Hava Durumu

#Pazar Payı

TOURISMJOURNAL - Pazar Payı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pazar Payı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hacıalioğlu: Seyahat Acentalarını Dijital Sürece Entegre Edeceğiz Haber

Hacıalioğlu: Seyahat Acentalarını Dijital Sürece Entegre Edeceğiz

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) 26. Dönem Başkan Adayı M. Nezih Hacıalioğlu, seyahat acentalarının geleceğine katkıda bulunacak projelerinden birini daha kamuoyuyla paylaştı. Hacıalioğlu, "Dijital devrim hız kesmiyor. Online rezervasyon platformları ve yapay zekâ destekli araçları benimseyen acentalar, ciro ve karlılıkta rakiplerini ezerken, geleneksel modeller yeni pazarlara erişimde tökezliyor. Biz bu farkı kapatacağız; dijital dönüşüm sürecini yeniden işlevsel hale getireceğimiz İhtisas başkanlıklarımız, her bölgenin temsil kurulları ile acentalarımızla birlikte yürüteceğiz!" diyerek, seçimi kazanır kazanmaz dijital devrim startını vereceklerini söyledi. Hacıalioğlu: “Dijital dönüşüm projemiz pandemi sonrası toparlanmada belirleyici rol oynayan dijital altyapıyı merkeze alarak, acentalarımızı bu sürece dâhil etmek yönünde olacak. Statista ve Skift Research gibi kaynakların 2021-2025 raporlarından derlenen verilere göre, dijitalleşen acentaların satış hacmi yüzde 50'ye varan oranda artarken, offline çalışanlar yüzde 15 ciro kaybı yaşıyor. Bu veriler özellikle manuel çalışan acentalar için alarm zillerinin çalması anlamına geliyor. TÜRSAB olarak, her acentamızın dijital yöntemleri kullanmasını sağlayacak şekilde gerekli eğitimleri vereceğiz. Bu, sadece bir teknoloji meselesi değil; aynı zamanda hayatta kalma stratejisidir." diye konuştu. “Sektörümüz ciro ve ticari performansta dijital üstünlüğü sağlamak zorunda” Hacıalioğlu: “Öncü TÜRSAB Büyük Türkiye vizyonumuzda, dijital olarak geride kalmış olan seyahat acentası meslektaşlarımızı küresel seyahat pazarında büyüme sürecine dâhil etmeliyiz. Dünyada çevrimiçi kanalların 2024'te toplam 654 milyar dolarlık hacmin yüzde 69'unu elinde tuttuğu biliniyor. Online dijital platformlar, brüt rezervasyonlarda 150 milyar doları aşmış durumda. Buna karşın, geleneksel acentaların pazar payı yüzde 21-26 arasında sınırlı kalıyor ve büyüme hızı dijital rakiplerin yüzde 5-10 gerisinde. Bizim acentalarımızın girişimci yapıları, turizm sektöründeki tecrübeleri ve 12 ay turizm ülkesi olmamızın avantajlarını birleştirip dijital dönüşümle pazar payımızı artırmak için çalışacağız." ‘Dijital dönüşüm karlılıkta yüzde 20-35'lik avantajı her acenta için erişilebilir kılacak’ TÜRSAB Başkan Adayı Nezih Hacıalioğlu “Dijitalleşme; maliyetleri dönüştürüyor, yeni müşteriler bulmaya fayda sağlarken sürdürülebilirlik sayesinde de kar marjını da artırıyor. Geleneksel acentalar birçok şehrimizde ne yazık ki ayakta kalma mücadelesi veriyor, manuel operasyonlar nedeniyle karlılıkları yüzde 10-15 daha düşük seyrediyor. TÜRSAB İhtisas Başkanlıklarımız ve her bölgedeki bölge temsil kurullarımızla birlikte yürüteceğimiz yerinde eğitim programları ve acentalar arası kuracağımız dijital entegrasyon ile bu açığı kapatacağız." dedi. ‘Yeni Pazarlara Erişimde Dijital Hız Kazanacağız’ Hacıalioğlu: “Veriler ortada, sosyal medya ve mobil araçlar, yüzde 89 ilham kaynağı olarak yeni kitlelere ulaşıyor ve rezervasyonların yüzde 48'i buradan geliyor. Mobil rezervasyonlarla sürdürülebilir turizm gibi trendlere açılan dijitaller yüzde 70 başarı yakalarken, gelenekseller yüzde 40'la sınırlı kalıyor. TÜRSAB olarak, dijital dönüşüm, niş hizmet, destinasyon markalamaları, yeni pazar çalışmaları ve acentalar arası ortak dijital entegrasyon gibi çalışmalarımızla acentalarımızın ticari hacmini büyüteceğiz. Çünkü ülkemizin turizm altyapısı, sahip olduğu tüm değerler ve krizlere alışık meslektaşlarımızın çalışkanlığıyla bunları yapmak mümkün." diye ekledi. ‘Başkan Adayı Hacıalioğlu: "Dijitalleşme Lüks Değil, Zorunluluk" TÜRSAB Başkan Adayı Nezih Hacıalioğlu, gelecekte hibrit ve yenilikçi modellerin kazanacağını ifade ederek: “Biz TÜRSAB’ı fabrika ayarlarına döndürürken, günümüzün ve geleceğin dijital devrimine entegre edeceğiz. Bu projeler, TÜRSAB'ın yeni dönem yönetiminde, lafta kalmayan ‘Gerçek Değişim’ vizyonumuzla birlikte sektörde yeni bir sayfa açacak. Çünkü sahada acentalarımızın yaşadığı tüm sıkıntıları çok iyi biliyoruz, hiçbir acentanın beklemeye tahammülü yok ama unutmayın fırsatlar sonsuz.” değerlendirmesini yaptı.

2022'de liderliği sedandan almıştı: Pazar payı artmaya devam ediyor Haber

2022'de liderliği sedandan almıştı: Pazar payı artmaya devam ediyor

Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında da kullanılabilen SUV otomobiller, sürüş koşulları bakımından zengin bir yelpaze sunuyor. Geniş kabin ve bagaj hacmine sahip bu otomobiller, kalabalık aileler tarafından da sıklıkla tercih ediliyor. Özellikle yerden yüksek ve "kaslı" otomobil severlerin gözdesi olan SUV'lar, kadın sürücüler tarafından da daha fazla tercih edilen araçlar arasında ön sıralarda bulunuyor. Satılan her iki araçtan biri SUV AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) derlediği verilere göre, otomobil satışları, yılın ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,3 artarak 462 bin 955'e yükseldi. Türkiye otomobil pazarında ocak-haziran döneminde en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 54,8 pay ve 253 bin 667 satışla SUV gövde tipli otomobiller oldu. Böylece otomobil pazarında satılan her iki araçtan biri SUV olarak kayıtlara geçti. SUV otomobilleri, yüzde 26,6 pay ve 123 bin 243 satış ile sedan, yüzde 17,4 pay ve 80 bin 760 satışla da hatchback otomobiller takip etti. Diğer satışlar ise "MPV, CDV, spor ve station wagon" gövde tiplerinden oluştu. Ocak 2022'de sedandan zirveyi alan SUV otomobiller, giderek artan ilgi ve müşteri talebi doğrultusunda en çok tercih edilen gövde tipi olmaya devam etti. Son 5 yılda SUV otomobil satışları Otomotiv pazarında gövde tipi anlamında son 5 yılın ilk yarı verilerine bakıldığında, 2020 yılı ilk yarısında sedan otomobillerin pazardan aldığı pay, yüzde 44,1 seviyesinde gerçekleşti. Bu dönemde neredeyse satılan her 2 araçtan biri sedan oldu. SUV otomobillerin payı yüzde 27,6, hatchback otomobillerin payı da 25,2 olarak kayıtlara geçti. 2021 yılı ocak-haziran döneminde, sedan otomobillerin payı yüzde 41,3, SUV otomobillerin payı yüzde 34,1, hatchback otomobillerin payı da yüzde 22,6 oldu. 2022'de ise rüzgar tersine döndü ve SUV otomobillerin söz konusu dönemde pazardan aldığı pay yüzde 39,7 ile sedan otomobilleri geride bıraktı. Sedan otomobillerin payı yüzde 36,1, hatchback otomobillerin payı da yüzde 22,2 olarak belirlendi. Geçen yılın ocak-haziran döneminde ise SUV otomobillerin payı yüzde 46,1, sedan otomobillerin payı yüzde 29, hatchback otomobillerin payı da yüzde 22,6 seviyesinde kayıtlara geçmişti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.