Hava Durumu

#Sürdürülebilir Turizm

TOURISMJOURNAL - Sürdürülebilir Turizm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sürdürülebilir Turizm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor Haber

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) İcra Kurulu Üyesi ve Avantgarde Collection’un kurucusu İsmet Öztanık, Türkiye'nin turizmde küresel konumunu daha da güçlendirmek için önemli adımlar attığını belirtti. 2024 yılında TGA’nın uluslararası pazardaki tanıtım çalışmaları büyük ilgi görürken, "İstanbul is the new cool", "Cappadocia: Land of Fairytales" ve "Bodrum: Turkish Riviera" sloganlarıyla yürütülen kampanyalar, Türkiye'nin turistik çekiciliğini artırdı. BİLİNÇLİ TURİSTLER TURİZM TRENDLERİNİ DEĞİŞTİRİYOR Turizm sektörünün artık daha bilinçli ve seçici bir misafir kitlesinin talepleri doğrultusunda dönüşüm geçirdiğini vurgulayan Öztanık, "Yeni trendler, seyahat deneyimlerini, lüks anlayışını, gastronomiyi ve çevreye duyarlılığı yeniden şekillendiriyor. Bu değişimin ön saflarında, zarafeti sadelikle buluşturan 'Sessiz Lüks' kavramı yer alıyor. Sessiz lüks; minimalist tasarım, kişiselleştirilmiş ancak göze batmayan hizmet, yerel ve otantik deneyimler ile sürdürülebilirliği bir araya getiriyor. Gösterişli tüketim yerine anlamlı, samimi ve zarif bir yaklaşımı benimseyen bu anlayış, misafirlere unutulmaz ve derin bir deneyim sunuyor. Aynı zamanda günümüz gezginleri çevreye duyarlı seçimleri önemsiyor ve misafirperverlik markalarının kendi değerleriyle uyumlu olmasını bekliyor, bu da sektörü yeniden şekillendiriyor" dedi. GASTRONOMİ SEYAHAT DENEYİMLERİNE YÖN VERİYOR Öztanık, gastronominin turizmde artık bir hikâye anlatım aracı haline geldiğini belirterek, "Konuklar, yerel tatları ve kültürel mirası keşfedecekleri unutulmaz gastronomik deneyimler arıyor. Yerel lezzetleri başarıyla sunan farklı restoranlar ve Michelin yıldızlı şeflerle yapılan partnerlikler, konaklama deneyimini zenginleştiren unsurlar haline geldi" diye ekledi. AVANTGARDE’DAN 3 YENİ YAPILANMA Değişen misafir profiline uyum sağlamak amacıyla markalarını yeniden yapılandırdıklarını söyleyen Öztanık, Avantgarde Urban, Avantgarde Refined ve Avantgarde Culinary Experiences ile misafirlerine özel konaklama ve gastronomi deneyimleri sunduklarını vurguladı. Urban markasının, İstanbul’un merkezi lokasyonlarında modern gezginlere hitap ettiğini, Refined markasının ise Bodrum ve Kapadokya’da ‘Sessiz Lüks’ anlayışını sunduğunu ekledi. Culinary Experiences markasının da yerel ve küresel mutfakları birleştirerek gastronomiye yeni bir soluk getirdiğini belirtti. Lucis Companies’in global yatırımlarına da değinen Öztanık, "Avantgarde Collection'ın çatı şirketi Lucis Companies İngiltere'deki hizmet sektörü yatırımlarına 2025 yılında Özbekistan ve Kıbrıs'ı da ekleyecek" açıklamasında bulundu.

EMITT 2025, Turizm Dünyasını İstanbul’da Buluşturdu Haber

EMITT 2025, Turizm Dünyasını İstanbul’da Buluşturdu

İSTANBUL (İHA) - Dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT), 5-7 Şubat 2025 tarihleri arasında İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 28’inci kez ziyaretçilerini ağırladı. Bu yıl İş Bankası’nın ana sponsorluğunda gerçekleşen etkinlik, farklı ülkelerden sektör temsilcilerini buluşturdu. TURİZM EKONOMİSİNE İŞ BANKASI DESTEĞİ Fuarın açılışında konuşan İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Yılmaz, turizmin ekonomik büyümedeki yerine dikkat çekerek, bankanın sektöre sunduğu finansman desteği hakkında bilgi verdi. İş Bankası’nın işletmelere özel kredi paketleri sunduğunu belirten Yılmaz, sürdürülebilir turizm projelerine sağladıkları katkıyı vurguladı. TURİZM EKOSİSTEMİNE 2 MİLYAR DOLARLIK KAYNAK Yılmaz, "Turizm sektörü doğrudan 50 dolaylı olarak ise 100’ün üzerinde sektöre hitap ediyor. Türkiye’nin gayri safi milli hasılasının yüzde 5’ini oluşturuyor. Döviz kazandıran hizmetler sektörleri arasında. Turizm sektörü ülke kalkınmasına ve ekonomisine ciddi anlamda katkı sunuyor. Bu sebeple ülke ekonomisine katkıda bulunan her sektörü önceliklendirerek destekliyoruz. İş Bankası olarak turizm sektörüne katkıda bulunmayı bir borç biliyoruz" dedi. 2024 başında turizm sektörüne 1 milyar dolarlık kaynak aktarma taahhüdü verdiklerini hatırlatan Yılmaz, bunun 654 milyon dolarının kullandırıldığını ve kredi bakiyesinin 1,5 milyar doları aştığını ifade etti. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YENİ YATIRIMLAR ÖNE ÇIKIYOR Sektörün büyümesiyle birlikte ötelenmiş yatırım ve renovasyon projelerinin hızlanmasını beklediklerini dile getiren Yılmaz, 2025 yılında toplamda 2 milyar dolarlık finansman sağlamayı hedeflediklerini belirtti. "Özellikle otellerin 3 aşama ve 42 kriterden oluşan sürdürülebilirlik kriterlerini 2030 yılına kadar tamamlaması gerektiği noktada ihtiyaç duyacağı finansmanın destekçisi olacağız. Ayrıca 2025 ve 2026 yıllarında 300’ün üzerinde yeni otel ve turizm yatırımı için alınan teşvik belgeleri ile gündeme gelebilecek olan 2,6 milyar dolarlık yatırım ihtiyacının finansmanı konusunda da İş Bankası olarak sektörün yanında yer alacağız" sözleriyle konunun gündemde olduğunu vurguladı.

TikTok Turizmi Küçük Kasabalara Zarar Veriyor Haber

TikTok Turizmi Küçük Kasabalara Zarar Veriyor

Geleneksel seyahat rehberleri artık gezginler için tek bilgi kaynağı değil. Özellikle genç turistler, ilham almak için TikTok ve diğer sosyal medya platformlarına yöneliyor. Paris gibi bir gözde turizm şehri bile bu eğilim nedeniyle yüz yüze turizm ofisini kapatarak bilgilendirmelerini dijital ortama taşıdı. Ancak, TikTok'un turizm üzerindeki etkisi her zaman olumlu olmuyor. Sosyal medyada popülerleşen küçük destinasyonlar, plansız turist akını nedeniyle zor durumda kalabiliyor. İTALYA’DA BİR KAYAK KASABASI TURİST AKININA UĞRADI TikTok’ta viral olan İtalya’daki Roccaraso kayak merkezi, binlerce ziyaretçiyi kendine çekti. Günübirlik gelen kalabalıklar yolları tıkadı, çöp bıraktı ve doğaya zarar verdi. bin 500 nüfuslu kasaba, bir günde 10 bin turist ağırlamak zorunda kaldı. Bu durum yetkilileri, hafta sonları kasabaya giriş yapacak otobüs sayısını 100 ile sınırlandırmaya itti. AVUSTURYA’DA MANZARA KAPATILDI Avusturya'nın Hallstatt kasabası, Frozen filmine ilham kaynağı olduğu düşünülen manzarası nedeniyle her yıl bir milyondan fazla ziyaretçi alıyor. Sürekli selfie çeken turistlerden bıkan yerel halk, ünlü manzarayı bir çitle kapatarak önlem almaya çalıştı. Ancak gelen tepkiler üzerine çit kısa süre sonra kaldırıldı. BARSELONA'DA "SADECE BAKMAK" ÜCRETLİ OLDU TikTok, işletmelere de beklenmedik bir müşteri akışı sağlıyor. Barselona’daki tarihi şarküteri Queviures Murria, iç mekânını fotoğraflamak isteyen ancak alışveriş yapmayan turistlerden sıkılınca girişe, "Sadece bakmak için giriş 5 euro" uyarısını astı. Benzer şekilde, Venedik’teki Libreria Acqua Alta kitapçısı da müşterileri fotoğraf çekmek yerine alışveriş yapmaya teşvik ediyor. Sosyal medya turizmi bazı işletmeler için fırsatlar sunsa da, küçük destinasyonlar ve yerel halk için büyük sorunlar yaratabiliyor.

Turizm Sektörü EMITT 2025’te Buluşuyor Haber

Turizm Sektörü EMITT 2025’te Buluşuyor

Türkiye’nin en büyük turizm etkinliği olan EMITT Fuarı, 5 Şubat'ta Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde 28. kez ziyaretçilerini ağırlamaya hazırlanıyor. Türkiye İş Bankası’nın ana sponsorluğunda düzenlenecek etkinlik, ülkenin turistik değerlerini uluslararası alanda tanıtacak. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda gerçekleştirilen fuar, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) iş birliğiyle organize ediliyor. EMITT 2025, turizm sektörünün geleceğini şekillendirecek önemli görüşmelere ev sahipliği yapacak. 77 ÜLKEDEN 650’NİN ÜZERİNDE TUR OPERATÖRÜ KATILACAK Bu yıl fuarda ABD, Almanya, İngiltere, Rusya, Fransa, Güney Afrika, İspanya, İtalya, İsviçre, Kanada, Hindistan, Mısır, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi önemli turizm pazarlarından 77 ülkeden 650’den fazla tur operatörü ağırlanacak. Böylece dünya çapındaki seyahat şirketleri, en yeni turizm fırsatlarını tanıtma fırsatı yakalayacak. Üç gün boyunca devam edecek etkinlikte sektörün önde gelen temsilcileri, iş birliği fırsatları bularak yeni bağlantılar kurabilecek. 2025 yılı turizm trendleri ve sektörün karşılaşacağı olası gelişmeler ele alınacak, sorunlara yönelik çözüm önerileri tartışılacak. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÖN PLANDA Bu yılki EMITT Fuarı'nın ana teması "Turizmi Yeniden Tanımlamak: Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Cesur Adımlar" olarak belirlendi. Etkinlik kapsamında, turizmin doğaya ve topluma katkı sağlayacak şekilde nasıl dönüşebileceği tartışılacak. "Pozitif Turizm" vizyonu çerçevesinde, sıfır atık hedefinin ötesinde doğayı koruyan ve yerel toplulukları destekleyen yeni turizm yaklaşımlarına odaklanılacak. Ayrıca, yaratıcı turizm ürünleri geliştirilerek sektör için yeni pazar fırsatları değerlendirilecek. FUAR PROGRAMI VE İÇERİĞİ İlk Gün: Resmi açılışın ardından, turizm sektörünün 2024 yılı değerlendirmesi ve 2025 beklentileri masaya yatırılacak. Küresel turizm raporları paylaşılacak ve geleneksel "Başkanlar Oturumu" ile gelecek vizyonu ele alınacak. İkinci Gün: Sektör oyuncularının iş birliği yaparak daha dirençli ve sürdürülebilir bir turizm modeli oluşturması için paneller düzenlenecek. Ünlü konuşmacılar, influencer’lar ve sektörün önde gelen otel zincirleri, hizmet sağlayıcıları ve destinasyon temsilcileri sahne alacak. Üçüncü Gün: Turizmde yapay zeka, sürdürülebilirlik ve alternatif turizm konularında yenilikçi çözümler paylaşılacak. Katılımcılar, yeni fikirler geliştirme fırsatı yakalayacak ve interaktif oturumlarla farklı bakış açıları sunulacak. EMITT DİREKTÖRÜ HACER AYDIN’DAN AÇIKLAMALAR EMITT Fuarı Direktörü Hacer Aydın, etkinliğin sektördeki önemine dikkat çekerek, "Bu yıl fuarımızı 28. kez düzenliyoruz. Bunca yıllık deneyim ve birikime sahip olmanın gururunu taşırken, fuara sayılı günler kala hala ilk günkü heyecanımızı da içimizde hissediyoruz. Çünkü ülkemiz için daha iyi bir geleceği mümkün kılmak adına hayallerimizin sonu yok. Küresel krizlerin ve çevresel zorlukların gölgesinde, turizm sektörünün geleceğini şekillendirmek artık bir zorunluluk haline geldi. Turizmi yeniden tanımlamak, sadece bugünün krizlerine yanıt vermek değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir geleceği yaratmak için daha cesur ve yenilikçi bir vizyonla adım atmayı gerektiriyor" dedi. Aydın, iklim değişikliği, aşırı turizm ve küresel krizler gibi zorlukların sektör için önemli tehditler oluşturduğunu belirterek, turizm sektörünün daha dirençli ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması gerektiğini vurguladı. EMITT'in, dünya turizminin Türkiye'deki buluşma noktası olarak büyük bir sorumluluk taşıdığını belirten Aydın, "Bu yıl, katılımcıların daha fazla iş birliği yapmalarını teşvik eden yeni fırsatlar ve programlar sunarak hedefimizi büyütüyoruz. Türkiye’nin turizm gücünü keşfederken, geleceğin destinasyonlarına yeni yollar inşa edeceğiz" diye ekledi. KATILIMCI ÜLKELER VE DESTİNASYONLAR EMITT, 27 yıldır Türkiye'de pek çok yeni tatil ve turizm destinasyonunun tanıtılmasına öncülük etti. Bu yıl da Bulgaristan, Japonya, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs, Gürcistan, Mısır, Sırbistan, Bosna Hersek, Kuzey Makedonya, Seyşeller, Küba, Malta, Nepal, İran, İtalya ve Venezuela gibi ülkeler fuara katılım sağlayacak. Panama’nın ilk kez yer alacağı etkinlikte, yıllar sonra geri dönen Güney Kore de fuarda temsil edilecek. Ayrıca Yunanistan’dan belediyeler, İran, Çin, Azerbaycan, Özbekistan, Peru, Maldivler ve Pakistan’dan turizm acenteleri, Hindistan, İngiltere, İspanya ve Rusya’dan teknoloji firmaları ve Mısır’dan resort oteller fuarda boy gösterecek. EMITT 2025, turizm dünyasını İstanbul’da bir araya getirerek sektöre yön vermeye devam edecek.

Denizli'nin Kongre Turizmi Atağı Haber

Denizli'nin Kongre Turizmi Atağı

DENİZLİ (İHA) - Denizli Büyükşehir Belediyesi, kentin turizm potansiyelini artırmak amacıyla düzenlediği projelere bir yenisini daha ekledi. Nihat Zeybekci Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen "Kongre Turizmi Paneli", sektör temsilcileri, akademisyenler ve iş dünyasından katılımcılarla dikkat çekti. Panele Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, Genel Sekreter Bülent Bozbaş, İl Kültür ve Turizm Müdürü Hüdaverdi Otaklı’nın yanı sıra turizm sektörünün önde gelen isimleri katıldı. "DENİZLİ’NİN KONGRE ŞEHRİ OLMASININ ÖNÜNDE ENGEL YOK" Panelin açılış konuşmasını yapan Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, şehrin mevcut kongre salonlarıyla bu alanda iddialı olduğunu belirtti. "Şehrimizde bulunan kongre salonlarına baktığımız zaman bu şehrin kongre şehri olmasının önünde hiçbir engel yok. Şehrimizin turizm ile anılan bir şehir olması hayalimiz var. Bu yolculuğumuzda kongre turizmini de geliştirmek amacıyla bulunduğumuz salon ve diğer salonlarımız ile beraber bu şehrin keyifli yolculuğunu hep beraber ileri götürebiliriz" dedi. Başkan Çavuşoğlu, uzman katılımcıların fikirlerinin bu yolculukta büyük katkı sağlayacağını vurguladı. PROJELER SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKLE DESTEKLENECEK Genel Sekreter Bülent Bozbaş, şehrin dinamiklerinin bu tür projelere verdiği destekten memnuniyet duyduklarını ifade ederek, "Uzun ve soluklu bir yol olduğunun farkındayız. Bu uzun soluklu yolda birlikte ve yorulmamak üzere koşacağız. Şehre gelen turist, şehirde gezmek için alan istiyor. Bu anlamda da belirli projelerimiz var. Sürdürülebilirlik açısından alanında uzman kişilerle iletişimimiz hiç kesilmeyecek" dedi.  POTANSİYELİ YÜKSEK BİR KONGRE ŞEHRİ Panelde İstanbul, İzmir ve Antalya’dan gelen sektör temsilcileri, Denizli’nin kongre turizmindeki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirdi. Hasan Eker, Handan Boyce, Cengiz Korkmaz ve Gürkan Akün gibi isimler, kongre turizminin geliştirilmesi için öneriler sundu. Katılımcılar, pazarlama stratejileri, ulusal ve uluslararası organizatörlerin beklentileri ve destinasyon planlaması konularında fikirlerini paylaştı. Panel sonunda, Denizli'nin kongre turizmi potansiyelini ortaya çıkaracak bir yol haritası oluşturuldu.

Kruvaziyer Turizminde Sürdürülebilirlik Dönemi Haber

Kruvaziyer Turizminde Sürdürülebilirlik Dönemi

Kruvaziyer turizminin bu yılki gündemi, inovasyon ve sürdürülebilirlik üzerine kurulu. İki yılda bir düzenlenen Posidonia Deniz Turizmi Forumu’nun (PSTF) sekizincisi bahar aylarında, "Akdeniz: Yeni Önemli Limanlar ve Destinasyonlara Acil İhtiyaç" temasıyla Iraklio’da gerçekleştirilecek. Sektör liderleri bir araya gelerek, sektörü etkileyen fırsatları ve zorlukları tartışacak. Özellikle aşırı yoğunluğun yönetimi ve gelişmekte olan destinasyonların tanıtımı gibi konulara odaklanılacak. 2023 yılında kruvaziyer turizmi, pandemi öncesi seviyelere dönerek yıl boyu faaliyet göstermeye başladı ve toplamda 168,6 milyar dolarlık bir küresel ekonomik etki yarattı. Bu, 2019 yılına kıyasla yüzde 9'luk bir artış anlamına geliyor. 2023’te toplam 31,7 milyon yolcu kruvaziyer turuna katıldı. Bu sayı, 2019’daki 29,7 milyondan yüzde 7 daha fazla. 2024’te bu sayının 32 milyona ulaştığı ve 2027’ye kadar 39,4 milyona çıkacağı tahmin ediliyor. Posidonia Exhibitions SA Genel Müdürü Theodore Vokos, "Akdeniz genelinde birçok şehirde ve destinasyonda aşırı turizm bir gerçeklik ve bu, sektörün ele alması gereken bir konu" dedi. "Bu yıl yeni önemli limanlara ve sürdürülebilirliğe odaklanmamız her zamankinden daha önemli çünkü Akdeniz, küresel çapta en dinamik ve cazip kruvaziyer bölgelerinden biri olmaya devam ediyor" diye belirtti. Vokos ayrıca, "Kruvaziyer sektörü, güzergah planlaması, destinasyon seçimi ve dağıtım stratejilerini yeniden değerlendirmeli ve daha sürdürülebilir bir denge sağlanmasına katkıda bulunmalı. En esnek programlama kapasitesine sahip turizm sektörü olarak kruvaziyer turizmi, özellikle Doğu Akdeniz'de kolayca erişilebilen mesafelerdeki gelişmekte olan liman seçeneklerini değerlendirmek için benzersiz bir fırsata sahip" diye ekledi. 6-7 Mayıs tarihlerinde Mikis Theodorakis Kongre Merkezi’nde düzenlenecek forumda; çevresel zorluklara çözüm bulmak için yeşil uygulamaların benimsenmesi, pazarlama, müşteri memnuniyeti ve etkileyici deneyimlerde turizm inovasyonu, yeni liman yatırımları ve etkin iskele tahsis sistemlerinin tanıtımı gibi altyapı konuları ele alınacak.

Hindistan Turizminde Büyüme Trendi Sürüyor Haber

Hindistan Turizminde Büyüme Trendi Sürüyor

Hindistan'ın turizm sektörü, dönüşüm sürecinin eşiğinde, dünyanın en dinamik endüstrilerinden biri olma yolunda ilerliyor. Son istatistikler bu büyümeyi gözler önüne seriyor. 2023-2024 yılları arasında uluslararası ziyaretçi sayısı yaklaşık 10 milyona ulaşırken, 2024'te yurt içi seyahatler 5 milyar sefer sayısına yükseldi. Bu, Hindistan'ı küresel çapta altıncı en büyük yurt içi seyahat pazarı yaparken, 2030 itibarıyla ülkenin dördüncü sıraya yerleşmesi bekleniyor. Bu büyüme, yıllık yüzde 9'luk seyahat harcama artışıyla destekleniyor. Bu ivme, hükümetin 2047 yılına kadar turizm ekonomisi hedefini 4 trilyon dolara revize etme olasılığını artırırken, bu sektörü Hindistan’ın ekonomik kalkınmasında hayati bir unsur olarak öne çıkarıyor. TURİZM VE KONAKLAMADA DÖNÜM NOKTASI 2024 yılı, Hindistan'ın turizm sektörü için belirleyici bir dönem oldu. Otel doluluk oranları, deneyimsel ve sürdürülebilir seyahate artan taleple rekor seviyelere ulaştı. Staycation, sağlık turizmi, gastronomi turizmi ve kültürel kaçamaklar gibi kavramlar, modern gezginlerin anlamlı ve yenileyici deneyimler arayışını yansıtarak büyük ilgi gördü. Bu evrimde teknoloji başrolde olmaya devam etti. Yapay zeka, kişiselleştirilmiş seyahat deneyimlerini mümkün kılan "dijital bir uşak" olarak öne çıktı. Online rezervasyonlardan gerçek zamanlı destek sağlayan sohbet robotlarına kadar teknoloji süreci kolaylaştırırken, insan dokunuşu ve özenli misafirperverlik Hindistan turizminin ayırt edici özelliği olmaya devam ediyor. PAZARDAKİ FIRSATLAR VE ZORLUKLAR Hindistan'ın turizm patlaması, yıllık yüzde 6'lık hızlı GSYİH büyümesi ve ülkenin kültürel ve doğal çeşitliliğini keşfetmek isteyen genişleyen orta sınıf tarafından destekleniyor. "Chalo India" kampanyası ve "Vibrant Villages Programme" gibi hükümet girişimleri, kırsal ve kültürel turizmin kapsamını genişletiyor. IndiGo ve Air India gibi havayollarının rekor uçak siparişleri ise yeni destinasyonlara erişimi artırıyor. Ancak, altyapı eksiklikleri, lojistik sorunlar ve güvenlik endişeleri gibi engeller endişe vermeye devam ediyor. Örneğin, uluslararası turistlerin yüzde 32’si sağlık kaygıları nedeniyle, yüzde 27’si ise güvenlik gerekçesiyle seyahat planlarını ertelediğini belirtiyor. Bu engellerin üstesinden gelmek için altyapı yatırımları ve yenilikçi pazarlama stratejileri kritik öneme sahip. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE DENEYİMSEL SEYAHAT Küresel çapta, turistlerin yüzde 76’sı sürdürülebilir turizmi önceliklendiriyor. Hindistan, "Heal in India" ve "Dekho Apna Desh" gibi sorumlu seyahat kampanyaları ile bu alanda önemli adımlar atıyor. Yerel ekonomileri desteklemek adına, turistlerin bütçelerinin yüzde 5 ila 10’unu yerel ürünlere ayırması teşvik ediliyor. Yurt içinde, 2030 yılına kadar hava yolcu trafiğinin iki katına çıkması bekleniyor. Bu büyüme, ikinci ve üçüncü kademe şehirlerdeki yatırımlarla destekleniyor. Uluslararası otel markaları da bu bölgelerde hızla genişliyor ve yüksek kaliteli konaklama ihtiyacını karşılıyor. İŞ BİRLİĞİ İLE BÜYÜME Turizmin büyümesi, küresel ve yerel iş birliği çabalarıyla hız kazanıyor. SATTE gibi platformlar, Hindistan’ı önde gelen bir turizm destinasyonu olarak tanıtıyor ve yenilikçi çözümleri tartışma imkanı sunuyor. Ayrıca, ABD-Hindistan Turizm Ortaklık Yılı ve Japonya ile Budist turizm projeleri, kültürel alışverişleri artırıyor. GELECEK İÇİN YOL HARİTASI Hindistan’ın turizm endüstrisinin olağanüstü büyümesini sürdürmek için altyapı eksikliklerini gidermek, sürdürülebilirliği teşvik etmek ve teknolojiyi benimsemek öncelikli hedefler olacak. Az bilinen destinasyonları tanıtmak için yaratıcı sosyal medya kampanyaları ve altyapı projeleri gibi stratejiler, turizmin çeşitlenmesini sağlayabilir. Hindistan, gelenek ve inovasyonu bir araya getirerek, gezginlere eşsiz bir deneyim sunma potansiyeline sahip. Sektörün kapsayıcı ve yenilikçi yaklaşımları, Hindistan turizmini sürdürülebilir bir geleceğe taşıyabilir.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.