Hava Durumu

#Uluslararası Turizm

TOURISMJOURNAL - Uluslararası Turizm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uluslararası Turizm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Havayolları, oteller küresel turizm ağı, TTI İzmir’de bir araya geliyor Haber

Havayolları, oteller küresel turizm ağı, TTI İzmir’de bir araya geliyor

TTI İzmir, büyük buluşma için hazır. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ ve TÜRSAB iş birliğiyle 3-5 Aralık tarihlerinde Fuar İzmir’de düzenlenen TTI İzmir – 19. Uluslararası Turizm Ticaret Fuarı ve Kongresi’nin vizyon partnerliğini BookingAgora üstlendi. Türkiye’nin önde gelen B2B turizm platformlarından biri olan BookingAgora, 50’nin üzerinde ülkeden havayolu, otel, turizm teknoloji markası, acente, GSA firmaları ve araç kiralama olmak üzere toplam 88 markayı fuara getirerek uluslararası turizm ağını İzmir’de buluşturuyor. HAVAYOLLARI, OTELLER KÜRESEL TURİZM AĞI, TTI İZMİR’DE BİR ARAYA GELİYOR ‘’Turizm tek başına değil hep birlikte yapılacak bir iş’’ BookingAgora Kurucu Ortağı Kadri Ciga fuarın uluslararası boyutuna dikkat çekerek “TTI İzmir, yalnızca Türkiye’nin değil, bölgenin de en önemli turizm buluşmalarından biri haline geliyor. Bu yıl İzmir, ülkemiz turizmi için güçlü bir iş birliği platformuna ev sahipliği yapacak. Turizm tek başına değil, birlikte yapılacak bir iş. BookingAgora olarak biz, teknolojimiz ve küresel iş ağımızla Türk turizminin dünya sahnesinde daha görünür hale gelmesine katkı sunmayı hedefliyoruz’’ dedi. ‘’Bu güçlü ağın turizme büyük katkı sağlayacağına inanıyoruz’’ Bölgenin en önemli turizm ağlarından biri olan TTI İzmir’in uluslararası alanda da etkisini güçlendireceğine dikkat çeken BookingAgora Kurucu Ortağı Murat Kahraman ise şu vurguyu yaptı: ‘’İzmir gibi sayısız turistik değeriyle öne çıkan bu şehirde gerçekleştirilen TTI İzmir’e katkı sunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Türk turizminin gelişmesi için bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da elimizden gelen tüm çabayı göstermeye devam edeceğiz. 39’u havayolu, 37’si otelcilik olmak üzere turizm acenteleri, GSA ve araç kiralama firmaları dâhil küresel turizm seyahat markaları; ayrıca Dubai ve Aqaba turizm ofisleri toplam 88 marka TTI’da yer alacak. Bu güçlü ağın, hem sektör profesyonelleri arasında yeni iş birliklerine zemin hazırlaması hem de Türkiye’nin turizm tanıtımına ve sürdürülebilir büyümesine önemli katkı sağlamasını hedefliyoruz. Katılımcı markalara ve bu büyük fuar organizasyonunda emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Tüm paydaşlarımızı 88 güçlü markanın yer aldığı, B 116 Hall’üne bekliyoruz.’’ TTI İzmir’de B 116 Hall’de yer alacak katılımcı markalar şöyle: Absheron Hotel Group Azerbaijan, Acapulco Hotel & Spa Hotel, Aegean Airlines, Air Arabia Air Astana, Air Canada, Air Europa, Air Link, Air Portugal, Air Serbia, Air Tanzania, Air Transat, AirBaltic, Ajet, Al Manara Luxury Collection, All Nippon Airways (ANA), AnimaWings, APG Türkiye, Aqaba / Aseza, Avantgarde Hotels, Aviareps Türkiye, Baron Hotels Egypt, BW Hotels Türkiye, Cars2World, Centrum Air, China Airlines, Citadines Maslak Istanbul The Ascott, Concord Travel Lebanon, Concord Hotels and Resorts, Condor, Constance Hotels, Croatia Airlines, Crowne Plaza Old City, CruiseRep -Hertz, Double Tree By Hilton Aqaba, Dubai Department of Economy & Tourism, Ekar, Emirates, Ethiopian Airlines, Fly Cham, FlyDubai, Flynas, Hampton By Hilton İstanbul Arnavutköy, Hyatt Regency Aqaba Ayla Resort, Hyperguest, Indigo Airlines, Jazeera Airways, Kaya Artemis Hotels & Resorts, Kempinski Hotel Aqaba Red Sea, Kerzner Hotels, Le Meridien Istanbul Etiler, Legoland Dubai, LOT Polish Airlines, Lufthansa Group, McArthurGlen Designer Outlet, MEA Middle East Airlines, MIAT Mongolian Airlines, Minor Hotels, Movenpick Aqaba, Movenpick Beirut, Nile Air, One&Only Portonovi, Ramada Plaza By Wyndham Gevgelija, Ramada Plaza By Wyndham Palovdiv, Ramada Sofia City Center, Rixos Hotels Egypt, Sabre, Salamis Bay Conti, Sheraton, Bishkek, Sheraton Istanbul Ataköy, Sheraton Levent, Singapore Airlines, Sixsenses Kocataş Mansion Hotels, Sky Express, Sky Tower Batumi, SLS Dubai Hotels & Residence, Sofitel Taksim, Srilankan Airlines, TAL Aviation Türkiye, THAI Airways, The St. Regis Amman, The Westin Saraya Aqaba Resort & Spa, Travel Plan / KKTC, Travelmania / Discover Azerbaijan, United Airlines, Vietnam Airlines, W Amman, WebBeds.

Kültür Ve Turizm Bakanı Ersoy, Türkiye 2024’Te Rekor Turizm Geliri Elde Etti Haber

Kültür Ve Turizm Bakanı Ersoy, Türkiye 2024’Te Rekor Turizm Geliri Elde Etti

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye'nin 2024 yılında 62,3 milyon ziyaretçiyi ağırladığını ve 61,1 milyar dolar turizm geliri elde ettiğini açıkladı. Bakan Ersoy, İstanbul'da düzenlenen 18. Verona Avrasya Ekonomi Forumu'nda yaptığı konuşmada 2024 yılında Türkiye'nin 62,3 milyon ziyaretçiyi ağırladığını ve 61,1 milyar dolar turizm geliri elde ettiğini açıklayarak, bu rakamların her yıl kendi rekorunu kırdığını söyledi. Bu yılın ilk verilerinin de hedeflerin yakalanacağını gösterdiğini ifade eden Ersoy, elde edilen başarının yalnızca Türkiye'nin tarihi ve kültürel mirasıyla açıklanamayacağını belirterek, "Bu başarıda ülkemizin son yıllarda ve özellikle pandeminin ardından tanıtım stratejileri ile güvenli ve sürdürülebilir turizm konularında sarf ettiği yoğun çabanın haklı bir getirisi olmuştur" dedi. TGA stratejik hedeflerde kilit rol üstleniyor Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nın (TGA) Bakanlık tarafından belirlenen turizm strateji ve politikaları doğrultusunda Türkiye'nin turizm hedeflerine ulaşmasına, turizm imkanlarının dünyada tanıtılmasına ve pazarlanmasına ilişkin stratejiler geliştirerek, her mecrada ve tüm dünyada başarılı tanıtım faaliyetleri yürüttüğünü aktaran Ersoy, Güvenli Turizm Sertifikası ile Sürdürülebilir Turizm Belgesi'ne sahip konaklama tesisleri ve turizm işletmelerinin, gece müzeciliği ve ‘Geleceğe Miras' projesi kapsamında tüm yıla yayılan kazı ve restorasyon çalışmaları gibi uygulamaların sektöre büyük katkı sunduğunu ifade etti. Stratejik bir yaklaşım ve kurumsal sahiplenme ihtiyacına dikkati çeken Ersoy, bu noktada ‘sürdürülebilir turizm' anlayışının önem kazandığını vurguladı. Sürdürülebilir turizmin doğal kaynakların korunmasından atıkların azaltılmasına, kültürel ve sosyal çeşitliliğin muhafazasından yerel toplumun sürece dahil edilmesine kadar geniş bir hedef yelpazesi sunduğunu belirten Ersoy, turizm faaliyetlerinin yalnızca ekonomik kazanç değil, çevreye, doğaya ve insana saygılı bir kalite anlayışıyla yürütülmesi gerektiğinin altını çizdi. Türkiye yabancı ziyaretçi ağırlayan 5 ülke arasında 2024 yılı verilerine göre uluslararası turizm hareketliliğinin 1,5 milyar seviyesine ulaştığını ve bu hareketliliğin 747 milyonunun Avrupa'da, 316 milyonunun ise Asya'da gerçekleştiğini ifade eden Bakan Ersoy, Türkiye'nin bu veriler ışığında Fransa, İspanya ve İtalya gibi ülkelerle birlikte dünyada en fazla yabancı ziyaretçi ağırlayan ilk 5 ülke arasında yer aldığını belirtti. Bakan Ersoy, dünya üzerinde hem çok sayıda uygarlığa ev sahipliği yapmış hem de doğal ve beşeri şartları sayesinde mevcut tüm turizm çeşitlerinin rahatlıkla hayata geçirilebildiği ülke sayısının oldukça az olduğuna dikkati çekerek, Türkiye'nin bu alandaki ayrıcalıklı konumunu vurguladı. Türkiye alternatif turizm türlerinde de güçlü bir aktör Deniz turizminin yanı sıra termal turizm, kış sporları, doğa turizmi, dalış ve eko turizm, kongre, fuar ve düğün turizmi, kruvaziyer ve yat turizmi, golf turizmi ve inanç turizmi gibi birçok alternatif alanda da Türkiye'nin çok geniş ve eşsiz imkanlara sahip olduğunu belirten Ersoy, bu çeşitliliğin sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle entegre biçimde geliştirildiğini ifade etti. "Turizm herkes için bir haktır" Turizmin ekonomik katkılarının yanı sıra kültürel ve sosyal yönünün de göz ardı edilmemesi gerektiğini ifade eden Ersoy, "Turizmin sadece bir kesim ve zümre değil, tüm insanlar için bir hak ve gereklilik olduğu gerçeği önem kazanmaktadır. Çünkü kültürlerarası diyalog, toplumsal ve sosyal yakınlaşma, ancak tüm grup ve sınıfların turizme dahil olmasıyla mümkün olabilmektedir" diye konuştu. "Turizm, doğru yönetildiğinde kalkınmanın itici gücüdür Türkiye'nin turizmde elde ettiği bilgi, birikim ve deneyimi Avrasyalı paydaşlarla her platformda paylaşmaktan memnuniyet duyduklarını kaydeden Ersoy, "Sonuç itibarıyla turizm, bilinçli bir şekilde uygulandığında ne yerel ekonomiye ve çevreye zarar verecek bir etken, ne de sosyal ve kültürel değerleri bozacak bir kirlilik haline gelecek, ekonomik kalkınmanın arkasındaki en önemli itici güçlerden biri olma işlevini artırarak devam ettirecektir" şeklinde konuştu. 18. Verona Avrasya Ekonomi Forumu, bu yıl ‘New Energy for New Economic Realities' temasıyla Avrasya ülkeleri arasında ekonomi, enerji, ulaşım, dijital teknoloji, tarım, finans ve turizm alanlarında iş birliğini geliştirmek amacıyla düzenleniyor.

Uluslararası Turizm Salgın Sonrası Yükselişte Haber

Uluslararası Turizm Salgın Sonrası Yükselişte

Birleşmiş Milletler (BM) Dünya Turizm Örgütü, 2024 yılında uluslararası seyahat eden kişi sayısının 1,4 milyara ulaştığını açıkladı. Bu, COVID-19 salgınının yarattığı tarihi krizin ardından turizm sektörünün tam anlamıyla toparlandığını gösteriyor. YÜZDE 11'LİK ARTIŞ Madrid merkezli BM Dünya Turizm Örgütü’nün paylaştığı verilere göre, 2024’te uluslararası seyahat eden kişi sayısı bir önceki yıla kıyasla yüzde 11 artış göstererek yaklaşık 140 milyon kişi daha fazlaya ulaştı. Bu artış, salgın öncesi rakamları yakalamayı ve aşmayı başardı. EN FAZLA ARTIŞ ORTA DOĞU'DA 2019 ile 2024 arasındaki veriler karşılaştırıldığında, en fazla ziyaretçi artışı Orta Doğu, Avrupa ve Afrika bölgelerinde gerçekleşti. Orta Doğu’yu ziyaret eden turist sayısı 2019’a kıyasla yüzde 32 artarak 95 milyona, Afrika’yı ziyaret edenler yüzde 7 artışla 74 milyona, Avrupa’ya gelen ziyaretçiler ise yüzde 1 artışla 747 milyona ulaştı. TOPARLANMA SÜRECİ TAMAMLANDI BM Dünya Turizm Örgütü Genel Sekreteri Zurab Pololikaşvili, 2024’te küresel turizmin salgın sonrası toparlanma sürecini tamamladığını belirtti. Pololikaşvili, geçtiğimiz yılki verilerin, birçok bölgede turist sayılarının ve özellikle turizm gelirlerinin 2019 seviyelerini geçtiğini gösterdiğini vurguladı. BÜYÜME 2025’TE DE SÜRECEK Turizm sektöründeki güçlü talebin devam ettiğini vurgulayan Pololikaşvili, 2025 yılında da büyümenin süreceğini öngördüklerini dile getirdi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.