Hava Durumu

#Sunexpress

TOURISMJOURNAL - Sunexpress haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sunexpress haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

SunExpress 2026 Yazı İçin Avrupa'ya 10 Yeni Rota Ekliyor Haber

SunExpress 2026 Yazı İçin Avrupa'ya 10 Yeni Rota Ekliyor

Lufthansa ve Türk Hava Yolları'nın ortak girişimi SunExpress, 2026 yaz uçuş programıyla Avrupa'daki operasyonlarını büyük ölçüde büyütüyor. Şirket, toplam 10 yeni rota ekleyerek –bunlardan dördü Almanya merkezli– Almanya, Avusturya ve İsviçre'deki 23 havalimanını Türkiye'nin 21 farklı noktasıyla doğrudan bağlıyor. Almanya'dan Yeni Uçuş Destinasyonları SunExpress, Mart 2026'dan itibaren Memmingen (Allgäu Havalimanı) üzerinden ilk seferlerini başlatıyor. Bu yeni hat, bölgeyi haftada beş gün Antalya'ya bağlıyor. Özellikle yoğun yaz döneminde, 11 Mayıs-24 Haziran 2026 ve 2 Ağustos-19 Eylül 2026 arasında günlük uçuşlar düzenlenecek. Ayrıca, Hannover ve Münih'ten Türkiye'nin batısındaki Edremit'e (Balıkesir Koca Seyit Havalimanı) haftada iki kez, Düsseldorf'tan ise Hatay'a haftada bir kez seferler eklenecek. Artan Talebe Uygun Stratejik Genişleme SunExpress Ticari Direktörü Helmut Wölfel, bu yeni rotaların Almanya-Türkiye arasındaki etnik seyahat talebindeki yükselişe yanıt niteliğinde olduğunu vurguladı. Wölfel, "Edremit ve Hatay'a açılan hatlar, Avrupa'daki Türk toplulukları için daha kolay ulaşım imkanları sağlıyor. Bu odaklanmış büyüme, SunExpress'in hem etnik hem de turistik pazarlardaki liderliğini pekiştiriyor," dedi. Avrupa Genelinde Yeni Hatlar SunExpress, Birleşik Krallık'tan üç yeni rota daha dahil ederek Batı Avrupa'daki ağını genişletmeyi hedefliyor. Bu ek bağlantılarla birlikte şirket, Avrupa ile Türkiye arasında direkt uçuşlar sunan en önemli havayollarından biri olarak konumunu güçlendiriyor.

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde Haber

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Regnum Carya Otel’de düzenlenen geleneksel Ekim Buluşması, sektör temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantının ardından 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ne ilişkin basın toplantısı yapıldı. Toplantıya; Antalya Hudut Mülki İdare Amiri Dr. Suat Seyidoğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı İdris Taş, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Emir Gürdal, YÖRSİAD Başkanı Alper Oral ve Rusya Fed Antalya Başkonsolosu Sergey Vetrik katılım sağladı. Turizm Odağımız Nicelikten Çok Niteliğe Yönelik Olacak Küresel ve Antalya ölçeğinde turizm verileri ve konaklama tesislerinde su tasarrufuna ilişkin kapsamlı bilgilerin yer aldığı sunum gerçekleştiren AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’nın turizmde nicelikten niteliğe geçiş dönemine girdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Antalya bu yılın Ocak-Ekim döneminde 16 Milyon ziyaretçiye ulaştı. Hedefimiz artık sayıyı artırmak değil, kişi başı harcamayı ve sezonun süresini uzatmak. Turizmi 12 aya yayan, sürdürülebilir ve yüksek değerli bir büyüme modeline geçiyoruz.” Birleşik Krallık Pazarı Güçlü Konumda Kavaloğlu, AKTOB AR&GE biriminin hazırladığı analizlerde Birleşik Krallık pazarının Türkiye açısından stratejik önemini koruduğunu belirtti. 2024 yılında 94,6 milyon yurt dışı seyahat ve 78,6 milyar sterlinlik harcama ile rekor seviyelere ulaşan Birleşik Krallık, Türkiye için stratejik önemini koruyor. Kavaloğlu, Antalya’nın Jet2, easyJet, TUI ve SunExpress gibi havayolu şirketlerinin artan seferleriyle İngiliz turistlerin yıl boyu tercih ettiği bir destinasyon haline geldiğini belirtti. “Bir Damla Bir Dünya” Su Tasarrufu Kampanyası Başladı AKTOB, turizm sektöründe farkındalık yaratmak amacıyla “Bir Damla Bir Dünya” temalı geniş kapsamlı bir su tasarrufu kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında Antalya’daki otellerde bilinçlendirme afişleri, bilgilendirici videolar ve eğitim programlarıuygulanacak. Kavaloğlu, “Her damla bizim geleceğimizdir. Otellerimizdeki su kullanımını optimize etmek, sadece çevreye değil, ekonomiye de katkıdır. Bu kampanyayla hem çalışanlarda hem misafirlerde farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı. Uluslararası Resort Turizm Kongresi 19–20 Kasım’da AKTOB tarafından düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, bu yıl 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde Nirvana Cosmopolitan Hotel’de “Design the Difference with New Strategies” temasıyla gerçekleştirilecek. Kongrede, küresel turizmde dönüşüm, sürdürülebilir yatırımlar, yapay zekâ destekli seyahat planlaması, pazar çeşitliliği ve yeni gelir modelleri ele alınacak. Kavaloğlu, “Turizmin geleceğini şekillendirecek yeni stratejileri sektörün tüm paydaşlarıyla Antalya’da tartışacağız. Bu kongre sadece bir buluşma değil, turizmin yol haritasını çizeceğimiz bir fikir platformudur.” ifadelerini kullandı.

SunExpress Kış Sezonunda Uçuşlarını Artırıyor Haber

SunExpress Kış Sezonunda Uçuşlarını Artırıyor

Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu olan SunExpress, 2025/26 kış iç hat uçuş programını duyurdu. Antalya’dan 14 noktaya haftada 77, İzmir’den ise 19 noktaya haftada 135 sefer planlandı. Antalya merkezli SunExpress, yeni kış döneminde Türkiye iç hat ağını genişletiyor. Havayolu şirketi, 2025/26 kış sezonunda Antalya’dan Anadolu’nun 14 şehrine haftada toplam 77 uçuş gerçekleştirecek. Antalya’dan 14 Noktaya Uçuş Antalya çıkışlı uçuşlar şu destinasyonları kapsıyor: Diyarbakır, Elâzığ, Erzurum, Gaziantep, İzmir, Kayseri, Mardin, Mersin, Muş, Rize, Samsun, Şanlıurfa, Trabzon ve Van. İzmir’den 19 Noktaya Uçuş SunExpress, aynı zamanda İzmir’den iç hat uçuş ağını genişletmeye devam ediyor. Kış sezonunda İzmir’den 19 şehre haftada 135 uçuş düzenlenecek. İzmir kalkışlı seferlerin yapılacağı şehirler arasında Ağrı, Antalya, Batman, Diyarbakır, Elâzığ, Erzurum, Gaziantep, Hatay, Kars, Kayseri, Malatya, Mardin, Mersin, Muş, Nevşehir, Samsun, Şanlıurfa, Trabzon ve Van yer alıyor. Hatay Seferleri Yeniden Başladı 6 Şubat depreminin ardından pistinde yenileme çalışmaları tamamlanan Hatay Havalimanı, yeniden uçuşlara açıldı. SunExpress, 15 Eylül itibarıyla İzmir-Hatay seferlerini başlattı. Uçuşlar haftada üç gün, Pazartesi, Çarşamba ve Cumartesi günleri gerçekleştiriliyor. SunExpress, 2025/26 kış programı ile Türkiye’nin iki önemli merkezi Antalya ve İzmir’den Anadolu’nun dört bir yanına direkt uçuş imkânı sunarak yolcularına kolay ve hızlı ulaşım sağlamayı hedefliyor.

Orta Doğu Uçuşlarında Kısıtlamalar Sürüyor Haber

Orta Doğu Uçuşlarında Kısıtlamalar Sürüyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 13 Haziran’da başlayan İsrail’in İran’a yönelik saldırıları sonrası bölgedeki hava sahası kısıtlamalarının devam ettiğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "13 Haziran 2025 tarihinde başlayan İsrail’in İran’a yönelik saldırıları sonrası bölgedeki hava sahası kısıtlamaları devam etmektedir. 24 Haziran itibarıyla güncel durum şu şekildedir: İran - Tahran uçuş bölgesi 25 Haziran 10.30'a, İsrail - Tel Aviv uçuş bölgesi 25 Haziran 03:59'a kadar uçuşa kapalı durumdadır. Havayolu işletmelerimizden Türk Hava Yolları'nın 2 uçağı geri çağırılarak İstanbul’a yönlendirilmiş, Kuveyt, Dammam, Bahreyn, Doha, Abu Dabi, Dubai ve Maskat seferleri iptal edilmiştir. Umman hava sahasının kapalı olması nedeniyle Jakarta ve Denpasar çıkışlı iki uçuş Bakü’ye yönlendirilmiş, yakıt ikmalinin ardından İstanbul’a devam etmiştir. An itibarıyla Körfez bölgesine uçuşlar normale dönmüş; İran, Irak ve Suriye uçuşları ise halen iptaldir. Ajet’in Dubai, Dammam ve Sharjah seferleri, SunExpress’in Dubai, Beyrut ve Erbil seferleri, Pegasus’un Bahreyn, Cidde, Medine, Riyad, Dammam, Doha, Dubai, Abu Dabi, Sharjah, Kuveyt, Maskat ve Karaçi seferleri iptal edilmiştir. Bölgede operasyonları bulunan BBN, ACT, MGA, MNG, Freebird, Airanka, ULS, Southwind ve Corendon’a ait uçak ya da görevli personel bulunmamaktadır. Planlı iptaller ve rota değişiklikleriyle operasyonlar sürdürülmektedir. Bakanlığımız ve ilgili tüm kurumlarımız gelişmeleri yakından takip etmekte, seyahat güvenliği ve uçuş emniyeti için tüm önlemleri almaya devam etmektedir" ifadelerine yer verdi.

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz Haber

Türkiye’de KKTC’yi görmeyen kişi kalmasın istiyoruz

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti turizm ve Çevre Bakanlığı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acentaları Birliği (KITSAB) iş birliğiyle düzenlenen “AdaKıbrıs Bilgilendirme Gezisi ve B2B Etkinliği”nin son gününde Acapulco Resort Otel Girne’de hem B2B etkinliği hem basın toplantısı hem de görkemli bir gala yemeği gerçekleştirildi. Gün boyunca süren etkinliği; KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, KKTC Başbakanı Ünal Üstel, KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, KKTC Milletvekili Ahmet Savaşan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜRSAB Başkan Yardımcıları Davut Günaydın ve Hasan Eker, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Mehmet Akyıl, Engin Ceylan, Elif Ural, Esra Başeskioğlu, Erol Türk, Ali Yaramışlı ile KITSAB Başkanı Orhan Tolun, KITSA Aşbaşkanı Oğuz Akçansay, KITOB Başkanı Dimağ Çağıner’in yanı sıra etkinlik kapsamında Ada’da bulunan 250’yi aşkın seyahat acentası, 30’un üzerinde gazeteci, sosyal medya fenomenleri ile KKTC’li turizmciler katılım gösterdi. Ersin Tatar: “KKTC marka değeri artan bir destinasyon” Etkinlik kapsamında bir konuşma gerçekleştiren KKTC Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, TÜRSAB’a bağlı seyahat acentalarına KKTC’ye geldikleri ve Ada’ya verdikleri önem için teşekkür ederek, KKTC turizminin; KKTC Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı KITSAB, KITOB ve TÜRSAB’ın çalışmalarıyla belli bir aşamaya geldiğini söyledi. Ada’da turizmi daha da geliştirmek için gelen ziyaretçi sayısını artıracak adımların önemine dikkat çeken Tatar, “Ne kadar uçak ne kadar charter sefer ne kadar farklı destinasyonlardan gelen kişi sayısını artırırsak turizm o kadar artar” dedi. Bugün artık İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır’dan Türkiye’nin farklı bölgelerinden uçakların KKTC’ye geldiğini ve dünyanın sayılı havalimanlarından İstanbul’a inen uçakların bir saat sonra Kuzey Kıbrıs’ta olduğuna işaret eden Tatar sözlerine şöyle devam etti:  “KKTC marka değeri artan bir destinasyon ve Ada’ya ulaşım eskiye göre daha kolay. Dolayısıyla KKTC ulaşım noktasında THY ve Pegasus’un yaptığı planlamalar çok önemli. Hepinize başarılar diliyorum. Bizler için sizlerin varlığı, başarıları ve KKTC’ye verdiği değer çok kıymetli. KKTC’nin ayrı bir destinasyon olarak sadece Türkiye’de değil, dünyanın farklı ülkelerinde buradaki mücadelemizin anlatılması, turizmin burada lokomotif bir sektör olduğunun vurgulanması çok önemli. Bu nedenle bu organizasyonu da çok değerli buluyorum. Turizm güzellik, dostluk, kardeşlik ve kültürlerin kaynaşması demektir. Türkiye’den gelenlerin bizleri tanıması, kaynaşması en büyük temennimizdir. Kıbrıs meselesini ve burada yaşananları herkesin anlaması, yoluna bağımsız bir devlet olarak devam edebilmesi sizlerin desteğiyle mümkün.” Üstel: “Mücadelemizde Türkiye Cumhuriyeti’nin desteğini hep yanımızda hissettik” Daha sonra söz alan KKTC Başbakanı Ünal Üstel, AdaKıbrıs Turizm tanıtım Etkinliğinin önemine değinerek katkı sunanlara teşekkür etti. Konuşmasında “Bu Ada’da yalnızca güneş ve deniz yoktur. Çok değerli eski eserleri, kültürü, müzeleri ve mutfağı var” ifadelerini kullanan Üstel, Kıbrıs Türk’ünün var olma mücadelesi verdiğini ve hiçbir zaman benliğini yitirmediğini kaydetti. Bu mücadelede Türkiye Cumhuriyeti’nin her zaman yanlarında olduğunu vurgulayan Üstel, “20 Temmuz 1974 Barış Harekatı’ndan sonra KKTC’deki yatak sayısı çok azdı. O dönemde 5 bin olan yatak sayısı bugün 25 binlere çıktı. Hedefimiz yatak sayısını 50 binlere çıkarmak” diye konuştu. Kuzey Kıbrıs’ta turizmi baltalamak ve geriye götürmek için Rum tarafından büyük baskı yapıldığını dile getiren Üstel, “Biz barış elimizi uzatırken karşı tarafın karalama politikalarıyla karşı karşıya kalıyoruz” dedi.  “Türkiye’nin en ücra köşesinde yaşayanlara KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladık” Son derece sıcak görüntülerin oluştuğu etkinlikte katılımcılara hitap eden KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ise bu organizasyonla Türkiye Cumhuriyeti’nin en ücra köşesinde yaşayanlara dahi KKTC’yi tanıtma fırsatı yakaladıklarını söyledi. Turizm Haftası nedeniyle turizm emekçilerinin gününü de kutlayan Ataoğlu, AdaKıbrıs Etkinliği kapsamında Türkiye’den gelen TÜRSAB ailesine ve basına Kuzey Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve alternatif turizm modellerini tanıttıklarını söyledi. KKTC için turizmin önemine değinen Ataoğlu, Ada turizminden elde edilen gelirin bütçe açığının yüzde 60’ını karşıladığını açıkladı. KKTC’ye gelen turist sayısının artırılması için farklı ülkelerde birçok tanıtım girişimlerinde bulunduklarını, ancak bu etkinliklerde Güney Kıbrıslıların eylemleriyle karşılaştıklarını dile getiren Ataoğlu, bu çalışmaları hayata geçiren bakanlık çalışanlarına ve uluslararası fuarlarda kendilerine destek veren tüm paydaşlara teşekkür etti. Ataoğlu, 85 milyon Türkiye Cumhuriyeti nüfusunun seyahat eden yüzde 15’lik kesiminin bir kısmının KKTC’ye gelmesi halinde tanıtım yapılmasına bile ihtiyaç kalmayacağını sözlerine ekledi.   Bağlıkaya: “KKTC’yi henüz görmemiş milyonlarca vatandaşımız var” Fikri Ataoğlu’nun ardından söz alan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Kuzey Kıbrıs’ın dört mevsim turizme imkan sağlayan iklimi ve insanının sıcaklığını yansıtan konukseverliğiyle eşsiz bir destinasyon olduğunu belirterek, “Kıbrıslı dostlarımızla aynı dili konuşuyor, aynı kültürü paylaşıyoruz. Ortak değerlere sahip iki kadim milletiz. Bu nedenle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, yurt dışına giden Türk turistlerin en rahat ettikleri ve rağbet gösterdikleri destinasyon. Geçtiğimiz yıl Türkiye’den yurt dışına gerçekleşen seyahat sayısı 11,4 milyon düzeyindeyken Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gelen vatandaşlarımızın sayısı 1,8 milyon oldu. Yani yurt dışına çıkanların sadece yüzde 15’i Kuzey Kıbrıs’ı tercih etti. Buraya henüz gelmemiş, bu güzellikleri yerinde görmemiş milyonlarca insanımız da var” diye konuştu.Kuzey Kıbrıs’ın Türkiye’de her yönüyle tanıtılması gerektiğine işaret eden Bağlıkaya, bu etkinliğin seyahat acentalarının Kuzey Kıbrıs’ın kültürel değerlerini çok daha yakından tanımalarına ve sundukları ürünleri zenginleştirmelerine olanak sağlayacağını kaydetti. “Bu inceleme gezisi Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacak” Amaçlarının KKTC turizmine katkı sunmak olduğunun altını çizen Bağlıkaya, sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye’de Kıbrıs’ı görmeyen kişi kalmasın, her vatandaşımız hayatında en az bir kez bu güzel ülkeye gelsin istiyoruz. Bu nedenle yurt dışı tatili planlayan her vatandaşımıza öncelikle Kıbrıs’ı tavsiye ediyoruz. Bu çalışma tanışma, kaynaşma seyahati ile ortak hedefimize ulaşmada önemli bir mesafe katettiğimizi umuyorum. Gastronomi İhtisas Başkanlığımızla birlikte Ada’nın eşsiz lezzetlerini tatma fırsatı bulduk. Doğa Macera Turizmi İhtisas başkanlığımızla alternatif rotaları deneyimledik. Kültür Turizmi İhtisas Başkanlığımızla adanın eşsiz tarihi ile ilgili bilgiler edindik. MICE turizmi yapan üyelerimizle Kuzey Kıbrıs’ın kongre turizmi için ne kadar büyük bir kapasitesi olduğunu tekrar hatırladık. Yönetim Kurulu Üyelerimiz, Bölge Temsil Kurulu ve İhtisas Başkanlarımız, ülkemizin dört bir yanından gelen seyahat acentalarımızdan oluşan geniş bir kafileyle katıldığımız bu inceleme gezisinin Kuzey Kıbrıs turizminin gelişimine katkı sağlayacağına yürekten inanıyorum. Bu arada Rum kesiminden kaynaklanan izolasyon politikası artarak devam ediyor. Devletimiz gibi biz turizmciler de her zaman KKTC’nin yanında olmaya devam edeceğiz. KKTC yalnız değildir. Bu sıkıntıların en kısa sürede giderileceğine inanıyoruz. TÜRSAB olarak turizmin gelişmesi konusunda bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” Orhan Tolun: “Amacımız Ada’da değişik bir turizm modeli yaratmak” Konuşmasında KITSAB ve TÜRSAB’ın iki kardeş kuruluş olarak bir araya gelerek AdaKıbrıs projesi için aylarca hazırlık yaptıklarını belirten KITSAB Başkanı Orhan Tolun, amaçlarının Kuzey Kıbrıs’a davet ettikleri seyahat acentalarına Ada’nın tüm güzelliklerini göstermek olduğunu söyledi. 250’ye yakın seyahat acentası ile basın mensubuna Ada’da görülmeyen yerleri gezdirdiklerini ifade eden Tolun, “Eminim ki buradan çok güzel sonuçlar çıkacak. Organizasyonda emeği geçenlere teşekkür ederim. İyi ki bugünlere gelmişiz, iyi ki bugünü organize etmişiz” diye konuştu. KITOB Başkanı Dimağ Çağıner de KKTC’nin turizm çeşitliliğine vurgu yaparak, Ada’nın Türkiye vatandaşlarına doğru tanıtılması için bu tür organizasyonların öneminden söz etti. “Sizleri ağırlamak bizler için bir onurdur” diyen Çağıner, organizasyon için KITSAB, TÜRSAB, KKTC Başbakan Yardımcılığı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığına teşekkür etti.   KKTC’li turizmciler sunumlar gerçekleştirdi Organizasyon kapsamında düzenlenen B2B etkinliğinde KKTC turizminin tüm yönlerini ele alan sunumlar da gerçekleştirildi. Kıbrıs Türk Otelciler Birliği Başkanı (KITOB) adına Esra Çelikeri, Uluslararası Kıbrıs Sağlık Turizm Konseyi Başkanı Ahmet Savaşan, Kuzey Kıbrıs Restorancılar Birliği (RESBİR) adına Cerrah Gülercan, Kıbrıs Türk Rehberler Birliği (KITREB) Başkanı Dener Öğmen, Eko-Agro Turizm Federasyonu Başkanı Tarık Tarkan Bozalan ve Hasan Karlıtaş yemek esnasında Kuzey Kıbrıs’ın zenginliklerini ve potansiyelini ele alan birer sunum gerçekleştirdiler. Gecede; Acapulco Resort Otel Genel Müdürü Özer Özbilen, Arkın Karpaz Gate Marina Odalar Müdürü Umut Sarıca, THY Kıbrıs Ülke Müdürü Pınar Ayvaz Arıkan ile Sun Express Ülke Satış Müdürü Murat Hatipoğlu da kurumlarının KKTC’deki çalışmalarını da ele alan birer konuşma gerçekleştirdiler.

Yenilenen Antalya Havalimanı ilk yolcularını karşıladı Haber

Yenilenen Antalya Havalimanı ilk yolcularını karşıladı

Akdeniz'in en büyük turizm merkezinin dünyaya açılan kapısı Antalya Havalimanı, terminal ve hava tarafı kapasitesini genişleterek yeni yüzüyle hizmet vermeye başladı. TAV Havalimanları ve Fraport ilk aşamada havalimanında 850 milyon avro yatırım gerçekleştirdi. Antalya Havalimanı, genişletme çalışmaları tamamlanan T2 dış hat terminalinde ilk yolcularını karşıladı. SunExpress'in XQ301 sefer sayılı Ercan uçuşundan gelen yolcular çiçekler ve hediyelerle karşılandı. TAV Havalimanları ve Fraport ortak girişimi, Antalya'daki genişleme çalışmalarının ilk aşamasını üç yıldan kısa sürede tamamladı. Ortaklık imtiyaz süresi içinde havalimanının kapasitesini 80 milyon yolcunun üzerine çıkaracak. T2 dış hatlar ve iç hatlar terminallerinin toplam alanı yaklaşık iki katına çıkarak sırasıyla 225 bin metrekare ve 75 bin metrekare oldu. Toplam ticari alanlar yaklaşık üç katına çıktı ve T2'deki lounge, yiyecek ve içecek ve duty-free alanları tamamen yeniden tasarlandı. Ayrıca, apronda 1,4 milyon metrekare alan eklenerek, uçak park alanlarının sayısı önemli ölçüde artırıldı ve 202'ye ulaştı. Çok katlı otopark, yeni taksi yolları, bağlantı yolları, uçak bakım hangarları, genel havacılık terminali ve diğer tesisler birinci faz yatırım kapsamında tamamlandı. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Serkan Kaptan, "Antalya Havalimanı'ndaki genişleme projesini tamamlamaktan ve Türkiye'nin dış hat trafiği trafik açısından en yoğun ikinci merkezinde yolcularımızı ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz. Bu yatırım yolcu deneyimini önemli ölçüde yükseltecek ve daha fazla trafik büyümesi için kapasite sağlayacak. Stratejik önemi olan bu proje havayollarının Antalya'da daha fazla uçak konuşlandırması için zemin hazırlarken bölgenin uzun vadeli gelişimini desteklemek için gerekli altyapıyı sağlayacak" dedi. Fraport CEO'su Dr. Stefan Schulte, "Ek terminal alanlarının açılması, Antalya'nın Akdeniz bölgesindeki lider tatil havalimanı konumunu güçlendirmekte bizim için bir dönüm noktasıdır. Yeni altyapı, Türk Rivierası'na hava ulaşımına olan hızla artan talebi karşılamamızı sağlayacak. Bu yapım projesi olağanüstü bir başarı oldu. Karmaşık ve zorlu projeleri çok kısa sürede uygulama yeteneğimizi bir kez daha kanıtladık" dedi. Tamamen yeni bir yolcu deneyimi Genişleme projesi kapsamında Antalya Havalimanı'ndaki özel yolcu salonları, yiyecek ve içecek alanları ve alışveriş deneyimi tamamen yeni bir seviyeye taşındı. Farklı kategorilerde üç özel yolcu salonu oluşturulurdu. TAV Havalimanları’nın iştiraki BTA (yüzde 60) ve Fraport (yüzde 40) ortaklığı olan BFA, T2'de toplam 7 bin 500 metrekare alanda 28 farklı yiyecek-içecek noktası oluşturdu. Şef Ömür Akkor’la yapılan işbirliği çerçevesinde oluşturulan "Tadında Anadolu - Taste of Anatolia", Anadolu'nun mutfak mirasını yansıtacak şekilde tasarlandı. BFA ayrıca özel yolcu salonlarının yiyecek-içecek çözümlerini de üstlendi. ATÜ Duty-Free Antalya'da faaliyete başladı TAV Havalimanları ve Unifree Duty Free/Gebr. Heinemann ortaklığında havalimanı perakendesinde önde gelen bir marka olan ATÜ Duty-Free T2’deki ana mağazasını hizmete açtı. Buna ek olarak, farklı markaların yer aldığı bir moda ve aksesuar konsepti oluşturdu. ATÜ, yerel tasarımları ve ürünleri içeren "Old Bazaar" konseptini de geniş bir alanda Antalya’ya taşıdı. ATÜ ayrıca T2 gelen yolcu katında iki mağaza açtı ve önümüzdeki dönemde terminal içinde iki mağaza daha oluşturacak. Toplam duty-free alanı yaklaşık 12 bin metrekareye ulaşacak. İki yeni lounge T2'de genişleme projesiyle farklı konseptlerde planlanan üç özel yolcu salonu hizmete girdi: Comfort, Elite ve Premium. Comfort Lounge yaklaşık bin metrekarelik alanda ağırlıklı olarak sadakat programı üyelerine ve havayolu müşterilerine hizmet vermeye devam edecek. Elite ve Premium özel yolcu salonları, sırasıyla 2 bin 500 ve 500 metrekare alanda ağırlıklı olarak tur operatörleri ve otellerle işbirlikleri aracılığıyla yolculara hizmet verecek. Tüm yolcu salonları ayrı bir duty-free mağazasına kolay erişime sahip. Yolcu salonları Türk ve dünya mutfağından lezzetler, oyun odası ve masaj odası gibi ekstra hizmetlerde yer alıyor. Elite ve Premium özel yolcu salonlarında teras erişimi bulunuyor ve yolcular terminal içindeki yiyecek-içecek noktalarından sipariş verebiliyor. Tüm kontrollerin kısa bir sürede yapılabildiği terminal dışında ayrı bir girişi bulunan Premium Lounge, özel şef tarafından hazırlanan alakart menüsü ve uçak altına lüks araçlarla transfer gibi ayrıcalıklı hizmetler sunuyor. En yüksek çevresel standartlar Antalya Havalimanı'nın T2 Uluslararası Terminali ve T4 İç Hatlar Terminali genişleme projeleri, enerji verimli binalar için en yüksek uluslararası standartlardan biri olan LEED Gold akreditasyonu alacak. Havalimanı, halihazırda Havalimanı Karbon Akreditasyonu (ACA) programında Seviye 3+ Karbon Nötr akreditasyonuna sahip. Yatırımın ilk aşamasında 4 MW'lık bir güneş enerjisi santrali kuruldu. 2024 yılında 38 milyon yolcu Antalya Havalimanı 2024’te 52 ülkede 229 destinasyona -214 uluslararası ve 15 iç hat- uçan toplam 105 havayoluna hizmet verdi. Havalimanı tarihindeki en yüksek trafiği olan 31,7 milyon dış hat ve 6,6 milyon iç hat yolcusuna hizmet sundu. Uzun vadeli finansman sağlandı TAV Havalimanları ve Fraport, 2018'den beri havalimanını ortak olarak işletiyor. Aralık 2021'de, ortaklık işletme süresini 2051 sonuna kadar uzattı. Aralık 2026'da başlayacak 25 yıllık dönem için toplam 7,25 milyar avro + KDV'dir kira ödenecek. Toplam imtiyaz ücretinin dörtte biri Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne (DHMİ) peşin olarak ödendi. Ortak girişim geçtiğimiz günlerde bankalar ve kredi kuruluşlarıyla uzun vadeli proje finansmanı tesisi için anlaşmayı imzaladı.

Air Europa'dan Madrid-İstanbul Direkt Uçuşları Geliyor Haber

Air Europa'dan Madrid-İstanbul Direkt Uçuşları Geliyor

Air Europa, 12 Mayıs 2025’ten itibaren Madrid ile İstanbul arasında direkt uçuş başlatıyor. Bu yeni rota ile, iki ülke arasındaki turizm ve ticaret bağlarının güçlenmesi bekleniyor. Şirket, Madrid-İstanbul uçuşlarıyla İspanyol turistlerin Türkiye’ye ilgisini artırmayı hedefliyor. Türkiye, zengin tarihi ve kültürüyle İspanyolların gözde destinasyonu haline gelmiş durumda. 2024 yılının ilk dokuz ayında 294 bin 678 İspanyol turist Türkiye’yi ziyaret etti. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 21,5’lik bir artış anlamına geliyor. HAFTADA DÖRT UÇUŞLA SEFERLERİNE BAŞLIYOR Yeni hat, başlangıçta haftada dört uçuş yapacak şekilde planlandı. Ancak 7 Temmuz 2025 itibarıyla bu sayı, yoğun tatil sezonuna paralel olarak günlük uçuşlara çıkarılacak. Uçuşlar, modern Boeing 787-9 Dreamliner uçaklarıyla gerçekleştirilecek ve haftalık yaklaşık 4 bin 746 koltuk kapasitesi sunulacak. TÜRK HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE YENİ BİR REKABET Air Europa, Madrid-İstanbul rotasında Türk Hava Yolları (THY), Pegasus, SunExpress ve İspanyol Vueling gibi güçlü rakiplerle yarışacak. Şirket, Dreamliner uçaklarının sunduğu konfor ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla öne çıkmayı hedefliyor. TÜRKİYE, İSPANYOLLAR İÇİN VAZGEÇİLMEZ BİR NOKTA Türkiye’nin tarihi ve doğal güzellikleri, İspanyol gezginlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Yeni uçuş hattı, İspanya ile Türkiye arasındaki bağlantıyı güçlendirerek hem turizmi hem de ticari ilişkileri destekleyecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.