Hava Durumu

#Uçuşlar

TOURISMJOURNAL - Uçuşlar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçuşlar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Trabzon, Çin ile Direkt Uçuşlara Hazırlanıyor Haber

Trabzon, Çin ile Direkt Uçuşlara Hazırlanıyor

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Doğu Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Mehmet Ali Tuna, bu yıl yaklaşık 1 milyon 300 bin yerli ve yabancı turistin Trabzon'a geldiğini belirterek, "Çin ile direkt uçuşların başlaması da söz konusu. Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın. Bunların adımlarını şimdiden atmamız gerekiyor" dedi. Trabzon'un uluslararası hava ulaşım ağındaki konumunu güçlendirecek yeni bir adım atılıyor. Çin ile Trabzon arasında doğrudan uçuşların başlatılması amacıyla yürütülen çalışmalar hız kazandı. Trabzon Havalimanı'ndan Çin'e direkt seferlerin başlatılmasıyla, bölgedeki turizm potansiyelinin artırılması ve ihracat pazarlarına erişimin kolaylaştırılması hedefleniyor. Tuna, bu yıl yaklaşık 1 milyon 300 bin yerli ve yabancı turistin Trabzon'a geldiğini belirterek, "Bunun yaklaşık 800 binini yabancı turistler oluşturuyor. Suudi Arabistan, Kuveyt, Dubai gibi ülkelerden gelen misafirler bu sayının büyük çoğunluğunu oluşturuyor. Haftalık ortalama 225 yurt dışı uçuş seferi yapıldı. Günlük uçuş sayısı 36'ya kadar yükseldi. Turizm sezonunun bitmesiyle uçuş seferi rakamları düştü. Birçok havayolu artık uçmamaya başladı. Haftada bir de olsa bu uçuşları 12 aya yaymamız gerekiyor. Kış turizminde neler yapılabilir bunları konuşmamız gerekiyor. Fuarlara katılım sağlamayı düşünüyoruz. Bu fuarlara katılım sağlarken şehrimizdeki sorunları da çözme konusunda adım atmamız gerekiyor. Artık yeni bir dönem var. Umuyorum ki güzel bir tanıtım ile beraber yeni döneme hazır olacağız" diye konuştu. "Çin ile direkt uçuşların başlaması söz konusu" "Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın" diyen Tuna, "Özbekistan'dan direkt uçuşlar başlamıştı. Azerbaycan haftada 5 gün şehrimize uçuş yapıyor. Çin ile direkt uçuşların başlaması da söz konusu. Artık şehrimizin farklı pazarlara açılması gerekiyor. Trabzon turizm şehri oldu. Pazarları çeşitlendirmemiz gerekiyor. Çin'de bir fuara katılmıştık. Trabzon özel davetliydi. Çin'den buraya seyahat acentelerimiz geldi. Alternatif pazarlar üretilmesi gerekiyor. Türkiye'nin belli noktalarına geliyorlar. Doğu Karadeniz bu anlamda kıymetli, neden olmasın. Orada yeni bir fuar olacak biz de katılım sağlayacağız. Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın. Bunların adımlarını şimdiden atmamız gerekiyor. Bu uçuşları 12 aya yaymamız gerekiyor. Trabzon'da 380 tane kayıtlı otel var. 40 bin yatak kapasitemiz var. Kayıt dışını konuşmak bile istemiyoruz. 70-75 bin rakamlar konuşuluyor" şeklinde konuştu. "Plaka kiralamanın önüne geçeceğiz" Trabzon'da turizm sektöründe son dönemde sıkça gündeme gelen "plaka kiralama" uygulamasına karşı denetimler artırılıyor. TÜRSAB tarafından verilen turizm taşımacılığı plakalarının bazı firmalar tarafından üçüncü kişilere kiraya verildiği veya satıldığı tespit edildi. Yeni dönemde plaka devri, kiralama ve satış işlemlerinin önüne geçilmesi amacıyla sıkı kontrol mekanizmalarının devreye alınacağını açıklayan Tuna, "Bölgemizde plaka kiralama sistemi var. Seyahat acentelerimiz bizden aldıkları plaka ile beraber bunları satıyorlar veya kiralıyorlar. Bu tamamen kayıt dışı oluyor. Bunun denetimini iyi yapmamız gerekiyor. Plaka kiralamanın önüne geçeceğiz. Öncelikle kayıt dışını kapatmanın bu olduğunu düşünüyorum" ifadelerini kullandı.

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı Haber

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı

United Airlines, yapay zeka müşteri hizmetleri sohbet robotunu etkinleştirerek yolcularının uçuş öncesi ve sonrası yüksek deneyim sağlamalarını hedefliyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” açıklamasını yaptı. Havayolu şirketlerinin yaptığı önemli inovasyon alanlarından biri de yapay zeka uygulamalarına geçiş. Amerikan havayolu şirketi United Airlines, yolcuların seyahat deneyimini artırmak adına üretken yapay zekayı kullanmaya başladı. United Airlines uçmayı kolaylaştırmak için yapay zekayı nasıl kullanıyor? United Airlines uçağına bindiğinizde, kapı görevlileri, uçuş görevlileri ve uçağınızın zamanında kalkmasını sağlamakla ilgilenen diğer kişilerden oluşan, bir yolcu olarak sizin asla fark etmeyeceğinizi umduğunuz pek çok işi koordine eden bir sohbet odasını kullanıma soktu. Bir uçuş rötar yaptığında, kısa mesaj yoluyla ve United uygulamasına açıklama içeren bir mesaj ulaşacak. Bu mesaj yapay zeka tarafından oluşturuluyor. Bu arada, dünyanın dört bir yanındaki ofislerdeki sevk memurları, mürettebatın FAA yönetmeliklerine aykırı olmadan yasal olarak uçağı uçurabilmesini sağlamak için bu gerçek zamanlı verilere bakıyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum, United'a katılmadan önce GE'de 16 yıl geçirdi ve teknoloji yöneticiliğinden Budapeşte merkezli GE Tüketici ve Endüstri'nin CIO'su konumuna yükseldi. 2009 yılında GE Healthcare Küresel Tedarik Zincirinin Başkanı oldu. 2015 yılında United'a Dijital Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak katıldı ve burada United'ın ilk yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı hizmetlerinden ve uçuşların tüm operasyonel sürecini dijitale taşınmasından sorumlu yönetici oldu. United'ın CIO'su, United'ın yapay zeka konusunda oldukça iyimser olduğunu söyledi. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” dedi. Birnbaum, örnek vererek “Uçağınız rötar yaptı. Peki beni, New York yerine Philadelphia'ya götürebilir misiniz? Beni yakına getirebilir misin? Bu gibi sorunların çözümünde etkileşimin yapay zeka için harika bir kullanım örneği olduğuna inanıyoruz.” açıklamasını yaptı. Pilotlar için yapay zeka mı? Birnbaum'un ekibi, uygulamada gecikme hikayelerini otomatik olarak yazan sistemi oluşturduktan sonra üretken yapay zeka teknolojisini nerede kullanabileceğini düşünüyor ki şirketin bir sonraki planı, üretken yapay zekayı kullanacağı alanın, pilotların genellikle kalkıştan önce verdiği kısa brifing alanı olması bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.