Hava Durumu

#Tatilsepeti

TOURISMJOURNAL - Tatilsepeti haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tatilsepeti haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Turizmi, Tarife Savaşlarına Rağmen Rekor Peşinde Haber

Türk Turizmi, Tarife Savaşlarına Rağmen Rekor Peşinde

Türk turizmi bu yıla hızlı başladı. Öyle ki yılın ilk çeyreğinde elde edilen 9.5 milyar dolarlık turizm geliriyle ilk çeyrek rekoru kırıldı. Yılın tamamında ise 65 milyon ziyaretçi ve 64 milyar dolarlık turizm geliri hedefleniyor. Yani sektörden rekor bekleniyor. Sektör temsilcileri de bu yıldan umutlu olsa da ABD Başkanı Donald Trump’ın ek vergilerle başlattığı ticaret savaşlarının turizm sektörüne de olumsuz etkilerinin olmasından endişe ediyor. Uzmanlar tarife savaşları kaynaklı küresel belirsizliğin sektörü etkileyebileceğini belirtse de bu sorunun kısa süreli olacağını ve seyahat sektörünün bu yıl da güçlü kalacağını öngörüyor. UÇAK VE KONAKLAMA ABD’nin yeni vergi politikalarının küresel pek çok sektörü olduğu gibi turizm sektörünü de etkileyebileceğini söyleyen Tatilsepeti Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, ülkelere getirilen ek tarifelerin otomotivden, teknolojiye birçok sektörde fiyat artışına neden olduğunu hatırlattı. Karayal, “Artan maliyetlerin özellikle uçak maliyetlerine ve dolayısıyla havayolları biletlemelerine ve seyahate yansıması şimdi değil belki ama yakın zamanda mümkün olabilir. Bu politikaların küresel turizmi nasıl etkileyeceği konusunu biz de yakından ve merakla takip ediyoruz” dedi. YÜZDE 45’LİK ARTIŞ Yeni sezon fiyatlarıyla ilgili de bilgi veren Karayal, “Yurtdışı turlarında fiyatlarda çok fazla değişiklik olmadı. Ancak tüketici bazında kur artışlarına bağlı olarak fiyatların etkilendiğini söyleyebiliriz. Yurtiçi otellerde ise geçen yıla oranla yüzde 45-50’ye varan oranlarda fiyat artışı oldu” dedi. Rezervasyonların şimdiden arttığını belirten Karayal, “Fiyatlardaki bu değişkenliğe karşılık rezervasyonda artış var. Yurtdışı turlarında geçen seneye göre yüzde 20 yükseliş var. Güncel olarak Dubai, Mısır, Balkan, İtalya ve Benelüks turlarında talep artışı var. Yurtiçi otellerde ise Antalya, Bodrum, Kuşadası ve Kıbrıs yine öncelikli olarak tercih ediliyor” diye ekledi. EK MALİYET OLUŞUYOR Küresel ölçekte yaşanan ticaret savaşlarının ve ABD’nin uyguladığı vergi tarifelerinin dolaylı olarak döviz kurlarında artışa yol açtığını ifade eden TatilBudur Satış ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk, “Bu durum da doğrudan konaklama maliyetlerine yansıyor. Önümüzdeki dönemde kişi başı konaklama fiyatlarında yüzde 10 ile yüzde 15 arasında bir artış olacağını öngörüyoruz” dedi. SON DAKİKA REZERVASYONU Firma olarak, 2025 yılı tahminlerini bu gelişmeleri dikkate alarak hazırladıklarını ifade eden Çubuk, şunları söyledi: “Misafir davranışlarında ise son dakika rezervasyonlarının artacağını bekliyoruz. Tatil planlamalarında kur değişimlerini ve fırsat kampanyalarını daha yakından takip eden bir misafir profili görüyoruz. Biz de bu değişime uyum sağlayarak avantajlı kampanyalar ve esnek ödeme seçenekleri sunmaya devam edeceğiz.” ANTALYA YİNE REVAÇTA 2025 yılı için konaklama fiyatlarındaki artışa değinen Çubuk, “Fiyat artışları ağırlıklı olarak enflasyon oranlarına paralel bir şekilde gerçekleşti. Geçen yıla göre fiyatlarda yüzde 35 ile 45 arasında bir artış söz konusu oldu. Erken rezervasyon dönemi, geçtiğimiz sezona göre yüzde 10’luk bir artış kaydederek son derece olumlu bir tablo çiziyor. Yurt içi tatil destinasyonları arasında ise en yüksek talep her zamanki gibi Antalya bölgesi oluyor. Antalya’yı, sırasıyla Muğla ve Aydın takip ediyor” diye konuştu. KRUVAZİYERDE ETKİLENME OLMADI AMERİKALI YOLCULAR FAZLA Ticaret savaşlarının kruvaziyer turizmini etkilemediğini dile getiren Celestyal Türkiye Direktörü Özgü Alnıtemiz, “Hâlâ Amerikalı yolcularımız ağırlıklı olarak gemilerimize ve dolayısıyla limanlarımıza gelmeye devam ediyor. Yolcularımızın yüzde 40’ı Amerikalı. Celestyal yılda ortalama 120 bin yolcu taşıyor. Misafirlerimizin yüzde 80’inin ağırlıklı olarak Amerikalı ve Avrupalı olduğunu söyleyebilirim. Bu sezon Türkiye limanlarına yaklaşık 100 sefer gerçekleştirmeyi planlıyoruz ve bu yolcular da gemilerimizle limanlarımıza gelmiş olacak” dedi. YUNAN ADALARI ÖN PLANDA Kuşadası limanının bu yıl da Ege programlarının ana rotasında yer aldığını dile getiren Alnıtemiz, “Kasım sonuna kadar haftanın 3 günü Kuşadası’nda bir Celestyal gemisi göreceksiniz, geçen yıllarda olduğu gibi. En çok talebi yine Yunan Adaları destinasyonu alıyor. 3, 4 gece alternatifli Kuşadası çıkışlı Yunan Adaları turlarımızın rotasında Patmos, Santorini, Atina, Mikonos, Rodos ve Girit var. Zamanı geniş olanlar ise 7 gecelik turlara rezervasyon yapıyor” diye belirtti. YENİ PAZARLAR GÜÇLENİYOR REZERVASYON ARTIŞI SÜRÜYOR Öte yandan yılın ilk 4 ayını hareketli geçiren turizm sektöründe, turist sayısı ve turizm gelirinde rekor beklentisi artıyor. Erken rezervasyonlardaki hareketlilikle yılın başarılı geçeceğini öngören turizmciler, Kurban Bayramı öncesinde devam eden ilgi nedeniyle başarılı bir yaz sezonu geçirmeye hazırlanıyor. Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “Özellikle ana pazarlarımız Almanya ve İngiltere’den hareketlilik devam ediyor. Rusya’dan biraz daha hızlı bir rezervasyon akışı bekliyoruz. Uzak Doğu, Amerika ve Latin Amerika yeni pazarlar olarak fevkalade bir performans gösteriyor” dedi. YÜZDE 10-15 BÜYÜME BEKLENTİSİ Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Üyesi Engin Ceylan da Çin, Almanya ve İngiltere’den gelecek turist sayısında artış beklediklerini ifade ederek, turizm çeşitliliğinin artmasının ziyaretçi sayısı ve gelirine de olumlu yansıdığını söyledi. Ceylan, “Fiyatlara baktığımız zaman biraz diğer ülkeler gibi yüksek kalsak da kalitemiz diğer ülkelerle kıyaslanamaz” dedi. Geçen yılın turizmde rekor yılı olduğunu hatırlatan Ceylan, “Geçen yıla bakacak olursak yüzde 10-15 civarında büyümeyi öngörüyorum. Geçen seneki rakamlarımızın biraz üstüne çıkacağımızı öngörüyorum” ifadelerini kullandı.

Tatilsepeti 20. yılını müzede bir davetle kutladı Haber

Tatilsepeti 20. yılını müzede bir davetle kutladı

Türkiye’nin turizm seyahat alanındaki ilk dijital girişimlerinden biri olarak 2004 yılında kurulan Tatilsepeti’nin 20. Yıl kutlaması Rahmi M. Koç Müzesi’nde davetliler eşliğinde gerçekleşti. 20. Yıl lansmanına Tatilsepeti çalışanları, iş ortakları ve sektör paydaşları katıldı. Tatilsepeti fikrinin ortaya atıldığı yılların anısına 90’lar konseptiyle gerçekleşen kutlamada 90’lar grubu Eda-Metin Özülkü, Reyhan Karaca, Sibel Alaş ve Jale konser verdi. Sanatçılar muhteşem performansları ve 90’ların unutulmayan şarkılarıyla davetlilere nostaljik ve eğlenceli bir gece yaşattı. Gecenin en ilgi çeken ve heyecanlı bölümlerinden biri de sürpriz hediyeler oldu, canlı yapılan çekilişle 20 davetli alkışlar eşliğinde 20 tatil hakkı kazandı. 20. yıl kutlamasında açılış konuşmasını yapan Tatilsepeti Genel Müdürü Sedat Kılıç ‘’Bir lise hayaliyle başlayıp bugünlere başarıyla gelen bir şirkette yönetici olmak benim için çok değerli, çalışmaktan en çok gurur duyduğum yer burası. Tatilsepeti belki de dünyanın ilk online seyahat sitesi olma başarısını elde etmiş bir marka. Dijitalde doğan, büyüyen, bugün ise dijitaldeki tüketici alışkanlıklarını özümsemiş, onların ihtiyaç ve taleplerine göre kendini sürekli geliştiren; yeni nesil bir markayız. Zengin otel envanteri, tur çeşitliliği, farklı tatil konseptleri, uçak gibi bugün tatil ile ilgili akıllara gelen her şeyi bir arada sunuyoruz. Milyonlarca kişiye hayallerindeki tatili yaparak yüzde 90’ın üzerinde müşteri memnuniyetine ulaşmış olmak çabamızın sonuç verdiğini ve doğru yolda olduğumuzun gösteriyor’’ sözleriyle başarının mimarı Tatilsepeti çalışanlarına ve tüm iş ortaklarına teşekkür etti. ‘’Ofislere sığmadık, 4 kat büyüdük’’ Açılışın ardından kurucu ortaklar Kaan Karayal, Nedim Paltura ve Suat Gücel birlikte sahneye çıkarak davetlileri selamladı. Tatilsepeti Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, 3 arkadaşın Galatasaray Lisesi’nde okurken katıldıkları bir okul gezisinde çıktıkları yolu ve 20 yılın hikayesini kısaca şöyle anlattı: ‘’Biz daha iyisini yaparız, fikriyle Uludağ’a okul gezileri düzenlemeye başladık. Veliler çocukları gezimize katılsın diye bizi arıyorlardı. Öğrenciydik, para kazanıyorduk. Hem geziyor eğleniyor hem de sevdiğimiz işi yapıyorduk. Bu sinerjiyi ticari hayata taşımaya karar verdik, 2002 yılıydı, ilk organizasyon şirketimizi kurduk. Önce Etiler sonra Bağdat Caddesi’nde ofisler açtık. Artık fiziki adreslerimiz de olduğu için sadece okul turları yapmak yetmemeye başladı. Henüz seyahatler geleneksel acentelerle planlanırken, dijitalleşmenin yeni yeni başladığı 2004’te daha büyük kitlelere ulaşma hayaliyle hedeflerimiz bizi ‘tatilsepeti’ fikrine götürdü. Ve tatilsepeti.com Türkiye’nin ilk online seyahat platformu olarak hayata geçti. Bir sonraki yıl Harbiye’de daha geniş bir ofise, sığamayınca 2007 yılında ise 4. Levent’te daha geniş bir ofise taşındık ve kısa zamanda 4 kat büyüdük. 20 yıl önce çıktığımız yolda bugün geldiğimiz yer o 3 liseli öğrenci için gurur verici. 20 yıl sonra bugün 350 çalışanımızla Türkiye’nin tatilini yapıyoruz. Müşteri memnuniyeti, marka güvenilirliği, aldığımız sayısız ödül, kazanımlar, yatırımlar ve mutlu işinde tutkulu Tatilsepeti ekibi olarak koca bir gurur tablosu ile 20. Yılımızı kutlamanın sevinci içindeyiz. Bu yolda bize güvenen ve desteğini esirgemeyen ailelerimize, iş ortaklarımıza sevincimize ortak olduğunuz için hepinize teşekkür ederiz.’’ ‘’20. yıl kampanyamızda gerçek çalışanlar da rol aldı’’ Tatilsepeti’nin 20. yılını kutladığı ve çalışanlarının da rol aldığı reklam kampanyasını ise  Pazarlama Direktörü Canan Demir anlattı: ‘’Tatilsepeti’nin en büyük çıkışı yakaladığı sloganı  ‘hepimiz tatil için çalışıyoruz’  içinde ironisi olan espirili, aynı zamanda düşündüren bir slogandı ve büyük başarı yakalamıştı. 20. yıl için de bu perspektifte bir kampanya fikri arayışı içindeydik. 20 yılı aşkın süredir milyonlarca kişinin hayallerindeki tatili gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Peki bunu nasıl anlatabilirdik? ‘20 yıldır tatil yapıyoruz’ kampanya fikri doğdu. 20 yıldır misafirlerimize en zorlu şartlarda bile en iyi hizmeti vermeye çalıştığımız mesajını espirili bir dille anlatmaya çalıştık. Çok güzel çok olumlu tepkiler aldık. Umarım sizler de beğenirsiniz. Ayrıca belki billboardlarda dikkatinizi çekmiştir 20. yıl kampanya çekimlerinde gerçek çalışanlarımız da rol aldı.  Ve umuyoruz ki geçmişte işini tutkuyla yapan ekipler olarak aldığımız sayısız değerli ödüle yenilerini de ekleyebileceğiz.’’

Cultural tour and visa-free abroad during the holiday Haber

Cultural tour and visa-free abroad during the holiday

The second midterm holiday period of the schools merges with the Ramadan. The mid-term holiday, which will start on April 17, coincided with the holiday that will be celebrated for 3 days starting from April 21. While this period provides a longer holiday opportunity for families with children, it also offers daily travel opportunities for those who only want to spend the Ramadan on holiday. While last-minute planning is expected to come to the fore, it is seen that families who have already made programs mostly prefer international tours. The interest in visa-free travel abroad is quite intense compared to previous periods. Due to the earthquakes, there is no tourism movement towards this region. For this reason, the options for cultural tourism in Safranbolu, Amasra, İzmir and Trakya stand out. In this context, it is seen that the average holiday prices per person in the country are between 700-1000 liras. THERE IS A GAP DEFICIENCY The cities within the scope of GAP tours were the primary preference of those who wanted to go on holiday, especially in the spring and autumn periods. However, both the great pain caused by the February 6 Kahramanmaraş-centered earthquakes and the serious damage inflicted on the region make it difficult to move towards here. Domestic tourist interest in provinces such as Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman and Hatay is expected to remain at its lowest level until autumn. However, while attention is drawn to the healing feature of tourism in the development of the region, demands are made for rapid meeting of the needs of the region for recovery. While the lack of cultural tours of the region is felt seriously, tourism options with one-day or one-night accommodation are on the agenda in destinations such as Cappadocia, Safranbolu, Amasra, Izmir, Bursa, Trakya region and Bolu. Teyfik Ölmez, President of Cappadocia Touristic Hoteliers and Operators Association (KAPTİD), explained that the positive results of the holiday will be seen, “Short-term holiday options will be evaluated in the region. Of course, all kinds of holiday opportunities are in favor of tourism. We think the last-minute move will determine that.” An intense tourism movement is expected in Safranbolu, which is on the UNESCO World Heritage List. Cappadocia and Amasra are also expected to attract a significant number of tourists. LONG STAY OPPORTUNITY Along with the midterm holiday, the holiday opportunity for families is suitable for longer stays. For this reason, in order to spend the remaining period of Ramadan, holiday options with accommodation between 3-5 days in all-inclusive hotels in the coastal regions, especially in Antalya, are also evaluated. Cyprus, which has warmer weather conditions during this period, stands out among the options again. For short holidays, options near Istanbul and Ankara are evaluated, and vacations with accommodation in places that have attracted attention recently, including caravans, tents and tiny house models, are also preferred. Kaan Karayal, Chairman of the Board of Tatilsepeti, said that Antalya, Bodrum and Cyprus are mostly preferred for holiday and holiday accommodation, while Italy, Dubai and Thailand are the most booked options for international tours. Karayal said, “Prices vary according to the region and the number of people who will stay. Considering the mid-term break and holiday periods, it is possible to have a holiday with prices starting from 699 TL per person.” FIXED RATE SYSTEM EFFECT Tatilsepeti CEO Koray Küçükyılmaz emphasized that the lack of cities in the earthquake zone was noticed in cultural tours for this period, while Cappadocia, Black Sea and various Aegean tours were sold a little more. Küçükyılmaz said, “When we look at it now, there are more tours abroad that come to the fore. Especially visa-free abroad is preferred. This preference comes to the fore both with stable exchange rates and low exchange rate against inflation. Accommodation prices in the domestic market increase in TL with inflation, but remain stable for abroad. Now, towards the last days, domestic options are evaluated more. When we look at it in general, international holidays would be lower in such periods, but due to the reasons I mentioned, it is seen that 40 percent of the total travelers prefer abroad. It is normally difficult to find these rates this season."

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.