Hava Durumu

#Orta Doğu

TOURISMJOURNAL - Orta Doğu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Orta Doğu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede Haber

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, pazar analizleri ve veriye dayalı içgörüler aracılığıyla global turizm sektörünün büyümesine yardımcı olmaya devam ediyor. Mastercard’ın birleştirilmiş ve anonimleştirilmiş verilerini kullanan Mastercard Ekonomi Enstitüsü, günümüzde tüketicilerin seyahat harcamalarını belirleyen içgörü ve motivasyonların ele alındığı Seyahat Trendleri 2025 Raporu’nu yayınladı. Rapora göre, döviz kurları ve jeopolitik dinamikler tüketici davranışlarını etkilerken, bireysel tercihler ve amaç odaklı motivasyonlar da seyahat sektörünü şekillendiren itici güçler olmaya devam etti. Raporda, geçen yıl 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, global gurme destinasyonları listesinin başında yer aldı. Şehirdeki restoranlar, Asya, Orta Doğu, Akdeniz ve Doğu Avrupa mutfaklarını harmanlayan ve her zevke hitap eden yemek seçenekleriyle övgü topladı. Mastercard Ekonomi Enstitüsü Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi (EEMEA) Baş Ekonomisti Khatija Haque: “Bölgemizde turizm, büyüme ve çeşitlilik için önemli bir itici güç olmaya devam ediyor. Doğal güzelliklerin, mutfak çeşitliliğinin ve özel deneyimlerin gezginler tarafından bu kadar büyük saygı gördüğünü görmek harika. Ekonomik ve jeopolitik faktörler nereye gidileceği kararını etkilese de, anlamlı deneyimlere duyulan arzu seyahat kararlarımızın büyük bir bölümünü yönlendirmeye devam ediyor. EEMEA bölgesindeki turizm manzarası, yatırımları çeken ve harcamaları artıran gelişmekte olan destinasyonlarla birlikte değişiyor. Yeni Mastercard Ekonomi Enstitüsü raporumuz, ülkelerin, bir seyahatten daha fazlasını arayan kaşiflerin dikkatini nasıl çektiğine dair ilginç bilgiler sunuyor.” açıklamalarını yaptı. İstanbul 43 şehir arasında birinci sırada Mastercard Ekonomi Enstitüsü, globalde en çok tercih edilen gurme şehirleri belirlemek için yeme-içme mekanlarında yapılan sınır ötesi harcamaları analiz etti. Bu kapsamda, şehir genelinde medyan sayı hesaplanarak her restoranda turistler tarafından temsil edilen ülke sayısı ölçüldü. Böylece, belirli bir şehirdeki restoranlar arasında turist çeşitliliği medyan bir ölçüyle belirlendi. Yeme-içme listesini oluşturan 43 ülkenin her biri için en iyi şehir listelendi. 2024 yılında 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, listedeki 43 şehri geride bırakarak birinci oldu. Listenin ilk 10’unda Avrupa’dan 7, Asya’dan 2 destinasyon daha yer aldı: Cannes (Fransa), Interlaken (İsviçre), Barselona (İspanya), Dubrovnik (Hırvatistan), Mikonos (Yunanistan), İtalya, Malta, Tayland ve Endonezya. Bu destinasyonların her biri, canlı mutfak kültürleriyle dünya çapındaki ziyaretçileri kendine çekiyor. Araştırmada ayrıca Pekin (Çin), Cannes ve Mikonos, yemek fiyatları açısından listenin en üstünde; Ayia Napa (Kıbrıs), Varna (Bulgaristan) ve Braşov (Romanya) ise en altta yer aldı. Japon turistler Türkiye’yi sevdi Rapora göre, 2019-2024 arasında Japonya’dan Kayseri’ye gelen turist sayısı neredeyse 6 kat artarak listede başı çekti. Japonların tercih ettikleri şehirler 3 kat fazla artışla Nevşehir ve 2 kattan fazla artışla İzmir olarak sıralandı. Birleşik Krallık’tan Antalya’ya, ABD’den ve Kanada’dan İstanbul’a gelen turist sayısı ise 2 katından fazla artış gösterdi.

İstanbul’dan Atırav’a Direkt Uçuş Dönemi Başladı Haber

İstanbul’dan Atırav’a Direkt Uçuş Dönemi Başladı

Tarihi İpek Yolu'nun önemli duraklarından Kazakistan'ın liman şehri Atırav'a, Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan direkt uçuşlar başladı. Haftada iki frekans olarak gerçekleşecek seferlerle güçlenecek İstanbul-Hazar köprüsünün, iki ülke arasındaki ekonomik, kültürel ve sosyal bağları geliştirmesi bekleniyor. Yolcu sayısı açısından Türkiye'nin en büyük 2'nci, Avrupa'nın ise 8'inci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı uçuş çeşitliliğini artırarak yolculara daha fazla bağlantı seçeneği sunmaya devam ediyor. Asya ve Avrupa kıtasının buluştuğu İstanbul'dan, bu iki kıtanın buluştuğu bir başka noktaya; Kazakistan'ın ana liman şehri Atırav'a (Atyrau), 14 Mayıs 2025 tarihinden itibaren Sabiha Gökçen merkezli direkt uçuşlar başladı. Avrupa'nın doğuda Asya sınırını oluşturan Ural Nehri'nin ikiye böldüğü Atırav'ın neredeyse tamamı Asya kıtasında, küçük bir bölümü ise Avrupa'da yer alıyor. Pegasus Hava Yolları, ana üssü İstanbul Sabiha Gökçen'den (SAW), Atırav (GUW) şehrine çarşamba ve pazar günleri olmak üzere haftada iki frekans olacak şekilde direkt seferlere başladı. İstanbul - Atırav yönündeki ilk uçak, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda düzenlenen törenin ardından uçuşunu gerçekleştirdi. Pegasus'un Atırav hattıyla Orta Asya ile Türkiye arasındaki havayolu köprüsüne güçlü bir halka daha eklenmiş oldu. Bu yeni bağlantı, Sabiha Gökçen'in Kazakistan'daki beşinci uçuş noktası olurken Pegasus, daha önce Almatı, Çimkent, Astana ve Aktau'ya gerçekleştirdiği seferlere bir yenisini ekledi. Hazar'ın incisi Atırav artık daha yakın Tarihi İpek Yolu üzerinde önemli bir durak olan Atırav'a direkt seferlerin başlaması, farklı kültürleri keşfetmek ve iş bağlantılarını güçlendirmek isteyenler için heyecan verici bir kapı aralıyor. Ural Nehri kıyısında Batı'nın ve Doğu'nun ruhunu birleştiren Atırav, stratejik konuma sahip, modern ve dinamik bir şehir. Hazar Denizi'nin kıyısında yer alan liman kenti Atırav, zengin petrol ve doğal gaz yataklarıyla Kazakistan ekonomisinde kritik bir rol üstleniyor. Hayata geçen SAW - GUW bağlantısının Türkiye ile Kazakistan arasındaki seyahatleri kolaylaştırarak ticari ve kültürel ilişkilerle turizme önemli katkılar sağlaması bekleniyor. İstanbul'un dünyaya açılan kapısı Sabiha Gökçen Havalimanı, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika'ya erişimini her geçen gün güçlendirirken İstanbul'un kültürel ve tarihi zenginliklerini dünya çapında 52 ülkeye ve 105 dış hat destinasyonuna bağlıyor.

Emirates, A350 ile Yedi Yeni Rotada Uçuş Ağını Genişletiyor Haber

Emirates, A350 ile Yedi Yeni Rotada Uçuş Ağını Genişletiyor

Dünyanın önde gelen havayolu şirketlerinden Emirates, filosuna yeni katılan Airbus A350 uçaklarıyla hizmet vereceği yedi yeni destinasyonu duyurdu. Havayolu, Orta Doğu, Körfez Arap Ülkeleri İş Birliği Konseyi (GCC), Avrupa, Afrika ve Güneydoğu Asya'daki kısa ve orta mesafeli rotalarını genişletiyor. Yeni uçuş planına göre Emirates, Tunus, Amman, İstanbul, Dammam, Ho Chi Minh City, Bağdat ve Oslo'ya A350 seferleri düzenleyecek. Şirket, bu yeni uçaklarla premium seyahat deneyimini artırmayı ve Business Class ile Premium Ekonomi’de yolculara daha fazla konfor sunmayı hedefliyor. Emirates Başkan Yardımcısı ve Ticari İşler Direktörü Adnan Kazım, genişleme planlarının Emirates’in sunduğu premium seyahat deneyimini daha fazla yolcuya ulaştırmalarına olanak tanıdığını aktardı. Yeni kabinleri ve uçuş içi hizmetleriyle, her segmentte üst düzey konfor sunmayı hedeflediklerini ekledi. A350 İLE YENİ SEFERLER: Tunus: 1 Haziran’dan itibaren haftada 6 gün (Salı hariç) uçulacak. Amman: 1 Haziran’dan itibaren günlük uçuşlar gerçekleştirilecek. İstanbul: 1 Temmuz’dan itibaren günlük seferler yapılacak. Dammam: 1 Temmuz’dan itibaren Suudi Arabistan’daki ilk A350 uçuşu olacak. Ho Chi Minh City: 1 Ağustos’tan itibaren Güneydoğu Asya’daki ilk sefer yapılacak. Bağdat: 3 Ağustos’tan itibaren haftada 3 gün (Pazartesi, Çarşamba, Pazar) uçuş yapılacak. Oslo: 1 Eylül’den itibaren günlük uçuşlar gerçekleştirilecek. Ayrıca Emirates, Bahreyn ve Kuveyt’te A350 uçuşlarını artırarak daha fazla günlük sefer düzenleyecek. Bolonya’ya yapılacak ilk A350 uçuşu ise planlanandan bir ay önce, 1 Haziran’da başlayacak. Yeni Airbus A350 uçakları, üç farklı kabin sınıfında toplam 312 yolcuya hizmet veriyor. Business Class için 1-2-1 düzeninde 32 yeni nesil, yatağa dönüşebilen koltuklar, Premium Ekonomi sınıfı için 21 koltukla konforlu seyahat imkânı, Ekonomi Sınıfı için ise 259 geniş aralıklı koltuk bulunuyor. Yeni A350 uçakları, yolculara üst düzey konfor sunabilmek için Business Class’ta kablosuz şarj imkânı, Premium sınıflarda otomatik ve elektrikli, kapandığında Emirates’in Ghaf ağacı motifinin belirdiği pencere perdeleri, yeni nesil uçak içi eğlence sistemini destekleyen 4K çözünürlüklü sinematik ekranlar, dokunmatik çağrı butonları ve Bluetooth kulaklık bağlantısı, her koltukta 60 watt USB-C bağlantı noktası, daha geniş ve konforlu oturma alanları gibi gelişmiş uçak içi teknolojiler içeriyor. Emirates’in yeni A350 uçuşları için bilet satışları emirates.com, Emirates mobil uygulaması, yetkili seyahat acenteleri ve Emirates satış ofisleri üzerinden yapılabiliyor.

Rixos Hotels, 25. Yılını Kutluyor  Haber

Rixos Hotels, 25. Yılını Kutluyor 

Yenilikçi yaklaşımıyla Türkiye, Orta Doğu, Avrupa ve ötesinde lüks konaklamaya yeni bir soluk getiren Rixos, 25 yıldır kusursuz hizmet anlayışıyla misafirlerini ağırlıyor. Rixos Tersane İstanbul, The Land of Legends, Nickelodeon Hotels & Resort Antalya ve Nickelodeon Land gibi vizyoner projelerle, hayalleri gerçeğe dönüştüren destinasyonlar yaratmaya devam ediyor. RIXOS HOTELS, 25. YILINDA KÜRESEL BAŞARISINA YENİLERİNİ EKLİYOR Bu yıl 25. yılını kutlayan Rixos Hotels, "25 Yıldır En Güzel Hikâyeleri Birlikte Yazıyoruz" sloganıyla global başarısını taçlandırıyor. 3 kıtada, 10 ülkede, 40’tan fazla otel ve 20.000’in üzerinde oda kapasitesiyle her yıl 1 milyondan fazla misafire ev sahipliği yapan Rixos, lüks konaklama sektöründeki gücünü her geçen yıl artırıyor. Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Mısır, Kazakistan, Rusya ve Avrupa’daki güçlü varlığını sürdüren marka, 10.000’i aşkın çalışanıyla misafirlerine benzersiz hizmet sunuyor. Avrupa’da kazandığı "En İyi Aile Oteli" ödülleri, misafir memnuniyetine verdiği önemin bir göstergesi. Rixos Hotels’in vizyonu, misafirlerine her zaman daha fazlasını sunmak. "More Than" felsefesiyle, her yaş ve ilgi alanına hitap eden marka; eğlence, wellness ve dinamik aktiviteleri otel deneyiminin merkezine yerleştiriyor.  Misafirler, otantik Türk hamamları ve yenileyici Anjana Spa, profesyonel eğitmenler eşliğinde spor aktiviteleri, usta şeflerin elinden çıkan gastronomi deneyimleri ve iş seyahatleri için modern toplantı ve etkinlik alanları ile Rixos’ta unutulmaz anlar yaşıyor.  Lüks konaklama anlayışını bir adım öteye taşıyan Club Privé by Rixos, özel villalar, havuzlar ve kişiselleştirilmiş hizmetler ile benzersiz bir tatil deneyimi sunuyor. 25 YILDIR EN GÜZEL HİKÂYELERİ BİRLİKTE YAZIYORUZ… Rixos Hotels, 25. yılını, "25 Yıldır En Güzel Hikâyeleri Birlikte Yazıyoruz" sloganıyla kutluyor. Yeni nesil tatil deneyimleri ve sıra dışı projelere yaptığı yatırımlarla büyümeye devam eden marka, misafirlerine doğadan ilham alan otelleri, özel villalar, hareketli şehir otelleri ve kişiselleştirilmiş konaklama seçenekleri sunuyor. Küresel varlığını Asya ve Amerika'ya genişleterek güçlendiren Rixos, Rixos Residences ile misafirlerine Rixos yaşam tarzını evlerine taşıma fırsatı sunuyor. Heyecan verici projeler arasında, Haliç kıyısında tarihi dokuyu modern zarafetle buluşturan Rixos Tersane Istanbul, The Land of Legends’ta adrenalin dolu tema park deneyimleri ve Kingdom Hotel’de lüks konaklama seçenekleri bulunuyor. Yeni açılan Nickelodeon Hotels & Resort Antalya ve Nickelodeon Land, ailelere yönelik eğlenceyi yepyeni bir boyuta taşırken, Shopping Avenue dünyanın önde gelen lüks markalarını bir araya getirerek destinasyonun cazibesini artırmaya devam ediyor. Rixos Hotels, 25 yıllık köklü mirası ve yenilikçi ruhuyla, misafirlerine ilham vermeye ve unutulmaz deneyimler sunmaya devam edecek.

Suudi Tur Operatörleri Bursa’da Ağırlandı Haber

Suudi Tur Operatörleri Bursa’da Ağırlandı

BURSA (İHA) - Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği, Türk Hava Yolları Cidde Ofisi ile iş birliği yaparak Suudi Arabistan’ın Cidde, Riyad, Mekke, Medine ve Dammam şehirlerinden gelen 13 tur operatörünü Bursa’da misafir etti. Otantik Club Hotel & SPA’da düzenlenen B2B toplantısında turizm acenteleri, otel temsilcileri, sağlık turizmi yapan hastaneler ve profesyonel turist rehberleri bir araya gelerek iş birlikleri geliştirme fırsatı yakaladı. Suudi Arabistanlı tur operatörleri, Bursa’nın doğal güzellikleri ve turizm imkânlarını yerinde inceledi. Toplantıya Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, encümen üyeleri Neriman Arat ve Tolga Sarışen, Türk Hava Yolları Cidde Ofisi Pazarlama Yetkilisi Ersoy Yıldız, TÜRSAB Güney Marmara BTK Başkanı Murat Saraçoğlu, Bursa Rehberler Odası Başkanı Tansu Erçevik, GÜMTOB Başkanı Buğra Artıç, Bursa Sağlık Turizmi Derneği Başkanı Dr. Metin Yurdakoş ve Bursa Büyükşehir Belediyesi Turizm ve Tanıtma Şube Müdürü Ercüment Yılmaz katıldı. Görüşmelerde Bursa'nın turizm potansiyeli, paket programlar ve yeni iş birlikleri ele alındı. Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği, geçtiğimiz günlerde Türk Hava Yolları Riyad Ofisi’nin desteğiyle Suudi Arabistan’dan 15 sosyal medya fenomenini Bursa’da ağırlamıştı. Devam eden içerik üretme çalışmaları kapsamında sadece Snapchat üzerinden Bursa, Orta Doğu ülkeleri genelinde 35 milyon görüntülenmeye ulaştı.

ATF25 Egypt Afrika Turizminin Kapılarını Açıyor Haber

ATF25 Egypt Afrika Turizminin Kapılarını Açıyor

GMT Fuarcılık tarafından organize edilen bu büyük etkinlik, Afrika turizmini küresel turizm ağlarına entegre etmeyi ve sektördeki bağlantılarını güçlendirmeyi hedefliyor. ATF25 EGYPT TURİZM SEKTÖRÜNÜ SHARM EL SHEIKH’TE BULUŞTURUYOR 22-23 Mayıs 2025’te “Turizmin Güneşi” sloganıyla düzenlenecek olan Afrika Turizm Fuarı Mısır, Afrika kıtasını ve Afrika’ya entegrasyonun en önemli kapısı olan Mısır’ı dünya pazarı profesyonelleriyle bir araya getirerek yeni strateji ve iş birliklerine zemin hazırlıyor. Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır’ın lansmanı niteliğindeki Afrika Turizm Forumu, geçtiğimiz sene, Sharm El Sheikh’te 10 bin metrekarelik alanda gerçekleşti ve büyük bir ilgi gördü. Foruma 67 ülkeden 2.000 uluslararası seyahat acentesinin katılımı ile toplamda 3.077 ziyaret gerçekleşti. Sekiz oturumda, 25 konuşmacı, Afrika turizminin geleceğine dair vizyoner görüşlerini paylaştı.  Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır, turizm profesyonelleri ve yatırımcıları için dinamik bir platform olmayı vaat ediyor. 70’ten fazla ülkeden 5.000’in üzerinde profesyonel ziyaretin gerçekleşmesi hedeflenen ATF25 Mısır’da ve 100’ün üzerinde turizm markasının yer alması öngörülüyor. 22-23 Mayıs 2025’te gerçekleşecek olan Afrika Turizm Fuarı Mısır’da iki gün boyunca 10.000’den fazla B2B görüşmesi yapılacak ve sektördeki önemli isimler deneyim ve öngörülerini katılımcılarla paylaşacak. ATF25Egypt, Afrika’nın ve Mısır’ın kültürel mirasını ve sürdürülebilir turizmini ön plana çıkararak, kıta turizmine stratejik bir ivme kazandırmayı amaçlıyor. Aynı zamanda, yeni projeler ve yatırımlar için fırsatlar yaratacak olan ATF25Egypt, 22-23 Mayıs 2025’te Mısır’ın Sharm El Sheikh kentinde kapılarını açarak, turizm sektörünün küresel anlamdaki büyümesine katkı sağlamayı hedefliyor. Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır’da, Avrupa, Orta Doğu, Balkanlar, Benelüks ve Baltık pazarlarından gelen tur operatörleri, küresel konaklama markaları, seyahat acenteleri ve profesyonel ziyaretçiler bir araya gelecek. ATF25Egypt’e katılan sektör profesyonelleri, stratejik ortaklıklar kurarak, Afrika’nın ve Mısır’ın partnerleriyle turizm kalkınma hedeflerine katkı sağlayacak ve Afrika kıtasındaki destinasyonların gelişimini destekleyecek. Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır, sektörel yenilikleri ve iş birliği fırsatlarını değerlendirmek isteyen ulusal ve uluslararası turizm profesyonelleri, yatırımcıları, kanaat önderlerini, turizm otoritelerini, bürokratları ve bakanlık temsilcilerini 22-23 Mayıs 2025 tarihinde Sharm El Sheikh’te bir araya getirecek. Kıtalar arasında bir köprü olmayı, turizm sektörünün uluslararası iş birliğine ivme kazandırmayı amaçlayan Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır, iş birliği ve fikir birliği platformu olarak Afrika’nın turizm hazinelerinin kapılarını açacak. 

Küresel Turizm Pandemi Öncesi Seviyelere Döndü Haber

Küresel Turizm Pandemi Öncesi Seviyelere Döndü

Küresel turizm, 2024’te COVID-19 pandemisi sonrası tamamen toparlanarak dünya genelinde 1,4 milyar uluslararası turist kaydetti. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), güçlü talep sayesinde birçok destinasyonun pandemi öncesi seviyeleri geçtiğini ve ziyaretçi harcamalarının hızla büyüdüğünü belirtti. 2024’teki uluslararası turist sayısı, 2023’e kıyasla yüzde 11 artarak 1,3 milyar seviyesini geçti ve 2019’daki rakamları yeniden yakaladı. UNWTO, bu yükselişi büyük kaynak pazarlarının güçlü performansı ve Asya’daki destinasyonların toparlanmasına bağladı. TURİZM GELİRLERİNDE REKOR ARTIŞ Küresel turizm gelirleri 2024’te 1,6 trilyon dolara ulaştı. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 3 ve 2019’a kıyasla yüzde 4 daha fazla bir artış anlamına geliyor. UNWTO Genel Sekreteri Zurab Pololikashvili, turizmin sosyoekonomik kalkınmaya olan katkısının sürdüğünü ve sektörün insan ve çevreyi merkeze koyarak dönüşümünü hızlandırması gerektiğini vurguladı. Öte yandan, artan ziyaretçi sayıları, turizm merkezlerinde baskıya neden oldu. Venedik, tarihi merkezine günlük giriş ücreti uygularken, Japonya Fuji Dağı’ndaki yürüyüşçü sayısına günlük bir sınır getirdi. Amsterdam gibi şehirler, kruvaziyer gemilerinin limana yanaşma sayısını azalttı. AVRUPA VE DİĞER BÖLGELERDEKİ GELİŞMELER Avrupa, 2024’te 747 milyon uluslararası ziyaretçiyle en popüler turizm bölgesi olmaya devam etti. Ancak, Orta ve Doğu Avrupa’da, Rusya’nın Ukrayna’ya saldırısının etkileri hala hissediliyor. Asya-Pasifik bölgesinde uluslararası turist sayısı yüzde 33 artarak 316 milyona ulaştı, ancak bu rakam hala pandemi öncesi seviyelerin yüzde 87’sine denk geliyor. Orta Doğu, 2019’a kıyasla yüzde 32 artışla 95 milyon turist ağırlayarak en güçlü toparlanmayı kaydetti. Ancak bu, 2023’e göre yalnızca yüzde 1’lik bir artış anlamına geliyor. YENİ REKORLAR VE ÖNGÖRÜLER Japonya ve Fas gibi ülkeler yeni turizm rekorları kırarken, El Salvador ve Suudi Arabistan gibi ülkeler uluslararası ziyaretçi sayılarında sırasıyla yüzde 81 ve yüzde 69’luk artış kaydetti. BM Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), Asya’daki toparlanmanın devam etmesi, enflasyonun düşmesi ve jeopolitik çatışmaların artmaması durumunda 2025’te uluslararası turist sayısının yüzde 3 ila 5 oranında daha artmasını bekliyor. Ancak yüksek ulaşım ve konaklama maliyetleri, petrol fiyatlarındaki dalgalanmalar ve personel eksikliği, sektörün karşı karşıya olduğu temel zorluklar arasında yer alıyor.

Uluslararası Turizm Salgın Sonrası Yükselişte Haber

Uluslararası Turizm Salgın Sonrası Yükselişte

Birleşmiş Milletler (BM) Dünya Turizm Örgütü, 2024 yılında uluslararası seyahat eden kişi sayısının 1,4 milyara ulaştığını açıkladı. Bu, COVID-19 salgınının yarattığı tarihi krizin ardından turizm sektörünün tam anlamıyla toparlandığını gösteriyor. YÜZDE 11'LİK ARTIŞ Madrid merkezli BM Dünya Turizm Örgütü’nün paylaştığı verilere göre, 2024’te uluslararası seyahat eden kişi sayısı bir önceki yıla kıyasla yüzde 11 artış göstererek yaklaşık 140 milyon kişi daha fazlaya ulaştı. Bu artış, salgın öncesi rakamları yakalamayı ve aşmayı başardı. EN FAZLA ARTIŞ ORTA DOĞU'DA 2019 ile 2024 arasındaki veriler karşılaştırıldığında, en fazla ziyaretçi artışı Orta Doğu, Avrupa ve Afrika bölgelerinde gerçekleşti. Orta Doğu’yu ziyaret eden turist sayısı 2019’a kıyasla yüzde 32 artarak 95 milyona, Afrika’yı ziyaret edenler yüzde 7 artışla 74 milyona, Avrupa’ya gelen ziyaretçiler ise yüzde 1 artışla 747 milyona ulaştı. TOPARLANMA SÜRECİ TAMAMLANDI BM Dünya Turizm Örgütü Genel Sekreteri Zurab Pololikaşvili, 2024’te küresel turizmin salgın sonrası toparlanma sürecini tamamladığını belirtti. Pololikaşvili, geçtiğimiz yılki verilerin, birçok bölgede turist sayılarının ve özellikle turizm gelirlerinin 2019 seviyelerini geçtiğini gösterdiğini vurguladı. BÜYÜME 2025’TE DE SÜRECEK Turizm sektöründeki güçlü talebin devam ettiğini vurgulayan Pololikaşvili, 2025 yılında da büyümenin süreceğini öngördüklerini dile getirdi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.