Hava Durumu

#Turizm Yüzyılı Projesi

TOURISMJOURNAL - Turizm Yüzyılı Projesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turizm Yüzyılı Projesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Burdur Turizminde Antalya İş Birliği Genişliyor Haber

Burdur Turizminde Antalya İş Birliği Genişliyor

Burdur Ticaret ve Sanayi Odası (BUTSO) tarafından Burdur’un Turizm destinasyonu olarak belirlenmesi ve Antalya’ya gelen turistlerin Burdur’a yönlendirilmesi amacıyla toplantı düzenlendi. Toplantıya, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Seyahat Acentesi, Tur Operatörü ve Diğer Rezervasyon Hizmetleri Meslek Komitesi (45’nci grup) komite başkanı Işıl Kuluy, BUTSO meslek komite üyeleri, Burdur Belediye Başkan Yardımcısı Hülya Eraslan, Burdur İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Tokat, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Yeşiltaş, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) Burdur Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Mustafa Yüce ile yetkililer katıldı. Toplantıda, 25 Aralık’ta Antalya’da TÜRSAB ve seyahat acentelerinin de katılacağı çalıştayda, Burdur destinasyonunun ön plana çıkarılması, yerli ve yabancı turistlerin Antalya’dan Burdur’a günübirlik veya yatılı gelmelerinin etkilerinin ele alındığı rapor hakkında fikir alışverişinde bulunuldu. BUTSO Başkanı Yusuf Keyik, Burdur’un kültür ve turizm yönüyle de önemli zenginliklerinin olduğunu söyledi. Burdur ekonomisinin 4 ana başlıkta yer aldığına ve bunun dördüncü grubunda kültür- turizm geldiğine dikkat çeken Keyik, ATSO ile BUTSO’nun eşgüdümlü çalışmalara devam edeceğini bildirdi. Burdur İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Tokat da Burdur’un Teke Yöresi kültürü, damak tatları, gelenekleri ve genel özellikleri ile kültürel dinamiklerinin belirlendiğini, Burdur’a gelen yerli ve yabancı turist ziyaret sayılarının artması gerektiğini bildirdi. ATSO 45. Grup Komite Başkanı Işıl Kuluy ise Antalya’dan Burdur’a daha fazla tur operatörlerinin gelmesinin amaçlandığını, orta ve küçük ölçekteki seyahat ve turizm acentelerinin Burdur’a daha fazla tur düzenlemesi gerektiğini ve aynı zamanda Antalya’daki yatırımcıların Burdur’a yatırım yapması gerektiğini vurguladı. Burdur turizminin geliştirilmesi amacıyla çizilen yol haritasında yapılması gereken çalışmalar şöyle özetlendi: ‘’Turistlerin ziyaretleri için Burdur’un altyapı eksiklikleri giderilmeli, Burdur geneli için günübirlik turizm rotaları belirlenmeli. Turizm Derneği çatısı altında Antalya- Burdur arasında turizm iş birliği artırılmalı. ATSO Grubu ‘Turizm Yüzyılı Projesi’ kapsamında turistlerin Burdur’a ziyaretlerinin daha da artırılması için destek vermeli. Turizm acente sahiplerine yönelik Burdur’da daha etkili tanıtım yapılmalı. Burdur’un “Pilot Turizm Kenti” projesiyle turizm açısından eksikleri giderilmeli ve aynı zamanda daha fazla yerli- yabancı turist ziyaretlerinin artırılması sağlanmalı.’’ Burdur için günübirlik turlarda rota oluşturulması ve bu rotada yer alan konumların altyapı (otel sayısı, yatak kapasitesi, restoran, tuvalet, büyük otobüs park alanları, saat 22.00’den sonra açık işletmeler, turizm belgeli işletme sayısı, otopark, ulaşım, Yukarı Çarşı Ulucami bahçesinin değerlendirilmesi) ve diğer eksiklerin giderilmesi istenen yol haritasında şu görüşlere yer verildi. ‘’Stratejik ürünler geliştirilerek marketing oluşturulmalı, Kitle turizmi için gerekli hazırlıklar tamamlanmalı. Tanıtımlar Antalya Havaalanından başlamak üzere turistlerin yoğun olacağı yerlere kiosklar ve dijital olarak yapılmalı. Antalya’dan gelen tur otobüsleri ve rehber çalışmaları yapılmalı. TÜRSAB’ın turizm vizyonu projesinde Burdur ilk sıralarda yer almalı. Türkiye Yüzyılı projeksiyonunda turizmin başlangıç noktası Burdur olmalı. Turizm alanında koordinasyon ve işbirliği artırılmalı.’’

Turizmde bu yıl için hedef açıklandı: 65 milyar dolar gelir Haber

Turizmde bu yıl için hedef açıklandı: 65 milyar dolar gelir

Türkiye, son yıllarda turizmde gerçekleştirdiği atılımlar, elde ettiği gelir ve turist sayısıyla dünyanın önde gelen ülkeleri arasında ilk sıralarda yer alıyor. Ekonomiye önemli katkılar sağlayan turizmde yeni rotalar tanıtmayı hedefleyen turizm acenteleri ise bu yıl da gelirlerin, hedeflenen rakamlara ulaşacağını öngörüyor. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Bağlıkaya, Türkiye'nin turizmde dünyada ilk sıralar içinde yer aldığını ve bu başarının sürdürülebilir kılınması için sektör olarak üzerlerine düşen sorumlulukları yerine getirmeye hazır olduklarını belirtti. Türkiye'de Ramazan Bayramı dolayısıyla sezonun erken açılacağını kaydeden Bağlıkaya, "Ramazan Bayramı ile sezon bu sene biraz daha erken başlayacak gibi gözüküyor. Okullarda ikinci dönem ara tatili de bu dönemde başlayacak. Dolayısıyla güzel bir tatil fırsatı çıkacak. İç turizmde hareketlilik olacak. Yurt dışı işleri, zaten nisan ayıyla başlayacak. Yani, şu anda beklentimizin düşük olduğu bir pazar yok. Her yerde olağan artışlarımız devam edecek." dedi. Dünya genelinde turist sayısı ve turizm gelirlerindeki yükselişin Türkiye'de de benzer bir şekilde gerçekleştiğini aktaran Bağlıkaya, Türkiye'nin güvenli bir turizm destinasyonu imajını korumak için çaba harcadıklarını ifade etti. "2025'te de rekorlar kırmaya devam edeceğiz" Turizmde Türkiye'nin ana pazarlarının Almanya, Rusya ve İngiltere olduğunu kaydeden Bağlıkaya, bu pazarlardaki güçlü ilişkileri korumak ve geliştirmek için yoğun çaba sarf ettiklerini belirtti. Orta Avrupa ülkelerinin özellikle kültür ve tarih turizmi açısından önemli bir potansiyele sahip olduğunu ve bu bölgelerden ciddi turist akışı beklediklerini dile getiren Bağlıkaya, "Türkiye, başka hangi sektörde dünyada dördüncü? Turizm, ülkemizin döviz girdisi, istihdam ve tanıtımı açısından vazgeçilmez bir sektör. 2025'te de rekorlar kırmaya devam edeceğiz. Bu başarı, sektördeki tüm paydaşlarımızın özverili çalışmaları sayesinde gerçekleşecek." diye konuştu. Bu yıl için turizm gelir hedeflerinden bahseden Bağlıkaya, "Bakanlığımızın beklentileri doğrultusunda, geçen yılın geliriyle bu yılın geliri arasına yüzde 10'luk bir artış hedefi koyduk. Geçen yılı 60 milyar dolarla kapatmıştık, bu yıl hedefimiz 65 milyar dolara ulaşmak. Bu konuda sürpriz beklemiyorum, hedefe ulaşmak için tüm gücümüzle çalışacağız." ifadelerini kullandı. Turizmde değişen eğilimlere ve turistlerin beklentilerine dikkati çeken Bağlıkaya, şöyle devam etti: "Artık turistler deniz, kum, güneş üçlüsüyle yetinmiyor. Gastronomi, kültür, inanç ve sağlık turizmi gibi farklı alanlarda da deneyimler yaşamak istiyorlar. Biz de TÜRSAB olarak, bu trendleri yakından takip ediyor ve Türkiye'nin turizm çeşitliliğini artırmak için çalışıyoruz." Türkiye'nin turizm potansiyelini artırmak için yeni destinasyonlar keşfetmenin ve mevcut destinasyonları daha iyi tanıtmanın önemine değinen Bağlıkaya, TÜRSAB olarak bu konuda önemli çalışmalar yürüttüklerini dile getirdi. Özellikle Anadolu'nun gizli kalmış köşelerini turizme kazandırmayı hedeflediklerine işaret eden Bağlıkaya, turizmi 12 aya ve 81 ile yaymak amacıyla gerçekleştirdikleri "Turizm Yüzyılı Projesi"nin tüm hızıyla devam ettiğini, tanıtılacak ürün ve bölgeleri seçme konusunda üniversite ve yerel yönetimlerle işbirliği içinde çalıştıklarını söyledi. TÜRSAB'ın, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) gerçekleştireceği yeni projeden bahseden Firuz Bağlıkaya, "Ada Kıbrıs projesi gibi yeni projelerle turizmde çeşitliliği artırmayı hedefliyoruz. Çok belli ürünlerle anılan KKTC, aslında çok güzel bir aile tatil destinasyonu. KKTC'nin tanıtımı için 250 seyahat acentesiyle bir program gerçekleştireceğiz." şeklinde konuştu. "Her ürünle rekabet edebiliriz" Bağlıkaya, son yıllardaki çalışmalarla Türkiye'nin gastronomi potansiyelini gerçekleştirmede önemli adımlar atıldığına değinerek, "Mardin'de, Gaziantep'te çok iyi lezzet durakları var. Artık turistler ve gezginler, tek amaç için seyahat etmiyor. Yani muhakkak yanına bir şey dahil etmek gerekiyor ürünün. Bizde de her ürünle rekabet edebilecek düzeyde ürün zenginliği var." dedi. Turizmde acentelerin başat bir role sahip olduğunun altını çizen Bağlıkaya, şunları kaydetti: "Hastaneler ve hastalar orada duruyor. Sağlık turizmini, seyahat acenteleri yapabilir, başkası yapamaz. Gastronomi turizmi için her yerde güzel restoranlarımız var. Oteller var, müşteri yok, ne işe yarar? Bunları deneyimlemek isteyen insanlar da var ama bunu bir ürün haline getirmezsen, satılabilir bir hal almıyor. Dolayısıyla pazarlanabilir bir ürün haline gelmiyor. Türkiye'ye gelen turistin yüzde 85'i organize turlarla, yani seyahat operatörleriyle gelir. Bir turizm ürünü elde etmek için seyahat acentesi lazım."

İzmir TTI Turizm Zirvesi ile Sektörün Geleceği Masaya Yatırıldı Haber

İzmir TTI Turizm Zirvesi ile Sektörün Geleceği Masaya Yatırıldı

İzmir, eş zamanlı düzenlenen "18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi" ile "TTI Health 2. Sağlık Turizmi Fuarı"na ev sahipliği yaparak, Türkiye'nin turizm sektörünü bir araya getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ev sahipliğinde, İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ) ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) iş birliğiyle gerçekleştirilen fuarlara sektör paydaşları yoğun ilgi gösterdi. Her iki fuar da turizm sektörünün gelişmesi ve Türkiye'nin küresel turizmdeki payının artırılması hedefiyle önemli bir platform sundu. Katılımcı firmalar, turizm ve sağlık turizmi alanındaki yeniliklerini sergileyerek, yerel ve uluslararası paydaşlarla iş birliği fırsatları yakaladı. TÜRSAB: "TURİZMİ 12 AYA VE 81 İLE YAYACAĞIZ" TÜRSAB Başkan Yardımcısı Hasan Eker, fuarın başarısının sektör paydaşlarının ortak çalışmasıyla mümkün olduğunu vurguladı. Sektör temsilcileriyle yapılan görüşmelerde, destinasyon pazarlamasının en önemli unsurlarından birinin insan kaynağı olduğunu belirten Eker, sık değişen yöneticilerin turizm tanıtımlarında kesintilere neden olduğunu söyledi. "Fuar öncesi randevu hazırlıkları çok önemli" diyen Eker, TÜRSAB’ın "Turizm Yüzyılı Projesi" kapsamında 300 profesyonel ekiple çalıştıklarını ifade etti. Bu projenin hedefinin, turizmi yılın 12 ayına ve Türkiye'nin 81 iline yaymak olduğunu belirtti. Eker, TÜRSAB’ın 50 yıldır sektörün tüm alt ihtisas alanlarıyla iş birliği yaptığını hatırlatarak, "Geleceği öngören, pastadan pay almak yerine, ortaya bir pasta daha koymaya çalışan bir mücadele içerisindeyiz. Türkiye’deki turizm yatırımlarını pazarlayan işletmeler seyahat acenteleridir. Ülke istihdamı ve döviz girdisine katkı sağlayan üyelerimizi kutluyorum. Dünya turizminde 5’inci sıradayız. Hiçbir sektör bu başarıyı sağlayamadı. Bu başarı, Türk turizm sektörünün birlik beraberlik içerinde omuz omuza çalışmasının eseri" dedi. İZMİR TİCARET ODASI: "SAĞLIK TURİZMİ İLE İZMİR'İ DÜNYAYA TANITACAĞIZ" İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Selami Özpoyraz, seyahat endüstrisinin bir destinasyonu tanıtmanın en etkili yolu olduğunu belirtti. 2023 yılında küresel seyahat endüstrisinin 18 trilyon dolarlık bir gelir elde ettiğini söyleyen Özpoyraz, sektörün sadece gelir değil, aynı zamanda istihdam yaratarak ekonomik kalkınmaya büyük katkı sağladığını vurguladı. İzmir’in turizmdeki başarısına da değinen Özpoyraz, 2024'ün ilk 7 ayında 913 bin civarında yabancı turistin İzmir'e geldiğini, bu sayının geçen yıla göre yüzde 14 arttığını belirtti. İzmir Ticaret Odası olarak, özellikle sağlık turizmine yönelik tanıtım faaliyetlerine önem verdiklerini ve bu alandaki çalışmaları artırmayı hedeflediklerini söyledi. "İzmir Ticaret Odası olarak, turistlerin İzmir'e gelmesini sağlamak için yerinde tanıtım çalışmalarına büyük önem veriyoruz" diyen Özpoyraz, bu tanıtımları fuarlarla desteklediklerini ifade etti. İzmir Ticaret Odası'nın fuar desteği veren tek oda olduğunu belirten Özpoyraz, "İzmir'i bir sağlık turizmi merkezi yapmayı hedefliyoruz" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.