Hava Durumu

#Otoyol Projesi

TOURISMJOURNAL - Otoyol Projesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otoyol Projesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Türkiye’nin Geleceğini Şekillendirecek Haber

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Türkiye’nin Geleceğini Şekillendirecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun sadece bir ulaşım projesi değil, Türkiye'nin yükselen geleceğini şekillendiren bir abide eser olacağını söyledi. Uraloğlu, Otoyol sayesinde mevcut Ankara-Kırıkkale Devlet Yolu'nda 80 dakika süren seyahat süresinin 43 dakikaya düşeceğini ve yıllık 5,2 milyar lira tasarruf sağlanacağını söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yapım çalışmaları devam eden 120 kilometrelik Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nda incelemelerde bulundu. Kırıkkale'nin 43 ilin geçiş noktasında bulunan stratejik konumu sebebiyle ulaşımda önemli bir noktada olduğunu ifade eden Uraloğlu, son 23 yılda ulaştırma ve haberleşme altyapısına 47 milyar liranın üzerinde yatırım yapıldığını söyledi. Bölünmüş yol uzunluğunun 39 kilometreden 235 kilometreye çıkarıldığını vurgulayan Uraloğlu, "Ankara, Kırşehir, Çorum, Yozgat ve Çankırı olmak üzere tüm komşularına bölünmüş yollarla bağladık" dedi. Tamamlanan projeler arasında Kırıkkale-Delice Devlet Yolu, Kırıkkale-Kayseri Yolu ve Yahşihan Köprülü Kavşağı gibi yolları sayan Uraloğlu, Kırıkkale'de çalışmaları devam eden 6 ayrı karayolu projesinin toplam bedelinin 5 milyar liranın üzerinde olduğunu bildirdi. Ayrıca 14 Haziran'da temeli atılan Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı'nın da ulaşıma değer katacağını ifade etti. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun 101 kilometresi ana gövde, 19 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplamda 120 kilometrelik bir hat olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, güzergah boyunca 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük, 39 köprü, 46 altgeçit ve 3 otoyol hizmet tesisi inşa edildiğini aktardı. Çalışmaların 7 gün 24 saat sürdüğünü dile getiren Uraloğlu, projenin şu ana kadar 5,9 milyon metreküp kazı ve 4,7 milyon metreküp dolgu çalışması tamamlandığını kaydetti. Otoyolun Ankara Çevre Yolu'ndan başlayarak Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan üzerinden ilerleyip Kızılırmak'ı geçerek Çerikli'nin kuzeyinden Yozgat yoluna bağlanacağını belirten Uraloğlu, bu yolun sadece bölgesel değil, uluslararası lojistikte de önemli bir hat olacağını söyledi. "Bu proje ile yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu hale getireceğiz" diyen Uraloğlu, özellikle bayramlar ve hafta sonlarında yaşanan yoğunlukların önüne geçileceğini vurguladı. Otoyol sayesinde trafikte yaşanan sıkışıklıkların ortadan kalkacağını belirten Uraloğlu, yılda 4,5 milyar lira zamandan, 700 milyon lira ise akaryakıttan tasarruf edileceğini, ayrıca 41 bin ton karbon emisyonunun azaltılarak çevreye katkı sağlanacağını ifade etti. Projenin ileride Samsun'a ve doğuda İran sınırına kadar uzanacak otoyol projelerinin ilk ayağını oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, "Otoyol projemiz, önümüzdeki yıllarda hayata geçirilmesi planlanan Ankara'yı kuzeyde Samsun'a, doğuda İran sınırına kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağını oluşturacak. Projemiz bu yönüyle de sadece bölge için değil, Türkiye'mizin küresel lojistik ağındaki rolü için de stratejik bir öneme sahiptir. Otoyolumuz, Türkiye'mizin yükselen geleceğini şekillendiren bir abide esere dönüşecektir" dedi. Açıklamasının sonunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Cumhur İttifakı olarak yatırım, istihdam, üretim ve ihracat odaklı büyüme stratejisiyle çalıştıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, projede emeği geçen yüklenici firmaya, Karayolları Genel Müdürlüğü personeline, Kırıkkale Valisi Mehmet Makas'a ve milletvekillerine teşekkür etti. Öte yandan, Bakan Uraloğlu, demir yolu araçları yapım-bakım-onarım fabrikasında incelemelerde bulunarak bilgi aldı. Daha sonra Kırıkkale Valisi Mehmet Makas'ı makamında ziyaret eden Uraloğlu, belediye başkanlarıyla basına kapalı toplantı gerçekleştirdi. Uraloğlu, buradaki toplantının ardından da AK Parti İl Başkanlığı'na geçerek partililerle bir araya geldi. Bakan Uraloğlu'na ziyaretlerinde Vali Mehmet Makas, AK Parti Milletvekili Mustafa Kaplan, MHP Milletvekili Halil Öztürk, AK Parti Bingöl Milletvekili Zeki Korkutata ve ilgili kurum müdürleri eşlik etti.

Mersin'in Otoyol Projesinde Önemli Aşamaya Gelindi Haber

Mersin'in Otoyol Projesinde Önemli Aşamaya Gelindi

MERSİN (İHA) - Mersin'in ilçelerini birbirine bağlayacak Çeşmeli-Erdemli-Silifke-Taşucu Otoyol Projesi'nde çalışmalar hız kesmeden sürerken, projenin fiziksel ilerleme oranının yüzde 27'ye ulaştığı duyuruldu. AK Parti Mersin Milletvekili Ali Kıratlı, Karayolları 5. Bölge Müdürü İlhan Aytekin ve yüklenici firma yetkilileriyle birlikte projenin ilk etabı olan Çeşmeli-Kızkalesi otoyol alanında incelemelerde bulundu. Şantiye ziyaretinde T1 tünelinden geçen Kıratlı, proje hakkında bilgi aldıktan sonra yaptığı açıklamada, bu otoyolun Mersin turizmi açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Özellikle yaz aylarında bölgedeki trafik yoğunluğuna dikkat çeken Kıratlı, turizm sezonunda kent nüfusunun 3 milyona yaklaştığını ve bu durumun trafiği olumsuz etkilediğini dile getirdi. "Yaz dönemlerinde Kız Kalesi Silifke'den, yaklaşık 3- 4 saat süren mesafelerin olduğu, yolculukların yapıldığı bir yoldan bahsediyoruz. İnşallah proje tamamlandığında bu süre çok daha kısalacak" dedi. DEV PROJEDE SON DURUM Kıratlı, projenin ana gövdesinin 42 kilometre uzunluğunda olduğunu, 6 bağlantı yolunun ise toplam 11 kilometreyi bulduğunu açıkladı. Projenin maliyetinin güncellenmiş rakamlara göre 54 milyar lirayı aştığını ve bu tutarın yaklaşık 1.1 milyar Euro'ya denk geldiğini belirtti. T1 tünelinin tamamlandığını söyleyen Kıratlı, projenin en uzun tüneli olan 4.4 kilometrelik T2 tünelinin de yapımının devam ettiğini ekledi. Toplamda 21.5 kilometre uzunluğunda tünel, 5 viyadük, 34 alt geçit ve 34 köprü ile üst geçit inşa edileceğini belirtti. GÜNCELLENEN PLAN VE YENİ DÜZENLEMELER "Daha önce planladığımız ama maalesef özellikle Erdemli'den sonraki toprak yapısı, fiziki yapısı ve sit alanlarına, yani doğal yapısına bazı noktalarda zarar vereceğini düşündüğümüzden dolayı projeyi yeniden güncelledik" diyen Kıratlı, yapılan değişikliklerin maliyeti artırdığını ancak bölgenin doğal dokusunun korunması adına gerekli olduğunu ifade etti. Bazı noktaların 20 metre derinliğe inen tünellerle geçildiğini, tamamlanan bölümlerin ise belirli aşamalarda hizmete açılabileceğini dile getirdi. 4 BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLANIYOR Projede doğrudan 4 bin kişiye iş imkanı sağlandığını, dolaylı olarak ise yaklaşık 20 bin kişinin bu projeden gelir elde ettiğini belirten Kıratlı, bunun bölge ekonomisi için büyük bir katkı olduğunu söyledi. "Bugün baktığımızda Çukurova Bölgesel Havalimanı da hakikaten sadece Türkiye'nin değil, Avrupa'nın en önemli havalimanlarından biri oldu. Taşımış olduğu yolcu kapasitesiyle, hedeflediğimiz yolcu kapasitelerine ulaşıyoruz. Yine Akdeniz Sahil Yolumuz bitmek üzere. Şu anda yaklaşık 30 kilometreye yakın bir kısmı kaldı, geri kalanını tamamladık. Eskiden 6 saatte otomobille Anamur'a giderken, bugün yaklaşık 2,5 saatte duble yoldan, otoban kalitesindeki yoldan Anamur'a gidiyorum. Eskiden otobüsle 9 saatte gidilen yerlere, bugün 4-4,5 saatte gidiyoruz. Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği gibi, 2002 yılından bugüne kadar toplamda 620 milyar liranın üzerinde bir yatırım yaptık Mersin'e. Sadece şu konuştuğumuz proje, yaklaşık olarak 54 milyar lirayı geçiyor. Hızlı tren hattında da çalışmalar devam ediyor. Orada da bugünkü güncel rakamlarımız ile beraber yaklaşık 70 milyar liranın üzerinde bir maliyet var. Bunların hepsi Mersin için, Mersinliler için" diyerek sözlerini tamamladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.