#Paris

TOURISMJOURNAL - Paris haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Paris haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Adana’yı “Gastronomi şehri” unvanı heyecanı sardı Haber

Adana’yı “Gastronomi şehri” unvanı heyecanı sardı

'Gastronomi şehri' ünvanı alması için adaylığı Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) Türkiye Milli Komisyonu tarafından kabul edilen Adana'da esnaf sonucu heyecanla bekliyor. Et tüketiminin başkentlerinden, tescilli kebabından içli köftesine, mumbarından şalgamına ve taş kadayıf başta olmak üzere birçok tatlı türüne kadar çok sayıda lezzetin yer aldığı Adana'da esnafı, 'Gastronomi şehri' ünvanı heyecanı sardı. Yaz aylarında Fransa'nın başkenti Paris'te yapılacak değerlendirme sonucunu merakla bekleyen işletmeler, 'Gastronomi şehri' ünvanının gereği olarak mevcut hizmetlerini geliştirmenin yanı sıra menülerinde yöresel lezzetlere de yer vermeye hazırlanıyor. "Ünvan, Adana'yı gastronomi turizminin önemli duraklarından biri haline getirecek" Konuyla ilgili Adana Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Niyazi Göger, İhlas Haber Ajansı'na açıklamalarda bulundu. Başkan Göger, "Paris turunu başarıyla tamamlayarak, 'Gastronomi şehri' ünvanını alacağımıza yürekten inanıyoruz. 'Gastronomi şehri' ünvanı, Adana'ya büyük katkılar sağlayacaktır. Bu ünvan, Adana'yı gastronomi turizminin önemli duraklarından biri haline getirecektir. Bu ünvan, yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekecek, restoranlarımızdan sokak lezzetlerimize kadar tüm gıda sektörümüz canlanacaktır" dedi. "Geleneksel lezzetlerimizi sunarken fark oluşturmalıyız" Adana'nın bir marka şehir olduğuna ve esnafın alınacak ünvan ile daha dikkatli hareket edeceğine vurgu yapan Başkan Göger, "Şehrimize gelen turistleri ne kadar iyi ağırlarsak, dönüş yolunda da Adana lezzetlerini tatmak isteyeceklerdir. Bu nedenle, esnafımızın bu sürece en iyi şekilde hazırlıklı olması şarttır. Kaliteyi, lezzeti ve hijyeni daima ön planda tutmalıyız. Geleneksel lezzetlerimizi sunarken, modern bir bakış açısı ve güler yüzlü hizmet anlayışıyla fark oluşturmalıyız" ifadelerini kullandı. "Çok sevinçliyiz" Yöresel yemekler de sunan işletmecilerden Güngör Güler ise Adana'nın gastronomi turizmi noktasında fark oluşturacağını belirterek, "Bu haberi duyduğumuz ilk andan itibaren çok sevinçliyiz. Adana artık bir marka şehir olacak. Bunu biliyoruz ve buna hazırız" şeklinde konuştu. İşletmecilerden Ömer Algan da 'Gastronomi şehri' ünvanının alınmasının sektöre büyük hareketlilik getireceğini vurgulayarak, "Adana sadece kebaptan ibaret değil. Birçok lezzetimiz var ve bu ünvan ile birlikte bunların tanınırlığı daha çok artacak. Yurt dışından, şehir dışından gelenler artık sadece kebap yiyip dönmeyecek. Adana'nın marka olması, esnafın işlerine de olumlu yansıyacak. Çok mutluyuz" diye konuştu.

Adana UNESCO Gastronomi Şehri Olma Yolunda Haber

Adana UNESCO Gastronomi Şehri Olma Yolunda

ADANA (İHA) - Adana, UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na gastronomi dalında dahil olabilmek için önemli bir adım attı. Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, kentin aday listesine alındığını açıkladı. Adana’nın tarihi, sanatı ve doğal güzelliklerinin yanı sıra mutfağıyla da öne çıktığını belirten Karalar, "Biz iki kez ulusal listeye alındık, bir kez Paris’e gittik, bir kez Paris’e gidemedik. Şimdi valimizin önemli katkılarıyla, diğer bütün paydaşlarımızla birlikte özel bir dosya hazırladık. Dosyamız cuma günü oylandı, pazartesi günü Paris için kabul edildi ve Adana UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’nda gastronomi alanında aday listesine alındı. UNESCO’nun gastronomi listesine girerek gastronomi şehri olmamız noktasında önemli bir olay bu. Adana’yı bir turizm kenti yapmak için büyük çaba sarf ediyoruz. Bunun da artık dünyada önemli turizm trendlerinden biri olan gastronomi ile olabileceğini düşünüyoruz. Adana tarihi, sanatı, doğal güzellikleri ile harika bir şehir, bunların yanı sıra gastronomisi ile çok önemli miktarda turist çekebilecek bir kent. Hatay, Gaziantep ve Adana üçlü bir gastronomi destinasyonu olsun istiyoruz" dedi. "TURİST SAYISINI BİRKAÇ KATINA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ" Adaylık süreciyle ilgili konuşan Karalar, "Bundan sonraki aşamada Paris’te oylama yapılacak. Bunda da başarılı olduktan sonra inşallah UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na gastronomi dalında dahil oluruz. Böylece Adana’ya bugünkü sayının birkaç katı daha turist çekeriz. Biz Seyhan Belediyesi’nde göreve başladığımızda yerli turist neredeyse yoktu ama bugün 1 milyona yaklaştı. Yabancı turist sayısı 60-65 bindi, şimdi 300 bini aştı. Pandemi ve depremler olmasaydı bu rakamlar muhtemelen iki katına çıkardı. Portakal Çiçeği Karnavalı, Lezzet Festivali, Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali, Şalgam ve Kebap Festivali gibi büyük organizasyonların Adana’ya gelen turist sayısının artmasında etkisi var. Bizim de belediye başkanlığımızın ardından Adana’nın güzelliklerini tanıtma noktasında gayretimiz etkili olmuştur. Daha önce yapılmayan PR çalışmalarının hepsini bu kardeşiniz yaptı ve yapmaya da devam edeceğiz. Söz konusu Adana ise gerisi teferruattır" açıklamasında bulundu.

Dünya Turizm Fuarı 2025 Paris'te Kapılarını Açıyor Haber

Dünya Turizm Fuarı 2025 Paris'te Kapılarını Açıyor

Dünya Turizm Fuarı, 48 yıldır en iyi otel zincirlerini, tur operatörlerini ve turizm ofislerini bir araya getirerek ideal tatilin planlanmasına yardımcı oluyor. Online platformlarda sayısız bilgiye ulaşmak mümkün olsa da, fuardaki bire bir görüşmelerle tatilin en iyi şekilde organize edilmesi kolaylaşıyor. Üstelik, fuara özel avantajlı fırsatlar da ziyaretçileri bekliyor. FARKLI KÜLTÜRLERE YOLCULUK 13-16 Mart 2025’te Paris'te gerçekleşecek fuarda, dünya kültürlerini keşfetme fırsatı ziyaretçilere sunulacak. Deneyimli gezginlerden ipuçları alınırken, seyahat danışmanlarından kişiselleştirilmiş öneriler edinilebilecek. "Cultures d'Ici & d'Ailleurs" bölümü, geleneksel gösteriler, dünya mutfağından lezzetler ve el sanatlarıyla kültürel zenginlikleri tanıtacak. Bu etkinlikler sayesinde bir sonraki tatil destinasyonunu bilinçli şekilde seçmek mümkün olacak. Ayrıca, "Souvenirs de Voyages" alanında uzmanlar eşliğinde tatil anılarını en iyi şekilde ölümsüzleştirmenin yolları paylaşılacak. Bu yılın onur konuğu ünlü sunucu ve gazeteci Jérôme Pitorin, "Sourire au Monde" (Dünyaya Gülümse) sergisini ziyaretçilere sunacak. HERKESE UYGUN SEYAHAT ROTALARI Bu yılki fuarda, farklı seyahat tarzlarına yönelik birçok tematik rota sunulacak: Aile Seyahati: Çocuklar için özel tasarlanmış bir hazine avı ile ailece tatil seçenekleri keşfedilebilecek. Yalnız Seyahat: Tek başına dünyayı keşfetmek isteyenler için rehberler ve ilham veren deneyimler paylaşılacak. Ekonomik Seyahat: Bütçe dostu tatil planları ve özel indirim fırsatları sunulacak. Tarihi ve Kültürel Turizm: Hafıza turizmi ile geçmişin izleri takip edilebilecek, benzersiz gelenekler keşfedilebilecek. Sürdürülebilir Turizm: Karbon ayak izini azaltarak doğayla uyum içinde bir seyahat deneyimi yaşama fırsatı sunulacak. YAVAŞ SEYAHAT: TREN YOLCULUKLARI VE ALTERNATİF ROTALAR Fuar, trenle seyahati ve çevreye etkisi daha az olan tatil seçeneklerini öne çıkararak, doğaya daha duyarlı keşiflerin yapılmasına olanak tanıyacak. Salon Mondial du Tourisme’e ek olarak, doğa ve macera tutkunları için iki özel etkinlik de ziyaretçileri bekliyor: Destinations Nature: Yürüyüş ve açık hava aktivitelerine ilgi duyanlar için özel bir buluşma noktası olacak. Expérience Nature: Karavan yaşamı ve macera filmleri festivali ile heyecan dolu anlar yaşanabilecek. 48. kez düzenlenecek olan Dünya Turizm Fuarı, ister deneyimli bir gezgin ister ilham arayan bir yolcu olsun, herkes için yeni ufuklar sunmayı hedefliyor.

TikTok Turizmi Küçük Kasabalara Zarar Veriyor Haber

TikTok Turizmi Küçük Kasabalara Zarar Veriyor

Geleneksel seyahat rehberleri artık gezginler için tek bilgi kaynağı değil. Özellikle genç turistler, ilham almak için TikTok ve diğer sosyal medya platformlarına yöneliyor. Paris gibi bir gözde turizm şehri bile bu eğilim nedeniyle yüz yüze turizm ofisini kapatarak bilgilendirmelerini dijital ortama taşıdı. Ancak, TikTok'un turizm üzerindeki etkisi her zaman olumlu olmuyor. Sosyal medyada popülerleşen küçük destinasyonlar, plansız turist akını nedeniyle zor durumda kalabiliyor. İTALYA’DA BİR KAYAK KASABASI TURİST AKININA UĞRADI TikTok’ta viral olan İtalya’daki Roccaraso kayak merkezi, binlerce ziyaretçiyi kendine çekti. Günübirlik gelen kalabalıklar yolları tıkadı, çöp bıraktı ve doğaya zarar verdi. bin 500 nüfuslu kasaba, bir günde 10 bin turist ağırlamak zorunda kaldı. Bu durum yetkilileri, hafta sonları kasabaya giriş yapacak otobüs sayısını 100 ile sınırlandırmaya itti. AVUSTURYA’DA MANZARA KAPATILDI Avusturya'nın Hallstatt kasabası, Frozen filmine ilham kaynağı olduğu düşünülen manzarası nedeniyle her yıl bir milyondan fazla ziyaretçi alıyor. Sürekli selfie çeken turistlerden bıkan yerel halk, ünlü manzarayı bir çitle kapatarak önlem almaya çalıştı. Ancak gelen tepkiler üzerine çit kısa süre sonra kaldırıldı. BARSELONA'DA "SADECE BAKMAK" ÜCRETLİ OLDU TikTok, işletmelere de beklenmedik bir müşteri akışı sağlıyor. Barselona’daki tarihi şarküteri Queviures Murria, iç mekânını fotoğraflamak isteyen ancak alışveriş yapmayan turistlerden sıkılınca girişe, "Sadece bakmak için giriş 5 euro" uyarısını astı. Benzer şekilde, Venedik’teki Libreria Acqua Alta kitapçısı da müşterileri fotoğraf çekmek yerine alışveriş yapmaya teşvik ediyor. Sosyal medya turizmi bazı işletmeler için fırsatlar sunsa da, küçük destinasyonlar ve yerel halk için büyük sorunlar yaratabiliyor.

Dünyanın İkonik Kuleleri Seyahat Tutkunlarına İlham Veriyor Haber

Dünyanın İkonik Kuleleri Seyahat Tutkunlarına İlham Veriyor

İnsanlık tarihinin birikimini günümüze taşıyan ünlü kuleler, bulundukları şehirlerin simgesi haline gelerek turistik cazibe noktaları oluşturuyor. Mimarileriyle hayranlık uyandıran bu yapılar, her yıl milyonlarca gezginin seyahat planlarını etkiliyor. Dünyanın dört bir yanındaki kuleler, yalnızca mimari harikalar değil, aynı zamanda kültürel ve tarihi değerler taşıyan semboller olarak öne çıkıyor. Teknolojik gelişmelerle birlikte gökdelenler inşa edilse de bu yapılar geçmişin ihtişamını yansıtmayı sürdürüyor. EYFEL KULESİ (PARİS, FRANSA) Paris’in kalbinde yer alan Eyfel Kulesi, 1889 yılında EXPO Paris için inşa edildi. Her yıl 7 milyon ziyaretçiyi ağırlayan kule, hem manzarası hem de ışıklandırmasıyla ziyaretçilere unutulmaz bir deneyim sunuyor. BIG BEN (LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK) Elizabeth Kulesi olarak bilinen Big Ben, Londra’nın tarihi ve politik merkezinde yer alıyor. Themes Nehri boyunca yürüyüş yaparken mola verilmesi gereken bir durak olarak dikkat çekiyor. GALATA KULESİ (İSTANBUL, TÜRKİYE) İstanbul’un simgelerinden biri olan Galata Kulesi, Boğaz ve Tarihi Yarımada’nın eşsiz manzarasını sunuyor. Özellikle gün batımı manzarasıyla fotoğraf tutkunlarının gözdesi oluyor. EMPIRE STATE BİNASI (NEW YORK, ABD) New York’un simgesi haline gelen bu Art Deco tarzındaki yapı, 86. ve 102. katlardan muhteşem şehir manzarası sunuyor. Gece ışıklarıyla büyüleyici bir atmosfere sahip olmaya devam ediyor. PİSA KULESİ (PİSA, İTALYA) Eğik yapısıyla ünlü Pisa Kulesi, tarihi bir mühendislik hatasını cazibe merkezine dönüştüren örneklerden biri. Kule, eğlenceli fotoğraf çekimleri için turistlerin uğrak noktası haline gelmiş durumda. BURJ KHALIFA (DUBAİ, BAE) 828 metre yüksekliğiyle dünyanın en uzun yapısı olan Burj Khalifa, modern mühendisliğin zirvesini temsil ediyor. Gözlem platformları, ışık şovları ve lüks alanlarıyla eşsiz bir deneyim sunuyor. TOKYO SKYTREE (TOKYO, JAPONYA) 634 metre yüksekliğindeki bu modern kule, Tokyo’nun panoramik manzarasını görmek isteyenler için ideal bir nokta. Ayrıca, bölge restoran ve alışveriş alanlarıyla popüler bir destinasyon. İZMİR SAAT KULESİ (İZMİR, TÜRKİYE) 1901 yılında inşa edilen İzmir Saat Kulesi, Osmanlı taş işçiliğinin zarif bir örneği olarak gösteriliyor. Konak Meydanı’nda yer alan kule, hem tarihi hem de kültürel bir buluşma noktası. Kuleler, tarihin ve kültürün mimariyle harmanlandığı yapılar olarak, şehirlerin hikayesini anlatmaya devam ediyor. Turistlerin ilgisini çeken bu ikonik yapılar, bulundukları yerleri dünya çapında tanıtmada önemli bir rol oynuyor.

Tripadvisor’dan 2025'in Tartışmasız En İyi 25 Rotası Haber

Tripadvisor’dan 2025'in Tartışmasız En İyi 25 Rotası

Tripadvisor’ın "Tartışmasız En İyiler - Destinasyonlar" seçkisinde 25 seyahat noktası sıralandı. Birleşik Krallık’ın başkenti Londra zirveye yerleşirken, Endonezya’nın gözde adası Bali ikinci, Dubai ise üçüncü sırada yer aldı. İLK 25’TEKİ POPÜLER SEYAHAT DESTİNASYONLARI İstanbul, listenin 17. sırasında bulunuyor. Şehir için yapılan değerlendirmede, "Yüzyıllar boyunca birçok kültür, bu değerli toprak parçasına kendi izlerini bırakmıştır. Günümüzde, İstanbul’un mahallelerini keşfederek bu etkileri bizzat deneyimleyebilirsiniz. Sultanahmet’in kutsal mekanlarından Beyoğlu’nun 19. yüzyıl Avrupa zarafetine, Nişantaşı’nın yüksek modasından Kadıköy’ün canlı kafe kültürüne ve Beşiktaş’ın futbol tutkunu sokaklarına kadar her köşesi, gezginlerin 'İstanbul sadece tek bir şehir değil, bir şehrin içinde birçok şehir' demesini kolayca anlaşılır kılıyor" ifadeleri yer aldı. LONDRA - BİRLEŞİK KRALLIK BALİ - ENDONEZYA DUBAİ - BAE SİCİLYA - İTALYA PARİS - FRANSA ROMA - İTALYA HANOI - VİETNAM MARAKEŞ - FAS GİRİT - YUNANİSTAN BANGKOK - TAYLAND HOI AN - VİETNAM BARSELONA - İSPANYA CUSCO - PERU SIEM REAP - KAMBOÇYA LİZBON - PORTEKİZ PHUKET - TAYLAND İSTANBUL - TÜRKİYE NEW YORK CITY - ABD MALLORCA - İSPANYA EDINBURGH - BİRLEŞİK KRALLIK KATMANDU - NEPAL YENİ DELHİ - HİNDİSTAN MALDİVLER CANCÚN - MEKSİKA MAURITIUS Tripadvisor’ın listesi, seyahat planlaması yapanlar için ilham kaynağı olmayı sürdürüyor.

Antalya'dan Turizmde Rekor: 17 Milyon Ziyaretçi Haber

Antalya'dan Turizmde Rekor: 17 Milyon Ziyaretçi

ANTALYA (İHA) - Akdeniz’in turizm cenneti Antalya, 2024’te 17 milyon 278 bin 103 turisti ağırlayarak rekor kırdı. Dünyanın en çok ziyaret edilen şehirleri arasında altıncı sıraya yükselen Antalya, listedeki tek sahil şehri olarak dikkat çekti. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bu başarıyı "Antalya için bir rekorlar yılı" olarak tanımladı. ZİYARETÇİ SAYISINDA TARİHİ ZİRVE Bakanlığın açıkladığı verilere göre, Antalya Havalimanı'ndan giriş yapan turistler, bir önceki yıla göre yüzde 8’lik artışla toplamda 17 milyon 278 bin 103 kişiyle yeni bir rekora imza attı. En fazla turist 3 milyon 909 bin 960 ziyaretçiyle Rusya’dan gelirken, Almanya ve İngiltere sırasıyla ikinci ve üçüncü oldu. Yurt dışından gelen Türk vatandaşlarının sayısı ise ilk kez 1 milyon barajını aştı. 3 Ağustos’ta Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ne 102 bin 755 turist giriş yaptı. Bu rakam, Antalya tarihinde bir günde ulaşılan en yüksek ziyaretçi sayısı oldu. ANTALYA, DÜNYADA İLK 10’A GİRDİ Euromonitor’un en çok ziyaret edilen şehirler listesinde Antalya altıncı sırada yer aldı. İstanbul’un ikinci sıradaki başarısıyla Türkiye, iki şehirle listeye giren tek ülke oldu. Antalya Kent Konseyi Turizm Grubu Başkanı Recep Yavuz, bu başarıyı "2024'te savaşlar ve ekonomik zorluklara rağmen elde edilen bu zafer, Antalya'nın dünya turizmindeki gücünü bir kez daha gösterdi" sözleriyle tanımladı. Türkiye'nin listedeki başarısı hakkında da konuşan Yavuz, "İstanbul ve Antalya'nın toplam ziyaretçi sayısı 40 milyonu aştı. Bu rakam dünya turizmi için oldukça dikkate değer bir başarıdır" diye ekledi. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM VE REKABET VURGUSU Geçtiğimiz yılda Polonya ve Hollanda pazarlarındaki büyümeye dikkat çeken Yavuz, "Polonya, Antalya'nın en önemli kaynak pazarlarından biri haline geldi. Önümüzdeki yıllarda Polonya'nın ilk üç kaynak pazar arasında yer alabileceğini düşünüyorum. Polonyalı turistler için Antalya, sunduğu çeşitlilik ve avantajlarla rakipsiz bir destinasyon" yorumunda bulundu. Recep Yavuz, fiyat artışlarının turizmi olumsuz etkileyebileceğini belirterek, "Antalya'nın fiyat artışlarını kontrol altında tutarak rekabet gücünü koruması önemli. Turizm, fiyatla el ele gider. Aşırı artışlar, kayıplara yol açabilir" dedi. Antalya’nın sunduğu çeşitlilik ve uzun konaklama süreleri sayesinde gelirlerin arttığını belirten Yavuz, ortalama tatil süresinin 8-9 gün olduğunu ifade etti. 2025 için hedefler arasında, Antalya’nın yalnızca ziyaretçi sayısıyla değil, "en cazip turizm destinasyonları" listesinde de yer alması gerektiği belirtildi.

Kavaloğlu: Haber

Kavaloğlu: "Antalya 2025'te Turizmde Rekor Kırabilir"

ANTALYA (İHA) - Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Ekonomi Muhabirleri Derneği'ne (EMD) Antalya'nın 2025 yılı turizm hedefleri hakkında konuşarak, "Antalya'ya 2025'te 18 milyon turist gelecek, programlandı. 18 milyonu geçecek. Herhangi bir problem olmazsa tabii. Çok güzel bir coğrafyada turizm hareketi yapıyoruz ama her şeyden etkileniyoruz" dedi. Kavaloğlu, kur politikaları ve bölgesel sorunların turizm sektörü üzerindeki etkisine dikkat çekti. KUR POLİTİKALARININ ÖNEMİ Kavaloğlu, turizm gelirlerinin yaz aylarında yoğunlaştığını ve kurun en az 45 TL seviyesinde olması gerektiğini vurguladı. "Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında kârımızın neredeyse yüzde 80'ini yapıyoruz. Bu dönemde enflasyonu karşılayacak düzeyde bir kur olmazsa 2025 çok zor bir yıl olabilir" dedi. Enflasyonun da turizmcileri olumsuz etkilediğini ifade ederek, dengeye ihtiyaç duyulduğunu söyledi. PAZAR ÇEŞİTLENDİRİLMESİ GEREKLİ Turizm gelirleri için aynı pazarlara odaklanılmasını sürdürülebilir bulmayan Kavaloğlu, Fransa gibi yeterince değerlendirilmeyen pazarlara odaklanılması gerektiğini belirtti. "Fransa'dan az turist alıyoruz. Bu noktaya daha fazla yoğunlaşmalıyız. İlk 10 kaynak pazardan toplamda yüzde 90 pay almak sürdürülebilir değil. Hem Turizm Geliştirme Ajansı hem de Antalya olarak yeni pazar arayışını desteklemeliyiz” dedi. KIŞ TURİZMİ VE "SHOULDER PERIOD" HEDEFLERİ Antalya’nın kış sezonundaki turist sayısını 750 binden 1,5 milyona çıkarmayı planladıklarını aktaran Kavaloğlu, asıl büyümenin Nisan-Mayıs ve Ekim aylarında gerçekleşebileceğini söyledi. Bu dönemlerde ekstra turist çekmek için pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gerektiğini belirten Kavaloğlu, "Burada tek büyüyebilecek pazar, yani bu shoulder periyotlarda büyüyebilecek pazar Rusya. O da savaş halinde. Ukrayna çok büyümüştü, bir milyonu geçti ama bu savaş gerçekten çok sarsıcı bir savaş, bizim coğrafyayı çok etkiledi" yorumunda bulundu. GOLF VE KONGRE TURİZMİ POTANSİYELİ Golf sahalarının ve kongre merkezlerinin sınırlı kapasitesine değinen Kavaloğlu, "Golf turizmi diyorsun, 18 tane golf sahası var. İspanya'da 300 tane golf sahası var, büyümüyor rakam. 18 tane golf sahasıyla ulaşabileceğin kişi sayısı belli bir yere kadar gidiyor" dedi. Türkiye'de Avrupa'nın aksine golf sporunun daha lüks algılandığını vurgulayan Kavaloğlu, fuarların sayısının da artırılması gerektiğini ekledi. POLONYA PAZARI BÜYÜYOR Rusya-Ukrayna savaşının sektöre olan etkilerinden bahseden Kavaloğlu, Polonya pazarının ilk defa 1 milyonu aşarak dördüncü büyük pazar konumuna ulaştığını söyledi. Almanya, İngiltere ve Polonya'da ciddi büyüme potansiyeli gördüklerini açıkladı. ANTALYA DÜNYA SIRALAMASINDA YÜKSELİYOR Antalya’nın dünyada en çok turist ağırlayan kentler arasında Paris’i geride bırakabileceğini söyleyen Kavaloğlu, "Paris 15,6 milyon ziyaretçiyle yılı kapatacak gibi duruyor. Eğer ek bir artış yakalayamazlarsa Antalya bu yıl Paris'i geçip dördüncü sıraya yükselmiş olacak. Bu gerçekten önemli bir başarı" dedi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.