Hava Durumu

#Uçak Içi Ikram

TOURISMJOURNAL - Uçak Içi Ikram haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçak Içi Ikram haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Elazığ Lezzetleri THY Uçuşlarında Yerini Alıyor Haber

Elazığ Lezzetleri THY Uçuşlarında Yerini Alıyor

ELAZIĞ (İHA) - Elazığ’ın coğrafi işaretli lezzetlerinin Türk Hava Yolları (THY) uçuşlarında yolculara sunulması için başlatılan çalışmalar aralıksız sürdürülüyor. AK Parti Elazığ Milletvekili Mahmut Rıdvan Nazırlı’nın girişimleriyle Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıda, şehrin yöresel ürünlerinin tanıtımı için iş birliği adımları görüşüldü. Tulum peyniri, orcik, ağın leblebisi ve kuru kayısı gibi ürünlerin THY’nin ikram listesine dahil edilmesi için görüşmeler gerçekleştirildi. Milletvekili Nazırlı, "Hem Elazığ'ın mutfağını hem de Elazığ'ın ürünlerini tanıtma fırsatı bulacağız. Bundan yaklaşık 6 ay önce bir seferberlik ilan ettik. Elazığ'ın hem turizm noktasındaki kalkınması hem de gastronomi ile alakalı tanıtımı noktasında bazı çalışmalar yapıyoruz. Bu aylar içerisinde çok önemli çalışmalara imza attık. Gastronomi Derneği ile birlikte Türkiye'nin birçok yerinde Elazığ'ı tanıtma fırsatımız oldu. Bugünkü toplantımızın maksadı da yine Türk Hava Yolları ile bu şehrin ticaretine ve ekonomisine elimizdeki ürünlerle nasıl bir katkı sağlarız, bunun gayretindeyiz. Bu vesile ile bugün ilgili kurumların tamamı buradalar" dedi. Elazığ TSO Başkanı İdris Alan ise, "İlimizin gastronomi alanındaki değerlerinin gün yüzüne çıkartılması ve bölgemizde yeni bir cazibe merkezi oluşturulma adına ortaya konulan çalışmalar şehir olarak bizleri heyecanlandırıyor. Özellikle THY Genel Müdürü ve üstü düzey yöneticilerinin ilimize gelerek iki gün süresince Harput, Palu ve Hazar Gölü başta olmak üzere ilimizin önemli turizm merkezlerinde incelemeler yapması şehrimiz adına önemli şans ve kazanım olmuştur. Bugün yaptığımız bu toplantı sonrası özellikle THY'nin ikram listesine girecek ürünlerimiz ile yeni bir dönemin açılacağını ve bir milat olacağına inanıyoruz" sözleriyle şehre turizm ve ekonomi açısından önemli kazanımlar sağlanacağını vurguladı. THY DOKO İkram Hizmetleri Satın Alma Müdürü Emre Akman, "Çok mutlu olduk. Yoğun katılım da gerçekten bizleri mutlu etti. THY, yıllardır büyümeye devam ediyor. THY, 477 uçağı ile şu anda 131 ülkede 352 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Bu, yalnızca havacılık hizmeti sunma değil aynı zamanda ülkemizin tanıtımı için çok önemli bir değer. THY çalışanları için bu önemli bir misyon. Ülkemizin ve ülkemizin Elazığ gibi değerli bölgelerinin tanıtımı bizim için çok önemli. Bu anlamda açıkçası bu adımın atılması bizi çok mutlu etti. Aynı zamanda bölgesel ürünleri, yöresel değerlerimizi tüm dünyaya tanıtma arzusundayız. Dolayısıyla bu bölgenin de ürünlerini tanımak ve bunları nasıl değerlendirebiliriz diye incelemek isteriz" ifadelerini kullandı. Toplantıya, AK Parti milletvekilleri Prof. Dr. Erol Keleş ve Ejder Açıkkapı, Elazığ Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Ali Dumandağ, Esnaf Sanatkarlar Odası Başkanı Turan Karnaz, THY İkram Anlaşmaları Müdürü Esra Karayaka, THY İkram Anlaşmaları Uzmanı Büşra Dayısoylu, kooperatif başkanları ve STK temsilcileri de katılım gösterdi. 

AJET’e Glütensiz Sandviç Talebini Karşılamadığı İçin Ceza Haber

AJET’e Glütensiz Sandviç Talebini Karşılamadığı İçin Ceza

ANKARA (İHA) - Çölyak hastası bir yolcunun glütensiz sandviç talebini karşılamayan AJET Hava Taşımacılığı firması, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK) tarafından sağlık temelli ayrımcılık yaptığı gerekçesiyle 141 bin 934 lira para cezasına çarptırıldı. Antalya-Ankara uçuşu için "Premium Bundle" bilet alan çölyak hastası E.T., uçuş sırasında glütensiz sandviç talebinde bulundu. Ancak kendisine hiçbir ikram yapılmadı. Bu durum üzerine TİHEK’e başvuran E.T., hakkını aradı. Firma, yolcunun çölyak hastası olduğunu bildirmediğini ve talebini iletmediğini savundu. Ancak TİHEK, E.T.'nin çağrı merkezi ile yaptığı görüşmede talebini açıkça ifade ettiğini tespit etti. "GERİ BİLDİRİMİNİZ DEĞERLENDİRİLECEKTİR" Çağrı merkezi kaydına göre, müşteri temsilcisi yolcunun talebine, "Bunu tam olarak bilemiyorum ama geri bildiriminiz operasyon birimimiz tarafından değerlendirilir ve normalde dosya birimi tarafından dönüş sağlanır. Net bir bilgi veremiyorum ama aciliyetinizi ilettim" şeklinde yanıt verdi. Ancak bu süreçte yolcunun talebi yerine getirilmedi. TİHEK, bu durumu sağlık temelli dolaylı ayrımcılık olarak nitelendirerek, "Görünüşte ayrımcı olmayan her türlü eylem, işlem ve uygulamalar sonucunda bir kişinin, sağlık durumuyla bağlantılı olarak hukuken tanınmış hak ve hürriyetlerden yararlanma bakımından nesnel olarak haklılaştırılamayan dezavantajlı konuma sokulması sağlık durumu temelinde dolaylı ayrımcılık teşkil etmektedir. Başvuranın çölyak hastalığına rağmen kendisine tüm yolculara verilen sandviçlerden sunulmasının, görünüşte tarafsız ve objektif olan ancak ayrımcı etkiler doğuran bir muamele olduğu açıktır" açıklamasında bulundu. 141 BİN LİRALIK CEZA KESİLDİ Avukat Baki Kırılmaz, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, TİHEK’in kararını değerlendirerek, "Bir hava yolu firmasından bilet alan bir yolcunun çölyak olmasına rağmen glütensiz sandviç talebinin kendisine verilmemesi sebebiyle ayrımcılık yasağı ihlaline uğradığına dair bir karar verildi. Yolcu daha öncesinden biletle birlikte ekstra ücret ödeyerek sandviç ve uçak içi ikram talebinde bulunmasına ve bu talebi uçuştan öncesinde havayoluna bildirmesine rağmen kendisine sandviç teslim edilemedi" dedi. Kırılmaz, "Yolcu, hakkının ihlal edildiği gerekçesiyle Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu'na bir başvuru yaptı. İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu da başvuruyu inceleyip yolcunun gerçekten ayrımcılık yasağına uğradığına ve haklarının ihlal edildiğine karar vererek üst sınırdan 141 bin liralık bir ceza verdi. Bu durumda vatandaşlarımız kendileri herhangi bir konuda haklarının ihlal edildiğini düşünüyorlarsa bir avukat vasıtasıyla ya da tek başına Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu'na başvuru yapabilirler. İhlal edilen haklarını göstererek ve bu konuda gerekçelerini sunarak kurumdan gerekli cezaların verilmesini talep edebilirler" diyerek sözlerini tamamladı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.