Hava Durumu

#Mısır

TOURISMJOURNAL - Mısır haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mısır haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya’da Otel Dolulukları Beklentiyi Karşılamadı Haber

Antalya’da Otel Dolulukları Beklentiyi Karşılamadı

Kurban Bayramı öncesi Antalya'daki otellerde doluluk oranlarının yüzde 70-80 seviyesinde kalması bekleniyor. Turizmci Hamit Kuk, bayram sonrası ise ciddi boşluklar yaşanacağını belirterek, "Haziran sezonu gecikmeli açılıyor. Aslında hedefimiz yüzde 100 doluluktu ama ulaşamadık" dedi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkan Başdanışmanı turizmci Hamit Kuk, Kurban Bayramı öncesi Antalya'daki otellerin doluluk oranlarını ve turizm sezonunun genel seyrini değerlendirdi. 2025 yaz sezonundan beklentilerin yüksek olduğunu ancak ilk 4 aylık performansın hedeflerin gerisinde kaldığını kaydeden Kuk, "Aslında beklentimiz bu sene çok yüksekti, 2025 yaz sezonunda ama ilk 4 aylık performans açıkçası çok iyi değil. Geçen senenin altında kaldık. Mayıs ayı fena geçmedi ama Haziran ayının ilk 15 günü biraz durgun geçiyor, özellikle yurt dışı pazarda" ifadelerini kullandı. Sınavlar iç pazarı etkiledi Kurban Bayramı döneminde hem iç pazar hem de yurt dışı pazarın birleşmesiyle genelde iyi bir sezon beklendiğini ifade eden Kuk, bu yıl tablonun farklı olduğunu söyledi. Kuk, "Yurt dışı pazar biraz düşük kaldı. İç pazarda da karne tatilleri henüz yapılmadı. Arkasında 15 Haziran'da LGS var. 21-22 Haziran'da üniversite sınavları var. Bu üçü ailelerin tatile çıkmasını engelliyor" dedi. Aileli tatillerin düşük geçtiğine dikkat çeken Kuk, buna rağmen çocuğu olmayan ya da sınav nedeniyle takvim engeli bulunmayan kişilerin tatile çıktığını belirterek, "Satışlar fena değil ama çok aman aman istediğimiz düzeyde de değil" ifadelerini kullandı. Otellerde hedef yüzde 100'dü ama yakalanamadı Kurban Bayramı tatilinde otellerdeki genel doluluğun yüzde 70-80'leri bulacağını belirten Kuk, bayram sonrasında ise ciddi boşluklar olduğunu söyledi. Kuk, "Yerli pazarla yurt dışı pazarı birleştiğimiz zaman, otellerdeki genel doluluk Haziran'ın özellikle ilk haftasında bayram döneminde yüzde 70, yüzde 80'leri bulacak. Ama hemen arkasında ciddi boşluklar var. Dolayısıyla çok iyi diyemeyiz, aslında olması gereken yüzde 100 dolulukları sağlamak, yüzde 80 doluluk hedeflediğimiz rakam değil ama burada sadece iç pazara bakmamak lazım" şeklinde konuştu. Türkiye pahalı, Mısır ve Yunanistan öne geçti Yurt dışı pazardan gelen turist sayısında da düşüş yaşandığını belirten Kuk, Türkiye'nin rakip ülkelere göre pahalı hale geldiğine işaret etti. Kuk, "Türkiye son iki senedir oldukça pahalı bir hale geldi. Bizden daha ucuz destinasyonlar var. Özellikle Mısır gibi, Yunanistan gibi. Özellikle yabancı pazarlar, Ruslar, Almanlar ve Avrupalılar bu sene Mısır'ı daha fazla tercih etmeye başladı" dedi. Turizmcilerin gözü 25 Haziran'da Haziran'ın 15'inden sonra yurt dışı pazarının toparlanacağını ve üniversite sınavlarının tamamlanmasıyla iç pazarda da hareketlenme beklendiğini aktaran Kuk, sezonun esasen 25 Haziran itibarıyla açılacağını da sözlerine ekledi.

AROYA Cruises, Türkiye’de Bodrum, Kaş ve Marmaris’e Sefer Düzenleyecek Haber

AROYA Cruises, Türkiye’de Bodrum, Kaş ve Marmaris’e Sefer Düzenleyecek

Suudi Arabistan Kamu Yatırım Fonu (PIF) portföyünde yer alan ve Cruise Saudi tarafından geliştirilen AROYA Cruises, Suudi Arabistan'ın 2030 Vizyonu doğrultusunda hayata geçirilen ilk Arap kruvaziyer markası olma özelliğini taşıyor. Suudi Arabistan'ın kültürel mirasını modern kruvaziyer standartlarıyla birleştiren ve yıl boyunca kesintisiz olarak hizmet verecek şekilde planlanan gemi, misafirlerine iyi bir deneyim sunmayı ve sektörde yeni bir perspektif oluşturmayı hedefliyor. Suudi Arabistan, AROYA Cruises markasıyla yalnızca yerel turizmi canlandırmakla kalmayıp, aynı zamanda ülkeyi deniz turizminde dünya sahnesine taşıyacak önemli bir girişimi hayata geçirmiş bulunuyor. GEMİ 3362 YOLCUYA KADAR HİZMET VEREBİLECEK Toplam 19 güverteden oluşan gemi, eğlenceden yeme içmeye, sağlıktan alışverişe kadar geniş bir yelpazede deneyim sunuyor. 1678 kabin ve süit ile donatılan gemi, 3 bin 362 yolcuya kadar hizmet verebilecek. Farklı ihtiyaç ve tercihlere hitap eden iç kabinlerden lüks süitlere kadar çeşitlilik gösteren konaklama seçenekleriyle gemi, her misafirin kendine uygun bir konfor alanı bulmasını sağlıyor. Ayrıcalıklı bir deneyim arayan misafirler için ise "Khuzama" adıyla özel VIP hizmeti sunan gemi, yolculuk boyunca her yaş grubuna ve zevke hitap eden bir etkinlik programı sunuyor. Suudi misafirperverliğini dünya standartlarında hizmet anlayışıyla birleştiren geminin, dünya mutfaklarından lezzetler sunan 12 restoranında hem ücretsiz hem de özel restoran seçenekleri yer alıyor. TÜRKİYE'DE BODRUM, KAŞ VE MARMARİS'E UĞRAYACAK Kızıldeniz ve Doğu Akdeniz'i kapsayan özel rotalarla misafirlerini ağırlayan AROYA Cruises'in durakları arasında Türkiye’de Bodrum, Kaş ve Marmaris, Yunanistan’da Mikonos, Rodos, Girit ve Atina, Mısır’da ise İskenderiye yer alıyor. Gemi, söz konusu destinasyonlara 6 ve 7 gecelik rotalarla seferler düzenleyecek. Kızıldeniz'de Cidde Limanı'ndan hareket eden AROYA, 3, 4 ve 7 gecelik rotalarla Şarm El-Şeyh, Akabe (Petra) gibi önemli destinasyonlara ve Jabal AlSabaya’daki özel Saba Plajı deneyimine ev sahipliği yapıyor. AROYA Cruises, bu rotalarıyla Suudi turizmini küresel sahneye taşımanın yanı sıra bölgesel iş birliğini ve kültürel etkileşimi de desteklemeyi hedefliyor. "SUUDİ ARABİSTAN VE TÜRKİYE ARASINDAKİ TURİZM İLİŞKİLERİNDE POTANSİYEL ÇOK YÜKSEK" AROYA Cruises’in Pazarlamadan Sorumlu İcra Direktörü Turky Kari, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Suudi Arabistan ve Türkiye arasındaki turizm ilişkilerinde potansiyelin çok yüksek olduğunu söyledi. Turizm sektöründe Suudi Arabistan ve Türkiye'nin ortaklığının önemine işaret eden Kari, "Türkiye, Kızıldeniz'in dışına çıkmaya karar verdiğimizde ana destinasyondu, AROYA Cruises'a ana liman olarak ev sahipliği yapmaya başlayabilecek. Sadece Suudi Arabistan'dan değil, tüm Arap dünyasından yüksek trafiğe sahip olan tek ülkenin Türkiye olduğunu biliyorduk. Bu yüzden İstanbul ve Türkiye bizim için hedef oldu. Bu konuda iki kez düşünmedik. Türkiye'nin bizim için doğru ortak olduğunu biliyorduk." diye konuştu. Kari, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ve İstanbul Galataport ekibiyle görüşmeye başladıklarında inanılmaz bir karşılama olduğunu ifade ederek, şunları aktardı: "Herkesin bunu başarılı kılmak istediğini fark ettik. Bunu gerçekten takdir ediyorlar ve biz de onların desteğini gerçekten takdir ediyoruz. Bizim için potansiyel inanılmaz. Bu sadece ilk sezonumuz, bu yüzden bunu her sene tekrarlamak istiyoruz. Türkiye'deki ekiple birlikte başlamaktan çok mutluyuz."

TURİZMİN GÜNEŞİ AFRİKA’DA DOĞUYOR: ATF25 EGYPT 13-14 EYLÜL'DE Haber

TURİZMİN GÜNEŞİ AFRİKA’DA DOĞUYOR: ATF25 EGYPT 13-14 EYLÜL'DE

Turizm sektörünün gözünü Afrika’ya çevirecek olan Afrika Turizm Fuarı (ATF25 Egypt), 13 - 14 Eylül 2025 tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek.  “Turizmin Güneşi” sloganıyla sahneye çıkan ATF25 Egypt, Afrika’nın eşsiz mirasını, doğal zenginliklerini ve sürdürülebilir turizm vizyonunu global turizm profesyonelleriyle buluşturacak. Geçtiğimiz yıl 67 ülkeden 2.000’e yakın seyahat acentesi temsilcisi ve 3.077 profesyonel ziyaret ile gerçekleşen ATF, bu yıl 3000’den fazla katılımcı ve 100’ün üzerinde uluslararası turizm markasını bir araya getirerek Afrika kıtasının turizm liginde üst sıralara tırmandığını bir kez daha gösterecek. İKİ GÜNDE HEDEF ODAKLI İŞ GÖRÜŞMELERİ Afrika’nın turizminin geleceğini katmadeğer sunacak bir iş platformu olan Afrika Turizm Fuarı boyunca hedef odaklı B2B görüşmeleri yapılarak yeni ortaklıklar, yatırım fırsatları ve güçlü iş birlikleri için eşsiz bir zemin hazırlanacak. AFRİKA TURİZMİNİN GELİŞİMİ ATF25 EGYPT’TA KONUŞULACAK 13 - 14 Eylül 2025 tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek olan Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır kapsamında düzenlenecek panellerde sürdürülebilir destinasyonlar, dijital dönüşüm, kalkınma odaklı turizm modelleri gibi kritik başlıklar ele alınacak. Katılımcılar, sektöre yön veren liderlerle buluşarak Afrika’nın kalkınma vizyonuna doğrudan katkı sunacak. KITAYI BİRLEŞTİREN STRATEJİK BULUŞMA Afrika Turizm Fuarı ATF25 Egypt; Türkiye, Avrupa, Orta Doğu, Balkanlar, Benelüks ve Baltıklar başta olmak üzere, tur operatörleri, otel zincirleri, seyahat acenteleri ve yatırımcılar için kaçırılmayacak bir uluslararası network merkezi olacak.  13-14 Eylül tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek olan Afrika Turizm Fuarı’nda kıtanın dört bir yanından gelecek yatırımcılar, kanaat önderleri, bürokratlar ve bakanlık temsilcileri Afrika turizminin gelişimine katkı sağlayacak. AFRİKA’YI DÜNYAYLA BULUŞTURAN KÖPRÜ: ATF25 EGYPT Afrika kültürünü ve turizmini dünya ile buluşturacak olan Afrika Turizm Fuarı, inovatif ve birleştirici yapısıyla Afrika’yı dünya ile buluşturan bir köprü vazifesi görerek, Afrika’nın turizmle kalkınmasına katma değer üretecek. Daha fazla bilgi için africatourismfair.com sitesini ziyaret edebilirsiniz. 

Corendon Airlines, 20. yılını binlerce yolcusuyla coşkuyla kutladı Haber

Corendon Airlines, 20. yılını binlerce yolcusuyla coşkuyla kutladı

Corendon Airlines, gökyüzündeki 20'nci yıldönümünü unutulmaz bir etkinlikle taçlandırdı. 12 Nisan 2025 Cumartesi günü, Avrupa ve Mısır'daki 32 farklı havalimanından yapılan yaklaşık 80 uçuşta sürprizler hazırlayan hava yolu şirketi, yıldönümünü yolcularıyla birlikte kutlamanın gururunu yaşadı. İlk uçuşunu 12 Nisan 2005 tarihinde gerçekleştiren Corendon Airlines, geçen süreçte Avrupa'nın saygın hava yollarından biri haline geldi. Hava yolu şirketi, sektördeki 20. yılını bu uzun ve başarılı yolculukta her zaman yanında olan yolcularıyla birlikte kutladı. 12 Nisan 2025’te, Avrupa ve Mısır’daki 32 havalimanından kalkan yaklaşık 80 uçuşta, yolculara özel olarak hazırlanan dostluk bileklikleri hediye edilirken, tatlı bir sürpriz olarak lezzetli çikolatalar da ikram edildi. Hava yolu şirketinin bu jesti, gökyüzünde adeta bir festival havası oluştururken, markanın yolcularına duyduğu minnet ve bağlılığı içten bir şekilde ortaya koyarak beğeni topladı. "20 yıldır turizm ve havacılık sektörlerinde hizmet vermenin gururunu yaşıyoruz" Gökyüzündeki 20'nci yıllarının coşkusunu binlerce Corendon yolcusuyla paylaşmaktan mutluluk duyduklarını belirten Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "Corendon Airlines olarak, tam 20 yıldır turizm ve havacılık sektörlerinde hizmet vermenin gururunu yaşıyoruz. Her yıl yaklaşık 500 bin turisti ülkemize getirerek turizme önemli katkılar sağlıyoruz. Faaliyetlerimizi ilk günkü inanç ve kararlılıkla sürdürüyoruz. Önümüzdeki dönemde de yenilikçi hizmetlerimiz, güçlü filomuz ve müşteri memnuniyetini odağına alan vizyonumuzla gökyüzünde başarı hikâyesi yazmaya devam edeceğiz. Bu anlamlı dönüm noktasında tüm yolcularımıza ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyor, nice başarılı ve güvenli uçuşlara birlikte imza atmayı diliyoruz."

Corendon Airlines Turquality Programına Dahil Edildi Haber

Corendon Airlines Turquality Programına Dahil Edildi

ANTALYA (İHA) - Uluslararası havacılık sektöründe faaliyet gösteren ve 20. yılını geride bırakan Corendon Airlines, Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen Turquality Destek Programı kapsamına alındı. Kurumsal, finansal ve operasyonel gelişimi destekleyen Turquality sayesinde şirket, global pazardaki rekabet gücünü daha da artırmayı amaçlıyor. 2005 yılında kurulan ve o günden bu yana filosunu ve uçuş ağını istikrarlı bir şekilde genişleten Antalya merkezli hava yolu şirketi, Türkiye’de ve Avrupa’da yürüttüğü başarılı operasyonlar sayesinde Turquality programına dahil olma başarısı gösterdi. "TURQUALITY, BÜYÜME YOLCULUĞUMUZDA BİR DÖNÜM NOKTASI" Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Corendon Turizm Grubu Finans Danışmanı Batuğhan Karaer, programın kendileri için büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirtti. Karaer, "Havacılık sektöründe yaptığımız yenilikler ve uluslararası alandaki sürdürülebilir başarılarımız Turquality'e kabul edilmemizde etkili oldu. Avrupa'nın birçok ülkesinden başta Türkiye olmak üzere İspanya, Yunanistan, Fas ve Mısır'daki turistik ve etnik destinasyonlara yılda 10 milyon yolcu taşıyoruz. Son yıllarda istikrarlı bir şekilde ihracat şampiyonu şirketler arasında yer alıyoruz. Turquality'nin değerli desteği, büyüme yolculuğumuzda ve ülkemizin ekonomisine daha fazla katkı sağlama hedefimizde bir dönüm noktası olacak. Global pazarda rekabet gücümüzü artırarak, yolcularımıza sunduğumuz deneyimleri daha da zenginleştireceğiz" ifadelerini kullandı. TURQUALITY: KÜRESEL MARKALAŞMAYA DESTEK Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality, klasik ihracat teşviklerinden farklı olarak firmaların sadece ihracatını artırmayı değil, küresel ölçekte güçlü markalar yaratmasını amaçlıyor. Corendon Airlines da bu kapsamda uluslararası pazarlardaki konumunu daha da güçlendirmeyi planlıyor.

Almanya'dan Türkiye'ye Turist Akını Bekleniyor Haber

Almanya'dan Türkiye'ye Turist Akını Bekleniyor

ANTALYA (İHA) - Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, Almanya’dan gelen turist sayısının bu yıl 7,5 milyona ulaşabileceğini belirtti. Antalya’nın geçtiğimiz yılın üzerinde bir turist sayısıyla yılı tamamlaması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl Almanya'dan Türkiye'ye 6,62 milyon, Antalya'ya ise 1 milyon 574 bin 167 turist geldi. 2024'te Almanya'dan en çok turist çeken ikinci ülke Türkiye oldu. ITB Berlin Fuarı’nda turizm trendlerini değerlendiren Yavuz, Akdeniz bölgesinin önemine dikkat çekerek, Türkiye’nin bölgedeki güçlü konumunu koruduğunu söyledi. "Almanya'da otoriteler, 2025'in de 2024'e benzer bir seyirde olacağını öngörüyor. Geçtiğimiz yıl 6 milyondan biraz fazla turist Türkiye'ye geldi. Bu yıl 7,5 milyona ulaşabileceğini düşünüyoruz. Antalya'nın da geçtiğimiz yılın üzerine çıkacağını öngörüyoruz" diye ekledi. "TÜRKİYE ÇOK PAHALI ALGISI KIRILMALI" Fuarın öne çıkan konularından birinin "Türkiye çok pahalı" algısı olduğunu belirten Yavuz, bu algının rekabeti olumsuz etkilediğini söyledi. "Mısır ve Tunus gibi fiyat olarak daha aşağımızda olan destinasyonlarla rekabet ediyoruz. Türkiye'nin pahalı bir destinasyon olduğu algısı bir an önce yok edilmeli" dedi. ANTALYA’YA İLGİ DEVAM EDİYOR Antalya’nın özellikle çocuklu aileler için vazgeçilmez bir tatil noktası olduğunu belirten Yavuz, genç turistlerin Yunanistan ve İspanya'yı tercih ettiğini, yaşlı turistlerin ise ilkbahar ve sonbaharda Türkiye’ye yöneldiğini söyledi. Her şey dahil sisteminin daha ekonomik hale getirilebileceğini ekleyen Yavuz, "Belki farklı bir her şey dahil, belki içecekleri barındırmayan bir model olabilir. Fiyata da yansır ve genç turistleri de çekebiliriz" dedi. "Turistler sadece otelde kalmıyor, dışarı çıkıp yemek yiyor, alışveriş yapıyor. Bu yüzden fiyat politikalarına dikkat edilmesi gerekiyor" şeklinde konuştu. BAYRAM TATİLİ PLANLAMASI ÖNEMLİ Yavuz, bayram tatillerinin önceden planlanmasının turizm sektörü için büyük önem taşıdığını belirterek, 2070 yılına kadar bayram takviminin belli olduğunu, bu durumun turizm stratejilerini geliştirmede avantaj sağlayacağını söyledi. Antalya'nın bayram tatillerinde en çok hareketlilik yaşayan bölgelerden biri olduğunu belirten Yavuz, "Türkiye'de de iç turizm çok ciddi bir şekilde hareket kazandı. 11 milyonun üstünde insan yurt dışına, 20 milyon insan yurt içinde seyahat ediyor. Bütün bunlar şunu gösteriyor ki bayramlar artık aynı zamanda dinlenme ve gezmek, görmek, akraba ziyaretlerini yapmak açısından daha da önemli hale geliyor. Biz artık bu konuda gerçekten çok ileri bir seviyeye geldik. Bayramlarda özel programlarda, bayram tatilleri kampanyalarıyla yerli turistlere çok güzel programlar ve cazip fiyatlar sunuluyor. Antalya tabi ki bundan yararlanacaktır ve etkilenecektir" dedi. 2025 İÇİN BÜYÜK BEKLENTİ Antalya’nın bu yılı 17-18 milyon turistle kapatmasını beklediklerini belirten Yavuz, gelecek yıl için de umutlu olduklarını söyledi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.