Hava Durumu

#Türkiye

TOURISMJOURNAL - Türkiye haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türkiye haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Erzurum, Palandöken Kayak Merkezi Sezona Hazır Haber

Erzurum, Palandöken Kayak Merkezi Sezona Hazır

Erzurum Palandöken Kayak Merkezi'nde kayak keyfi başladı. Merkezde kar az olsa da suni karlama ile pistler sezona hazırlanıyor. Uzun kayak pistlerine ev sahipliği yapan Palandöken, destinasyon, kayak ve eğlenceyi bir araya getirerek dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Kayak sezonunu ilk açan merkez olması ve uzun süre kayak sporuna elverişli olması ile bilinen Palandöken'de kayak severler yavaş yavaş pistlerde boy göstermeye başladı. Palandöken'e tatile gelen vatandaşlar, herkesi bu güzellikleri yaşamaya davet etti. Sway Hotel Genel Müdürü Ömer Akça, otel işletmecileri olarak hazırlıklarını tamamladıklarını dile getirerek, "Şu anda kar az olsa da suni karlama ile pistlerimizi hazırladık. Türkiye'de ilk kez kayak Palandöken'de başladı. Rezervasyonlarımız hızlanmaya başladı. Talepler daha çok yurt içinden geliyor" dedi. Pist uzunluğu 87 kilometreyi buluyor Palandöken'deki pistler, toz kar özelliği sayesinde kayak sezonu boyunca mükemmel kalitede kar sunuyor. Toz kar, ince, hafif ve taze karın gevrek halini temsil ediyor. Bu kar yapısı kayakçılar için en iyi imkanları sağlayarak pürüzsüz bir yüzey sunuyor. Bu da daha iyi bir kayma deneyimi anlamına geliyor. İnce kar tabakası, daha iyi manevra yapma ve hızlı kayma imkanı veriyor. Palandöken Kayak Merkezi'nde farklı zorluk seviyelerine sahip toplam 56 adet pist bulunuyor. 30 adet kolay seviye pist, 12 adet orta seviye pist, 9 adet profesyonel pist, 5 adet doğal pist bulunuyor. Palandöken 2 olarak bilinen Konaklı Kayak Merkezi ise, bu toplam pist sayısına ek olarak 24,8 kilometrelik piste sahip. Bu iki kayak merkezinin toplam pist uzunluğu 87 kilometreyi buluyor. En uzun kayak parkuru 12,5 kilometre uzunluğunda ve bu parkur boyunca kesintisiz olarak kayak yapılabiliyor.

Kapalıçarşı’da 50 ve 100 Dolarlık Banknot Endişesi Turizmi Zorluyor Haber

Kapalıçarşı’da 50 ve 100 Dolarlık Banknot Endişesi Turizmi Zorluyor

Türkiye’nin turistik merkezlerinde ve İstanbul Kapalıçarşı çevresinde, son aylarda 50 dolarlık ve bazı eski basım 100 dolarlık banknotların reddedildiği ya da 2-3 lira daha düşük kurdan bozulduğu yönünde şikâyetler arttı. Kapalıçarşı kaynakları, son bir yılda ciddi miktarda sahte 50 ve 100 dolar tespit edildiğini, bu nedenle bazı döviz bürolarının bu kupürleri temkinli aldığını ifade etti. Türkiye gazetesinin aktardığına göre, esnaf, turistlerin ödeme yapmakta zorlandığını, kabul edilmeyen banknotlar nedeniyle alışverişten vazgeçenler olduğunu belirtti. Bu durumun hem satış kaybına yol açtığını hem de perakende sektörü ve turizmde güvensizlik oluşturduğunu dile getirdi. İşletme sahipleri, konunun resmî kurumlar tarafından netleştirilmesini, sahte banknotlarla mücadele için denetimlerin artırılmasını ve güncel bir yol haritası açıklanmasını talep etti. Esnafa göre, belirsizliğin devam etmesi hâlinde turizm gelirleri ve ticaret daha fazla zarar görebilir. 2024 YILINDA DA YAŞANMIŞTI Geçen sene de piyasada benzer bir durum yaşanmıştı. O dönemde birçok döviz bürosu para sayma makinelerini yenilemiş, bankalar ise sahte para riskine karşı ilave güvenlik tedbirleri uygulamaya başlamıştı. Ancak bu tedbirler uzun süreli koruma sağlayamadı; piyasada dolaşıma sokulan sahte 50 ve 100 dolar banknotlarının sayısı yeniden artınca, bazı bürolar bu banknotları kabul etmeme ya da düşük kurdan alış yapma yoluna gitti. Bazı döviz bürolarından edinilen bilgilere göre, o dönem yapılan harcamalar ve teknik iyileştirmeler belli bir süre için sorunu çözdü. Ancak günümüzde, sahtecilik yöntemlerinin gelişmesi ve denetim mekanizmalarının yetersizliği, eski uygulamaların etkisini kaybetmesine yol açtı. Bu da hem büroları hem de tüketicileri yeniden tedirgin etti.

Coğrafi İşaretlerde Denetim Eksikliği Turizm ve Ekonomiyi Zorluyor Haber

Coğrafi İşaretlerde Denetim Eksikliği Turizm ve Ekonomiyi Zorluyor

Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YUCİTA) Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, coğrafi işaret tescilli ürünlere ilişkin denetim yönetmeliği çıkarılması gerektiğini belirterek, "Bu konu Türkiye için çok önemlidir. Coğrafi işaretler iyi bir sistemle Türkiye'yi ayağa kaldıracak potansiyele sahiptir. Bütün dünya ülkelerinde olduğu gibi sağlıklı bir denetim olmalı. Coğrafi işretler enstitüsü kurulması lazım" dedi. Tekelioğlu, yaptığı açıklamada, coğrafi işaretlerin küresel bir olgu olduğunu belirterek, dünya genelinde 300 milyar dolarlık satış değerine ulaştığını kaydetti. Avrupa Birliğinde ise 100 milyar avroluk bir satış rakamının olduğunu dile getiren Tekelioğlu, "Özellikle gıda krizleri ve kovid pandemisi nedeniyle küresel olgu haline dönüştü ve çok hızlı gelişiyor" dedi. Coğrafi işaretli ürünlerin korunması gerektiğini, tescilin sahtelerinden koruduğunu vurgulayan Tekelioğlu, şöyle konuştu; "Tescil, tüketicileri de üreticileri de koruyor. Tüketicileri yönlendiriyor ve haksız rekabeti önlüyor. Yasa tescil sahibinin haklarını belirtiyor ama görevlerini belirtmemiş. O nedenle tesciller alındıktan sonra sertifikalar duvarlara asılıyor. Özdenetim, üretenin, üreticinin iyi niyetli dürüst şekilde kurallara göre üretmesidir. Dış denetim ise son derece önemlidir. AB kriterlerine göre akredite olmamış donanımlı bağımsız özel sertifikasyon kuruluşları tarafından yapılır. Türkiye'de bu konuda maalesef mesafe alamadık. Tarım ve Orman Bakanlığı gıda meddelerinden sorumlu ama 30 yıldır coğrafi işaretlerle ilgili denetim yönetmeliği çıkarılamadı." Türkiye'de özellikle denetimle ilgili eksikliklerin bulunduğunu, yasal boşluk giderilmediği için tescilli ürünlerde katma değer oluşturulamadığını belirten Tekelioğlu, "1800 tescilden 5-10'u AB'dekiler gibi çalışıyor. Kaliteli ürünler ve bunları korumamız lazım. Yönetişimle ilgili yasal boşluklar giderilmelidir" dedi. Coğrafi işaret tescilli ürünlere ilişkin denetim yönetmeliği çıkarılması gerektiğini dile getiren Tekelioğlu, "Türkiye için çok önemlidir. Coğrafi işaretler iyi bir sistemle Türkiye'yi ayağa kaldıracak potansiyele sahiptir. Dünyanın hiçbir ülkesinde böyle bir potansiyel yok. Bütün dünya ülkelerinde olduğu gibi sağlıklı bir denetim olmalı. Ayrı müstakil bir kurumun olması lazım. Coğrafi işretler enstitüsü kurulması lazım" diye konuştu.

Türkiye, Karavan Sektörü İçin 2035 Yol Haritasını Belirliyor Haber

Türkiye, Karavan Sektörü İçin 2035 Yol Haritasını Belirliyor

Türkiye karavan sektörünün 2035 vizyonuna yönelik yol haritasının oluşturulması amacıyla 18 Aralık'ta "Türkiye Karavan Sektörü Hedef 2035 Eylem Planı Çalıştayı" düzenleniyor. Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) ve Karavan İmalat ve Tedarikçiler Derneği (KAİTED) işbirliğinde gerçekleştirilecek çalıştayda; karavan turizmi, üretim ekosistemi, düzenleyici çerçeve ve ihracat odaklı büyüme fırsatlarının değerlendirilmesi amaçlanıyor. Türkiye'de karavan sektörü için önem arz eden çalıştay, 18 Aralık tarihinde Ankara'da gerçekleştirilecek. Çalıştaya, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere kamu kurumları, yerel yönetimler, sektör temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve akademisyenlerin katılımı bekleniyor. İlgili sektör temsilcilerinin yer aldığı çalıştayda, "Karavan Alanları, Altyapısı ve Rotalar", "Karavan Üretiminde Regülasyon ve Standartlar" ve "Karavan Üretiminde Global Rekabetçilik" başlıklarında üç farklı çalışma grubunda oturumlar gerçekleştirilecek. Eş zamanlı gerçekleştirilecek oturumlarda, pandemi sonrası dünyada ve ülkemizde artan karavan turizmi ve karavan üretimi ile altyapı standartları ve düzenleyici çerçevelere ilişkin konular ele alınacak. Oturumlar sonunda "Karavan Alanları ve Altyapısı", "Karavan Üretiminde Regülasyon ve Standartlar" ve "Karavan Sanayisinin Küresel Rekabetçiliği" başlıklarında uzmanların katkılarıyla ortak bir eylem planı oluşturulması bekleniyor. Oturumların ardından çalıştay, yapılacak değerlendirme sunumu ve sonuç bildirisi ile sona erecek. Türkiye'nin karavan turizmi potansiyelini geliştirmek, üretim kapasitesini güçlendirmek ve uluslararası rekabet gücünü artırmak için önemli bir adım niteliği taşıyan bu çalıştaya tüm paydaşların katılımı bekleniyor.

Rus Turistler Asya’ya Yöneldi, Türkiye Pay Kaybetti Haber

Rus Turistler Asya’ya Yöneldi, Türkiye Pay Kaybetti

2025 yılı, Rus turistler için Asya pasifik destinasyonlarının parladığı bir yıl oldu. Kommersant'ın haberleştirdiği seyahat verilerine göre, Vietnam organize turlarda yüzde 800'ü aşan artışla en hızlı büyüyen destinasyon olurken, Japonya da bireysel seyahatlerde büyük bir yükseliş gösterdi. Turizmciler, bu yükselişin arkasında rubledeki güçlenme ve havayolu şirketlerinin bölgeye yönelik uçuş kapasitelerini artırmasının yattığı görüşünde. Bu yeni yönelim, geleneksel olarak Rus turistlerin gözde mekanlarından Türkiye'yi olumsuz etkiledi. Ocak-Ekim 2025 döneminde, Türkiye'nin Rus turistlere yönelik uluslararası uçak biletleri rezervasyonlarındaki payı yüzde 3,7 oranında düşüş kaydetti. Asya'daki diğer kazanımlar da dikkat çekici. Japonya'ya uçak bileti rezervasyonları yüzde 61,7 arttı. Çin ise Rus vatandaşlarına getirdiği vize muafiyeti ve eklenen uçuş seferleri sayesinde yüzde 37,4'lük bir büyüme yakaladı. Avrupa'da ise Fransa ve İspanya gibi vize vermeye devam eden ülkelerde mütevazı büyümeler görülürken, eski Sovyet coğrafyasındaki birçok ülke de Türkiye ile benzer şekilde talep kaybı yaşadı. Ocak-ekim arası ortalama tur fiyatı 188 bin ruble olarak hesaplandı (2 bin 400 dolar). Geçtiğimiz yıla kıyasla artış oranı yüzde 5. Kommersant, verileri Rus turizminde "coğrafyanın değiştiği" vurgusuyla okurlarına aktardı.

BAÜN Turizm Fakültesinden Yarım Asırlık Gurur: 50. Yılda Büyük Buluşma Haber

BAÜN Turizm Fakültesinden Yarım Asırlık Gurur: 50. Yılda Büyük Buluşma

Türkiye’nin en köklü turizm eğitim kurumlarından Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi, 50. kuruluş yıl dönümünü büyük bir buluşma etkinliğiyle kutladı. 13-16 Kasım 2025 tarihleri arasında Balıkesir’de gerçekleştirilen “BİTYO/BTİOYO/Turizm Fakültesi 50. Yıl Buluşması”, fakültenin yarım asırlık eğitim birikimini mezunlar, akademisyenler ve öğrencilerle bir araya getirdi. Hemen her dönemden yaklaşık 1300 mezunun katılımının olduğu etkinlikte; Balıkesir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yücel Oğurlu, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Cevdet Avcıkurt, Prof. Dr. Murat Doğdubay ve Prof. Dr. Fatih Satıl ile Genel Sekreter Yemliha Yanar da programın farklı bölümlerinde yer alarak fakültenin 50. Yıl gururuna ortak oldu. Dünyanın Dört Bir Yanından Mezunlar Balıkesir’de Buluştu Programa; Türkiye’nin farklı şehirlerinden mezunların yanı sıra; Almanya, Avusturya, İngiltere, Hollanda, ABD, Kanada, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin ve Japonya gibi ülkelerden de mezunlar da katıldı. Programa katılanlar arasında yolu Turizm Fakültesinden geçen; üniversite rektörleri, belediye başkanları, dev otel zincirlerinin kurucuları, dünyanın ikinci büyük tur operatörünün sahibi, Türkiye ve Avrupa’da güçlü birer marka olan otel yöneticileri gibi konuklar da yer aldı. Etkinlik, Çağış Yerleşkesinde Ata Emre Akman anısına oluşturulan hatıra ormanı için fidan dikimi ile başlarken; tiyatro gösterisi, halk oyunları gösterisi, müzik dinletisi, sportif müsabakalar, gala yemeği, Atatürk Anıtı’nda çelenk töreni gibi sosyal, kültürel ve sportif programların ardından fakültede gerçekleştirilen kahvaltı programı ile tamamlandı. Mezunlar ile Öğrenciler Bir Arada Atatürk Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleştirilen ve saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasıyla başlayan buluşma programda ise açılış konuşmalarını; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cevdet Avcıkurt, Türkiye’nin birinci dünyanın ikinci büyük tur operatörü sahibi olarak da bilinen Anex Turizm Grubu Kurucusu ve BTİOYO Mezunu Neşet Koçkar, Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu (BTİOYO) Mezunlar Derneği Başkanı Feridun Ergün ve Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Köroğlu yaparak, fakültenin köklü geçmişi ile bulunduğu güçlü konumu ile birlikte 50. Yıl gururunu paylaştılar. Programda diploma programının yanı sıra 50. Yıl etkinliklerine katkıda bulunanlara da plaket takdim edildi. Mezunlar ile öğrencilerin buluşarak kuşaklar arası etkileşimin de gerçekleştiği etkinlikte; futbol, basketbol ve voleybol branşlarında hatıra maçları da yapıldı. Programın hafta sonu bölümü ise düzenlenen gala gecesi, eski okul ziyareti ve fakültede gerçekleşen kahvaltı programı ile sona erdi. Balıkesir’e Değer Katan 50 Yıllık Güçlü Marka Türkiye’nin dört bir yanında turizm sektöründe görev yapan mezunların yanı sıra üniversitelerde de BİTYO/BTİOYO/TF'den mezun 300'den fazla akademisyen görev yapıyor. Her yıl Antalya ve diğer şehirlerde buluşan mezunlar 25 yıldır her 5 yılda birkaç gün süren etkinlikler kapsamında Balıkesir’de bir araya geliyor. Mezunlar Balıkesir esnafının yüzünü güldürdükleri gibi Balıkesir'in tanıtım elçileri olarak da Türkiye’de ve dünyada şehrin tanıtımına katkı sağlıyor.

SOCCATOURS, 2.000’den fazla takımı kampa götürdü – Güçlü otel ortaklıkları  sayesinde Türkiye kilit bölge konumunda Haber

SOCCATOURS, 2.000’den fazla takımı kampa götürdü – Güçlü otel ortaklıkları sayesinde Türkiye kilit bölge konumunda

Rosenheim / Antalya, Ekim 2025 – Avrupa’nın futbol hazırlık kamplarında pazar lideri olan SOCCATOURS, etkileyici bir sezonu geride bıraktı: Son 12 ayda 2.000’den fazla takım hazırlık kampını SOCCATOURS ile organize etti – bu şimdiye kadarki en yüksek rakam. Böylece şirket, Avrupa pazarındaki lider konumunu bir kez daha pekiştirerek uluslararası ağını daha da genişletti. Toplamda Almanya, Avusturya, İsviçre, İtalya, İspanya, Hırvatistan ve Hollanda dâhil 20 farklı ülkeden takımlar, SOCCATOURS aracılığıyla kampa gitti. Avrupa genelinde 280’den fazla futbol destinasyonuyla, SOCCATOURS hem amatör hem profesyonel kulüpler için en geniş profesyonel kamp seçeneklerini sunuyor. Türkiye genişlemenin merkezinde SOCCATOURS Avrupa’nın birçok bölgesinde faaliyet gösterse de Türkiye özel bir konuma sahip. Özellikle Antalya bölgesi, eşsiz altyapısı sayesinde kış kampları için önde gelen destinasyonlardan biri haline geldi. Bu nedenle Türkiye, SOCCATOURS için yalnızca önemli bir pazar değil, aynı zamanda stratejik bir merkez. “Türkiye bizim için dünyanın en cazip kamp destinasyonlarından biri. Avrupa’nın dört bir yanından gelen kulüpler burada mükemmel şartlar buluyor – oteller ise bizimle güçlü ve güvenilir bir ortaklıktan faydalanıyor. Kış aylarında otellerimize istikrarlı bir doluluk sağlarken her iki taraf için de gerçek bir kazan-kazan durumu yaratıyoruz,” diyor İlhan Çelikli, SOCCATOURS Türkiye Ülke Müdürü. Otelcilik sektörünün güvenilir iş ortağı SOCCATOURS, Haziran 2025’te Antalya’da kendi Destination Management Company (DMC) birimini kurarak Türkiye’deki yerel varlığını güçlendirdi. Böylece şirket yalnızca takımlara en iyi hizmeti sunmakla kalmıyor, aynı zamanda oteller için de doğrudan, şeffaf ve uzun vadeli bir iş ortağı haline geliyor. “Biz buradayız çünkü otellerimizle birlikte Avrupa’nın en iyi kamp teklifini oluşturmak istiyoruz. İş ortaklarımız, her yıl çok sayıda takımı Türkiye’ye getireceğimizden emin olabilirler – profesyonelce organize edilmiş, güvenilir şekilde yürütülen ve yüksek kalite standartlarına uygun bir şekilde,” diye ekliyor İlhan Çelikli. Uluslararası güç – yerel kökler Uluslararası ağı ve açık pazar liderliğiyle SOCCATOURS Avrupa’da yeni standartlar belirliyor. Futbol, tenis veya yüzme fark etmeksizin; SOCCA GROUP çatısı altındaki markalar SOCCATOURS, TENNISTOURS ve SWIMTOURS, kulüpler ve oteller için profesyonel işbirliği, uzun vadeli planlama güvenliği ve sürdürülebilir başarı sunuyor.

TÜİK, Üçüncü Çeyrek Turizm Gelirini 24,2 Milyar Dolar Olarak Açıkladı Haber

TÜİK, Üçüncü Çeyrek Turizm Gelirini 24,2 Milyar Dolar Olarak Açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılı üçüncü çeyrek Turizm İstatistikleri’ni açıkladı. Buna göre, Turizm geliri Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarından oluşan üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3,9 artarak 24 milyar 257 milyon 815 bin dolar oldu. Ziyaretçilerden elde edilen turizm geliri 24 milyar 46 milyon 779 bin dolar, transfer yolculardan elde edilen turizm geliri ise 211 milyon 37 bin dolar oldu. Ziyaretçilerin turizm gelirinin yüzde 16,1'ini ülkemizi ziyaret eden yurt dışı ikametli vatandaşlar oluşturdu. Ziyaretçiler, seyahatlerini kişisel veya paket tur ile organize etmektedirler. Bu çeyrekte ziyaretçiler tarafından yapılan harcamaların 15 milyar 975 milyon 385 bin dolarını kişisel harcamalar, 8 milyar 71 milyon 394 bin dolarını ise paket tur harcamaları oluşturdu. Ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 1,9 arttı Ülkemizden çıkış yapan ziyaretçi sayısı 2025 yılı üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 1,9 artarak 23 milyon 639 bin 736 kişi oldu. Ziyaretçilerin yüzde 14,5'ini 3 milyon 438 bin 655 kişi ile yurt dışında ikamet eden vatandaşlar oluşturdu. Bu çeyrekte ülkemizde geceleme yapan ziyaretçilerin gecelik ortalama harcaması 100 dolar oldu. Yurt dışında ikamet eden vatandaşların gecelik ortalama harcaması ise 64 dolar oldu. Bu çeyrekte ziyaretçilerden elde edilen turizm geliri içerisindeki paket tur harcamalarının payı yüzde 33,6, yeme içme harcamalarının payı yüzde 19,9, uluslararası ulaştırma harcamalarının payı ise yüzde 11,1 oldu. Bir önceki yılın aynı dönemine göre sağlık harcamaları yüzde 20,3, konaklama harcamaları yüzde 17,3 ve yeme-içme harcamaları yüzde 14,8 arttı. Ziyaretçiler yüzde 73,8 ile en çok "gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyetler" amacıyla geldi İkinci sırada yüzde 17,3 ile "akraba ve arkadaş ziyareti", üçüncü sırada ise yüzde 3,7 ile "alışveriş" yer aldı. Yurt dışı ikametli vatandaşlar ise ülkemize yüzde 59,9 ile en çok "akraba ve arkadaş ziyareti" amacıyla geldi. Turizm gideri geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 32,3 arttı Turizm gideri, geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 32,3 artarak 2 milyar 479 milyon 210 bin dolar oldu. Bunun 2 milyar 34 milyon 647 bin dolarını kişisel, 444 milyon 563 bin dolarını ise paket tur harcamaları oluşturdu. Yurt dışını ziyaret eden vatandaşlar geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3 arttı Bu çeyrekte yurt dışını ziyaret eden vatandaş sayısı bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3 artarak 3 milyon 383 bin 353 kişi oldu. Bunların kişi başı ortalama harcaması 733 dolar olarak gerçekleşti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.