Hava Durumu

#Türkiye Turizm Tanıtım Ve Geliştirme Ajansı

TOURISMJOURNAL - Türkiye Turizm Tanıtım Ve Geliştirme Ajansı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Turizm Tanıtım Ve Geliştirme Ajansı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Körfez Ülkeleri Samsun’da Turizm Görüşmeleri Yaptı Haber

Körfez Ülkeleri Samsun’da Turizm Görüşmeleri Yaptı

Körfez ülkelerinden gelen acente temsilcileri Samsun'da işletme temsilcileri ile ikili iş görüşmelerinde bulundu. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Yerel Kalkınma Hamlesi kapsamında Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA), Samsun Büyükşehir Belediyesi, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, TGA ve THY işbirliğinde Canik ilçesindeki bir otelde Körfez Ülkelerine Yönelik Seyahat Acenteleri Tanıtım Turu ve B2B etkinliği düzenlendi. Acente temsilcileri, 3 günlük tanıtım turunun ardından Samsun'da iş yeri temsilcileri ile yüz yüze iş görüşmesi fırsatı buldu. Dicle: "Umarım, yapılacak ikili iş görüşmeleri yeni başlangıçlara vesile olur" Görüşmelerin yeni başlangıçlara vesile olmasını dileyen OKA Genel Sekreteri Mehlika Dicle, "OKA olarak bizler bölgemizin ekonomik ve sosyal kalkınması açısından çeşitli proje ve faaliyetler yürütüyoruz. Çalıştığımız odak alanlarından en önemlilerinden biri de turizm. Bugüne kadar yürüttüğümüz mali destek programlarıyla turizm altyapısının gelişmesine önemli destekler verdik. Bunun yanında ikinci hedefimiz de bölgemizin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde tanıtımıydı. Bu kapsamda yürütülen tanıtım faaliyetlerinden 3.'sünü ilk 2 yıl Suudi Arabistan acentalarına düzenledikten sonra bu yıl Körfez ülkelerine genişleterek düzenliyoruz. Samsun, Amasya, Çorum ve Tokat'ta faaliyet gösteriyoruz. Bu 4 il doğa turizmi temelinde Körfez ülkelerinin dikkatini çekecek özelliklere sahip olduğunu biliyoruz. Körfez ülkelerinden gelen misafirlerimizle 3 gün önce başladığımız program, bugün ikili iş görüşmeleri ile tamamlanıyor. Geride bıraktığımız seyahat programı çerçevesinde hem Samsun hem Amasya'nın doğal güzelliklerini görme fırsatı yakaladılar. 3 günlük saha tanımasının ardından bölgedeki işletme temsilcileri ile yapılacak görüşmeler bizler için çok daha kıymetli. Umarım, yapılacak ikili iş görüşmeleri yeni başlangıçlara vesile olur" dedi. Demirtaş: "Samsun'da turizm için gerekli olan birçok unsur paket olarak mevcut" Turizm için gerekli birçok unsurun Samsun'da var olduğuna değinen İl Kültür ve Turizm Müdürü Süleyman Demirtaş, "Sözün bittiği yerdeyiz. İcraat noktasına gelmiş bulunuyoruz. Hem gezi hem de şu anda görülen yerlerdeki hayranlıkları gözlerden görebiliyoruz. Samsun doğal güzelliklerinin yanı sıra köklü tarihi olan bir şehir. Turizm için gerekli birçok unsurun paket olarak Samsun'da bulunduğunu düşünüyorum. Samsun'da doğa, deniz, kanyon, ova, delta, dağ ve turizmcilerin aradığı her şey var. Samsun, bölgenin merkezi ve turizm açısından da bu böyle. Önemli turizm destinasyonları olan noktaları Samsun 1-1,5 saat uzaklıkta. Amasya, Ordu, Çorum, Tokat'a çok yakın ve turizmde de bölgenin merkezi durumundayız. Hiçbir şey için geç olmadığını düşünüyorum. Bugünün çok iyi bir başlangıç olacağını düşünüyorum. Bu güzel çalışmada emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum" diye konuştu. Programda söz alan acente temsilcileri de Körfez ülkelerinden Samsun'a bir ilginin olduğunu, Samsun'a direkt uçuş konusunda gerekli adımların atılması gerektiğini belirterek, direkt uçuşlar başlarsa turizmin daha da gelişebileceğine dikkat çektiler. Etkinlik, konuşmaların ardından plaket takdim töreni ve yüz yüze görüşmelerin yapılması ile sona erdi. Etkinlikte geçen 2 toplantıdaki Suudi Arabistan temsilcilerinin yanı sıra Bahreyn, Katar, Irak, Kuveyt, BAE ve Umman gibi ülkelerden gelen acente temsilcileri ile temaslar kuruldu.

Yangına dayanıklı kapı krizi: Antalya’da 1600 otelden %90’ı risk altında Haber

Yangına dayanıklı kapı krizi: Antalya’da 1600 otelden %90’ı risk altında

Kartalkaya'da 78 kişinin hayatını kaybettiği otel yangınının ardından başlatılan denetimlerde, Antalya'daki bin 600 basit konaklama işletmesinin büyük kısmında yangına dayanıklı kapı olmadığı belirlendi. Antalya Otelciler Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, "Bu işletmelerin yüzde 90'ında kapı eksikliği var. Kapı üretimi yetersiz, süre yok, bazı yerlerde fiziki engel var. Yangına dayanıklı kapı fiyatları iki katına çıktı geçen yıl 15 bin lira olan kapı bugün 25-30 bin lira .Turizm sezonunun bitimine kadar süre talep ediyoruz" dedi. Bolu Kartalkaya'daki Grand Kartal Otel'de çıkan ve 78 kişinin hayatını kaybettiği yangının ardından, Türkiye genelinde başlatılan denetimlerle konaklama tesislerindeki yangın güvenliği uygulamaları mercek altına alındı. Bu kapsamda Antalya'da da başlatılan denetimlerde, çok sayıda otel ve pansiyonda ‘yangına 30 dakika dayanıklı kapı' bulunmadığı tespit edildi. Antalya Otelciler Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, mevcut şartlarda bu kapıların kısa sürede temin edilemeyeceğini belirterek, çözüm için sezon sonuna kadar süre verilmesini istedi. İki ayrı sistem, binlerce işletme Sucu, Antalya'da turizm konaklama sistemi içerisinde iki ayrı yapı olduğunu belirterek, "Biri 2021 yılında çıkan basit konaklama turizm işletmeleri, diğeri ise Turizm Bakanlığı'na bağlı işletme belgeli oteller. Kaş'tan Gazipaşa'ya kadar uzanan sahil hattı boyunca yaklaşık 1600 basit konaklama işletmesi, 1300 kadar da turizm işletme belgeli tesis var" dedi. "Yüzde 90'ında yangına dayanıklı kapı bulunmuyor" Denetimlerde ortaya çıkan eksikliklerin yeni olmadığını, ancak daha önce ruhsat süreçlerinde gündeme gelmediğini belirten Sucu,"2007'de güncellenen İtfaiye Yönetmeliği'ne göre, bu kapılar istenmesi gerekiyordu. Ancak 2014 sonuna kadar alınan itfaiye raporlarında bin 600 basit konaklama ve bin 300 turizm işletme belgeli işletmenin yüzde 90'ında yangına dayanıklı kapı yok. Bu eksiklik ya görünmemiş ya da o zamanki mevzuata göre uygun bulunmuş" ifadelerini kullandı. "Bu kapı meselesi ilk kez karşımıza çıktı" Başkan Sucu, sektör temsilcilerinin bu durumdan uzun süre haberdar olmadığını belirterek, "Biz de bilmiyorduk. Yani ben de bir oda başkanıyım veya bizim üyelerimiz de. Bizim karşımıza hiç böyle bir şey çıkmadı şu ana kadar. Çünkü neden? İnsanlar iş yerini açarken önce mevcut ilçe belediyesine başvuruyor. İlçe belediyesinden ruhsat almasına yönelik denetimler yapılıyor ve itfaiye raporu alınarak ruhsatını alıyor. O zamanki mevzuata göre itfaiye raporu ve belediye ruhsatı verilmiş" dedi. Denetimler genişletildi, raporlar belediyelere iletildi Kartalkaya'daki yangının ardından Antalya'da valilik, kaymakamlıklar ve itfaiye üzerinden eş zamanlı denetimlerin başladığını ifade eden Sucu, "İtfaiye ekipleri işletmelere giderek, yangın merdiveni, kapı, sensör gibi unsurları kontrol etti. Eksikleri olan işletmeler için raporlar hazırlandı ve ilçe belediyelerine gönderildi" dedi. Muratpaşa'da uygulama başladı Özcan Sucu, ilk uygulamanın Muratpaşa Belediyesi'nde başladığını belirtti. Sucu, "İtfaiyenin eksikleri tespit etmesi sonrası, rapor ilçe belediyesine gönderildi. Belediye de ruhsat birimi üzerinden işletmelere tebligat yaptı. Eksiklerinizi çözün, bu süreçte ticari faaliyetinizi pasife alıyoruz denildi. Çünkü belediyenin mevzuatına göre konaklamaya devam edilmemesi gerekiyor" diye konuştu. Sucu, sürecin devamını ise şöyle anlattı: "Bu tebligata istinaden belediye, Turizm Bakanlığı, Turizm İl Müdürlüğü'ne de gelen tebligatların cevabını bildirdi. İşletmelere bildirdik diye oraya bilgi gönderdi. Burada şöyle bir sorun ortaya çıktı. Pasif olan işletmelerin o sürede işletmesini çözemediği için ruhsatı iptal edildi, mühürlendi. Belediye ruhsatı iptal etmedi. Mühürleme yapıldı. Ama pasif yazısına istinaden Turizm Müdürlüğü tarafından o işletmelerin bakanlık ruhsatı iptal edilmiş oldu. Böyle bir sorun çıktı. Biz de belediye ile hukukçularla görüşmemize istinaden de yürütmeyi durdurma kararı aldırdık." "Kapı üretilmiyor, tedariği yok" Yangına dayanıklı kapıların temininde ciddi sıkıntı yaşandığını vurgulayan Sucu, "Bu kapıları üretebilen firma sayısı çok az. Antalya'da üretim yapan yok. Konya, Kayseri gibi şehirlerdeki sınırlı sayıda üretici ise taleplere yetişemiyor" dedi. Kapı fiyatlarının da iki katına çıktığını ifade eden Sucu, "Geçen yıl 15 bin liraydı, şu an 25-30 bin lira. Özel üretim yapılamıyor, sektör kilitlenmiş durumda" şeklinde konuştu. Sit alanlarında yasal engeller Kapı değişimi yapmak isteyen bazı işletmelerin ise kültürel ve mevzuat engellerle karşılaştığını belirten Sucu, "Kaleiçi, Side, Adrasan gibi yerlerdeki otellerin büyük kısmı ahşap ve sit alanı. Bu binalarda Anıtlar Kurulu izni olmadan değişiklik yapılamıyor. Zaten çoğu yerde çatıdan merdivenine kadar her yer ahşap. Bu nedenle bu tür yapılar için ayrı bir düzenleme gerekiyor" ifadelerini kullandı. 182 işletme yargıya başvurdu Sucu, Antalya'da şu ana kadar 182 işletmenin bu süreçten doğrudan etkilendiğini ve bazılarının yargıya başvurduğunu belirtti. Sucu, "Mahkemeler, belediyeler ve Anıtlar Kurulu'ndan görüş alarak karar verecek. 30-45 günlük süreçlerde yazışmalar sürüyor. Bakanlık bu sürece müdahil olursa sorun kendiliğinden çözülür. Ortada açık bir mağduriyet var" dedi. Sezon bitimine kadar süre talebi Antalya Otelciler Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, sürecin çözümü için net bir talepte bulundu: "Bu sezon içinde işletmelere, ‘sorumluluk sizdedir' denilerek süre verilmeli. Sezon sonunda herkes kapılarını değiştirir. Küçük otel, büyük otel fark etmeden herkes bu kurala uymalı. Ama şimdi elimiz kolumuz bağlı. Zaman yok, üretici yok, sit alanında müdahale edilemiyor." Sucu, turizm sezonunun ortasında uygulamaya giren bu sürecin şehir ekonomisini tehdit ettiğini de şu şekilde vurguladı: "1600 işletme 40 bin yatak kapasitesi demek. Bu oteller vergi veriyor, TGA'ya katkı payı ödüyor, şehir ekonomisini ayakta tutuyor. Gelen turist sabah kahvaltısını otelde yapıp sonra restorana, berbere, manava, kafeye gidiyor. Aslında biz lokomotif bir alanda kilit vurmuş oluyoruz şu an, turizm gelirlerini etkiliyor. Şehir içi otelciliğinde şu an günden güne sayı atmaya başladı ama insanlar korkuyor."

Dünyanın en eğlenceli bisiklet yarışı ‘Sky To Sea’ Antalya’da düzenlenecek Haber

Dünyanın en eğlenceli bisiklet yarışı ‘Sky To Sea’ Antalya’da düzenlenecek

Türkiye’nin gözde bisiklet turizmi destinasyonu Kemer, 18-20 Nisan tarihlerinde sıra dışı bir etkinliğe ev sahipliği yapacak. Tahtalı Dağı’nın 2 bin 365 metre karlı zirvesinden Akdeniz’e uzanan dünyanın en benzersiz coğrafyasında gerçekleşecek eşsiz dağ bisikleti yarışı Sky To Sea, birbirinden önemli isimler ağırlayacak. 18-20 Nisan 2025 tarihinde 3’üncüsü düzenlenecek organizasyon için kayıtlar ise sürüyor. Dünyanın en ekstrem bisiklet yarışları arasında yer alan Sky To Sea’de yer alan sporcular, Tahtalı Dağı’nın zirvesinden alacakları start ile mücadeleye başlayacaklar. 2 bin 365 metre yüksekliğe teleferikle çıktıktan sonra plaja ulaşacak sporcular, yarışı bisikletleri ile denize atlayarak noktalayacak. Türkiye’nin yanı sıra birçok ülkeden sporcuyu ağırlayacak yarış; kadınlar, erkekler ve özel olmak üzere 3 ayrı kategoride gerçekleşecek. Enduro Organizasyon & Sky Events tarafından düzenlenen ve özellikle yurt dışından katılımcıların dikkatini çeken Sky To Sea MTB Enduro’da 13 ülkeden 150 sporcu yer alacak. Türkiye’nin en ekstrem bisiklet yarışı olma özelliğini de elinde bulunduran organizasyona Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) destekleri ile bu yıl Türkiye’nin yanı sıra İngiltere, Kosta Rika, Kanada, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Ukrayna, Rusya, Almanya, İran, Gürcistan, Yunanistan ve İspanya’da dünyaca ünlü profesyonel sporcular etkinliğe katılacak. Dünyada karlı dağ zirvesinden başlayarak denizde biten tek yarış olmasıyla beğenileri toplayan Sky To Sea MTB Enduro’da pedal basmak isteyen sporcular, 34 kilometrelik zorlu parkurda mücadele edecek. Dayanıklılığın test edileceği organizasyonda, Olympos Dağı’nın kayalıkları, dere yatakları, orman içerisindeki zorlu patika geçişlerinin ardından sporcular Kemer plajında kurulacak rampa sayesinde Akdeniz ile buluşacak. Kemer Belediyesi ana sponsorluğundaki organizasyon; Gençlik ve Spor Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Antalya Valiliği, Kemer Kaymakamlığı, Beydağları Sahil Milli Park Müdürlüğü, Kemer Tanıtım Vakfı, Kemer Otelciler Birliği destekleri, Olimpos Teleferik, Red Bull Türkiye, Cazador, Yaşam Hastaneleri sponsorluğunda düzenlenecek. Ömer Nizam: Dünyanın en eğlenceli bisiklet yarışı Sky To Sea Dağ Bisikleti Yarışı Organizatörü Ömer Nizam, etkinliğin 2025 yılında üçüncüsünü gerçekleştireceklerini ifade ederek, “Dünyada dağ zirvesinde kar üzerinde başlayıp da denizde biten başka bir yarış bulunmuyor. Bu sebeple de çok kısa bir zamanda yarışımız dünyada tanınır hale geldi ve bu yıl uluslararası üst düzey sporcuları Kemer’de ağırlayacağız. Ülkemizdeki bisiklet turizmi potansiyeli açısından da ayrı bir öneme sahip olan yarış dünya arenası için fırsat. Antalya ve Toros Dağları, bisiklet sporu için çok büyük potansiyele sahip. Birçok ülkeden sporcu hatta ülkemize daha önce hiç gelmemiş yarışçılar bu yarışla Antalya’ya geliyor. Bölgemizin tanıtımı ve bisiklet turizmi açısından çok değerli bir organizasyon olacak” dedi.

Junior World Cup, ikinci kez Antalya’da düzenlenecek Haber

Junior World Cup, ikinci kez Antalya’da düzenlenecek

Çocuk futbolunun en prestijli organizasyonlarından biri olan Junior World Cup Antalya (JWCA) Çocuklar Futbol Dünya Kupası, ikinci kez Antalya’da düzenleniyor. 16-20 Nisan tarihlerinde Belek’te gerçekleşecek dev organizasyona, 5 kıtadan, 28 ülkeden, 300’den fazla takım ve 3 binin üzerinde genç futbolcu katılacak. 2028 yılında dünyanın en büyük çocuk futbol festivali olma hedefiyle hızla büyüyen turnuva, bu yıl da kapasitesini iki katına çıkararak ilerliyor. Antalya Valiliği’nin himayesinde, Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Kültür, Spor ve Turizm Daire Başkanlığı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ve Herkes İçin Spor (HİS) Federasyonu katkıları ile hayata geçiriliyor. Futbolun geleceği Antalya’da buluşuyor Turnuva, Avrupa’nın ve dünyanın en önemli kulüplerinin altyapı takımlarını ağırlıyor. Bu yıl Bayern Münih, Manchester City, Fulham, Everton, Köln, Stuttgart, Borussia Dortmund, Rayo Vallecano, Aspir Academy, Mechelen, Kopenhag, Dinamo Moskova, CSKA Moskova, Club Brugge, Sporting Lizbon, Lech Poznan, Hellas Verona, Kızıl Yıldız, Partizan, Sabah, Beşiktaş, Altınordu, Samsunspor, Antalyaspor, Ümraniyespor gibi dev kulüplerin genç yetenekleri sahne alacak. İlki geçen sene düzenlenen JWCA’nın 2024 yılında U8 yaş grubunda Torbalıgücü, U9, U11 ve U12 yaş grubunda Beşiktaş, U10 ve U13 yaş grubunda Porto (Portekiz), U14 yaş grubunda Sabah (Azerbaycan) ve U15 yaş grubunda River Plate (Arjantin) şampiyon olmuştu. Mert Paflak: "Çocuklar oynadıkça gelişir" Futbolun yalnızca bir oyun değil; kültürleri bir araya getiren, dostlukları pekiştiren ve genç yeteneklere ilham veren küresel bir dil olduğunu belirten Selectum JWCA 2025 Turnuva Direktörü Mert Paflak, "Bu vizyonla yola çıkan JWCA Çocuklar Futbol Dünya Kupası, ikinci kez Antalya’da, dünya çapında büyük bir buluşmaya ev sahipliği yapıyor. Küresel ölçekte büyümeye devam eden JWCA, 2028 yılında dünyanın en büyük çocuk futbol festivali hatta karnavalı olma hedefiyle yola devam ediyor. Bu turnuva ile hem futbolun gelişimine katkı sağlıyoruz hem de Antalya’yı uluslararası spor turizminin merkezlerinden biri haline gelmesine katkıda bulunuyoruz. Selectum JWCA 2025, yalnızca bir futbol organizasyonu değil; çocuklar için unutulmaz bir deneyim ve geleceğin yıldızlarının sahne aldığı bir platform. Bu büyük organizasyonun bir parçası olmaktan gurur duyuyor, tüm katılımcılara başarı dolu bir turnuva diliyorum" şeklinde konuştu.

Antalya’da Dağ Bisikleti Macerası Başlıyor Haber

Antalya’da Dağ Bisikleti Macerası Başlıyor

Bisiklet turizminin önemli destinasyonlarından Antalya, 10-13 Nisan tarihlerinde Trans Taurus Dağ Bisikleti Etap Yarışları’na ev sahipliği yapacak. Antalya’nın Kemer ilçesi dağ, gravel ve e-bike bisikleti tutkunlarını bir araya getirecek. ‘Bisikletin Kalbi Kemer’de Atıyor’ sloganı ile bu yıl üçüncüsü düzenlenecek organizasyonda sporcular, Toros Dağları’nın benzersiz doğasında sporcular pedal basacak. 4 gün 4 etaptaki yarışlar, 200 kilometrelik parkurda gerçekleşecek. Trans Taurus Dağ Bisikleti Etap Yarışları’na Türkiye’nin yanı sıra Rusya, Kolombiya, Belarus ve Polonya’dan 140 sporcu katılacak. Dağ bisikleti şehre iniyor Organizasyonda start, 10 Nisan Perşembe günü Kemer şehir merkezinden verilecek. 20 kilometrelik sıralama etabında sporcular, Olbia Parkı’ndan başlayarak Kemer’in eşsiz sahili boyunca pedal çevirecek. Şehir içi, orman, Ayışığı Koyu ve Kemer Marina’nın içinden geçecek sporcular, şehre bisiklet heyecanını yaşatacaklar. Akdeniz sahilinden Toroslara tırmanış Yarışın ikinci gününde Kemer merkezden başlayacak organizasyonda sırasıyla Kuzdere Kesme Boğazı Kanyonu, Gedelme, Ovacık, Gölcük Yaylaları geçilerek yörüklere konuk olunacak. Sporcular ikinci gün, Toros Dağları manzaraları eşliğinde 60 kilometre yol kat edecek. Gedelme Yaylasından sedir ormanlarına Bisikletçiler üçüncü gün Gedelme Yaylasından yarışa başlayıp, Ovacık, Örencik, Yarbaşçandır, Kökez, Katranbaşı ve Söğütcuması yaylalarından geçilecek. Sedir ormanları içerisinden Ovacık Yaylasına ulaşacak sporcular, 60 kilometrelik etapta birbiriyle kıyasıya mücadele verecek. Finişe Tahtalı Dağı manzarası eşlik edecek Yarışın son gününde 13 Nisan Pazar günü bisikletliler Ovacık Yaylasından start alacak. Kemer’in eşsiz güzelliğe sahip Tahtalı Dağı manzarası eşliğinde, Çukur Yayla, Üçoluk ve Belenyayla’dan geçecek sporcular, Kuzdere’de 60 kilometre sonunda bitiş çizgisine ulaşacak. Ömer Nizam: "Antalya, dağ ve gravel bisikletçileri için benzersiz rotalar sunan bir destinasyon" Trans Taurus Etap Yarışları Koordinatörü Ömer Nizam, Antalya’nın doğası ve coğrafi özellikleri ile bisiklet turizminin dünyada önde gelen merkezler arasında yer aldığını ifade etti. Nizam, "Antalya sahil şeridi yolları, Akdeniz manzarası eşliğinde yol bisikletçileri için eşsiz bir rota sunarken, sırtını yasladığı Toros Dağlarındaki dağ ve yayla yolları ile dağ ve gravel bisikletçileri için benzersiz rotalar sunan bir destinasyon. Antalya'nın dağ bisikleti potansiyelin tüm dünyaya gösterilebilmesi için 2016 yılında ilkini gerçekleştirdiğimiz Trans Taurus etkinliğimiz Türkiye’nin tek etaplı bisiklet yarışı olma özelliğinde. 4 gün 4 ayrı etapta 200 kilometre Kemer bölgesindeki parkurlarda gerçekleştirilecek etkinlik, bölgenin bisiklet potansiyelini ön plana çıkarırken, ülkemizin tanıtımına da önemli katkı sunuyor. Bu bağlamda Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) destekleri ile kendi alanında uzman ve sosyal medya üzerinde etkili olan sporcuları bu yıl etkinliğimizde ağırlayarak bölgenin bilinirliğine arttırmayı hedefliyoruz" dedi. "Tüm bisikletseverleri Kemer’e bekliyoruz" Yarışların Kemer sahilinden başlayacağını hatırlatan Ömer Nizam, "Toros Dağlarındaki sedir ormanlarını ve yaylaları bisiklet sporu ile tüm dünyaya göstermiş olacağız. 4 gün sonunda dereceye giren sporcularımız Kemer Mustafa Ertuğrul Aker Parkı’nda düzenlenecek ödül töreninde kupalarına kavuşacaklar, tüm bisikletseverleri 10-13 Nisan tarihlerinde Kemer’e bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

Samsun’a Turist Akını: Ocak Ayında 40 Bine Yakın Konaklama Haber

Samsun’a Turist Akını: Ocak Ayında 40 Bine Yakın Konaklama

SAMSUN (İHA) - Türkiye Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) verilerine göre, 2025 yılının Ocak ayında Samsun’da turizm hareketliliği dikkat çekti. Şehirde, 38 bin 279 yerli ve bin 516 yabancı olmak üzere toplam 39 bin 795 turist konaklama tesislerinde en az bir gece geçirdi. Karadeniz’in turizmde parlayan yıldızlarından biri haline gelen Samsun, tanıtım ve turizm geliştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. SAMSUN YABANCI TURİSTLERİN DE GÖZDESİ Samsun’da konaklayan yabancı turistlerin uyrukları Gürcistan, Özbekistan, Rusya, Almanya, Çin, Azerbaycan, İngiltere, Irak, İsviçre ve Hollanda olarak sıralandı. TGA’nın dijital iletişim çalışmaları kapsamında 6 ülkede yürütülen dijital banner kampanyalarıyla toplamda 2,7 milyon gösterim sağlandı. Bu kampanyalar sayesinde "goturkiye" web sitesi üzerinden Samsun’un uluslararası tanıtımı yapıldı. SAMSUN’DA 149 TURİZM TESİSİ BULUNUYOR Sürdürülebilir turizm hedefleri doğrultusunda Samsun’daki konaklama tesislerinin sayısı da artıyor. TGA verilerine göre, şehirde toplam 149 tesis bulunuyor. Bunlardan 38’i turizm işletme ve yatırım belgeli, 85’i basit konaklama turizm işletme belgeli, 16’sı ise belediye ruhsatlı. Şehirdeki 139 tesisin belgelendirme süreci tamamlanırken, geri kalan 10 tesisin belgelendirme süreci devam ediyor. İl tanıtım ve geliştirme çalışmalarının hız kesmeden sürdüğü belirtiliyor.

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor Haber

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) İcra Kurulu Üyesi ve Avantgarde Collection’un kurucusu İsmet Öztanık, Türkiye'nin turizmde küresel konumunu daha da güçlendirmek için önemli adımlar attığını belirtti. 2024 yılında TGA’nın uluslararası pazardaki tanıtım çalışmaları büyük ilgi görürken, "İstanbul is the new cool", "Cappadocia: Land of Fairytales" ve "Bodrum: Turkish Riviera" sloganlarıyla yürütülen kampanyalar, Türkiye'nin turistik çekiciliğini artırdı. BİLİNÇLİ TURİSTLER TURİZM TRENDLERİNİ DEĞİŞTİRİYOR Turizm sektörünün artık daha bilinçli ve seçici bir misafir kitlesinin talepleri doğrultusunda dönüşüm geçirdiğini vurgulayan Öztanık, "Yeni trendler, seyahat deneyimlerini, lüks anlayışını, gastronomiyi ve çevreye duyarlılığı yeniden şekillendiriyor. Bu değişimin ön saflarında, zarafeti sadelikle buluşturan 'Sessiz Lüks' kavramı yer alıyor. Sessiz lüks; minimalist tasarım, kişiselleştirilmiş ancak göze batmayan hizmet, yerel ve otantik deneyimler ile sürdürülebilirliği bir araya getiriyor. Gösterişli tüketim yerine anlamlı, samimi ve zarif bir yaklaşımı benimseyen bu anlayış, misafirlere unutulmaz ve derin bir deneyim sunuyor. Aynı zamanda günümüz gezginleri çevreye duyarlı seçimleri önemsiyor ve misafirperverlik markalarının kendi değerleriyle uyumlu olmasını bekliyor, bu da sektörü yeniden şekillendiriyor" dedi. GASTRONOMİ SEYAHAT DENEYİMLERİNE YÖN VERİYOR Öztanık, gastronominin turizmde artık bir hikâye anlatım aracı haline geldiğini belirterek, "Konuklar, yerel tatları ve kültürel mirası keşfedecekleri unutulmaz gastronomik deneyimler arıyor. Yerel lezzetleri başarıyla sunan farklı restoranlar ve Michelin yıldızlı şeflerle yapılan partnerlikler, konaklama deneyimini zenginleştiren unsurlar haline geldi" diye ekledi. AVANTGARDE’DAN 3 YENİ YAPILANMA Değişen misafir profiline uyum sağlamak amacıyla markalarını yeniden yapılandırdıklarını söyleyen Öztanık, Avantgarde Urban, Avantgarde Refined ve Avantgarde Culinary Experiences ile misafirlerine özel konaklama ve gastronomi deneyimleri sunduklarını vurguladı. Urban markasının, İstanbul’un merkezi lokasyonlarında modern gezginlere hitap ettiğini, Refined markasının ise Bodrum ve Kapadokya’da ‘Sessiz Lüks’ anlayışını sunduğunu ekledi. Culinary Experiences markasının da yerel ve küresel mutfakları birleştirerek gastronomiye yeni bir soluk getirdiğini belirtti. Lucis Companies’in global yatırımlarına da değinen Öztanık, "Avantgarde Collection'ın çatı şirketi Lucis Companies İngiltere'deki hizmet sektörü yatırımlarına 2025 yılında Özbekistan ve Kıbrıs'ı da ekleyecek" açıklamasında bulundu.

Tatil ve Yatırım İçin Türkiye'ye Asyalı Turist Akını Haber

Tatil ve Yatırım İçin Türkiye'ye Asyalı Turist Akını

2024 yılında Asya kıtasından Türkiye’ye gelen turist sayısında önemli bir artış gözlemlendi. Özellikle Çin’den gelen turist sayısı yüzde 130, Hindistan’dan gelen ise yüzde 80 yükseldi. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, 2024 yılı ocak-eylül döneminde toplam turist sayısı yüzde 8,74 artarak 49 milyonu geçti. Bu rakamın yıl sonunda 60 milyona yaklaşması bekleniyor. DİZİLER VE GASTRONOMİ İLGİ ÇEKİYOR Türk dizilerinin uluslararası başarısı ve Türk mutfağının gastronomi otoritelerince övgü alması, Türkiye’yi cazibe merkezi haline getirdi. Michelin rehberinde yer alan restoranlar ve uluslararası gastronomi etkinlikleri, turistlerin mutfağa ilgisini artırdı. YATIRIM İÇİN DE GELİYORLAR Asya’dan gelen turistler sadece tatil yapmıyor, aynı zamanda gayrimenkul ve teknoloji yatırımlarına yöneliyor. Türkiye’yi ziyaret eden her 10 Asyalı turistten 2’si, gayrimenkul fırsatlarını değerlendiriyor. Türkiye Yeni Delhi Büyükelçisi Fırat Sunel'e göre, Çinli ve Hintli yatırımcılar, Türkiye’nin teknoloji ve startup ekosistemine de yoğun ilgi gösteriyor. Coğrafi yakınlık ve vize sorunlarıyla karşılaşılmaması nedeniyle Asyalı turistler, Türkiye'yi cazip bir yatırım pazarı olarak görüyor. TÜRKİYE’NİN TANITIM KAMPANYALARI ETKİLİ Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) Asya pazarına yönelik tanıtım kampanyaları ve dijital stratejileri, turist sayısındaki artışta büyük rol oynadı. Hindistan ve Çin gibi büyük pazarlarda düzenlenen etkinlikler ve medya iş birlikleri Türkiye’nin cazibesini artırdı. ASYALI TURİSTLERİN HARCAMA GÜCÜ YÜKSEK Dünya milyarderlerinin yüzde 40'ından fazlasının yaşadığı Asya, 4.7 milyar nüfusu ve yüksek gelir düzeyiyle dikkat çekiyor. Türkiye’ye gelen Asyalı turistlerin kişi başı harcama oranı, diğer bölgelerden gelenlere göre daha yüksek oluyor. Ortalama 1.500-2.000 dolar arasında harcama yapan bu ziyaretçiler, Türkiye’nin ekonomik kalkınmasına da katkı sağlıyor. THY’NİN YENİ ROTALARI TURİZMİ DESTEKLİYOR Türk Hava Yolları’nın artırılan uçuşları ve yeni rotaları, Asya pazarından daha fazla turist çekilmesini sağladı. 2024 yılının ilk 11 ayında, Çin’den 381 bin 200, Hindistan’dan 306 bin 531, Güney Kore’den 192 bin 858, Japonya’dan 123 bin 610 turistin gelmesi, bu stratejinin başarısını gösteriyor. Türkiye, tatil ve yatırım arayan Asyalı turistler için cazip bir destinasyon olma yolunda ilerliyor.

Türkiye’nin Kayak Merkezleri 10 Dilde 23 Ülkeye Tanıtılıyor Haber

Türkiye’nin Kayak Merkezleri 10 Dilde 23 Ülkeye Tanıtılıyor

Turizm Bakanlığı, kış turizmine ilgiyi artırmak ve Türkiye’nin kayak merkezlerini dünyaya tanıtmak amacıyla büyük bir tanıtım atağı gerçekleştirdi. Bakanlıktan alınan bilgilere göre, 23 ülkede düzenlenen dijital reklam kampanyalarıyla toplam 74 milyon gösterim sağlandı. Bunun yanı sıra, 6 ülkede hazırlanan tanıtım filmleri 4,5 milyon kişi tarafından izlendi. Sosyal medya da tanıtım çalışmalarının önemli bir parçası oldu. Türkiye’nin resmi turizm platformu GoTürkiye’nin sosyal medya hesaplarında 2024 yılı boyunca kış turizmiyle ilgili yapılan 36 paylaşım, toplamda 52 milyon kişiye ulaştı. Özellikle kayak, buz tırmanışı gibi kış sporlarının tanıtıldığı içeriklerin, sosyal medya trendlerine uygun bir şekilde hazırlandığı belirtildi. GoTürkiye’nin internet sitesinde Türkiye’nin kış turizmine dair rotalar ve detaylı bilgiler yer alıyor. Ayrıca, 10 dilde yayın yapan https://skiing.goturkiye.com platformunda Erciyes, Uludağ, Palandöken, Kartalkaya, Sarıkamış, Kartepe, Davraz, Ovit ve Saklıkent gibi popüler kayak merkezleri hakkında kapsamlı bilgilere erişim sağlanabiliyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından Nisan 2024 tarihinde Euronews Travel için "Türkiye'nin Tren Yolculukları" isimli makale hazırlandı. Türkiye’nin kış turizmi, uluslararası platformlarda da kendine yer buldu. Euronews Travel ve Al Jazeera Mubasher gibi global yayın organlarında yayımlanan içeriklerde Türkiye’nin kış tatili olanaklarına ve aile dostu aktivitelerine geniş yer verildi. Bakanlık yetkilileri, bu çalışmaların yalnızca başlangıç olduğunu ve kış turizmini geliştirmek için dijitalden geleneksel medyaya kadar her alanda tanıtım faaliyetlerine devam edeceklerini belirtti.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.