Hava Durumu

#Mehmet İşler

TOURISMJOURNAL - Mehmet İşler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mehmet İşler haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Turizmi, Tarife Savaşlarına Rağmen Rekor Peşinde Haber

Türk Turizmi, Tarife Savaşlarına Rağmen Rekor Peşinde

Türk turizmi bu yıla hızlı başladı. Öyle ki yılın ilk çeyreğinde elde edilen 9.5 milyar dolarlık turizm geliriyle ilk çeyrek rekoru kırıldı. Yılın tamamında ise 65 milyon ziyaretçi ve 64 milyar dolarlık turizm geliri hedefleniyor. Yani sektörden rekor bekleniyor. Sektör temsilcileri de bu yıldan umutlu olsa da ABD Başkanı Donald Trump’ın ek vergilerle başlattığı ticaret savaşlarının turizm sektörüne de olumsuz etkilerinin olmasından endişe ediyor. Uzmanlar tarife savaşları kaynaklı küresel belirsizliğin sektörü etkileyebileceğini belirtse de bu sorunun kısa süreli olacağını ve seyahat sektörünün bu yıl da güçlü kalacağını öngörüyor. UÇAK VE KONAKLAMA ABD’nin yeni vergi politikalarının küresel pek çok sektörü olduğu gibi turizm sektörünü de etkileyebileceğini söyleyen Tatilsepeti Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, ülkelere getirilen ek tarifelerin otomotivden, teknolojiye birçok sektörde fiyat artışına neden olduğunu hatırlattı. Karayal, “Artan maliyetlerin özellikle uçak maliyetlerine ve dolayısıyla havayolları biletlemelerine ve seyahate yansıması şimdi değil belki ama yakın zamanda mümkün olabilir. Bu politikaların küresel turizmi nasıl etkileyeceği konusunu biz de yakından ve merakla takip ediyoruz” dedi. YÜZDE 45’LİK ARTIŞ Yeni sezon fiyatlarıyla ilgili de bilgi veren Karayal, “Yurtdışı turlarında fiyatlarda çok fazla değişiklik olmadı. Ancak tüketici bazında kur artışlarına bağlı olarak fiyatların etkilendiğini söyleyebiliriz. Yurtiçi otellerde ise geçen yıla oranla yüzde 45-50’ye varan oranlarda fiyat artışı oldu” dedi. Rezervasyonların şimdiden arttığını belirten Karayal, “Fiyatlardaki bu değişkenliğe karşılık rezervasyonda artış var. Yurtdışı turlarında geçen seneye göre yüzde 20 yükseliş var. Güncel olarak Dubai, Mısır, Balkan, İtalya ve Benelüks turlarında talep artışı var. Yurtiçi otellerde ise Antalya, Bodrum, Kuşadası ve Kıbrıs yine öncelikli olarak tercih ediliyor” diye ekledi. EK MALİYET OLUŞUYOR Küresel ölçekte yaşanan ticaret savaşlarının ve ABD’nin uyguladığı vergi tarifelerinin dolaylı olarak döviz kurlarında artışa yol açtığını ifade eden TatilBudur Satış ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk, “Bu durum da doğrudan konaklama maliyetlerine yansıyor. Önümüzdeki dönemde kişi başı konaklama fiyatlarında yüzde 10 ile yüzde 15 arasında bir artış olacağını öngörüyoruz” dedi. SON DAKİKA REZERVASYONU Firma olarak, 2025 yılı tahminlerini bu gelişmeleri dikkate alarak hazırladıklarını ifade eden Çubuk, şunları söyledi: “Misafir davranışlarında ise son dakika rezervasyonlarının artacağını bekliyoruz. Tatil planlamalarında kur değişimlerini ve fırsat kampanyalarını daha yakından takip eden bir misafir profili görüyoruz. Biz de bu değişime uyum sağlayarak avantajlı kampanyalar ve esnek ödeme seçenekleri sunmaya devam edeceğiz.” ANTALYA YİNE REVAÇTA 2025 yılı için konaklama fiyatlarındaki artışa değinen Çubuk, “Fiyat artışları ağırlıklı olarak enflasyon oranlarına paralel bir şekilde gerçekleşti. Geçen yıla göre fiyatlarda yüzde 35 ile 45 arasında bir artış söz konusu oldu. Erken rezervasyon dönemi, geçtiğimiz sezona göre yüzde 10’luk bir artış kaydederek son derece olumlu bir tablo çiziyor. Yurt içi tatil destinasyonları arasında ise en yüksek talep her zamanki gibi Antalya bölgesi oluyor. Antalya’yı, sırasıyla Muğla ve Aydın takip ediyor” diye konuştu. KRUVAZİYERDE ETKİLENME OLMADI AMERİKALI YOLCULAR FAZLA Ticaret savaşlarının kruvaziyer turizmini etkilemediğini dile getiren Celestyal Türkiye Direktörü Özgü Alnıtemiz, “Hâlâ Amerikalı yolcularımız ağırlıklı olarak gemilerimize ve dolayısıyla limanlarımıza gelmeye devam ediyor. Yolcularımızın yüzde 40’ı Amerikalı. Celestyal yılda ortalama 120 bin yolcu taşıyor. Misafirlerimizin yüzde 80’inin ağırlıklı olarak Amerikalı ve Avrupalı olduğunu söyleyebilirim. Bu sezon Türkiye limanlarına yaklaşık 100 sefer gerçekleştirmeyi planlıyoruz ve bu yolcular da gemilerimizle limanlarımıza gelmiş olacak” dedi. YUNAN ADALARI ÖN PLANDA Kuşadası limanının bu yıl da Ege programlarının ana rotasında yer aldığını dile getiren Alnıtemiz, “Kasım sonuna kadar haftanın 3 günü Kuşadası’nda bir Celestyal gemisi göreceksiniz, geçen yıllarda olduğu gibi. En çok talebi yine Yunan Adaları destinasyonu alıyor. 3, 4 gece alternatifli Kuşadası çıkışlı Yunan Adaları turlarımızın rotasında Patmos, Santorini, Atina, Mikonos, Rodos ve Girit var. Zamanı geniş olanlar ise 7 gecelik turlara rezervasyon yapıyor” diye belirtti. YENİ PAZARLAR GÜÇLENİYOR REZERVASYON ARTIŞI SÜRÜYOR Öte yandan yılın ilk 4 ayını hareketli geçiren turizm sektöründe, turist sayısı ve turizm gelirinde rekor beklentisi artıyor. Erken rezervasyonlardaki hareketlilikle yılın başarılı geçeceğini öngören turizmciler, Kurban Bayramı öncesinde devam eden ilgi nedeniyle başarılı bir yaz sezonu geçirmeye hazırlanıyor. Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “Özellikle ana pazarlarımız Almanya ve İngiltere’den hareketlilik devam ediyor. Rusya’dan biraz daha hızlı bir rezervasyon akışı bekliyoruz. Uzak Doğu, Amerika ve Latin Amerika yeni pazarlar olarak fevkalade bir performans gösteriyor” dedi. YÜZDE 10-15 BÜYÜME BEKLENTİSİ Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Üyesi Engin Ceylan da Çin, Almanya ve İngiltere’den gelecek turist sayısında artış beklediklerini ifade ederek, turizm çeşitliliğinin artmasının ziyaretçi sayısı ve gelirine de olumlu yansıdığını söyledi. Ceylan, “Fiyatlara baktığımız zaman biraz diğer ülkeler gibi yüksek kalsak da kalitemiz diğer ülkelerle kıyaslanamaz” dedi. Geçen yılın turizmde rekor yılı olduğunu hatırlatan Ceylan, “Geçen yıla bakacak olursak yüzde 10-15 civarında büyümeyi öngörüyorum. Geçen seneki rakamlarımızın biraz üstüne çıkacağımızı öngörüyorum” ifadelerini kullandı.

Artvin ve Hakkari, Turizmde İzmir'i Geride Bıraktı Haber

Artvin ve Hakkari, Turizmde İzmir'i Geride Bıraktı

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Kasım ayı turizm raporlarına dikkat çekerek Artvin ve Hakkari’ye gelen turist sayısının İzmir’i geçtiğini vurguladı. İşler, İzmir’in potansiyeline rağmen geri planda kalmasını "düpedüz ilgisizlik" olarak nitelendirdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre Kasım ayında Türkiye genelinde yabancı turist sayısı yıllık bazda yüzde 8,25 artışla 2 milyon 733 bine ulaştı. Ancak İzmir, 56 bin 568 turistle 114 bin 903 turist ağırlayan Artvin ve 63 bin 399 turisti misafir eden Hakkari’nin gerisinde kaldı. Mehmet İşler, İzmir’in tarihi ve kültürel zenginliklerine rağmen gereken önemin verilmediğini ifade ederek, "İzmir 5 milyon, Artvin yaklaşık 170 bin, Hakkari 80 bin nüfuslu kentlerimiz. Aslında, 81 ilin tamamı, bizim gözbebeklerimiz. Artvin’e de Hakkari’ye de daha fazla turist gelsin isteriz. Ancak, nüfusu ve sahip olduğu değerlere bakınca İzmir’in bazı konularda kendisine göre dezavantajlı olan bu güzel illerimizin gerisinde kalması artık düşündürücü bile değildir. Bunun adı düpedüz ilgisizliktir" dedi. "İzmir Türkiye’nin 3 .büyük kenti. Doğal, tarihi, kültürel, tarımsal zenginliklere, imrenilecek, özenilecek bir iklime, gastronomik çeşitliliğe sahip. Türkiye’de turizmin ilk başladığı yer. Bugün 81 ilin hepsi birer destinasyon merkezi olabilmek için müthiş bir savaşın içindeyken, İzmir var olan oranları korumak için bile gayret göstermiyor" diyen İşler, İzmir’de geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Travel Turkey (TTİ İzmir) Fuarında bu ilgisizliği alenen yaşadıklarını belirtti. Etkinlik alanında Büyükşehir Belediye Başkanı, Ticaret Odası Başkanı gibi turizme el vermesi gereken liderleri göremediklerini söyleyerek sitem etti. İşler, İzmir’in 5 milyon turiste ulaşması gerektiğini söylerken, turizmde yüzde 5’lik paydan yüzde 3,31’e gerilemenin düşündürücü olduğunu vurguladı.

A 15% increase in mid-term holiday reservations Haber

A 15% increase in mid-term holiday reservations

İşler mentioned that nearly all tourism facilities were occupied during the New Year, bringing a beautiful conclusion to the year 2023. Highlighting the increased tourism activity during the domestic mid-term holiday immediately following the New Year, İşler pointed out that many facilities had made preparations for this period. Comparing reservations to the same period last year, İşler stated, "Reservations have increased by approximately 15% compared to the same period last year. Ski resorts and thermal facilities are attracting the most attention during this period. Our mid-term holiday is already progressing quite successfully. Children are the most important elements of our mid-term holiday. We create an environment for our children with special study areas, games, music, and opportunities for collective entertainment. We also provide educational and instructive activities for our children. Facilities offer various amenities such as indoor pools, especially spas, wellness activities, and natural therapy walks. İşler emphasized the exceptional flow of reservations, especially for ski resorts like Uludağ and Palandöken, as well as thermal facilities. He continued: "Particularly, regions near Istanbul such as Sapanca, Uludağ in Bursa, thermal facilities in Denizli and Afyonkarahisar, and coastal facilities in the Aegean and Mediterranean regions continue to accept reservations for the mid-term holiday. The tourism sector will enter 2024 with abundance during the mid-term holiday. There are prices suitable for everyone and every budget." Discussing the occupancy rates of the facilities, İşler said, "Current occupancy rates are especially around 90% in ski resorts and thermal facilities. It seems that as the holiday approaches, these reservation occupancies will go up." "We expect it to be the best year ever." Mehmet İşler expressed his belief that Turkish tourism successfully completed the year 2023 and anticipated that 2024 would also be a successful year with the collaboration of the government and the sector. He said, "We expect to surpass the figures of 2023, and we anticipate it to be the best year ever, but only if everything continues in this manner." The first term of the academic year will end on January 19th, Friday. The mid-term holiday will begin on January 22nd, Monday, and students will resume classes on February 5th.

The interest of Chinese Tourists in Turkey is increasing Haber

The interest of Chinese Tourists in Turkey is increasing

İşler told AA reporter that Turkey, having had a successful year in tourism, is expected to continue its growth in 2024 based on early reservations. Highlighting Turkey's proactive approach in promotion, İşler mentioned that starting early with reservation campaigns strengthens the hand of the tourism industry. According to recent figures, he noted that the German market is leading, the UK market is showing significant improvement, and there is activity in the Dutch, French, and Polish markets as well. İşler, stating that there is a 15% increase in early reservations from China compared to the previous year, expressed: "Before the pandemic, until 2019, around 500,000 Chinese tourists visited Turkey. Later, due to both the pandemic and decisions by the Chinese government restricting the exit of Chinese tourists in some countries, the number decreased. However, the Chinese government recently lifted this decision. Turkey can create a new main market here. If we consider that Germany is a market of around 6 million, Russia is close to that, and the UK is around 2.5-3 million, then Turkish tourism can attract 10 million tourists from the Chinese market alone. Turkey has the chance to obtain 20% of its current tourist number from the Chinese market. The goal of 10 million tourists should not be considered too ambitious. With a population close to 1.5 billion, capturing a share of 10 million tourists is not an unattainable target." "Culture and gastronomy tourism stand out" İşler emphasized that the Chinese show interest in Turkey's cultural and gastronomic tourism areas, which Turkey aims to develop instead of the traditional sun, sea, and sand, indicating that visitors from this country particularly like to visit Istanbul, Cappadocia, Ephesus, Pamukkale, Bergama, Sardis, and Antalya. Stating that Turkish tourism has the ability to increase market diversity rather than relying on one or two main markets, İşler highlighted the crucial role of the Turkey Tourism Promotion and Development Agency (TGA) in promotion and marketing. He continued: "If we focus on the products that the Chinese market really desires, offer good service, and present our beautifully packaged products, Turkey's tourism takes a giant step forward. Here, TGA has a particularly significant role to play. The promotional efforts made in Europe need to be implemented in the Chinese market as well. With strategic planning, it is not impossible for 10 million tourists from China to come to Turkey in the next 5 years." İşler also mentioned that Chinese tourists prefer months outside the high season of summer, and he added that this is valuable in terms of the goal of extending tourism throughout the year. The number of Chinese tourists is rapidly increasing Standing out among countries with high growth potential in the global tourism sector, the number of tourists from China increased from around 28,000 in 2002 to 426,000 in 2019, thanks to Turkey's promotional campaigns. Due to travel restrictions implemented in China during the COVID-19 period, the numbers dropped to around 26,000 in 2021. However, with the removal of restrictions on group travel this year, the number of Chinese tourists rapidly increased, reaching 198,807 from January to October.

Turizmde ara tatil hareketliliği başladı Haber

Turizmde ara tatil hareketliliği başladı

Eğitime 13 Kasım Pazartesi günü verilecek 1 haftalık molayı çocuklarıyla tatil yaparak değerlendirmek isteyenler, sahil beldelerinin yanı sıra kaplıca ve kültür turizmi olanaklarının bulunduğu konaklama tesislerine yöneldi. Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, AA muhabirine, turizmci için yüksek sezonun sona erdiği dönemde ara tatil öncesi iç pazarda hareketlilik kaydedildiğini söyledi. Mevsim geçişi olması dolayısıyla hem termal ve doğa tesislerinin hem de sahil tesislerinin ilgi gördüğünü ifade eden İşler, "Bu konuda da tesislerimiz çocuklarımız için birtakım farklı etkinlikler yapıyor. Başta Antalya, Bodrum, Marmaris, Denizli, Kapadokya ve tüm Ege olmak üzere tesislerimizde ara tatilin getirdiği yüzde 50'ye varan bir hareketlilik var. Özellikle İzmir, Antalya, İstanbul bölgesinde sahil beldelerinin tercih edildiğini görüyoruz. Bu, vatandaşlarımıza bir soluklanma payı, çocuklarımıza moral ve motivasyon, sektöre ise can suyu oluyor." diye konuştu. Bu dönemde çocuklar için kapalı havuz etkinlikleri, yetişkinler için SPA ve çeşitli egzersizlerin ilgi gördüğünü belirten İşler, "Sahillerde az bir odası olan tesisten tutun beş yıldızlı otellere kadar aile ihtiyaçlarına uygun ekonomik paketler yapılıyor. Bölgeye göre değişebiliyor ama şu anda her keseye uygun fiyat var." dedi. "Şu anda otellerin durumu daha müsait" Kuşadası Turizm Derneği Başkanı Bülent İlbahar da temmuz ve ağustos aylarını oldukça iyi geçirdiklerini, havaların da iyi gitmesiyle sezondaki yoğunluğun az da olsa devam ettiğini dile getirdi. Ara tatilin kış dönemini hareketlendirdiğine dikkati çeken İlbahar, "Okul tatili başlıyor. Öğrenciler için güzel bir şey. Yazın oteller çok pahalı. Şu anda otellerin durumu daha müsait. Yazın gidemeyenler çok vardı. Şimdi 3-4 günlük paketler var onları alıyorlar. Ara tatil sektöre kış döneminde yüzde 40'lık fayda sağlıyor. Bu da biz turizmcileri mutlu ediyor. Ara tatillerin bundan dolayı çok faydası var." ifadesini kullandı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.