Hava Durumu

#Napoli

TOURISMJOURNAL - Napoli haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Napoli haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TikTok Fenomeni İtalya'da Kayak Merkezini Kaosa Sürükledi Haber

TikTok Fenomeni İtalya'da Kayak Merkezini Kaosa Sürükledi

Pazar günü, İtalya'nın en popüler kayak destinasyonlarından biri olan Roccaraso'da yaşananlar, tanıtım her zaman olumlu sonuçları olmadığını gösterdi. Sosyal medyada etkili fenomenlerin yoğun kar yağışı hakkında yaptığı paylaşımlar viral hale gelince, Napoli'deki tur şirketleri, dağlarda bir gün geçirmek isteyen sıkılmış sakinler için ucuz tur otobüsleri düzenledi. Bu turlar sonucunda turistler bölgeye adeta akın etti. Roccaraso’ya, arabalarla gelen meraklı günübirlik ziyaretçilerin yanı sıra, 220 tur otobüsüyle iki saat süren 130 kilometrelik yolculuk yapan turistler, kasabanın dar yollarını tıkayarak bin 500 yerel sakini öfkelendirdi. Kişi başı 20 dolar ödenen ve bu fiyata bir sandviç de dahil eden tur grupları, kayak kurallarını hiçe saymak ve tencere gibi rastgele nesnelerden yaptıkları doğaçlama kızaklarla kayarak pistlerde kargaşaya sebep olmakla suçlanıyor. Bazı ziyaretçilerin ısınmak veya yemek pişirmek için barbekü yaktığı görüntüler sosyal medyada paylaşılınca turistlerin çöplerini ortalıkta bırakmalarıyla ilgili şikayetler geldi. Pazar günü yaşanan olaylar, İtalya'nın orta kesiminde, Abruzzo bölgesinde yer alan Roccaraso çevresindeki belediyelerin kalabalık kontrol önlemleri almasına neden oldu. Bu önlemler arasında, tur otobüslerinin bölgeye girişinin sınırlandırılması da yer alıyor. Yerel medya, bu olayların sorumlusu olarak Napoli’den popüler bir fenomen olan Rita De Crescenzo’yu gösteriyor. Crescenzo, son haftalarda TikTok ve diğer sosyal medya platformlarında insanları kayak merkezine davet eden bir dizi video paylaştı. Paylaşımlarının popülerliğinden faydalanan bazı düşük bütçeli tur şirketleri ve organizatörler, bu gezi fırsatlarını sunarak bölgede kontrolsüz yoğunluğu artırdı. "KALABALIK ÇILDIRDI" De Crescenzo, Çarşamba günü yaptığı renkli bir paylaşımda, yolları otobüslerin tıkamasının kendi suçu olmadığını söyledi. Pazartesi ve Salı günü Roccaraso’da yaptığı reklamların sonucunu "kalabalık çıldırdı" sözleriyle ifade eden fenomen, muhteşem videolar paylaştığını belirtti. Roccaraso Belediye Başkanı Francesco di Donato yaptığı açıklamada, yetkisiz tur otobüslerinin bölgeye akın etmesinin özellikle bölge sakinleri ve sezonluk geçiş kartı sahipleri için durumu adeta cehenneme çevirdiğini söyledi. Di Donato, normalde bir kış hafta sonunda bölgeye yaklaşık 20 bin kayakçının ve ek olarak 15 bin kızak veya doğa yürüyüşü yapan kişinin geldiğini belirtti. Ancak yalnızca Pazar günü gelen fazladan 10 bin turist, tüm bölge için güvenlik riski oluşturdu. Bölgedeki turizm yetkililerinden, 2 Şubat Pazar günü için günübirlik tur sayısının iki katına çıktığı yönünde raporlar alan belediye başkanı, durumu kontrol altına almak için bölgesel başkent L’Aquila’nın valiliğini trafik polisi ve güvenlik güçlerinin devreye girmesi konusunda toplantıya çağırdı. Napoli’den Yeşiller Partisi politikacısı Francesco Emilio Borrelli, Facebook’ta uzun bir video paylaşarak günübirlikçileri ve tur organizatörlerini sert bir şekilde eleştirdi. Paylaştığı videoda bölgeye 15 euro vererek fişsiz girenleri ve çöplerini yere atanları kınadı. Turist yoğunluğu nedeniyle geçiş kartı olan ve kurallara uyan insanların zorluk yaşadığını ekledi. Bazı günübirlikçiler ise sosyal medyada yerel halkı kendilerini Napoli’den geldikleri için ayrımcılığa uğratmakla suçladı. Ancak Roccaraso’nun belediye başkanı, itirazların kökenleriyle alakası olmadığını belirtti. Roccaraso'nun daha fazla turisti ağırlamak istediğini ancak medeni ve kurallara uyan kayakçıları görmek istediklerini vurguladı. Roccaraso'nun sadece bir günde gelen ziyaretçi akınını kaldıramayacağını söyleyerek, "Bir kayak merkezine bin tane seyyar tuvalet koyamayız" ifadelerini kullandı. "Ben sokaktayım, bu insanlar sabırsız, sinirleniyorlar, yoldan geçen araçlara aldırış etmiyorlar. Er ya da geç bir kaza olacak. Açıkça söylüyorum, bu durumu bir futbol maçı gibi ele almak zorundalar" diye ekledi.

Düzce'de Roma Dönemine Ait Tiyatro Bileti Bulundu Haber

Düzce'de Roma Dönemine Ait Tiyatro Bileti Bulundu

DÜZCE (İHA) - Düzce Belediyesi’nin destekleriyle Konuralp Müze Müdürlüğü başkanlığında yürütülen ve yılın 12 ayında kesintisiz devam eden Konuralp Antik Tiyatro kazılarında, yeni tarihi eserler gün yüzüne çıkarıldı. Buluntular arasında, Roma dönemine ait pişmiş topraktan yapılmış tiyatro bileti ile Dionysos heykeli asa başı "Thyrsus" en dikkat çekenler oldu. TARİHİ BULUNTULAR TANITILDI Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü ve Konuralp Müze Müdürü İhsan Aslan, kazılarda elde edilen eserleri basın mensuplarına tanıttı. Müdür Aslan, "Çapı 2,3 cm kalınlığı 0,3 cm olan bu tiyatro biletinin ön yüzünde siyah firniş üzerinde kazıma tekniğinde bitkisel gül motifi işlendiği görülmektedir. Arka yüzeyinde oturma sıra alanının işareti V (5.sıra) gösterilmektedir. Pişmiş topraktan yapılmış yuvarlak para formundaki tiyatro biletinin Erken Roma dönemine ait olması, burada oyunların oynandığını ve oyunlarda bilet kesildiğini gösteriyor" dedi. THYRSUS ASA BAŞI DİKKAT ÇEKİYOR Aslan, "Bir Afrodit heykelciği ile karşılaştık. Arles tipindeki gibi vücut alt bölümünün bir himationla sarılı, himationun göbek bölgesinde tomarlanarak sol eli ile giysisini tuttuğu görülmektedir. En büyük buluntumuz ise Thyrsus, antik Yunan ve Roma mitolojisinde özellikle şarap ve eğlence tanrısı Dionysos ile ilişkilendirilen sembolik bir rezene dalından asanın baş kısmıdır. Thyrsus, uzun bir sopa üzerine bağlanmış enginar/kozalak ve sarmaşık ya da asma dallarıyla süslenmiş bir asadır" ifadeleriyle buluntular hakkında bilgi verdi. KONURALP, DÜZCE’NİN SAKLI CENNETİ Düzce Belediye Başkanı Faruk Özlü, Dionysos asa başı figürünün dünyada büyük ilgi gördüğünü vurguladı. "Bu figür, halihazırda İtalya’da milyonlarca kişinin ziyaret ettiği Napoli Arkeoloji Müzesi’nde Genç Dionysos heykelinde sergileniyor. Konuralp turizm kaynaklarımız arasında en eşsiz, en bakir olandır. Bu güzel kaynağı en güzel şekilde değerlendirecek, Düzce’mizin artık çok başka kulvarlarda en üst sıralara çıkmasını sağlamaya devam edeceğiz" dedi.

İklim Değişikliği Turizm Sezonunu Değiştiriyor Haber

İklim Değişikliği Turizm Sezonunu Değiştiriyor

İstanbul’un ödüllü butik otellerinden Naz City Hotel’in Genel Müdürü Emirhan Özyardımcı, bu yaz iklim değişikliği nedeniyle yaşanan aşırı sıcakların, yaz sezonunda turistlerin İstanbul’u tercih etmemesine yol açtığını belirtti. Özyardımcı, "Sezon kaydığı için ekim ve kasım aylarında doluluk oranımız yüzde 90’ları buldu" dedi. Son yıllarda Dolapdere, sanayi bölgesi kimliğinden sıyrılarak kültür ve sanat merkezi haline geldi. Arter, Pilevneli Galeri gibi önemli sanat mekânları ve yenilenen altyapısıyla bölge, yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Merkezi konumu ve gelişen turizm altyapısıyla Dolapdere, medikal, iş ve kültür turizmi için popüler bir tercih haline geldi. 2015’ten beri Dolapdere’de hizmet veren Naz City Hotel, yılda 39 bin ziyaretçiyi ağırlıyor. Otelin tasarımı, The Ritz-Carlton ve Swissôtel gibi ünlü otellerin iç mimarlığını üstlenen Sinan Kafadar’a ait. Otel, geçtiğimiz ekim ayında Napoli’de düzenlenen Seven Stars Luxury Hospitality and Lifestyle Awards’ta "Avrupa’nın En İyi Butik Şehir Oteli" seçildi. SEZON DEĞİŞİMİNE İKLİM ETKİSİ İklim değişikliğinin turizm üzerindeki etkisine dikkat çeken Özyardımcı, "Artan sıcaklar geçtiğimiz yaz döneminde turistlerin yaz döneminde gezilerek görülmesi gereken İstanbul şehir tatillerini ertelemelerine neden oldu. Bu yaz, daha önceki yıllarda temmuz ayında yaşadığımız doluluğu ekim-kasım ayında yaşadık." diye ifade etti. 2025’te turizm sektöründe yükseliş beklediklerini dile getiren Özyardımcı, otelin sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarını da vurguladı: "Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması ve enerji tasarruflu sistemleri tercih ediyoruz. Su tasarrufu için su verimli cihazlar kullanıyoruz ve suyun geri dönüşümünü sağlıyoruz. Atıklarımızı azaltıyoruz, geri dönüşüm programlarını uyguluyor ve organik atıklarımızı kompostlanmasını sağlıyoruz. Ayrıca yerel çiftçilerden tedarik ettiğimiz gıda maddelerini kullanarak yerel ekonomiyi destekliyoruz". Ayrıca, misafirlerine ücretsiz shuttle hizmeti sunarak İstanbul’un taksi sorununa alternatif çözümler sunduklarını belirtti. "TÜRKİYE TURİZMİ, ÖNÜMÜZDEKİ YIL GÜÇLÜ BİR ÇIKIŞ YAKALAYACAK" 2025 yılı için hedeflerinin daha fazla geceleme olduğunu söyleyen Özyardımcı, "Türkiye turizminin önümüzdeki yıl güçlü bir çıkış yakalayacağını düşünüyoruz" dedi.

The world's best football clubs camp in Antalya Haber

The world's best football clubs camp in Antalya

Antalya, one of the important centers of world tourism, with its climate and natural beauties, has been among the first choices of football clubs this year as well as the tourists, who are given to the leagues due to the 2022 FIFA World Cup. Antalya has made a name for itself with sports tourism as well as the number of tourists visiting the city this year. Antalya, which has become the camp address of football clubs with its fields in accordance with international criteria, high service and technical facilities in its hotels, hosted the Spor Toto Super League and high-level teams from abroad during the World Cup break. Famous clubs have also made their preparations in Antalya, which spends the winter months, which is considered as "dead season" by tourism professionals, active thanks to sports tourism. Crystal Palace from the English Premier League, Napoli and Salernitana, the leaders of the Italian 1st Football League (Serie A), Toulouse from the French League I, Charleroi and Westerlo from the Belgian 1st League teams, Fortuna Sittard, the representative of the Dutch 1st League, Hull from the English Championship teams City, Israel's Maccabi Tel-Aviv, Saudi Arabian team El Batin, Albanian League team Partizani, Latvian club Liepaja also chose Antalya for their winter camp. The teams, who made their camps in a favorable weather, played friendly matches and participated in tournaments, had a productive preparation season. The teams, who performed their training on 200 football fields in FIFA standards in 934 sports facilities, 185 of which are owned by public institutions and 749 by the private sector, returned to their countries happily.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.