerin bir de çarpan etkisi var. Yerele katkısının yanı sıra kültürel köprüye katkısı var; en önemli katkısı da dünya barışına. Bu kadar ülkeden bu kadar profesyoneli bir araya getirmek kolay bir iş değil. Uzakrota ekibinin emeği bu nedenlerle şehrimiz için de çok kıymetli, kendilerine teşekkür ediyorum’’ sözleriyle Uzakrota zirvesinin değerine ve İstanbul için katkısına işaret etti. Açılış töreninin ardından 3 salonda eşzamanlı olarak tüm gün boyunca gerçekleşen oturumlar arasından bazı başlıklar şöyleydi; ‘’Zor Geçen Yılın Ardından İç ve Dış Turizm’’, ‘’MICE’ın Geleceği’’, ‘’Yapay Zeka Destekli Seyahat’’, ‘’Yeni Nesil Gezginler İçin Seyahat Tasarlamak’’, ‘’Konaklama Sektöründe Markalaşmanın Gücü’’, ‘’Yapay Zeka Dağıtımı, Dijital Pazarlama’’, ‘’NDC ile Doğrudan Satışların Artması ve Acente İlişkileri’’, ‘’Destinasyon Pazarlamasına Bakış’’, ‘’Süper APP Dönemi ve Ek Gelir Yaratma’’, ‘’İnsan X Teknoloji: Turizmde İşgücü Dönüşümü ve Dijitalleşme’’, ‘’Dünya Kruvaziyer Pazarında Türkiye’nin Yeri ve 2030 Hedefleri’’, ‘’Yükselen Trend Gastronomi Turizmi ve Türkiye’nin Payı’’, ‘’Küresel Turizm Endüstrisi ve Küresel Oyuncular’’, ‘’Acenteler Sattığı Turun Kalitesi mi Yoksa Komisyonuna mı Bakıyorlar?’’, ‘’Oyun Değişiyor: Spor ve Turizm Endüstrilerinin Birleşen Gücü’’, ‘’Turlar, Etkinlikler, Bugün ve Gelecek’’, ‘’Turizm Şirketlerinin Yol Haritalar ve Gelecek Planları’’…. ‘‘Turizmde Yükselen 50 Kadın’’ ve ‘’Seyahat 2025 Ödülleri’’ Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri olarak kabul edilen zirvede, bu yıl iki ayrı ödül töreni gerçekleşti. Daha önce açıklanan ‘’Seyahatin Önde Gelen 50 Kadın Yöneticisi’’ne Uzakrota Zirvesi’nde ‘’Women in Travel’’ Ödülleri takdim edildi. Bu ödül töreni, zirve alanında kurulan Women in Travel lounge’unda gerçekleşti. Geleneksel Uzakrota Seyahat Ödülleri ise 15. kez sahiplerini buldu. 5 günde kullanılan 95 bin 560 oy ile 40 farklı kategoride seçilen ‘turizmin önde gelen markaları’ için ödül töreni Six Senses Kocataş Mansions'da düzenlenen Gala Gecesi'nde yapıldı. Ödüller için; https://www.uzakrota.com/womenintravel2025/ https://www.uzakrota.com/awards25/ BDT, Balkanlar, Birleşik Krallık, Avrupa, Asya ve Orta Doğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini buluşturan Uzakrota Global 2025, Turkish Airlines, Nexus DMC ve Visit Malaysia ana sponsorluğunda gerçekleşti. Zirvenin kurumsal sponsorları arasında Saudia, AJet, Paximum, ArabiaBeds, FlyDubai, Tourmania ve Pegasus yer aldı. Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri 2018 yılından bu yana küresel seyahat otoriteleri tarafından üst üste ‘dünyanın en etkili 10 turizm etkinliği’’nden biri seçilen ve bu unvanı koruyan seyahat zirvesi Uzakrota, İstanbul dışında 30’u aşkın ülkede farklı şehirlerde yaptığı etkinliklerle kıtalar ve bölgeler arası bir köprü görevi görüyor. Yerli bir girişim fikri olarak Gökhan Erdoğan tarafından kurularak İstanbul’dan dünyaya açılan Uzakrota, kısa sürede gösterdiği başarıyla dünya turizm otoriteleri tarafından referans verilen bir zirveye dönüştü; peş peşe aldığı ödüllerle önce Hollanda merkezli Bidrrom tarafından 2018 yılında, Japonya merkezli HIS Travel tarafından 2019 yılında, Güney Afrika merkezli Hepstar tarafından 2020 yılında, İngiltere merkezli Rent’n Connect tarafından 2021 yılında, Finlandiya merkezli etkinlik teknolojileri şirketi Dealroom tarafından 2023 yılında ‘’Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri’’ olmaya değer görüldü. Geçtiğimiz yıl ise Birleşik Krallık merkezli turizm dergisi International Explorer tarafından ‘’Avrupa’nın En Etkili Turizm Etkinliği’’ seçildi.

Sabiha Gökçen’de Yapay Zeka Asistanı SAVVy Bir Yaşında Haber

Sabiha Gökçen’de Yapay Zeka Asistanı SAVVy Bir Yaşında

İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nda, çağrı merkezi iş yükünü önemli ölçüde hafifleten ve yolcu iletişiminde önemli bir dönüşüm gerçekleştiren yapay zeka destekli dijital asistan SAVVy’nin 1'inci yaşı terminaldeki yolcuların da katılımıyla kutlandı. Türkiye’nin yolcu sayısında en büyük 2’nci, Avrupa’nın ise en yoğun 9’uncu havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, dijitalleşme alanında attığı sağlam adımlarla sürdürülebilir büyüme ve yolcu memnuniyetinde başarısını ortaya koyuyor. Avrupa Havalimanları Konseyi verilerine göre geçen yıla kıyasla yüzde 28,1’lik yolcu büyümesiyle Ekim ayında Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı olan ISG, 2026’da 47 milyon yolcuyu ağırlamayı hedefliyor. Art arda yolcu ve uçuş rekorları kıran İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın bu başarısının ardında 2025 yılı hedeflerinin ilk sırasında yer alan dijitalleşme hedefleri yer aldı. Kasım 2024’te Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün (ICAO) "Gökyüzünde Yapay Zeka" etkinliğinde ilk kez tanıtılan SAVVy, havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan olarak zaman içinde gelişti ve ISG operasyonlarında çağrı merkezi yükünün önemli bölümünü üstlendi. "SAVVy gerçek bir ekip üyesi haline geldi" SAVVy’nin 1. yaş günü etkinliği için bir araya gelen ISG yönetimi ile çalışanlar, yapay zeka asistanının özellikle CRM faaliyetlerine yönelik faydasını Müşteri Deneyimi Şefi Özen Çakır Özel’den dinledi. SAVVy’nin yalnızca bir dijital asistan değil, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın iletişim biçimini, hizmet anlayışını ve süreçlerini dönüştüren gerçek bir ekip üyesi haline geldiğini belirten Özel, "Üretken yapay zekayı hayata geçirirken en çok önemsediğimiz noktalardan biri, yolcularımıza ‘bir robotla konuşuyorum’ hissi vermeden, karşılarında sohbet eden, anlayan ve doğal bir dille yanıt veren bir yardımcı sunmaktı. İnsanların bir konuda destek alırken aslında birebir bir asistanla konuşmak istediğini biliyoruz. SAVVy, tam da bu ihtiyacı sıcak ve insana yakın bir yüzle karşılayarak yolcularımızın teknolojiyi sevmesini ve tekrar tekrar kullanmayı tercih etmesini sağladı." dedi. "Havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan" Törende konuşan IT Direktörü İsmihan Baysal Anderson ise konuyla ilgili olarak şu ifadelere yer verdi: "7/24 yaşayan ve yolcu yoğunluğu ile öne çıkan havalimanımızda, havacılık sektöründeki global eğilimlerle uyumlu olarak yolcu deneyimini daha akıllı, hızlı ve temassız hale getirmeye odaklanıyoruz. Yapay zeka teknolojilerinin gelişimiyle birlikte biz de bu alandaki gelişmeleri merkezimize aldık. Dijitalleşme vizyonumuz kapsamında yolcu memnuniyetini artırmak, daha hızlı, doğru bir kişisel deneyim sunmak hedefiyle hayat bulan SAVVy, havacılık sektörünün özgün projelerinden biri olarak Doğal Dil İşleme (NLP) teknolojisiyletasarlandı. SAVVy, misafirlerimizin soru ve taleplerine sohbet ortamında Türkçe ve İngilizcenin yanı sıra Almanca ve Fransızca olarak da gerçek bir kişiyle konuşuyormuş gibi anlık yanıt ve çözümler üretebiliyor. SAVVy, müşteri deneyimi noktasında havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan olarak kısa sürede beklenenin üzerinde bir etki oluşturdu. Yapay zekayı bugün pek çok şirket iş çözümlerine entegre etmek için çalışıyor ancak başarı oranının yüzde 4’lerde olduğunu öğrendik. SAVVy ile bu yüzde 4’lük başarı diliminin içerisinde yer almanın gurunu yaşıyoruz." Yolcu sayısında yüzde 19 artış - Çağrı yükünde dijital denge İsmihan Baysal Anderson, binlerce insanın aynı anda bulunduğu havalimanında yapay zekanın operasyonları destekleyici gücünü yansıtması için SAVVy’nin 6 aylık performans verilerini de paylaştı: "SAVVy’i aktif olarak sistemlerimize entegre ettiğimiz 2024 yılının 1 Nisan - 31 Ekim döneminde Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 25 milyon yolcu ağırlanırken, 2025’in aynı döneminde bu sayı yaklaşık 29,7 milyona ulaştı. Yüzde 19’luk bu artış, operasyonel yoğunluk açısından önemli bir büyümeye işaret etti. Aynı dönemde çağrı merkezimiz 2024 yılında 48 bin 381, 2025 yılında 68 bin 690 çağrı karşıladı. Nisan ayından itibaren çağrıları karşılamaya başlayan SAVVy, yolculardan gelen 53 bin 736 mesajı dijital kanalda yanıtlayarak büyük bir yükü üstlendi. Toplamda 122 bin 426 yolcu etkileşiminin yaşandığı 2025 döneminde, bu temasların yüzde 56’sı çağrı merkezi, yüzde 44’ü SAVVy üzerinden gerçekleşti. Bu süreçte ekip sayımızı büyütmeden; yalnızca aynı kadroyla ve yanımıza +1 ekip arkadaşı olarak SAVVy’yi alarak bu yoğunluğu başarıyla yönettik. Bu da teknolojinin doğru kullanıldığında nasıl bir fark ortaya koyabileceğimizi en net şekilde gösteriyor" şeklinde konuştu. Yolcu etkileşimlerinin neredeyse yarısının artık dijital ortamda yönetildiğini belirten Anderson, "Bu etki, hem bekleme sürelerini kısaltarak yolcu memnuniyetine katkıda bulundu hem de çağrı merkezi kaynaklarının daha verimli kullanılmasına imkan tanıdı. Dijital etkileşim oranının büyüklüğü yolcuların hızlı, kolay ve dijital çözümleri benimsediğini açıkça gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu. Havalimanında tebessüm ettiren etkinlik SAVVy’nin doğum günü kutlamaları kapsamında performans sanatçısı Serdar Atsak, kendi keşfi olan tekerlekli müzik aletiyle mini bir konser verdi. Şarkı söyleyerek terminali dolaşan Atsak’a SAVVy maskotu eşlik etti. Dikkat çeken etkinliğe yolcular da şarkı söyleyerek ve dans ederek katıldı. Misafirlere SAVVy konsepti ile hazırlanan doğa dostu bez çanta ve seyahat yastığı hediye edildi. SAVVy, danslarıyla ve sempatik tavırlarıyla özellikle çocukların ilgisini çekti. Yapay Zeka ile daha akıllı bir havalimanı deneyimi SAVVy, yolcuların uçuş, yönlendirme, ulaşım, hizmet noktaları ve sık sorulan sorularla ilgili taleplerine anlık yanıtlar veriyor. Geliştirilen altyapı sayesinde sistem, her geçen gün daha fazla konu başlığında daha doğru ve kişisel çözümler sunuyor. Bugün 54 ülkede 39 iç hat, 113 dış hat olmak üzere toplam 152 destinasyonu bağlayan Sabiha Gökçen Havalimanı, önümüzdeki dönemde SAVVy’nin yeteneklerini genişleterek, yolcu deneyiminin her aşamasında yapay zeka destekli dijital çözümleri entegre etmeyi hedefliyor.

15. Uluslararası Resort Kongresi 19-20 Kasım’da Gerçekleşecek Haber

15. Uluslararası Resort Kongresi 19-20 Kasım’da Gerçekleşecek

15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, “Design the Difference with New Strategies” Temasıyla Başlıyor Antalya, turizmin geleceğini belirleyecek stratejilerin konuşulacağı önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde gerçekleşecek olan 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Nirvana Cosmopolitan Hotel’de, “Design the Difference with New Strategies / Yeni Stratejilerle Farkı Dizayn Et”temasıyla turizm sektörünün tüm paydaşlarını buluşturuyor. 15. ULUSLARARASI RESORT KONGRESİ 19-20 KASIM’DA GERÇEKLEŞECEK Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen kongre, her yıl olduğu gibi bu yıl da dünya ve Türkiye turizminin önde gelen temsilcilerini, yatırımcılarını, akademisyenlerini ve karar vericilerini bir araya getirecek. Turizmin Geleceği, Yeni Stratejilerle Tasarlanacak Küresel turizmde hızla değişen dinamiklerin masaya yatırılacağı kongrede, öne çıkacak başlıca konular şunlar olacak: Sürdürülebilirlik politikaları ve “yeşil turizm” uygulamaları, Yapay zekâ ve dijital dönüşümün turizmdeki rolü, Pazar çeşitliliği ve yeni destinasyon stratejileri, Yatırım fırsatları ve sektörel büyüme yolları. Program kapsamında yer alacak panellerde ulusal ve uluslararası konuşmacılar, sektörün dönüşümüne ışık tutacak vizyoner sunumlar gerçekleştirecek. Kongre, turizm profesyonellerine yeni iş birliği kapılarını açarken Antalya’nın turizm vizyonunu küresel ölçekte güçlendirmeyi de hedefliyor. Kaan Kaşif Kavaloğlu: “Turizmin yeni yol haritasını birlikte tasarlayacağız” AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, kongreyle ilgili değerlendirmesinde şu ifadelere yer verdi: “Turizm; barışın, refahın ve kalkınmanın en güçlü aracıdır. Dünyada yaşanan dönüşümler, sektörümüzün stratejilerini yeniden tasarlamayı zorunlu kılıyor. 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde, turizmin geleceğini şekillendirecek yeni fikirleri, sürdürülebilirlik vizyonunu ve teknolojik dönüşümü konuşacağız. Hep birlikte yeni stratejilerle fark yaratacağımıza inanıyorum.” Kayıt için tıklayın

ATF25’TE KÜRESEL PAZARLAR, ORTAK GELECEK: SKAL DÜNYA LİDERLERİ TURİZMİN GELECEĞİNİ KONUŞTU Haber

ATF25’TE KÜRESEL PAZARLAR, ORTAK GELECEK: SKAL DÜNYA LİDERLERİ TURİZMİN GELECEĞİNİ KONUŞTU

ATF25’in ikinci gününde, ana sahnede gerçekleşen oturumun başkanlığını Skal International Geçmiş Dönem Dünya Başkanı Salih Çene üstlendi. Panelin konuşmacıları arasında Skal International Dünya Başkanı Denise Scrafton, Skal Asya Başkanı Mohan N.S.N, Skal Türkiye Geçmiş Dönem Başkanı Hülya Aslantaş ve Skal International Incoming Başkanı Andres Hayes yer aldı. Turizmin yalnızca ekonomik bir faaliyet değil, kültürler arası anlayışı, barışı ve sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen bir güç olduğu vurgulanan panelde, dünyanın farklı bölgelerinden gelen liderler; dijitalleşmeden sürdürülebilirliğe, yeni pazar trendlerinden küresel iş birliği fırsatlarına kadar geniş bir perspektif sundu. Uluslararası Antalya Turizm Fuarı, 22–23–24 Ekim 2025 tarihlerinde Antalya ANFAŞ Uluslararası Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. Türkiye İş Bankası ana sponsorluğunda ve Kilit Hospitality Group ana partnerliğinde düzenlenen ATF25, dünya turizminin öncü isimlerini Antalya’da buluşturdu. ATF26 ise 26–27–28 Ekim 2026 tarihlerinde gerçekleştirilecek. Mohan N.S.N: “Turizm, Sınırları Aşan Bir Küresel Hareket” Panelin ilk konuşmacısı Skal Asya Başkanı Mohan N.S.N, turizmin sadece bir eğlence ya da tatil endüstrisi değil, kültür, diplomasi ve ekonomiyi birleştiren küresel bir hareket olduğunu söyledi. Dünyanın en büyük ekonomik sektörlerinden biri olan turizmin, istihdam ve kalkınma açısından vazgeçilmez bir güç olduğuna dikkat çeken Mohan, küresel rakamlarla bu gücü somutlaştırdı: “Turizm, dünya GSYİH’sinin yüzde 9’unu oluşturuyor. Bu da yaklaşık 9,5 trilyon dolarlık bir ekonomik güç anlamına geliyor. Turizm sektörü, 330 milyon kişiye doğrudan ya da dolaylı istihdam sağlayan bir yapı. Bu sektör, sadece bir gelir kapısı değil; aynı zamanda beceri geliştirme, inovasyon ve kültürler arası etkileşimin de öncüsüdür.” Mohan, turizmin çarpan etkisini anlatırken ulaşım, yiyecek-içecek ve konaklama sektörlerinin küresel ekonomiye katkısına değindi. Havacılıkta Emirates, Lufthansa, Turkish Airlines; otelcilikte Marriott, Kempinski, Ritz-Carlton gibi markaların dünya ekonomisinde turizmi şekillendirdiğini belirtti. Konuşmasında Hindistan örneğine geniş yer ayıran Mohan, ülkesinin dijitalleşme, altyapı ve teknoloji yatırımlarıyla turizmi sürdürülebilir büyümenin merkezine yerleştirdiğini ifade etti: “Hindistan bugün sadece bir turizm ülkesi değil, bir startup ve teknoloji merkezi. Dijital altyapımız sayesinde 20 milyardan fazla UPI (dijital ödeme) işlemi gerçekleşti. Bu, 7.8’lik bir ekonomik büyümenin parçası. Turizm, diplomasi ve kalkınmanın köprüsüdür. Fikirleri, insanları ve ekonomileri birleştirir. İnsanları sınırlar arasında değil, zihinler arasında hareket ettirebilirsek, turizmin gerçek potansiyeline ulaşabiliriz.” Mohan konuşmasını, turizmi bir “barış diplomasisi” olarak tanımlayarak sonlandırdı: “İdeolojilerin ve politik ayrılıkların bölündüğü bir dünyada turizm, barışın dili olabilir. Çünkü turizm başladığında, ekonomi uçar.” Denise Scrafton: “Asya, Orta Doğu ve Afrika Turizmin Yeni Güçleri” Skal International Dünya Başkanı Denise Scrafton, “turizmin küresel ekonomilerdeki rolü ve yükselen pazarlar” üzerine yaptığı kapsamlı konuşmasında Asya, Orta Doğu ve Afrika’nın geleceğin büyüme merkezleri olduğuna dikkat çekti. Scrafton, turizmin artık sadece gelişmiş ülkelerin değil, kalkınmakta olan ekonomilerin de stratejik önceliği haline geldiğini söyledi: “Asya ve Hindistan, artık yalnızca gelişen değil, yön veren pazarlardır. Çin, Kore, Malezya, Filipinler, Tayland ve Hindistan gibi ülkeler; altyapı, dijital pazarlama ve marka yatırımlarıyla turizmi ekonomik kalkınmanın merkezine yerleştiriyor.” Scrafton, Afrika’nın turizmde hızla yükselen bir bölge olduğuna dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: “Botswana, Kenya, Nijerya, Uganda ve Gana gibi ülkeler, turizmde büyük adımlar atıyor. Bu ülkelerde hükümetler finansal teşvikler, yatırım programları ve güvenlik altyapısı ile turizmi büyümenin ana eksenine koyuyor.” Lüks turizmin dönüşümüne de değinen Scrafton, modern gezginin beklentilerinin artık yalnızca ürün değil, deneyim odaklı hale geldiğini belirtti: “Bugün lüks, sahip olduklarımız değil, zamanı nasıl ve kimlerle geçirdiğimizle ilgilidir. Deneyim, gastronomi ve kişiselleştirilmiş hizmetler, yeni lüks anlayışını belirliyor.” Scrafton ayrıca SKAL International’ın 86 ülkede kurulu güçlü ağı sayesinde sürdürülebilir turizmin yaygınlaşmasında kritik bir rol üstlendiğini vurguladı: “SKAL, sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak, yerel ağlar kurmak ve genç profesyonelleri desteklemek için eşsiz bir platform sunuyor. Turizmin geleceği, teknolojinin rehberliğinde ama insan dokunuşunu koruyarak şekillenmeli.” Hülya Aslantaş: “Yeşil Turizm, Artık Sektörün Kurtuluş Reçetesi” Skal Türkiye Geçmiş Dönem Başkanı Hülya Aslantaş, konuşmasında sürdürülebilirliğin artık bir seçenek değil, zorunluluk olduğunu vurguladı. Turizmin küresel karbon salımının yüzde 8’ini oluşturduğunu belirten Aslantaş, sektörün geleceğinin “yeşil dönüşüm”den geçtiğini söyledi: “Yeşil turizm artık yalnızca bir trend değil, varoluşsal bir gereklilik. Bugün gezginlerin yüzde 80’i çevre dostu seyahat seçenekleri arıyor. Bu yalnızca gezegen için değil, iş modeli açısından da akıllıca bir yönelimdir.” Aslantaş, Skål International’ın 2002’den bu yana düzenlediği Sürdürülebilir Turizm Ödülleri programının küresel ölçekte büyük ilgi gördüğünü belirterek 2025’te 30 ülkeden 106 projenin yarışmaya katıldığını açıkladı. Türkiye’nin yeşil dönüşüm hedeflerini de paylaşan Aslantaş, binden fazla otelin sürdürülebilirlik sertifikasına sahip olduğunu söyledi: “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın hedefi, 2030 yılına kadar tüm otellerin yeşil sertifikaya sahip olması. Antalya’da bugün 245’in üzerinde tesis enerji, su ve atık yönetimi kriterlerini aktif biçimde uyguluyor. Bu dönüşüm hem çevre hem işletmeler için kazanç demek.” Aslantaş, teknolojinin seyahat acentelerini yeniden şekillendirdiğini belirterek sözlerine devam etti: “Yapay zekâ tabanlı platformlar rezervasyon süreçlerini kolaylaştırırken, acenteler artık sadece aracı değil, deneyim tasarımcısı konumuna geliyor. Kişiye özel, anlamlı seyahatler öne çıkıyor. Türkiye bu dönüşümü yakalarsa, sadece sürdürülebilir değil, aynı zamanda yenilikçi bir turizm merkezi olur.” Andres Hayes: “Turizm, Küresel Vatandaşlık ve Barışın Anahtarı” Skal International Incoming Başkanı Andres Hayes, turizmin kültürel etkileşim, diplomasi ve barış için en etkili araçlardan biri olduğunu vurguladı. Konuşmasına, “Turizm yalnızca bir hareket değil, bir ivmedir.” sözleriyle başlayan Hayes, turizmin insanları, ekonomileri ve kültürleri bir araya getirdiğini ifade etti: “Turizm, insanlığı birleştiren en güçlü araçtır. Her seyahat, her karşılaşma, her kültürel etkileşim empatiyi artırır. Empati barışı, barış da anlayışı doğurur.” Hayes, turizmin sadece tatil amaçlı değil, eğitim ve iş dünyası açısından da büyük bir rol oynadığını vurguladı: “Eğitim, iş seyahatleri ve uluslararası kongreler, ülkeler arasında kalıcı bağlar oluşturuyor. Turizm, öğrencilerden yatırımcılara kadar herkes için bir bilgi alışverişi platformudur.” Vize kolaylığı, altyapı yatırımları ve erişilebilirliğin küresel bağlantıları güçlendireceğini söyleyen Hayes, teknolojinin de insan merkezli kullanılmasının altını çizdi: “Yapay zekâ verileri analiz edebilir, süreçleri kolaylaştırabilir; ancak turizmin özü insandır. Biz yüz yüze gülümsemeyi, misafirperverliği ve insani bağı korumalıyız. Turizm yalnızca ekonomiyi değil, kalpleri de birleştirir.” Salih Çene: “Turizm, Barış ve Dostluğun Ortak Dili” Panelin kapanış konuşmasını yapan Skal International Geçmiş Dönem Başkanı Salih Çene, turizmin yalnızca ticaret değil, dostluk ve güvene dayalı bir etkileşim olduğunu vurguladı: “Turizmin en değerli yönü, barış ve dostluğu beslemesidir. Biz Skal olarak yıllardır ‘Turizm, barıştır ve dostluktur’ diyoruz. Ticaret, arkadaşlıkla güçlenir; güven varsa iş de kolaylaşır.” Çene, Skal International’ın bu değerleri korumak ve dünyada turizmin barış elçisi olma misyonunu sürdürdüğünü belirtti.

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde Haber

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Regnum Carya Otel’de düzenlenen geleneksel Ekim Buluşması, sektör temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantının ardından 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ne ilişkin basın toplantısı yapıldı. Toplantıya; Antalya Hudut Mülki İdare Amiri Dr. Suat Seyidoğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı İdris Taş, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Emir Gürdal, YÖRSİAD Başkanı Alper Oral ve Rusya Fed Antalya Başkonsolosu Sergey Vetrik katılım sağladı. Turizm Odağımız Nicelikten Çok Niteliğe Yönelik Olacak Küresel ve Antalya ölçeğinde turizm verileri ve konaklama tesislerinde su tasarrufuna ilişkin kapsamlı bilgilerin yer aldığı sunum gerçekleştiren AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’nın turizmde nicelikten niteliğe geçiş dönemine girdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Antalya bu yılın Ocak-Ekim döneminde 16 Milyon ziyaretçiye ulaştı. Hedefimiz artık sayıyı artırmak değil, kişi başı harcamayı ve sezonun süresini uzatmak. Turizmi 12 aya yayan, sürdürülebilir ve yüksek değerli bir büyüme modeline geçiyoruz.” Birleşik Krallık Pazarı Güçlü Konumda Kavaloğlu, AKTOB AR&GE biriminin hazırladığı analizlerde Birleşik Krallık pazarının Türkiye açısından stratejik önemini koruduğunu belirtti. 2024 yılında 94,6 milyon yurt dışı seyahat ve 78,6 milyar sterlinlik harcama ile rekor seviyelere ulaşan Birleşik Krallık, Türkiye için stratejik önemini koruyor. Kavaloğlu, Antalya’nın Jet2, easyJet, TUI ve SunExpress gibi havayolu şirketlerinin artan seferleriyle İngiliz turistlerin yıl boyu tercih ettiği bir destinasyon haline geldiğini belirtti. “Bir Damla Bir Dünya” Su Tasarrufu Kampanyası Başladı AKTOB, turizm sektöründe farkındalık yaratmak amacıyla “Bir Damla Bir Dünya” temalı geniş kapsamlı bir su tasarrufu kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında Antalya’daki otellerde bilinçlendirme afişleri, bilgilendirici videolar ve eğitim programlarıuygulanacak. Kavaloğlu, “Her damla bizim geleceğimizdir. Otellerimizdeki su kullanımını optimize etmek, sadece çevreye değil, ekonomiye de katkıdır. Bu kampanyayla hem çalışanlarda hem misafirlerde farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı. Uluslararası Resort Turizm Kongresi 19–20 Kasım’da AKTOB tarafından düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, bu yıl 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde Nirvana Cosmopolitan Hotel’de “Design the Difference with New Strategies” temasıyla gerçekleştirilecek. Kongrede, küresel turizmde dönüşüm, sürdürülebilir yatırımlar, yapay zekâ destekli seyahat planlaması, pazar çeşitliliği ve yeni gelir modelleri ele alınacak. Kavaloğlu, “Turizmin geleceğini şekillendirecek yeni stratejileri sektörün tüm paydaşlarıyla Antalya’da tartışacağız. Bu kongre sadece bir buluşma değil, turizmin yol haritasını çizeceğimiz bir fikir platformudur.” ifadelerini kullandı.

Hacıalioğlu: Seyahat Acentalarını Dijital Sürece Entegre Edeceğiz Haber

Hacıalioğlu: Seyahat Acentalarını Dijital Sürece Entegre Edeceğiz

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) 26. Dönem Başkan Adayı M. Nezih Hacıalioğlu, seyahat acentalarının geleceğine katkıda bulunacak projelerinden birini daha kamuoyuyla paylaştı. Hacıalioğlu, "Dijital devrim hız kesmiyor. Online rezervasyon platformları ve yapay zekâ destekli araçları benimseyen acentalar, ciro ve karlılıkta rakiplerini ezerken, geleneksel modeller yeni pazarlara erişimde tökezliyor. Biz bu farkı kapatacağız; dijital dönüşüm sürecini yeniden işlevsel hale getireceğimiz İhtisas başkanlıklarımız, her bölgenin temsil kurulları ile acentalarımızla birlikte yürüteceğiz!" diyerek, seçimi kazanır kazanmaz dijital devrim startını vereceklerini söyledi. Hacıalioğlu: “Dijital dönüşüm projemiz pandemi sonrası toparlanmada belirleyici rol oynayan dijital altyapıyı merkeze alarak, acentalarımızı bu sürece dâhil etmek yönünde olacak. Statista ve Skift Research gibi kaynakların 2021-2025 raporlarından derlenen verilere göre, dijitalleşen acentaların satış hacmi yüzde 50'ye varan oranda artarken, offline çalışanlar yüzde 15 ciro kaybı yaşıyor. Bu veriler özellikle manuel çalışan acentalar için alarm zillerinin çalması anlamına geliyor. TÜRSAB olarak, her acentamızın dijital yöntemleri kullanmasını sağlayacak şekilde gerekli eğitimleri vereceğiz. Bu, sadece bir teknoloji meselesi değil; aynı zamanda hayatta kalma stratejisidir." diye konuştu. “Sektörümüz ciro ve ticari performansta dijital üstünlüğü sağlamak zorunda” Hacıalioğlu: “Öncü TÜRSAB Büyük Türkiye vizyonumuzda, dijital olarak geride kalmış olan seyahat acentası meslektaşlarımızı küresel seyahat pazarında büyüme sürecine dâhil etmeliyiz. Dünyada çevrimiçi kanalların 2024'te toplam 654 milyar dolarlık hacmin yüzde 69'unu elinde tuttuğu biliniyor. Online dijital platformlar, brüt rezervasyonlarda 150 milyar doları aşmış durumda. Buna karşın, geleneksel acentaların pazar payı yüzde 21-26 arasında sınırlı kalıyor ve büyüme hızı dijital rakiplerin yüzde 5-10 gerisinde. Bizim acentalarımızın girişimci yapıları, turizm sektöründeki tecrübeleri ve 12 ay turizm ülkesi olmamızın avantajlarını birleştirip dijital dönüşümle pazar payımızı artırmak için çalışacağız." ‘Dijital dönüşüm karlılıkta yüzde 20-35'lik avantajı her acenta için erişilebilir kılacak’ TÜRSAB Başkan Adayı Nezih Hacıalioğlu “Dijitalleşme; maliyetleri dönüştürüyor, yeni müşteriler bulmaya fayda sağlarken sürdürülebilirlik sayesinde de kar marjını da artırıyor. Geleneksel acentalar birçok şehrimizde ne yazık ki ayakta kalma mücadelesi veriyor, manuel operasyonlar nedeniyle karlılıkları yüzde 10-15 daha düşük seyrediyor. TÜRSAB İhtisas Başkanlıklarımız ve her bölgedeki bölge temsil kurullarımızla birlikte yürüteceğimiz yerinde eğitim programları ve acentalar arası kuracağımız dijital entegrasyon ile bu açığı kapatacağız." dedi. ‘Yeni Pazarlara Erişimde Dijital Hız Kazanacağız’ Hacıalioğlu: “Veriler ortada, sosyal medya ve mobil araçlar, yüzde 89 ilham kaynağı olarak yeni kitlelere ulaşıyor ve rezervasyonların yüzde 48'i buradan geliyor. Mobil rezervasyonlarla sürdürülebilir turizm gibi trendlere açılan dijitaller yüzde 70 başarı yakalarken, gelenekseller yüzde 40'la sınırlı kalıyor. TÜRSAB olarak, dijital dönüşüm, niş hizmet, destinasyon markalamaları, yeni pazar çalışmaları ve acentalar arası ortak dijital entegrasyon gibi çalışmalarımızla acentalarımızın ticari hacmini büyüteceğiz. Çünkü ülkemizin turizm altyapısı, sahip olduğu tüm değerler ve krizlere alışık meslektaşlarımızın çalışkanlığıyla bunları yapmak mümkün." diye ekledi. ‘Başkan Adayı Hacıalioğlu: "Dijitalleşme Lüks Değil, Zorunluluk" TÜRSAB Başkan Adayı Nezih Hacıalioğlu, gelecekte hibrit ve yenilikçi modellerin kazanacağını ifade ederek: “Biz TÜRSAB’ı fabrika ayarlarına döndürürken, günümüzün ve geleceğin dijital devrimine entegre edeceğiz. Bu projeler, TÜRSAB'ın yeni dönem yönetiminde, lafta kalmayan ‘Gerçek Değişim’ vizyonumuzla birlikte sektörde yeni bir sayfa açacak. Çünkü sahada acentalarımızın yaşadığı tüm sıkıntıları çok iyi biliyoruz, hiçbir acentanın beklemeye tahammülü yok ama unutmayın fırsatlar sonsuz.” değerlendirmesini yaptı.

ATF25 Türkiye’den Fuar Deneyiminde Ezber Bozan Dijital Dönüşüm Haber

ATF25 Türkiye’den Fuar Deneyiminde Ezber Bozan Dijital Dönüşüm

ATF, katılımcı ve ziyaretçilere yalnızca bir etkinlik değil, geleceğin deneyimini bugünden yaşatan bir inovasyon sahnesi sunuyor. ATF25 Türkiye’nin resmi mobil uygulaması ATF World’ün yanı sıra bu yıl ilk kez kullanıma sunulan ATF Assistant ve ATF Help, fuar deneyimini uçtan uca dijitalleştirerek sektörde bir ilke imza atıyor. Profesyoneller İçin Dijital Platform: ATF World Tüm profesyonelleri tek bir ağda buluşturan ATF World, katılımcıların profilleri görüntüleyip B2B randevularını planlayabildiği, programları ve panelleri anlık takip edebildiği bir dijital merkez işlevi görüyor. ATF World ile katılımcılar kolayca bağlantı kurabiliyor, randevularını organize edebiliyor ve etkinlik süresince ihtiyaç duydukları bilgilere anında ulaşabiliyor. ATF Assistant: Dijital Rehber ATF Assistant, WhatsApp üzerinden çalışan çok dilli yapısıyla kullanıcıların tüm sorularına anında yanıt veriyor. Kayıt, ulaşım, konaklama, program takvimi, B2B planlamaları ve yönlendirmeler hepsi bir mesaj kadar yakınınızda. Yapay zekâ desteğiyle kullanıcıyı doğru departmana yönlendirerek zaman kazandıran sistem, ziyaretçi deneyimini maksimum verimlilikle yönetiyor. ATF Help: Fuarın Dijital Komuta Merkezi Fuarın sahadaki tüm operasyonel akışını yöneten ATF Help, elektrik, güvenlik, temizlik ve lojistik gibi alanlardaki talepleri anında ilgili ekiplere iletiyor. Mobil uygulama veya WhatsApp üzerinden çalışan sistem, tüm işlemleri raporluyor ve her adımda memnuniyet ölçümü yapıyor. Örneğin bir stantta elektrik arızası yaşandığında, katılımcı QR kod üzerinden talebini bildiriyor; sistem saniyeler içinde ilgili personele iletip çözümü anlık olarak takip ediyor. Geleceği Şekillendiren Vizyon ATF Assistant ve ATF Help, ATF25 Türkiye’nin “Sürdürülebilir Misafirperverlik” temasıyla örtüşen inovatif vizyonunun en güçlü örnekleri. Kayıttan operasyon yönetimine, raporlamadan memnuniyet analizine kadar tüm süreçleri kapsayan sistem, fuarcılık anlayışında, memnuniyet ve güven temelli yeni bir çağ başlatıyor. Fuarın Ötesinde Bir Deneyim ATF25 Türkiye, bu dijital dönüşümle yalnızca bir fuar değil, geleceğin turizm ekosistemini bugünden inşa eden bir platform olma yolunda ilerliyor.

Tatil tercihinde yapay zeka memnuniyeti %95! Haber

Tatil tercihinde yapay zeka memnuniyeti %95!

Yapay zeka, internet kullanımının ayrılmaz bir parçası haline gelerek bilgiyi arama ve doğrulama yöntemlerimizi dönüştürdü. Yapay zeka gelişmeye devam ettikçe, kullanımı da buna paralel olarak artıyor ve yapay zeka destekli araçlar neredeyse her yerde kullanılır hale geliyor. Turizm sezonunun en yoğun olduğu dönemde Kaspersky, insanların seyahat planlamasında yapay zekayı ne sıklıkla kullandıklarını ve turistlerin seyahatlerinin hangi yönlerini yapay zekaya emanet etmeye hazır olduklarını araştırdı. Yapay zekayı kimler neden kullanıyor? Anket, yapay zekanın aktif internet kullanıcıları arasında yaygın bir araç haline geldiğini ortaya koyuyor. Türkiye’den ankete katılanların yüzde 70’i yapay zekayı en az bir kez kullandığını belirtti. Ankete katılanların yüzde 83’ü yapay zekanın en yaygın kullanım alanının araştırma olduğunu ifade etti. İş (yüzde 46), eğitim (yüzde 39), eğlence (yüzde 49) ve teknolojiyi deneme (yüzde 60) ise yapay zeka kullanımında üst sıralarda yer aldı. Seyahat planlamada ise yapay zeka, yüzde 40 oy ile yerini aldı. Seyahat planlamada yapay zekayı kullanan kullanıcıların yüzdesi nispeten daha düşük olsa da, katılımcıların neredeyse tümü (yüzde 95) bu deneyimden memnun kaldı. Seyahat planlamasını yapay zeka ile yapan Türkiye’deki katılımcıların yüzde 73’ü, uygun geziler, popüler turistik rotalar ve hediyelik eşya dükkanları bulmak gibi etkinlikleri ve diğer aktiviteleri belirlemek için yapay zekaya güvendiğini belirtti. Katılımcıların yüzde 68’i konaklama seçimi için, yüzde 66’sı restoran listesi hazırlamak için ve yüzde 66’sı ise bilet aramak için yapay zekayı kullandı. İlginç bir şekilde, çocuklu aileler seyahat hazırlıklarında çeşitli yapay zeka işlevlerini çocuksuz kitleye göre daha aktif bir şekilde kullanıyor. Bu da yapay zekanın kullanıcılara zaman kazanmalarına yardımcı olduğunu gösteriyor. Bilgi araştırmasına kıyasla, yapay zeka destekli rezervasyon tüm gruplarda daha az popüler. Ankete göre, katılımcıların yüzde 58’i yapay zeka hizmetleri aracılığıyla otel rezervasyonu yaptı, yüzde 58’i bilet rezervasyonu yaptı ve yüzde 50’si de yapay zeka yardımıyla restoran rezervasyonu yaptı. Katılımcıların yüzde 47’si ise vize ve göçle ilgili sorunları çözmek için yapay zekanın yardımına başvurduğunu belirtti. Giderek daha fazla talep görüyor Verileri değerlendiren Kaspersky Yapay Zeka Teknoloji Araştırma Merkezi Grup Müdürü Vladislav Tushkanov, şunları söylüyor: “Gözlemlediğimiz bazı yapay zeka kullanım eğilimleri, yapay zekanın günlük sorunları çözmedeki rolünün değiştiğini gösteriyor. Ankete katılanların tümü zamanlarına değer veriyor ve yapay zekanın sağladığı kişiselleştirilmiş çıktıları tercih ediyor. Bu teknoloji giderek olgunlaşıyor ve daha iyi araştırma ve yaratıcı fikirler üretme vaadini hızla yerine getiriyor. En uygun seçenekler arasında önemli bir karar verme aracı haline geliyor. Bu da elbette sağladığı verilerin güvenilirliği hakkında düşünmeye sevk ediyor. Yapay zeka destekli hizmetler, seyahat planlaması da dahil olmak üzere çeşitli görevleri çözmek için giderek daha fazla talep gören araçlar haline geliyor. Ancak nihayetinde kararın bize ait olduğunu unutmamalıyız.”

Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması Haber

Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması

Bodrum Tanıtma Vakfı'nın (BOTAV) organizasyonuyla, Bodrum Belediyesi ve Bodrum Ticaret Odası (BODTO) iş birliğiyle düzenlenen “Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması”, iş dünyası, turizm profesyonelleri ve teknoloji meraklılarını bir araya getirdi. Etkinlik, üretken yapay zekâ teknolojilerinin işletmelere sunduğu olanakları ele alırken; Bodrum’un dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir dönüm noktası olarak değerlendirildi. Toplantının açılışını gerçekleştiren BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, “Yapay zekâ sadece bir dijital devrim değil; aynı zamanda vizyonu olan şehirlerin geleceği güvenle kucaklamasının anahtarıdır. BOTAV olarak, Bodrum’un doğasından tarihine, yaşam tarzından değerlerine kadar her unsurunu gelecekle uyumlu bir şekilde inşa etmek için çalışıyoruz. Bodrum’un yalnızca projelerle değil; bir yaşam kültürü ve sürdürülebilir gelecek anlayışıyla da büyüdüğüne inanıyoruz.” diye konuştu. Bodrum Belediye Başkan Yardımcısı Ercan Pehlivan da, “Yapay zekâ, iş dünyasından gündelik yaşama kadar artık hayatımızın her alanında yer alıyor. Bu buluşmanın Bodrum’daki işletmelere yeni bakış açıları kazandıracağına inanıyoruz. Yerel yönetim olarak, yarımadamızın dijital dönüşümüne katkı sunacak her türlü organizasyonu desteklemeye devam edeceğiz.” dedi. Etkinliğin ana konuşmacısı, Lokomotif AI kurucusu ve yapay zekâ uzmanı Fatih Güner ise “Üretken Yapay Zekânın İşletmelere Getirdiği Fırsatlar” başlığı altında; ChatGPT, Gemini gibi araçların turizmden perakendeye birçok sektörde nasıl dönüşüm yarattığını anlattı. Bodrum’un Yerel Tatları da Sahnedeydi Etkinlik boyunca, Bodrum’un yöresel değerlerine vurgu yapılarak, katılımcılara SWEET HEAVEN markasının özel olarak geliştirdiği Bodrum mandalinalı yerel tatlar da ikram edildi. Katılımcılar sorduğu sorularla konuya olan ilgilerini belirtirken, yaptıkları yorumlar da sürecin etkisini göstermekteydi. “Gözüm açıldı. Yapay zekânın otelimdeki rezervasyon ve müşteri hizmetlerini bu kadar kolaylaştırabileceğini bilmiyordum.” – Ayşe Demir “İçerik üretimi için zaten yapay zekâ kullanıyorduk. Ama bu etkinlikten sonra görsel üretim ve sohbet botlarını da ajansımıza entegre etmeye karar verdik.” – Mehmet Yalçın “Bodrum’un bu kadar global bir dijital vizyona ayak uydurması gurur verici. Daha fazla eğitim yapılmasını umuyorum.” – Selin Kaya Bodrum Dijitalleşmeye Hazır BOTAV, etkinliğin ardından yerel işletmelere yönelik yeni yapay zekâ atölyeleri ve eğitim programları düzenlemek üzere çalışmalar başlattığını duyurdu. Ayrıca Bodrum’un “akıllı turizm şehri” hedefi doğrultusunda bir bölgesel yapay zekâ çalışma grubu kurulması da planlanıyor. Toplu foto resimaltı (soldan sağa) İlknur Özsezgin, Yiğit Girgin, Fatih Güner, Ziynet Kutluğ Apaydın

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.