Hava Durumu

#Ulaştırma Bakanlığı

TOURISMJOURNAL - Ulaştırma Bakanlığı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaştırma Bakanlığı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TÜRSAB Böyle Yönetilmez Haber

TÜRSAB Böyle Yönetilmez

Geçtiğimiz günlerde bir televizyon programına katılan TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya'nın Anadolu turları kapsamında "yol güzergâh belgesi" alınması gerektiğine dair yaptığı açıklamalar, turizm sektörü paydaşları arasında kafa karışıklığına yol açtı. Bu açıklamanın gerçeği yansıtmadığını ifade eden TÜRSAB Başkan Adayı Nezih Hacıalioğlu, konuyla ilgili net konuştu: "Sayın Başkan, televizyon ekranlarında İzmit’ten Bursa’ya, Ankara’dan Kayseri’ye kadar birçok büyükşehir belediyesinin güzergâh belgesi talep ettiğini dile getiriyor. Ancak mevcut Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne göre, düzenlenen bir kültür turu kapsamında şehirlerarası yol güzergâh belgesi alınmasına yönelik herhangi bir yasal zorunluluk bulunmamaktadır. Anlaşılan o ki, Sayın Başkan 3 yıldır aktif acentecilik yapmadığı için saha bilgileri güncel değil. Etrafındaki danışmanlar da kendisini yanlış yönlendirmiş.c Nezih Hacıalioğlu, konunun hukuki boyutuna da dikkat çekti: "Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 40. maddesi son derece açıktır. Yetki belgeli seyahat acentalarının, Kültür ve Turizm Bakanlığı denetiminde gerçekleştirdiği turlar için ayrıca güzergâh belgesi alınması gerektiğine dair bir hüküm yoktur. Belediyelerin, bu tür kültür turlarında ekstra belge talep etmesi hem yasal zemine oturmaz hem de turizm faaliyetlerini sekteye uğratır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bu yönde herhangi bir uygulaması da bulunmamaktadır." “Sizi Komik Duruma Düşürürler” Başkan adaylığı sürecinde sektörün yapıcı dönüşümüne odaklanan Hacıalioğlu, sözlerini şu ifadelerle sürdürdü: "Sayın Başkan’ın, Ulaştırma Bakanlığı’na bu yönde bir başvuruda bulunma düşüncesi varsa, kendisine naçizane tavsiyem: Lütfen önce bir bilene danışsın. Zira bu tarz teknik konularda yanlış beyanlar, hem kurumumuzu hem de sektörü kamuoyu önünde komik duruma düşürebilir. Böyle yönetim olmaz. TÜRSAB böyle yönetilmez!" TÜRSAB Başkan Adayı Nezih Hacıalioğlu, sektörün gerçek ihtiyaçlarını bilen, sahadan gelen, acentacıların nabzını tutan bir anlayışla yola çıktığını vurgularken, turizm sektörünün güncel bilgi, doğru yönetişim ve yasal çerçeve doğrultusunda yönetilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Ankara-İzmir YHT ile 11,5 Milyon Kişi Hızlı Tren Konforuna Kavuşacak Haber

Ankara-İzmir YHT ile 11,5 Milyon Kişi Hızlı Tren Konforuna Kavuşacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Toplam 505 kilometre uzunluğunda bir kalkınma köprüsü olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattımız tamamıyla hizmete girdiğinde Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir illerimizde yaşayan yaklaşık 11,5 milyon insanımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak" dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Afyonkarahisar'da, Ankara ile İzmir’i birleştiren Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin son durumunu inceledi. Uraloğlu, ilgili kurum yetkililerinden projeyle ilgili bilgi alarak incelemelerin ardından basın mensuplarına açıklama yaptı. "Son 23 yılda demir yollarımıza yaklaşık 64 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik" Ulaşımın bir milletin kalkınma, birlik ve kültür yolculuğunun anahtarı olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Demir yolları bu yolculuğun güçlü, çevreci ve ekonomik rotalarından biridir. Bu gerçekten hareketle Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, 2002 yılından bu yana demir yollarımızı bir devlet politikası olarak ele aldık ve ülkemizin dört bir yanını modern, hızlı ve güvenli demir yolu ağlarıyla donattık. Son 23 yılda demir yollarımıza yaklaşık 64 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik. 2002 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğumuza; 2025 yılı itibariyle, 2 bin 251 kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. Demir yolu ağı uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye yükselttik. Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolları Hattı gibi vizyon projelerle, Türkiye’yi Asya’dan Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu’nun merkezi yaptık. Hayata geçirdiğimiz bu iki proaktif projeyle demir yolu taşımacılığı alanında ülkemizin doğu-batı yönlü uluslararası yük hareketlerinde üstlendiği kritik rol ülkemizin lojistik gücüne güç katıyor. Daha yeni Çin’in Chongqing (ÇONKCİNG) ve Chengdu (ÇENGDU) şehirlerinden yola çıkan iki tren toplam 98 konteynerlik yükleriyle Halkalı İstasyonu'muzdan başarılı operasyonlarla Avrupa’ya devam etti" şeklinde konuştu. "Yaklaşık 11,5 milyon insanımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak" Ankara-İzmir YHT hattının Ankara- Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir kesimleriyle toplam 505 kilometre uzunluğunda bir kalkınma köprüsü olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, "Projemiz çerçevesinde; Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen İstasyonları olacak şekilde 10 istasyon tasarladık. 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177 üstgeçit ile 244 adet altgeçit inşa ediyoruz. Ankara-İzmir hızlı tren projesinin tamamlanması ile mevcut demir yolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafe 624 kilometreye inecek. Ankara-İzmir arası demir yolu ile 14 saat, kara yoluyla ise 7 saat olan seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecek. Tabii burada şu hususa da dikkat çekmek istiyorum, projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir arası hat uzunluğu 624 kilometre olacak ama bizim çalışmalarımız zaten Polatlı’ya kadar olan hızlı tren hattından sonra başladığı için 505 kilometre olarak ifade ediyoruz. Hattımız tamamıyla hizmete girdiğinde Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir illerimizde yaşayan yaklaşık 11,5 milyon insanımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak" ifadelerini kullandı. "Yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz" Hızlı trenin sağladığı konfor ile birlikte seyahat süresinde konvansiyonel tren ve kara yoluna göre önemli avantajlar sağlanacağını dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Az önce de belirttiğim üzere Ankara-İzmir arası seyahat süremiz 3,5 saate düşerken; yine Ankara-Afyon arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası seyahat süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecektir ve hattımız tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Bu, Afyon’un termal turizmine, Uşak ve Manisa’nın tarım ve sanayi gücüne, İzmir’in limanları ve turizm potansiyeline yepyeni bir ivme kazandıracak. Güzergâh üzerindeki şehirlerimiz, adeta birer inci gibi bu çelik raylarla birbirine bağlanacak; ticaret, turizm ve kültürel etkileşimde altın bir çağ yaşamaya başlayacaktır."

Muğla’da Özel Yat Sayısındaki Rekor Artış Deniz Ekosistemini Tehdit Ediyor Haber

Muğla’da Özel Yat Sayısındaki Rekor Artış Deniz Ekosistemini Tehdit Ediyor

Muğla'nın Bodrum ilçesinde, bu sezon özel yat sayısındaki rekor artış, hem deniz ekosistemini hem de yerel denizcilik ekonomisini tehdit eder boyuta ulaştı. Bodrum Denizciler Derneği, yasa dışı atık boşaltımı, uzun süreli demirleme ve denetim eksikliği nedeniyle 'istilacı yat türü' olarak nitelendirdiği özel teknelerin, koylardaki yaşamı yok olma noktasına getirdiğini açıkladı. Dernek Başkanı Tuna Altunkaya, ticari teknelerin günlük ya da haftalık atık teslimi zorunluluğu bulunduğunu ve sıkı şekilde denetlendiğini belirterek, "Kurallara uymayanlara yüz binlerce lira ceza kesiliyor. Ancak bu yıl sayısı eşi benzeri görülmemiş şekilde artan özel yatlar, çoğu zaman bağlantıları sayesinde denetim dışı kalıyor" dedi. Aylarca aynı koyda atık bırakıyorlar Bazı özel yatların koylarda aylarca demirli kalarak deniz dibine, bitki örtüsüne ve balık popülasyonuna büyük zarar verdiğini belirten Altunkaya, "Bazı bölgelerde deniz kenarında yürürken bile ağır atık kokusu hissediliyor. Kaptanlarımız artık guletleri koylara sokacak yer bulamaz hale geldi" ifadelerini kullandı. Halktan destek çağrısı Altunkaya, kirliliğin kaynağının açıkça dile getirilmesi gerektiğini vurgulayarak, "Tüm Bodrum halkını, koylarımızı ele geçiren bu özel yat sahiplerine karşı ses çıkarmaya davet ediyorum. Ya deniz ahlakını öğrenecekler ya da bu koylardan gidecekler. Aksi halde ticari teknelerimiz haksız yere hedef haline geliyor" diye konuştu. Bakanlıklara çözüm önerisi Bodrum Denizciler Derneği, diğer denizcilik paydaşlarıyla birlikte hazırladığı çözüm önerilerini Ulaştırma, Çevre ve Turizm Bakanlıklarına iletecek. Amaç, yasal boşlukları kapatarak istilacı yat türüne karşı hem deniz ekosistemini hem de ticari filosunu korumak.

Demre Yat Limanı Açıldı, Yat Kapasitesi 26 Bine Ulaştı Haber

Demre Yat Limanı Açıldı, Yat Kapasitesi 26 Bine Ulaştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Demre Yat Limanı'nın hizmete açılmasıyla Türkiye'nin yat bağlama kapasitesinin yaklaşık 26 bine ulaştığını söyleyerek, "Türkiye'yi uluslararası yat turizminin vazgeçilmez destinasyonlarından biri haline getirdik" dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya'nın Demre ilçesinde yapımı tamamlanan 700 yat bağlama kapasiteli Demre Yat Limanı'nın açılış törenine katıldı. Açılışta konuşan Uraloğlu, yat limanının sadece bir marina değil, aynı zamanda turizm, ticaret ve sosyal yaşam merkezi olacağını söyledi. "2002 yılından bu yana Antalya'nın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 235,1 milyar lira yatırım gerçekleştirdik" Antalya'nın yalnızca Türkiye'nin değil, dünyanın en gözde turizm merkezlerinden biri olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Kentin hem turizm hem tarım hem de ihracat potansiyelini güçlendirmek için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. 2002 yılından bu yana Antalya'nın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 235,1 milyar lira yatırım gerçekleştirdik" dedi. Antalya Havalimanı'nın kapasitesinin 35 milyondan 82 milyona çıkarıldığını da belirten Uraloğlu, bu yatırımların kentin turizmine, ticaretine ve istihdamına önemli katkılar sağladığını ifade etti. "Yat bağlama kapasitesi yaklaşık 26 bine çıktı" Yat turizminde Türkiye'nin dünya çapında bir merkez haline geldiğini belirten Uraloğlu, "2002'de 8 bin 500 olan yat limanı kapasitemizi 25 bin 262'ye yükselttik. Bugün açtığımız Demre Yat Limanı ile bu kapasitemizi yaklaşık 26 bine çıkarıyoruz. Yalova'dan Seferihisar'a, Mersin'den Kaş'a kadar açtığımız yat limanlarıyla ülkemizi bu alanda güçlendirdik" dedi. "Uzun süreli yabancı yat konaklamalarıyla ekonomimize döviz girdisi sağlanacak" Demre Yat Limanı'nın 958 metre ana mendirek, 281 metre tali mendirek, 287 metre rıhtım ve 5 adet yüzer iskeleden oluştuğunu belirten Uraloğlu, "Bu proje, yat turizmini 12 aya yayarak bölgeye kış aylarında da canlılık getirecek. Yat kulübü etkinlikleri, restoranlar ve sosyal alanlarla Demre, yeni bir cazibe merkezine dönüşecek. Ayrıca uzun süreli yabancı yat konaklamalarıyla ekonomimize döviz girdisi sağlanacak" diye konuştu. "Kruvaziyer turizminde 2 milyon yolcuyu aşacağız" Kruvaziyer turizminde de büyük bir ivme yakaladıklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, "2024 yılında kruvaziyer yolcu sayısı yüzde 22,5 artışla 1,9 milyona ulaştı. Bu yıl toplamda 2 milyon yolcu sayısını aşacağımızı öngörüyoruz" dedi. Konuşmaların ardından Demre Yat Limanı, protokol üyelerinin katılımıyla resmen hizmete açıldı.

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Türkiye’nin Geleceğini Şekillendirecek Haber

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Türkiye’nin Geleceğini Şekillendirecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun sadece bir ulaşım projesi değil, Türkiye'nin yükselen geleceğini şekillendiren bir abide eser olacağını söyledi. Uraloğlu, Otoyol sayesinde mevcut Ankara-Kırıkkale Devlet Yolu'nda 80 dakika süren seyahat süresinin 43 dakikaya düşeceğini ve yıllık 5,2 milyar lira tasarruf sağlanacağını söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yapım çalışmaları devam eden 120 kilometrelik Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nda incelemelerde bulundu. Kırıkkale'nin 43 ilin geçiş noktasında bulunan stratejik konumu sebebiyle ulaşımda önemli bir noktada olduğunu ifade eden Uraloğlu, son 23 yılda ulaştırma ve haberleşme altyapısına 47 milyar liranın üzerinde yatırım yapıldığını söyledi. Bölünmüş yol uzunluğunun 39 kilometreden 235 kilometreye çıkarıldığını vurgulayan Uraloğlu, "Ankara, Kırşehir, Çorum, Yozgat ve Çankırı olmak üzere tüm komşularına bölünmüş yollarla bağladık" dedi. Tamamlanan projeler arasında Kırıkkale-Delice Devlet Yolu, Kırıkkale-Kayseri Yolu ve Yahşihan Köprülü Kavşağı gibi yolları sayan Uraloğlu, Kırıkkale'de çalışmaları devam eden 6 ayrı karayolu projesinin toplam bedelinin 5 milyar liranın üzerinde olduğunu bildirdi. Ayrıca 14 Haziran'da temeli atılan Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı'nın da ulaşıma değer katacağını ifade etti. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun 101 kilometresi ana gövde, 19 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplamda 120 kilometrelik bir hat olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, güzergah boyunca 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük, 39 köprü, 46 altgeçit ve 3 otoyol hizmet tesisi inşa edildiğini aktardı. Çalışmaların 7 gün 24 saat sürdüğünü dile getiren Uraloğlu, projenin şu ana kadar 5,9 milyon metreküp kazı ve 4,7 milyon metreküp dolgu çalışması tamamlandığını kaydetti. Otoyolun Ankara Çevre Yolu'ndan başlayarak Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan üzerinden ilerleyip Kızılırmak'ı geçerek Çerikli'nin kuzeyinden Yozgat yoluna bağlanacağını belirten Uraloğlu, bu yolun sadece bölgesel değil, uluslararası lojistikte de önemli bir hat olacağını söyledi. "Bu proje ile yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu hale getireceğiz" diyen Uraloğlu, özellikle bayramlar ve hafta sonlarında yaşanan yoğunlukların önüne geçileceğini vurguladı. Otoyol sayesinde trafikte yaşanan sıkışıklıkların ortadan kalkacağını belirten Uraloğlu, yılda 4,5 milyar lira zamandan, 700 milyon lira ise akaryakıttan tasarruf edileceğini, ayrıca 41 bin ton karbon emisyonunun azaltılarak çevreye katkı sağlanacağını ifade etti. Projenin ileride Samsun'a ve doğuda İran sınırına kadar uzanacak otoyol projelerinin ilk ayağını oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, "Otoyol projemiz, önümüzdeki yıllarda hayata geçirilmesi planlanan Ankara'yı kuzeyde Samsun'a, doğuda İran sınırına kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağını oluşturacak. Projemiz bu yönüyle de sadece bölge için değil, Türkiye'mizin küresel lojistik ağındaki rolü için de stratejik bir öneme sahiptir. Otoyolumuz, Türkiye'mizin yükselen geleceğini şekillendiren bir abide esere dönüşecektir" dedi. Açıklamasının sonunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Cumhur İttifakı olarak yatırım, istihdam, üretim ve ihracat odaklı büyüme stratejisiyle çalıştıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, projede emeği geçen yüklenici firmaya, Karayolları Genel Müdürlüğü personeline, Kırıkkale Valisi Mehmet Makas'a ve milletvekillerine teşekkür etti. Öte yandan, Bakan Uraloğlu, demir yolu araçları yapım-bakım-onarım fabrikasında incelemelerde bulunarak bilgi aldı. Daha sonra Kırıkkale Valisi Mehmet Makas'ı makamında ziyaret eden Uraloğlu, belediye başkanlarıyla basına kapalı toplantı gerçekleştirdi. Uraloğlu, buradaki toplantının ardından da AK Parti İl Başkanlığı'na geçerek partililerle bir araya geldi. Bakan Uraloğlu'na ziyaretlerinde Vali Mehmet Makas, AK Parti Milletvekili Mustafa Kaplan, MHP Milletvekili Halil Öztürk, AK Parti Bingöl Milletvekili Zeki Korkutata ve ilgili kurum müdürleri eşlik etti.

Turizm merkezlerine yaz döneminde 83 milyon yolcu uçtu Haber

Turizm merkezlerine yaz döneminde 83 milyon yolcu uçtu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) verilerine göre turizm merkezlerindeki havalimanlarında, yaz sezonu hareketli geçti. Mayıs-eylül döneminde bu havalimanlarında 83 milyon 288 bin 379 yolcu seyahat etti.  Turizm merkezlerinde yaz sezonunda toplam iç hatlarda 23 milyon 417 bin 752, dış hatlarda 59 milyon 870 bin 627 yolcuya hizmet verildi. Avrupa'nın en yoğun havalimanlarında biri haline gelen İstanbul Havalimanı'nda 5 ay içinde iç hatlarda 8 milyon 200 bin 823, dış hatlarda ise 28 milyon 194 bin 767 yolcu seyahat etti. Toplam İstanbul Havalimanı'nda 36 milyon 395 bin 590 yolcuya hizmet verildi.  Dış hatlarda en çok yolcunun taşındığı şehir İstanbul oldu. İkinci sırada olan Antalya havalimanında iç hatlarda 3 milyon 30 bin 442, dış hatlarda 22 milyon 117 bin 33 yolcu taşındı.  Antalya'da yaz sezonunda 25 milyon 147 bin 475 yolcu trafiği oluştu. EGE VE AKDENİZ'DE YOLCU YOĞUNLUĞU DAHA FAZLA OLDU  İzmir ve Muğla'daki havalimanları da yaz sezonunda çok yoğundu. İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nda 5 aylık dönemde , iç ve dış hatlarda 5 milyon 664 bin 565 yolcuya hizmet verildi. Muğla'nın Dalaman Havalimanı'nda 4 milyon 187 bin 590, Milas-Bodrum Havalimanı'nda da 3 milyon 219 bin 846 yolcu taşındı. Ağustos ayında hizmete açılan Çukurova Havalimanı kısa 500 bin yolcu seviyesine ulaşarak 2 aydan daha kısa bir sürede 667 bin 638 yolcuya hizmet verdi. Çukurova Havalimanı'nın açılmasıyla hizmeti 11 Ağustos'ta sonlandırılan Şakirpaşa Havalimanı'nda ise 1 milyon 495 bin 274 yolcu ağırladı.  Yaz sezonunda Trabzon'da ise havalimanından hizmet alan yolcuların sayısı 1 milyon 995 bin 755'e ulaştı. Kapadokya bölgesine yakınlığıyla bilinen Kayseri Havalimanı da sezon boyunca 1 milyon 203 bin 848 yolcu seyahat etti.  Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin önemli turizm noktaları için Gaziantep Havalimanı ise 1 milyon 339 bin 143, Diyarbakır Havalimanı 941 bin 556, Şanlıurfa GAP Havalimanı 401 bin 215 yolcuyu ağırladı. Gazipaşa Havalimanı 628 bin 884 yolcu ağırladı. Kaynak Gazete Duvar 

12 Yeni iç hat seferi hizmete açılıyor Haber

12 Yeni iç hat seferi hizmete açılıyor

SEFER EKSİKLİKLERİ GÜNDEME GELDİ Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk Hava Yolları (THY), AJet, Pegasus ve SunExpress Havayollarının üst düzey yöneticileriyle Türk Sivil Havacılık Akademisi'nde bir araya geldi.  Toplantının ardından açıklamalarda bulunan Uraloğlu, iç hatlarda sefer icra eden taşıyıcılar olan söz konusu hava yollarının üst düzey yöneticileriyle bir araya geldiklerini belirterek, toplantıda Türk sivil havacılığının iç ve dış hatlardaki genel durumunu ve gelecek öngörülerini ele aldıklarını kaydetti.  Özellikle iç hat seferleri konusuna eğilerek ülkede hangi noktalarda sefer eksikliği olduğu ve bu eksiklikleri nasıl giderebilecekleri konularını tek tek masaya yatırdıklarını aktaran Uraloğlu, "Bildiğiniz üzere, hava yolu işletmeleri serbest piyasa şartlarında faaliyet gösteren ticari kuruluşlardır. Bu nedenle, normal şartlarda bir hatta uçuş başlatmak, sefer sayılarını artırmak, bilet indirimleri ya da kampanyaları yapma konuları işletmecilerin kendi inisiyatiflerindedir." ifadelerini kullandı.  Bakan Uraloğlu, Bakanlık olarak bugün yaptıkları gibi hava yolu işletmeleriyle düzenli istişareler gerçekleştirerek yurt içinde talebin yoğun olduğu bölgelere yönelik değerlendirmeleri ilettiklerini ve gerekli planlamaların yapılmasını beraberce sağladıklarını söyledi.  Özellikle yaz dönemlerinde sefer sayıları ve yoğunluk nedeniyle vatandaşlardan gelen uçuş sayılarının artırılmasına yönelik taleplerle sık sık karşılaştıklarını belirten Uraloğlu, şunları kaydetti:  "Ben de bizzat sahada yaptığım ziyaretlerde vatandaşlarımızın taleplerini ilk ağızdan dinliyor ve bu talepleri olabilecek en makul ölçüde karşılamaya da gayret ediyorum. Çünkü, Türkiye'nin her noktasına uçuş sayılarının dengeli, etkin ve verimli bir şekilde yapılması için özel bir hassasiyet de gösteriyoruz. Bugün de somut veriler ışığında hava yolu işletmecilerimizin hangi hatlarda sefer artışı yapmaları ve uçuş saatlerini düzenlemeleri gerektiğini inceledik, değerlendirdik. Vatandaşlarımızdan, sivil toplum kuruluşlarından ve iş dünyamızdan gelen talepleri değerlendirdik." Yeni uçuş rotaları belli oldu Havacılık sektöründe seyahat severleri sevindirecek bir gelişme yaşandı. Yapılan açıklamaya göre, yurt içi ulaşımı daha da kolaylaştırmak ve daha fazla noktaya uçuş imkânı sağlamak amacıyla 12 yeni iç hat seferini hizmete açıyor. Yeni başlayacak olan seferler arasında Rize-Artvin Havalimanı-Antalya, Antalya-Bursa, Antalya-Erzurum, Antalya-Şanlıurfa, İzmir-Elazığ, İzmir-Nevşehir, İzmir-Sivas, İzmir-Şanlıurfa, Çukurova-Bursa, Çukurova-Samsun, Çukurova-Trabzon ve Çukurova-Van yer alıyor. Havayolunda 12 yeni iç hat seferi başlayacak açıklamasının ardından uçakla seyahat etmeyi tercih edenler yeni rotaları araştırıyor. Açıklanan yeni iç hat seferlerinin bilet satışlarına kısa süre içinde başlanması bekleniyor. HAVAYOLUNDA 12 YENİ İÇ HAT SEFERİ EKLENİYOR Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul’da havayolu firmalarının üst düzey yöneticileriyle gerçekleştirdiği toplantının ardından yeni iç hat seferlerini duyurdu. Açıklanan iç hat seferleri şu şekilde; Rize-Artvin Havalimanı-Antalya, Antalya-Bursa, Antalya-Erzurum, Antalya-Şanlıurfa, İzmir-Elazığ, İzmir-Nevşehir, İzmir-Sivas, İzmir-Şanlıurfa, Çukurova-Bursa, Çukurova-Samsun, Çukurova-Trabzon ve Çukurova-Van seferlerini başlatıyoruz. YURT DIŞI UÇUŞLARINA DA YENİ SEFERLER EKLENİYOR Bakan Uraloğlu, yeni içhat seferlerinin yanı sıra yeni yurt dışı tarifelerini de açıkladı. Buna göre Şili'nin başkenti Santiago'ya 18 Aralık itibarıyla THY ile İstanbul-Sao Paolo-Santiago hattında haftalık 4 frekans olarak seferlere başlayacak.THY Şili'ye ilk kez sefer gerçekleştirmiş olacak.  THY 4 Aralık itibarıyla da İstanbul-Kuala Lumpur-Sydney hattında seferlere başlayacak. Bu yıl başlanan Melbourne seferlerinin ardından Sydney’de Avustralya kıtasında açılacak ikinci yeni nokta olacak. Böylece bu senenin sonunda dış hatlardaki uçuş nokta sayısı 349'a çıkmış olacak. TALEPLER DEĞERLENDİRİLİYOR Özellikle iç hat seferleri konusuna eğilerek ülkede hangi noktalarda sefer eksikliği olduğu ve bu eksiklikleri nasıl giderebilecekleri konularını tek tek masaya yatırdıklarını aktaran Uraloğlu, "Bildiğiniz üzere, hava yolu işletmeleri serbest piyasa şartlarında faaliyet gösteren ticari kuruluşlardır. Bu nedenle, normal şartlarda bir hatta uçuş başlatmak, sefer sayılarını artırmak, bilet indirimleri ya da kampanyaları yapma konuları işletmecilerin kendi inisiyatiflerindedir." ifadelerini kullandı.  Bakan Uraloğlu, Bakanlık olarak bugün yaptıkları gibi hava yolu işletmeleriyle düzenli istişareler gerçekleştirerek yurt içinde talebin yoğun olduğu bölgelere yönelik değerlendirmeleri ilettiklerini ve gerekli planlamaların yapılmasını beraberce sağladıklarını söyledi.  Özellikle yaz dönemlerinde sefer sayıları ve yoğunluk nedeniyle vatandaşlardan gelen uçuş sayılarının artırılmasına yönelik taleplerle sık sık karşılaştıklarını belirten Uraloğlu, şunları kaydetti:  "Ben de bizzat sahada yaptığım ziyaretlerde vatandaşlarımızın taleplerini ilk ağızdan dinliyor ve bu talepleri olabilecek en makul ölçüde karşılamaya da gayret ediyorum. Çünkü, Türkiye'nin her noktasına uçuş sayılarının dengeli, etkin ve verimli bir şekilde yapılması için özel bir hassasiyet de gösteriyoruz. Bugün de somut veriler ışığında hava yolu işletmecilerimizin hangi hatlarda sefer artışı yapmaları ve uçuş saatlerini düzenlemeleri gerektiğini inceledik, değerlendirdik. Vatandaşlarımızdan, sivil toplum kuruluşlarından ve iş dünyamızdan gelen talepleri değerlendirdik."  "58 HAVALİMANI ÜLKEMİZDE HALEN HİZMETTE" Bakan Uraloğlu, Türkiye'de ruhsatlandırılmış 14 hava yolu işletmesinin faaliyet gösterdiğini ve bunlardan 4'ünün de iç hat yolcu seferleri gerçekleştirdiğini belirterek, "Ülkemizdeki hava yolu işletmelerinin filolarında 670 yolcu uçağıyla 139 bin 103 yolcu kapasitesi bulunuyor. Bugün uçak başına ortalama 200 yolcu taşıyoruz. Elbette bugünlere kolay gelmedik." diye konuştu. Kaynak Sözcü 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.