Hava Durumu

#Trabzon

TOURISMJOURNAL - Trabzon haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Trabzon haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Trabzon, Çin ile Direkt Uçuşlara Hazırlanıyor Haber

Trabzon, Çin ile Direkt Uçuşlara Hazırlanıyor

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Doğu Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Mehmet Ali Tuna, bu yıl yaklaşık 1 milyon 300 bin yerli ve yabancı turistin Trabzon'a geldiğini belirterek, "Çin ile direkt uçuşların başlaması da söz konusu. Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın. Bunların adımlarını şimdiden atmamız gerekiyor" dedi. Trabzon'un uluslararası hava ulaşım ağındaki konumunu güçlendirecek yeni bir adım atılıyor. Çin ile Trabzon arasında doğrudan uçuşların başlatılması amacıyla yürütülen çalışmalar hız kazandı. Trabzon Havalimanı'ndan Çin'e direkt seferlerin başlatılmasıyla, bölgedeki turizm potansiyelinin artırılması ve ihracat pazarlarına erişimin kolaylaştırılması hedefleniyor. Tuna, bu yıl yaklaşık 1 milyon 300 bin yerli ve yabancı turistin Trabzon'a geldiğini belirterek, "Bunun yaklaşık 800 binini yabancı turistler oluşturuyor. Suudi Arabistan, Kuveyt, Dubai gibi ülkelerden gelen misafirler bu sayının büyük çoğunluğunu oluşturuyor. Haftalık ortalama 225 yurt dışı uçuş seferi yapıldı. Günlük uçuş sayısı 36'ya kadar yükseldi. Turizm sezonunun bitmesiyle uçuş seferi rakamları düştü. Birçok havayolu artık uçmamaya başladı. Haftada bir de olsa bu uçuşları 12 aya yaymamız gerekiyor. Kış turizminde neler yapılabilir bunları konuşmamız gerekiyor. Fuarlara katılım sağlamayı düşünüyoruz. Bu fuarlara katılım sağlarken şehrimizdeki sorunları da çözme konusunda adım atmamız gerekiyor. Artık yeni bir dönem var. Umuyorum ki güzel bir tanıtım ile beraber yeni döneme hazır olacağız" diye konuştu. "Çin ile direkt uçuşların başlaması söz konusu" "Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın" diyen Tuna, "Özbekistan'dan direkt uçuşlar başlamıştı. Azerbaycan haftada 5 gün şehrimize uçuş yapıyor. Çin ile direkt uçuşların başlaması da söz konusu. Artık şehrimizin farklı pazarlara açılması gerekiyor. Trabzon turizm şehri oldu. Pazarları çeşitlendirmemiz gerekiyor. Çin'de bir fuara katılmıştık. Trabzon özel davetliydi. Çin'den buraya seyahat acentelerimiz geldi. Alternatif pazarlar üretilmesi gerekiyor. Türkiye'nin belli noktalarına geliyorlar. Doğu Karadeniz bu anlamda kıymetli, neden olmasın. Orada yeni bir fuar olacak biz de katılım sağlayacağız. Bugün Ortadoğu var yarın Uzakdoğu neden olmasın. Bunların adımlarını şimdiden atmamız gerekiyor. Bu uçuşları 12 aya yaymamız gerekiyor. Trabzon'da 380 tane kayıtlı otel var. 40 bin yatak kapasitemiz var. Kayıt dışını konuşmak bile istemiyoruz. 70-75 bin rakamlar konuşuluyor" şeklinde konuştu. "Plaka kiralamanın önüne geçeceğiz" Trabzon'da turizm sektöründe son dönemde sıkça gündeme gelen "plaka kiralama" uygulamasına karşı denetimler artırılıyor. TÜRSAB tarafından verilen turizm taşımacılığı plakalarının bazı firmalar tarafından üçüncü kişilere kiraya verildiği veya satıldığı tespit edildi. Yeni dönemde plaka devri, kiralama ve satış işlemlerinin önüne geçilmesi amacıyla sıkı kontrol mekanizmalarının devreye alınacağını açıklayan Tuna, "Bölgemizde plaka kiralama sistemi var. Seyahat acentelerimiz bizden aldıkları plaka ile beraber bunları satıyorlar veya kiralıyorlar. Bu tamamen kayıt dışı oluyor. Bunun denetimini iyi yapmamız gerekiyor. Plaka kiralamanın önüne geçeceğiz. Öncelikle kayıt dışını kapatmanın bu olduğunu düşünüyorum" ifadelerini kullandı.

Doğu Karadeniz’in Buzul Göllerinde Kurşun Kirliliği Alarmı Video Galeri

Doğu Karadeniz’in Buzul Göllerinde Kurşun Kirliliği Alarmı

Doğal güzellikleriyle öne çıkan Doğu Karadeniz'in buzul gölleri, kontrolsüz insan faaliyetleri nedeniyle çevresel felaketin eşiğine geldi. Bölgedeki yüksek göllerde, silah kullanımına bağlı olarak ‘kurşun' kirliliği alarm vermeye başladı. Doğu Karadeniz Bölgesi'nin yüksek kesimlerinde yer alan buzul gölleri, doğal güzellikleriyle her yıl binlerce ziyaretçiyi ağırlarken, kontrolsüz insan faaliyetleri nedeniyle ciddi bir çevre kirliliğiyle karşı karşıya kalıyor. Çok sayıda buzul gölün bulunduğu bölgede yoğun çöp kirliliğinden sonra özellikle ‘kurşun' kirliliği riski de hızla artarak alarm veriyor. Buzul göllerini tehdit eden en önemli çevresel sorunlardan biri haline gelen ve göl çevresinde eğlenme maksatlı gelişi güzel ateşlenen silahlardan çıkan kurşun atıkları, hem gürültü kirliliğine hem de toprak ve suya kurşun karışmasına neden oluyor. Yağışlarla birlikte toprağın alt katmanlarına sızan ve zamanla suya karışarak göl ekosistemini kirleten kurşun, suda çözünerek insan ve hayvan yaşamını tehdit ediyor. Ağır metal olarak tanımlanan ‘kurşun' gölden aşağıya doğru beslenen derelere ve içme suyu kaynaklarına kadar ulaşabiliyor. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Trabzon Doğal ve Tarihi Değerleri Koruma Derneği Başkanı Prof. Dr. Coşkun Erüz, buzul göllerin doğal ekosistem açısından hayati önem taşıyan ve insan girişinin minimumda tutulması gereken koruma alanları olduğunu belirterek, sahada yeterli denetim yapılmadığı için söz konusu bölgelerde atık kirliliği ve silah kullanımına sıkça rastlandığı ifade etti. "Uzun yıllar boyunca bu kirlilik çok ciddi sorunlar oluşturacak" Trabzon'un Maçka ilçesindeki 2 bin 550 rakımlı Camiboğazı mevkiinde yer alan Çakırgöl'ün kurşun kirliliğine en çok maruz kalan yer olduğunu belirten Erüz, "Gümüşhane'de yaklaşık 43 tane, Trabzon'da da yaklaşık 10 civarında buzul gölümüz mevcut. Bu göller stratejik tatlı su kaynağı olmaları yanında nadir ve kırılgan ekosistemler olmaları dolayısı ile dokunulmaması, insanın yaklaştırılmaması, koruma altında olması gereken alanlardır. Ancak maalesef, bir kısmı koruma altında olan bu alanlar, korumadan daha çok piknik, günübirlik gezinti, turizm alanlarına dönüştürülerek, yoğun ve kontrolsüz insan hareketlerine maruz bırakılmış durumdadır. Ama bu koruma alanlarında başıboş turizm ve günübirlik etkinlik faaliyetleri engellenemiyor. Göllerin bir kısmında koruma var ancak kontrolümüz yok, insanların olduğu alanda silah atılmasının dahi önüne geçilemiyor. Kontrol olmayınca insanlar kafasına göre istediği her yere gidiyor. Yiyeceğini şehirden alıyor çantasına koyup yaylaya çıkıyor. Yedikten sonra artan malzeme ve poşeti onun için atık oluyor. Yemeden önce domatesin poşeti temiz yedikten sonra domatesin poşeti pis oluyor. Şuurlu ve duyarlı, insan, doğa etiğine saygılı birey olsa, o poşeti ve atıklarını getirirken yaptığın gibi koy çantana, aracına şehre getir. Ama yok temiz bir doğada keyif yapmak istiyoruz, ama bizden sonra o doğanın kirlenmiş olmasını umursamadan atıkları orada bırakıyoruz. Tüm akarsularımız ve doğal göllerimiz maalesef aşırı katı atık kirliliği ile yüz yüze. Bir başka büyük tehditte özellikle göl kenarlarında çok yoğun bir şekilde silah kurşun atılıyor. O gürültü yaban hayatını tedirgin edebilmekte, hamile hayvanların düşük yapmasına, kuşlar gibi hayvanların yuvalarını terk etmesi neden olabiliyor. Atılan kurşunlar göl içi ve çevresinde toprak ve suya karışarak çok tehlikeli, yıllara sari artan bir kirliliğe neden oluyor. Göl içinde ve toprakta çözünerek kurşun kirliliğine neden oluyor. Uzun yıllar boyunca artan ve biriken kurşuna bağlı bu kirlilik çok ciddi sorun oluşturma riski taşımaktadır. Bu su kaynaklarının büyük bir kısmı aslında bizim doğal akarsularımız, bir kısmı da içme suyu kaynaklarıdır. Çakırgöl en yoğun şekilde kurşun kirliliğine maruz yerlerden biri. O su Trabzon'un belli bölgeleri için içme suyudur. İlgili kamu otoriteleri ve vatandaş bunu dikkate alıp gerekli önlemleri almıyor. Korumuyoruz, kontrol altına almıyoruz. Sadece etrafında keyif yapıyor, suyu alıp içiyoruz. O suyun uzun vadede kurşun ve kirleticilerle nasıl kirlendiğini ve nasıl bir sorun oluşturacağını hesaplamıyoruz. Sorun üretirken çözüm üretmiyoruz" ifadelerini kullandı.

Trabzon Yomra’da Karadeniz’in En Uzun Dağ Kızağı Projesi Hayata Geçiyor Haber

Trabzon Yomra’da Karadeniz’in En Uzun Dağ Kızağı Projesi Hayata Geçiyor

Trabzon'un Yomra ilçesinde Karadeniz Bölgesi'nin en uzun dağ kızağı projesi hayata geçiriliyor. Yaklaşık 850 metre uzunluğundaki parkur, bölgenin turizm potansiyelini artırmayı hedefliyor. Yomra ilçesinde geçtiğimiz aylarda yapımına başlanılan Karadeniz Bölgesi'nin en uzun dağ kızağı projesinin inşası sürüyor. Hem doğayla uyumlu mimarisi hem de sunduğu farklı eğlence seçenekleriyle dikkat çeken projede dağ kızağı 850 metre uzunluğunda olacak. Adrenalin tutkunları dağ eteklerinden kıvrımlı ve eğimli parkurda iki kişilik araçlarla ilerlerken, otomatik fren sistemi sayesinde güvenli bir şekilde hız yapabilecek. Yerden yükseltilmiş çelik raylar üzerinde hareket eden dağ kızağı projesinde aynı zamanda ailelerin ve turistlerin vakit geçirebileceği pek çok sosyal donatı yer alacak. Doğal peyzajla bütünleşen restoranlar, çocuk oyun alanları, açık hava eğlence bölümleri ve yöresel ürünlerin satılacağı butik dükkânlar da projeye dahil edildi. Eylül ayı sonunda dağ kızağı projesinin bitirilmesi hedeflenirken, proje ile ilgili bilgiler veren Yomra Belediye Başkanı Mustafa Bıyık, Karadeniz Bölgesi'nin en uzun mesafeli dağ kızağını yaptıklarını söyledi. Yaklaşık 850 metre uzunluğu olan dağ kızağı projesinin teknolojik olarak Türkiye'deki en gelişmiş dağ kızağı olacağını belirten Başkan Bıyık, "Araçların birbirine yaklaşma mesafesini otomatik olarak frenleyen bir sisteme sahip. 25 adet ikişer kişilik araçla bugün Türkiye'deki en gelişmişini burada yapıyoruz. Burayı sadece dağ kızağı olarak nitelendirmiyoruz. Burası yaklaşık 50 dönümlük bir alan. Bunun 25 dönümünü yatırımcı ile birlikte dağ kızağı ve eklentileriyle bir alan yapıyoruz. Bunun içerisinde yetişkinler için dağ kızağı, çocuklar için oyun alanları, farklı alanlarda eğlence noktaları, hediyelik eşya satış noktaları gibi çok fonksiyonlu olacak. Birçok ildeki dağ kızaklarını inceledik. Oralarda sadece dağ kızağını yaptıktan sonra alandan çıkıyorlar. Burada ise bir insanın bir gününü geçirebilecek olduğu bir alanı yapmaya çalışıyoruz. Dağ kızağının yan tarafından belediyemize ait bir arazi var. Orası içinde proje çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu alanda vatandaşın gelip pikniğini, mangalını yapabilecek olduğu bir alan oluşturmaya çalışıyoruz. Bulunduğumuz alanda 5 bin metrekareye yakın bir otopark alanımız olacak. Türkiye'de yapılan dağ kızakları içerisindeki en kapsamlı ve modern tesisi yapıyoruz" dedi. "Eylül ayı sonunda dağ kızağını tamamlamış olacaklar" Projenin yıl sonuna kadar vatandaşların hizmetine açılacağını kaydeden Başkan Bıyık, "Hava şartlarından kaynaklı aksamalar oldu. Fiziki şartlar nedeniyle zaman zaman aksamalar olabiliyor. Yatırımcı arkadaşlarımız eylül ayı sonunda dağ kızağını tamamlamış olacaklar. Şu anda montaj çalışmaları devam ediyor. Kasım sonu gibi restoran, oyun alanları, kafeterya ve sosyal tesislerin çalışmaları tamamlanabilir. 25 dönümün kapsamlı bir şekilde tamamımın açılması yılbaşını bulacaktır. Ama kademeli bir şekilde açılabilir. Sene sonuna kadar vatandaşlarımızın hizmetine girmiş olacak" şeklinde konuştu. "Bittiği zaman şehrimizin turizmine katkı sağlayacağını düşünüyorum" "Trabzon'umuza gelen insanların sürekli belli noktalar haricinde zaman geçirebilecek oldukları yer bulunmuyor" diyen Başkan Bıyık, "Malum şehre gelen turistlerin en fazla zaman geçirdiği ve konakladığı alan Yomra ilçesi. Burada konaklayan turistlerin başka ilçelere gidip zaman geçirmeye çalışıyor. Burada belki iki gününü geçirebileceği bir destinasyon olmuş oluyor. Çevre iller içinde düşündüğümüzde kapsamlı bir alan. Dağ kızağı 5-10 dakika sürüyor. Önemli olan buraya gelen insanların yemeği yemesi lazım, farklı eğlenceli alanlarında eğlenmesi gerekiyor. Zamanını geçirmesi lazım. 2026 yılında buraya gelen insan bir gününü burada zaman geçirebilecek. Bu sadece Yomra'nın projesi değil. Bunu bölge için yapıyoruz. Geniş kapsamlı bir düşünce içerisindeyiz. Bittiği zaman şehrimizin turizmine katkı sağlayacağını düşünüyorum" ifadelerini kullandı.

“Yolumuz O Kadar Kötü Ki Yaylaya Çıkana Kadar Böbrek Taşı Düşürür” Video Galeri

“Yolumuz O Kadar Kötü Ki Yaylaya Çıkana Kadar Böbrek Taşı Düşürür”

Bayburt'un Üzengili Yaylası'ndan Trabzon'a ulaşım sağlanan stabilize yolun bozuk oluşu, hem bölge halkını hem de ziyaretçilerini mağdur ediyor. Yeşil Yol Projesi kapsamında değerlendirilen, yıllardır iyileştirme bekleyen yola henüz kalıcı çözüm bulunamazken, bölge sakinlerinden İhsan Karaaslan, yolun bozukluğuna "Yolumuz o kadar kötü ki böbreğinde taş olan yaylaya çıkana kadar taşını düşürür" ifadeleriyle dikkat çekti. Yedigöller ve Uzungöl'e bağlantısı bulunan Üzengili Yaylası'ndaki stabilize yolun bozukluğu ulaşımı zorlaştırırken, turistlerin de bölgeye gelmesini engelliyor. Yıllardır onarılmayan yol yöre halkı tarafından tepki çekerken, yönlendirme tabelalarının yetersizliği, bir başka sorun olarak göze çarpıyor. "Böbreğinde taş olan, yaylaya çıkana kadar taşını düşürür. Köyden yoğurt getiriyoruz, yolda ayran oluyor" Üzengili sakinlerinden İhsan Karaaslan, yolun bozukluğu nedeniyle ciddi sıkıntılar yaşadıklarını belirterek, "Biz burada hayvancılıkla uğraşıyoruz. Yaylaya gidip gelmek gerçekten zor. Burası aynı zamanda turistik bir bölge. Uzungöl'ün arka tarafındayız ama yollarımızın bozukluğu nedeniyle buralara turist gelemiyor. Yolumuz o kadar kötü ki böbreğinde taş olan yaylaya çıkana kadar taşını düşürür, maden suyu içmesine gerek yok. Köyden yoğurt getiriyoruz, yolda ayran oluyor. Bu kadar bozuk bir yoldan bahsediyoruz" dedi. "Ciddi manevralar yaparak Bayburt'a kadar gelebildik" Söz konusu yol üzerinden Trabzon'dan Bayburt'a gelen Yasin Dumanoğlu, yolun tehlikeli olduğunu söyleyerek, "Biz Uzungöl'den geldik. Yollar oldukça tehlikeliydi, birçok noktada ciddi manevralar yapmak zorunda kaldık. Bazı bölgelerde büyük çukurlar oluşmuş. Bu çukurların onarılmasıyla bile büyük bir rahatlama sağlanabilir. Özellikle Bayburt sınırına kadar olan kısmın acilen elden geçirilmesi gerekiyor" ifadelerini kullandı. "Yolun turizme kazandırılmasını istiyoruz" Yolun asfaltlanması gerektiğini belirten Davut Karaaslan ise, "Burası, göller bölgesine bağlantı sağlayan önemli bir yol. Kışın yollar daha da kötü hale geliyor. Uzungöl'deki turistten Bayburt'un da faydalanabilmesi için bu yolun önemi büyük. Yolun turizm açısından daha elverişli hale getirilmesini ve bir an önce asfaltlanmasını istiyoruz" şeklinde konuştu. Bölge sakinleri, yolun düzeltilmesiyle hem yaşam kalitesinin artacağını hem de turizm hareketliliği sayesinde Bayburt ekonomisinin canlanacağını belirterek, yetkililere çağrıda bulundular.

TÜRSAB: Doğu Karadeniz Turizminde Ağustos Hareketli Geçecek Haber

TÜRSAB: Doğu Karadeniz Turizminde Ağustos Hareketli Geçecek

TÜRSAB Doğu Karadeniz Bölge Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Tuna, geçen yıl ile bu yıl arasında turizm açısından büyük bir fark olmadığını Ağustos ayında rakamların artacağını belirtti. Bu sezon İran-İsrail savaş döneminde uçaklarda doluluk oranlarında düşüş yaşandığını bugünlerde ise arttığına dikkat çeken Tuna, "Şehrimize inen dış hat uçak sayılarında geçen seneye göre bir değişiklik yok. Savaş döneminde doluluk oranlarında düşüş yaşanmıştı ancak bugün uçakların doluluk oranları yüzde 85-90 bandında. Ağustos ayında bu rakamların daha da artmasını bekliyoruz. Öngörümüz, yalnızca Trabzon'a günlük 36-37 dış hat uçuşunun gerçekleşeceği yönünde" dedi. Arap turistlerin favorisi: Uzungöl ve Ayder Ortadoğulu turistlerin bölgeye yoğun ilgisi olduğunu belirten Tuna, "Uzungöl bizim markamız. Trabzon, Doğu Karadeniz'in turizm başkentidir. Bugün Arap turistler Uzungöl'e, Ayder'e, Ordu-Giresun'a ve hatta Batum'a günübirlik gidip geliyorlar. Rize'ye inen turistler de sıklıkla Trabzon'a geliyor" diye konuştu. Kış turizminin sadece kayakla sınırlı tutulmaması gerektiğini vurgulayan Tuna, "Kış turizmini sadece kayak olarak ele almak hata olur. Fuar, kongre, etkinlik ve kültür turları gibi birçok alternatif geliştirilebilir. Örneğin Uzungöl, kışın kapalı. Bu durum pazarlama eksikliğinden kaynaklanıyor. Neden Uzungöl kışın da açık olmasın?" ifadelerini kullandı. Avrupalı turist sayısındaki düşüş algısı Batılı turistlerin azaldığı yönündeki algıya da değinen Tuna, "Yıllar önce Avrupalı turistler butik turlarla bölgeye geliyordu. Bugün Trabzon'un kayıtlı yatak kapasitesi 30-31 bin civarında, kayıt dışını saymıyoruz bile. Bu kapasite geçmişte yoktu. Dolayısıyla bugünkü tabloyu arz-talep dengesi belirliyor. Şu anda Ortadoğulu turistler bölgemizi yoğun olarak tercih ediyor. Ancak bu, Avrupalı turistlerin gelmediği anlamına gelmiyor. Hâlâ Almanya gibi ülkelerden direkt uçuşlar var, Avrupalı turistler de geliyor. Ancak sayı Ortadoğulu turistlerle kıyaslandığında geri planda kalıyor" şeklinde konuştu. Dış hatlar otopark alanı büyük sorun Dış hatlar otopark alanında ciddi sorunlar olduğuna dikkat çeken Tuna, "Havalimanımızın yetersizliği nedeniyle özellikle dış hatlar otopark alanında acil bir çözüm üretilmesi gerekmektedir. Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin bu konuda hızlıca adım atması şarttır. Gelen grup misafirlerimiz, otobüslerine ulaşabilmek için 600-800 metre yürümek zorunda kalıyor. Havalimanındaki bu yetersizliğin bedelini ne yazık ki turizmciler ödüyor. Şehrimizde 'Bunu yaptık, bu şekilde oldu' şeklinde bir yaklaşım söz konusu; ancak bunun faturasını özellikle turizm seyahat acentelerine kesemezsiniz. Bu konuda ciddi sorunlarımız var. Bunları yetkililere aktarıyoruz, görüşmeler yapıyoruz ve çözüm bekliyoruz. Sorunlarımızı kamuoyu önünde dile getirmek istemiyoruz ancak artık acilen bir düzenleme yapılması gerekiyor. Özellikle dış hatlar terminalinin tamamlanmasının ardından, gelen grup misafirlerin transfer araçlarına rahatça ulaşabileceği bir alan oluşturulmalıdır. Seyahat acentelerimizin otobüslerinin yolcu alımını güvenli ve düzenli şekilde gerçekleştirebileceği bir alan ihtiyacı aciliyet arz etmektedir" dedi.

Trabzon 22 Bin Kilometrelik Yol Ağıyla Zirvede Haber

Trabzon 22 Bin Kilometrelik Yol Ağıyla Zirvede

Türkiye'nin Karadeniz kıyısındaki şehirlerinden biri olan Trabzon, sahip olduğu yol ağı uzunluğuyla dikkat çekiyor. Kentin toplam yol ağı uzunluğu 22 bin kilometreye ulaşarak, Türkiye'nin en uzun yol ağına sahip illeri arasında yer alıyor. Coğrafi açıdan zorlu ve dağlık bir yapıya sahip olan Trabzon'da yol yapımı, şehirleşme ve altyapı çalışmaları yıllar içinde geniş bir kapsama ulaştı. Özellikle mahalle yolları, stabilize yollar, şehir içi bağlantı yolları ve kırsal altyapı projeleriyle şekillenen bu geniş ulaşım ağı, Karadeniz'in engebeli coğrafyasında yaşamı kolaylaştırıyor. Türkiye ortalamasının üzerine çıkan Trabzon yol ağı ulaşım yükünü gözler önüne sererken, ilginç bir detayı da beraberinde getiriyor. Trabzon ile Amerika Birleşik Devletleri'nin başkenti Washington arasındaki kuş uçuşu mesafenin 9 bin 57 kilometre olduğu göz önünde bulundurulduğunda Trabzon'un toplam yol uzunluğu bu mesafenin iki katından daha fazlasına denk geliyor. Başkan Genç: "Neredeyse dünyanın yarı çapını dolaşıyoruz" Yol ağı uzunluğu bakımından Türkiye'nin en önde illeri arasında yer aldıklarını belirten Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, engebeli arazi ve dağınık yerleşimden dolayı çok zorlandıklarını kaydetti. Yol ağı uzunluğu bakımından neredeyse dünyanın yarıçapını dolaştıklarını belirten Başkan Genç, "Gerçekten çok zorlanıyoruz. Bizim topoğrafyamız, arazilerimiz oldukça engebeli. Tam 22 bin kilometrelik bir yol ağına sahibiz. Bunun 2 bin kilometresi Karayolları Genel Müdürlüğü'ne, 20 bin kilometresi ise Büyükşehir ve ilçe belediyelerimize, mezra ve yayla yollarına ait. Engebeli arazi yapısı ve dağınık yerleşim nedeniyle ciddi zorluklar yaşıyoruz. Ankara'ya gittiğimizde bakanımız, milletvekillerimiz ve genel müdürlüklerimiz bize destek oluyor. Ancak bizim temel önceliğimiz, mevcut imkan ve kabiliyetlerimizle, şartlar ne olursa olsun vatandaşımızın ulaşımını sağlamak. Türkiye'de bu kadar uzun bir yol ağına sahip başka bir yer olduğunu sanmıyorum. Çünkü mesele yalnızca yol uzunluğu değil arazinin zorluğu, engebeliliği işimizi daha da zorlaştırıyor. 22 bin kilometrelik yol ağıyla adeta dünyanın yarıçapını dolaşıyoruz" ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.