Hava Durumu

#Tourisim

TOURISMJOURNAL - Tourisim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tourisim haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya Kaleiçi'ndeki Mermerli Plajı 15 milyona kiralandı Haber

Antalya Kaleiçi'ndeki Mermerli Plajı 15 milyona kiralandı

Antalya Kaleiçi Yat Limanı'ndaki Mermerli Plajı'yla ilgili tartışmalar sürerken, Antalya Valiliği konuya ilişkin yazılı bir açıklama yayımladı. Açıklamada, plaj işletmesinin 15 milyon TL + KDV bedelle kiraya verildiği ve halka açık işletme şartının getirildiği vurgulandı. Ayrıca restorasyon çalışmalarında toplamda yaklaşık 64,7 milyon TL harcandığı bildirildi. Valilik açıklamasında, Mermerli Plajı'nın devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan bin 77 metrekarelik bir alan olduğu ve 30 yılı aşkın süredir ecrimisil karşılığında alkollü bir restoran ile birlikte plaj işletmesi olarak kullanıldığı hatırlatıldı. Açıklamada, bu uygulamaya son verildiği belirtilerek şu bilgilere yer verildi: "Yıllık (2025) ecrimisil bedeli 720 bin TL ve kira bedeli 400 TL (birim fiyat) olan yaklaşık 300'ün üzerinde şezlong ile hizmet veren uygulamaya son verilmiştir." 10 yıllığına kiralandı Valilik, plajı daha verimli ve Antalya'ya yakışır bir mekan haline getirmek amacıyla, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ile Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı arasında 10 yıl süreli kiralama gerçekleştirildiğini bildirdi. İlk yıl için 2 milyon 700 bin TL maktu kira bedeli üzerinden sözleşme imzalandığı açıklandı. Restorasyon için 64,7 milyon TL harcandı Kiralama işlemleri sonrası, Valilik Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı tarafından Mermerli Restoran ve sur duvarlarında restorasyon ve onarım projesi başlatıldığı belirtilen açıklamada, ihale süreci hakkında da bilgi verildi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: "İhaleye 5 istekli teklif sunmuş olup, ekonomik açıdan en uygun teklif sahibi Akçaylar Restorasyon Şirketine ihale bırakılmıştır. Mermerli Restoranın onarım çalışmaları ise Valiliğimiz şirketi AYDAŞ Yatırım İnşaat Turizm A.Ş. tarafından gerçekleştirilmiştir." Restorasyon kapsamında sur duvarlarının güçlendirildiği, surlardan plaj alanına düşebilecek taş, toprak ve diğer maddelerin temizlendiği ve can emniyetinin sağlandığı bildirildi. Açıklamaya göre, sur duvarlarının restorasyonu için 28 milyon 778 bin 964 TL, restoran ve çevre düzenlemesi için 36 milyon TL olmak üzere toplamda 64 milyon 778 bin 964 TL harcandı. Plaj ve restoran işletmesi ayrıldı Açıklamada, geçmiş yıllarda plaj ve restoranın birlikte, alkollü işletme belgeli olarak hizmet verdiği, ancak yeni düzenlemede bu iki işletmenin ayrıldığı ifade edildi. Restoran bölümünün AYDAŞ tarafından alkolsüz olarak işletileceği, plaj işletmesinin ise alkollü olarak işletilebilecek şartlarda kiraya verildiği kaydedildi. 15 milyon TL + KDV ile kiralandı Valilik, plaj işletmesi için pazarlık usulü ile 6 milyon, 8 milyon ve 15 milyon TL'lik teklifler alındığını, en yüksek teklif olan 15 milyon TL + KDV bedelle kiralama işleminin gerçekleştirildiğini açıkladı. Kiralama protokolüne göre plajın halka açık bir işletme olarak faaliyet göstermesi şartının da protokolde kayıt altına alındığı bildirildi. "Kamu yararına gelir sağlandı" Valilik açıklamasında, 2025 yılı itibarıyla geçmişte yıllık 720 bin TL ecrimisil bedeli ile işletilen plajdan artık yıllık 15 milyon TL + KDV gelir sağlandığı vurgulanarak, şu değerlendirmeye yer verildi: "Antalya'mızın bu güzide mekanı, nezih ve gözde bir işletme olarak hemşehrilerimize ve misafirlerimize hizmet edecektir."

Koray Kocabalkan: Sürdürülebilirlik Dijitalleşmeyle Güçlenmeli Haber

Koray Kocabalkan: Sürdürülebilirlik Dijitalleşmeyle Güçlenmeli

Koray Kocabalkan: "Sürdürülebilirlik Belgelerle Sınırlı Kalmamalı" Turizm sektöründe çevreci belgeler, sürdürülebilirlik sertifikaları ve yeşil tanıtım materyalleri giderek yaygınlaşırken, işletmelerin temel operasyonel süreçlerinde büyük ölçüde kâğıt kullanımına devam edildiği görülüyor. Yapılan analizlere göre, Türkiye’de orta ve büyük ölçekli her otel, aylık ortalama 30.000 sayfa kâğıt tüketiyor. Bu da yıllık yaklaşık 360.000 sayfa, yani yalnızca bir otel için 4 yetişkin ağaç ve 15.000 litre su kaybı anlamına geliyor. Bilişim Uzmanı ve Kolaytik Kurucu Ortağı Koray Kocabalkan, turizm sektöründe sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konusunda yaptığı değerlendirmede, “Sürdürülebilirlik yalnızca sertifikalar almakla sınırlı kalmamalı. İşletmelerin kağıt tüketimini azaltarak dijital dönüşümü hızlandırması, hem çevresel fayda sağlayacak hem de operasyonel verimliliği artıracaktır.” dedi. Çevresel Etkiler ve İşletmelere Yansıyan Maliyetler Kâğıt tüketiminin yalnızca çevresel etkilerle sınırlı kalmadığını belirten Kocabalkan, otel işletmelerinin zaman, iş gücü ve maliyet kaybına uğradığını vurguladı. “Kağıda dayalı form, kayıt ve raporlama süreçleri, çalışanlara ciddi bir operasyonel yük getiriyor. Dijital sistemlerle bu işlemler saniyeler içinde tamamlanabilirken, hâlâ geleneksel yöntemlerin tercih edilmesi sürdürülebilirlik hedefleriyle çelişiyor.” dedi. Sürdürülebilirlik Belgelerle Değil, Gerçek Uygulamalarla Ölçülmeli Turizmde sürdürülebilirlik sertifikasyon süreçlerini yöneten Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) başta olmak üzere, birçok resmi prosedür hâlâ kâğıt tabanlı olarak yürütülüyor. Kocabalkan, “Sürdürülebilirlik ancak süreçlerin ölçülebilir, raporlanabilir ve optimize edilebilir hale gelmesiyle sağlanabilir. Belgeler almak tek başına yeterli değil, günlük operasyonlarda da çevresel etkileri azaltacak adımlar atılmalı.” şeklinde konuştu. Turquality Programı Dijitalleşmeye Önem Veriyor Devletin işletmeleri desteklediği markalaşma ve ihracat programı Turquality, dijital dönüşüm ve sürdürülebilir altyapıların kurulmasını öncelikli hedefler arasında görüyor. Turizm sektörünün bu desteklerden maksimum fayda sağlaması için, fiziksel evrak yükünü dijitale taşımaya yönelik yatırımların kritik önem taşıdığı vurgulanıyor.

İstanbul Turizm Fuarı’nda  ‘Ada Kıbrıs’ projesi görücüye çıktı Haber

İstanbul Turizm Fuarı’nda ‘Ada Kıbrıs’ projesi görücüye çıktı

İstanbul Turizm Fuarı, bu yıl 2. kez Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde düzenlendi. Fuarda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin (KKTC) Temmuz ayında lansmanı yapılan ‘Ada Kıbrıs’ projesi tanıtıldı. Projenin, KKTC turizmine sağladığı katkılar katılımcılara aktarıldı. Proje hayata geçirildiği 2024 Temmuz ayından sonra, KKTC’ye gelen turist sayısında önemli bir artış gözlemlendi. Ağustos ayında otellerde doluluk oranlarının yüzde 100 kapasiteye ulaştığı bildirildi. Özellikle Maraş bölgesinde, bu dönemde 2 milyon 200 bin ziyaret gerçekleşti. Ayrıca, otellerdeki yatak kapasitelerinin artırılmasına yönelik projelerin devam ettiği belirtildi. Fuar süresince Kıbrıs mutfağının zenginliğini tanıtmak amacıyla adaya özgü yiyecekler ziyaretçilere ikram edildi. Hellim böreği, şeftali kebabı, pirohu, Kıbrıs tatlısı, sini katmeri, pilavuna ve molehiya gibi lezzetler misafirlerin beğenisine sunuldu. ‘‘Kıbrıs’a hayranlığım bambaşka’’ Ünlü sanatçı Tuğba Özerk’te ‘Ada Kıbrıs’ standını ziyaret etti. Özerk, Kıbrıs’ın yerel lezzetlerinin tadına bakarken hayranları ile de fotoğraf çektirdi. Yaşamının uzun bir bölümünü de Kıbrıs’ta geçiren sanatçı ‘‘Kıbrıs benim ikinci vatanım. Gastronomi, tarihi ve kültürel zenginliği olan Kıbrıs’a hayranlığım bambaşka’’ ifadelerini kullandı. Kıbrıs’ın turizm potansiyelini anlatmak istediklerini belirten Kuzey Kıbrıs Kültür, Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi Başkanı Latif İnce, ‘‘2024 yılının ilk çeyreğinde yüzde 40 oranında turizm artışı sonrası “Ada Kıbrıs” destinasyon kampanyası ile yüzde 100 kapasiteye ulaşarak tarihi, kültürel ve gastronomik zenginlikleriyle dünya genelinde ilgi topladı. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde turizmi yılın on iki ayına yaymak istiyoruz. Kıbrıs; deniz, kum, güneşin yanında kültürel zenginlikleri, tarihi bölgeleri ve gastronomisiyle de görülmesi gereken bir yer. Bu kapsamda ‘Ada Kıbrıs’ projesini hayata geçirmiştik. Projenin turizme katkısı oldukça büyük oldu. Turist sayımızda geçen seneye göre ciddi artış var. İstanbul Turizm Fuarı’na katılmamızdaki amaç da bunları anlatmak. Herkesi Kuzey Kıbrıs’ın tarihini, kültürünü ve turizm imkanlarını keşfetmek için Kuzey Kıbrıs’a bekliyoruz’’ dedi. “2025 Yılında Türkiye pazarında ciddi bir artış bekliyoruz” Kıbrıs Turizm ve Seyahat Acenteleri Birliği (KITSAB) As Başkanı Oğuz Akançay ise “Fuarda gastronomiyi ön plana çıkardık. Kıbrıs’tan gelen özel aşçılarımız Kıbrıs’ın yerel yemeklerini tanıttılar. Türkiye’de 85 milyon nüfusumuz var. Birçok Türk vatandaşı Kıbrıs’ı halen ziyaret etmedi. Kıbrıs hem kültürel hem de gastronomi açısından kıymetli. Kıbrıs’ın görülmeyen yerlerini ön plana çıkarmamız gerekiyor. Ada Kıbrıs projesiyle adayı tanıtmak için çalışmalar yaptık. 2025 yılında Türkiye’den gelen misafir sayımızda ciddi bir artış bekliyoruz” diye konuştu

Kruvaziyer turizmi Arap Körfezi'nde yükselişe geçti Haber

Kruvaziyer turizmi Arap Körfezi'nde yükselişe geçti

Bölgenin önemli havayollarıyla işbirliği yapan Celestyal Türkiye Direktörü Özgü Alnıtemiz: ‘’Cruise 4 mevsimdir. Yunan Adaları turlarımız ile cruise yolculuğunu ilk kez deneyimleyen misafirlerimizi yine sıcak iklimlere taşıyacağız. Uçaklı cruise paketlerimizin avantajlı fiyatları ve program içeriğiyle talep göreceğini düşünüyoruz. Bölgeye vize almak kolay. Yüksek sezonda yurt içinde bir tatil fiyatından bile avantajlı olan bu program, yaz tatili yapamamış olanlar için de fırsat olabilir’’ dedi. Türk gezginler için Arap Körfezi’ndeki cruise turlarına katılmak için artık başka ülkelere gitmeye gerek kalmayacak. Arap Yarımadası programlarına fokus olan kruvaziyer markalarından Celestyal, uçaklı cruise paketlerini gezginlere açtı. Bölgenin önde gelen havayollarıyla işbirliği yapan Celestyal, Journey gemisiyle gerçekleştireceği Arap Körfezi turlarına Kasım ayında başlayacak. İstanbul uçuşuyla Dubai’den hareket edecek 7 gecelik cruise turlarının durakları Khasab, Sir Bani Yas, Abu Dabi, Doha ve Bahreyn olacak. Cruise seyahatinin 4 mevsim olduğuna dikkat çeken Celestyal Türkiye Direktörü Özgü Alnıtemiz; ‘’Cruise dünyada da ülkemizde de yükselişte, yolcular artıyor. Yeni destinasyonlar ekleniyor. Uçak biletleri, gemide yemek ve konaklama, yemeklerde alınan içecekler ve 1 kara turunun dahil olduğu 7 gecelik tur paketlerimiz yüksek sezonda yurt içinde yapacağınız tatilden çok daha uyguna geliyor, 899 Euro’dan başlıyor. Bu nedenle yaz tatilini yapamamışlar için de bir fırsat; ayrıca vize zorlukları nedeniyle yazın istediği yurtdışı planlarını gerçekleştiremeyenler için de altını çizelim, kolay vize alınan bir bölge. Hem de yeni ülkeler ve kültürler keşfetmeye olanak sunuyor. Özgü Alnıtemiz uçaklı cruise paketleriyle sadece Türkiye kruvaziyerinde değil bölgede de bir hareket yaratacaklarını belirterek şunları söyledi: ‘’İstanbul bir hub aynı zamanda. Bu programlarla sadece ülkemizde değil bölgede de, Türki cumhuriyetlerde de cruise’a ilgi çekmeyi hedefliyoruz. Bir kruvaziyer operasyonu sadece cruise tur paketinden ibaret değildir, gelen bir cruise turisti öncesi ve sonrası konaklamaları ile ekonomimize de önemli katma değer sağlar. Kış cruise’unun en iyi destinasyonlarından biri olan Arap Körfezi’ne ilgiyi turlarımıza ve Türkiye pazarına çekmeyi hedefliyoruz.’’

Kavaloğlu: Çin'den daha çok ziyaretçi çekmek için çalışıyoruz Haber

Kavaloğlu: Çin'den daha çok ziyaretçi çekmek için çalışıyoruz

Nüfusu yaklaşık 1.4 milyar civarında olan Çin, tüm dünya ülkeleri ve Türkiye için en önemli kaynak pazar. Çinli turistlerin seyahat tercihleri, genellikle ulaşım kolaylığı, kültürel deneyimler ve konforlu tam hizmet sunan otellere dayanıyor. O nedenle Çinli tatilciler daha çok Tayland, Japonya, Güney Kore, Maldivler ve Singapur gibi ülkere giderken, son yıllarda tercihlerine kültür turizmi ve konforlu tatil sunanTürkiye'yi de dahil etmeye başladılar. Çin'den 2023 yılında yüzde 177,18 artışla 248 bin ziyaretçi geldi Türkiye'de artan kültür turizmi çalışmaları ve yapılan tanıtımlar nedeniyle Çinli turistler Türkiye'ye daha çok ilgi göstermeye başladı. Kesin olmayan rakamlara göre Çin turizm pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 177 artış göstermiş. 2024'te Türkiye turizm sektörü, özellikle Asya pazarından gelen turistlerle büyümeyi hedeflediği için Çinli turist sayısının giderek artması bekleniyor. Çinliler genellikle konforlu ve tüm hizmetleri bir arada sunan otelleri tercih ediyorlar. Tatillerinde konforu tercih eden Çinliler için Türkiye cazip bir ülke olarak öne çıkıyor. Bu nedenle harekete geçen TGA geçtiğimiz yıll workshop etkinliği düzenledi.  TGA Yönetim Kurulu Üyesi ve AKTOB Başkanı Kaan KAVALOĞLU; "Dünyanın en büyük hacimli turizm potansiyeli barındıran Çin kaynak pazarı Türkiye turizmi açısından çok önemli bir ülke. Pazar çeşitlenmesi ve uzak mesafe kaynak pazarların güçlenmesi hedefi ile TGA tarafından geçtiğimiz yıl ilk kez yapılan workshop etkinliği bu yıl yeniden Antalya’da yapılacak.  Konaklama sektör temsilcilerinin davet edileceği etkinlikte Antalya konaklama sektörü trip.com yetkilileri ile anlaşma yapma olanağı bulabilecekler. Çin pazarından Türkiye’ye olan ilgi 2024 yılında en yüksek seviyeye çıktı.  2023 yılına göre aynı döneme göre % yüze aşan ziyaretçi sayısına ulaştı. Bu rakamların çok üzerinde bir potansiyele sahip olan Çin'den daha fazla ziyaretçi çekme yönünde çalışmalar içerisindeyiz. İlk kez geçen sene yapılan workshop etkinliğinden olumlu dönüşler alındı. Bu yıl yeniden düzenleyeceğimiz organizasyona tüm üyelerimiz davetlidir." dedi.  Trip.com Hakkında Trip.com, Çin merkezli bir seyahat hizmetleri şirketidir. Şirket, 1999 yılında başladığı faaliyetlerine çevrimiçi seyahat rezervasyonları, otel rezervasyonları, uçak bileti satışları, araç kiralama hizmetleri ve diğer seyahatle ilgili olanakları içerir. Trip.com, dünya genelinde bir dizi destinasyonda hizmet veren uluslararası bir seyahat platformudur. 1999 yılında Çin’de kurulan Ctrip olarak bilinir.2017 yılında, Ctrip, Singapur merkezli bir online seyahat acentesi olan Trip.com’u satın almıştır.2019 yılında Ctrip, uluslararası pazarda daha tanınabilir bir marka oluşturmak amacıyla adını Trip.com Group olarak değiştirmiştir.400 milyondan fazla kullanıcıya 20 dilden fazla seçenek sunmaktadır.Kullanıcılara 200’den fazla ülkede 1.200.000’den fazla otel ve 5.000’den fazla şehre uçuş seçeneği sunulmaktadır.Çin’de hizmet veren dijital seyahat kanalı olan Tongcheng-elong’un önemli bir hissedarıdır.2016 yılında, Hindistan’ın en büyük online seyahat kanalı olan MakeMyTrip ile stratejik iş birliği  ve yatırım anlaşması yapmıştır.2016 yılında Skyscanner’ı satın alarak, uçuş arama motoru pazarında güçlü bir konuma gelmiştir.2020’de daha fazla Avrupalı müşteriye hizmet sağlamak için Travix’i satın almıştır.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.