Hava Durumu

#Uçak

TOURISMJOURNAL - Uçak haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçak haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Sorunsuz Tatil Yolculuğu İçin 11 Altın Uçuş Tavsiyesi Haber

Sorunsuz Tatil Yolculuğu İçin 11 Altın Uçuş Tavsiyesi

1 Kendinize bir dinlenme günü ayırın Smith-Lihas, herkesin tatil süresini en iyi şekilde değerlendirmek istediğini, ancak son dakikada uçmanın riskli bir iş olduğunu söylüyor. Smith-Lihas "Seyahatiniz ile etkinlik arasında kendinize en az bir günlük ara verin" diye tavsiyede bulunuyor. 2 Ucuz uçuşlar için yoğun uçuş günlerinden ve saatlerinden kaçının Simmons, eğer hala son dakika tatili düşünüyorsanız, hala iyi fırsatlar olabileceğini söylüyor. Tavsiyesi, hafta sonları gibi yoğun uçuş günlerinden ve saatlerinden kaçınılması ve daha iyi fırsatlar için hafta içi uçuşlarının araştırılması. "Hafta ortasında uçarsanız, o günlerde gerçekten iyi fırsatlar yakalayabilirsiniz" diyor. 3 Doğrudan havayolu aracılığıyla rezervasyon yapın Birçok üçüncü taraf seyahat web sitesi mevcut, ancak Smith-Lihas arkadaşlarına her zaman yerlerini doğrudan tercih ettikleri havayolundan ayırtmalarını söylediğini belirtiyor. Üçüncü taraf platformların, bağlantı süreleri çok kısa olan uçuşlara yolcuları otomatik olarak rezervasyon yaptırma olasılığının daha yüksek olduğunu öne sürüyor. 4 Seyahat etmeden önce pasaportunuzun son kullanma tarihini kontrol edin Uluslararası seyahat ediyorsanız, seyahat etmeden önce pasaportunuzun son kullanma tarihini kontrol etmeyi unutmayın. İsteyeceğiniz son şey, havaalanında hazırlıksız yakalanıp geri çevrilmektir. Bunu elinizde bolca zaman varken yapın ve gerekirse, hareket tarihinden önce yenileme olanağına sahip olursunuz. Birçok ülkenin, pasaportunuzun planlanan kalış sürenizden çok daha uzun süre geçerli olmasını şart koştuğunu unutmayın. 5 Günün ilk uçuşunu tercih edin Akşam işten sonra uçuş rezervasyonu yapmak cazip gelebilir, ancak Simmons ve Smith-Lihas mümkünse günün ilk uçuşunu yapmanızı öneriyor. Simmons, "Herhangi bir gecikmeden kaçınmak istiyorsanız, günün başında uçmak faydalıdır, çünkü herhangi bir gecikme veya iptal gün boyunca devam edecektir" diye açıklıyor. 6 Uçuş görevlileriyle sohbet etmekten korkmayın Uçuş görevlilerinin vardiyaları boyunca yoğun zamanları vardır; örneğin kalkış ve inişe hazırlanmak ve yiyecek-içecek servisi sırasında. Ancak Smith-Lihas'ın da belirttiği gibi, uzun mesafeli uçuşlarda mürettebatın "çok fazla boş zamanı" oluyor. Ve bu sessiz anlarda, uçuş görevlilerinin "gerçekten de yolcularla konuşmayı sevdiklerini" söylüyor. 7 Hafif bavul hazırlayın ve çantanızı teslim etmekten kaçının Hafif bavul hazırlamak, uçuş görevlileri tarafından ustalıkla uygulanan ve desteklenen bir yöntem. Simmons kendisini "valiz hazırlama uzmanı" olarak adlandırıyor ve yanında sadece çok küçük ve iyi organize edilmiş bir el çantasıyla seyahat ettiğini söylüyor. 8 Uçağa önce mi binmeli sonra mı Smith-Lihas ilk sırada olmayı tercih ederken, Simmons sonlarda kalmaktan mutluluk duyuyor. Smith-Lihas, dolu bir uçağa ne kadar geç binerseniz, kabin bagaj alanının o kadar az olma ihtimalinin yüksek olması nedeniyle uçağa ilk binen olma stratejisini benimsiyor. Simmons ise süper küçük el bagajıyla kabin bagajı alanı konusunda endişelenmiyor. Uçağa en son binmeyi seçmesinin sebebi, "Hareketsiz kalabalık bir insan grubunun ortasında durmaktan" hoşlanmaması. 9 Puanlarınız varsa, kendinize birinci sınıf bir kabin hediye edin Kısa mesafeli uçuşlarda, pahalı koltuklar ile uçağın arkası arasında pek fark yoktur. Ancak uzun mesafeli uçuşlar gerçekleştiriyorsanız, Smith-Lihas ve Simmons, premium kabinin deneyiminizi geliştireceği konusunda hemfikir. 10 Yüzeyleri silin Tatillerde hasta olmak hiç kimse istemez, ancak havaalanında kalabalığın arasında dolaşmak ve uçakta diğer yolcularla yakın temas halinde oturmak kaçınılmaz gibi görünebilir. Smith-Lihas, uçakların uçuşlar arasında temizlendiğini ve uçak hava filtrelerinin mikropların yayılmasını önlemek için tasarlandığını hatırlatmakta fayda olduğunu söylüyor. 11 Diğer yolculara karşı düşünceli olun Simmons, stresli tatil seyahatlerinden sağ çıkmak için en önemli tavsiyesinin "tatil sezonunun mesajını" akılda tutmak olduğunu söylüyor. "Şu anda dünyada çok şey oluyor ve etrafta çok fazla huzursuzluk var, bazı insanlar için çok fazla belirsizlik var ve herkesin tatillerde yanına gidebileceği bir ailesi yok" diyor. "Bu yüzden nezaketin ne kadar güçlü olduğunu aklınızda tutun. Nazik ve güler yüzlü olmak, bir yabancının gününü, ruh halini nasıl etkileyebileceğini... Çok özel ve gerçekten de değerlendiremediğimiz bir şey. Belki de ne kadar güçlü olduğumuzun farkında değiliz ve onu yeterince değerlendirmeyi düşünmüyoruz."

Sivas, Tarihi Divriği Havaalanı ‘Hava Kampüsü’ Olarak Açıldı Haber

Sivas, Tarihi Divriği Havaalanı ‘Hava Kampüsü’ Olarak Açıldı

Sivas'ta 1941 yılında Nuri Demirağ tarafından yaptırılan ve Türkiye'nin ilk ilçe havaalanı olma özelliğini taşıyan Divriği Havaalanı, 84 yıl sonra düzenlenen törenle ‘Divriği Hava Kampüsü' olarak hizmete alındı. Divriği Havaalanı, Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden olan Nuri Demirağ tarafından 1936 yılında yapımına başlanıp, 1941 yılında tamamlanarak Türkiye'nin ilk ilçe havaalanı olma unvanını kazandı. Nuri Demirağ tarafından tasarlanan Nu. D.38 kuyruklu uçağın ilk indiği havaalanı olan Divriği Havaalanı, İsmet İnönü döneminde havacılık alanındaki çalışmaların sekteye uğramasıyla atıl hale geldi. 84 yıl sonra restore edilen havaalanı, bugün Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun da katıldığı törenle ‘Divriği Hava Kampüsü' olarak hizmete alındı. Törende konuşan Bakan Uraloğlu, hava yoluyla 67 ülkeye erişim sağlandığını belirterek, "Ülkemiz, Asya, Avrupa ve Afrika'nın kesişim noktasında, 4 saatlik uçuş mesafesiyle 1,5 milyar insanın yaşadığı 67 ülkeye erişim sağlayan eşsiz bir konumda yer alıyor. Bu stratejik ve avantajlı konumu, son 23 yılda hayata geçirdiğimiz cesur ve vizyoner politikalarla birleştirerek, Türkiye'yi havacılıkta dünyanın parlayan yıldızı haline getirdik çok şükür. 2002 yılından itibaren yürüttüğümüz hava ulaşım politikaları ve faaliyetleriyle ülkemizi havacılık alanında dünya arenasının parlayan yıldızı haline getirdik" dedi. Havaalanı sayısı 60'a çıkacak Bakan Uraloğlu, yapımı devam eden projelerin hayata geçirilmesiyle havaalanı sayısını 60'a çıkartacaklarını vurgulayarak, "2002'de 26 olan aktif havalimanı sayımızı en son Çukurova Uluslararası Havalimanımızı da açarak 58'e çıkardık. Sabiha Gökçen Havalimanı gibi sivil havacılığa açık olmayan 16 pasif durumdaki havalimanımızı çağın gerektirdiği şekilde yenileyip sivil havacılığa açtık. İstanbul, Rize-Artvin, Ordu-Giresun, Yüksekova Selahaddin Eyyubi, Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı gibi 16 yeni havalimanını daha sivil havacılığımıza kazandırdık. Yani her yıl ortalama 1,4 havalimanını hizmete açarak, gökyüzünde sınır tanımayan bir Türkiye inşa ettik. Burada da durmayacağız. İnşa çalışmaları devam eden Yozgat ve Bayburt-Gümüşhane havalimanlarımızla aktif havalimanı sayımızı 60'a çıkaracağız" dedi. Bakan Uraloğlu, hava kampüsü vizyonunu ileriye taşımayı amaçladıklarını dile getirerek, "İnşallah önümüzdeki dönemde Niğde, Aksaray, Gaziantep, Kocaeli ve batı Antalya'da planladığımız yeni hava kampüsleriyle hava kampüsü vizyonumuzu adım adım ileri taşıyacağız. Bu vizyon, sadece vatandaşlarımızın hayallerini değil, ülkemizin güvenliğini ve kriz yönetim kapasitesini de gökyüzüne taşımakta. Çünkü hava kampüslerimiz, afet yönetimi açısından da stratejik değere de sahip. Bu alanlar deprem sonrasında hızlı müdahale, sel felaketlerinde mahsur kalan köylere acil gıda ve ilaç ulaştırması, orman yangınlarında havadan söndürme ekiplerinin koordinasyonu, arama-kurtarma timlerinin dakikalar içinde bölgeye intikali gibi kritik senaryolarda hayat kurtaran altyapılar da olacak" diye konuştu. "İlhamımızı Nuri Demirağ'dan alıyoruz" Bakan Uraloğlu, ‘gökleri fethetmek' idealiyle çalışan Nuri Demirağ'dan ilham aldıklarını ifade ederek, "Aslında bugün burada yalnızca yeni bir hava kampüsü açmıyoruz, aynı zamanda Türk havacılığının köklerine, cesaretine ve vizyonuna selam duruyoruz. Çünkü bu kampüs, Sivas Divriğili büyük sanayici ve vatansever Nuri Demirağ'ın 84 yıl önce, 1936 yılında yapımına başlayıp, 1941'de tamamladığı Türkiye'nin ilk ilçe havaalanının yeniden hayat bulmuş halidir. Nuri Demirağ, yalnızca uçak fabrikaları kuran, tayyareler üreten, pilotlar yetiştiren bir öncü değil; aynı zamanda ‘gökleri fethetmek' ülküsüyle Anadolu'nun her köşesine havacılık ruhunu taşıyan bir idealisttir. Divriği'ye kazandırdığı bu havaalanı, onun memleket sevgisinin, girişimciliğinin ve geleceğe olan inancının somut bir nişanesidir. Bugün onun başlattığı bu mirası modern hava kampüsü olarak yeniden açıyor, Nuri Demirağ'ın hayalini bugünün teknolojisi ve vizyonuyla gökyüzüne taşıyoruz. Onun azmi, cesareti ve vatanperverliği, bize her daim ilham kaynağı olmaya devam edecek" şeklinde konuştu. İlk yerli ve milli uçağın iniş yaptığı tarihi havaalanı, 20 metre genişliği ve 1100 metre uzunluğundaki pisti ile azami 5 bin 700 kilo ağırlığında, 60 koltuklu turistik uçaklara hizmet verecek. Divriği Hava Kampüsü, ayrıca havacılık eğitimi amacıyla kullanılacak. Açılış törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivas Valisi Yılmaz Şimşek, AK Parti Grup Başkanı ve Sivas Milletvekili Abdullah Güler, siyasiler, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, bürokratlar ve Divriği halkı katıldı.

Havayolu Tazminatlarında Kur Hesaplama Sistemi Değiştirildi Haber

Havayolu Tazminatlarında Kur Hesaplama Sistemi Değiştirildi

Havayolu ile seyahat eden yolculara ödenen euro cinsi tazminatların hesaplanmasında önemli bir değişikliğe gidildi. Artık tazminat ödemelerinde biletin satın alındığı gün değil, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) döviz satış kuru esas alınacak. Bu düzenleme, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından hazırlanan "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (SHY-YOLCU)'te Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik" ile Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. DAHA ÖNCE BİLETİN ALINDIĞI GÜNÜN KURU ESAS ALINIYORDU Yönetmelikteki eski düzenlemeye göre, yolculara euro cinsinden ödenen tazminatların Türk Lirası karşılığı, biletin satın alındığı günün TCMB döviz satış kuru üzerinden hesaplanıyordu. Bu sistem, özellikle kurların dalgalı olduğu dönemlerde yolcular için avantaj sağlıyordu. Ancak, yeni düzenlemeyle artık tazminatın ödendiği günün kuru esas alınacak. Bu durum, ödemelerde yaşanacak gecikmelerde yolcuların, kur farkı nedeniyle kayba uğrama ihtimalini artırıyor. TAZMİNAT MİKTARLARI AYNI KALDI Kur hesaplamasında değişiklik yapılmasına rağmen, yönetmelikte ödenen tazminat miktarları aynı kaldı. Daha önce olduğu gibi iç hat ve dış hat uçuşlarında geçerli olan tazminat rakamları şu şekilde uygulanacak: İç Hat Uçuşları:        - 100 euro Dış Hat Uçuşları:        - 500 km veya daha kısa uçuşlar için: 250 euro        - 1500 ile 3500 km arası uçuşlar için: 400 euro        - 3500 km’den daha uzun uçuşlar için: 600 euro Bu miktarlar, yolcuların uçuştaki mağduriyetlerine göre belirlenmiş tazminat hakları kapsamında ödeniyor. UÇUŞ GECİKMELERİNDE TAZMİNAT ZORUNLULUĞU GENİŞLETİLDİ Yönetmelikte dikkat çeken bir diğer düzenleme, uçuş gecikmelerine ilişkin tazminat yükümlülüğünün netleştirilmesi oldu. Buna göre, teknik ve operasyonel nedenlerle uçuşların tehir edilmesi ve yolcuların planlanan varış noktasına 3 saat veya daha fazla bir gecikmeyle ulaşması durumunda, uçuşu gerçekleştiren hava yolu şirketi, yolculara tazminat ödemekle yükümlü olacak. Bu düzenleme, yolcuların gecikme nedeniyle yaşadığı mağduriyetleri en aza indirmeyi amaçlıyor. Tazminat ödemeleri, uçuş mesafesine göre yukarıda belirtilen euro cinsinden rakamlar üzerinden yapılacak.

Lufthansa Grubu, 2025 Yaz Sezonu İçin Yeni Uçuşlar Duyurdu Haber

Lufthansa Grubu, 2025 Yaz Sezonu İçin Yeni Uçuşlar Duyurdu

Lufthansa Grubu, 2025 yaz sezonu için genişletilmiş uçuş programını duyurdu. Lufthansa, Discover Airlines, Austrian Airlines, Swiss International Air Lines ve Edelweiss, Avrupa ve uluslararası destinasyonlarda yeni uçuşlar başlatacak. Grubun yaz uçuşları, rezervasyona açılmak üzere hazır durumda bulunuyor. FRANKFURT VE MÜNİH'TEN YENİ UÇUŞLAR Lufthansa, Frankfurt’tan Polonya'nın Bydgoszcz kentine yeni bir hat eklerken, Discover Airlines, Frankfurt’tan Norveç’in Ålesund kentine uçuşlar başlatacak. Münih çıkışlı yeni rotalar arasında Namibya’nın Windhoek, Kanada’nın Calgary, ABD’nin Orlando ve Norveç’in Bodø şehirleri yer alacak. AUSTRIAN AIRLINES VE SWISS’İN YENİ ROTALARI Austrian Airlines, Viyana’dan yaz boyunca İskoçya’nın Edinburgh, Almanya’nın Sylt, Bulgaristan’ın Burgaz ve Norveç’in Harstad-Narvik destinasyonlarına yeni uçuşlar düzenleyecek. Swiss International Air Lines ise Zürih’ten Sırbistan’ın Niš, Fransa’nın Montpellier ve Almanya’nın Heringsdorf şehirlerine uçuşlar ekleyecek. EDELWEISS, FARKLI ROTALAR SUNACAK Edelweiss, Zürih’ten Kanada’nın Halifax, ABD’nin Seattle, Fransa’nın Calvi ve Portekiz/Azores’teki Terceira’ya uçuşlar başlatacak. Lufthansa Grubu, Almanya, İsviçre, Avusturya ve Belçika’daki hub’ları aracılığıyla haftalık 12.000’den fazla uçuşla 100’den fazla ülkeye, 300’den fazla destinasyona hizmet verecek. Grubun bu genişletilmiş uçuş programı, yolculara daha fazla esneklik ve seyahat alternatifi sunarak tatil ve iş seyahatlerinde cazip fırsatlar yaratıyor. Lufthansa Grubu, bu yeni programla 2025 yaz sezonunda güçlü bir hava ulaşım ağı kurmayı ve yolcularına daha fazla destinasyon seçeneği sunmayı hedefliyor.

İzlanda’nın Ulusal Havayolu, İstanbul Seferlerini Duyurdu Haber

İzlanda’nın Ulusal Havayolu, İstanbul Seferlerini Duyurdu

İzlanda'nın ulusal havayolu şirketi Icelandair, Asya ve Orta Doğu pazarlarına açılma stratejisi doğrultusunda Türkiye'ye ilk uçuşlarını başlatacağını açıkladı. Şirket, 5 Eylül 2025 tarihinden itibaren Reykjavik-Keflavik Havalimanı (KEF) ile İstanbul Havalimanı (IST) arasında direkt seferler gerçekleştirecek. Yeni rota, Reykjavik'ten İstanbul'a Boeing 737 MAX 8 tipi uçaklarla gerçekleştirilecek. Bu uçaklar, toplamda 160 yolcu kapasitesine sahip olup, 16 business class ve 144 ekonomi koltuğu sunacak. Uçuşlar haftanın dört günü yapılacak; Reykjavik'ten İstanbul’a Pazar, Salı, Perşembe ve Cuma günleri yapılan uçuşlar yaklaşık 5 saat 30 dakika sürecek. Dönüş uçuşları ise Pazartesi, Çarşamba, Cuma ve Cumartesi günleri yapılacak ve 5 saat 55 dakika olacak. THY İLE İŞ BİRLİĞİ Yeni direkt hat, Icelandair ile Türk Hava Yolları (THY) arasında genişletilmiş bir kod paylaşımı ortaklığını da başlatmış olacak. Bu iş birliği ile yolcular Asya ve Orta Doğu destinasyonlarına İstanbul üzerinden daha hızlı ve kolay bir şekilde bağlanacak. THY, geniş uçuş ağı ve dünyanın en fazla ülkeye uçan havayolu olmasıyla, Icelandair yolcularına yeni destinasyonlar sunacak. İSTANBUL ÜZERİNDEN DÜNYAYA Icelandair CEO’su Bogi Nils Bogason, yeni rotanın İstanbul’u uçuş ağlarına eklemekten duydukları heyecanı ifade ederek, bu bağlantının İzlanda ile Asya ve Orta Doğu arasındaki seyahat seçeneklerini genişleteceğini ve Türk Hava Yolları ile olan iş birliklerinin müşterilerine daha fazla seçenek sunacağını belirtti. Icelandair’in İstanbul uçuşları, şirketin Kuzey Amerika’ya odaklanan geleneksel stratejisinin Asya ve Orta Doğu’ya yöneldiğine işaret ediyor. Bu yeni hattın, İzlanda'ya gelen turist sayısını artırması ve yeni pazarlara açılmalarına olanak sağlaması bekleniyor.

Lufthansa’da Alarm Zilleri: Rekor Gelirler Kâra Dönüşemiyor Haber

Lufthansa’da Alarm Zilleri: Rekor Gelirler Kâra Dönüşemiyor

Havayolu devi Lufthansa, rekor seviyede gelir elde etmesine rağmen kar düşüşüyle mücadele etmek zorunda kalıyor. Bu durum karşısında CEO Carsten Spohr, şirketin sürdürülebilir kârlılığı sağlamak için geniş kapsamlı tasarruf tedbirleri alacaklarını açıkladı. Spohr'un stratejisi kapsamında, işletme maliyetlerinin azaltılması ve Grubun bazı operasyonel bölümlerinin otomatikleştirilmesi gibi önlemler devreye alınacak. Yaz aylarında görülen yüksek bilet talebine ve rekor seviyedeki satışlara rağmen, Lufthansa’nın kârı geçtiğimiz yıllara kıyasla düşüş gösterdi. MDax borsasında işlem gören şirket, 2026 yılına kadar düzeltilmiş işletme kârını (düzeltilmiş EBIT) brüt 1,5 milyar Euro artırmayı hedefleyen bir tasarruf programı başlattı. Ancak Spohr, yıllık hedefleri bu yaz döneminde ikinci kez düşürmek zorunda kalmış, bu yıl için 1,4 ila 1,8 milyar Euro arasında bir işletme kârı öngörüsünde bulunmuştu. BİRDEN ÇOK SORUN VAR Üçüncü çeyrek boyunca seyahat talebinin yoğunluğuna rağmen, Lufthansa’nın düzeltilmiş faaliyet kârı bir önceki yıla göre yüzde 9 düşüşle 1,3 milyar Euro olarak kaydedildi. Bu kâr azalmasının nedenleri arasında yüksek işçilik maliyetleri, yeni ve verimli uçak eksikliği, artan rekabet ve özellikle Asya uçuşlarındaki bilet fiyatlarındaki baskılar bulunuyor. Şirket, uçuş iptalleri ve yeniden rezervasyonlar nedeniyle müşterilere tazminat ödemek zorunda kalırken, aynı zamanda daha düşük maliyetli havayollarına daha fazla uçuş aktarma ve operasyonların otomasyonunu artırma planları yapıyor. Lufthansa’nın aldığı bu önlemlerle maliyet yapısını iyileştirmesi ve uzun vadeli kârlılığını sağlaması hedefleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.