Hava Durumu

#Vecihi Hürkuş

TOURISMJOURNAL - Vecihi Hürkuş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Vecihi Hürkuş haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye'nin İlk Yerli Uçuşunun 100. Yılı Haber

Türkiye'nin İlk Yerli Uçuşunun 100. Yılı

KAYSERİ (İHA) - Türkiye’nin ilk uçak fabrikası TOMTAŞ, 100 yıl önce Vecihi Hürkuş’un "Vecihi" adlı uçağıyla gerçekleştirdiği ilk yerli uçuşun ardından yarım kalan hikayesini tamamlamak için çalışmalarına devam ediyor. 2023 yılında yeniden faaliyete geçen TOMTAŞ, milli havacılık ve savunma sanayisine destek sağlıyor. TOMTAŞ Havacılık ve Teknoloji A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Ferhat Çakır, "100 yıl sonra yarım kalan hikayeyi yeniden canlandırmak için dedesinin verdiği ruhla elinden geleni yapacak" dedi. HAVACILIK TARİHİNE YENİ BİR SAYFA Cumhuriyetin ilk yıllarında kurulan ancak kapanan Türkiye’nin ilk uçak fabrikası TOMTAŞ, günümüzde HÜRJET, HÜRKUŞ, KAAN, GÖKBEY, ATAK ve ANKA gibi milli projelere detay parça üretmesinin yanında, Airbus ve Boeing şirketlerine de parça imalatı yapıyor. TOMTAŞ’ın köklü geçmişine değinen Ferhat Çakır, "TOMTAŞ; kuruluşu 1924-1925'e dayanan Türkiye'nin ilk uçak fabrikasının adıdır. Anlamı da Tayyare ve Motortürk Anonim Şirketi'dir. İlk kuruluşunda Türk Devleti ile Alman Junkers isimli firmanın yüzde 51 ortaklığıyla kurulmuştur. 1925 yılında fabrikanın ilk havacılıkla ilgili üretimine başlayıp 1926 yılında ilk uçaklar A20 uçakları Kayseri'de TOMTAŞ Tesisleri'nde üretilerek çıkmıştır. 1927 yılında ilk uçuş gerçekleşmiş, daha sonra Kayseri Tayyare Fabrikası adı altında aynı fabrika üretimine yüzde 100 Türk Devleti'nin iştiraki olarak devam etmiş, 1950 yılından itibaren ise 2. Hava İkmal Bakım Merkezi olarak faaliyetlerini halen sürdürmektedir. 2023 yılından itibaren ise yarısı TOMTAŞ Yatırım A.Ş. girişimcileri, yüzde 49'u ise TUSAŞ ve Savunma Bakanlığı'nın bağlı kuruluşu olan ASFAT'ın ortaklığında yeniden hayata geçmiştir" ifadelerini kullandı. HÜRJET İÇİN YENİ DÖNEM TOMTAŞ, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ tarafından geliştirilen turbofan motorlu eğitim ve yakın hava destek uçağı HÜRJET'in üretiminde kritik bir rol üstleniyor. Çakır, "Bu yılın sonunda HÜRJET'in detay montajına başlanacak. 2027 itibarıyla, yani TOMTAŞ'ın ürettiği ilk uçakların 100. yılında, Kayseri Havalimanı’nın yanındaki tesislerde HÜRJET’in nihai montajı tamamlanacak ve yerli motoruyla Kayseri'den havalanacak" dedi. VECİHİ HÜRKUŞ’UN MİRASI YAŞATILIYOR Vecihi Hürkuş’un TOMTAŞ ile olan bağlantısına değinen Çakır, "Hürkuş, 1925’te TOMTAŞ’ta çalışmalara başladı. Almanya’da eğitim aldı, binlerce mühendisin ürettiği uçaklardaki eksiklerini tespit etti. Daha sonra Kayseri’de üretilen Junkers uçaklarının test uçuşlarında yer aldı. Son olarak, kendi ürettiği 'Vecihi' adlı uçağını 100 yıl önce Kayseri’den Ankara’ya uçurdu" dedi. TOMTAŞ'ın bu yarım kalan mirası tamamlamak için çalıştığını ifade etti.

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi: Haber

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi: "Dünya Kanatlarımızın Altında"

ERZİNCAN (İHA) - Erzincan’da düzenlenen "5 Uçaktan 6 Kıtaya" konferansında konuşan Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, Türk havacılık sektörünün son 20 yılda elde ettiği büyük başarıları değerlendirdi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi (EBYÜ) Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen konferansa Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) Aksakallar Konseyi Başkanı Binali Yıldırım, Erzincan Valisi Hamza Aydoğdu, Milletvekili Süleyman Karaman, Belediye Başkanı Bekir Aksun, EBYÜ Rektörü Prof. Dr. Akın Levent, il protokolü, akademisyenler ve öğrenciler katılım gösterdi. LOKALDEN GLOBALE: THY'NİN BAŞARI HİKÂYESİ Konferans, THY’nin tanıtım filmi ile başladı. Film gösteriminin ardından kürsüye çıkan THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, Türk Hava Yolları'nın tarihi, küresel büyüme süreci ve başarı hikâyesine dair önemli bilgiler verdi. Ekşi, "Son 20 yılda havacılıkta müthiş bir başarı var. Lokal bir hava yolu iken global bir hava yolu olduk. Dünyada en çok devlete uçan hava yolu olduk. Dünyayı kanatlarımız altına aldık" dedi. Ekşi, Türk Hava Yolları'nın başlangıçta yalnızca 5 uçakla yola çıktığını, ancak bugün 6 kıtaya uçuş gerçekleştiren bir dünya markası haline geldiğini belirtti. Bu başarının, Türkiye'nin uluslararası alandaki gücünün ve milletin gurur kaynağının bir göstergesi olduğunu vurgulayan Ekşi, "5 uçakla başlamıştık. Bugün 6 kıtaya uçuyoruz. Bazen espriyle söylüyoruz; dünya kanatlarımızın altında diye. Hakikaten de öyle. THY dünyada en geniş network'e sahip, en fazla ülkeye uçan hava yolu. Bu da Türk milletinin gururu" sözleriyle konuşmasına devam etti. BİNALİ YILDIRIM’DAN VECİHİ HÜRKUŞ VURGUSU Konferansta kürsüye çıkan bir diğer isim ise Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) Aksakallar Konseyi Başkanı ve eski Başbakan Binali Yıldırım oldu. Yıldırım, Türk Hava Yolları’nın başarı hikâyesine dikkat çekerek, Türk havacılık tarihinin unutulmaz isimlerinden biri olan Vecihi Hürkuş’a atıfta bulundu. Yıldırım, "Vecihi Hürkuş, Avrupa ülkelerinin dahi henüz hayal edemediği yerli uçak yapımı için kolları sıvadı ve bunu da başardı" dedi. Binali Yıldırım, Türkiye'nin havacılıkta elde ettiği başarının köklerinin bu tür öncü girişimlere dayandığını ifade etti. Türk Hava Yolları’nın sadece bir şirket değil, aynı zamanda Türkiye’nin global ölçekteki en önemli temsilcilerinden biri olduğunu söyledi. Konferans, konuşmaların ardından protokol üyelerine hediye takdimiyle sona erdi. Etkinlik boyunca, öğrencilere ve katılımcılara Türk Hava Yolları'nın başarıları ve hedefleri hakkında önemli bilgiler aktarıldı. Erzincan'daki konferans, THY’nin havacılık alanında ulaştığı zirveyi gözler önüne sererken, katılımcılar Türk havacılık tarihine dair ilham verici bir yolculuk yaptı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.