Hava Durumu

#Transit Yolcu

TOURISMJOURNAL - Transit Yolcu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Transit Yolcu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

THY, Küba Uçuşlarında Yüzde 80 Doluluk Yakaladı Haber

THY, Küba Uçuşlarında Yüzde 80 Doluluk Yakaladı

İSTANBUL (İHA) - Dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu şirketi Türk Hava Yolları (THY), 2024 yılında Küba uçuşlarında büyük bir başarı elde etti. Yıl boyu 110 bin yolcu taşıyan THY, yüzde 86 doluluk oranına ulaştı. THY Havana Müdürü Erkan İnce, 2017’de başlatılan Havana seferlerinin 2024’te kış tarifesiyle haftada 5 frekans olarak düzenlendiğini belirtti. TRANSİT YOLCULARDA YÜKSEK TALEP Erkan İnce, "5 frekans seferlerimizi İstanbul-Havana, Havana Karakas-İstanbul olarak operasyonlarımızı yürütmekteyiz. 2024 yılında 110 bin yolcu taşıdık ve doluluk oranımız yüzde 86 olarak gerçekleşti. Bunların yüzde 75'i transit yolcu olarak İstanbul üzerinden Havana'ya devam etti. Yüzde 25'ini ise İstanbul'dan Havana'ya lokal olarak yolcu taşımaktayız. Buradaki gayemiz Küba'ya varışlı olarak yolcu taşımak. Transit yolcularımızı genellikle Belgrad, Atina, Romanya'da Bükreş, Sofya ve Kuzey Avrupa ülkelerinden gelenler oluşturmakta. Seferlerimizin artmasıyla birlikte doluluk oranımız da orantılı olarak artıyor" dedi. Özellikle kış aylarında Küba'ya uçuşların daha yoğun olduğunu ekledi. "İKRAM VE UÇUŞ AĞI EN BÜYÜK AVANTAJIMIZ" THY’nin Küba’ya uçan diğer hava yollarından farkını anlatan İnce, "Bizi, Küba'ya uçan diğer hava yolu şirketlerinden ayıran en önemli özelliğimiz network. Dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu şirketiyiz. Bu bizim için en büyük artı konumunda. Dünyada 130 ülkeye uçuyoruz, en son Şili seferiyle birlikte Guinness Rekorlar Kitabı'na girdik. İkram ve geniş uçuş ağımız yolcularımızın bizi tercih etmesinde önemli rol oynuyor" dedi.

Türk Hava Yolları Auckland’a Uçmaya Hazırlanıyor Haber

Türk Hava Yolları Auckland’a Uçmaya Hazırlanıyor

Türk Hava Yolları'nın bu stratejik rotası, İstanbul ve Auckland arasında Singapur (SIN) aktarmalı olarak gerçekleştirilecek. THY’nin Baş Ticaret Sorumlusu Ahmet Olmuştur, ön görüşmelerin başladığını ancak uçuşların 2025 öncesinde başlamasının beklenmediğini açıkladı. Auckland rotası, kısa bir süre önce başlatılan İstanbul-Sidney uçuşlarından sonra THY’nin Okyanusya’daki ikinci bağlantı noktası olacak. Bu yeni rota, Türk Hava Yolları’nın 351 destinasyonluk geniş küresel ağını daha da güçlendirecek ve Avrupa, Asya ile Okyanusya arasında bir köprü işlevi görecek. Uçuş, Airbus A350 ve Boeing 777 gibi uzun menzilli geniş gövdeli uçaklarla gerçekleştirilecek. İstanbul’dan Auckland’a uçuş mesafesi 10.606 mil (17.068 kilometre) ve toplam uçuş süresi havaalanındaki beklemeler dahil 20 saati bulacak. OKYANUSYA’DA YENİ BİR BAĞLANTI Yeni Zelanda’daki Türk nüfusu sınırlı olmasına rağmen bu rota, özellikle turizm ve transit yolcu potansiyeli açısından büyük fırsatlar sunuyor. İstanbul’un pandemi sonrası Avrupa’nın en hızlı büyüyen havacılık merkezi haline gelmesi, transit yolcuların bu rotaya olan ilgisini artırabilir. THY’nin bu hamlesi, küresel liderlik vizyonunun bir parçası olarak değerlendiriliyor. Auckland, Singapur aktarmasıyla yapılacak uçuşlarda operasyonel avantaj sağlarken, transit yolcu pazarını da hareketlendirecek. Bu model, Air New Zealand gibi yerel havayollarıyla olası iş birliği fırsatlarını da beraberinde getirebilir. THY’NİN GÜÇLÜ PERFORMANSI SÜRÜYOR 2024 yılı Türk Hava Yolları için finansal ve operasyonel açıdan güçlü bir yıl oldu. Ocak-Ekim döneminde 72,2 milyon yolcu taşıyan havayolu, net kârını 2,7 milyar dolara çıkardı. Gelirlerde ise yüzde 7,8 oranında artışla 17,01 milyar dolarlık bir performans sergilendi. CEO Bilal Ekşi, bölgesel jeopolitik zorluklara rağmen stratejik rota yönetimi sayesinde büyümeyi sürdürdüklerini ifade etti. Sidney uçuşlarıyla başlayan Okyanusya genişlemesi, THY’nin yüzde 10 büyüme hedefi kapsamında önemli bir kilometre taşı oldu. THY FİLOSUNUN GÜCÜ Türk Hava Yolları’nın uzun menzilli uçuşlarda geniş gövdeli uçak filosu, operasyonel esnekliğin artırılmasında kritik bir rol oynuyor. Airbus A350-900, Boeing 777 ve Boeing 787 Dreamliner gibi uçaklar, İstanbul-Auckland rotası için kullanılabilecek seçenekler arasında yer alıyor. Ancak Airbus A320 model 35 uçağın motor sorunları nedeniyle yere çekilmesi, operasyonel esneklik üzerinde geçici bir baskı yaratmış durumda. CEO Bilal Ekşi, bu durum için tazminat alınmasına rağmen zorlukların sürdüğünü belirtti. YENİ ZELANDA VE ÖTESİNDE KÜRESEL BÜYÜME VİZYONU Türk Hava Yolları, Yeni Zelanda uçuş planıyla sadece yolcu taşımacılığında değil, aynı zamanda turizm ve ticaret alanında da önemli bir adım atmayı hedefliyor. 2025 yılında rotanın devreye alınması durumunda: İstanbul, Avrupa ve Asya’dan gelen transit yolcular için daha cazip bir merkez haline gelecek. Yeni Zelanda ile bağlantılı turizm ve ticaret potansiyeli artacak. Küresel destinasyon ağı daha da genişleyerek THY’nin liderlik hedefini destekleyecek. THY’nin Auckland uçuşları, hem havayolunun uluslararası büyüme stratejisini güçlendirecek hem de Avrupa, Asya ve Okyanusya’yı birbirine bağlayan önemli bir köprü işlevi görecek. Ahmet Olmuştur, Yeni Zelanda planlarının yanı sıra Çin gibi stratejik pazarlardaki büyüme fırsatlarını da değerlendirmeye devam ettiklerini belirtti.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.