Hava Durumu

#Teknoloji

TOURISMJOURNAL - Teknoloji haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Teknoloji haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk-Alman İş Dünyasında Vize Engeli Gündemde Haber

Türk-Alman İş Dünyasında Vize Engeli Gündemde

Türk-Alman Yatırım ve İşbirliği Programında konuşan Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci, "Vize süreçleri, Türkiye ve Almanya arasındaki ekonomik ilişkilerin gerçek potansiyelinin ortaya çıkmasının önünde ciddi bir engel oluşturmaktadır. Bizler, iki ülke iş dünyası arasındaki bu güçlü bağın daha hızlı, daha kolay ve karşılıklı güven çerçevesinde ilerlemesi gerektiğine inanıyoruz" dedi. KAYSO Konferans Salonu'nda; Almanya Federal Cumhuriyeti Büyükelçisi Sibylle Katharina Sorg'un katılımıyla Türk - Alman Yatırım ve İşbirliği Programı düzenlendi. Programın açılışında konuşan KAYSO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci; Kayseri hakkında Alman heyete bilgiler verdi. İş dünyası olarak en büyük beklentilerinden birinin vize konusu olduğunu kaydeden Başkan Büyüksimitci; "Vize süreçleri, Türkiye ve Almanya arasındaki ekonomik ilişkilerin gerçek potansiyelinin ortaya çıkmasının önünde ciddi bir engel oluşturmaktadır. Takdir edesiniz ki, iş dünyası için zaman, en kritik unsurdur. Üretimi, tedariki, fuar ziyaretlerini, makine kurulumlarını, eğitim programlarını ve ticari görüşmeleri etkileyen bu gecikmeler, firmalarımızın rekabet gücünü zayıflatmakta; kimi zaman da ticaretin tamamen aksamasına neden olmaktadır. Bugün aramızda bulunan değerli Büyükelçimiz ve Schengen Vize Bölümü yetkililerinin bu konudaki hassasiyetimizi bizzat duyması bizim için çok önemli. Bizler, iki ülke iş dünyası arasındaki bu güçlü bağın daha hızlı, daha kolay ve karşılıklı güven çerçevesinde ilerlemesi gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle vize süreçlerinde iş insanlarına yönelik öngörülebilirlik, hız ve kolaylaştırıcı uygulamaların artırılmasını talep ediyoruz. Bu, sadece Türk iş dünyasının değil, Alman şirketlerinin Türkiye'deki yatırımlarının da daha etkin yönetilebilmesi için karşılıklı bir ihtiyaçtır" dedi. Kayseri'nin Türk ekonomisine katkı sunan nadir şehirlerden bir tanesi olduğunu vurgulayan Başkan Büyüksimitci; "2024 yılında 4 milyar dolar ihracat, 2 milyar dolar ithalat gerçekleştiren şehrimiz, ithal ettiğinin iki katını ihraç ederek Türkiye ekonomisine net katkı sunan nadir illerden biri olmuştur. Sektörel olarak Kayseri; mobilya ve mobilya yan sanayi üretiminde açık ara 1. sırada, elektrikli ev aletleri ihracatında Türkiye'de 2. sırada, mobilya ve kabloda ise 3. sıradadır. Almanya, Irak ve ABD en çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında yer almaktadır. Kayseri olarak toplam ihracatımızın yüzde 20'den fazlasını sadece Almanya'ya yaptığımızı özellikle belirtmek isterim. Ayrıca 2024 yılı verilerine göre İSO İlk 1000 listesinde 23 firmamızla Türkiye'de 8. sıradayız. 16 Ar-Ge Merkezi ve 4 Tasarım Merkezi ile yenilikçi, verimli ve teknoloji odaklı üretimi güçlendirmeye devam ediyoruz. Kayseri sanayisinin bugün ulaştığı güçlü ölçek; şehir yönetimimizle kurduğumuz yakın iş birliğinin, ortak aklın ve birlik beraberliğin önemli bir sonucudur. Bu doğrultuda, sanayimize verdikleri destekler ve üretim ile yatırım ortamının geliştirilmesine sağladıkları katkılar için Valimiz Gökmen Çiçek'e ve Büyükşehir Belediye Başkanımız Memduh Büyükkılıç'a gönülden teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu. Kayseri Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Emre Sönmez ise programda yaptığı konuşmada; "Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yalnızca ekonomik değil; insani bağları, kültürel etkileşimi ve karşılıklı güveni içinde barındıran çok katmanlı bir yapıdadır. Almanya'da yaşayan milyonlarca vatandaşımız ve Türkiye'de faaliyet gösteren Alman şirketleri, bu ilişkinin en değerli köprüleridir. Kayseri, Almanya için güvenilir, üretken ve vizyoner bir ortak şehirdir. Almanya ile iş birliğinde önümüzde geniş bir potansiyel bulunmaktadır. Özellikle; makine ve metalde ortak üretim, mobilya ve tasarım odaklı kümelenme, enerji verimliliği ve yeşil dönüşüm, sanayide dijitalleşme ve otomasyon, tedarik zinciri entegrasyonu Kayseri'nin üretim kapasitesi ile Almanya'nın ileri teknoloji tecrübesi birleştiğinde sürdürülebilir ve yüksek katma değerli projeler ortaya çıkacaktır" ifadelerini kullandı. Almanya Federal Cumhuriyeti Büyükelçisi Sibylle Katharina Sorg ise; Kayseri ile ekonomik işbirliğinin önemine değinerek, ticari ilişkilerinin daha da güçlenmesinin iki ülke ekonomisine değer katacağını kaydetti.

ATF25 PANELLERİNDEN: “MİSAFİRPERVERLİK DNA’MIZDA VAR” Haber

ATF25 PANELLERİNDEN: “MİSAFİRPERVERLİK DNA’MIZDA VAR”

Uluslararası Antalya Turizm Fuarı (ATF25) kapsamında düzenlenen “Sadakatin Şifresi: Misafirperverlik” panelinde, global otel zincirlerinin üst düzey yöneticileri, misafir sadakatinin günümüzde nasıl yeniden tanımlandığını, teknolojinin ve Türk misafirperverliğinin bu süreçteki yerini tartıştı. ATF25'in ikinci günü, Ana Sahne’de gerçekleşen panelin moderatörlüğünü Hospitality Executive Korhan Alşan üstlendi. Konuşmacılar arasında Best Western Director Development Türkiye & OTS BWH Hotels Semih Analı, Hilton Türkiye Geliştirme Direktörü Funda Eratıcı ve Radisson Hotel Group Türkiye Ülke Direktörü (Development & Franchise Services) Baran Türkel yer aldı. Uluslararası Antalya Turizm Fuarı, 22–23–24 Ekim 2025 tarihlerinde Antalya ANFAŞ Uluslararası Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. Türkiye İş Bankası ana sponsorluğunda ve Kilit Hospitality Group ana partnerliğinde düzenlenen ATF25, bu yıl da turizm sektörünün liderlerini bir araya getirdi. ATF26, 26–27–28 Ekim 2026 tarihlerinde yine Antalya ANFAŞ Uluslararası Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek. Korhan Alşan: “Misafir sadakati artık hislerle ölçülüyor” Panelin moderatörü Korhan Alşan, oturumun açılışında misafir sadakatinin otelcilik sektöründeki stratejik önemine dikkat çekti. Sadakatin yalnızca kart ve puan programlarından ibaret bir kavram olmaktan çıktığını belirten Alşan, “Sadakatin DNA’sı değişti; artık hisler, deneyimler ve sürdürülebilirlik bu sürecin merkezinde” dedi. Alşan, duygusal bağın sadakati şekillendiren en önemli unsur olduğunu vurgulayarak, panelin ilerleyen bölümlerinde somut örnekler, KPI’lar ve case study’ler üzerinden ilerleyeceklerini ifade etti. Baran Türkel: “Eğitimli insan gücü ve hedef odaklı sistem sadakati güçlendiriyor” Radisson Hotel Group Ülke Direktörü Baran Türkel, sadakatin markalar için en büyük gelir kaynağı olduğunu söyledi. Fiziksel konforun ve duygusal bağın yanında, eğitimli insan gücünün fark yarattığını belirtti: “Sadakat, bizim işimizin en önemli faktörlerinden biri. Tekrar tercih edilmek en büyük gelir kaynağımız. Ancak bunu sağlamanın anahtarı eğitimli insan gücü, detaylara dikkat ve doğru hedeflerdir.” Türkel, Radisson otellerinde her tesis için ayrı KPI hedefleri belirlediklerini ve bu metrikleri her ay takip ettiklerini aktardı. Misafir deneyimini ölçümlemek için NPS (Net Promoter Score) sistemini kullandıklarını belirterek şöyle devam etti: “Sadece genel misafir memnuniyeti değil, yıllardır bizimle kalan sadık misafirlerin deneyim skorlarını da ayrı değerlendiriyoruz. Bu skorlar, otellerimizin performansını doğrudan etkileyen en önemli göstergelerden biri.” Funda Eratıcı: “Fiziksel konfor kadar, misafirin kendini özel hissetmesi de kritik” Hilton Türkiye Geliştirme Direktörü Funda Eratıcı, sadakatin iki boyutlu olduğunu söyledi: fiziksel kalite ve duygusal bağ. Eratıcı, Hilton’un global sadakat programı Hilton Honors üzerinden örnek vererek şu bilgileri paylaştı: “Hilton Honors, dünyada 9.000 otelde uygulanıyor ve 226 milyon üyesi var. Bu sistem sayesinde bir misafirin rezervasyonu ne kadar önce yaptığı, odasını nasıl tercih ettiği veya iptal sebeplerine kadar her veriyi analiz edebiliyoruz.” Eratıcı, bu verilerin hem memnuniyet takibinde hem de hizmet geliştirmede kullanıldığını belirtti: “Her ay ‘league table’ dediğimiz sıralamalarla otellerimiz arasında tatlı bir rekabet oluşturuyoruz. Misafir memnuniyet oranı yüksek olan otellerimizden örnek alıyor, düşük olanlara bu iyi uygulamaları aktarıyoruz.” Sadakatin kalıcı olması için misafirin kendini “tanınmış ve değerli” hissetmesi gerektiğini vurgulayan Eratıcı, “Kalite olmazsa olmaz, ama asıl sadakat duygusal bağda oluşur” dedi. Semih Analı: “Duygusal bağın gücünü teknolojiyle artırmalıyız” Best Western Hotels Director of Development Türkiye & OTS BWH Hotels Semih Analı, sadakatin merkezinde duygusal bağın yer aldığını, ancak bu bağın teknolojiyle desteklenmesi gerektiğini söyledi: “Sadakat programımız Best Western Rewards üzerinden misafirlerimizin deneyimlerini ölçüyoruz. Ancak duygusal bağ kurmak istiyorsak, teknolojiyi doğru kullanmalıyız. Misafir ismini önceden öğrenip geldiğinde ismiyle hitap etmek, çocuklarıyla seyahat edenlerin odalarına aileye özel bir dokunuş eklemek gibi küçük detaylar sadakati güçlendiriyor.” Analı, “Teknoloji bir araç, asla amaç olmamalı” diyerek hizmetin samimiyetle sunulmasının önemini vurguladı. Funda Eratıcı: “Türk misafirperverliği DNA’mızda var, ama ölçülü sunmalıyız” Panelin ikinci bölümünde, Türk misafirperverliği kavramı ele alındı. Eratıcı, Türk kültürünün samimiyet, güvenilirlik ve cömertlik gibi değerlerle misafirperverliğin doğal bir yansımasını sunduğunu söyledi: “Bizim DNA’mızda samimiyet var. Bu yüzden Türkiye’deki Hilton otelleri, 9.000 otel arasında misafir memnuniyetinde hep en üst sıralarda. Ancak bu samimiyeti abartmadan, misafirin kültürel sınırlarını da gözeterek sunmamız gerekiyor.” Teknolojinin yüz yüze etkileşimi tamamen ortadan kaldırmaması gerektiğini belirten Eratıcı, “Standart soruları teknolojiyle çözüyoruz ama insani bağları teknolojiye bırakmıyoruz” dedi. Semih Analı: “Misafirperverlik bizde genetik, ama profesyonel platforma taşınmalı” Analı, Türk misafirperverliğinin dünyada bir marka değeri olduğunu ancak sektörün bunu profesyonel düzeyde yeterince kullanamadığını söyledi: “Türk insanı misafiri evinde nasıl ağırlıyorsa, otelinde de aynı içtenlikle ağırlıyor. Bu bizim genetik özelliğimiz. Ancak bunu sektörel düzeyde markalaştırmamız gerekiyor. Türk kahvesi, lokum gibi değerlerimizi birer hizmet enstrümanı haline getirmeliyiz.” Baran Türkel: “Duygusal faktörleri analitik verilerle desteklemeliyiz” Türkel, Türk otelcilik kültürünün duygusal yönünün güçlü olduğunu ancak global rekabette bunu analitik sistemlerle desteklemenin şart olduğunu belirtti: “Türkiye’deki oteller Avrupa’dakilere göre çok daha genç, modern ve standartların üzerinde. Ancak bu fiziksel üstünlüğü, veriye dayalı stratejilerle desteklememiz lazım. Biz Radisson olarak misafir rezervasyonu yapar yapmaz iletişime geçiyoruz. Böylece beklentileri önceden anlayıp, kişiselleştirilmiş hizmet sunabiliyoruz.” Türkel, Radisson’un “pre-arrival communication” sistemiyle misafir memnuniyetini %20’nin üzerinde artırdıklarını söyledi. Teknoloji ve Sadakat Dengesi Panelin üçüncü bölümünde, teknolojinin sadakat yönetimindeki rolü tartışıldı. Semih Analı, teknolojinin bir araç olarak kaldığı sürece faydalı olduğunu, ancak hizmetin “mekanikleşmesi” riskine dikkat çekti: “Eğer teknoloji bir amaç haline gelirse, hospitality ruhunu kaybederiz. Biz hâlâ kartvizit uzatıp iki kelime etmenin değerli olduğuna inanıyoruz.” Baran Türkel, kişiselleştirilmiş deneyimlerin teknolojiyle desteklenmesinin doğru bir denge sağladığını belirtti: “Bugün 60’tan fazla pazarda içeriklerimizi destinasyona göre kişiselleştiriyoruz. Bu strateji, direkt rezervasyon oranını iki kat artırdı.” Funda Eratıcı, Hilton’un kullandığı Kipsu sisteminden örnek vererek, yapay zekânın standart sorulara hızlı yanıt verirken, özel konularda insan etkileşimini koruduğunu açıkladı: “Teknoloji zaman kazandırıyor ama biz o zamanı misafiri daha iyi dinlemek için kullanıyoruz. Hilton’un mottosu net: Biz insanlara hizmet eden insanlarız.” Sürdürülebilirlik ve Yeni Kuşaklar Son bölümde, sadakat ile sürdürülebilirliğin ilişkisi tartışıldı. Baran Türkel, Radisson’un sürdürülebilirlikte sektör öncüsü olduğunu belirtti: “Dünyada ilk onaylı ‘Net Zero Verified’ oteller iki Radisson markasında hizmet veriyor: Manchester City Centre ve Radisson Red Oslo. 2019’dan bu yana karbon ayak izimizi %35 azalttık. Sürdürülebilirlik bizim için bir pazarlama aracı değil, sadakati besleyen bir yatırım.” Funda Eratıcı, sürdürülebilirliğin özellikle genç kuşak misafirler için vazgeçilmez hale geldiğini söyledi: “Z kuşağı artık çevre duyarlılığıyla hareket ediyor. Biz de otellerimizde tek kullanımlık ürünleri kaldırdık, LED aydınlatma sistemine geçtik, gıda atıklarını ölçümlüyoruz. Bu sadece trend değil, sorumluluk.” Semih Analı ise sürdürülebilirliğin “daha yaşanabilir bir dünya için” yapılması gerektiğini belirtti: “Sürdürülebilirlik, misafir çekmek için değil, gelecek nesiller için yapılmalı. Ancak bunu içtenlikle yapan markalar zaten sadakati doğal olarak kazanıyor.” Analı, kültürel farklılıkların hizmet anlayışına etkisine de değindi: “Alman misafir direkt konuşmayı, Fransız misafir ise zarif hitabı sever. Kültürel farklılıkları anlayıp hizmeti buna göre uyarlamak, sadakatin en insani yoludur.” Misafirperverlik, Sadakatin Evrensel Dili Panelin kapanışında Korhan Alşan, tüm konuşmacılara teşekkür ederek şu sözlerle oturumu sonlandırdı: “Türk misafirperverliği, dünyada benzeri olmayan bir güç. Bu değeri teknolojiyle, sürdürülebilirlikle ve samimiyetle harmanladığımızda turizmde yeni bir döneme gireceğiz.”

Türkiye'nin Turizm Tanıtımı ITB'de Yeni Boyut Kazanacak Haber

Türkiye'nin Turizm Tanıtımı ITB'de Yeni Boyut Kazanacak

Schmetterling International CEO’su Ömer Karaca, Berlin’de düzenlenen ITB Turizm Fuarı’nda, Türkiye’nin Almanya’daki kültür turizmi tanıtımına yönelik yeni projelerini duyurdu. Karaca, "Kültür turlarını yenilikçi teknolojiyle birleştirerek seyahat acenteleri için yeni bir satış potansiyeli yaratıyoruz" dedi. Almanya'daki seyahat acentelerine kapsamlı hizmet sunan Schmetterling International, turizm sektöründeki teknoloji, acente, uygulama, sigorta ve grup seyahatleri gibi farklı alanları bir araya getiriyor. ITB'de tanıtılan yeni proje, Türkiye turizmine önemli bir katkı sağlayarak doğa, tarih ve kültür turizmini odağına alıyor. SCHMETTERLING INTERNATIONAL: 50 YILLIK DENEYİM Merkezi Almanya’nın Nürnberg Geschwand bölgesinde bulunan Schmetterling International GmbH & Co. KG, 330’dan fazla çalışanıyla büyümeye devam ediyor. 1968’de Willi Müller tarafından kurulan aile şirketi, bugün kızı Anya Müller-Eckert liderliğinde sektördeki etkisini artırıyor. TÜRKİYE TURİZMİ DAHA KAPSAMLI TANITILACAK Schmetterling International, Antalya, Belek ve Side gibi popüler destinasyonları kültür turizmine dahil ederek Türkiye’nin turizm potansiyelini genişletiyor. Pilot aşamadaki bu yeni uygulama, tatilcilerin otellerine gelmeden çevre gezilerini rezerve etmelerini sağlıyor. Antalya’da tatil yapacak turistler, Aspendos, Perge ve Pamukkale gibi tarihi bölgelere turlarını önceden planlayabilecek. Bu sistem, Almanya’daki seyahat acenteleri için de satış kolaylığı ve büyük bir yenilik sunuyor. TURİZMDE TEKNOLOJİYLE DÖNÜŞÜM Schmetterling International CEO’su Ömer Karaca, Türkiye ve Almanya arasında turizmi geliştirmek için çalıştıklarını belirterek, kültür turlarını teknolojiyle entegre ederek, seyahat acenteleri için yeni bir satış potansiyeli yarattıklarını söyledi. Ayrıca, otellerin dışına çıkmayan turistleri tarihi ve kültürel deneyimlere dahil etmeyi amaçladıklarını belirten Karaca, Alman turistleri otellerin dışına çıkarmaya teşvik edecek programlar geliştirdiklerini aktardı. Schmetterling International, seyahat acentelerinin rezervasyon sürecinde ve sonrasında ek geziler sunabilmesi için dijital pazarlama çözümü GO4IT ile DMC portföylerini birleştiriyor. ITB FUARI'NDA TANITILIYOR Schmetterling International, yeni programını Berlin’deki ITB Turizm Fuarı’nda tanıtacak. Antalya ile başlayan proje, ilerleyen dönemlerde Türkiye’nin diğer önemli turizm destinasyonlarını da kapsayacak. TURİZMDE TEKNOLOJİYLE VERİMLİLİK ARTIYOR Schmetterling Technology, turizm sektörü için yenilikçi yazılım çözümleri sunuyor. 20 yılı aşkın teknik deneyimiyle şirket, dijitalleşme döneminde seyahat acentelerinin büyük gelir artışı elde etmesine yardımcı oluyor. Schmetterling Technology, ITB Fuarı’nda 5.1. Salon’daki 131 numaralı standında tüm ürün yelpazesini sergileyecek. Seyahat acenteleri, bireysel yazılım çözümlerini entegre ederek verimliliklerini artırırken maliyetlerini optimize edebilecek. Schmetterling Technology Satış Müdürü Steffen Knapp, seyahat acentelerinin tüm yazılım sistemlerini Schmetterling Technology’den tek bir kaynaktan alabildiğini, diğer sağlayıcılarla yapılan iş birlikleri sayesinde en iyi teknolojik çözümlerle sektörü ileriye taşıdıklarını vurguladı. Schmetterling International, yazılım alanındaki uzmanlığı ve yenilikçi yaklaşımıyla turizmde yeni standartlar belirlemeye devam ediyor.

Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nda Ödüller Sahiplerini Buldu Haber

Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nda Ödüller Sahiplerini Buldu

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda ödüller sahiplerini buldu. Dijital güvenlik ve kimlik doğrulama alanında faaliyet gösteren Özlem Kahramaner, "Türkiye’nin Kadın Girişimcisi" ödülüne layık görüldü. Garanti BBVA, Ekonomist Dergisi ve KAGİDER iş birliğiyle düzenlenen yarışmanın 18. yılına özel ödül töreni 27 Şubat’ta gerçekleşti. Beş kategoride verilen ödüllerde Arksigner kurucusu Özlem Kahramaner "Türkiye’nin Kadın Girişimcisi" seçildi. Diğer kategorilerde ise Tuba Toprakçı Yılmaz (Gaia Oliva) "Sürdürülebilir Fark Yaratan Kadın Girişimci", Ayşe Aslı Başak (Shipsider Denizcilik) "Teknolojide Gelecek Vadeden Kadın Girişimci", Alev Ertem ve Cansu Ertem Paoletti (Studio Potato) "Kadın Sosyal Etki Girişimcisi" ödülünü aldı. "Kadın Kooperatifi" ödülü ise Trakyam Üreten Kadın Kooperatifi adına Aynur Çeşmeliler’e verildi. Kazanan girişimciler, başarılarını ve girişimcilik yolculuklarını paylaşırken, kadınların iş dünyasında güçlü bir yer edinmesi gerektiğini vurguladı. Garanti BBVA Genel Müdürü Mahmut Akten, "Kadınların her sektörde güçlü bir şekilde yer alması, toplumun ve ekonominin geleceği için büyük bir umut taşıyor. Özellikle son dönemde sadece geleneksel sektörlerde değil, dijitalleşme, yapay zeka ve inovasyon gibi ileri düzey alanlarda da kadın girişimcilerimizin güçlü işlerine şahit oluyoruz. Finans alanında inovasyona yön veren bir kurum olarak, bu alandaki gelişmeleri görmekten büyük mutluluk duyuyoruz. 2007 yılında 103 başvuru ile başladığımız yarışmamız, bu sene 1800 başvuru ile 48 bin girişimciye ulaştı ve yarışma bugün, girişimcilerin birbirinden ilham aldığı, her sektörden kadın girişimciyi kapsayan, ekosistemi güçlendiren bir platform haline geldi" dedi.  KAGİDER Başkanı Esra Bezircioğlu da kadın girişimciliğinin toplumsal dönüşümdeki rolüne dikkat çekti. "Garanti BBVA ve Ekonomist dergisinin kadın girişimciliğine duyduğu inanç ve verdiği destekle, 18 yıldır dünyaya örnek olan sürdürülebilir bir iş birliğine imza atmanın gururunu yaşıyoruz. ‘Türkiye'nin Kadın Girişimcisi' yarışmasıyla bugüne kadar 48 bin başvuru aldık; on binlerce kadın, ‘Benim de bir hikayem var' diyerek hayallerini paylaştı. Bu ödül töreni, yalnızca başarıları takdir ettiğimiz bir gece değil; aynı zamanda girişimci kadınların cesaretini, kararlılığını ve azmini hep birlikte kutladığımız bir an. Çünkü bir girişimciyi sadece rakamlar ve kârlılık değil, hayalleri, cesareti ve oluşturduğu etki tanımlar. Bugüne kadar bu ödülü kazanan kadın girişimcilerin birçoğu, yıllar içinde yalnızca Türkiye'de değil, dünyada büyük başarılara imza attı. Kazananlarımız küresel girişimcilik ekosisteminde ülkemizi başarıyla temsil eden, bizleri gururlandıran rol modellere dönüştüler" ifadelerini kullandı. Ekonomist Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Talip Yılmaz, "Türkiye'de kadının iş hayatının içinde olması, öncelikli konularımızın başında geliyor. 18 yıldır Garanti BBVA ve KAGİDER ile birlikte Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nı düzenliyoruz. Bu sayede Türkiye'de kadının iş hayatında daha aktif rol alabileceğini görüyoruz, kadın girişimcilerimizi destekliyoruz. Bu yarışma kaybedeni olmayan bir platform. Bu yarışmaya tek kategoride başlamıştık. Kadın girişimcilerin bizi yönlendirmesiyle bugün beş farklı kategoriden girişimci kadınlarla yola devam ediyoruz. Yine tekstil, gıda gibi geleneksel sektörlerden gelen kadın girişimciler varken bugün teknoloji, yapay zeka, döngüsel ekonomi, global büyüme gibi işleri konuşuyoruz. Yarışmaya katılan tüm kadın girişimcilerimizi tebrik ediyorum" dedi. Ödül kazanan girişimler arasında Arksigner, kimlik doğrulama ve e-imza çözümleri sunarak uluslararası pazarda büyümeye devam ediyor. Gaia Oliva, sürdürülebilir tarımsal üretimle yüksek kaliteli zeytinyağı ihraç ediyor. Shipsider Denizcilik, yapay zeka destekli çözümleriyle denizcilik sektörüne yenilikler sunuyor. Studio Potato, tasarım alanındaki sosyal etkisiyle öne çıkarken, Trakyam Üreten Kadın Kooperatifi bölgesel üretimi destekleyen projeleriyle fark yaratıyor. Kadın girişimcilerin iş dünyasındaki gücünü artırmayı hedefleyen yarışma, her yıl daha geniş bir kitleye ulaşarak Türkiye’de kadın girişimciliğini desteklemeye devam ediyor.

İş Bankası’ndan 3,3 Trilyon TL’lik Rekor Büyüme Haber

İş Bankası’ndan 3,3 Trilyon TL’lik Rekor Büyüme

İSTANBUL (İHA) - Türkiye İş Bankası, 2024 yılsonu itibarıyla aktif büyüklüğünü bir önceki yıla göre yüzde 35,5 artırarak 3,3 trilyon TL’ye ulaştırdı. Banka, 1,7 trilyon TL’si nakdi, 582,7 milyar TL’si gayri nakdi olmak üzere toplam 2,3 trilyon TL kredi sağlayarak ekonomiye katkısını sürdürdü. Ayrıca, yaygın hizmet ağı ve dijital temas noktaları sayesinde toplam mevduat hacmini 2,1 trilyon TL’ye çıkardı. İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, 2024 yılı finansal sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede, bankanın 100. yılını geride bırakırken iklim değişikliği, yapay zeka, kültür-sanat, eğitim, çevre, spor ve bilim gibi alanlarda önemli projelere imza attıklarını belirtti. Aran, "Büyük bir heyecan ve coşkuyla ikinci yüzyılımıza başlarken, her zaman bir finansal kuruluştan fazlası olduğumuzu ortaya koyarak ülkemize hizmet etmeye, ekonomik ve toplumsal gelişime destek olmaya, geleceğe taşınabilecek ve çocuklarımıza gururla bırakabileceğimiz kalıcı değerler oluşturmak için sorumluluk almaya devam edeceğiz. Uluslararası piyasalarda ilk kez gerçekleştirdiğimiz 500 milyon ABD doları tutarındaki ilave ana sermaye nitelikli Eurotahvil ihracımızla da ikinci yüzyılımıza çok güçlü bir giriş yapmış olduk" dedi. Türkiye’den 2025 yılında yapılan ilk ihraç olma özelliği taşıyan bu işlemin kupon faiz oranı yüzde 9,125 olarak belirlendi. Toplamda 1,5 milyar ABD doları talep gelen ihraç, Türk bankaları arasında en düşük kupon faiz oranı ile gerçekleştirildi. Kasım ayında da 1,1 milyar ABD doları değerinde sürdürülebilir sendikasyon kredisi anlaşması imzalayan banka, 2023 yılındaki krediyi yüzde 124 oranında yeniledi. 2024 yılında karbon yoğun sektörler için 2030 emisyon azaltım hedeflerini duyuran banka, Net Sıfır Bankacılık Birliği kapsamındaki dönüşüm çalışmalarına da hız verdi. Ayrıca, tarım ve girişimcilik alanında ihtisas şubelerini yaygınlaştırırken, 100. yılında turizm sektörüne yönelik ilk Turizm İhtisas Şubesi’ni Antalya’da faaliyete geçirdi. 2024 yılında toplam 45,5 milyar TL net kâr elde eden İş Bankası, özkaynak büyüklüğünü yüzde 18,9 artırarak 318,3 milyar TL’ye ulaştırdı. Sermaye yeterlilik oranını ise yüzde 19,7 olarak gerçekleştirdi.

Akıllı Telefon Kiralamaya Yoğun İlgi Haber

Akıllı Telefon Kiralamaya Yoğun İlgi

İSTANBUL (İHA) - MediaMarkt, Türkiye genelindeki mağazalarında sunduğu akıllı telefon kiralama hizmetinin son 6 ayına dair verileri paylaştı. Büyük ilgi gören bu hizmet, Gaziantep, Aydın, Denizli, Eskişehir ve Ankara gibi yeni illerde de kullanıma sunuldu. En fazla kiralama Kayseri, Adana ve Mersin mağazalarında yapıldı. 2023 yılından beri akıllı telefon kiralama hizmetiyle tüketicilere uygun fiyatlı teknoloji erişimi sağlayan MediaMarkt, 2024 Temmuz’dan itibaren toplam 2 bin adet telefon kiralandığını açıkladı. En çok tercih edilen modeller iPhone 13 ve Samsung Galaxy A55 oldu. SIFIR VE GARANTİLİ CİHAZLAR Tüketiciler, 24 aya varan vadelerle sıfır ve üretici garantili telefonları kiralayabiliyor. Cihazlar ekran koruma ve kılıf ile teslim edilirken, olası hasarların yüzde 70’i ücretsiz karşılanıyor. Onarım süresince ikame cihaz desteği de sunuluyor. 24 aylık kiralama süresi sonunda cihazı teslim eden kullanıcılar, ikinci el değerini nakit bonus olarak alıyor. Yeni cihaz kiralanması durumunda, bu bonus tutarı indirim olarak kullanılabiliyor. DÖNGÜSEL EKONOMİYE KATKI 2023’te pilot olarak başlayan kiralama hizmetiyle bugüne kadar 3 binden fazla telefon tüketicilere sunuldu. MediaMarkt, süresi dolan cihazları geri alarak yenileyip tekrar satışa sunarak çevresel etkiyi azaltıyor. Ayrıca, geri alım hizmetiyle kazanılan hediye çekleri kiralama işlemlerinde indirim olarak kullanılabiliyor.

TatilBudur’da Yeni Dönem: İş Girişim Hakim Ortak Oldu Haber

TatilBudur’da Yeni Dönem: İş Girişim Hakim Ortak Oldu

İSTANBUL (İHA) - Online seyahat platformu TatilBudur’un yüzde 35,83’lük hissesi, Türkiye İş Bankası’nın iştiraki olan İş Girişim Sermayesi’ne devredildi. Böylece İş Girişim, yüzde 99,98’lik pay ile TatilBudur’un hakim ortağı oldu. TatilBudur’un kurucularından ve Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Kuş’a ait hisselerin devri 27 Ocak 2025’te tamamlandı. 1 milyar 775 milyon TL bedelle gerçekleşen bu hisse satışı, TatilBudur’un büyüme ve modernizasyon sürecinde yeni bir dönemin başlangıcı olarak görülüyor. İş Girişim’in TatilBudur’daki ortaklığı 2015 yılında başladı ve 2020 ile 2024’teki ek hisse alımlarıyla daha da güçlendi. Bu süreç, şirketin operasyonel gücünü artırırken, teknoloji altyapısının gelişimine de önemli katkılar sundu. TATİLBUDUR'UN BÜYÜMESİNE DESTEK İş Girişim Sermayesi Genel Müdürü Kubilay Aykol, bu hisse devriyle TatilBudur’un tamamen İş Girişim çatısı altına girdiğini belirtti. Aykol, şirketin büyümesine ve gelişimine aktif destek vermeye devam edeceklerini vurgularken, bu hamlenin İş Bankası’nın turizm sektöründeki stratejik hedefleriyle de örtüştüğüne işaret etti. TEKNOLOJİ YATIRIMLARIYLA SEKTÖRDE DAHA GÜÇLÜ TatilBudur CEO’su Onur Otruş ise şirketin kurucusu Bülent Kuş’un vizyoner liderliğiyle 27 yıllık bir başarıya imza attığını belirterek, İş Girişim çatısı altında bu mirası daha da ileriye taşımayı hedeflediklerini söyledi. Otruş, operasyonel gücü artıracak bu yeni dönemde, özellikle teknoloji altyapısına yapılacak yatırımlarla TatilBudur’un sektördeki konumunu daha da güçlendirmeyi planladıklarını dile getirdi.

2024’te Türkiye'de Yatırım Rekorları Kırıldı Haber

2024’te Türkiye'de Yatırım Rekorları Kırıldı

KPMG Türkiye’nin her yıl hazırladığı "KPMG Perspektifinden Birleşme ve Satın Alma Trendleri 2024" raporu açıklandı. Rapora göre, Türkiye’de 2024 yılında birleşme ve satın alma işlem hacmi 2023’e kıyasla yaklaşık iki kat artarak 10,1 milyar ABD dolarına ulaştı. Bu dönemde işlem adedi 475’e düşse de, büyük ölçekli yatırımlar işlem hacmindeki artışı destekledi. Global ölçekte işlem hacmi 3 trilyon ABD dolarını aştı, ancak toplam işlem adedi 2023’e göre azalarak 51 bin 082 seviyesinde kaldı. Yatırımcılar, jeopolitik belirsizlikler ve ekonomik baskılar nedeniyle riskten kaçınarak daha güvenli limanlara yöneldi. YILIN İŞLEMİ: HEPSİBURADA SATIŞI Türkiye’de yılın tek "mega işlemi", Kazakistan merkezli Kaspi.kz’in Hepsiburada’nın yüzde 65,4’lük hissesini 1,1 milyar ABD doları karşılığında satın alması oldu. Bu işlem, Türkiye’nin e-ticaret ekosistemini güçlendirirken, Kaspi.kz’in dijital faaliyetlerini genişletme hedeflerini destekledi. TMT SEKTÖRÜ LİDERLİĞİNİ KORUDU Teknoloji, medya ve telekomünikasyon (TMT) sektörü, işlem hacmi açısından lider sektör olarak öne çıktı. ABD merkezli General Atlantic’in Türkiye’nin pazarlama teknolojileri lideri Insider’a yaptığı 500 milyon ABD dolarlık yatırım, yılın en büyük ikinci işlemi olarak kayıtlara geçti. ENERJİ SEKTÖRÜNDE ÖNEMLİ HAMLELER Enerji sektörü de 2024 yılında dikkat çekti. ACG Metals’in Polimetal Madencilik’i 225,5 milyon ABD doları karşılığında satın alması ve Palmet Enerji’nin Zorlu Enerji Dağıtım’ı 200 milyon ABD doları ile bünyesine katması önemli işlemlerden bazılarıydı. YABANCI YATIRIMCILARIN ETKİSİ 2024 yılında yabancı yatırımcılar, Türkiye’de toplam 3,2 milyar ABD doları işlem hacmine imza attı. ABD, 17 işlemle en çok yatırım yapan ülke olurken, Kazakistan, Hepsiburada işleminin etkisiyle toplam işlem hacmi açısından ilk sırada yer aldı. 2025 BEKLENTİLERİ KPMG Türkiye, 2025 yılında TMT, enerji, endüstriyel üretim ve ileri teknoloji alanlarında işlem hacminin artmasını bekliyor. Türkiye’nin yatırımcı dostu politikaları ve sürdürülebilirlik odaklı stratejilerinin bu büyümeyi destekleyeceği öngörülüyor. Raporda ayrıca, Türkiye’nin oyun ve yapay zekâ gibi yenilikçi sektörlerde bölgesel bir merkez olma potansiyeline dikkat çekildi. Global trendlerle uyumlu şekilde dijital dönüşüm odaklı yatırımların hızlanması bekleniyor.

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda Haber

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda

Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi’nin (WTTC) verilerine göre, 2023’te 9,5 trilyon dolar olan turizm gelirlerinin 2033’te 15,5 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Türkiye, 2024 için 61 milyon turist ve 61 milyar dolar gelir hedeflerken, 2025’te bu rakamları 64,8 milyon turist ve 63,6 milyar dolara çıkarmayı planlıyor. Ancak rekabetin giderek arttığı sektörde bu hedeflere ulaşmak için yenilikçi projelere ihtiyaç duyuluyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI TURİZM VİZYONU Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, yapay zekayı turizme entegre ederek Türkiye’yi daha akıllı ve sürdürülebilir bir destinasyon haline getireceklerini belirtti. Müze ve kültürel alanlarda yapay zeka tabanlı rehberlik sistemleriyle ziyaretçilere zengin deneyimler sunmayı amaçladıklarını vurguladı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin ise, turizmde makro ve mikro planlarla büyümeyi destekleyecek stratejilerin önemine değindi. ÇEVRESEL DUYARLILIK VE RİSKLER Muğla, Aydın ve Antalya gibi bölgelerde kıyıların imara açılması, çevre açısından ciddi riskler doğuruyor. Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi Başkanı Julia Simpson, Türkiye’nin doğasını koruyarak sürdürülebilir turizm hedeflerine ulaşabileceğini belirtiyor. Elite World Hotels & Resorts’tan Emel Elik Bezaroğlu, 2025’in hem Türkiye turizmi hem de sektördeki oyuncular için bir yenilenme yılı olacağını öngörüyor. 2025’TE FIRSATLAR VE TEHDİTLER Ekonomik belirsizlikler, döviz dalgalanmaları ve artan maliyetler, 2025’te turizmi zorlayacak faktörler arasında yer alıyor. Ancak, doğaya dönüş ve yeni turizm trendleri Türkiye için fırsatlar sunuyor. Dedeman Hotels & Resorts International Başkanı Ergün Demiray, hibrit çalışma modelinin dijital göçebeler için uzun dönemli konaklama fırsatlarına dönüştürülebileceğini ifade ediyor. RUSYA TURİZMİ VE AMBARGO ETKİLERİ Rusya’dan gelecek turist sayısında ambargolar nedeniyle ciddi düşüşler yaşanabilir. Ancak, sektör temsilcileri turizmin bu geçici etkileri aşacağını düşünüyor. Mısır, Tunus, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi rakipler de dikkate değer konular olarak öne çıkıyor. Fiyat yönetimi ve maliyet kontrolünün 2025 sezonunun başarısı için kritik olacağı belirtiliyor. TÜRKİYE'YE YATIRIM ÇAĞRISI Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin doğal güzellikleri ve turizm potansiyelinin uluslararası yatırımcılar için büyük fırsatlar sunduğunu belirterek, “Ülkemiz doğal güzellikleri ve sunduğu imkanlarla rakipsiz. Türkiye’nin büyük potansiyeli küresel çaptaki turizm oyuncularına ülkemizde geniş imkanlar sunuyor. Yatırım fonları, uluslararası finans kuruluşları, Türkiye’de yatırım yapmış ulusal ve uluslararası markalarla Türkiye’ye gelmemiş markaları, kurumsal yatırımcıları ve turizmle ilgilenen tüm dostlarımızı Türkiye’de turizmde beraber büyümeye davet ediyoruz" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.