Hava Durumu

#Medikal Turizm

TOURISMJOURNAL - Medikal Turizm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Medikal Turizm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

USHAŞ: Sağlık Turizminde Yeni Dönem HealthTürkiye ile Başlıyor Haber

USHAŞ: Sağlık Turizminde Yeni Dönem HealthTürkiye ile Başlıyor

Uluslararası Sağlık Hizmetleri A.Ş (USHAŞ) Genel Müdürü Behlül Ünver, sağlık hizmeti veren kurumlar için HealthTürkiye platformuna üyeliği zorunlu hale getirdiklerini ve 26 Eylül'den itibaren üye olmayan kurumların sağlık turizmi yapamayacaklaranı söyledi. USHAŞ Genel Müdürü Behlül Ünver, Ankara'da bir restoranda sağlık muhabirleri ile bir araya geldi. Ünver, 2024 yılında yaklaşık 1,5 milyon sağlık turistinin Türkiye'ye geldiğine ve Türkiye'nin çeşitli araştırmalara göre sağlık turizminde ilk 5 ülke içerisinde değerlendirildiğine dikkati çekerek, "Sağlık turizminin geniş ifadesi, sağlığı için bir ülkeden başka bir ülkeye insanların seyahat etmesini sağlık turizmi olarak değerlendirebiliriz. Burada medikal turizm, termal turizm, engelli turizmi, yaşlılık turizmi ve son zamanlarda kamuoyunda çok duyulan ‘longevity' var. Sağlıklı yaşam dediğimiz kavramları da sağlık turizmi içerisinde değerlendirmek gerekiyor. Belki buna sporcu sağlığını da eklemek lazım. Burada dünyada medikal turizmde yaklaşık üretilen değer 100 milyar dolar. Termal turizmde üretilen değer 98 milyar dolar. Yaşlı turizmiyle alakalı konuştuğumuz rakamlar 68-70 milyar dolar civarında. Engelli turizmiyle alakalı bir şey söyleyemiyoruz, çünkü bu bir farkındalık. Bununla ilgili spesifik yapılmış bir çalışma yok. Ama longevity, sağlıklı yaşamla ilgili yaklaşık 1 trilyon 200 milyar dolar gibi bir değer var dünyada. Bu 1 trilyon 200 milyar dolar. Bunun sağlık kısmı 300-400 milyar dolar arası ifade ediliyor" diye konuştu. "Dezenformasyonla mücadele için USHAŞ içerisinde ekip oluşturduk" Bazı dönemlerde dezenformasyonla karşı karşıya kaldıklarını ifade eden Ünver, USHAŞ içerisinde dezenformasyonla mücadele etmek için bir ekip oluşturulduğunu kaydetti. Sağlık turizminde bazı durumların uluslararası alanda yanlış aksettirilebildiğini söyleyen Ünver, "Böyle durumlarda kendimizi iyi ifade etmemiz gerekiyor. Sağlık turizminde özellikle Türkiye, son 20-25 yıl ve pandemi döneminde insanlar sokaklarda vefat etti, hastanelere yetişemedi gibi dezenformasyonlarla karşı karşıya kaldı. Ama Türkiye bu işi dijital mecralarda çok güzel yönetti. Dünyada bu işi iyi yönetebilen 3-4 ülkeden biriyiz. 5 ülke demiyorum, 3-4 ülkeden biriyiz ve bu Türkiye'deki sağlık hizmetinin kalitesini dünya tarafından fark edilmesini sağladı" ifadelerini kullandı. "145 ülkeden birçok kişi tedavi olmak için Türkiye'ye geliyor" Dünyada 145 ülkeden birçok kişinin tedavi olmak için Türkiye'ye geldiğini belirten Ünver, "Organ transplantasyonu, göz ameliyatları, onkoloji vakaları, tüp bebek uygulamaları, IVF uygulamaları, obezite cerrahisi, diş tedavileri özellikle tercih edilen konular. 2024 yılında turizmdeki gelir 60 milyar dolar idi. Bir turistin ülkeye bıraktığı rakam da bin dolara yakındı. Sağlık turizmine baktığımız zaman 3 milyar dolar gelir var, 1,5 milyon turist var. Sağlık turisti başına gelir 2 bin dolar. Şimdi biz bunu 3 bin ya da 4 bin dolar yaparsak, 1,5 milyon gelen misafirimizle 4-5 milyona çıkartabilirsek biz 20 milyar dolarlık hedefi çok rahatlıkla yakalayabiliriz" şeklinde konuştu. "Bakanlıklarla ikili protokolleri artırmak istiyoruz" Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ikili protokol yapıldığını ve diğer bakanlıklarla da bu protokolleri artırmak istediklerini dile getiren Genel Müdür Ünver, "Şimdi TGA ile masaya oturduk. Kurumlar bireysel olarak tanıtımlarını yaparlarken, TGA'yla beraber biz sağlık turizminde GoTürkiye'de nasıl yapılıyorsa sağlık turizmiyle ilgili bütün alanlarda, ülke tanıtım noktasında artık TGA da tanıtımımızı yapacak. Biz yine Türk Hava Yolları'yla İstanbul Havaalanı, Sabiha Gökçen, çeşitli mecralarda bilinirliğimizi arttırmaya çalışıyoruz. Yine diğer taraftan HealthTürkiye platformunu oluşturduk" dedi. "HealthTürkiye, merdiven altı ile mücadele anlamında farkındalık oluşturuyor" Ünver, 12 ülkenin Türkiye'ye gelecek olan vatandaşlarına HealthTürkiye platformu üzerinden kurumları takip etmeleri tavsiyesinde bulunduğunu kaydederek, "Bu merdiven altı tabir ettiğimiz grupla da mücadele etme anlamında bir farkındalık oluşturuyor. Onun için önemli bu. Bünkü bu kurumlar bizim arkasında durabileceğimiz kurumlar ve sağlık turizmi yapmalarıyla alakalı söylediğimiz şartları yerine getiren kurumlar. Bu konu sadece USHAŞ'ın uktesinde giden bir konu değil. Birçok bakanlıkla beraber USHAŞ'ın da aktif olduğu bir sistemi konuşuyoruz" açıklamasında bulundu. "Konu Türkiye'nin talep ediliyor olmasıdır" Ünver, yaklaşık 10 aylık çalışma dönemlerinde en fazla İngiltere ile temasa geçildiğini ifade ederek, "İngiltere'deki sağlık sisteminin kısa vadede toparlanmasının çok mümkün olmadığını söyleyebiliriz ama konu Türkiye'nin bu noktada talep ediliyor olmasıdır. Sağlığı için gelen insanları biz illa hasta olarak kabul etmemiz gerekmiyor. İnsanlar güzelleşmek için de sağlıklı yaşam için de ya da yeni ülke görmek için, turizm için de geliyor. Gelmişken check-up da yaptırmak istiyor, başka işlerini de yaptırmak istiyor ya da bunun için de gelmek istiyor" ifadelerini kullandı. HealthTürkiye platformuna üye olmayan kurumlar 26 Eylül'den itibaren sağlık turizmi yapamayacak Sağlık hizmeti veren kurumların Health Türkiye platformuna üyeliğini zorunlu hale getirdiklerini ve 26 Eylül itibarıyla bu platforma üye olmayan kurumların kayıt dışı kurumlar statüsünde yer alacaklarını belirten Ünver, "Health Türkiye platformuna dahil ettiğimiz kurumlara, sözleşmeler yoluyla faaliyet alanlarını geliştirmeleri konusunda destek olacak ve onları dünya markası haline getirme sürecinde yanlarında olacağız. Diğer taraftan plazalarda yetkisiz kişiler üzerine yer tutmuş olanlar gibi kayıtlı olmayan arkadaşlarla ilgili ise amacımız üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil. Bu arkadaşlarla ilgili yasal süreçlerin başlayacağından emin olabilirsiniz. Bu arkadaşlar sağlık turizmi yapamazlar. Çünkü sağlık tesislerinin hepsinin faaliyeti, sağlık hizmeti üretmek ve onun için ruhsatlandırılıyor" dedi. "‘USHAŞ Plus' isimli yeni bir portal oluşturuyoruz" İlerleyen günlerde ‘USHAŞ Plus' isimli yeni bir portalın oluşturulacağını aktaran Ünver, sözlerine şöyle devam etti: "O portalda Türkiye'de üretilen yerli ve milli ürünlerin ağırlıklı olarak yurt dışına satışıyla alakalı bir portal diye düşünebilirsiniz. İnsanlar buradan ürünleri görebilecekler, seçebilecekler. Yine biz onlara o ürünleri oradan pazarlayabileceğiz, satabileceğiz. Ülkelerle bu noktada diyalog kurmamız anlamında belki marka model söylemem çok hoş değil ama Türkiye'de çeşitli portallar üzerinden bunlar yapılıyor. Sonrasında bu alanı da genişletmek istiyoruz. Yine ilaçla alakalı özellikle nadir ilaçlar ya da vatandaşların ilaç temininde sıkıntı yaşadığı konularda da çözüm üretebilmek anlamında bir otomasyon sistemi oluşturuyoruz. Onun da zamanı herhalde yine 2-3 ay içerisinde tamamlamış olacağız." "USHAŞ'ın bir görevi de garantörlük" USHAŞ'ın bütün görevlerinin yanı sıra uluslararası platformlarda garantörlük rolünün de olduğunu dile getiren Ünver, "Şimdi o ülkelerde bazen kendilerini bireysel olarak ifade etmelerinde kurumlar zorluk yaşayabiliyorlar ya da gidiyorlar devlet ricali ile temas kurmaları zor olabiliyor. Ya da ödeme sistemleri ya da finans yapıları buna uygun olmayabiliyor. Şimdi siz aldığınız risk öngörülebilir risk olmazsa orada yatırım yapmak ve iş yapmaktan çekinirsiniz. Biz o tür durumlarda Türk firmalarına, hastanelerine, ilaç ve tıbbi cihaz firmalarına diyoruz ki bizimle beraber hareket edin. Biz sizin alacağınız parada garantör olalım. Yani eğer orası paranızı ödemezse biz sizin paranızı ödeyelim. Bu firmalar bizim firmalarımız ve biz bu kurumların arkasındayız" diye konuştu.

Samsun ile Gürcistan Arasında Sağlık Turizmi İş Birliği Haber

Samsun ile Gürcistan Arasında Sağlık Turizmi İş Birliği

SAMSUN (İHA) - Gürcistan heyeti, sağlık turizmi kapsamında Samsun’a gelerek VM Medical Park Samsun Hastanesi’ni ziyaret etti. Heyette Tiflis Eyalet Başkan Yardımcısı Andrei Basilaila, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Komisyon Başkanı Zurab Chikviladze, Tiflis Eyalet Meclisi Ulaştırma Komisyon Başkanı Shalva Ogbaidze, Tiflis Belediye Protokol Müdürü İrakli Chintcharauli, Gürcistan Trabzon Başkonsolosu Nikoloz İashvili ve Gürcistan Trabzon Konsolosu İrakli Tsibadze yer aldı. Ziyarette, iki ülke arasındaki sağlık turizmi olanakları ele alınarak iş birliği fırsatları değerlendirildi. VM Medical Park Samsun Hastanesi yetkilileri, uluslararası hasta kabul süreçleri ve sunulan tedavi hizmetleri hakkında heyete detaylı bir sunum gerçekleştirdi. KARADENİZ’İN SAĞLIK MERKEZİ SAMSUN VM Medical Park Samsun Hastanesi Genel Müdürü Dr. Şafak Aygül, ziyaretin iki ülke arasında sağlık alanında yeni iş birliklerine zemin hazırlayacağını belirtti. Aygül, "VM Medical Park Samsun Hastanesi olarak, Karadeniz’in ilk 3. basamak özel hastanesiyiz. Uluslararası standartlarda verdiğimiz sağlık hizmetleri ve güçlü hekim kadromuzla, yalnızca yerel değil, global ölçekte de sağlık alanında fark oluşturmayı hedefliyoruz. Gürcistan’dan gelen kıymetli heyeti hastanemizde ağırlamaktan büyük memnuniyet duyduk. Bu ziyaretin, Türkiye ile Gürcistan arasında sağlık turizmi alanında önemli iş birliklerinin önünü açacağına inanıyoruz. Özellikle Karadeniz’e kıyısı olan ülkeler için Samsun, erişilebilirlik ve sağlık altyapısı açısından stratejik bir konuma sahip. Bu avantajımızı, uluslararası hasta hizmetlerinde etkin biçimde kullanarak bölgeye sağlık turizmi anlamında değer katmayı sürdüreceğiz" dedi.

Kırklareli Sağlık Turizminde Öne Çıkıyor Haber

Kırklareli Sağlık Turizminde Öne Çıkıyor

KIRKLARELİ (İHA) - Kırklareli Valiliği ve Trakya Kalkınma Ajansı iş birliğiyle düzenlenen "Sağlık Turizmi ve Eko Terapi Fırsatları Konferansı" büyük ilgi gördü. Almanya Orman Banyosu ve Sağlık Akademisi Kurucu Başkanı Jasmin Schlimm Thierjung’un katılımıyla gerçekleşen etkinlikte, doğanın iyileştirici gücü vurgulandı. ORMAN BANYOSU TÜRKİYE’DE BÜYÜK POTANSİYELE SAHİP Konferansta konuşan Kırklareli Vali Yardımcısı Hasan Tanrıseven, İğneada Longoz Ormanları’nın benzersiz doğal zenginliklere sahip olduğunu belirterek, Türkiye’de orman banyosunun yaygınlaşması için büyük bir fırsat bulunduğunu ifade etti. TRAKYA, SAĞLIK TURİZMİNDE BÜYÜME YOLUNDA Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin, bölgenin sağlık turizminde önemli bir yükseliş kaydettiğini belirterek, 2017’de 3 bin olan yabancı turist sayısının bugün 40 bine ulaştığını söyledi. Kırklareli’nin doğasıyla bu alanda merkez olabileceğini vurguladı. ORMAN BANYOSU İLE DOĞANIN GÜCÜ KEŞFEDİLİYOR Kırklareli Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mehmet Han Ergüven ve Jasmin Schlimm Thierjung, orman banyosunun insan sağlığına olumlu etkilerini anlattı. Thierjung, "Yavaş yürümek, doğanın güzelliklerini sindirmek, derin nefes almak ve yavaş hareketler yapmak orman banyosunun temel unsurlarındandır. Doğanın kaynaklarını kullanarak sağlığımızı artırmak mümkün. Üstelik çeşitli ağaçların kokularını soluyarak, kanser önleyici etkiler elde edebiliriz" dedi.

Termal Sağlık Turizminde Büyük Potansiyel Haber

Termal Sağlık Turizminde Büyük Potansiyel

İZMİR (İHA) - Türkiye’nin jeotermal kaynakları sağlık turizmi için büyük fırsatlar sunuyor. Jeotermal Enerji Derneği (JED) Başkanı Ali Kındap, termal tesislerin yalnızca kaplıca turizmine değil, fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine de entegre edilmesi gerektiğini vurguladı. Türkiye’de termal tesisler hızla çoğalsa da, uluslararası standartlarda fizik tedavi ve kür merkezleri yetersiz kalıyor. Jeotermal kaynak zenginliği açısından dünyada 4. sırada yer alan Türkiye, bu potansiyeli sağlık turizmine daha fazla entegre ederek ekonomiye milyarlarca dolar katkı sağlayabilir. JED Başkanı Ali Kındap, termal turizm yatırımlarının, uluslararası akredite sağlık merkezleriyle birlikte planlanmasının önemine dikkat çekerek, "Yatırımları planlanan termal turizm tesisler, profesyonel hekimler ve sağlık çalışanlarının hizmet verdiği termal tedavi, kür ve fizik tedavi merkezleri ile birlikte planlamalıdır. Böylelikle ülkemiz, büyük potansiyel taşıyan jeotermal kaynaklarından sağlık turizmi boyutuyla da daha fazla yararlanmış olacaktır" ifadelerini kullandı. TURİZM GELİRİ İKİYE KATLANABİLİR Termal otellerdeki yatak kapasitesi ile ilgili konuşan Kındap, hizmete girecek otellerle 7 bin 500 kişilik kapasite artırımı yapılabileceğini aktardı. "Başta en önemli ticaret partnerimiz olan Avrupa'da kür merkezlerindeki termal tedaviye ilgisi giderek artıyor. Türkiye bu noktada büyük potansiyel vadetse de, hizmete giren ve yatırım aşamasında olan tesislerimiz daha çok kaplıca turizmine odaklanan altyapılara sahip. Yüz milyonlarca dolar yatırım yaptığımız bu tesislerimiz, uluslararası akreditasyonu olan fizik tedavi ve rehabilitasyon, balneoterapi ve kür tedavisi merkezleri ile birlikte planlanmalı. Bu tesisleşme atılımını yaparsak, milyarlarca dolar gelir elde etmemiz mümkün" diye ekledi. Türkiye’de 2024 yılında 62,2 milyon turist ağırlanırken, kişi başı turizm geliri 1000 dolar seviyesinde kaldı. Kındap, termal tedavi merkezlerinin geliştirilmesiyle bu gelirin en az iki katına çıkabileceğini belirtti. 2024’te açılan 9 termal otele ek olarak, 2025 sonrası 15 yeni termal tesis daha hizmete girecek. Afyonkarahisar, Konya ve Diyarbakır yeni yatırımlarda öne çıkan şehirler arasında yer alıyor.

Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Turizminde İddialı Haber

Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Turizminde İddialı

İZMİR (İHA) - Manisa Celal Bayar Üniversitesi (MCBÜ) Hafsa Sultan Hastanesi, güçlü hekim kadrosu ve ileri teknolojisiyle yalnızca Manisa'ya değil, Türkiye genelinde sağlık alanına katkılar sunmaya devam ediyor. Sağlık turizmi alanında yeni bir hamle yapan hastane, Dosthealth Tedavi ve Turizm ile iş birliği gerçekleştirdi. Manisa, tarihi, sanayisi ve doğal güzelliklerinin yanı sıra, sağlık alanındaki gelişmeleriyle de dikkat çekiyor. Bölgenin önemli kuruluşlarından biri olan MCBÜ Hafsa Sultan Hastanesi, yurt dışındaki Türk vatandaşlarına kaliteli ve uygun maliyetli sağlık hizmeti sunmayı hedefleyen Dosthealth ile anlaşma sağladı. "DOĞRU HASTA İLE DOĞRU DOKTORU BULUŞTURACAĞIZ" Dosthealth Tedavi ve Turizm Kurucusu, aynı zamanda MCBÜ mezunu olan Hukukçu Gülten Dost, "Eğitim gördüğüm üniversiteye hizmet vermek benim için paha biçilemez bir gurur. Dosthealth Sağlık Turizm şirketimiz, doğru hasta ile doğru doktoru buluşturarak özellikle yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarına yerinde ve uygun maliyetli sağlık hizmeti sunmayı hedefliyor. Bu süreçte Celal Bayar Üniversitesi Hafsa Sultan Hastanesi ve yönetimi ile birlikte yurt dışında yaşayan Türk hastalarımıza önemli sağlık hizmetleri vereceğimize inanıyoruz" dedi. MCBÜ Hafsa Sultan Hastanesi, 2021’den itibaren Sağlık Turizmi hizmeti verme yetkisini almış olup, Sağlık Bakanlığı kalite değerlendirmelerini başarıyla tamamlayarak TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim belgesine sahip oldu. Gülten Dost, Manisa’nın turistik yapısı, uluslararası yatırımları ve İzmir’e olan yakınlığı sayesinde sağlık turizmi için cazip bir destinasyon haline gelebileceğini vurguladı. VIP STATÜSÜNDE İLERİ TEKNOLOJİ HİZMETİ MCBÜ Hafsa Sultan Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. İsmet Topçu, hastanenin sağlık turizmi kapsamında VIP hizmet sunacağını belirterek, "Türkiye'deki üniversite hastaneleri arasında modern ameliyathanelerden birini Celal Bayar Üniversitesi Hafsa Sultan Hastanesi olarak hastalarımızın hizmetine sunuyoruz. Ameliyathanelerimizde ileri teknoloji tıbbi cihazlar, robotik cerrahi altyapısı ve modern otomasyon sistemleriyle hastalarımıza uygun ve iyi koşullarda hizmet veriyoruz. Toplamda 20'ye yakın büyük ameliyathane salonuyla hem nicelik hem de nitelik anlamında fark oluşturuyoruz" dedi.

NG Hotels'ten Afyon’a 254 milyon TL’lik Termal Otel Yatırımı Haber

NG Hotels'ten Afyon’a 254 milyon TL’lik Termal Otel Yatırımı

Turizm sektöründe rekor turist sayısına ve yüksek gelir seviyelerine rağmen, otelciler ekonomik zorluklarla mücadele ediyor. Ancak bu durum, sektördeki yatırımları durdurmuyor. NG Hotels, Afyonkarahisar’da önemli bir projeye imza atarak 254 milyon TL’lik yatırım ile 3 yıldızlı yeni bir otel inşa edecek. Afyonkarahisar’ın Merkez ilçesi, Erkmen/Hürriyet Mahallesi’nde yapılacak otel, 90 oda ve 270 yatak kapasitesine sahip olacak. Otelin toplam inşaat alanı 6 bin 780 m² olup modern ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlanacak. Zemin katta odalar, lobi, kahvaltı salonu gibi birimler yer alırken, bodrum kat otopark ve teknik üniteleri barındıracak. NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür, turizm sektörünün yüksek vergi yükleri ve ekonomik zorluklarla mücadele ettiğini ifade etti. Gür, otelcilerin gelir elde etmede sıkıntılar yaşadığını ancak şirket olarak büyümeye ve yatırıma devam ettiklerini belirtti. Yeni otelin, bölgedeki turizm altyapısını güçlendirmesi ve Afyonkarahisar’ın konaklama kapasitesine önemli bir katkı sağlaması bekleniyor. Ayrıca NG Hotels, Bodrum ve Antalya’da da toplamda 300 milyon dolarlık resort projeleri için de hazırlıklarını sürdürüyor. Bu yeni termal otel yatırımı, hem yerel ekonomiye hem de turizm sektörüne dinamizm kazandırmayı hedefliyor. Afyonkarahisar, termal turizmin cazibe merkezlerinden biri olma konumunu güçlendirmeye devam ediyor.

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor Haber

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor

Türk Dili ve Edebiyatı mezunu Osman Adanır, öğretmenliği bırakıp girişimcilik yapmaya karar verdi. 2009 yılında kurduğu Mezoklinik, bugün Türkiye’nin önde gelen medikal estetik şirketleri arasında yer alıyor. Küresel medikal estetik pazarı, teknolojik gelişmeler ve minimal invaziv yöntemlere olan talebin artışıyla büyüyor. 2023’te 15.5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan bu sektörün, yıllık yüzde 10-12 oranında büyümeye devam edeceği öngörülüyor. Türkiye’de ise medikal estetik pazarı 450 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Her yıl ülkeye sağlık turizmi kapsamında gelen 360 bin-400 bin hasta arasından yüzde 40’ı estetik işlemler yaptırıyor. ESTETİK TERCİHLERİ VE TRENDLER Uluslararası Estetik Plastik Cerrahlar Birliği (ISAPS) verilerine göre, en çok tercih edilen cerrahi işlemler liposuction, meme büyütme ve burun estetiği. Cerrahi olmayan uygulamalarda ise dolgu, cilt sıkılaştırma ve epilasyon öne çıkıyor. OSMAN ADANIR VE MEZOKLİNİK’İN YOLCULUĞU 1979 yılında Şanlıurfa’da doğan Osman Adanır, kalabalık bir ailede büyüdü ve ticaretle uğraşan babasının yanında edindiği tecrübelerle girişimciliğe adım attı. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra kısa süre öğretmenlik yapan Adanır, 2009 yılında kardeşiyle birlikte Mezoklinik’i kurarak medikal estetik sektörüne girdi. SEKTÖRE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR Adanır, şirketi kurdukları dönemde medikal estetik sektörünün henüz profesyonel bir yapıya kavuşmadığını belirtiyor. Geçmiş dönemde doktor dışı uygulamaların daha yaygın olduğunu, hem sektörü bilinçlendirmek hem de güven oluşturmak için yola çıktıklarını belirten Adanır, 15 yıl içinde sektörde 20 kat büyüme yaşandığını vurguluyor. GLOBAL DİSTRİBÜTÖRLÜKLER VE HEDEFLER Mezoklinik’in şu anda İngiltere, ABD ve İspanya gibi ülkelerden 7 farklı distribütörlüğü bulunuyor. Şirket, 25 saha temsilcisiyle doktorlara bire bir bilgilendirme yapıyor. Ayrıca, dermokozmetik ürünlerini son tüketicilere ulaştırmak için çevrim içi satış kanalları ve pazar yerlerinde de faaliyet gösteriyor. ONLINE SATIŞLARI ARTIRMA PLANI Şirketin online satışlarının toplam içinde yüzde 1’lik bir paya sahip olduğunu belirten Adanır, bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. "Yatay büyüme yerine, yeni ürünlerle dikey büyümeye odaklanacağız" diyen Adanır, gelecekte şirketin hacmini daha da artırmayı planladıklarını ifade ediyor. Ekonomik koşullar nedeniyle karlılıkta düşüş yaşadıklarını belirten Adanır, satış adetlerinde bir azalma olmadığını, müşterilere ödeme kolaylığı sunarak, süreçleri sürdürülebilir hale getirdiklerini ekledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.