Hava Durumu

#Türkiye Seyahat Acentaları Birliği

TOURISMJOURNAL - Türkiye Seyahat Acentaları Birliği haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya’da Otel Dolulukları Beklentiyi Karşılamadı Haber

Antalya’da Otel Dolulukları Beklentiyi Karşılamadı

Kurban Bayramı öncesi Antalya'daki otellerde doluluk oranlarının yüzde 70-80 seviyesinde kalması bekleniyor. Turizmci Hamit Kuk, bayram sonrası ise ciddi boşluklar yaşanacağını belirterek, "Haziran sezonu gecikmeli açılıyor. Aslında hedefimiz yüzde 100 doluluktu ama ulaşamadık" dedi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkan Başdanışmanı turizmci Hamit Kuk, Kurban Bayramı öncesi Antalya'daki otellerin doluluk oranlarını ve turizm sezonunun genel seyrini değerlendirdi. 2025 yaz sezonundan beklentilerin yüksek olduğunu ancak ilk 4 aylık performansın hedeflerin gerisinde kaldığını kaydeden Kuk, "Aslında beklentimiz bu sene çok yüksekti, 2025 yaz sezonunda ama ilk 4 aylık performans açıkçası çok iyi değil. Geçen senenin altında kaldık. Mayıs ayı fena geçmedi ama Haziran ayının ilk 15 günü biraz durgun geçiyor, özellikle yurt dışı pazarda" ifadelerini kullandı. Sınavlar iç pazarı etkiledi Kurban Bayramı döneminde hem iç pazar hem de yurt dışı pazarın birleşmesiyle genelde iyi bir sezon beklendiğini ifade eden Kuk, bu yıl tablonun farklı olduğunu söyledi. Kuk, "Yurt dışı pazar biraz düşük kaldı. İç pazarda da karne tatilleri henüz yapılmadı. Arkasında 15 Haziran'da LGS var. 21-22 Haziran'da üniversite sınavları var. Bu üçü ailelerin tatile çıkmasını engelliyor" dedi. Aileli tatillerin düşük geçtiğine dikkat çeken Kuk, buna rağmen çocuğu olmayan ya da sınav nedeniyle takvim engeli bulunmayan kişilerin tatile çıktığını belirterek, "Satışlar fena değil ama çok aman aman istediğimiz düzeyde de değil" ifadelerini kullandı. Otellerde hedef yüzde 100'dü ama yakalanamadı Kurban Bayramı tatilinde otellerdeki genel doluluğun yüzde 70-80'leri bulacağını belirten Kuk, bayram sonrasında ise ciddi boşluklar olduğunu söyledi. Kuk, "Yerli pazarla yurt dışı pazarı birleştiğimiz zaman, otellerdeki genel doluluk Haziran'ın özellikle ilk haftasında bayram döneminde yüzde 70, yüzde 80'leri bulacak. Ama hemen arkasında ciddi boşluklar var. Dolayısıyla çok iyi diyemeyiz, aslında olması gereken yüzde 100 dolulukları sağlamak, yüzde 80 doluluk hedeflediğimiz rakam değil ama burada sadece iç pazara bakmamak lazım" şeklinde konuştu. Türkiye pahalı, Mısır ve Yunanistan öne geçti Yurt dışı pazardan gelen turist sayısında da düşüş yaşandığını belirten Kuk, Türkiye'nin rakip ülkelere göre pahalı hale geldiğine işaret etti. Kuk, "Türkiye son iki senedir oldukça pahalı bir hale geldi. Bizden daha ucuz destinasyonlar var. Özellikle Mısır gibi, Yunanistan gibi. Özellikle yabancı pazarlar, Ruslar, Almanlar ve Avrupalılar bu sene Mısır'ı daha fazla tercih etmeye başladı" dedi. Turizmcilerin gözü 25 Haziran'da Haziran'ın 15'inden sonra yurt dışı pazarının toparlanacağını ve üniversite sınavlarının tamamlanmasıyla iç pazarda da hareketlenme beklendiğini aktaran Kuk, sezonun esasen 25 Haziran itibarıyla açılacağını da sözlerine ekledi.

Kurban Bayramı Tatili ve Turizm Sektörüne Etkisi Haber

Kurban Bayramı Tatili ve Turizm Sektörüne Etkisi

Kurban Bayramı tatilinin 4,5 gün olacağı ve kamuda normal mesai düzenine 10 Haziran Salı günü dönüleceğinin açıklanmasının ardından turizmci Hamit Kuk, iç turizmde hareketliliğin düşeceği yönünde bazı endişelere neden olsa da, bu durumun sektörde ciddi bir kayba yol açmayacağını söyledi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, sosyal medya hesabı üzerinden Kurban Bayramı tatilinin 4,5 gün olacağı ve kamuda normal mesai düzenine 10 Haziran Salı günü dönüleceğini açıkladı. Altun'un açıklamasının ardından planlamalarını 9 gün üzerinden yapan turizm sektöründe bayram tatilinin bu yıl 4,5 gün ile sınırlandırılmasının iç turizmde hareketliliğin düşeceği yönünde bazı endişelere neden olduğunu belirten TÜRSAB Başkan Başdanışmanı turizmci Hamit Kuk, "Bu 4,5 günlük tatil süresinin bizim satışlarımıza ne kadar etkili olacağını önümüzdeki günlerde bakıp göreceğiz" dedi. "İnsanlar bu sefer çok fazla tatil yapamayacak" Turizm sektörünün beklentisinin Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olarak açıklanması yönünde olduğunu ve 4,5 gün açıklamasının kendilerini üzdüğünü belirten Kuk, "Önümüzdeki Haziran'ın 6'sında Kurban Bayramı ver. Açıkçası biz turizm sektörü olarak bayramın 9 güne çıkarılmasını bekliyorduk ama, hükümetimiz bir açıklama yaparak sadece 4,5 -5 günlük bir tatil süresi olacağını söylediler. Tabi bu bizi üzdü, çünkü Kurban Bayramı'nda malum insanlarımız ibadetlerini yerine getirip kurbanlarını kesiyorlar. Daha sonra ailelerini ziyaret ediyorlar. Bu iki unsurdan sonra da kalan zaman oluyorsa tatile çıkıyorlar. Şu anda gözüken o ki bu dönemde bu sefer çok fazla tatil yapma fırsatı olmayacak" ifadelerini kullandı. "Bekleyip göreceğiz" Sektör temsilcilerinin bayram tatili için cazip fiyatlarla 4-5 günlük paketler hazırladığını söyleyen turizmci Hamit Kuk, "Esasında oldukça cazip fiyatlarımız da vardı. Özellikle Antalya'da ve Ege bölgesinde 5 yıldızlı otellerde günlük 10-15 bin TL arasında fiyatlarımız var. Bu 4 ve 3 yıldızlı otellerde daha aşağıya düşüyor. 5 İle 7 bin TL arasında değişen fiyatlarla 4-5 günlük değişen paketler halinde tüketiciye sunulmuştu. Şimdi bekleyip göreceğiz. Bu 4,5 günlük tatil süresinin bizim satışlarımıza ne kadar etkili olacağını önümüzdeki günlerde bakıp göreceğiz. Ama 9 günlük bir tatil süresi olsaydı vatandaşlarımızın bu paketlere ilgisinin artacağını düşünüyorum" şeklinde konuştu. "Son dakika 9 güne çıkması satışlara yansımıyor" Son dakika yapılacak bir açıklama ile bayram tatilinin 9 güne çıkartılmasının turizm sektörünün satışlarına yansımadığını belirten Kuk, "Bugün Cumhurbaşkanlığından bir açıklama yapıldı ve bayram tatilinin 9 güne çıkarılmayacağını normal olağan 5 Haziran Arife günü yarım gün tatil ve arkasından 4 günlük kurban bayramının olacağını söylediler. Bu saatten sonra bir değişiklik olacağına çok ihtimal vermiyorum. Ancak olsa bile bunun maksimum önümüzdeki hafta içesinde açıklanması gerekiyor. Çünkü son dakika tatil değişiklikleri ya da 9 güne çıkartılması bizim turizm sektörünün satışlarına maalesef yansımıyor. Bunu geçtiğimiz Ramazan ayında yaşadık. Son dakika 9 güne çıkarılmıştı tatil, ama bu 9 güne çıkmasının bir etkisini göremedik. Çünkü insanlar daha önceden tatil planlarını yapmışlardı" dedi. "Nispeten durgun geçmesi bekleniyor" Hamit Kuk ayrıca haziran ayının tatil için, hem iç pazar hem de yurt dışı pazarı için çok ideal bir ay olduğunun altını çizerek, "Fakat kurban Bayramı 15 Haziran'da ki Lise Geçiş Sınavı ve arkasından da 21-22 Haziran'da Üniversite sınavının hemen öncesine denk geliyor. Dolayısıyla da aileler sınav öncesi pek tatile çıkma eğiliminde değiller. Geçen seneye nispeten biraz daha durgun geçeceğini tahmin ediyoruz" ifadelerini kullandı

Türk Turizmi, Tarife Savaşlarına Rağmen Rekor Peşinde Haber

Türk Turizmi, Tarife Savaşlarına Rağmen Rekor Peşinde

Türk turizmi bu yıla hızlı başladı. Öyle ki yılın ilk çeyreğinde elde edilen 9.5 milyar dolarlık turizm geliriyle ilk çeyrek rekoru kırıldı. Yılın tamamında ise 65 milyon ziyaretçi ve 64 milyar dolarlık turizm geliri hedefleniyor. Yani sektörden rekor bekleniyor. Sektör temsilcileri de bu yıldan umutlu olsa da ABD Başkanı Donald Trump’ın ek vergilerle başlattığı ticaret savaşlarının turizm sektörüne de olumsuz etkilerinin olmasından endişe ediyor. Uzmanlar tarife savaşları kaynaklı küresel belirsizliğin sektörü etkileyebileceğini belirtse de bu sorunun kısa süreli olacağını ve seyahat sektörünün bu yıl da güçlü kalacağını öngörüyor. UÇAK VE KONAKLAMA ABD’nin yeni vergi politikalarının küresel pek çok sektörü olduğu gibi turizm sektörünü de etkileyebileceğini söyleyen Tatilsepeti Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, ülkelere getirilen ek tarifelerin otomotivden, teknolojiye birçok sektörde fiyat artışına neden olduğunu hatırlattı. Karayal, “Artan maliyetlerin özellikle uçak maliyetlerine ve dolayısıyla havayolları biletlemelerine ve seyahate yansıması şimdi değil belki ama yakın zamanda mümkün olabilir. Bu politikaların küresel turizmi nasıl etkileyeceği konusunu biz de yakından ve merakla takip ediyoruz” dedi. YÜZDE 45’LİK ARTIŞ Yeni sezon fiyatlarıyla ilgili de bilgi veren Karayal, “Yurtdışı turlarında fiyatlarda çok fazla değişiklik olmadı. Ancak tüketici bazında kur artışlarına bağlı olarak fiyatların etkilendiğini söyleyebiliriz. Yurtiçi otellerde ise geçen yıla oranla yüzde 45-50’ye varan oranlarda fiyat artışı oldu” dedi. Rezervasyonların şimdiden arttığını belirten Karayal, “Fiyatlardaki bu değişkenliğe karşılık rezervasyonda artış var. Yurtdışı turlarında geçen seneye göre yüzde 20 yükseliş var. Güncel olarak Dubai, Mısır, Balkan, İtalya ve Benelüks turlarında talep artışı var. Yurtiçi otellerde ise Antalya, Bodrum, Kuşadası ve Kıbrıs yine öncelikli olarak tercih ediliyor” diye ekledi. EK MALİYET OLUŞUYOR Küresel ölçekte yaşanan ticaret savaşlarının ve ABD’nin uyguladığı vergi tarifelerinin dolaylı olarak döviz kurlarında artışa yol açtığını ifade eden TatilBudur Satış ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk, “Bu durum da doğrudan konaklama maliyetlerine yansıyor. Önümüzdeki dönemde kişi başı konaklama fiyatlarında yüzde 10 ile yüzde 15 arasında bir artış olacağını öngörüyoruz” dedi. SON DAKİKA REZERVASYONU Firma olarak, 2025 yılı tahminlerini bu gelişmeleri dikkate alarak hazırladıklarını ifade eden Çubuk, şunları söyledi: “Misafir davranışlarında ise son dakika rezervasyonlarının artacağını bekliyoruz. Tatil planlamalarında kur değişimlerini ve fırsat kampanyalarını daha yakından takip eden bir misafir profili görüyoruz. Biz de bu değişime uyum sağlayarak avantajlı kampanyalar ve esnek ödeme seçenekleri sunmaya devam edeceğiz.” ANTALYA YİNE REVAÇTA 2025 yılı için konaklama fiyatlarındaki artışa değinen Çubuk, “Fiyat artışları ağırlıklı olarak enflasyon oranlarına paralel bir şekilde gerçekleşti. Geçen yıla göre fiyatlarda yüzde 35 ile 45 arasında bir artış söz konusu oldu. Erken rezervasyon dönemi, geçtiğimiz sezona göre yüzde 10’luk bir artış kaydederek son derece olumlu bir tablo çiziyor. Yurt içi tatil destinasyonları arasında ise en yüksek talep her zamanki gibi Antalya bölgesi oluyor. Antalya’yı, sırasıyla Muğla ve Aydın takip ediyor” diye konuştu. KRUVAZİYERDE ETKİLENME OLMADI AMERİKALI YOLCULAR FAZLA Ticaret savaşlarının kruvaziyer turizmini etkilemediğini dile getiren Celestyal Türkiye Direktörü Özgü Alnıtemiz, “Hâlâ Amerikalı yolcularımız ağırlıklı olarak gemilerimize ve dolayısıyla limanlarımıza gelmeye devam ediyor. Yolcularımızın yüzde 40’ı Amerikalı. Celestyal yılda ortalama 120 bin yolcu taşıyor. Misafirlerimizin yüzde 80’inin ağırlıklı olarak Amerikalı ve Avrupalı olduğunu söyleyebilirim. Bu sezon Türkiye limanlarına yaklaşık 100 sefer gerçekleştirmeyi planlıyoruz ve bu yolcular da gemilerimizle limanlarımıza gelmiş olacak” dedi. YUNAN ADALARI ÖN PLANDA Kuşadası limanının bu yıl da Ege programlarının ana rotasında yer aldığını dile getiren Alnıtemiz, “Kasım sonuna kadar haftanın 3 günü Kuşadası’nda bir Celestyal gemisi göreceksiniz, geçen yıllarda olduğu gibi. En çok talebi yine Yunan Adaları destinasyonu alıyor. 3, 4 gece alternatifli Kuşadası çıkışlı Yunan Adaları turlarımızın rotasında Patmos, Santorini, Atina, Mikonos, Rodos ve Girit var. Zamanı geniş olanlar ise 7 gecelik turlara rezervasyon yapıyor” diye belirtti. YENİ PAZARLAR GÜÇLENİYOR REZERVASYON ARTIŞI SÜRÜYOR Öte yandan yılın ilk 4 ayını hareketli geçiren turizm sektöründe, turist sayısı ve turizm gelirinde rekor beklentisi artıyor. Erken rezervasyonlardaki hareketlilikle yılın başarılı geçeceğini öngören turizmciler, Kurban Bayramı öncesinde devam eden ilgi nedeniyle başarılı bir yaz sezonu geçirmeye hazırlanıyor. Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “Özellikle ana pazarlarımız Almanya ve İngiltere’den hareketlilik devam ediyor. Rusya’dan biraz daha hızlı bir rezervasyon akışı bekliyoruz. Uzak Doğu, Amerika ve Latin Amerika yeni pazarlar olarak fevkalade bir performans gösteriyor” dedi. YÜZDE 10-15 BÜYÜME BEKLENTİSİ Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Üyesi Engin Ceylan da Çin, Almanya ve İngiltere’den gelecek turist sayısında artış beklediklerini ifade ederek, turizm çeşitliliğinin artmasının ziyaretçi sayısı ve gelirine de olumlu yansıdığını söyledi. Ceylan, “Fiyatlara baktığımız zaman biraz diğer ülkeler gibi yüksek kalsak da kalitemiz diğer ülkelerle kıyaslanamaz” dedi. Geçen yılın turizmde rekor yılı olduğunu hatırlatan Ceylan, “Geçen yıla bakacak olursak yüzde 10-15 civarında büyümeyi öngörüyorum. Geçen seneki rakamlarımızın biraz üstüne çıkacağımızı öngörüyorum” ifadelerini kullandı.

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz Haber

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti turizm ve Çevre Bakanlığı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acentaları Birliği (KITSAB) iş birliğiyle düzenlenen “AdaKıbrıs Bilgilendirme Gezisi ve B2B Etkinliği”nin son gününde Acapulco Resort Otel Girne’de hem B2B etkinliği hem basın toplantısı hem de görkemli bir gala yemeği gerçekleştirildi. Gün boyunca süren etkinliği; KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, KKTC Başbakanı Ünal Üstel, KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, KKTC Milletvekili Ahmet Savaşan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜRSAB Başkan Yardımcıları Davut Günaydın ve Hasan Eker, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Mehmet Akyıl, Engin Ceylan, Elif Ural, Esra Başeskioğlu, Erol Türk, Ali Yaramışlı ile KITSAB Başkanı Orhan Tolun, KITSA Aşbaşkanı Oğuz Akçansay, KITOB Başkanı Dimağ Çağıner’in yanı sıra etkinlik kapsamında Ada’da bulunan 250’yi aşkın seyahat acentası, 30’un üzerinde gazeteci, sosyal medya fenomenleri ile KKTC’li turizmciler katılım gösterdi. Ersin Tatar: “KKTC marka değeri artan bir destinasyon” Etkinlik kapsamında bir konuşma gerçekleştiren KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, TÜRSAB’a bağlı seyahat acentalarına KKTC’ye geldikleri ve Ada’ya verdikleri önem için teşekkür ederek, KKTC turizminin; KKTC Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı KITSAB, KITOB ve TÜRSAB’ın çalışmalarıyla belli bir aşamaya geldiğini söyledi. Ada’da turizmi daha da geliştirmek için gelen ziyaretçi sayısını artıracak adımların önemine dikkat çeken Tatar, “Ne kadar uçak ne kadar charter sefer ne kadar farklı destinasyonlardan gelen kişi sayısını artırırsak turizm o kadar artar” dedi. Bugün artık İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır’dan Türkiye’nin farklı bölgelerinden uçakların KKTC’ye geldiğini ve dünyanın sayılı havalimanlarından İstanbul’a inen uçakların bir saat sonra Kuzey Kıbrıs’ta olduğuna işaret eden Tatar sözlerine şöyle devam etti:  “KKTC marka değeri artan bir destinasyon ve Ada’ya ulaşım eskiye göre daha kolay. Dolayısıyla KKTC ulaşım noktasında THY ve Pegasus’un yaptığı planlamalar çok önemli. Hepinize başarılar diliyorum. Bizler için sizlerin varlığı, başarıları ve KKTC’ye verdiği değer çok kıymetli. KKTC’nin ayrı bir destinasyon olarak sadece Türkiye’de değil, dünyanın farklı ülkelerinde buradaki mücadelemizin anlatılması, turizmin burada lokomotif bir sektör olduğunun vurgulanması çok önemli. Bu nedenle bu organizasyonu da çok değerli buluyorum. Turizm güzellik, dostluk, kardeşlik ve kültürlerin kaynaşması demektir. Türkiye’den gelenlerin bizleri tanıması, kaynaşması en büyük temennimizdir. Kıbrıs meselesini ve burada yaşananları herkesin anlaması, yoluna bağımsız bir devlet olarak devam edebilmesi sizlerin desteğiyle mümkün.” Üstel: “Mücadelemizde Türkiye Cumhuriyeti’nin desteğini hep yanımızda hissettik” Daha sonra söz alan KKTC Başbakanı Ünal Üstel, AdaKıbrıs Turizm tanıtım Etkinliğinin önemine değinerek katkı sunanlara teşekkür etti. Konuşmasında “Bu Ada’da yalnızca güneş ve deniz yoktur. Çok değerli eski eserleri, kültürü, müzeleri ve mutfağı var” ifadelerini kullanan Üstel, Kıbrıs Türk’ünün var olma mücadelesi verdiğini ve hiçbir zaman benliğini yitirmediğini kaydetti. Bu mücadelede Türkiye Cumhuriyeti’nin her zaman yanlarında olduğunu vurgulayan Üstel, “20 Temmuz 1974 Barış Harekatı’ndan sonra KKTC’deki yatak sayısı çok azdı. O dönemde 5 bin olan yatak sayısı bugün 25 binlere çıktı. Hedefimiz yatak sayısını 50 binlere çıkarmak” diye konuştu. Kuzey Kıbrıs’ta turizmi baltalamak ve geriye götürmek için Rum tarafından büyük baskı yapıldığını dile getiren Üstel, “Biz barış elimizi uzatırken karşı tarafın karalama politikalarıyla karşı karşıya kalıyoruz” dedi.  “Türkiye’nin en ücra köşesinde yaşayanlara KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladık” Son derece sıcak görüntülerin oluştuğu etkinlikte katılımcılara hitap eden KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ise bu organizasyonla Türkiye Cumhuriyeti’nin en ücra köşesinde yaşayanlara dahi KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladıklarını söyledi. Turizm Haftası nedeniyle turizm emekçilerinin gününü de kutlayan Ataoğlu, AdaKıbrıs Etkinliği kapsamında Türkiye’den gelen TÜRSAB ailesine ve basına Kuzey Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve alternatif turizm modellerini tanıttıklarını söyledi. KKTC için turizmin önemine değinen Ataoğlu, Ada turizminden elde edilen gelirin bütçe açığının yüzde 60’ını karşıladığını açıkladı. KKTC’ye gelen turist sayısının artırılması için farklı ülkelerde birçok tanıtım girişimlerinde bulunduklarını, ancak bu etkinliklerde Güney Kıbrıslıların eylemleriyle karşılaştıklarını dile getiren Ataoğlu, bu çalışmaları hayata geçiren bakanlık çalışanlarına ve uluslararası fuarlarda kendilerine destek veren tüm paydaşlara teşekkür etti. Ataoğlu, 85 milyon Türkiye Cumhuriyeti nüfusunun seyahat eden yüzde 15’lik kesiminin bir kısmının KKTC’ye gelmesi halinde tanıtım yapılmasına bile ihtiyaç kalmayacağını sözlerine ekledi.   Bağlıkaya: “KKTC’yi henüz görmemiş milyonlarca vatandaşımız var” Fikri Ataoğlu’nun ardından söz alan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Kuzey Kıbrıs’ın dört mevsim turizme imkan sağlayan iklimi ve insanının sıcaklığını yansıtan konukseverliğiyle eşsiz bir destinasyon olduğunu belirterek, “Kıbrıslı dostlarımızla aynı dili konuşuyor, aynı kültürü paylaşıyoruz. Ortak değerlere sahip iki kadim milletiz. Bu nedenle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, yurt dışına giden Türk turistlerin en rahat ettikleri ve rağbet gösterdikleri destinasyon. Geçtiğimiz yıl Türkiye’den yurt dışına gerçekleşen seyahat sayısı 11,4 milyon düzeyindeyken Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gelen vatandaşlarımızın sayısı 1,8 milyon oldu. Yani yurt dışına çıkanların sadece yüzde 15’i Kuzey Kıbrıs’ı tercih etti. Buraya henüz gelmemiş, bu güzellikleri yerinde görmemiş milyonlarca insanımız da var” diye konuştu.Kuzey Kıbrıs’ın Türkiye’de her yönüyle tanıtılması gerektiğine işaret eden Bağlıkaya, bu etkinliğin seyahat acentalarının Kuzey Kıbrıs’ın kültürel değerlerini çok daha yakından tanımalarına ve sundukları ürünleri zenginleştirmelerine olanak sağlayacağını kaydetti. “Bu inceleme gezisi Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacak” Amaçlarının KKTC turizmine katkı sunmak olduğunun altını çizen Bağlıkaya, sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye’de Kıbrıs’ı görmeyen kişi kalmasın, her vatandaşımız hayatında en az bir kez bu güzel ülkeye gelsin istiyoruz. Bu nedenle yurt dışı tatili planlayan her vatandaşımıza öncelikle Kıbrıs’ı tavsiye ediyoruz. Bu çalışma tanışma, kaynaşma seyahati ile ortak hedefimize ulaşmada önemli bir mesafe katettiğimizi umuyorum. Gastronomi İhtisas Başkanlığımızla birlikte Ada’nın eşsiz lezzetlerini tatma fırsatı bulduk. Doğa Macera Turizmi İhtisas başkanlığımızla alternatif rotaları deneyimledik. Kültür Turizmi İhtisas Başkanlığımızla adanın eşsiz tarihi ile ilgili bilgiler edindik. MICE turizmi yapan üyelerimizle Kuzey Kıbrıs’ın kongre turizmi için ne kadar büyük bir kapasitesi olduğunu tekrar hatırladık. Yönetim Kurulu Üyelerimiz, Bölge Temsil Kurulu ve İhtisas Başkanlarımız, ülkemizin dört bir yanından gelen seyahat acentalarımızdan oluşan geniş bir kafileyle katıldığımız bu inceleme gezisinin Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacağına yürekten inanıyorum. Bu arada Rum kesiminden kaynaklanan izolasyon politikası artarak devam ediyor. Devletimiz gibi biz turizmciler de her zaman KKTC’nin yanında olmaya devam edeceğiz. KKTC yalnız değildir. Bu sıkıntıların en kısa sürede giderileceğine inanıyoruz. TÜRSAB olarak turizmin gelişmesi konusunda bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” Orhan Tolun: “Amacımız Ada’da değişik bir turizm modeli yaratmak” Konuşmasında KITSAB ve TÜRSAB’ın iki kardeş kuruluş olarak bir araya gelerek AdaKıbrıs projesi için aylarca hazırlık yaptıklarını belirten KITSAB Başkanı Orhan Tolun, amaçlarının Kuzey Kıbrıs’a davet ettikleri seyahat acentalarına Ada’nın tüm güzelliklerini göstermek olduğunu söyledi. 250’ye yakın seyahat acentası ile basın mensubuna Ada’da görülmeyen yerleri gezdirdiklerini ifade eden Tolun, “Eminim ki buradan çok güzel sonuçlar çıkacak. Organizasyonda emeği geçenlere teşekkür ederim. İyi ki bugünlere gelmişiz, iyi ki bugünü organize etmişiz” diye konuştu. KITOB Başkanı Dimağ Çağıner de KKTC’nin turizm çeşitliliğine vurgu yaparak, Ada’nın Türkiye vatandaşlarına doğru tanıtılması için bu tür organizasyonların öneminden söz etti. “Sizleri ağırlamak bizler için bir onurdur” diyen Çağıner, organizasyon için KITSAB, TÜRSAB, KKTC Başbakan Yardımcılığı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığına teşekkür etti.   KKTC’li turizmciler sunumlar gerçekleştirdi Organizasyon kapsamında düzenlenen B2B etkinliğinde KKTC turizminin tüm yönlerini ele alan sunumlar da gerçekleştirildi. Kıbrıs Türk Otelciler Birliği Başkanı (KITOB) adına Esra Çelikeri, Uluslararası Kıbrıs Sağlık Turizm Konseyi Başkanı Ahmet Savaşan, Kuzey Kıbrıs Restorancılar Birliği (RESBİR) adına Cerrah Gülercan, Kıbrıs Türk Rehberler Birliği (KITREB) Başkanı Dener Öğmen, Eko-Agro Turizm Federasyonu Başkanı Tarık Tarkan Bozalan ve Hasan Karlıtaş yemek esnasında Kuzey Kıbrıs’ın zenginliklerini ve potansiyelini ele alan birer sunum gerçekleştirdiler. Gecede; Acapulco Resort Otel Genel Müdürü Özer Özbilen, Arkın Karpaz Gate Marina Odalar Müdürü Umut Sarıca, THY Kıbrıs Ülke Müdürü Pınar Ayvaz Arıkan ile Sun Express Ülke Satış Müdürü Murat Hatipoğlu da kurumlarının KKTC’deki çalışmalarını da ele alan birer konuşma gerçekleştirdiler.

Bağlıkaya: Haber

Bağlıkaya: "Antalya’nın Kitle Turizmi Dışındaki Potansiyelini Tanıtmalıyız"

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin Ramazan ayı iftar buluşmaları 21 Mart 2025 tarihinde Antalya’da gerçekleştirilen etkinlikle devam etti. TÜRSAB Muratpaşa Bölge Temsil Kurulu Başkanı Onur Özer’in ev sahipliğinde düzenlenen iftar yemeğine; TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜRSAB Başkan Yardımcısı Davut Günaydın, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Erol Türk, TÜRSAB Muratpaşa Bölge Temsil Kurulu Üyeleri, TÜRSAB Alanya BTK Başkanı Kerim Sarıkaya ve Yönetim Kurulu Üyeleri, TÜRSAB Manavgat Side Başkanı Mehmet Uslu ve Yönetim Kurulu Üyeleri, TÜRSAB Doğa ve Macera Turizmi İhtisas Başkanı Mikayil Köroğlu’nun yanı sıra Antalya’dan seyahat acentası temsilcileriyle çok sayıda basın mensubu katıldı. TÜRSAB Muratpaşa Bölge Temsil Kurulu Başkanı Onur Özer açılışta kısa bir konuşma yaparak seyahat acentalarına hitap etti. Özer, "Ramazan demek, birlik demek, paylaşmak demek, yardımlaşmak ve destek olmak demek. Hem mesleki dayanışmamızı güçlendirmek hem de dostluğumuzu pekiştirmek için bir aradayız. Bu birlikteliğimizden doğan güç ile TÜRSAB olarak sektörümüzün gelişimi, Antalya’mızın turizm potansiyelinin en üst seviyelere çıkarılması için var gücümüzle çalışacağız" dedi. BAĞLIKAYA: TURİZMDEKİ EN BÜYÜK GÜVENCEMİZ MESLEKTAŞLARIMIZIN BİLGİ, BİRİKİM VE DENEYİMİ 1000’e yakın seyahat acenta temsilcisini bir araya getiren iftar yemeğinde konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya ise dünya genelinde turizmi etkileme potansiyeline sahip gelişmeleri seyahat acentalarıyla paylaştı. Bağlıkaya, "Yakın coğrafyamızda yaşanan savaş ve çatışmalar, dünya genelinde yükselen ticaret duvarlarıyla oluşan siyasi gerilimler geleceğe dair belirsizlikleri de artırıyor. Sektörümüzü yakından etkileme potansiyeline sahip olan bu süreçte, en büyük güvencemiz, benzer badireleri defalarca atlatmış, bu mesleğe gönlünü vermiş siz değerli meslektaşlarımızın bilgi, birikim ve deneyimleridir" açıklamasında bulundu. BAĞLIKAYA: SEYAHAT ACENTALARI DESTEKLENMELİ Seyahat acentalarının turizmin her türünü var edenler olduğunun altını çizen Bağlıkaya, "Akıl, bilgi, emek ve cesaretleriyle organize seyahatin mucidi, esas kahramanları sizlersiniz" ifadeleriyle seyahat acentalarına hitap ederken sözlerini şöyle sürdürdü: "Seyahat acentaları olmadan turizm olmaz. Turizmin ülkemizin geleceği için çok önemli olduğunu bilen herkes, bu geleceğe başarıyla ulaşmak için seyahat acentalarını dinlemeli, dikkate almalı ve desteklemelidir. TÜRSAB olarak tüm seyahat acentaları adına bu gerçeği her mecrada anlatıyoruz, anlatmaya da devam edeceğiz." "ANTALYA’NIN KİTLE TURİZMİ DIŞINDAKİ POTANSİYELİ ANLATMALI, TANITMALI VE HERKESE HATIRLATMALIYIZ" Konuşmasında Antalya’nın sahip olduğu doğal güzelliklerin yanı sıra tarihi ve kültürel zenginlikleriyle de çok özel bir yere sahip olduğunun altını çizen Firuz Bağlıkaya, bu durumun rakamlara da yansıdığını dile getirdi. Bağlıkaya, "Perge’den Aspendos’a, Olimpos’tan Myra’ya saymakla bitmeyecek kültür zenginlikleri, her bir köşesi muhteşem doğal güzellikleriyle Antalya, ülkemize gelen yabancı ziyaretçilerin turizm tesis girişlerinin yüzde 50’den fazlasına ev sahipliği yapıyor" dedi. Antalya’nın turizmde geldiği noktanın seyahat acentalarının uzun yıllara dayanan çalışmalarının bir sonucu olduğuna dikkat çeken Bağlıkaya şunları kaydetti: "Seyahat acentalarımızın uzun yıllara dayanan gayretleriyle Antalya’nın geldiği bu noktayı çok daha yukarılara taşıyacağına inanıyorum. Bunun için Antalya’nın kitle turizminin dışındaki alanlarda sahip olduğu turizm potansiyelini tekrar tekrar anlatmalı, tanıtmalı ve herkese hatırlatmalıyız. Bu yolda atacağınız her adımda TÜRSAB olarak sizin yanınızdayız. Birlikte dayanışma içinde sektörümüzü yeni başarılara ulaştıracağımıza inancım tam."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.