Hava Durumu

#Pazarlama

TOURISMJOURNAL - Pazarlama haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pazarlama haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

MAIS, Business Honors Awards’tan 4 Ödülle Döndü Haber

MAIS, Business Honors Awards’tan 4 Ödülle Döndü

İSTANBUL (İHA) - MAİS, İstanbul’da düzenlenen Business Honors Awards gecesinde dört farklı ödül kazanarak büyük bir başarıya imza attı. Alpine Marka Lansmanı, Renault Rafale Lansmanı, Renault X Haydarpaşa 3D Mapping Gösterisi ve Re-Generation Genç Yetenek Programı ile ödüllere layık görülen şirket, 2025 yılının ilk aylarında başarısına başarı kattı. Türkiye’nin en başarılı şirketlerinin ödüllendirildiği törende, MAİS "Otomotiv" ana kategorisinde Alpine marka lansmanı ile "En İyi Lüks Pazarlama Etkinliği", Renault Rafale lansmanı ile "En İyi Etkinlik Yönetimi", Renault X Haydarpaşa 3D Mapping Gösterisi ile "En İyi Pazarlama İnovasyonu" ve Re-Generation Genç Yetenek Programı ile "En İyi İşe Alım Stratejisi" ödüllerine layık görüldü. ÖDÜLLÜ LANSMAN VE PROJELER Mart ayında gerçekleşen Alpine Marka Lansmanı, Uludağ’ın zirvesinde Alpine A110 modellerinin tanıtımıyla büyük ses getirdi. Eylül ayında Renault Rafale Lansmanı’nda akrobasi uçağıyla yapılan gösteri ve Kenan Doğulu’nun paraşüt atlayışı etkinliğe damga vurdu. Aralık ayında Haydarpaşa Garı’nda gerçekleştirilen 3D Mapping Gösterisi, Renault’nun yeni "Renaulution" stratejisini yansıtan çarpıcı bir görsel deneyim sundu. Ayrıca, Re-Generation Genç Yetenek Programı, otomotiv sektörüne genç yetenekler kazandırarak şirketin insan kaynakları alanındaki yenilikçi yaklaşımını ortaya koydu. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, "2025 yılının daha ilk aylarında bunca ödüle layık görülmekten dolayı gerçekten çok gururluyuz. Şirket olarak tüm markalarımızla, modellerimizle, lansmanlarımızla ve projelerimizle otomotiv sektörüne dinamizm katmaktan mutluluk duyuyoruz. Sektörde alışılagelmişin dışına çıkmak, yapılmamış olanı yapmak ve her adımımızda daha fazla ne yapabiliriz sorusunu düşünerek hareket etmek bizim temel motivasyonumuzu oluşturuyor. Bu istek ve heyecanla hareket ederek daha da iyilerini başarmak için elimizden geleni yapmaya hevesle devam edeceğiz. Başarılı çalışmaları sayesinde kazandığımız bu ödüllerden dolayı İletişim Direktörlüğümüze ve İnsan Kaynakları Direktörlüğümüze teşekkür ediyorum" açıklamasında bulundu.

Yenilik Yapmayan Şirketler İçin Alarm Zilleri Çalıyor Haber

Yenilik Yapmayan Şirketler İçin Alarm Zilleri Çalıyor

Pazarlama son on yılda büyük bir dönüşüm yaşadı. Geleneksel yöntemler yerini dijitale bırakırken, Covid-19 pandemisi de tüketim alışkanlıklarını köklü bir şekilde değiştirdi. Daha geniş kitlelere ulaşmak, kişiselleştirilmiş çözümler sunmak ve veriye dayalı analizler yapmak artık pazarlamanın vazgeçilmez unsurları haline geldi. Bu dönüşümü değerlendiren pazarlama duayeni Prof. Dr. Philip Kotler, yapay zekanın bu süreçte devrim yarattığını belirtiyor. YAPAY ZEKA İLE PAZARLAMADA DEVRİM Kotler, yapay zekanın pazarlama stratejilerinde tahminleri güçlendirdiğini, riskleri azaltarak kampanyaların etkinliğini artırdığını söylüyor. Şirketlerin sürdürülebilir bir gelecek için inovasyonu merkezine alması gerektiğine dikkat çeken Kotler, "İnovasyon yapmayan şirketlerin geleceği yok. En net ifadeyle, yenilik yapın ya da kaybolun" diyor. TÜRKİYE'DE İLK KEZ KOTLER ÖDÜLLERİ DAĞITILACAK 2025 Nisan ayında Türkiye, Kotler Ödülleri'ne ilk kez ev sahipliği yapacak. Bu ödüller, yenilikçi ve bütünsel pazarlama uygulamalarını teşvik etmeyi amaçlıyor. Kotler, Türk şirketlerinin katılımını heyecanla beklerken, ödül programının liderlerle genç yetenekleri bir araya getiren bir köprü olacağını ifade ediyor. DİJİTAL PAZARLAMANIN YÜKSELİŞİ Kotler, e-ticaret, sosyal medya ve influencer iş birliklerinin pazarlamada yeni bir dönem başlattığını belirtiyor. Dijital araçların etkili kullanımının şirketlere rekabet avantajı sağladığını vurgulayan Kotler, modern pazarlamayı benimseyen şirketlerin, hedef kitleleriyle daha güçlü bağlar kurabileceğini ekliyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE Z KUŞAĞI Z kuşağının çevresel ve sosyal duyarlılıkları, markaların stratejilerini yeniden tanımlamasını gerektiriyor. Kotler, kar odaklı olmanın ötesine geçip, insanlara ve gezegene değer veren markaların Z kuşağının kalbine ve zihnine yakın kalacağını belirtiyor. PAZARLAMADA VERİYE DAYALI DÖNÜŞÜM Kotler, yapay zeka ve tahmine dayalı analitik ile markaların tüketici içgörülerini daha etkin bir şekilde değerlendirdiğini vurguluyor. Sohbet botları ve dijital asistanlar gibi yapay zeka araçları, pazarlama süreçlerini hızlandırıyor ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyor. KÜRESEL STRATEJİLER İÇİN UYARLAMA ŞART Yerel ve küresel pazarların ihtiyaçlarını anlamanın önemine değinen Kotler, stratejik adaptasyon ve güçlü bir değer teklifinin markalar için artık zorunlu hale geldiğini ifade ediyor. PANDEMİNİN GETİRDİĞİ DUYGUSAL DÖNÜŞÜM Covid-19’un pazarlama üzerindeki etkileri kalıcı oldu. Özellikle Z kuşağı, pandemi sonrası daha duygusal ve çevresel konularda daha bilinçli. Kotler, sosyal sorumluluğun artık pazarlama planlarının merkezinde yer alması gerektiğini söylüyor.

Marmaris'in İngiltere Çıkarması: Manchester’da Büyük Tanıtım Haber

Marmaris'in İngiltere Çıkarması: Manchester’da Büyük Tanıtım

MANCHESTER (İHA) - Türkiye'nin gözde tatil destinasyonlarından Marmaris, İngiltere'nin Manchester şehrinde dikkat çekici bir tanıtım atağı gerçekleştirdi. Şehirdeki yüksek binalar, otobüsler ve Digivan adı verilen mobil reklam araçları Marmaris görselleriyle kaplanarak İngilizlere "Bu yaz Marmaris'e gelin" mesajı verildi. Kampanya, Marmaris Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Mehmet Ayyıldız’ın öncülüğünde düzenleniyor. Başkan Ayyıldız, "Yaz aylarında hem ülkemize hem de güzel Marmaris'imize daha fazla turist gelebilmesi adına tanıtım çalışmaları yapmaktayız. Hem ülkemizi tanıtalım, hem Marmaris'in bilinirliğini artıralım, hem de esnaf ve sanatkarlarımız daha fazla para kazansın niyetiyle tanıtım çalışmalarına başlamış bulunmaktayız" dedi. Marmaris’in turizm potansiyelini artırmak amacıyla İngiltere genelindeki iletişim kanallarını yoğun şekilde kullandıklarını belirten Ayyıldız, radyo programlarından gazetelere, LED ekranlardan sokaklara kadar birçok alanda tanıtım yaptıklarını açıkladı. "İngiltere pazarından daha fazla pay alabilme çabasındayız, İngiltere bizim için çok önemli" dedi. 2024’TE İNGİLİZLER İLK SIRADAYDI Ayyıldız, 2024 verilerine göre Marmaris ve çevresine gelen 3,6 milyon turistin 1,6 milyonunun İngiliz olduğunu, bunun toplam turist sayısının yüzde 45’ine denk geldiğini vurguladı. İngilizlerin Marmaris’i tercih etmelerindeki başlıca sebebi ise bölgenin güneşi ve misafirperverliği olarak açıkladı. Yılın 10 ayı güneşli bir iklime sahip olunması ve esnafın güler yüzü ile İngiliz turistlere evlerindeymiş gibi hissettiren atmosferinin büyük avantaj olduğuna dikkat çekti. SOKAK REKLAMLARI İLGİ ÇEKİYOR Ayyıldız, Marmaris’in tanıtımında sokak reklamlarının etkili olduğunu, "Bundan yaklaşık 3 yıl önce biz yine İngiltere'deki şehir otobüslerini Marmaris görselleriyle giydirmiştik. 2 yıl önce yine İngiltere'deki BlackHop denilen siyah taksileri giydirmiştik. Şimdi bu yıl da radyo, gazete, Digivan ve Ox Tower denilen yüksek binalardaki LED ekranlara reklamları verdik. Şunu gördük. İnsanlara sokakta dokunmak lazım. Tatile çıkma ihtimali olan insanları sokakta yakalayıp bir şekilde 'acaba biz Marmaris'e gidebilir miyiz? Biz Türkiye'ye gidebilir miyiz?' sorularını akıllarına sokmak lazım" sözleriyle anlattı. Marmaris, bu kapsamlı kampanya ile İngiliz turistlerin ilgisini çekmeye devam ederken, Türkiye’nin turizm gelirlerine de önemli katkı sağlamayı hedefliyor.

Pazarlama Dünyasının Yıldızları Global Marketing Summit'te Buluştu Haber

Pazarlama Dünyasının Yıldızları Global Marketing Summit'te Buluştu

İSTANBUL (İHA) - Dünyanın önde gelen pazarlama uzmanları ve iş dünyasının düşünce liderleri, 23-24 Ekim tarihlerinde İstanbul'da gerçekleşen Global Marketing Summit 2024 için bir araya geldi. Bu yılki zirve, pazarlama sektörünün yıldızlarını buluştururken, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş insanını ağırladı.  Zirvenin ana teması "Sürdürülebilir Büyüme" olarak belirlendi. Pazarlama guruları, liderler ve ünlü yazarlar, iki gün boyunca katılımcılarla çeşitli içerikler paylaştı. "Modern Pazarlamanın Babası" olarak kabul edilen Dr. Philip Kotler, zirvenin onur konuğuydu. Kotler, İstanbul'da olmaktan mutluluk duyduğunu "Bir çoğunuzla İstanbul'da ve Türkiye'de tanışmanın keyfini yaşıyorum ve sizinle en son fikirleri paylaşmaktan her zaman mutluluk duyuyorum” diyerek ifade etti. Zirve Başkanı, KREA M.I.C.E. Kurucusu ve CEO’su, KREA Digital Kurucu Ortağı Seda Mızraklı Ferik, Türkiye’nin TUSAŞ’a yönelik saldırısıyla ilgili duyduğu üzüntüyü dile getirerek, bu tür saldırılara karşı ülkenin bir araya gelmesi gerektiğini vurguladı. Ferik, tüm reklam verenleri şiddet içeren dizilere reklam vermemeye davet eden #siddetvarsareklamyok kampanyasını başlattıklarını da duyurdu. “SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME” BİZİM İÇİN ÇOK BÜYÜK BİR DEĞER Mızraklı Ferik, 'Sürdürülebilir Büyüme' konusunun büyük bir değer taşıdığını ve bu konunun zirve boyunca önemli bir yer kapladığını belirtti. Sağlığın ve iş-özel hayat dengesinin önemine değinen Ferik, zirvede birçok well being oturumu gerçekleştirdiklerini açıkladı. Gelecek yıl 'İnsan Kaynakları' dünyasını 4 gün sürecek bir etkinlikte bir araya getireceklerini duyurdu. Pazarlama gurusu Dr. Philip Kotler, zirvede "50 yılın perspektifinde Pazarlamanın Geleceği" hakkında öngörülerini paylaştı.  Zirvenin ilk gününde konuşma yapan Peter Fisk, markaların sürdürülebilir büyüme stratejilerini ve verimliliklerini artırmalarına yönelik bilgiler sundu. Markaların etkili kampanya hikayeleri oluşturmasının önemine değindi. Epica Awards’ın Editoryal Direktörü Mark Tungate, Avrupa’dan sürdürülebilirlik alanında ödüller kazanmış kampanyaları örnekleriyle analiz etti. Zirvede Mike Brewer ve Marc Elvis Priestley, "Bir TV Programının DNA'sı Olarak Sürdürülebilirlik" konulu panel oturumunu gerçekleştirdi. Ayrıca, Elizabeth Solaru, lüks markaların kapsayıcı pazarlama stratejileriyle büyümelerini anlattı. Modern medyanın önde gelen isimlerinden Amani Al-Khatahtbeh, İstanbul'a büyük bir heyecanla geldiğini belirtti. Global Marketing Summit 2024, Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ana iş ortaklığı ve Borusan Otomotiv'in resmi araç sponsorluğunda düzenlendi. Etkinlik, pazarlama ve iş dünyasıyla ilgili zengin içerikler ve konuşmacı oturumları sunarak 100’den fazla oturum ve 150’den fazla konuşmacıyı ağırladı.  Bu yılki teması "Sürdürülebilir Büyüme" olan zirve, CEO’ların ve üst düzey pazarlama liderlerinin katılımıyla "CMO Circle Özel Öğle Yemeği" de düzenledi. Fiziki oturumlara katılanların içeriklere ömür boyu ulaşım imkânı sunulacak.

Pazarlama dünyasının yıldızları Global Summit 2023'te buluşacak Haber

Pazarlama dünyasının yıldızları Global Summit 2023'te buluşacak

Dünyanın en önemli pazarlama guruları, iş dünyasının en etkin liderleri ve ilham veren ünlü isimler 18-19 Ekim'de düzenlenecek Global Marketing Summit 2023'te bir araya gelecek. KREA'dan yapılan açıklamaya göre, bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek etkinlik; Inspark, Turkcell ve Unilever'in ana; Türk Hava Yolları'nın altın; BSH'nin ise resmi sponsorluğunda Mandarin Oriental Bosphorus İstanbul'da düzenlenecek. Pazarlama ve iş dünyasını bir araya getirecek zirve, 90 oturumda 200'ün üzerinde konuşmacıyı ağırlayacak. Türkiye'de pazarlama sektöründe yapılmış toplamda ve 'C Level' düzeyinde en fazla konuşmacılı global etkinlik olan Global Marketing Summit'i geçen yıl 143 ülkeden 55 bin katılımcı izlemişti. 'Sürdürülebilir İş, Sürdürülebilir Dünya' temasıyla gerçekleşecek zirve kapsamında 18 Ekim'de üst düzey yöneticilerin (CEO) ve pazarlama liderlerinin katılımıyla yüz yüze Liderler Çemberi Özel Buluşması da düzenlenecek. Etkinliğin diğer günlerinde ise fiziki oturumlara 'kayıt yaptıran' katılımcılara özel online içerikler paylaşılacak. Bu özel içerikler ömür boyu ulaşabilme olanağıyla katılımcılar için muhteşem bir arşiv değeri taşıyacak. Cumhuriyetin 100. yılına bir saygı duruşu niteliği de taşıyacak olan Global Marketing Summit 2023'te pazarlama sektörünün dünyadaki en etkili ismi olarak kabul edilen pazarlama gurusu Philip Kotler, üçüncü kez onur konuşmacısı olarak yer alacak. - 'Pazarlamanın 4 P'si konseptini hayata geçiriyoruz' Açıklamada görüşlerine yer verilen KREA M.I.C.E. Kurucusu ve CEO'su, KREA Digital Kurucu Ortağı Seda Mızraklı Ferik, 2023 zirvesinin teknolojinin de desteğiyle hayal edilenin ötesinde unutulmayacak bir etkinlik olacağını kaydetti. Ferik, “Global Marketing Summit 2023'te Philip Kotler'in altını uzun yıllardır çizdiği 'Pazarlamanın 4 P'si konseptini bu sene muhteşem içerik, muhteşem mekan, muhteşem ağırlama ve muhteşem fiyat olarak hayata geçiriyoruz.' ifadelerini kullandı. Dünyada toplantı endüstrisindeki trendleri 20 yılı aşkın süredir takip eden değil belirleyen bir marka olduklarını kaydeden Ferik, her yıl gerçekleştirdikleri içerik ve konseptlerin özgün bir kimliğe sahip olabilmesi için büyük bir ekiple aylarca süren çalışmalar gerçekleştirdiklerini vurguladı. Ferik, 2023 zirvesinde yer alan kadın konuşmacıların, erkek konuşmacılara oranının yarı yarıya olması hedeflerine ulaştıklarını, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda da örnek etkinlik olma hedeflerinin bulunduğunu kaydederek, şu açıklamalarda bulundu: 'Gerek konuşmacı gerekse katılımcı profili açısından dünyanın en çeşitli, en kapsayıcı ve en eşit zirvelerinden biri olma yolunda ilerliyoruz. Etkinliğimizin dünyada ve Türkiye'de yapılan tüm diğer konferanslara da başarılı bir örnek olması için elimizden geleni yapıyoruz. 21 yıldır sektörde faaliyet gösteren lider bir marka olarak düzenlediğimiz geniş kapsamlı zirvelerle hedefimiz, liderlerden liderlere süzülmüş bilgiyi, global olarak etki alanı geniş olan, daha fazla lider ile paylaşmak. Bilgi paylaşınca büyür. Umarım izleyenler Global Marketing Summit'te edindikleri bilgi ve tecrübeyi şirketlerindeki çalışma arkadaşları ile de paylaşır, bilgi ve tecrübe dalga dalga tüm dünyaya yayılır.'

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.