Hava Durumu

#Mısır

TOURISMJOURNAL - Mısır haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mısır haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizmde Atağa Kalkan Samsun’da İlk 5 Ayda 214 Bin Turist Haber

Turizmde Atağa Kalkan Samsun’da İlk 5 Ayda 214 Bin Turist

Turizmde atağa kalkan Samsun'da 2025 yılının ilk 5 ayında 11 bin 361'i yabancı olmak üzere toplam 214 bin 507 turist konakladı. ‘Kuzeyin Parlayan Yıldızı' sloganıyla turizmde atağa kalkan Samsun, birçok yerli ve yabancı turisti kente çekiyor. Doğal güzellikleri, sosyal donatı alanları ile çeşitli aktivite imkanlarıyla gastronomiden spora, spordan sağlığa birçok alanda turistlere çeşitli deneyimler sunan Samsun önceki yıllara nazaran geçiş noktası olmaktan daha çok durak noktası olma yolunda mesafe kat etti. İlk 5 ayda 214 bin 507 turist Samsun'da konakladı Ocak ayında bin 516 yabancı, 38 bin 279 yerli turist, şubatta 2 bin 70 yabancı, 33 bin 194 yerli turist, martta bin 915 yabancı, 32 bin 80 yerli turist, nisanda 2 bin 735 yabancı, 48 bin 442 yerli turist Samsun'da en az 1 gece konakladı. Mayıs ayında ise konaklayan turist sayısı pik yaptı. Mayıs'ta konaklayan turist sayısı hem yerli hem de yabancı turistlerde önceki ayları geçti. Kayıt altına alınan konaklamalara göre Samsun'da mayısta 3 bin 125 yabancı, 51 bin 151 de yerli turist olmak üzere 2025'in ilk 5 ayında 11 bin 361 yabancı, 203 bin 146 yerli turist Samsun'da en az 1 gece geçirdi. Tesislerde konaklayan yabancı turistlerin milliyetine bakıldığında ocakta en çok Gürcü vatandaşlar, şubatta en çok Alman vatandaşları, martta en çok İranlılar, nisanda ve mayısta en çok Ruslar tesislere giriş yaptılar. Ayrıca Kuzey Kore, Çin, Fransa, Birleşik Krallık, Özbekistan, Irak, Suudi Arabistan, İspanya, Azerbaycan, İsviçre, Hollanda, İzlanda, KKTC, Romanya, İtalya, Bulgaristan ve Suriye vatandaşları da konaklamak için Samsun'u tercih eden yabancı turistler arasında yer aldı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Samsun'un yurt dışında tanıtımına yönelik faaliyetlerini de sürdürüyor. Bu kapsamda Samsun'un tanıtımını yapan görseller, sosyal medya mecralarında 6,1 milyon gösterim aldı. 35 ülkede gerçekleştirilen dijital banner kampanyaları ile de toplam 14,2 milyon gösterim gerçekleştirildi. Bunlara ek olarak TGA tarafından Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Mısır gibi ülkelerden acente ve influencerlar Samsun'da ağırlanarak, bilgilendirme yapıldı.

Turizmci Hamit Kuk: “2025 Sezonu Türkiye İçin Zayıf Geçiyor” Haber

Turizmci Hamit Kuk: “2025 Sezonu Türkiye İçin Zayıf Geçiyor”

Turizmci Hamit Kuk, 2025 yaz sezonunun rakip ülkelere kıyasla Türkiye için zayıf geçtiğini belirterek, "Şu an Temmuz ayındayız ve bütün otellerin dolu olması gerekirdi ama yüzde 70-80 doluluklarda kaldık" dedi. Turizmci Hamit Kuk, 2025 turizm sezonuna ilişkin yaptığı değerlendirmede, rakip ülkeler İspanya, Yunanistan ve Mısır'ın turist sayılarında artış yakaladığına dikkat çekerek, Türkiye'nin aynı performansı gösteremediğini ifade etti. Kuk, "İlk 6 aylık istatistiklere baktığımızda 2024 rakamlarını yakalamakta zorlandık. Rakiplerimiz 2025'te daha iyi rakamlara ulaşırken bizim 2024 seviyesinde olmamız bile kötü bir durum" diye konuştu. "Temmuz dolu olmalıydı, boşluklar var" Temmuz ayına gelinmesine rağmen otellerin istenen doluluk oranlarına ulaşamadığını vurgulayan Kuk, "Şu an bölgedeki doluluklar yüzde 70-80 civarında. Oysa Temmuz'da tamamen dolu olmamız gerekiyordu" dedi. Kundu ve Belek bölgelerinin dolmak üzere olduğunu ancak bunun da fiyat indirimleriyle sağlandığını belirten Kuk, "Alanya ve Kemer'de yer yer boşluklar devam ediyor. Fiyat indirimlerine rağmen dolmayan oteller var" ifadelerini kullandı. "Alt gelir düzeyine yöneldik, bir alt lige düşme riski var" Kuk, erken rezervasyon döneminin iyi değerlendirilememesi nedeniyle Türkiye'nin orta gelir düzeyindeki turist profilini Yunanistan ve Mısır gibi ülkelere kaptırdığını söyledi. Şu an gelen turistlerin çoğunun alt gelir düzeyinden olduğunu belirten Kuk, "Ceplerinde harcayacak para kalmıyor, bir alt lige düşmüş gibi gözüküyoruz" dedi. "2026'yı kaybetmemek için şimdiden adım atmalıyız" 2025 yılının indirimlerle tamamlanacağını ifade eden Kuk, sektörün 2026 yılı için erken rezervasyon sürecini şimdiden planlaması gerektiğini söyleyerek, "Eğer bu yıl 2024 rakamlarını yakalayabilirsek bunu başarı saymak lazım. Ama 2026'da aynı sıkıntıları yaşamamak için şimdiden önlem almalıyız" değerlendirmesinde bulundu. "Yerli turistin de alternatif ülkelere yöneldiği bir dönem" Yerli turistin de fiyat avantajı aradığını ve Mısır ile Yunan adalarına yöneldiğini belirten Kuk, otellerin yerli turisti kriz anında hatırlamaktan vazgeçmesi gerektiğini söyledi. Kuk, "Yerli turiste de Almanlar gibi, Ruslar gibi aynı fiyatlarla tatil sunulmalı. Onları da erken rezervasyona yönlendirmek gerekiyor" dedi. "Antalya Havalimanı modern ama dış bağlantılar yetersiz" Kuk, Antalya Havalimanı'nın fiziksel altyapısının gelişmiş olmasına rağmen giriş-çıkış yollarının yetersiz kaldığını vurgulayarak, "Muhteşem bir havalimanımız var ama ulaşımı hâlâ dünya standartlarında değil. Haziran ayında yolcular valizlerini beklerken uçaklarını kaçırdı. Giriş çıkışlarda saatlerce bekleyenler oldu" şeklinde konuştu. Bağlantı yollarının genişletilmesi gerektiğini söyleyen Kuk, bu eksikliklerin yıl sonuna kadar giderilmesi gerektiğini, aksi halde turistlerin ilk seyrinin olumsuz olacağını belirtti.

Antalya’da Otel Dolulukları Beklentiyi Karşılamadı Haber

Antalya’da Otel Dolulukları Beklentiyi Karşılamadı

Kurban Bayramı öncesi Antalya'daki otellerde doluluk oranlarının yüzde 70-80 seviyesinde kalması bekleniyor. Turizmci Hamit Kuk, bayram sonrası ise ciddi boşluklar yaşanacağını belirterek, "Haziran sezonu gecikmeli açılıyor. Aslında hedefimiz yüzde 100 doluluktu ama ulaşamadık" dedi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkan Başdanışmanı turizmci Hamit Kuk, Kurban Bayramı öncesi Antalya'daki otellerin doluluk oranlarını ve turizm sezonunun genel seyrini değerlendirdi. 2025 yaz sezonundan beklentilerin yüksek olduğunu ancak ilk 4 aylık performansın hedeflerin gerisinde kaldığını kaydeden Kuk, "Aslında beklentimiz bu sene çok yüksekti, 2025 yaz sezonunda ama ilk 4 aylık performans açıkçası çok iyi değil. Geçen senenin altında kaldık. Mayıs ayı fena geçmedi ama Haziran ayının ilk 15 günü biraz durgun geçiyor, özellikle yurt dışı pazarda" ifadelerini kullandı. Sınavlar iç pazarı etkiledi Kurban Bayramı döneminde hem iç pazar hem de yurt dışı pazarın birleşmesiyle genelde iyi bir sezon beklendiğini ifade eden Kuk, bu yıl tablonun farklı olduğunu söyledi. Kuk, "Yurt dışı pazar biraz düşük kaldı. İç pazarda da karne tatilleri henüz yapılmadı. Arkasında 15 Haziran'da LGS var. 21-22 Haziran'da üniversite sınavları var. Bu üçü ailelerin tatile çıkmasını engelliyor" dedi. Aileli tatillerin düşük geçtiğine dikkat çeken Kuk, buna rağmen çocuğu olmayan ya da sınav nedeniyle takvim engeli bulunmayan kişilerin tatile çıktığını belirterek, "Satışlar fena değil ama çok aman aman istediğimiz düzeyde de değil" ifadelerini kullandı. Otellerde hedef yüzde 100'dü ama yakalanamadı Kurban Bayramı tatilinde otellerdeki genel doluluğun yüzde 70-80'leri bulacağını belirten Kuk, bayram sonrasında ise ciddi boşluklar olduğunu söyledi. Kuk, "Yerli pazarla yurt dışı pazarı birleştiğimiz zaman, otellerdeki genel doluluk Haziran'ın özellikle ilk haftasında bayram döneminde yüzde 70, yüzde 80'leri bulacak. Ama hemen arkasında ciddi boşluklar var. Dolayısıyla çok iyi diyemeyiz, aslında olması gereken yüzde 100 dolulukları sağlamak, yüzde 80 doluluk hedeflediğimiz rakam değil ama burada sadece iç pazara bakmamak lazım" şeklinde konuştu. Türkiye pahalı, Mısır ve Yunanistan öne geçti Yurt dışı pazardan gelen turist sayısında da düşüş yaşandığını belirten Kuk, Türkiye'nin rakip ülkelere göre pahalı hale geldiğine işaret etti. Kuk, "Türkiye son iki senedir oldukça pahalı bir hale geldi. Bizden daha ucuz destinasyonlar var. Özellikle Mısır gibi, Yunanistan gibi. Özellikle yabancı pazarlar, Ruslar, Almanlar ve Avrupalılar bu sene Mısır'ı daha fazla tercih etmeye başladı" dedi. Turizmcilerin gözü 25 Haziran'da Haziran'ın 15'inden sonra yurt dışı pazarının toparlanacağını ve üniversite sınavlarının tamamlanmasıyla iç pazarda da hareketlenme beklendiğini aktaran Kuk, sezonun esasen 25 Haziran itibarıyla açılacağını da sözlerine ekledi.

TURİZMİN GÜNEŞİ AFRİKA’DA DOĞUYOR: ATF25 EGYPT 13-14 EYLÜL'DE Haber

TURİZMİN GÜNEŞİ AFRİKA’DA DOĞUYOR: ATF25 EGYPT 13-14 EYLÜL'DE

Turizm sektörünün gözünü Afrika’ya çevirecek olan Afrika Turizm Fuarı (ATF25 Egypt), 13 - 14 Eylül 2025 tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek.  “Turizmin Güneşi” sloganıyla sahneye çıkan ATF25 Egypt, Afrika’nın eşsiz mirasını, doğal zenginliklerini ve sürdürülebilir turizm vizyonunu global turizm profesyonelleriyle buluşturacak. Geçtiğimiz yıl 67 ülkeden 2.000’e yakın seyahat acentesi temsilcisi ve 3.077 profesyonel ziyaret ile gerçekleşen ATF, bu yıl 3000’den fazla katılımcı ve 100’ün üzerinde uluslararası turizm markasını bir araya getirerek Afrika kıtasının turizm liginde üst sıralara tırmandığını bir kez daha gösterecek. İKİ GÜNDE HEDEF ODAKLI İŞ GÖRÜŞMELERİ Afrika’nın turizminin geleceğini katmadeğer sunacak bir iş platformu olan Afrika Turizm Fuarı boyunca hedef odaklı B2B görüşmeleri yapılarak yeni ortaklıklar, yatırım fırsatları ve güçlü iş birlikleri için eşsiz bir zemin hazırlanacak. AFRİKA TURİZMİNİN GELİŞİMİ ATF25 EGYPT’TA KONUŞULACAK 13 - 14 Eylül 2025 tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek olan Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır kapsamında düzenlenecek panellerde sürdürülebilir destinasyonlar, dijital dönüşüm, kalkınma odaklı turizm modelleri gibi kritik başlıklar ele alınacak. Katılımcılar, sektöre yön veren liderlerle buluşarak Afrika’nın kalkınma vizyonuna doğrudan katkı sunacak. KITAYI BİRLEŞTİREN STRATEJİK BULUŞMA Afrika Turizm Fuarı ATF25 Egypt; Türkiye, Avrupa, Orta Doğu, Balkanlar, Benelüks ve Baltıklar başta olmak üzere, tur operatörleri, otel zincirleri, seyahat acenteleri ve yatırımcılar için kaçırılmayacak bir uluslararası network merkezi olacak.  13-14 Eylül tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek olan Afrika Turizm Fuarı’nda kıtanın dört bir yanından gelecek yatırımcılar, kanaat önderleri, bürokratlar ve bakanlık temsilcileri Afrika turizminin gelişimine katkı sağlayacak. AFRİKA’YI DÜNYAYLA BULUŞTURAN KÖPRÜ: ATF25 EGYPT Afrika kültürünü ve turizmini dünya ile buluşturacak olan Afrika Turizm Fuarı, inovatif ve birleştirici yapısıyla Afrika’yı dünya ile buluşturan bir köprü vazifesi görerek, Afrika’nın turizmle kalkınmasına katma değer üretecek. Daha fazla bilgi için africatourismfair.com sitesini ziyaret edebilirsiniz. 

Corendon Airlines, 20. yılını binlerce yolcusuyla coşkuyla kutladı Haber

Corendon Airlines, 20. yılını binlerce yolcusuyla coşkuyla kutladı

Corendon Airlines, gökyüzündeki 20'nci yıldönümünü unutulmaz bir etkinlikle taçlandırdı. 12 Nisan 2025 Cumartesi günü, Avrupa ve Mısır'daki 32 farklı havalimanından yapılan yaklaşık 80 uçuşta sürprizler hazırlayan hava yolu şirketi, yıldönümünü yolcularıyla birlikte kutlamanın gururunu yaşadı. İlk uçuşunu 12 Nisan 2005 tarihinde gerçekleştiren Corendon Airlines, geçen süreçte Avrupa'nın saygın hava yollarından biri haline geldi. Hava yolu şirketi, sektördeki 20. yılını bu uzun ve başarılı yolculukta her zaman yanında olan yolcularıyla birlikte kutladı. 12 Nisan 2025’te, Avrupa ve Mısır’daki 32 havalimanından kalkan yaklaşık 80 uçuşta, yolculara özel olarak hazırlanan dostluk bileklikleri hediye edilirken, tatlı bir sürpriz olarak lezzetli çikolatalar da ikram edildi. Hava yolu şirketinin bu jesti, gökyüzünde adeta bir festival havası oluştururken, markanın yolcularına duyduğu minnet ve bağlılığı içten bir şekilde ortaya koyarak beğeni topladı. "20 yıldır turizm ve havacılık sektörlerinde hizmet vermenin gururunu yaşıyoruz" Gökyüzündeki 20'nci yıllarının coşkusunu binlerce Corendon yolcusuyla paylaşmaktan mutluluk duyduklarını belirten Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "Corendon Airlines olarak, tam 20 yıldır turizm ve havacılık sektörlerinde hizmet vermenin gururunu yaşıyoruz. Her yıl yaklaşık 500 bin turisti ülkemize getirerek turizme önemli katkılar sağlıyoruz. Faaliyetlerimizi ilk günkü inanç ve kararlılıkla sürdürüyoruz. Önümüzdeki dönemde de yenilikçi hizmetlerimiz, güçlü filomuz ve müşteri memnuniyetini odağına alan vizyonumuzla gökyüzünde başarı hikâyesi yazmaya devam edeceğiz. Bu anlamlı dönüm noktasında tüm yolcularımıza ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyor, nice başarılı ve güvenli uçuşlara birlikte imza atmayı diliyoruz."

Corendon Airlines Turquality Programına Dahil Edildi Haber

Corendon Airlines Turquality Programına Dahil Edildi

ANTALYA (İHA) - Uluslararası havacılık sektöründe faaliyet gösteren ve 20. yılını geride bırakan Corendon Airlines, Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen Turquality Destek Programı kapsamına alındı. Kurumsal, finansal ve operasyonel gelişimi destekleyen Turquality sayesinde şirket, global pazardaki rekabet gücünü daha da artırmayı amaçlıyor. 2005 yılında kurulan ve o günden bu yana filosunu ve uçuş ağını istikrarlı bir şekilde genişleten Antalya merkezli hava yolu şirketi, Türkiye’de ve Avrupa’da yürüttüğü başarılı operasyonlar sayesinde Turquality programına dahil olma başarısı gösterdi. "TURQUALITY, BÜYÜME YOLCULUĞUMUZDA BİR DÖNÜM NOKTASI" Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Corendon Turizm Grubu Finans Danışmanı Batuğhan Karaer, programın kendileri için büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirtti. Karaer, "Havacılık sektöründe yaptığımız yenilikler ve uluslararası alandaki sürdürülebilir başarılarımız Turquality'e kabul edilmemizde etkili oldu. Avrupa'nın birçok ülkesinden başta Türkiye olmak üzere İspanya, Yunanistan, Fas ve Mısır'daki turistik ve etnik destinasyonlara yılda 10 milyon yolcu taşıyoruz. Son yıllarda istikrarlı bir şekilde ihracat şampiyonu şirketler arasında yer alıyoruz. Turquality'nin değerli desteği, büyüme yolculuğumuzda ve ülkemizin ekonomisine daha fazla katkı sağlama hedefimizde bir dönüm noktası olacak. Global pazarda rekabet gücümüzü artırarak, yolcularımıza sunduğumuz deneyimleri daha da zenginleştireceğiz" ifadelerini kullandı. TURQUALITY: KÜRESEL MARKALAŞMAYA DESTEK Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality, klasik ihracat teşviklerinden farklı olarak firmaların sadece ihracatını artırmayı değil, küresel ölçekte güçlü markalar yaratmasını amaçlıyor. Corendon Airlines da bu kapsamda uluslararası pazarlardaki konumunu daha da güçlendirmeyi planlıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.