Hava Durumu

#Uzakrota

TOURISMJOURNAL - Uzakrota haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uzakrota haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Küresel seyahatin kodları Uzakrota ile İstanbul’da yeniden yazıldı Haber

Küresel seyahatin kodları Uzakrota ile İstanbul’da yeniden yazıldı

110 ülkeden dünyanın önde gelen ve sektöre yön veren turizm teknoloji markaları, tur operatörleri, seyahat acenteleri, hava yolları, kruvaziyer ve otelcilik markaları, bölgelerin turizm ofisleri olmak üzere 15 bini aşkın turizm seyahat profesyoneli Uzakrota seyahat zirvesinde, Hilton İstanbul’da bir araya geldi. Zirveye yapay zeka destekli seyahat, akıllı turizm uygulamaları, bağlantılı seyahatler, turizmde iş gücü dönüşümü gibi inovatif konular damga vurdu. Uzakrota’nın gücüne inanan ve destek veren tüm katılımcılara teşekkür Hilton İstanbul Convention Center’da tek gün boyunca gerçekleşen zirvede B2B toplantılar, ufuk açıcı konuşmalar, ilham verici fikirlerle seyahatin kodları yeniden yazıldı. Kurucu Gökhan Erdoğan, küresel seyahat pazarında bir köprü görevi gören Uzakrota’da çıtayı her yıl biraz daha yükseğe taşıdıklarını kaydederek dünyanın dört bir yanından gelen ve Uzakrota’nın gücüne inanan tüm katılımcılara teşekkür ederek ‘’Seyahat endüstrisine yön veren bunca değerli markayı bir araya getirmek, bir buluşma noktası olmak ve her yıl çıtayı daha üst seviyeye taşımak bizlere büyük bir sorumluluk da yüklüyor, bunun farkındayız. En büyük gurur bu buluşmayı yine İstanbul’da gerçekleştirmek oldu. Dünyanın en güzel şehrinde turizmin geleceği tartışıldı, İstanbul büyük seyahat inovasyonunun küresel bir merkezi haline geldi. Yine ilham verici iş fikirleri, iş birlikleri oluştu; ufuk açıcı fikirler çarpıştı, geleceğin turizmi Uzakrota’da yeniden yazıldı. Tüm konuklarımıza, katılımcı markalara, Uzakrota’ya inanan tüm partnerlerimize teşekkür ediyoruz’’ dedi. TÜROB Başkanı Müberra Eresin: ‘’Buradan çıkan sonuçlar yol gösterici olacak’’ Uzakrota’nın açılış törenine katılan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin; ‘’Sevgili Gökhan Erdoğan’ın büyük emekleri ile İstanbul çıkışlı yerel bir girişim olarak kurulup kısa sürede dünya çapında referans kabul edilen, Türkiye’den çıkıp dünyaya mal olmuş bir zirveye dönüşen Uzakrota etkinliğinin hem ülkemize hem de dünyaya hayırlı olmasını diliyorum’’ sözlerinin ardından konuşmasını şöyle sürdürdü: ‘’Gördüğüm kadarı ile 100’den fazla yabancı partner’imiz var. Bugün burada sadece turizmin bugünü için değil, geleceğin seyahat ekosistemini birlikte inşa etmek için bulunuyoruz. Buradan çıkacak sonuçların ve atılacak adımların aslında 2030 -2050’lere yol göstereceğini düşünüyoruz. Eskiden gelişen teknolojiye bizler ayak uydurmak gelişmek zorundaydık, artık bugün teknolojiyi bizim geliştirmemiz gerekiyorBizim kişiselleştirilmiş misafir deneyimlerine, kendi kendini optimize eden akıllı işletmelere ve tam entegre dijital fiziksel ortamı sunmaya ihtiyacımız var. Karbon nötr oteller ve yeşil teknolojilerle şekillenen destinasyonların öne çıkacağını öngörüyoruz. Misafirlerin güvenliğinin, verilerini ve mahremiyetini koruyan siber güvenlik odaklı işletmelerin öne çıkacağını görüyoruz. Daha önceki Uzakrota zirvelerinden oldukça başarılı sonuçlar çıkarmıştık ve bu yol gösterici olmuştu. Yine ufuk açıcı, ilham veren bir zirve olmasını diliyorum. Bu yüzden bu zirveyi kıymetli buluyor ve başta sevgili Gökhan Erdoğan olmak üzere organizasyonda emeği geçen, destek veren herkese teşekkür ediyorum. Turizm 2030’u şekillendiren ülkeler, 2025’te vizyon koyacak ülkeler olacaktır. TÜROB olarak bu vizyonun bir parçası olmaya, sektörümüzü geleceğe taşımaya kararlıyız.’’ ‘’Uzakrota gibi zirveler kültürel köprü kuruyor, dünya barışına katkı sağlıyor’’ Açılış seremonisine katılan İstanbul Ticaret Odası Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel Müdürü Cemil Hakan Kılıç ise küresel seyahat sektörünü bir araya getiren Uzakrota seyahat zirvesinin İstanbul’da yapılmasından duyduğu gurur ve memnuniyeti belirtti. Küresel mice pazarının hızlı büyüdüğüne, 2032 yılında 2.3 milyar doları aşacağına vurgu yapan Kılıç, ‘’Kongrelerimizi İstanbul’a kazandırmak için çalışıyoruz. Bir kongre turistinin şehirdeki ortalama harcaması normal bir turiste göre 3, 4 kat fazla. Her 100 kişiden 63’ü kongre için geldiği yerde bağlantılı başka bir seyahat daha planlıyor. Kongre ve zirvelerin bir de çarpan etkisi var. Yerele katkısının yanı sıra kültürel köprüye katkısı var; en önemli katkısı da dünya barışına. Bu kadar ülkeden bu kadar profesyoneli bir araya getirmek kolay bir iş değil. Uzakrota ekibinin emeği bu nedenlerle şehrimiz için de çok kıymetli, kendilerine teşekkür ediyorum’’ sözleriyle Uzakrota zirvesinin değerine ve İstanbul için katkısına işaret etti. Açılış töreninin ardından 3 salonda eşzamanlı olarak tüm gün boyunca gerçekleşen oturumlar arasından bazı başlıklar şöyleydi; ‘’Zor Geçen Yılın Ardından İç ve Dış Turizm’’, ‘’MICE’ın Geleceği’’, ‘’Yapay Zeka Destekli Seyahat’’, ‘’Yeni Nesil Gezginler İçin Seyahat Tasarlamak’’, ‘’Konaklama Sektöründe Markalaşmanın Gücü’’, ‘’Yapay Zeka Dağıtımı, Dijital Pazarlama’’, ‘’NDC ile Doğrudan Satışların Artması ve Acente İlişkileri’’, ‘’Destinasyon Pazarlamasına Bakış’’, ‘’Süper APP Dönemi ve Ek Gelir Yaratma’’, ‘’İnsan X Teknoloji: Turizmde İşgücü Dönüşümü ve Dijitalleşme’’, ‘’Dünya Kruvaziyer Pazarında Türkiye’nin Yeri ve 2030 Hedefleri’’, ‘’Yükselen Trend Gastronomi Turizmi ve Türkiye’nin Payı’’, ‘’Küresel Turizm Endüstrisi ve Küresel Oyuncular’’, ‘’Acenteler Sattığı Turun Kalitesi mi Yoksa Komisyonuna mı Bakıyorlar?’’, ‘’Oyun Değişiyor: Spor ve Turizm Endüstrilerinin Birleşen Gücü’’, ‘’Turlar, Etkinlikler, Bugün ve Gelecek’’, ‘’Turizm Şirketlerinin Yol Haritalar ve Gelecek Planları’’…. ‘‘Turizmde Yükselen 50 Kadın’’ ve ‘’Seyahat 2025 Ödülleri’’ Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri olarak kabul edilen zirvede, bu yıl iki ayrı ödül töreni gerçekleşti. Daha önce açıklanan ‘’Seyahatin Önde Gelen 50 Kadın Yöneticisi’’ne Uzakrota Zirvesi’nde ‘’Women in Travel’’ Ödülleri takdim edildi. Bu ödül töreni, zirve alanında kurulan Women in Travel lounge’unda gerçekleşti. Geleneksel Uzakrota Seyahat Ödülleri ise 15. kez sahiplerini buldu. 5 günde kullanılan 95 bin 560 oy ile 40 farklı kategoride seçilen ‘turizmin önde gelen markaları’ için ödül töreni Six Senses Kocataş Mansions'da düzenlenen Gala Gecesi'nde yapıldı. Ödüller için; https://www.uzakrota.com/womenintravel2025/ https://www.uzakrota.com/awards25/ BDT, Balkanlar, Birleşik Krallık, Avrupa, Asya ve Orta Doğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini buluşturan Uzakrota Global 2025, Turkish Airlines, Nexus DMC ve Visit Malaysia ana sponsorluğunda gerçekleşti. Zirvenin kurumsal sponsorları arasında Saudia, AJet, Paximum, ArabiaBeds, FlyDubai, Tourmania ve Pegasus yer aldı. Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri 2018 yılından bu yana küresel seyahat otoriteleri tarafından üst üste ‘dünyanın en etkili 10 turizm etkinliği’’nden biri seçilen ve bu unvanı koruyan seyahat zirvesi Uzakrota, İstanbul dışında 30’u aşkın ülkede farklı şehirlerde yaptığı etkinliklerle kıtalar ve bölgeler arası bir köprü görevi görüyor. Yerli bir girişim fikri olarak Gökhan Erdoğan tarafından kurularak İstanbul’dan dünyaya açılan Uzakrota, kısa sürede gösterdiği başarıyla dünya turizm otoriteleri tarafından referans verilen bir zirveye dönüştü; peş peşe aldığı ödüllerle önce Hollanda merkezli Bidrrom tarafından 2018 yılında, Japonya merkezli HIS Travel tarafından 2019 yılında, Güney Afrika merkezli Hepstar tarafından 2020 yılında, İngiltere merkezli Rent’n Connect tarafından 2021 yılında, Finlandiya merkezli etkinlik teknolojileri şirketi Dealroom tarafından 2023 yılında ‘’Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri’’ olmaya değer görüldü. Geçtiğimiz yıl ise Birleşik Krallık merkezli turizm dergisi International Explorer tarafından ‘’Avrupa’nın En Etkili Turizm Etkinliği’’ seçildi.

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da Haber

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da

İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli, 15 Kasım’da İstanbul’da bir araya geliyor. Dünyanın önde gelen turizm teknoloji şirketleri ve bölge pazarlarının güçlü operatörleri, bugün Uzakrota Global’de buluşacak. WOW Convention Center İstanbul’daki zirvede, 60 oturum ve dünya çapından 200 etkileyici konuşmacı, sektördeki yenilikçi gelişmeleri tartışacak. Turizm ve seyahat endüstrisinin en büyük etkinliklerinden biri olan Uzakrota, 2024 yılı itibarıyla düzenleyeceği 5 zirveden en büyüğünü 15 Kasım’da (bugün) İstanbul'da gerçekleştirecek. Türk Hava Yolları, Malezya Turizm, Amadeus, Paximum, Tourmania ve Tour to America'nın desteğiyle Uzakrota, geniş çaplı bir katılıma ev sahipliği yapacak. 110 ülkeden en etkili turizm ve seyahat markalarının yanı sıra, 15 binden fazla turizm profesyonelinin katılması beklenen zirve, sektördeki en önemli buluşmalardan biri olacak. Küresel turizm pazarının en büyük seyahat şirketleri tarafından "Dünyanın En Etkili 10 Turizm Etkinliği" arasında gösterilen Uzakrota Seyahat Zirvesi, geçmiş yıllarda olduğu gibi sektörün en önemli aktörlerini bir araya getirecek. Seyahat acenteleri, turizm teknoloji şirketleri, havayolları, denizcilik ve otelcilik markalarının katılacağı zirvede, turizmin farklı alt sektörlerinden yaklaşık 250 şirket, kendilerini tanıtma, potansiyel iş ortaklarını keşfetme ve yeni bağlantılar kurma fırsatı bulacak. Ayrıca, 5 tematik sahnede düzenlenecek 60 oturumda, 200 etkileyici konuşmacı, turizm ve seyahat endüstrisinin geleceğine dair yenilikçi vizyonlarını paylaşacak. "DÜNYA ÇAPINDA BİR SEYAHAT KÖPRÜSÜ KURUYORUZ" Uzakrota Kurucusu Gökhan Erdoğan, bugüne kadar 5 kıtada, 10 farklı ülkede 30 zirve düzenleyerek 100 binden fazla turizm profesyonelini bir araya getirdiklerini ve lokal markaları küresel çapta birbirine bağlayarak seyahat dünyasında bir köprü kurduklarını söyledi. İstanbul’daki zirvenin önemini vurgulayan Erdoğan, “Uzakrota network’ünü çeşitli destinasyonlara taşıyarak hem destinasyonların pazarlanmasına yardımcı oluyor hem de mavi okyanus dediğimiz keşfedilmemiş pazarları network’ü ile buluşturuyor. İstanbul bu yılki zirvelerin içinde en büyüğü olacak. İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli İstanbul’a geliyor. Dünyanın en önemli turizm teknoloji şirketleri, bölge pazarlarının en güçlü operatörleri burada olacak. Türkiye pazarına henüz girmeyen, ilk kez Uzakrota ile ülkemizde kendini anlatacak olan global büyük markalar var. Dijital turizm hızla büyüyor. Uzakrota Global’in bu yıl odaklanacağı konular arasında yapay zeka yine öne çıkacak; turizm ve seyahat endüstrisindeki rolü ve sektörün geleceğini konuşacağız” dedi. Havacılık teknolojileri, seyahat trafikleri, akıllı turizm uygulamaları gibi birçok konunun ele alınacağını söyleyen Erdoğan, “Yaratıcı fikirlerin çarpıştığı, her marka ve paydaş için verimli bir zirve olacak, çok heyecanlıyız” diye ekledi. ZİRVENİN GÜNDEMİNDEKİ KONULAR 5 tematik sahnede, küresel turizm ve seyahat endüstrisinin önde gelen 200 lider ismi, sektördeki yeni gelişmeleri ve trendleri ele alacak. İşte dikkat çeken oturum başlıkları: Zengin tüketici için lüksü yeniden tanımlamak   Avrupa ve BDT ülkelerine yakın bakış  Turizm Liderlerinin 2025 öngörüleri  Amerika'da kişiye özel seyahat imkanları  İntikam turizmi sona erdi, şimdi de enflasyon turizmi mi başladı?    Helal turizm altyapısı ve müşterilerin beklentileri   Otelcilikte sürdürülebilirlik stratejileri ve yenilikçi uygulamalar  Kruvaziyer turizminin Yükselişi ve B2B pazarı  Pandemiden bu yana 100 bin turizm çalışanı sektörden ayrıldı. Peki ya şimdi ne yapmalıyız?  Dijital reklamlarla küresel büyümeye uzun vadeli bakış     Çevrimiçi seyahat dağıtımının gücünü ortaya çıkarma    Araç kiralama sektöründeki güncel eğilimler ve tüketici davranışları  Havayollarının dijital dönüşümdeki rolü ve hedefleri  Spor organizasyonlarının turizme etkileri  İstanbul 2024 talep, fiyat, doluluk verileri  Doğru içerik dağıtımının otelinizin cirosuna etkisi  MICE endüstrisi ve 2025  Seyahat gazeteciliği  Seyahat sektöründe yeni gelir yaratma stratejiler  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar  Influencer’ların satın almaya etkileri    Konsolidatorler ve B2B Pazarı  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar   Türkiye pazarında destinasyon tanıtımı  Program hakkında daha detaylı bilgi için https://www.uzakrota.com/summit24/ adresi ziyaret edilebilir. 2024’ÜN 5 ZİRVESİ: KUALA LUMPUR, BAKÜ, CAPE TOWN, İSTANBUL, RİYAD Uzakrota, 2024 yılı boyunca turizm ve seyahat endüstrisini buluşturan kapsamlı etkinlikleriyle kıtalar ve bölgeler arasında köprü kuruyor. 2024’ün ilk zirvesi Malezya’nın Kuala Lumpur şehrinde gerçekleşti ve BDT, Balkanlar, Asya ile Orta Doğu'dan 500 turizm profesyoneli bir araya geldi. İkinci zirve ise Azerbaycan’ın Bakü şehrinde yapıldı; İngiltere, Avrupa ve Asya pazarlarının önde gelen isimlerinin katıldığı bu etkinlikte Türkiye turizmine yön veren sektör profesyonelleri de konuşmalar gerçekleştirdi. Üçüncü zirve, Güney Afrika'nın Cape Town şehrinde gerçekleşti; bu etkinlik, Orta Doğu, Namibya, Zambiya ve Zimbabve’den önemli sektör markalarını bir araya getirdi. İstanbul'daki ana zirvenin ardından, yılın beşinci ve son zirvesi, Riyad’da düzenlenecek. Bu zirve, Arap Yarımadası, İngiltere, BDT, Avrupa, Balkanlar ve Orta Doğu bölge pazarlarının katılımıyla yapılacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.