Hava Durumu

#Müberra Eresin

TOURISMJOURNAL - Müberra Eresin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Müberra Eresin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Küresel seyahatin kodları Uzakrota ile İstanbul’da yeniden yazıldı Haber

Küresel seyahatin kodları Uzakrota ile İstanbul’da yeniden yazıldı

110 ülkeden dünyanın önde gelen ve sektöre yön veren turizm teknoloji markaları, tur operatörleri, seyahat acenteleri, hava yolları, kruvaziyer ve otelcilik markaları, bölgelerin turizm ofisleri olmak üzere 15 bini aşkın turizm seyahat profesyoneli Uzakrota seyahat zirvesinde, Hilton İstanbul’da bir araya geldi. Zirveye yapay zeka destekli seyahat, akıllı turizm uygulamaları, bağlantılı seyahatler, turizmde iş gücü dönüşümü gibi inovatif konular damga vurdu. Uzakrota’nın gücüne inanan ve destek veren tüm katılımcılara teşekkür Hilton İstanbul Convention Center’da tek gün boyunca gerçekleşen zirvede B2B toplantılar, ufuk açıcı konuşmalar, ilham verici fikirlerle seyahatin kodları yeniden yazıldı. Kurucu Gökhan Erdoğan, küresel seyahat pazarında bir köprü görevi gören Uzakrota’da çıtayı her yıl biraz daha yükseğe taşıdıklarını kaydederek dünyanın dört bir yanından gelen ve Uzakrota’nın gücüne inanan tüm katılımcılara teşekkür ederek ‘’Seyahat endüstrisine yön veren bunca değerli markayı bir araya getirmek, bir buluşma noktası olmak ve her yıl çıtayı daha üst seviyeye taşımak bizlere büyük bir sorumluluk da yüklüyor, bunun farkındayız. En büyük gurur bu buluşmayı yine İstanbul’da gerçekleştirmek oldu. Dünyanın en güzel şehrinde turizmin geleceği tartışıldı, İstanbul büyük seyahat inovasyonunun küresel bir merkezi haline geldi. Yine ilham verici iş fikirleri, iş birlikleri oluştu; ufuk açıcı fikirler çarpıştı, geleceğin turizmi Uzakrota’da yeniden yazıldı. Tüm konuklarımıza, katılımcı markalara, Uzakrota’ya inanan tüm partnerlerimize teşekkür ediyoruz’’ dedi. TÜROB Başkanı Müberra Eresin: ‘’Buradan çıkan sonuçlar yol gösterici olacak’’ Uzakrota’nın açılış törenine katılan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin; ‘’Sevgili Gökhan Erdoğan’ın büyük emekleri ile İstanbul çıkışlı yerel bir girişim olarak kurulup kısa sürede dünya çapında referans kabul edilen, Türkiye’den çıkıp dünyaya mal olmuş bir zirveye dönüşen Uzakrota etkinliğinin hem ülkemize hem de dünyaya hayırlı olmasını diliyorum’’ sözlerinin ardından konuşmasını şöyle sürdürdü: ‘’Gördüğüm kadarı ile 100’den fazla yabancı partner’imiz var. Bugün burada sadece turizmin bugünü için değil, geleceğin seyahat ekosistemini birlikte inşa etmek için bulunuyoruz. Buradan çıkacak sonuçların ve atılacak adımların aslında 2030 -2050’lere yol göstereceğini düşünüyoruz. Eskiden gelişen teknolojiye bizler ayak uydurmak gelişmek zorundaydık, artık bugün teknolojiyi bizim geliştirmemiz gerekiyorBizim kişiselleştirilmiş misafir deneyimlerine, kendi kendini optimize eden akıllı işletmelere ve tam entegre dijital fiziksel ortamı sunmaya ihtiyacımız var. Karbon nötr oteller ve yeşil teknolojilerle şekillenen destinasyonların öne çıkacağını öngörüyoruz. Misafirlerin güvenliğinin, verilerini ve mahremiyetini koruyan siber güvenlik odaklı işletmelerin öne çıkacağını görüyoruz. Daha önceki Uzakrota zirvelerinden oldukça başarılı sonuçlar çıkarmıştık ve bu yol gösterici olmuştu. Yine ufuk açıcı, ilham veren bir zirve olmasını diliyorum. Bu yüzden bu zirveyi kıymetli buluyor ve başta sevgili Gökhan Erdoğan olmak üzere organizasyonda emeği geçen, destek veren herkese teşekkür ediyorum. Turizm 2030’u şekillendiren ülkeler, 2025’te vizyon koyacak ülkeler olacaktır. TÜROB olarak bu vizyonun bir parçası olmaya, sektörümüzü geleceğe taşımaya kararlıyız.’’ ‘’Uzakrota gibi zirveler kültürel köprü kuruyor, dünya barışına katkı sağlıyor’’ Açılış seremonisine katılan İstanbul Ticaret Odası Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel Müdürü Cemil Hakan Kılıç ise küresel seyahat sektörünü bir araya getiren Uzakrota seyahat zirvesinin İstanbul’da yapılmasından duyduğu gurur ve memnuniyeti belirtti. Küresel mice pazarının hızlı büyüdüğüne, 2032 yılında 2.3 milyar doları aşacağına vurgu yapan Kılıç, ‘’Kongrelerimizi İstanbul’a kazandırmak için çalışıyoruz. Bir kongre turistinin şehirdeki ortalama harcaması normal bir turiste göre 3, 4 kat fazla. Her 100 kişiden 63’ü kongre için geldiği yerde bağlantılı başka bir seyahat daha planlıyor. Kongre ve zirvelerin bir de çarpan etkisi var. Yerele katkısının yanı sıra kültürel köprüye katkısı var; en önemli katkısı da dünya barışına. Bu kadar ülkeden bu kadar profesyoneli bir araya getirmek kolay bir iş değil. Uzakrota ekibinin emeği bu nedenlerle şehrimiz için de çok kıymetli, kendilerine teşekkür ediyorum’’ sözleriyle Uzakrota zirvesinin değerine ve İstanbul için katkısına işaret etti. Açılış töreninin ardından 3 salonda eşzamanlı olarak tüm gün boyunca gerçekleşen oturumlar arasından bazı başlıklar şöyleydi; ‘’Zor Geçen Yılın Ardından İç ve Dış Turizm’’, ‘’MICE’ın Geleceği’’, ‘’Yapay Zeka Destekli Seyahat’’, ‘’Yeni Nesil Gezginler İçin Seyahat Tasarlamak’’, ‘’Konaklama Sektöründe Markalaşmanın Gücü’’, ‘’Yapay Zeka Dağıtımı, Dijital Pazarlama’’, ‘’NDC ile Doğrudan Satışların Artması ve Acente İlişkileri’’, ‘’Destinasyon Pazarlamasına Bakış’’, ‘’Süper APP Dönemi ve Ek Gelir Yaratma’’, ‘’İnsan X Teknoloji: Turizmde İşgücü Dönüşümü ve Dijitalleşme’’, ‘’Dünya Kruvaziyer Pazarında Türkiye’nin Yeri ve 2030 Hedefleri’’, ‘’Yükselen Trend Gastronomi Turizmi ve Türkiye’nin Payı’’, ‘’Küresel Turizm Endüstrisi ve Küresel Oyuncular’’, ‘’Acenteler Sattığı Turun Kalitesi mi Yoksa Komisyonuna mı Bakıyorlar?’’, ‘’Oyun Değişiyor: Spor ve Turizm Endüstrilerinin Birleşen Gücü’’, ‘’Turlar, Etkinlikler, Bugün ve Gelecek’’, ‘’Turizm Şirketlerinin Yol Haritalar ve Gelecek Planları’’…. ‘‘Turizmde Yükselen 50 Kadın’’ ve ‘’Seyahat 2025 Ödülleri’’ Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri olarak kabul edilen zirvede, bu yıl iki ayrı ödül töreni gerçekleşti. Daha önce açıklanan ‘’Seyahatin Önde Gelen 50 Kadın Yöneticisi’’ne Uzakrota Zirvesi’nde ‘’Women in Travel’’ Ödülleri takdim edildi. Bu ödül töreni, zirve alanında kurulan Women in Travel lounge’unda gerçekleşti. Geleneksel Uzakrota Seyahat Ödülleri ise 15. kez sahiplerini buldu. 5 günde kullanılan 95 bin 560 oy ile 40 farklı kategoride seçilen ‘turizmin önde gelen markaları’ için ödül töreni Six Senses Kocataş Mansions'da düzenlenen Gala Gecesi'nde yapıldı. Ödüller için; https://www.uzakrota.com/womenintravel2025/ https://www.uzakrota.com/awards25/ BDT, Balkanlar, Birleşik Krallık, Avrupa, Asya ve Orta Doğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini buluşturan Uzakrota Global 2025, Turkish Airlines, Nexus DMC ve Visit Malaysia ana sponsorluğunda gerçekleşti. Zirvenin kurumsal sponsorları arasında Saudia, AJet, Paximum, ArabiaBeds, FlyDubai, Tourmania ve Pegasus yer aldı. Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri 2018 yılından bu yana küresel seyahat otoriteleri tarafından üst üste ‘dünyanın en etkili 10 turizm etkinliği’’nden biri seçilen ve bu unvanı koruyan seyahat zirvesi Uzakrota, İstanbul dışında 30’u aşkın ülkede farklı şehirlerde yaptığı etkinliklerle kıtalar ve bölgeler arası bir köprü görevi görüyor. Yerli bir girişim fikri olarak Gökhan Erdoğan tarafından kurularak İstanbul’dan dünyaya açılan Uzakrota, kısa sürede gösterdiği başarıyla dünya turizm otoriteleri tarafından referans verilen bir zirveye dönüştü; peş peşe aldığı ödüllerle önce Hollanda merkezli Bidrrom tarafından 2018 yılında, Japonya merkezli HIS Travel tarafından 2019 yılında, Güney Afrika merkezli Hepstar tarafından 2020 yılında, İngiltere merkezli Rent’n Connect tarafından 2021 yılında, Finlandiya merkezli etkinlik teknolojileri şirketi Dealroom tarafından 2023 yılında ‘’Dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğinden biri’’ olmaya değer görüldü. Geçtiğimiz yıl ise Birleşik Krallık merkezli turizm dergisi International Explorer tarafından ‘’Avrupa’nın En Etkili Turizm Etkinliği’’ seçildi.

“Turist Bakışıyla İstanbul” Konulu Karikatür Yarışmasında Ödüller Sahiplerini Buldu Haber

“Turist Bakışıyla İstanbul” Konulu Karikatür Yarışmasında Ödüller Sahiplerini Buldu

Karikatür Sanatıyla Turizme Farklı Bir Bakış Her yıl kesintisiz olarak düzenlenen Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışması, turizmi karikatür sanatı aracılığıyla farklı perspektiflerden ele almayı amaçlıyor. Yarışma aynı zamanda genç karikatüristlerin desteklenmesini ve kültürlerarası iletişimin güçlendirilmesini hedefliyor. Yarışma, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), İstanbul Büyükşehir Belediyesi Turizm Müdürlüğü ile İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu’nun desteğiyle gerçekleştirildi. . TÜROB Başkanı Müberra Eresin, ödül töreninde yaptığı konuşmada “Bu yılki temamız 'İstanbul’da Turist Olmak' 49 ülkeden, 356 sanatçının toplam 572 eserle katılım göstermesi, yarışmamızın artık yalnızca ülkemiz için değil, dünya çapında da saygın bir yere ulaştığını gösteriyor" dedikten sonra şöyle devam etti: "Karikatür, düşündüren, güldüren ve sorgulatan çok özel bir ifade biçimi. Turizm ise kültürleri buluşturan, insanları birbirine yaklaştıran evrensel bir değer. Bu iki güçlü ifade biçimi, bu yarışma sayesinde yıllardır aynı zeminde buluşuyor. İstanbul ise geçmişi, kültürü, renkleri ve dinamizmiyle her zaman sanatçılara ilham veren bir şehir. Turist gözüyle bazen hayranlıkla, bazen tebessümle, bazen de şaşkınlıkla bakılan bu şehir, karikatürlerdeki yansımalarıyla bize farklı bakış açıları kazandırıyor. Bu anlamlı yarışmanın fikir babası ve yıllardır büyük bir özveriyle sürdürülmesini sağlayan Yarışma Koordinatörü Prof. Dr. Nazmi Kozak’a özellikle teşekkür ediyorum. Tutkusu ve emeğiyle bu organizasyonu bugünlere taşıdığı için kendisine minnettarız" dedi. Gençler ve Yetişkinler Kategorisi Yarışma iki kategoride düzenlendi: Yetişkinler kategorisi: Birincilik, ikincilik, üçüncülük ödüllerinin yanı sıra Prof. Atila Özer ve Fehmi Köfteoğlu adlarına özel ödüller de verildi. Gençler kategorisi: 16 yaş ve altı katılımcıların yarıştığı bu bölümde üç ödül yer aldı. Bugüne kadar yarışmada ““Her Şey Dahil Sistemi,” “Turizm ve Barış,” “Turizmin Geleceği, Geleceğin Turizmi,” “Dünden Bugüne Tatiller,” “Seyahat Anıları,” “Havalimanı,” “Covit’19 ve Turizm,” “Turizm Sektörü Çalışanları,” “Turizm Sektöründe Kadınlar,” Turistler ile Tatil Bölgelerinde Yaşayan Yerel Halkın İlişkileri” gibi farklı alt temalar işlendi. 16. Yarışmanın Teması: “İstanbul’da Turist Olmak” Sanatçılar İstanbul’u kendi bakış açılarıyla yorumladılar. Gençler kategorisinde 128 sanatçı 138 eserle yarıştı. Yetişkinler kategorisinde 224 sanatçı 426 eser gönderdi. En fazla katılımın olduğu ülkeler arasında Brezilya, Çin, Endonezya, İran, Romanya, Rusya, Sırbistan, Türkiye ve Ukrayna yer aldı. En çok eser ise İran’dan geldi. Ödül Kazananlar Yetişkinler Kategorisi Birincilik Ödülü: Mendi Azizi (İran) İkincilik Ödülü: Ömer Çam (Türkiye) Üçüncülük Ödülü: Mojmir Mihatov (Hırvatistan) Prof. Atila Özer Özel Ödülü: Alla & Chavdar Georgiev (Bulgaristan) Fehmi Köfteoğlu Özel Ödülü: Galym Boranbayev (Kazakistan) Gençler Kategorisi Birincilik Ödülü: Mustafa Nasuh Aşık (Türkiye) İkincilik Ödülü: Defne Demirci (Türkiye) Üçüncülük Ödülü: Sudem Duran (Türkiye) Türkiye’nin Sanatsal Tanıtımına Katkı Yarışmanın koordinatörü Prof. Dr. Nazmi Kozak, bu yılki yarışmasının dünyada bir kent üzerine düzenlenen ilk karikatür yarışması olduğunu vurguladı. Uluslararası kuruluşlarca niteliği tescillenen yarışmanın, Türkiye’nin sanatsal dış tanıtımına katkı sunduğunu söyledi. Prof. Dr. Kozak, eserlerde İstanbul denildiğinde öne çıkan unsurların Boğaziçi köprüleri, camiler, kediler, Galata Köprüsü’nde balık tutanlar, sokak satıcıları, Galata Kulesi, kalabalık insan manzaraları, simit, martılar ve taksiler olduğunu belirtti.

TÜROB, Yunanistan turizm pazarını inceledi Haber

TÜROB, Yunanistan turizm pazarını inceledi

Türkiye’den giden tatilcilerin en fazla ilgi gösterdiği ülkelerin başında gelen Yunanistan ile turizm ilişkileri hareketleniyor. Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) araştırma raporuna göre, bu yıl Türkiye’den Yunanistan’a 1,4 milyon, Yunanistan’dan Türkiye’ye ise 800 bin ziyaretçi sayısına ulaşılması öngörülürken, iki ülke turizmcileri karşılıklı turizm potansiyelini artırmak için iş birliği imkanlarını genişletiyor. Geçen yıl Türkiye’den 1,2 milyon kişi Yunanistan’a giderken, Yunanistan’dan Türkiye’ye 707 bin kişi gelmişti. TÜROB, Türkiye’nin en önemli turizm pazarlarından Yunanistan’ın Atina ve Selanik şehirlerinde kısa bir süre önce gerçekleştirilen ‘GoTurkiye Destination Promotion Event’ etkinliği sonrası, Yunanistan turizm pazarını mercek altına alan bir araştırma raporu hazırladı. Raporda görüşleri yer alan TÜROB Başkanı Müberra Eresin, iki ülke arasında toplam turizm potansiyelinin 3 milyon kişiye ulaşabileceğini, bu hedefe ancak ulaşım alternatiflerinin etkin olarak kullanılması halinde ulaşılabileceğini vurguladı. TÜROB’UN ÖNERİLERİ: ULAŞIM ÖNCELİKLİ OLMALI, HIZLI TREN İÇİN ADIM ATILMALI TÜROB raporunda iki ülke arasında turizm ilişkilerinin geliştirilmesi için şu öneriler sunuldu: • Tanıtım çalışmalarının karşılıklı olarak sürdürülmesi önemli ve gereklidir. Bu kapsamda Türkiye’nin 14-16 Kasım 2025’te Selanik’te düzenlenecek Philoxenia Turizm Fuarına katılması yararlı olacaktır. • Yunan ziyaretçiler için en popüler destinasyonlar İstanbul, Edirne, Kapadokya, Bursa, Ayvalık, İzmir ve Trabzon olarak sıralanıyor. SKYEXPRESS SEFERLERE BAŞLADI • İki ülke arasında uçak sefer sayıları artmakla birlikte özellikle Atina ve Selanik’ten AB ülkelerindeki ücret seviyelerine yakın low-cost seferlerin başlatılması her iki ülkenin turist sayısına önemli katkı yapacaktır. Son dönemde Skyexpress Havayolları’nın Türkiye ile Yunanistan arasında seferlere başlaması olumlu bir gelişmedir. • Selanik-İstanbul arasında tren yolu hattının altyapısının hızlı tren seferlerine göre düzenleneceği uzun yıllardır gündemde yerini koruyor ancak bir ilerleme sağlanamadı. Ege Denizi’ndeki feribot seferlerinin turizme katkısı dikkate alındığında, Selanik-İstanbul hızlı treninin iki ülke turizmine beklentilerin üzerinde katkı vereceği değerlendirilmektedir. • Türkiye ve Yunanistan’ın sunduğu turizm ürünü birbirinin rakibi değil tamamlayıcısıdır. Özellikle uzak destinasyonlardan turizm talebinin 2 ülkeyi kapsayacak paketlerle pazarlanmasının turizm talebinde önemli katkı yaratacağına inanıyoruz. THY ve Star Alliance’ın içerisinde yer alan havayolu şirketlerinin sunduğu geniş bağlantı imkanları dikkate alınarak, uzun yıllardır konuşulan ancak henüz hayata geçirilemeyen bu konuda artık zamanın geldiğini ve ortak adım atılması gerektiğini belirtiyoruz. Kruvaziyer turizm ile birlikte adım atılması bu çalışmada önemli bir başlangıç olabilir. 1.2 MİLYON TÜRK ZİYARETÇİ 1 MİLYAR EURO HARCADI • Özellikle Kapadokya bölgesinde dini grupların ayin için izin süreçlerinin oldukça uzun sürdüğü, izinlerin önceki dönemlerde olduğu üzere İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri tarafından kısa süre içerisinde sonuçlandırılmasının beklendiği ifade edilmektedir. • Yunan vatandaşları başta Noel ve Paskalya dönemleri olmak üzere yıl genelinde yurtdışı tatili yapmaktadırlar. Yunan vatandaşlarının yurtdışı seyahatlerinde tercih ettiği turizm türleri kültür turizmi, şehir turizmi, inanç turizmi, yat turizmi, alışveriş ve gastronomidir. • Yunanistan 2024 yılında ağırladığı yabancı ziyaretçilerin 21.8 milyonunu AB ülkelerinden, 14.1 milyonunu ise AB dışı ülkelerden aldı. En çok ziyaretçi sıralamasında Almanya (5,4 milyon), İngiltere (4,6 milyon), İtalya (2,02 milyon), Fransa (2 milyon), ABD (1,6 milyon) ve Türkiye (1,2 milyon) yer aldı. 2024 yılında Yunanistan’ı ziyaret eden 1,2 milyon Türk yaklaşık 1 milyar Euro turizm harcaması yaptı. • Türkiye, Yunan vatandaşları arasında en çok tercih edilen ikinci ülke konumunda bulunuyor. SELANİK VE ATİNA’DA WORKSHOP Diğer yandan TÜROB raporunda, Yunanistan’ın Atina ve Selanik şehirlerinde ‘GoTurkiye Destination Promotion Event’ workshop etkinliği hakkında da bilgi verildi. Workshop, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) organizasyonu, Yunanistan Kültür ve Tanıtma Müşavirliği, TÜROB, Yunanistan Seyahat Acentaları Birliği ve Yunanistan Seyahat Acentaları Federasyonu iş birliğinde gerçekleştirildi. Atina Büyükelçisi Çağatay Erciyes, Selanik Başkonsolosu Serkan Gedik, Atina Kültür ve Tanıtma Müşaviri Prof. Dr. Veli Aydın, TGA Ülke Pazarlama Müdürü Zeynep Üçok Çelikağ, TÜROB Başkanı Müberra Eresin ile FedHATTA-Yunanistan Seyahat Acentaları Federasyonu Başkanı Lysandros Tsilidis'in de katıldığı etkinlikte Türkiye’den otel ve seyahat acentası temsilcileri ile Yunan seyahat acentesi temsilcileri görüşmeler yaptı, iş birliği olanaklarını değerlendirdiler. TÜROB Başkanı Müberra Eresin, karşılıklı tanıtım çalışmalarının devam etmesi gerektiğine işaret ederken, söz konusu etkinlikte destekleri için Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TGA yetkililerine de teşekkürlerini sundu. Rekor pandemi öncesi 2019’da Yıl Türkiye’ye gelen Yunan ziyaretçi sayısı 2019 836 bin 882 2020 136 bin 305 2021 157 bin 723 2022 569 bin 795 2023 686 bin 480 2024 707 bin 133 2025 (ilk çeyrek) 149.616

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi Haber

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi

Dolulukların yaz döneminde aylık bazda gerileme kaydettiğini belirten Eresin, “Yıllık bazda ise Türkiye genelinde 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise aynı düzeydeyiz. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz. Turizmin en büyük yatırımcıları olarak, maliyet artışları ve kurlar bizi zorluyor” dedi. Konaklama sektörünün Ocak-Ağustos 2024 dönemini kapsayan ilk 8 aylık dönemdeki dolululuk performansı belli oldu. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, 8 aylık dönemde Türkiye genelinde otel doluluklarının yüzde 61, İstanbul’da ise yüzde 64 olarak gerçekleştiğini açıkladı. Ocak-Ağustos 2023’te Türkiye genelinde otel dolulukları yüzde 58, İstanbul’da yüzde 64 olmuştu. Fiyatlardaki düşüş önemli Konaklama sektörünün ilk 8 aylık sonuçlarını değerlendiren TÜROB Başkanı Eresin, “Türkiye’ye yabancı ülkelerden gelişlerde herhangi bir sorun görünmüyor, düşüş yok, aksine yükselme var. Otel doluluklarında ve fiyatlarda ise özellikle yüksek sezon olarak adlandırdığımız yaz döneminde düşüş söz konusu. Yıllık bazda 8 aylık dönem itibariyle doluluklarda 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise 2023 ile aynı orandayız. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz” dedi. Yüksek sezondaki gerilemenin çeşitli nedenleri olduğunu dile getiren Eresin, şunları söyledi: “Savaşların konuşulduğu bir ortamda turizm hareketliliğinden bahsetmek çok zor. Ukrayna-Rusya ile İsrail-Filistin savaşının bir an önce sonlanması ve barışla sonlanmasını diliyoruz. Dünyadaki savaşların sona ermesi turizm hareketlerini ve bizim doluluklarımızı olumlu yönde etkileyecektir. Dolayısıyla en büyük beklentimiz dünyada barışın sağlanması. Öte yandan UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası ve Paris Olimpiyat Oyunları kaynaklı olarak, sadece Türkiye değil, dünya genelinde rezervasyon akışında bir yavaşlama olduğunu da biliyoruz. Tabii ki bu nedenler, yaz döneminde, tüm dünyayı olduğu gibi bizi de olumsuz etkiledi.” Turizmin en güçlü yatırımcısı otelciler Konaklama sektöründe yatırımların devam ettiğine işaret eden Eresin, şu ifadeleri kullandı: “Konaklama olarak, turizm sektörünün en önemli yatırım ayağını temsil ediyoruz. Yatırımlar pandemi döneminde bile kesintiye uğramadı. Yerli ve yabancı yatırımcılar ülkenin turizm potansiyeline inanıyor. Sürekli kötümser söylemlerle sektörü demoralize etmek ve yabancı rakiplerimize avantaj sağlamak bize dogru gelmiyor açıkcası. Türk turizmi yıllar öncesinden her türlü zorluğu test ederek bugünlere geldi. Her sektörde iniş ve çıkışlar olması normaldir. Sıkıntılar halının altına süpürülmemeli elbette, ama geçici bazı sıkıntıların kalıcıymış gibi dile getirilmesinin, çok karamsar yaklaşımların hem içeride hem dışarıda sektöre zarar verdiğini düşünüyoruz. Çok sayıda otelin konkordato ilan ettiği ve iflas ettiği yönündeki söylentilerin de teyid edilmemiş verilerle ortaya atılmış, tamamen hayal mahsulü ve spekülatif amaçlı olduğunu düşünüyoruz zira bize ulaşan bu konuya dair hiçbir bilgi yok.”   Maliyet artışı ve kur zorluyor “Hizmet ihracatcısı olarak, döviz cinsi kazancımız var ve döviz kurunun çok uzun zamandır sabit kalması, TL cinsinden artan maliyetlerin önüne geçilememesi büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor” diyen Eresin, “Maalesef otellerin maliyetleri artarken kazançları artmıyor ve önceden imzalanmış sözleşmeler nedeniyle eski fiyatların kullanımına devam ediliyor. Düşen oda fiyatlarının nedenlerini anlattım, ama fiyatlar düşmese de bugün döviz cinsinden verilen fiyatların geçen yıl ile aynı TL rakamlar olduğu gayet net izleniyor” diye konuştu. 90 milyar dolarlık sektör Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Sektör olarak yıllık belirlediğimiz hedefimizi yakalamaya odaklandık. Bu hedefe ulaşmak ve turizm sektörünün sürdürülebilirliğini sağlamak üzere başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere kamu ve özel sektörden tüm paydaşlarımızla uyum içerisinde, sektörün sorunlarına kalıcı çözümler bulmak üzere çalışmalarımızı durmaksızın sürdürüyoruz. Her yıl hedefimiz, bir önceki yılı geçebilmek. Bu yıl, Kültür ve Turizm Bakanlığımızla aynı doğrultuda 60 milyar dolar turizm geliri, 60 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmak öncelikli hedefimiz. Turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak cari açığın kapatılmasına, ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına güçlü desteğini vermeye devam edeceğine inanıyoruz. Bir defa daha altını çizmek isterim ki, Türk turizmi toplam 2 milyon turist sayısından 50 milyona, 85 bin yatak kapasitesinden 1.5 milyon yatak kapasitesine ulaştı. Konaklama sektöründe yatırımların günümüzde toplam maliyeti yaklaşık 90 milyar dolara, istihdamdaki kişi sayısı da tarihi rekora ulaşarak yaklaşık 1.5 milyona çıktı. Turizmde her üç çalışandan biri konaklamada istihdam ediliyor. İşletme başına 8.36 çalışan ile diğer sektörlere göre turizmin açık ara önde olmasının yanında ülke genelindeki toplam istihdamın yüzde 9’una ulaşılmıştır. Direkt olarak 54 sektörü etkileyen turizm bu özelliğiyle, ülkemizdeki her haneden en az bir kişiye doğrudan gelir yaratmaktadır. Turizm sektörümüz yılda yaklaşık 30 milyar doların üzerinde yaptığı satın almanın yüzde 95’ini Türkiye’den yapan, ekonominin lokomotif sektörleri arasındadır. Turizm vekonaklama ile ilgili yorumlar ve çalışmalar yapılırken tüm bu verilerin de göz ardı edilmemesi önemlidir.”

Turizm istihdamında tarihi rekor Haber

Turizm istihdamında tarihi rekor

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, turizm sektöründe çalışan sayısının tarihi bir rekor kırarak 1.5 milyonu geçtiğini söyledi. TÜROB’un; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı, İŞKUR ve SGK işbirliğiyle Çırağan Palace Hotel Kempinski’de düzenlediği ‘Çalışma Hayatına Yönelik Mevzuat, Denetim, Teşvikler Bilgilendirme Toplantısı’ gerçekleştirildi. İŞKUR ve SGK’nın yanı sıra TÜROB üyesi otellerin üst düzey yetkililerinin de katıldığı toplantının açılışında konuşan TÜROB Başkanı Müberra Eresin, SGK tarafından Haziran 2024 ayı verilerine dayanılarak yayınlanan son raporda; 532 bini konaklama, 850 bini yiyecek-içecek, 78 bini seyahat acentesi ve 41 bini de havayolunda olmak üzere turizm sektöründe çalışan sayısının 1.5 milyon rakamını geçtiğini söyledi. Eresin, “İşletme başına 8.36 çalışan ile diğer sektörlere göre turizm açık ara önde olmasının yanında ülke genelindeki toplam istihdamın yüzde 9’una ulaşılmıştır” dedi. Ağustos ayının turizm istihdamında zirve ayı olduğuna işaret eden Eresin, Ağustos ayı istatistiklerinde sektörde çalışan sayısının 1.7 milyonu aşmasını beklediklerine dikkat çekti. Esnek çalışma modeli daha fazla istihdam sağlar Mevcut İş Kanunu’nun özellikle sanayi/imalat sektörlerinin çalışma koşulları öne alınarak hazırlandığına dikkat çeken Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Mevcut İş Kanunu ve mevzuatı, denetimlerdeki yorum farklılıkları; sektörümüzün özellik ve gereksinimlerine uygun esnek çalışma uygulamasını önlerken, başta gençler ve kadınlar olmak üzere daha fazla istihdamın önüne geçmektedir. Ayrıca sektörün dünyada genel kabul görmüş uygulamaları ile çelişen çok sayıda düzenlemeyi barındırmaktadır. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı ile İŞKUR nezdinde temaslar başlattık. Sektör işletmelerimizde ‘kamu-çalışan-işveren’ birlikteliğinde var olan çalışma barışının daha fazla güçlendirilmesi amacıyla turizmde çalışan sayısının artırılması ve sürdürülebilir istihdam için mevzuat düzenlemesi gerektiren; başta sektörün en büyük gereksinimi olarak karşımızda duran esnek çalışma modelleri ile bu meyanda geçici iş ilişkileri, haftalık izin, yıllık izin, fazla çalışma, özel istihdam büroları gibi pek çok konunun, konaklama işletmelerimiz öncelikli olmak üzere, sektörümüzün özellikleri ve gereksinimleri ile uyumlu hale dönüştürülerek güncellenmesi için girişimlerimiz sürüyor.” Sektörde insan faktörü önemini sürdürüyor Dünyanın her alanda yaşadığı makineleşme ve dijitalleşmenin, üretimde emek faktörünün nicel olarak azalmasına sebep olduğunu ifade eden Eresin, şöyle devam etti: “Turizm işletmeleri belirli ölçüde bu otomasyondan etkilenmiş olsa da hâlâ insan faktörünün hizmet üretiminde en önemli unsur olduğu işletmelerdir. Günümüzde istihdam yaratıcı sektörlerin başında turizm işletmeleri en önemli yeri oluşturmaktadır. Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin çalışan performansıyla doğrudan ilişki içinde olduğu turizm işletmelerinde insan kaynağı planlaması bu işletmelerin verimliliği açısından hayati önem taşımaktadır. Zira turizm işletmeleri sundukları hizmet nedeniyle 7/24 faaliyetlerini sürdürmek zorunda olduklarından belli gün ve saatlerde kapatılmaları veya hizmete ara vermeleri mümkün değildir.” İŞKUR, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı ve SGK’dan önemli destek… Toplantıya katılan İŞKUR, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı ve SGK temsilcileri yürürlükteki çalışma hayatına yönelik mevzuat, turizm sektöründe devam eden denetimler ile mevcut ve yeni getirilen istihdam teşvikleri hakkında toplantıya katılanlara sunumlar eşliğinde güncel ve ayrıntılı bilgileri aktardılar, katılımcıların sorularını yanıtladılar. TÜROB Başkanı Eresin, toplantının düzenlenmesi konusunda destekleri nedeniyle İŞKUR Genel Müdürü Samet Güneş, İŞKUR İstanbul Müdürü Uğur Oto, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanı Bekir Aktürk, İstanbul Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanı Yılmaz Şahan ile SGK İstanbul İl Müdürü Harun Sertbaş’a, toplantıya ev sahipliği yapan TÜROB Çalışma Hayatı ve İnsan Kaynakları Komite Başkanı ve Çırağan Palace Hotel Kempinski İnsan Kaynakları Direktörü Haluk Ertan’a teşekkürlerini sundu.

“Antalya’daki otel ile Kos'taki pansiyon kıyaslanmaz” Haber

“Antalya’daki otel ile Kos'taki pansiyon kıyaslanmaz”

Bu yazın turizmde ana gündem konusu Türk vatandaşlarının Yunan adalarına gösterdiği yoğun ilgi oldu. Türk otellerinin pahalı olduğu gerekçesiyle Türk turistin Yunan adalarında tatili tercih ettiğine yönelik tartışmalar sürüyor. Kapıda vize uygulaması ile Türk turisti adalara çekmek isteyen Yunanistan, hedefine ulaştı. Türk turistler Yunan adalarına gitmek için uzun kuyruklar oluştururken, Başta Bodrum, Çeşme ve Marmaris olmak üzere Türkiye’nin gözde tatil beldeleri önceki yıllardaki yoğunluğunu yakalayamadı. Yunan adalarına feribot seferi düzenleyen firmalar, talebin geçen yıla göre iki kat arttığını, bu yaz adalara 200 binden fazla Türk turistin geçtiği tahminlerini paylaştı. Yüksek enflasyon sebebiyle yerli turist kaybı yaşayan Türk turizmciler, ‘Yunanistan’da tatil Türkiye’den ucuz’ paylaşımlarına isyan ederken, Türkiye’nin ve servis kalitesinin Yunanistan’la yarışamayacağını savundu. Öte yandan adaların yanı sıra yerli turist, son yıllarda Yunanistan’ın Kuzey Ege sahillerine de ilgi gösteriyor. İpsala sınır kapısından çıkan otomobil sayısı ilk 6 ayda yüzde 20 artarak 145 bini, Pazarkule sınır kapısından çıkan otomobil sayısı ise yüzde 45 artarak 67 bini geçti. “Otelci kâr etmiyor maliyetler yüksek” Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) İzmir BTK Başkanı Kıvanç Meriç, son dönemde Türk turistlerin Yunanistan’ı tercih etmesinin en temel nedeninin “dövizin baskılanması” olduğunu söyledi. Bu eğilimin geçen yıl başladığını ifade eden Meriç, “İç pazarda vatandaşımız yurt dışına maliyeti daha düşük bir şekilde gitme şansı elde edebiliyor. Yurt içinde de tatilin fiyatı yüksek kalıyor. Türkiye’de otelcilerin daha fazla kar ettiği anlamına gelmiyor. Maliyetler daha yüksek” dedi. Yunan adalarına feribot seferi yapan şirketin çalışanı Naci Çakır da döviz kurunun uzun süredir sabit kalmasıyla adaların daha çok tercih edildiğini görüşünü dile getirdi. “Yunanistan’da sadece içki ucuz” Sosyal medyada “Yunanistan ucuz” paylaşımlarına tepki gösteren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu şu görüşleri paylaştı: “Yunanistan’dan yemek masası paylaşıp fiyat veriyorlar. Kaldıkları otelin şartlarını kimse göstermiyor. Siz Türkiye’deki 5 yıldızlı otelle Yunanistan’daki pansiyonu kıyaslarsanız olmaz. Yunanistan’daki tek ucuz şey alkollü içki. Ama biz de her şey dâhil sistemi ile bu açığı kapatıyoruz. Bir şeye ucuz derken doğru kıyaslama yapmak zorundayız.” İki ülke fiyatlarını karşılaştırılmanın doğru olmadığını savunan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler de Yunanistan’da 400 liraya satılan içkinin Türkiye’de sadece alış fiyatının 600 TL olduğuna dikkat çekti. İşler, “Başka ülkelere vize alamayanlar kapıda vize ile Yunan adalarına gittiler. Oralardaki fiyatlarla Türkiye’deki fiyatları karşılaştırdılar. Ulaşım, otelde konaklama, vize parasını hesaba katmadan kısaslarda bulundular. Orada karı koca mutfakta oğul garson, öyle hizmet veriyorlar” dedi. “Yunanistan ile Türkiye’yi karşılaştırmak doğru değil” Euro 2024, Paris Olimpiyatları derken sezonun durgun geçtiğini söyleyen Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin de Türkiye ve Yunanistan’ın fiyat performans olarak karşılaştırılacak iki ülke olmadığını vurguladı. Türkiye’de konaklama tesislerinin üst düzeyde olduğunu ifade eden Eresin, “Yunanistan’a insanlar gittiklerinde ne bulacaklarını biliyorlar ve katlanıyorlar. Ancak Türkiye’de o tip oteller yok gerçekten… Türkiye olarak, dünyada üst sıralarda yer alıyoruz otel ve servis kalitesinde. O misafirler Türkiye’ye geldiğinde, orada gördükleri hizmeti kabul etmezler. Yunanistan’da yeme, içme, deniz standart, ancak Türkiye öyle değil” dedi. Eresin, Olimpiyat sonrasının sezon sonu gibi düşünülmemesi gerektiğine işaret ederek, “Eylül, ekim ve kasım, dolulukta yılın en önemli ayları. Önceden satılıyor. O misafirler, bütün dünyayı dolaşan misafirler” diye konuştu.

Turizmde ‘enflasyon düzeltmesi’ endişesi Haber

Turizmde ‘enflasyon düzeltmesi’ endişesi

TÜROB Başkanı Müberra Eresin, enflasyon düzeltmesinin birçok mükellefi ilave vergi yüküyle karşı karşıya bırakacağını belirtti. Eresin, “Enflasyon düzeltmesi uygulamasına karşı değiliz, ancak mevcut haliyle işletmeler için dezavantajlı bir durum ortaya çıkmaktadır. Maliye’nin ortaya çıkabilecek vergilerin terkini konusunda düzenleme yapmasını bekliyor ve talep ediyoruz” dedi. Enflasyon düzeltmesi uygulaması turizm sektöründe endişeye neden oldu. 2023 yılı sonunda vergi sistemine dahil edilen enflasyon muhasebesi uygulaması kapsamında yapılması gerekli olan enflasyon düzeltmesi, işletmelere ilave vergi olarak yansıyabilecek. Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, enflasyon muhasebesine karşı olmadıklarını, ancak düzeltmenin ilave bir vergisel etkisinin olmaması gerektiğini söyledi. Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Turizm yatırımları, ülkesine güvenen başarılı turizm yatırımcılarının aldıkları büyük risklerle önemli oranda kaynak sarf edilerek kısa sürede tamamlanmakta, ancak yatırımın geri dönmesi ise sektörün temel özelliği gereği uzun vadede gerçekleşmektedir. Yani turizm yatırımları öz sermaye ve büyük ölçekli banka kredileri ile gerçekleşmekte, işletmenin faaliyete geçmesi sonucunda borçlar uzunca süre planlı bir şekilde ödenmektedir. Buradaki temel soru henüz para kazanmayan ve satış geliri oluşmayan bu işletmelerden ilave olarak getirilen vergi nasıl tahsil edilecek? Enflasyon düzeltmesinin birçok mükellefi ilave vergi yüküyle karşı karşıya bırakacağı görülüyor. İşletmeler için dezavantajlı bir durum ortaya çıkmaktadır. Uygulamanın sadece bir muhasebe işlemi olarak ele alınması gerekir. 2023 dönemine ilişkin düzeltmeyle birlikte 2024 yılından itibaren yapılacak düzeltme işleminde enflasyon düzeltme farkları gelir tablosu ile ilişkilendirilerek vergi matrahını doğrudan etkileyecektir. Düzeltmenin vergisel etkisi olacaktır. Yani şirketler ödemesi gerekenden daha fazla vergi ödeyecektir. Özellikle yatırım sürecinde olan işletmelere büyük tutarlarda ilave vergi çıkabilecek. Bu uygulamasın vergisel bir sonuç doğurması arzu edilen bir durum değildir. Temel beklentimiz bu uygulama ile işletmelere ilave bir vergi çıkmaması ve Maliye’nin her hâlükârda oluşabilecek ilave vergilerin terki yönünde adım atmasıdır. Aksi halde birçok işletmemizin finansal yapılarında önemli oranda zorluklar çıkacağını bekliyoruz.” Henüz kazanılmayan paranın vergisi Hükümetin Orta Vadeli Programı uygulama kararlığında olduğunu, buna da TÜROB olarak sonuna kadar destek verdiklerini belirten Eresin, şunları söyledi: “Enflasyon düzeltmesi uygulamasının ana amacı işletmelerin enflasyon karşısında mağdur olmasının engellenmesiydi. Ancak şirketler bugünkü durumda kazanmadıkları paranın vergisini ödemekle karşı karşıya. Vergi bir vatandaşlık görevidir. Verginin adil dağılımı da çok önemlidir. Enflasyon düzeltmesi hesaplamalarıyla ortaya çıkacak farklardan dolayı ilave vergi çıkması pek adil bir durum olmayacaktır. Ödemesi gerekenden daha fazla vergi ödemek durumunda kalan işletmelerde ciddi sıkıntılar yaşanabilir. Maliyenin çıkabilecek vergilerin terkini yönünde bir düzenleme yapmasını bekliyor ve talep ediyoruz.” 54 sektörden binlerce satın alma yapıyoruz Turizmin direkt olarak 54 sektörü etkilediğine dikkat çeken Eresin, “Bununla birlikte bu 54 sektörden binlerce kalem irili ufaklı satın almalarla işlem yapan otellerin enflasyon muhasebesi işlemlerinin, üstelik tam da sezon olarak adlandırdığımız sektörün en yoğun dönemini yaşadığımız bugünlerde, mali müşavir ve muhasebe kadrolarının sağlıklı bir değerlendirme yapmalarını da mümkün kılmamaktadır. Günümüzün zorlu piyasa ve rekabet koşullarının yanında özellikle nitelikli hizmet sunumuna yönelik istihdam alanında zorlu süreçlerle karşı karşıya bulunan turizm, Türk ekonomisinin can damarlarından biridir. Bu itibarla 2024 yılı hedefimiz 60 milyon ziyaretçi ve 60 milyar dolar turizm geliri hedefine ulaşmak üzere canla başla mücadele ettiğimiz bugünlerde çalışmalarımıza sekte vurmamak üzere Hükümetimizin gelişmelerden sektörümüzü rahatlatacak bir adım atmasını beklediğimizi ifade etmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

Our quality is far above Greece Haber

Our quality is far above Greece

Prices at Accommodation Facilities Haven't Increased in a Year Müberra Eresin, President of the Turkish Hoteliers Association (TÜROB), stated that prices at accommodation facilities in Turkey have not increased for a year. Regarding hotel accommodation prices, Eresin said, “The contracts we currently have with foreigners (prices) are the same as those we made last year. The tourism and accommodation sector in Turkey is operating at last year's prices. However, as you know, there has been no increase in exchange rates. Therefore, this puts us in a bit of a tight spot. In an inflationary environment, it seems as if your earnings have remained the same. You cannot change the contract with foreigners. The current issue faced by hoteliers is that prices remain the same as last year.” “Please go to the hotels and have a meal” Eresin pointed out that the prices of tourism-certified facilities in Turkey are approved a year in advance and said, “Then you cannot increase that price.” She noted that the fact that hotel prices are at the same level as last year is evidenced by reports from international organizations. “It is evident there too. Our average room prices are the same in both foreign currency and TL. My advice is this: Please go to the hotels and have a meal. You will see the prices at the hotels,” she said. Addressing the topic of some Turkish citizens going to Greece for vacations, Eresin stated that Turkey and Greece are not comparable countries and continued: “The service you get in Greece, the hotel you stay in, people know what they will find when they go there, and they accept it and go. However, if you offered that service or had such hotels in Turkey, which you don’t, really… As Turkey, we rank high in the world in terms of hotel quality and service quality. When those guests come to Turkey, they would not accept the service they see there because their expectations are different. In Greece, food, drink, and sea standards are different, but in Turkey, you feel very good. You enter a different building. It's not like that in Greece.” Tourism Sector Mid-Year Results Evaluating the first half-year results in the tourism sector, Eresin said they expected higher figures but noted that despite all the global events, there was no decline in the number of arrivals to Turkey. Increase Expected After the Tournament Eresin pointed out that the period after the Olympics should not be considered the end of the season. She noted that September, October, and up to November 15 are the most important months of the year in terms of occupancy, with high-priced business during these months. “It has been sold in advance. Those guests are world travelers. Tourists with higher income levels travel until mid-November. Therefore, an increase after the tournament is certain,” she said. Regarding the expected increase percentage, Eresin said, “We expect it to be above last year's levels. The figures show us that.”

Kalitemiz Yunanistan'ın çok üzerinde Haber

Kalitemiz Yunanistan'ın çok üzerinde

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Mü­berra Eresin, Türkiye’de konaklama tesislerinde fiyatla­rın bir yıldır artmadığını söyledi. Eresin, otel konaklama fiyatları­na ilişkin şunları söyledi: “Bizim şu anda yabancılarla yaptığımız kontrat (fiyat), geçen yıl yaptığı­mız kontrat. Türkiye’de turizm ve konaklama sektörü, geçen yıl­ki fiyatlarda. Ancak biliyorsunuz ki döviz kurlarında artış olmadı. Dolayısıyla o bizi biraz zorda bı­rakıyor. Yani enflasyonist ortam­da kazancınız aynı kalmış gibi gö­züküyor. Yabancılarla sözleşme değiştirme değiştiremiyorsunuz. Turizmcinin, konaklamanın ya­şadığı şu anki sıkıntı, fiyatların geçen yılla aynı olması.” “Lütfen otellere gidip yemek yiyin" Türkiye’de turizm işletme bel­geli tesislerin fiyatlarının bir yıl önceden onayladığına işaret eden Müberra Eresin, “Sonra siz o fi­yatı yükseltemezsiniz” dedi. Otel fiyatlarının geçen yılla aynı sevi­yede olduğunun, yurt dışı kuru­luş raporlarının da kanıtlar nite­likte olduğunu belirten Eresin, “Orada da gözüküyor. Ortalama oda fiyatlarımız, döviz bazında da TL bazında da aynı çıkmış. Benim aslında bütün tavsiyem şu: Lüt­fen otellere gidip bir yemek yiyin. Otellerdeki fiyatları göreceksi­niz” şeklinde konuştu. Bazı Türk vatandaşlarının tatil için Yunanistan’a gitmesi konu­suna da değinen Eresin, Türkiye ve Yunanistan’ın karşılaştırıla­cak iki ülke olmadığını dile geti­rerek, şöyle devam etti: “Yunanistan’da aldığınız hiz­met, kaldığınız otel, insanlar git­tiklerinde ne bulacaklarını bili­yorlar ve katlanıyorlar, gidiyor­lar. Ancak Türkiye’de o hizmeti sunsanız ya da o tip otelleriniz ol­sa ki Türkiye’de yok gerçekten… Türkiye olarak, dünyada üst sı­ralarda yer alıyoruz otel kalitesi ve servis kalitesinde. O misafir­ler Türkiye’ye geldiğinde, orada gördükleri hizmeti kabul etmez­ler. Çünkü beklentileri o değil. Yunanistan’da yeme, içme, deniz standart, ancak Türkiye öyle de­ğil, kendinizi çok iyi hissediyor­sunuz. Başka bir binaya giriyor­sunuz. Yunanistan’da öyle değil.” Turizm sektöründe ilk yarı­yıl sonuçlarını da değerlendiren Eresin, rakamları daha yüksek beklediklerini, ancak tüm dünya­da olup bitenlere rağmen, Türki­ye’ye giriş rakamlarında düşüş ol­madığını bildirdi.  Turnuva sonrası artış olur  Müberra Eresin, olimpiyat sonrasının sezon sonu gibi düşünülmemesi gerektiğine işaret etti. Turizmde eylül, ekim ve kasım aylarının, dolulukta Kasım 15’e kadar yılın en önemli ayları olduğunu ve dolulukta yüksek fiyatlı işler olduğunu kaydeden Eresin, “Yani önceden satılmıştır. O misafirler, bütün dünyayı dolaşan misafirlerdir. Daha üst gelir seviyesindeki turistler eylül, ekim ve Kasım 15’e kadar seyahat eder. Dolayısıyla turnuva sonrası bir artış olur, orası kesin” diye konuştu. Eresin, yüzde kaç artış bekledikleri konusunda, “Geçen yılın üzerinde olmasını bekliyoruz. Rakamlar bize onu gösteriyor” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.