Hava Durumu

#Poyd

TOURISMJOURNAL - Poyd haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Poyd haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği, Personel Sorununa Çözüm Arayışında Haber

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği, Personel Sorununa Çözüm Arayışında

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, sektörde yaşanan personel sıkıntısına farklı projelerle çözüm üretmeye çalıştıklarını söyledi. Turizm bölümlerinden mezun olan öğrencilerin sadece yüzde 30'unun sektörde çalıştığını dile getiren Saatçioğlu, bu durumun en önemli etkenlerden birinin kış sezonunda çalışma hayatına ara verilmesi olduğunu kaydetti. Personelin kış döneminde de istihdam edilmesine yönelik model arayışında olduklarını anlatan Saatçioğlu, şöyle konuştu: "Nisanda personeli çalıştırmaya başlıyoruz, kasım gibi askıya almak durumunda kalıyoruz ki bir sonraki sezon tekrar göreve çağırmak için. Bu dönemde de personel başka alanlara yönlenmiş oluyor ve biz elemanımızı kaybediyoruz. Ankara'da İŞKUR yetkilileriyle görüşme yaptık, 18-30 yaş arasında ve turizm diploması olan çalışanların 4 ay boyunca kısa çalışma uygulamasından faydalanmasını arzu ediyoruz. Askıya aldığımız personeli 5'er gün ya da 10'ar gün çalıştırırsak hem personel eğitimlerini sağlamış olacağız hem de nisanda gereksiz bir şekilde personel enflasyonu yaşamayacağız." Yurt dışından personel getirmek zorundayız Nisanda ciddi bir şekilde personel sıkıntısı yaşadıklarını ve yurt dışından eleman getirmek zorunda kaldıklarını belirten Saatçioğlu, yurt dışından gelen personelde Türk misafirperverliğini bulamadıklarını ifade etti. Saatçioğlu, hem sektörde istihdamı sürekli hale getirmek hem de vatandaşa iş imkanı sağlamak istediklerini anlattı. Projelerini İŞKUR desteğiyle hayata geçirmek istediklerini vurgulayan Saatçioğlu, "Ankara'da bir toplantı gerçekleştirdik, güzel konulara değindik. Bunun bir bütçelenmesi gerektiğini belirttiler. Onlardan cevap bekliyoruz. Bunu sadece POYD olarak tek başımıza yapmamız mümkün değil, diğer sektör temsilcilerinden de destek bekliyoruz" diye konuştu. Antalya'nın 17 milyondan fazla yabancı turist ağırlayan bir kent olduğuna dikkat çeken Saatçioğlu, turizmde sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için istihdam sorunlarının da çözümlenmesi gerektiğini dile getirdi. POYD Başkanı Saatçioğlu, kış sezonunu hareketlendirmek için de alternatif ürün yelpazesi konusunda çalışma yürüttüklerini sözlerine ekledi.

POYD Turizm Eğitiminde Mükemmeliyet İçin İşbirliği Başlatıyor Haber

POYD Turizm Eğitiminde Mükemmeliyet İçin İşbirliği Başlatıyor

Mesleki Eğitim İşbirliği Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD), Türkiye turizminin geleceğine yönelik önemli bir çalışmaya imza atacak. Falez Turizm Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi bünyesinde kurulan Falez Sektörel Mükemmeliyet Merkezi ile birlikte bir mesleki eğitim programını hayata geçirmeye hazırlanan POYD, Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü ile Mesleki Eğitim işbirliği yaparak, çalışmalarının ilk adımını atacak. Turizm eğitiminde mükemmelliğe yolculuk Bu işbirliği kapsamında Falez Sektörel Mükemmeliyet Merkezi ve POYD, turizm sektörünün geleceği olarak adlandırılan genç turizmcileri otellerde uygulanan güncel bilgiler hakkında bilgi vermek için “Turizm eğitiminde mükemmelliğe yolculuk" çalışması hayata geçirilecek. İş birliğinin açılışı ise 02 Ekim 2025 tarihinde Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Atatürk Salonu’nda gerçekleştirilecek. Açılış Toplantısında Prof Dr. Acar BALTAŞ konuşmacı konuk olarak katılarak “ Güç Birliği ile Hakkına Vermek” konusunda görüşlerini bizler ile paylaşacaktır. Eğitmenler ve turizmciler 6 başlık altında buluşacaklar İşbirliği kapsamında 02 Ekim - 31 Aralık 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan eğitim toplantılarında turizm eğitmenleri ile turizm profesyonelleri bir araya gelecek. Profesyonel turizmciler, “Füzyon Mutfak, Coğrafi işaretler ve Yöresel mutfak”, “Baristalık ve Kahve Kültürü”, “Mutfak sıfır atık ve gıda atık kullanımı”, “Turizmde Sürdürülebilirlik ve Eğitim”, “Akıllı Otel Yönetim Sistemi” ve “Rezervasyon Yönetimi ve Dijitalleşme” konu başlıkları altında turizm eğitmenleri ile buluşmalar düzenlenecek. “Genç turizmciler sektöre daha çabuk adapte olacak” Konu hakkında bir açıklama yapan POYD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Saatçioğlu, “Turizm sektörünün geleceğine yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Falez Sektörel Mükemmeliyet Merkezi ile birlikte hayata geçireceğimiz iş birliğimiz ile turizm profesyonelleri ile turizm eğitmenlerini 6 başlık altıda bir araya getireceğiz. Burada amacımız; turizm eğitmenlerini sektörde uygulanan yeniliklerden haberdar ederek, öğrencilerin staj ve mezuniyet sonrasında iş hayatına kolay adapte olmasını sağlamak. Yani, turizm eğitimi ile turizm sektörünü aynı çizgide buluşturmak istiyoruz. 6 başlık altında turizm profesyonelleri ile bir araya gelecek olan turizm eğitimcilerimiz aldıkları bilgiler doğrultusunda genç turizmcileri eğitecekler. Böylelikle turizm okullarından mezun olan gençler, çalışma hayatlarına daha çabuk adapte olacaklar” dedi. Stajerin okul performanslarını ve sektördeki staj sürelerini karşılıklı bilgi alış verişi ile daha verimli hale getirmek ve turizm eğitimi veren öğretmeler ile sektör temsilcileri arasındaki iletişimi güçlendirmeyi hedefliyoruz.

Saatçioğlu:  ‘Hak kaybı söz konusu değildir’ Haber

Saatçioğlu: ‘Hak kaybı söz konusu değildir’

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, kamuoyunda geniş yankı uyandıran “Turizmde haftalık izin düzenlemesi” hakkında bir açıklama yaparak, yanlış anlaşılmaları düzeltmek istediklerini belirtti. “Turizm çalışanlarımızın hiçbir hak kaybı söz konusu değildir ve olamaz da” diyen Başkan Saatçioğlu, yeni yasal düzenleme ile haftalık izin hakkının aynen korunduğunu vurguladı. “Amaç, Esnek Kullanım Sağlamak” Hakan Saatçioğlu, yapılan değişikliğin temel amacının haftalık izin günlerinin kullanımında esneklik sağlamak olduğunu belirterek şu açıklamalarda bulundu: “Yeni düzenleme, çalışanın yazılı talebi ve otellerin operasyonel yoğunlukları doğrultusunda haftalık iznin 7. gün yerine 4., 5., 6., 8., 9. veya 10. günlerde kullanılabilmesine olanak tanımaktadır. Bu esneklik, 7/24 hizmet veren ve sezonluk yoğunluğu yüksek olan turizm sektörü için oldukça önemlidir.” “Çalışanların Talebiyle Esnek Planlama” Saatçioğlu, özellikle şehir dışından gelen çalışanların, özel durumları gerekçe göstererek haftalık izinlerini birleştirerek arka arkaya kullanmak istediklerini, bu düzenlemenin de bu tür taleplerin karşılanmasına olanak sağladığını ifade etti. “Bu uygulama sadece çalışanın yazılı onayı ile geçerli olacaktır. Kimseye zorla izin kullandırılması veya hakkının ertelenmesi gibi bir durum asla söz konusu değildir. Bu değişiklik, otellerin yoğun sezonlardaki operasyonel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, işçi-işveren dengesini korumayı ve daha verimli bir izin planlaması yapılmasını amaçlamaktadır.” “Sektör Olarak Büyük Çaba Harcadık” Yeni düzenleme için sektör temsilcilerinin büyük çaba harcadığını belirten Saatçioğlu, konunun detaylarını iş müfettişlerine anlatmak için yoğun mesai harcadıklarını ve bu süreçte birçok işletmenin haksız cezalarla karşı karşıya kaldığını söyledi. “Ne yazık ki bazı haberlerde bu düzenleme, 'izin hakkı kısıtlanıyor' şeklinde yanlış aktarılmıştır. Bu durum hem otel işletmelerimize hem de personel istihdamında zorluk yaşayan sektörümüze zarar vermektedir. Oysa bu uygulama, Avrupa başta olmak üzere dünya genelinde başarıyla uygulanmaktadır.”

Kriz Değil, Dönüşüm Zamanı Haber

Kriz Değil, Dönüşüm Zamanı

Bodrum'un her yıl olduğu gibi bu sezonda da yine göz alıcı olduğunu belirten POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & Spa Genel Müdürü Yiğit Girgin, “Ama bu güzelliğin arkasında, sektörün sessizce mücadele ettiği çok katmanlı bir kriz yatıyor. Bugünlerde Bodrum’da işler “eskisi gibi” değil; çünkü dünyada, turizm de değişti. Fakat sorunları sadece şikâyetle karşılamak yerine, çözümün bir parçası olmayı tercih etmeliyiz” dedi. Son dönemde Ortadoğu’daki savaş atmosferi, küresel petrol krizleri, Avrupa’daki durgunluk ve Türkiye özelinde yaşanan kur-faiz baskısının, doğal olarak turizm sektörünü de doğrudan etkilediğine dikkat çeken Girgin, “Örneğin; artan havayolu maliyetleriyle ulaşım pahalılaştı ve güvenlik algısı kırılganlaştı. Kur düşük, maliyetler yüksek; fiyatlar yabancıya pahalı, yerliye ulaşılmaz hâle geldi. Tüm bunların sonucunda rakip destinasyonlardan Tayland, Mısır ve Yunan adaları daha erişilebilir, daha hesaplı alternatifler olarak öne çıkıyor” diye konuştu. Bodrum bu kadar güzelse, tuirstlerin neden başka yerlere gittiği sorusunu sektör olarak sormamız gerektiğini kaydeden Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Cevap, tek bir yerde değil. Fakat çözüm, çok yerde var. Bugün gelinen noktada Bodrum’un kaderi, yalnızca döviz kuru ya da otel doluluklarına indirgenemez. Bu bir kültür, vizyon ve dönüşüm meselesidir. Bu dönüşüm için tüm paydaşların birlikte hareket etmesi ve aynı amaca doğru yönelmesi gerekli” Turizm Sadece Yaz Mevsiminden İbaret Değildir Bodrum’un artık 12 ay yaşayan bir şehir olması gerektiğine dikkat çeken Girgin, “Kış aylarında wellness, dijital göçebe, sağlık turizmi, spor kampları gibi alternatifleri etkin biçimde değerlendirmeliyiz. Dolu sezonlarda kazandığımız güveni, sezon dışında sürdürebilecek çözümler üretmeliyiz. 360 derece bakış açısı ve erişilebilirlik burada çok önemli” ifadesini kullandı. Yeni Nesil Turist “Deneyim” Satın Alıyor Turizm sektöründe artık sadece yatak satmadıklarını hatırlatan Yiğit Girgin, “Konuklarımızı yerel üreticilerle tanıştırmak, gastronomi atölyeleri düzenlemek, doğa ve tarih temalı rotalarla turistin ruhuna dokunmak zorundayız. Kimi zaman bir tandır başında pişen somun ekmek, beş yıldızlı bir menüden daha kalıcı iz bırakabilir” dedi. Fiyat – Kalite Dengesini Tekrar Kurmalı; Bodrum Markasını Birlikte Sahiplenmeliyiz Bodrum'da hizmet kalitesinin yüksek olduğunu ama bunun doğru anlatılamadığını savunan Girgin, şunları söyledi: “Değer iletişimi eksik. Otel fiyatlarının neden böyle olduğunu, bu fiyatın içeriğinde ne olduğunu açıkça ve şeffaf biçimde anlatmalıyız. Turizmde “pahalı” değil, “anlamlı” olmalıyız. Tüm sektör paydaşları olarak aynı dili konuşmalıyız. Her kurum ayrı ayrı tanıtım yapmamalı; kolektif bir bölgesel marka stratejisiyle dijital dünyada görünürlüğümüzü artırmalıyız” Yerli turistin bu yıl da önemli olacağını dile getiren Yiğit Girgin, “Özellikle gençleri, öğrencileri, memurları hedefleyen daha ekonomik, erişilebilir paketler geliştirilmeli. Çünkü her genç Bodrum’da tatil yapamayacaksa, gelecekte Bodrum’a yatırım yapacak yerli kalmayacaktır” ifadesini kullandı. Sürdürülebilirlik kavramının artık moda değil, şart olduğunu hatırlatan Girgin, “Yeşil Anahtar gibi uluslararası sertifikalar yaygınlaşmalı, sektörde yeni bir dil yaratmalı. Bodrum’un geleceği, yalnızca betonla değil; çevreye saygı duyan yatırımlarla büyümelidir” dedi. Herkesin kendi Bodrum’u olduğunu ve bu durumun gerçekten ilginç olsa da konuya özgürlükçü bir bakış açısı ve çeşitlilik kattığını düşündüğünü anlatan Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Evet, zorluklar var. Ama fırsatlar da bir o kadar fazla. Bu nedenle Bodrum’daki her turizmci, her yatırımcı, her genç bu hikâyenin bir parçası olmalı. Bugün, krizi konuştuğumuz kadar çözümü de konuşmalıyız. Global markalara baktığınızda bunu bir parça olsun görebiliyoruz. Global vizyonlarıyla hareket edip, yerel unsurların parçası olmaya çalışıyorlar. Çünkü Bodrum, sadece deniziyle değil, insanıyla, vizyonuyla, ortak aklıyla ayakta kalacak. Biz de turizmciler olarak, bu dönüşümün öncüsü olmaya mecburuz”

Bayram Rezervasyonları Düşük Kaldı; Gözler Yaz Tatiline Çevrildi Haber

Bayram Rezervasyonları Düşük Kaldı; Gözler Yaz Tatiline Çevrildi

POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, bu yıl 4 buçuk gün olarak belirlenen kurban bayramı tatilinde otel rezervasyonlarının beklendiği kadar yoğun olmadığını söyledi. Yerli turistlerin okulların kapanmasını beklediğini belirten Girgin, yine de Bodrum'da otellere ilgi olduğunu, asıl hareketliliğin ise Haziran sonuna doğru hissedileceğini söyledi. Kurban bayramı tatilinin 4 buçuk gün olmasının dolulukları etkilediğini dile getiren Yiğit Girgin, “İnsanlar 9 günlük tatil beklentisiyle plan yapmışlardı. Şu anda bu süre kısaldı. Tatile ayıracak çok vakit kalmadı. Çoğu vatandaş tatilde kurban ibadetini yerine getirecek, kalan günlerde ise ailesini ziyaret edecektir. 15 Haziranda LGS, 21 - 22 Haziranda ise üniversite sınavları var. Bu tarihler de özellikle çocuklu ailelerin tatil kararlarını etkiliyor. Kısıtlı bütçeyle hareket eden yerli turistler, bu ihtiyaçlarını yüksek sezona erteleyecekler. Öte yandan yabancı turistlerin talepleri ise devam ediyor. Başta İngiltere, Polonya, Almanya, Rusya ve merkez Avrupa ülkelerinden konuklarımız Bodrum'u tercih ediyor” dedi. TURİZM DİĞER SEKTÖRLERE DE CAN VERİYOR Turizmin 70'e yakın iş kolunu besleyen, her kademeden önemli istihdam ve katma değer sağlayan bir sektör olduğunu belirten Girgin, diğer sektörlere can vermeye devam edeceklerini vurguladı. Her zaman pozitif olduklarını ve geleceğe de umutla baktıklarını kaydeden Yiğit Girgin şöyle devam etti: “Türk turizmi kalite çizgisini koruyor. Gerek tesis gerekse hizmet kalitemiz üst seviyede. Yurt dışına yönetici ihraç ettiğimiz bir noktadayız. Dünyanın önde gelen otel zincirlerine baktığımızda Türk yöneticilerin arttığını görmekteyiz. Bu gurur verici bir gelişme. Ülkemizde birçok farklı ve uygun maliyetli turizm alternatifleri mevcut. İnsanlar yeter ki; merdiven altı ve belgesiz iş yapan kişilerle çalışmasınlar. Turizm sektörü de ülkedeki ekonomik ortamdan döviz kurlarındaki dalgalanmalardan etkileniyor. Vatandaşlar gibi biz de aynı tedarik zincirlerinden ürün alıyoruz. Fakat yalnızca turizm sektöründe bu artışlar yaşanıyormuş gibi bir negatif algı yaratılmaya çalışılıyor. Daha farklı ve düşük kalitede hizmet veren ülkelerle karşılaştırılmamızın doğru olduğunu düşünmüyorum”

Antalya Turizminde Yeni Hedef: 18 Milyon Turist Video Galeri

Antalya Turizminde Yeni Hedef: 18 Milyon Turist

Antalya'da düzenlenen AKTOB toplantısında, turizmde büyüme hedefleri ve sektörün karşılaştığı zorluklar ele alındı. İngiltere ve Polonya pazarlarındaki artışa dikkat çekilerek, yeni pazarlara odaklanılması gerektiğini vurgulandı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) şubat ayı toplantısı, Kemer Göynük’teki bir otelde gerçekleşti. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Kemer Kaymakamı Ahmet Solmaz, Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu ve sektör temsilcileri toplantıya katıldı. TURİZMİN GETİRDİĞİ RİSKLER GÖZ ARDI EDİLMEMELİ Antalya’nın turizmde lokomotif şehirlerden biri olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, 2024 yılında Türkiye’nin 61 milyar 103 milyon dolar turizm geliri elde ettiğini, bunun 25 milyar dolarının Antalya kaynaklı olduğunu söyledi. Böcek, turizmin sağladığı avantajların yanında nüfus artışı ve şehirleşme gibi risklerin de göz ardı edilmemesi gerektiğini vurguladı. NÜFUS ARTIŞI VE TRAFİK SORUNU BÜYÜYOR Başkan Böcek, turizmin avantajlarının yanında risklerine de değinerek, "Nüfusumuz 2 milyon 722 bine yükselmiş, sadece 07 plakalı motorlu araç sayısı 1 milyon 571 bine çıkmıştır. 2019 yılından bugüne nüfus 210 bin 403 artarken, araç sayısı bunun 2 katı oranında 501 bin 94 artmıştır" dedi. TURİZM MASTER PLANI İHTİYACI Turizmin hızlı büyümesinin Antalya başta olmak üzere birçok turistik bölgeyi göç ve yoğun talep baskısıyla karşı karşıya bıraktığını belirten Böcek, "Tüm dünyanın aşırı turizmi konuştuğu bu dönemde, turizmde yeni bir bakış açısı ve vizyonuyla hareket edilmesi gerekmektedir. İklim değişikliğinin turizme etkileri, doğal kaynakların azalması, artan enerji ihtiyacı ve maliyetler turizm için en kritik konulardır. O nedenle, Antalya için ihtiyaç duyulan Turizm Master Planı doğrultusunda bütüncül bir yaklaşımla hareket edilmesi gerekmektedir" ifadelerini kullandı. KENTSEL ULAŞIM MASTER PLANI 2026’DA TAMAMLANACAK Büyükşehir Belediyesi olarak şehrin altyapısını geliştirmeye devam ettiklerini belirten Böcek, "Şehrimizin kültürel hayatını zenginleştirme adına festivaller ve kültürel etkinlikler düzenliyor ve sayılarını arttırarak çeşitlendiriyoruz. 2040 yılı için Kentsel Ulaşım Master Planı’nın ihalesi 155 milyon TL bütçe ile yapılmış olup 24 Şubat 2026 tarihinde tamamlanacaktır" dedi. AFETLER İÇİN SORUMLULUK ÇAĞRISI Başkan Böcek, konaklama vergisinden belediyelere pay ayrılması gerektiğini vurgulayarak, "2021 yılında yapılan yasa değişikliğiyle belediyeler tarafından verilen konaklama belgesi verme yetkileri kaldırılmış ve bu yetki tamamen bakanlığa devredilmiştir. Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak sadece işyeri açma ruhsatı talebinde bulunan iş yerlerinin yangın güvenlik önlemleri açısından inceleme ve denetimleri yapılarak itfaiye raporları verilmektedir. 2024 yılında bu talepte bulunan 8591 işletme bu kapsamda denetlenmiştir. Sonuç olarak afetlerden, yaşanan felaketlerden her kurum üzerine düşen sorumluluğu gözden geçirmeli. Aynı felaketlerin yaşanmaması için gereken ne varsa yapılmalı. Biz Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak her kurum kuruluşla işbirliği içerisinde siyaset üstü çalışmalarımıza devam ediyoruz" diye ekledi. "TURİZM ÇOK DİRAYETLİ BİR SEKTÖR" AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, turizmin tüm krizleri başarıyla atlattığını belirterek, 2024 yılına yönelik büyüme hedeflerini açıkladı. Turizmin milli bir sektör olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, tüm paydaşların iş birliği içinde hareket etmesi gerektiğini söyledi. "Dolayısıyla 2024'ü başarıyla atlatmamızın sebeplerinden biri turizmi kolektif ve doğru bir şekilde organize etmemizdir. Turizm, çok dirayetli bir sektör; yaşamış olduğu bütün krizleri çok büyük bir dirayetle, olgunlukla atlatıyor" dedi. 18 MİLYON TURİST HEDEFİ İngiltere ve Polonya pazarlarında önemli artışlar olduğunu söyleyen Kavaloğlu, "Kazakistan, Romanya ve Hollanda da ivme kazanabileceğimiz pazarlar. İstediğimiz rakamları henüz yakalayabilmiş değiliz ama yakalamak için çaba göstermemiz gerekiyor" dedi. 2023’te 17 milyon turisti ağırlayan Antalya’nın, 2024’te 18 milyon turist hedeflediğini duyurdu. KEMER SPOR TURİZMİ İLE ÖNE ÇIKIYOR Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, "Tek geçim kaynağı turizm olan Kemer'de özellikle spor turizmi ön plana çıkmaya devam ediyor. Spor organizasyonlarına katkımız artarak devam ediyor. Nisan ayında Kemer Spor Günleri projesi kapsamında çok sayıda ulusal ve uluslararası organizasyona Kemer olarak ev sahipliği yapacağız. Ayrıca ilçemizin tanıtımı adına yaptığımız çalışmaları ara vermeden sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı. AKTOB toplantısının verimli geçtiğini belirten Topaloğlu, turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılması konularında fikir alışverişinde bulunulduğunu ifade etti.

Haber

"Turist Sayısından Çok Turizmdeki Kalite ve Nitelik Artmalı"

Turizm sezonunun kalite ve niceliğinin dengeli bir şekilde ele alınması gerektiğini dile getiren Girgin, turist sayısının yanı sıra; turistlerin ekonomiye katkılarının da göz önünde bulundurulmasının önemine dikkat çekti. Turizmin sadece gelen turistin adedine göre şekillenecek bir sektör olmadığını hatırlatan Yiğit Girgin, şu bilgileri verdi: "Gelenlerin ekonomik olarak dağılımı, konaklama ve yeme-içme harcamaları, aynı zamanda yerel ekonomiye sağladıkları değer de büyük önem taşıyor. Ayrıca, turizmin sürdürülebilir olması ve bölgemizin doğal ve kültürel mirasını korumak da en az rakamlar kadar birleştiren bir faktör. Turist sayısına bağlı olarak genellikle 'rekorlar kırıldı' gibi söylemler üretiyoruz. Bu işin niteliği ve niceliği de aslında çok önemli. Turist sayısı olarak 1 milyon hedefimiz vardı ve buna ulaşıldı. Fakat bu sayının ne kadarı Bodrum'da kaldı bunu bilmiyoruz. Bu sonuçtan mutlu olan mutlu, mutsuz olan da konuşmuyor. Çünkü Didim'e giden çok sayıda bir turist sayısı da var. Buraya gelen turistlerin yüzde 40 ila 50’sinin Didim'e gittiğini biliyoruz. Bu iki destinasyonun bir yarışı değil tabii ki. Ancak, burada toptan pazarlama sürecine bakılmalı. Bodrum'da bütünlüklü bir turizm bakış açısı yok. Bir turizm politikamız oluşmalı. Biraz toparlanmamız ve birleşmemiz gerekli diye düşünüyorum". KIŞ SEZONU BEKLENTİLERİN ALTINDA KALDI Bodrum'da kış sezonunun beklentilerin altında seyrettiğini kaydeden Yiğit Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bodrum bile isteye sürekli bir pahalılık algısı içine sokuldu. Bodrum'dan çok ülkenin genel ekonomik durumuna bakmalıyız. Bu rakamları sanki Bodrum işletmeleri yapıyor gibi bir algı yaratılmaya çalışıldı. Bunun doğru olmadığını, hepimiz yaşayarak görüyoruz. Ülkedeki tüm ticari faaliyet veren şirketler kar amacı güden yapıdalar. İşletmeleri hizmet politikaları noktasında tercih edene de saygı duyuyoruz etmeyene de. Bir turizm şehri doğal güzelliklerle anılır, tarihle, gastronomiyle, yürüyüş yollarıyla anılır. Bizim bunları ön plana çıkarmamız gerekirken; fiyat konusunun magazin malzemesi yapılması kimseye fayda sağlamaz. Kış dönemi olarak da beklentimizin altında ilerleyen bir süreç yaşıyoruz. Bunun nedeni ise ülkedeki ekonomik gelişmeler ve insanların biraz daha temkinli davranıyor olması. Ayrıca işletmeler maalesef sezonu geç açıp erken kapatıyor. Bu da yüksek sezonda fiyatlarda aşağı yukarı oynamalara neden oluyor". YILIN 12 AYI SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM HEDEFLEMELİYİZ Bodrum'daki işletmelerin yılın 12 ayı hizmet vermesinin önemini vurgulayan Girgin, "Sürdürülebilir turizm dediğimizde sadece çevreye duyarlı tesis yapmamız gerekiyormuş gibi bir algı var. Aslında 360 derece düşünmek zorundayız. İşletmeler maalesef sezonluk düşünebiliyor. Bir diğer deyişle kış sezonu inşaat planlanıyor, yaz sezonu ve turizm geçiş sezonlarında da ne yapsak diye düşünüyoruz. Nasıl bir şehir olmamız gerektiğine karar vermeliyiz, turizm odaklı mı olacağız? Yoksa başka bir odak noktası mı bulacağız? Yatak kapasitemiz belli, buraya gelmesi gereken turist sayısı belli. Sezon başı ve sonundaki yapmamız gereken hamleleri doğru yaptığımızda sezonların giriş ve çıkışı uzayacaktır" ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.