Hava Durumu

#Türk Hava Yolları

TOURISMJOURNAL - Türk Hava Yolları haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Türk Hava Yolları haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

THY’nin “Connect to Türkiye” Etkinliği İzmir’de Gerçekleşti Haber

THY’nin “Connect to Türkiye” Etkinliği İzmir’de Gerçekleşti

Türk Hava Yolları (THY), Türkiye'nin kültürel ve turistik zenginliklerini dünyaya tanıtmak amacıyla sürdürdüğü "Connect to Türkiye" etkinlik serisinin yeni durağında, Ege'nin kalbi İzmir'de turizm profesyonellerini ağırladı. Efes Antik Kenti'nde gerçekleştirilen etkinliğe, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, İzmir Valisi Süleyman Elban ve Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat'ın yanı sıra dünyanın dört bir yanındaki 90 şehirden gelen yaklaşık 200 büyük tur operatörünün üst düzey yöneticisi katıldı. Etkinlik öncesinde ise katılımcılar, Türkiye'nin termal ve kültürel değerlerini tanımaları için Afyon ve Denizli'de ağırlandı. Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, organizasyona dair yaptığı açıklamada, "Dünyanın dört bir yanından gelen değerli misafirlerimize ülkemizin eşsiz güzelliklerini tanıtmak bizim için büyük bir onur. Türkiye'nin marka değerini yükseltmek ve bölgesel turizme katkı sağlamak adına hep birlikte çalışmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. "Turizm cazibe merkezi olması için" Etkinlikte konuşma yapan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, Türkiye'nin turizm açısından dünyanın önde gelen ülkelerinden birisi konumuna geldiğini ifade etti. Alparslan, "Ülkemizin olağanüstü turizm ürünleri var. Türkiye'de çok sayıda mekanlarımız, turizm ürünlerimiz bulunmakta. Dünyadaki en önemli arkeolojik mekanlar ülkemizde. Göbeklitepe'den Kapadokya'ya, Efes'ten İstanbul'a kadar dünyanın arkeolojik anlamdaki en önemli eserleri ülkemizde. İnsanoğlunun yeryüzündeki macerası bu topraklarda başladığı için tarihi mekanlarımız ve kültürel varlıklarımızla da olağanüstü bir zenginliğe sahibiz. İnanç merkezleri açısından da çok güçlü zenginliğe sahibiz. İslamiyet'in, Hristiyanlığın, Museviliğin en önemli inanç merkezleri ülkemizde bulunmakta. Çok çeşitli, zengin, olağanüstü bir mutfağımız, gastronomimiz var. Akdeniz'de ve Karadeniz'de çok güzel sahillerimiz var. Çok güçlü sağlık merkezlerimiz, kültür merkezlerimiz sayesinde kongre turizmi açısından da çok güçlü potansiyele sahibiz. Ülkemizde aynı anda 4 mevsim yaşanabildiği için bir yerde denize girerken bir yerde kayak yapma imkanınız var. Kış turizmi açısından da güzel tesislerimiz, ürünlerimiz var. Turizm adına aklınıza her ne geliyorsa en güzel örnekleri, ürünleri ülkemizde bulunmakta. Bunun farkında olarak yaptığımız yatırımlarla bunları dünyanın dört bir köşesinde güçlü bir tanıtımla ülkemizin turizm cazibe merkezi olması için çalışmalarımıza devam ettirmekteyiz" diye konuştu. Alparslan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Dünyanın her bir köşesinden çok kısa zamanda İstanbul'a, Antalya'ya ulaşabilmeyi sağlamak konusunda THY gibi bir markamızın olması, turizmde bulunduğumuz noktalarda gelmemizin en önemli sebeplerinden, avantajlarından bir tanesi. Dünyada geçtiğimiz yıl en fazla turist ağlayan 4'üncü ülke konumuna geldik. Geçen yıl 62 milyon yabancı ziyaretçiyi ülkemizde ağırladık, 61 milyar dolar turizm geliri elde ettik. Buralarla yetinmeyip daha üst sıralara çıkmaya, ülkemizde daha fazla yabancı ziyaretçinin gelmesi için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz." "İzmir'e gelmek için çok sebep var" İzmir'in tarihi, doğal güzellikleri, kıyıları, gastronomisi ve doğal rotaları açısından çok özel zenginliklere sahip bir şehir olduğunu vurgulayan İzmir Valisi Süleyman Elban, "Efes, Teos, Smyrna, Bergama başta olmak üzere birçok tarihi şehri içinde barındırıyor. Dikili'den başlayıp Kuşadası'na kadar çok özel sahilleri olan bir şehir. Yine iç kesimlerde çok özel iklimi ve doğal güzellikleriyle, doğa severleri ağırlayacak birbirinden özel dağlık, yaylalık ve ormanlık alanları mevcut. Ülkemizin her köşesinde bulacağınız mutfağın bir özeti İzmir'de. Ciddi göç aldığı için de ülkemizin yakın coğrafyasında bulunan tüm mutfakların örneklerini de burada bulabilirsiniz. Zeytininden incirine birçok doğal ürünü burada bulabildiğiniz için mutfağımıza çok özel tat ve lezzet katan birçok ürün burada bulunabilmekte. Sağlık turizmi, kaplıca turizmi açısından ciddi bir potansiyel mevcut. İzmir'e gelmek için çok bahane var" ifadelerinde bulundu. 2022 yılında New York'ta başlayan ve bugüne kadar birçok uluslararası noktada gerçekleştirilen "Connect to Türkiye" etkinlikleri, Türkiye'nin tanıtımında önemli bir rol üstleniyor. 2024 yılı içerisinde İstanbul'da da düzenlenen etkinlikte, yüzlerce yabancı turizm acentesine Türkiye'nin farklı bölgeleri tanıtılmıştı. İzmir'deki buluşma, katılımcıların büyük beğenisini toplarken, Ege Bölgesi'nin turizm potansiyeline dikkat çekilmesi açısından da önemli bir adım olarak değerlendirildi.

Körfez Ülkeleri Samsun’da Turizm Görüşmeleri Yaptı Haber

Körfez Ülkeleri Samsun’da Turizm Görüşmeleri Yaptı

Körfez ülkelerinden gelen acente temsilcileri Samsun'da işletme temsilcileri ile ikili iş görüşmelerinde bulundu. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Yerel Kalkınma Hamlesi kapsamında Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA), Samsun Büyükşehir Belediyesi, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, TGA ve THY işbirliğinde Canik ilçesindeki bir otelde Körfez Ülkelerine Yönelik Seyahat Acenteleri Tanıtım Turu ve B2B etkinliği düzenlendi. Acente temsilcileri, 3 günlük tanıtım turunun ardından Samsun'da iş yeri temsilcileri ile yüz yüze iş görüşmesi fırsatı buldu. Dicle: "Umarım, yapılacak ikili iş görüşmeleri yeni başlangıçlara vesile olur" Görüşmelerin yeni başlangıçlara vesile olmasını dileyen OKA Genel Sekreteri Mehlika Dicle, "OKA olarak bizler bölgemizin ekonomik ve sosyal kalkınması açısından çeşitli proje ve faaliyetler yürütüyoruz. Çalıştığımız odak alanlarından en önemlilerinden biri de turizm. Bugüne kadar yürüttüğümüz mali destek programlarıyla turizm altyapısının gelişmesine önemli destekler verdik. Bunun yanında ikinci hedefimiz de bölgemizin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde tanıtımıydı. Bu kapsamda yürütülen tanıtım faaliyetlerinden 3.'sünü ilk 2 yıl Suudi Arabistan acentalarına düzenledikten sonra bu yıl Körfez ülkelerine genişleterek düzenliyoruz. Samsun, Amasya, Çorum ve Tokat'ta faaliyet gösteriyoruz. Bu 4 il doğa turizmi temelinde Körfez ülkelerinin dikkatini çekecek özelliklere sahip olduğunu biliyoruz. Körfez ülkelerinden gelen misafirlerimizle 3 gün önce başladığımız program, bugün ikili iş görüşmeleri ile tamamlanıyor. Geride bıraktığımız seyahat programı çerçevesinde hem Samsun hem Amasya'nın doğal güzelliklerini görme fırsatı yakaladılar. 3 günlük saha tanımasının ardından bölgedeki işletme temsilcileri ile yapılacak görüşmeler bizler için çok daha kıymetli. Umarım, yapılacak ikili iş görüşmeleri yeni başlangıçlara vesile olur" dedi. Demirtaş: "Samsun'da turizm için gerekli olan birçok unsur paket olarak mevcut" Turizm için gerekli birçok unsurun Samsun'da var olduğuna değinen İl Kültür ve Turizm Müdürü Süleyman Demirtaş, "Sözün bittiği yerdeyiz. İcraat noktasına gelmiş bulunuyoruz. Hem gezi hem de şu anda görülen yerlerdeki hayranlıkları gözlerden görebiliyoruz. Samsun doğal güzelliklerinin yanı sıra köklü tarihi olan bir şehir. Turizm için gerekli birçok unsurun paket olarak Samsun'da bulunduğunu düşünüyorum. Samsun'da doğa, deniz, kanyon, ova, delta, dağ ve turizmcilerin aradığı her şey var. Samsun, bölgenin merkezi ve turizm açısından da bu böyle. Önemli turizm destinasyonları olan noktaları Samsun 1-1,5 saat uzaklıkta. Amasya, Ordu, Çorum, Tokat'a çok yakın ve turizmde de bölgenin merkezi durumundayız. Hiçbir şey için geç olmadığını düşünüyorum. Bugünün çok iyi bir başlangıç olacağını düşünüyorum. Bu güzel çalışmada emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum" diye konuştu. Programda söz alan acente temsilcileri de Körfez ülkelerinden Samsun'a bir ilginin olduğunu, Samsun'a direkt uçuş konusunda gerekli adımların atılması gerektiğini belirterek, direkt uçuşlar başlarsa turizmin daha da gelişebileceğine dikkat çektiler. Etkinlik, konuşmaların ardından plaket takdim töreni ve yüz yüze görüşmelerin yapılması ile sona erdi. Etkinlikte geçen 2 toplantıdaki Suudi Arabistan temsilcilerinin yanı sıra Bahreyn, Katar, Irak, Kuveyt, BAE ve Umman gibi ülkelerden gelen acente temsilcileri ile temaslar kuruldu.

THY ve Pegasus İsrail’e uçmaktan vazgeçti Haber

THY ve Pegasus İsrail’e uçmaktan vazgeçti

THY ve Pegasus, Tel Aviv Ben Gurion Havalimanı’ndaki slot haklarından vazgeçerek İsrail’e uçuş planlarını süresiz olarak rafa kaldırdığı iddia edildi. Türk Hava Yolları (THY) ve Pegasus Havayolları, İsrail’in başkenti Tel Aviv’de bulunan Ben Gurion Uluslararası Havalimanı’ndaki slot haklarından resmi olarak feragat etti. İki taşıyıcı, 7 Ekim 2023’te Gazze Şeridi’nde Hamas ile İsrail arasında başlayan çatışmaların ardından Tel Aviv uçuşlarını süresiz olarak askıya almıştı. Haber Aero’nun İsrail basınından aktardığı habere göre, o tarihten bu yana THY ve Pegasus, Tel Aviv’deki slotlarını koruyarak yeniden başlama ihtimalini açık tutmuştu. Ancak aradan geçen sürede güvenlik risklerinin devam etmesi ve bölgedeki belirsizlik nedeniyle her iki şirket de slotlarını kullanmama kararı alarak bu haklardan feragat etti. Slotlar, havayollarına belirli gün ve saatlerde havalimanına iniş-kalkış yapma hakkı tanıyan kritik operasyonel izinler olarak kabul ediliyor. Uluslararası havalimanlarında uygulanan “kullan ya da kaybet” kuralı gereği, belirli süre boyunca kullanılmayan slotlar başka havayollarına devrediliyor. THY 4, Pegasus 12. sıradaydı Çatışmalar öncesinde Türk Hava Yolları, Ben Gurion Havalimanı’ndaki en yoğun yabancı havayolları arasında yer alıyordu. 2019 verilerine göre toplam yolcu trafiğinin %4,87’sini oluşturan THY, yabancı taşıyıcılar arasında dördüncü sıradaydı. Pegasus ise en yoğun 12. havayolu konumundaydı. İstanbul çıkışlı aktarmalı seferler aracılığıyla Tel Aviv yolcuları; Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya’ya geniş bir ağ üzerinden ulaşabiliyordu. Özellikle Türk Hava Yolları için bu hat, doğrudan uçuşlardan çok, bağlantılı uluslararası bilet gelirleriyle öne çıkıyordu. 2023 yaz döneminde THY, Tel Aviv hattında günde 10 ila 16 arasında değişen yüksek frekansta uçuşlar düzenliyor; yolcu trafiğinin %5’inden fazlasını oluşturuyordu. Virgin Atlantic de durdurdu THY ve Pegasus’un kararından yalnızca önce, İngiliz taşıyıcı Virgin Atlantic de benzer bir adım attı. Şirket, 28 Nisan 2025 tarihinde yaptığı açıklamayla Londra Heathrow – Tel Aviv hattını tamamen kapattığını duyurdu.

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz Haber

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti turizm ve Çevre Bakanlığı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acentaları Birliği (KITSAB) iş birliğiyle düzenlenen “AdaKıbrıs Bilgilendirme Gezisi ve B2B Etkinliği”nin son gününde Acapulco Resort Otel Girne’de hem B2B etkinliği hem basın toplantısı hem de görkemli bir gala yemeği gerçekleştirildi. Gün boyunca süren etkinliği; KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, KKTC Başbakanı Ünal Üstel, KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, KKTC Milletvekili Ahmet Savaşan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜRSAB Başkan Yardımcıları Davut Günaydın ve Hasan Eker, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Mehmet Akyıl, Engin Ceylan, Elif Ural, Esra Başeskioğlu, Erol Türk, Ali Yaramışlı ile KITSAB Başkanı Orhan Tolun, KITSA Aşbaşkanı Oğuz Akçansay, KITOB Başkanı Dimağ Çağıner’in yanı sıra etkinlik kapsamında Ada’da bulunan 250’yi aşkın seyahat acentası, 30’un üzerinde gazeteci, sosyal medya fenomenleri ile KKTC’li turizmciler katılım gösterdi. Ersin Tatar: “KKTC marka değeri artan bir destinasyon” Etkinlik kapsamında bir konuşma gerçekleştiren KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, TÜRSAB’a bağlı seyahat acentalarına KKTC’ye geldikleri ve Ada’ya verdikleri önem için teşekkür ederek, KKTC turizminin; KKTC Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı KITSAB, KITOB ve TÜRSAB’ın çalışmalarıyla belli bir aşamaya geldiğini söyledi. Ada’da turizmi daha da geliştirmek için gelen ziyaretçi sayısını artıracak adımların önemine dikkat çeken Tatar, “Ne kadar uçak ne kadar charter sefer ne kadar farklı destinasyonlardan gelen kişi sayısını artırırsak turizm o kadar artar” dedi. Bugün artık İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır’dan Türkiye’nin farklı bölgelerinden uçakların KKTC’ye geldiğini ve dünyanın sayılı havalimanlarından İstanbul’a inen uçakların bir saat sonra Kuzey Kıbrıs’ta olduğuna işaret eden Tatar sözlerine şöyle devam etti:  “KKTC marka değeri artan bir destinasyon ve Ada’ya ulaşım eskiye göre daha kolay. Dolayısıyla KKTC ulaşım noktasında THY ve Pegasus’un yaptığı planlamalar çok önemli. Hepinize başarılar diliyorum. Bizler için sizlerin varlığı, başarıları ve KKTC’ye verdiği değer çok kıymetli. KKTC’nin ayrı bir destinasyon olarak sadece Türkiye’de değil, dünyanın farklı ülkelerinde buradaki mücadelemizin anlatılması, turizmin burada lokomotif bir sektör olduğunun vurgulanması çok önemli. Bu nedenle bu organizasyonu da çok değerli buluyorum. Turizm güzellik, dostluk, kardeşlik ve kültürlerin kaynaşması demektir. Türkiye’den gelenlerin bizleri tanıması, kaynaşması en büyük temennimizdir. Kıbrıs meselesini ve burada yaşananları herkesin anlaması, yoluna bağımsız bir devlet olarak devam edebilmesi sizlerin desteğiyle mümkün.” Üstel: “Mücadelemizde Türkiye Cumhuriyeti’nin desteğini hep yanımızda hissettik” Daha sonra söz alan KKTC Başbakanı Ünal Üstel, AdaKıbrıs Turizm tanıtım Etkinliğinin önemine değinerek katkı sunanlara teşekkür etti. Konuşmasında “Bu Ada’da yalnızca güneş ve deniz yoktur. Çok değerli eski eserleri, kültürü, müzeleri ve mutfağı var” ifadelerini kullanan Üstel, Kıbrıs Türk’ünün var olma mücadelesi verdiğini ve hiçbir zaman benliğini yitirmediğini kaydetti. Bu mücadelede Türkiye Cumhuriyeti’nin her zaman yanlarında olduğunu vurgulayan Üstel, “20 Temmuz 1974 Barış Harekatı’ndan sonra KKTC’deki yatak sayısı çok azdı. O dönemde 5 bin olan yatak sayısı bugün 25 binlere çıktı. Hedefimiz yatak sayısını 50 binlere çıkarmak” diye konuştu. Kuzey Kıbrıs’ta turizmi baltalamak ve geriye götürmek için Rum tarafından büyük baskı yapıldığını dile getiren Üstel, “Biz barış elimizi uzatırken karşı tarafın karalama politikalarıyla karşı karşıya kalıyoruz” dedi.  “Türkiye’nin en ücra köşesinde yaşayanlara KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladık” Son derece sıcak görüntülerin oluştuğu etkinlikte katılımcılara hitap eden KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ise bu organizasyonla Türkiye Cumhuriyeti’nin en ücra köşesinde yaşayanlara dahi KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladıklarını söyledi. Turizm Haftası nedeniyle turizm emekçilerinin gününü de kutlayan Ataoğlu, AdaKıbrıs Etkinliği kapsamında Türkiye’den gelen TÜRSAB ailesine ve basına Kuzey Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve alternatif turizm modellerini tanıttıklarını söyledi. KKTC için turizmin önemine değinen Ataoğlu, Ada turizminden elde edilen gelirin bütçe açığının yüzde 60’ını karşıladığını açıkladı. KKTC’ye gelen turist sayısının artırılması için farklı ülkelerde birçok tanıtım girişimlerinde bulunduklarını, ancak bu etkinliklerde Güney Kıbrıslıların eylemleriyle karşılaştıklarını dile getiren Ataoğlu, bu çalışmaları hayata geçiren bakanlık çalışanlarına ve uluslararası fuarlarda kendilerine destek veren tüm paydaşlara teşekkür etti. Ataoğlu, 85 milyon Türkiye Cumhuriyeti nüfusunun seyahat eden yüzde 15’lik kesiminin bir kısmının KKTC’ye gelmesi halinde tanıtım yapılmasına bile ihtiyaç kalmayacağını sözlerine ekledi.   Bağlıkaya: “KKTC’yi henüz görmemiş milyonlarca vatandaşımız var” Fikri Ataoğlu’nun ardından söz alan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Kuzey Kıbrıs’ın dört mevsim turizme imkan sağlayan iklimi ve insanının sıcaklığını yansıtan konukseverliğiyle eşsiz bir destinasyon olduğunu belirterek, “Kıbrıslı dostlarımızla aynı dili konuşuyor, aynı kültürü paylaşıyoruz. Ortak değerlere sahip iki kadim milletiz. Bu nedenle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, yurt dışına giden Türk turistlerin en rahat ettikleri ve rağbet gösterdikleri destinasyon. Geçtiğimiz yıl Türkiye’den yurt dışına gerçekleşen seyahat sayısı 11,4 milyon düzeyindeyken Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gelen vatandaşlarımızın sayısı 1,8 milyon oldu. Yani yurt dışına çıkanların sadece yüzde 15’i Kuzey Kıbrıs’ı tercih etti. Buraya henüz gelmemiş, bu güzellikleri yerinde görmemiş milyonlarca insanımız da var” diye konuştu.Kuzey Kıbrıs’ın Türkiye’de her yönüyle tanıtılması gerektiğine işaret eden Bağlıkaya, bu etkinliğin seyahat acentalarının Kuzey Kıbrıs’ın kültürel değerlerini çok daha yakından tanımalarına ve sundukları ürünleri zenginleştirmelerine olanak sağlayacağını kaydetti. “Bu inceleme gezisi Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacak” Amaçlarının KKTC turizmine katkı sunmak olduğunun altını çizen Bağlıkaya, sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye’de Kıbrıs’ı görmeyen kişi kalmasın, her vatandaşımız hayatında en az bir kez bu güzel ülkeye gelsin istiyoruz. Bu nedenle yurt dışı tatili planlayan her vatandaşımıza öncelikle Kıbrıs’ı tavsiye ediyoruz. Bu çalışma tanışma, kaynaşma seyahati ile ortak hedefimize ulaşmada önemli bir mesafe katettiğimizi umuyorum. Gastronomi İhtisas Başkanlığımızla birlikte Ada’nın eşsiz lezzetlerini tatma fırsatı bulduk. Doğa Macera Turizmi İhtisas başkanlığımızla alternatif rotaları deneyimledik. Kültür Turizmi İhtisas Başkanlığımızla adanın eşsiz tarihi ile ilgili bilgiler edindik. MICE turizmi yapan üyelerimizle Kuzey Kıbrıs’ın kongre turizmi için ne kadar büyük bir kapasitesi olduğunu tekrar hatırladık. Yönetim Kurulu Üyelerimiz, Bölge Temsil Kurulu ve İhtisas Başkanlarımız, ülkemizin dört bir yanından gelen seyahat acentalarımızdan oluşan geniş bir kafileyle katıldığımız bu inceleme gezisinin Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacağına yürekten inanıyorum. Bu arada Rum kesiminden kaynaklanan izolasyon politikası artarak devam ediyor. Devletimiz gibi biz turizmciler de her zaman KKTC’nin yanında olmaya devam edeceğiz. KKTC yalnız değildir. Bu sıkıntıların en kısa sürede giderileceğine inanıyoruz. TÜRSAB olarak turizmin gelişmesi konusunda bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” Orhan Tolun: “Amacımız Ada’da değişik bir turizm modeli yaratmak” Konuşmasında KITSAB ve TÜRSAB’ın iki kardeş kuruluş olarak bir araya gelerek AdaKıbrıs projesi için aylarca hazırlık yaptıklarını belirten KITSAB Başkanı Orhan Tolun, amaçlarının Kuzey Kıbrıs’a davet ettikleri seyahat acentalarına Ada’nın tüm güzelliklerini göstermek olduğunu söyledi. 250’ye yakın seyahat acentası ile basın mensubuna Ada’da görülmeyen yerleri gezdirdiklerini ifade eden Tolun, “Eminim ki buradan çok güzel sonuçlar çıkacak. Organizasyonda emeği geçenlere teşekkür ederim. İyi ki bugünlere gelmişiz, iyi ki bugünü organize etmişiz” diye konuştu. KITOB Başkanı Dimağ Çağıner de KKTC’nin turizm çeşitliliğine vurgu yaparak, Ada’nın Türkiye vatandaşlarına doğru tanıtılması için bu tür organizasyonların öneminden söz etti. “Sizleri ağırlamak bizler için bir onurdur” diyen Çağıner, organizasyon için KITSAB, TÜRSAB, KKTC Başbakan Yardımcılığı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığına teşekkür etti.   KKTC’li turizmciler sunumlar gerçekleştirdi Organizasyon kapsamında düzenlenen B2B etkinliğinde KKTC turizminin tüm yönlerini ele alan sunumlar da gerçekleştirildi. Kıbrıs Türk Otelciler Birliği Başkanı (KITOB) adına Esra Çelikeri, Uluslararası Kıbrıs Sağlık Turizm Konseyi Başkanı Ahmet Savaşan, Kuzey Kıbrıs Restorancılar Birliği (RESBİR) adına Cerrah Gülercan, Kıbrıs Türk Rehberler Birliği (KITREB) Başkanı Dener Öğmen, Eko-Agro Turizm Federasyonu Başkanı Tarık Tarkan Bozalan ve Hasan Karlıtaş yemek esnasında Kuzey Kıbrıs’ın zenginliklerini ve potansiyelini ele alan birer sunum gerçekleştirdiler. Gecede; Acapulco Resort Otel Genel Müdürü Özer Özbilen, Arkın Karpaz Gate Marina Odalar Müdürü Umut Sarıca, THY Kıbrıs Ülke Müdürü Pınar Ayvaz Arıkan ile Sun Express Ülke Satış Müdürü Murat Hatipoğlu da kurumlarının KKTC’deki çalışmalarını da ele alan birer konuşma gerçekleştirdiler.

Turizm sektöründen Orta Doğu’ya tanıtım atağı Haber

Turizm sektöründen Orta Doğu’ya tanıtım atağı

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Uludağ'ın turizm potansiyelini ortaya koymak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. BTSO tarafından Uludağ'a kazandırılan Bursa Business School, Türkiye'de bugüne kadar Orta Doğu pazarına yönelik düzenlenen en büyük alım heyetine ev sahipliği yaptı. Valley of Tourism (VOT) öncülüğünde, Türk Hava Yolları, Rixos Hotels ve Swissôtel ortaklığında düzenlenen "Middle East" alım heyeti etkinliğinde 14 ülkeden 143 seyahat acentesi, Türkiye'nin dört bir yanından 50'yi aşkın otel temsilcisi ile buluştu. Türkiye'de kış turizminin gözde destinasyonlarından Uludağ'ın 12 ay boyunca turist ağırlayan bir cazibe merkezi haline gelmesini hedefleyen BTSO, Arap turistlerin bölgeye ilgisini artıracak önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Ürdün, Lübnan, Irak, Filistin, Fas, Tunus, Cezayir, Kuveyt, Suudi Arabistan, Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Umman ve Sırbistan'dan gelen turizm seyahat acenteleri Bursa Business School ev sahipliğinde, Türk turizmcilerle B2B görüşmeleri gerçekleştirdi. Yaklaşan yaz sezon öncesi önemli iş birliklerine imza atılan etkinlik kapsamında ayrıca gala ve ödül töreni düzenlendi. Turizm sektöründen Orta Doğu'ya tanıtım atağı Valley Of Tourism ve Bellavita Style Contract Direktörü Yasin Uzun, Orta Doğu pazarına yönelik turizm faaliyetlerini güçlendirmek amacıyla Bursa Business School'da düzenlenen özel bir organizasyon için bir araya geldiklerini söyledi. Uludağ'da gerçekleşen bu buluşmanın, Türkiye turizminin bölge ülkeleriyle kurduğu bağları daha da kuvvetlendirmeyi amaçladığını belirten Uzun, "Programa 14 farklı Orta Doğu ülkesinden gelen yaklaşık 200 acente temsilcisiyle oldukça güçlü bir katılım sağlandı. Türk Hava Yolları'nın da destek verdiği bu programda, Türkiye'nin önde gelen 50 otel markasını acentelerle birebir temas kuracak şekilde bir araya getirdik. Bu sayede, otellerle acenteler arasında doğrudan iş birliklerinin kurulmasını sağladık. Türkiye'yi bölgedeki tur operatörleri için daha cazip hale getirmek adına somut adımlar atıyoruz. Organizasyonun sektöre sağlayacağı katkı bizler açısından oldukça değerli. Orta Doğu pazarında Türkiye'nin destinasyon çeşitliliğini ve otel kalitesini öne çıkarmak için büyük bir emek harcıyoruz. Bugün burada o emeğin karşılığını görmek bizim için büyük bir gurur." dedi. "Bursa Business School Uludağ'a değer kattı" Organizasyonun sadece iş bağlantılarıyla sınırlı kalmadığını, aynı zamanda sektörel iş birliklerini güçlendiren sosyal etkinliklerle de desteklendiğini vurgulayan Uzun, "B2B görüşmeleri sonrasında gala gecemiz ve ödül törenimiz ile programımızı tamamladık. Etkinliğe ev sahipliği yapan, BTSO'nun turizme kazandırdığı bu tesis gerçekten muazzam. Uludağ'a bu kalitede bir tesis gerekiyordu. Lobiye adım attığınızda farklı bir yerde olduğunuzu hissediyorsunuz. Yaz-kış aktif kullanılabilecek, her şeyin ince ince düşünüldüğü bir alan oluşturulmuş. Sektör temsilcileri ve misafirler için çok etkileyici bir deneyim sunuyor. Uludağ'a ciddi bir değer kattı ve biz de bu değerin, bu tarz uluslararası buluşmalarla daha da karşılık bulacağına inanıyoruz. Şahsım, firmam ve turizm camiası adına turizme kazandırılan bu tesis için BTSO'ya ve Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay'a teşekkür ediyorum. Organizasyon sürecinde verdikleri destek bizim için çok kıymetliydi." dedi. "B2B'de yeni işbirlikleri kurma fırsatı bulduk" Organizasyona Cezayir'den katılan firma yetkilisi Mohammed Adnan, Bursa'da bulunmaktan ve etkinliğe katılmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Bursa'ya ilk kez geliyorum ve gerçekten çok etkilendim. Şehir çok güzel, organizasyon ise son derece profesyonelce hazırlanmış. B2B etkinliği sayesinde daha önce hiç çalışmadığımız birçok otelle tanışma ve yeni iş birlikleri kurma fırsatı bulduk. Bu organizasyon, hem firmamız hem de katılan tüm acenteler için son derece faydalı oldu. Ayrıca konakladığımız Uludağ'daki Swissôtel'in kalitesinden de çok etkilendik. İlk defa geldiğimiz bu tesis, sunduğu imkanlar, hizmet kalitesi ve konumuyla gerçekten mükemmel. Umuyoruz ki önümüzdeki dönemde bu otelle çok daha sık çalışacağız" ifadelerini kullandı. "Uludağ'ın doğası ve tesiste sunulan imkanlar harika" Organizasyona katılan otel temsilcisi Yakup Atay ise BBS'in çok güzel bir tesis olduğunu ve burada çok iyi ağırlandıklarını söyledi. Atay, "Organizasyon eksiksiz ve çok güzel. Yurt dışından yoğun bir talep var. En az 20 acente firmasıyla görüşme sağladık. B2B görüşmelerimiz çok verimli geçti, katılan herkesin verim aldığını düşünüyorum. Bu tür organizasyonlar umarım artarak devam eder. Bu etkinliklerin geri dönüşü bizim için son derece faydalı oluyor. Ayrıca organizasyonun burada yapılması çok doğru bir tercih olmuş. Merkezin altyapısı, konferans salonları ve fuaye alanı oldukça geniş ve bize büyük imkanlar sağlıyor. Uludağ'ın doğası ve sunduğu imkanlar harika." ifadelerini kullandı.

Kuzey Işıkları Türk Turistleri Büyüledi Haber

Kuzey Işıkları Türk Turistleri Büyüledi

HELSİNKİ (İHA) - Finlandiya’nın eşsiz doğası ve etkileyici manzaraları, Türk turistlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Geceyi aydınlatan Kuzey Işıkları, bu büyüleyici atmosferi deneyimleyen turistler için unutulmaz bir anıya dönüştü. Telefonları ve fotoğraf makineleriyle anı kaydeden turistler, doğanın sunduğu bu görsel şölene hayran kaldı. Türkiye’nin 2023 yılında NATO üyeliğine onay vermesinin ardından Finlandiya, Türk turistler için popüler destinasyonlardan biri haline geldi. Buzlar ülkesini keşfe çıkan ziyaretçiler, -20 derecede Baltık Denizi’nde yüzerek adrenalin dolu anlar yaşadı. Ayrıca turistler, buz kıran gemileriyle yolculuk yaparak ve Husky köpekleriyle safariye çıkarak bölgenin sunduğu macera dolu aktiviteleri deneyimledi. Artan ilgi sayesinde 2025’te Finlandiya’ya düzenlenen tur sayısı, önceki yılları geride bıraktı. EKSİ 30 DERECEDE BALTIK DENİZİ'NDE YÜZDÜLER Yaklaşık 4,5 saat süren uçuşun ardından Finlandiya'ya ulaşan turistler, ilk olarak ünlü Santa Claus köyünü ziyaret etti. Lapland bölgesinde Husky köpekleriyle kızak gezileri yapan ziyaretçiler, buzlarla kaplı Baltık Denizi’nde buz kıran gemisiyle seyahat ederek unutulmaz anlar yaşadı. Finlandiya mutfağı da turistler tarafından ilgiyle karşılandı. Özellikle geyik eti ve taze somon balığı en çok tercih edilen lezzetler arasında yer aldı. Buz kıran gemisiyle yapılan turlar sırasında bazı turistler -20 dereceyi bulan soğukta denize girerek sıra dışı bir deneyim yaşadı. Ayrıca donmuş deniz üzerinde kar motorlarıyla safari yaparak bölgenin vahşi doğasını keşfetme fırsatı buldular. SON YILLARIN EN ETKİLEYİCİ IŞIK GÖSTERİSİ Kuzey Işıkları, Finlandiya'nın Saariselkä bölgesinde gökyüzünü aydınlatarak ziyaretçilere unutulmaz anlar yaşattı. Son yılların en net ve etkileyici ışık gösterisine şahit olan Türk turistler, doğanın sunduğu bu büyüleyici tabloyu fotoğraflayarak anı ölümsüzleştirdi. Doğanın güzelliği karşısında büyülendiğini belirten Mehmet Ali Kaşka, "Karlar ülkesi burası. Her yer bembeyaz. Bu beyazlığın insanın ruhunda oluşturduğu güzellik bambaşka. Kendinizi daha mutlu hissediyorsunuz. Buradaki insanların mutlu olma sebeplerinden bir tanesi de, bu kadar beyazlığın içerisinde karanlık düşünceye sahip olamamalarıdır. Baltık Denizi'nde bugün buzkıran gemisiyle seyahat ettik. Denizin üzerinde olmak apayrı bir duyguydu. Bazen inanamıyorsunuz, 'Gerçekten altım deniz mi?' diye. Bazen de 'Acaba kırılır mı?' diye ürperiyorsunuz. Husky köpekleriyle yapılacak kızaklar, buzlar üzerinde jet ski gibi kayaklarla yapılan aktiviteler, buzkıran gemileri derken birçok aktiviteyi bu 5-6 günlük süreç içerisinde yaşıyorsunuz. Kuzey ışıkları apayrı bir keyif. Denk gelirseniz onu da yaşama şansınız var. Ona her zaman denk gelinmiyor tabii, biraz şanslı olmanız gerekiyor" dedi. FİNLANDİYA TURLARINA YOĞUN İLGİ Türk turistlerin Finlandiya’ya ilgisinin arttığını belirten tur rehberi Gülgün Asutay, "2017 yılından beri Lapland turlarını yapıyorum. Bu bölgeyi özellikle çok sevdiğim için her yıl, pandemi haricinde, kış aylarımı tamamen Lapland'a ayırıyorum. Dolayısıyla buraya gelmeye başladığımdan beri olan talep artışını gözlemleme şansım oldu. Ayrıca burada tecrübe kazandıkça ürünlerimizi çeşitlendirdik, geliş sayılarımızı arttırdık. Uçaklardaki talep kapasitemizi yükselttik, özel uçaklar koyduk. Bugüne geldiğimizde artık Türkiye'de Lapland bilinen ve keyifle ziyaret edilen bir kış destinasyonu haline geldi. Çok sayıda acentemiz Türkiye'den buraya turlar düzenliyor. Ben de tur rehberi olarak geçen sene 8 tane tur yaptım. O zamanlar bu sene için 12 tane tur yapmayı hayal etmiştim. Yıl boyunca yaptığım çalışmalar ve kurduğum bağlantılar sonucu bu hayalim gerçekleşti. Bu sene Noel'le başlayarak toplam on 12 tane tur yapıyorum. Geçen seneden bu seneye olan değişikliklerden bir tanesi Türk Hava Yolları'nın da uçuş sayısının artması. Geçen seneye kadar İstanbul-Rovaniemi uçuşları Aralık ayında başlayıp Mart ayının başına kadar sürüyordu ve haftada 3 seferimiz vardı. Şimdi ise haftada 4 sefere çıktı. Dolayısıyla 2 gecelik turlardan 6 gecelik turlara kadar çok farklı programlar oluşturmamız mümkün" diye konuştu. "MÜTHİŞ BİR SEYAHATTİ" Finlandiya turuna katılan Emine Çakır ise, "Genel olarak doğa çok güzel fakat hava sıcaklıkları eksi 23 derece ile eksi 15 derece arasında gidip geliyor. Çok soğuk, sıkı sıkı giyinmek gerekiyor. Etkinlikler noktasında da snowmobile yaptık. Müthiş bir deneyimdi. Karın üstünde saatler boyunca, donmuş nehrin üstünde ilerledik. Baltık Denizi'nde buzkıran gemisiyle beraber bir tur vardı, ona katıldık. Müthiş bir şeydi. Denizin içindeki buzların kırılışını gördük. Sonrasında denizde yüzme deneyimine sahip olduk. Genel olarak müthiş bir seyahat" ifadelerini kullandı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.